- ASUS blog: hódítsuk meg az online tabellákat ROG egerekkel!
- Egy 2,4 milliárd dolláros Alphawave-üzlettel erősített a Qualcomm
- SD-kártyát vennél? Ezért ne csak a GB-ot nézd! – Tech Percek #9
- Az NVIDIA vezére szerint a brit AI mögött nincs megfelelő infrastruktúra
- Ventilátorokkal bővült az ASUS Prime termékcsaládja
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz
PowerBuldog #31198 üzenetére
Pont errol irtam fentebb... EVO nekem csodas
rob: Koszi, erre voltam kivancsi
-
-
PowerBuldog
veterán
Olvasgattam most ezeket a benya típusokat. Hogy sima 95 meg V-Power és stb magasabb oktánszámú benzinek hogy viselkednek. Megánba van értelme ilyet tankolni, próbálta már valaki?
-
giigz
veterán
válasz
rob210 #31196 üzenetére
Két féle típus van, gondolom ha kifolyna a víz rajta, nem forgalmaznák...
Az én motorkódomhoz kettőt is felhoz a Kovács autó és az Unix is, az egyiken van egy pici lyuk, a másikon le van zárva az a lyuk... 50-50% esélyem van megtippelni, hogy melyik a jó nekem, ha hülyének néz valaki emiatt, ha nem, én nem tudom ezt eldönteni, hogy melyik a jó, ezért bátorkodtam megkérdezni egy Renault topicban
Tehát te amikor vezérlést cseréltél, a "nem lyukasat" vetted, az való bele?
-
giigz
veterán
Q-Fit márkáról van valakinek véleménye, tapasztalata?
Vízpumpából nekem melyik kell? A "lyukas" vagy a "nem lyukas"?
-
rob210
Topikgazda
Na akkor azért most álljon meg a menet.
A hengerfej síkolással és tömítéscserével semmire nem, megy csak, ha a dugatyú gyűrűket is cseréli és honoltatja a hengereket.
Az egyikhez felülről a másikhoz alulról kell bontani a blokkot.A másik az, hogy eszegeti az olajat a tulaj elmondása alapján, ami meg azt jelenti, hogy szelepszár szimeringeztetni is kell.
Ez meg így már alsó hangon is 80.000.- körül van.
(Vezérléssel együtt) -
giigz
veterán
Nekem ilyen összetett számokat ne írj, ebből számomra nem derül ki semmi
Tételezzük fel a következőt: Vez alkatrész legyen 20k, munkadíj 10k. Idáig vezcsere össz. 30k. Ebből mennyi lesz, ha még mellé cserélik a HF tömítést + az a síkolás vagy mi? (Az olajcserét, vízcserét rászámolom majd én)
(#31188) kk831228: Jó ötlet, de mint írtam, nem vagyok (nagyon) ilyen placebóra hajlamos, tuti megmondom 100%-ra melyik van benne
-
kk831228
addikt
Szerintem : Tankolás előtt ad oda az autót másnak, hogy tankolja meg és fizesd ki neki. Mondjuk egy átlag árat adj oda neki a 95 és a fullos benzin között. Ezt játszd el kb 4-5-ször és mondjad neki hogy váltogassa hogy melyikből tankol ès jegyezze meg... Ha.eltalálod 4-5-ször akkor talán nem placebá...(amit kétlek én is)
-
giigz
veterán
Én is gondolkoztam már ilyenen... De akkor már megint ott vagyok, hogy összesen bő 100k menne az autóra, akkor meg már inkább még mellérakok, és lecserélem... De lecserélni sem akarom, mert már annyi ment rá, hogy kár lenne mindent kidobni a kukába...
