- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Egy nap a TCL-nél: érkeznek az új tévék!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- OLED monitor topik
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Akciókamerák
Új hozzászólás Aktív témák
-
0519
senior tag
válasz
yle_greg #101399 üzenetére
A 40-150mm F2.8 Pro nemrég ünnepelte 8. születésnapját.
1. Lehet, hogy ma már tudnák olcsóbban gyártani, azonos vagy jobb minőség mellett.
2. Az eltelt 8 évben változhattak az igények, amire reagálni szeretnének. Pl a Pana az 50-200-ból jóval többet adhat el, mint az Oly a 40-150-ből.
3. Talán ők jobban látják a piac valós igényeit, mint mi a karosszékből és látják, hogy változtatni kell.
4. Ha a szerződés az új jövevény oka, akkor a 40-150-et kell lecserélni OM verzióra és nem kell feltétlenül újdonságot hozni, csak egy megfelelő utódot az elmúlt 8 év műszaki fejlesztéseivel kiegészítve. -
yle_greg
aktív tag
De akkor miert fejlesztenek teljesen ujat, ahelyett, hogy olcsobban kiadnanak egy mark 2 valtozatot a kifogyott obibol?
A Pana is ezt csinalta, a 14-140 vagy a 100-300 masodik generacioja rengeteg egyforna alkattesszel rendelkezik az elso generaciobol.A szerzodes jo tipp, de ha mar obit, optikai formulat, mindent is fejlesztenek, akkor erdemes olyat alkotni, amire nagyobb lehet a kereslet. Az 50-200 tartomanyban vagy eddig itt nem latott fenyero, vagy eddig itt nem latott feature kene. Szamomra pl. izgalmasabban hangzana egy 800-as stabilizalt tukros teleobjektiv, ami a ketszerezovel 1600-as lenne, mert ilyet meg nem lattam.
-
0519
senior tag
-
yle_greg
aktív tag
En sem ertem, hogy miert hoz ki ket uj obit olyan ertekekkel, amelyek kis elteressel mar leteznek.
Aki mar "benne van" a rendszerben, az mar valoszinuleg lefedte ezt a tartomanyt, ki igy, ki ugy, ezert szerintem egyikunk sem fog venni egy ujabb objektivet erre a tartomanyra, mert minek.Ha uj vasarlokat akarnak, akkor vagy olcsosaggal lehet becsabitani egy uj embert az okoszisztemaba, vagy valami olyan tudast kell villantani, amiert az ember onkent eladja a fel vesejet is.
A Pana megcsinalta a 10-25 f1.7 -et, meg hozza a folytatast, a 25-50 f1.7 -et, amivel az amator videosoknak benyalt a meleg sz@rig, de mivel masfel misit ker a kettoert, tenyleg odatette magat, minden teren. Ha ugyanezt a 10-50 gyutavot mondjuk f2.8 korul hozza ki, es nem tesz bele olyan extrakat, mint pl. az extrem alacsony fokuszlegzes, akkor a vilag megrantotta volna a vallat, hogy egy ujabb obi egy belakott tartomanyba, kit erdekel?
Ha most valaki kihozna a folytatast, mondjuk egy 50-100 f1.7 -et, akkor valoszinuleg ujabb vesek, majak, es fél tüdők placcsannanak a pultra, hogy ide azzal az obival. Oke, ez csak eszmefuttatas, hiszen ehhez bazi nagy meret kellene, es az mar nem annyira MFT feeling. De egy ilyen dobas valodi elorelepes lenne, nem csak
ugyanaz mas kontosben.Van meg olyan objektiv gyutav, ami nincs lefedve oda valo, technikailag kivitelezheto, jo fenyereju obikkal?
Miben lehet meg fejleszteni? Egy regebbi nem idojaras alloba tenni nehany gumigyurut? Vagy amiben nincs, vagy regi a stabi abba tenni egy ujabbat? Gyorsabb autofokusz? Nagyjabol ennyi jut az eszembe.Ezek alapjan en nem ertem, hogy miert hoznak ki ugyanoda egy nagyon hasonlot. Egy kis javulasert az ember nem ad kis sok penzt, azt pedig nem hiszem, hogy nagyon olcson akarnanak adni egy uj fejlesztest.
-
Throme
veterán
válasz
Speeedfire #101393 üzenetére
nem tudtok kifogni rajtam, az is van (n70-300, n35fix...mondjuk ekv 120 fix az nincs)
nem lehet űberelni a MFT-n a kis sigma obi árazását
-
aginor
veterán
válasz
pilisi #101374 üzenetére
Igen, a 40-150 egyik típusa sem stabilizátoros, viszont azt, hogy a vázstabi mennyire fogja meg, nem tudom, mert az nagyban függ a váztól is. Állóképnél nálam a G80-al normál fókusztávolságon 1/10-1/15 volt a max, amit még ki tudtam tartani (persze nem 100%-os hatékonysággal).
-
Throme
veterán
válasz
Lassú Víz #101388 üzenetére
Igen, ezt az obi ajánlást korábban is láttam, mikor szóba került a sigma 60-as lencséje.
Sajnos itt már más az árképzés. Megértem, hogy f1,4 vagy f2,8.
Számomra inkább f2,8 de 60k, mint nagy fényerő, de 100k huf plusz.
Vagy úgy is írhatnám, hogy nekem nem éri meg ez a fényerő növekedés a