Egyébként ez a HF síkolás vagy mi a franc és a tömítéscsere munkadíjjal kb. mennyiből jönne ki kompletten? Gondolom erre még jön egy új olajcsere és vízcsere
-
tresh
veterán
válasz
rob210 #31182 üzenetére
Na ja
75 le kontra 60 nem igazán van értelme ezt se összehasonlítani de azér mérj neki egy 0-100 100-as benzinel
giigz: ezeknél még olyan buták az ecu-k hogy öröm öket használni így azt hogy te mit locsolsz bele azt nem fogja érzeni se állítani se semmi... viszont azt senki se mondta hogy a jobb oktán számú nyállal nem változik a motor hatásfoka hisz az égést a nyál/levegő keverék határozza meg, de a kopáshoz semmi köze inkább az olaj amit bele locsolsz...az autód kapna egy új HF tömítést egy HF síkólást esetleg egy gyűrűzést ha már nagyon kopott és ezt így újra össze borogatná neked valaki meg kapná a fasza kis 10w40-es olaját meg lepődnél milyen szépen járna és mindegy lenne hogy 95-ös vagy 100 csilliárdos nyál van benne
-
giigz
veterán
válasz
AMD Power #31175 üzenetére
470,9 Ft literje, persze lehet, hogy Pesten lehet találni olyan MOL kutat ahol 10 Ft-tal olcsóbb, és még ugye ebből lejön literenként 5 "Ft", amit pontok formájában kapsz meg
Szóval a sima 95-nél 35 Ft-tal drágább. De nem hülyeséget beszélek, nem szokásom kitalációkat mesélni, érzem, hogy másként viselkedik a motor, és tud reagálni a magasabb oktánszámra és/vagy plusz adalékokra.
Van ismerősöm, aki a MOL-nál dolgozott elég sokáig, tisztában van pár dologgal, és ő is mondta, hogy az EVO benzin nem véletlen drágább, annyival jobb is, de legnagyobb mértékben az autója válogatja, hogy hogyan hasznosítja az üzemanyagot. Pl. a Ford-unkba totál mindegy milyet rakunk, abba mindig sima 95 megy, ugyanolyan finoman jár minddel, nem lehet észrevenni a különbségeket.
Én viszont ha hiszitek, ha nem, a sajátomon észreveszem a különbségeket, eddig is észrevettem, ugyanis egy viszonylag kopott, 16 éves 230k km-es motorról beszélünk, amit szerintem az előző tulaj eléggé elhanyagolt, és nem jár már olyan finoman, mint ahogy kellene, mondjuk én sokat javítottam rajta, és most már elég patent állapotban van, de ettől függetlenül van a motornak egy járása, amin lehet hallani, hogy na most finomabban vagy keményebben jár... És amikor szinte porzott a tank, és beleraktam az EVO-t, a kútnál az indításkor már éreztem, hogy na ez most más, ilyen még nem volt... Halkabb volt a motor alapjárata, és ahogy elindultam, a váltásokat is finomabban vette, a kisebb rezgések, amik átjönnek az utastérbe, sokkal kisebbek lettek, és az autó érezhetően jobban ment, könnyebb volt gyorsítani, élettel telibb volt. Nem bebeszélem magamnak ezt, érzem, hogy mekkora a különbség.
Gondolom ezt tresh-nek és rob-nak sem kell magyarázni (akkor vajon miért nem értik...), már egy ilyen autó is, mint az enyém, érzékeli, hogy milyen benzin van benne, és ahhoz mérten állítja be a keveréket, dúsítást. Attól függetlenül, hogy 91-re van tervezve, tudja mi az a 100+ oktán, és mivel jobb a hatásfoka egy 100+ oktános benzinnek, pláne adalékokkal, ezért az ECU ahhoz állítja be a motor járását, tehát nagyobb hatásfokú benzint észlel, ezért máshogy dúsít, ezért máshogy fog járni a motor, és mivel magasabb minőségű benzint észlel, ezért szebben fog járni a motor. Tényleg nem viccből írom, jobb vele az autó, aki hiszi hiszi, aki nem, az meg olvasgasson még a témában, vagy kérdezzen meg szakértőket, azt nem mondom, hogy a sajátján próbálja ki, mert nem biztos, hogy az az autó is ugyanúgy fog reagálni.
-
rob210
Topikgazda
-
tresh
veterán
válasz
rob210 #31177 üzenetére
Sokat futott már a motorom így gondoltam ártani nem árt
Ettől függetlenül valószínűleg tényleg jobb lehet a hatásfoka a motornak mert több köze van a benzinhez mint a standert 95-nek de egy 20 éves technológiába amit kb 91-es oktánra terveztek nem hiszem hogy sokat használ vagy befolyásol
Ha egy korszerű turbós szarrá reszelt gépbe tenné megérteném
-
rob210
Topikgazda
válasz
AMD Power #31175 üzenetére
Most te is csak viccelsz ugye?
Abba az opelba annyit ér a 100 as benzin mint egérbe a bióárpa.
Attól is csak megy de nem lesz szuper egér tőle.Ne felejtsük el, hogy létezik verseny benzin, de ahhoz a technikának is igazodni kell.
Vezérműtengely fokolás, befecskendező rendszer, nyomás szabályzás etc etc.
Szóval attól, hogy a benzin jobban adalékolt a technika nem igazodik hozzá. -
tresh
veterán
Szerk.: Viszont azt aláírom, hogy egy újabb autóban, ahol alapból semmi rezgés, alapból olyan finoman jár a motor, hogy alig hallgató, ott nem lehet észrevenni ennyire a különbséget. Viszont régebbi, kopottabb, sok km-t megélt autónál, én nagyon észreveszem.
Akkor én is tolok egy kis EVO 100-at az ódiba mert már megkerülte kétszer a földet a blokk
szerk: Haverom 280 Le-s 1.8 T ibizába tankol 98-asat de még őt is kinevettem pedig igen komoly technika van az autóba..
-
tresh
veterán
válasz
FRENK1988 #31158 üzenetére
Hehe
Most már lassan patika a gép és holnap viszem haverhoz egy utsó hiba feltárós műtétre ha az is megoldódik akkor sokáig marad, mert amúgy nagyon jó kis vas igaz még sok tervem van vele pl hogy szerzek bele gyári fejegységet csak sajnos vagyonokért akarják eladni őket
Intru: evvel most megfogtál jó kérdés bár én még nem nagyon találkoztam clionál evvel a gonddal esetleg ott is megérne egy bontást a szerkezet lehet hasonlóan van megoldva..
ilyen zárad van
-
Intru
csendes tag
-
giigz
veterán
válasz
#42667776 #31171 üzenetére
Ég és föld a különbség, tudom, nem minden autó érzi meg ennyire, de nekem teljesen átalakul az EVO-tól...
Finomabban jár, csendesebb, könnyebben gyorsít, kisebbek a rezgések az autóban, csak jót tudok róla mondani. Én sem hittem benne, tankoltam már sok féle nyálat, vettem észre kis különbségeket, de ilyen jelentőset, mint az EVO NEO 100+ esetében, még nem... A múltkorában tankoltam sima 95-öt 2x is, most visszatértem az EVO-ra, igaz 35 Ft-tal több mint a sima literenként, de egyszerűen sokkal jobb
És nem csak bebeszélem magamnak, érezhető a változás
Szerk.: Viszont azt aláírom, hogy egy újabb autóban, ahol alapból semmi rezgés, alapból olyan finoman jár a motor, hogy alig hallgató, ott nem lehet észrevenni ennyire a különbséget. Viszont régebbi, kopottabb, sok km-t megélt autónál, én nagyon észreveszem.
-
#42667776
törölt tag
válasz
rob210 #31132 üzenetére
Természetesen minden megoldható!
Amit linkeltél SRP olyanom van azt használom wax ként és utána még EGP http://autoglym.hu/termek/autoapolas-otthon/extra-gloss-protection/
Korábban csak a saját autómon, a Meggin és egy-két barátomén dolgoztam ill most nemrég egy "idegen autón" innen az autóápolós topikból egy Golf VI-on. Amásik topikban ha van kedvetek keresgélni fent vannak róla nagyítható képek Lagu Meggi Golf. Összefuthatunk valahol ahol meg tudjátok nézni a Lagut abból már el tudjátok dönteni, hogy rám meritek-e bízni az autótokatHa privibe küldtök tel. számot akkor tudunk egyeztetni Azért írtam többes számot mert ez tresh- re is érvényes.
-
rob210
Topikgazda
Akkor ebbe ne menjünk bele, úgy érzem szűrők terén sose fogunk egyet érteni.
Mint ahogy írtam is én erre esküszöm, de ezért már sokan megszóltakNekem bevált akkor így írom.
Egyébként a súlyán érezni, hogy mennyi benne az aktív szén.
Amit kivettem papír volt sima amit betettem mann aktívszenes.
Hát van különbség elég jelentős.
Amit először betettem az egy VASCO volt amit az FS en rendeltem, de ózonos tisztítás után cseréltem aktív szenesre nekem ég és föld a kettő. -
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #31152 üzenetére
Bár így lenne, de nem így van. A tavalyi teszt tanulsága szerint sokat romlott a régebbi eredményekhez képest, most már konkrétan mindenre, még fémekre is, tehát ez az allergia nálam egész éves-mindennapos móka.
És hidd el a szenes szűrő nem csinál semmit. Mát többször beírtam hogy a legolcsóbb 1000ft-os papír kínaitól egészen 6000+ft-os gyári szenesig mindet kipróbáltam és marad az 1000ft-os, mert a többi semmit nem csinál, viszont legalább drágák.
Lehet a szén megköt valamit, amit nem látunk/nem érzünk, de nem vagyok benne biztos. Eleve az mennyiség, ami a szűrőben van, hát nem tudom mire elég. -
giigz
veterán
Na urak kb. 1 hete csinálta az autó először, ma másodszor.
Megyek reggel indítani, és a szokásos tek-tek-röff helyett tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-tek-röff van... Most csinált ilyet másodjára az elmúlt 1 hétben, és mióta nálam van az autó, mindig pöccre indult... Utána már a következő indítás melegen most is egy pillanat, de hidegen már másodjára csinálta ezt, hogy vagy 10 másodpercig csak teker, utána röffen be... Mi lehet a gond?
Gyertya elvileg 1,5 éves és 15k km van benne, aksi szintén 1,5 éves... Mi lehet a gond?
-
rob210
Topikgazda
válasz
gkawka #31141 üzenetére
Pollenszűrőből aktív szenest vegyél és a motortér bal elejében van a szellőző rostély alatt 3 perc kicserélni.
(ha szemben állsz a kocsival akkor jobb oldalt van.)A két pöcköt kipattintod (piros nyíl) felfelé kiveszed a rostélyt (sárga nyíl)
Aztán 2 csavar és cseréled a szűrőt kihúz betol az új. -
gkawka
tag
Üdv Urak,
Pesten tudtok jó (értsd megfelelő áron dolgozó) klímást ajánlani? Úgy tűnik, hogy közeg nélkül nem hűt az egység
Ugyanezen témán belül pollenszűrő kérdéskörben is kérnék egy kis segítséget. Jelesül, hogy hol van, milyen kell/jó/érdemes bele. (M-I Ph2 Grandtour 1.9DTi)
Egy szervízkönyv biztos segítene, de olyannal még nem találkoztam...
Köszi előre is!
-
rob210
Topikgazda
Na egyébként ma nagyon jól indult a reggelem.
Bementem tankolni az OMV re (only OMV) na és mivel összejöttek a pointok megvettem ezt a gyűjtőfüzetes Kappa órát.
Tök sok mindent tud nekem még tetszik is.
Hazajövök erre közölte az asszony ebben van lépésszámláló, meg kalória számláló, de jó, hogy vettél nekem egy ilyen órát.Na most erre mit mondjon az ember a feleségének.
Ráadásul a mai tankolásért már a pontokat se kértem el, mert már minek megvan amit akartam
Aug 17.-ig mehetek a kútra sűrűbben mint szerettem volna. NEm tudom hova fogok annyi benzint tenni amivel összejön megint 6 pontMeg ne nősüljetek.
(na jó ez csak vicc volt) -
tresh
veterán
válasz
viperabácsi #31131 üzenetére
-
rob210
Topikgazda
válasz
viperabácsi #31131 üzenetére
Nyissátok ki jó párszor, bentről is kattintsátok rá a műszerfalon lévő központi zár gombbal.
Nyissatok rá zárt állapotban és nyitottban is legalább 3 szor 4 szer.
Az első szériásnál egy műanyag pecek mozgatja a reteszt és az hajlamos eltörni kikopni.
Ezért érdemes letesztelni, hogy ne rögtön azzal kelljen kezdeni a szerelést
Lengéscsillapítókat is nyomkodjátok meg párszor, mert az elejében hajlamos elfáradni. -
tresh
veterán
válasz
AMD Power #31129 üzenetére
Nekem tényleg nagyon bejött bátran állítom hogy ennyiért jobb/kényelmesebb autót nem igazán kapsz. Ami nagyon tetszett hogy bár én nem vagyok oda az automatáért de ez olyan szépen kapcsolgatót hogy öröm volt benne autózni.. no meg ha ha ráléptem a gázra nem igen gondolkodott 50-ről 130 ig nagyot lépet pedig nem könnyű a gép
Igaz nem is 6 litert evett, a gazdija szerint 8 körül eszik normál vegyesbe.
Jut eszembe te is kijöhetnél egy kis autós/beszélgetős estre ha úgy van
Lion01:na majd egyeztetünk mikor hogy merre
-
rob210
Topikgazda
válasz
#42667776 #31127 üzenetére
Na lesz itt munkád, mert egy jó polírozás az enyémre is ráférne
Én ezt nézegettem. -
viperabácsi
addikt
Azt tudom , hogy első amit cserélni kell , a vezérlés autóvásárláskor.Kasznis a szakmám meg nem is vagyok teljesen f.sz a kocsikhoz.Nem ismerem a típust ezért kérdezlek benneteket.Valószínű bevállaljuk az 1.6-ot mert úgy is mindkettőnél kéne a vezérléscsere.A trafókat megnézem (elég ha a végük egyforma színű) A csomagtérzáron mit kell nézni?
-
just
aktív tag
válasz
viperabácsi #31119 üzenetére
Nem túl sokat, 4-5évente cserélhető a vezérléssel. Hangját nem lehet eltéveszteni: [link]
-
tresh
veterán
bocs a kép lemaradt
(#31119) viperabácsi : vezérléssel együtt illik cserélni véleményem szerint és ha tutira akarsz menni akkor autó vásárlásnál az első műtét a vezérlés , ezért írtam hogy az 1.4 nél ezt megspórolod és én semmivel nem érzem kevesebbnek a teljesítményét
Lion01: most is van bőven autó és embörke is én a társaság végett járok ki vagy 4-5 éve
AMD: na igen de egyszer volt alkalmam egy picit vezetni klímát csináltam rajta eszméletlen milyen kényelem van benne igaz az csak 2.2 dci volt szintén automata de engem megvett minden téren
-
#42667776
törölt tag
Innen egyenlőre csak két embert ismerek személyesen Munez-t és Dodit az autóápolós topikból. Munez-nél pont a májusi tali előtt pár nappal voltam, említette is a talit tegnap néztem épp a képeket róla. Mindkettőjüket polírozással kapcsolatban kerestem, mivel én is polírozgatok hobbi szinten....
-
tresh
veterán
válasz
viperabácsi #31106 üzenetére
Jó kis gépek ezek de pl az 1.4 16v -vel az okos kerék ki kerülhető a bodét az is szépen mozgatja a 98 LE vel
Lion01: én meg csepeli
Akkor te is jöhet mini rönó meetingre (igaz én fos sz@r német dieselel járok most
)
-
#42667776
törölt tag
A forma az megosztó a beltér az nekem is tetszik és biztos, hogy nagyon kényelmes utazó autó a V6-os motor pedig pedig egy élmény lehet
Egy darabig nagyon rá voltam kattanva a 3.0 V6 lagunára több ismerősével is mentem 12v ill 24v verzióval is, manuális és automatával is, de végül győzött a józan ész és nem vettem mert nem használnám ki. Azért ha megengedhetnék magamnak egy hobbi autót akkor biztos vennék.... -
rob210
Topikgazda
válasz
viperabácsi #31106 üzenetére
A szokásos dolgokra (kaszni, festék futómű, fékek,) Illetve az okos kerékre (vezérlés módosító), mert hogy ebben van.
Ha cserélték akkor számlával igazolja, bemondásra ne hidd el.
A gyújtótrafókat minden képen nézzétek meg mind a 4 et, sok a kókler aki 4 különböző trafóval jár.
Ha nem Beru, Denso , NGK van benne akkor készüljetek fel rá, hogy előbb utóbb 35.000.- cserélni kell a 4 trafót.Amúgy egy elég barátságos kis gép nekem a formavilága nem jön be a beltere annál inkább
Jah és mivel első szériás a csomagtér zárat alaposan teszteljétek le!!!
-
-
viperabácsi
addikt
Üdv
Húgom autóvásárlás előtt áll és EZT találta ami tettszik neki
Esetleg vélemény róla ? Mire kell odafigyelni?
-
rob210
Topikgazda
-
#42667776
törölt tag
Köszi a további tippeket ablaktörlő ügyben, lehet nem a legdrágábbal kezdem
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- BESZÁMÍTÁS! 860W Fractal Design ION + 2 Platinum tápegység garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged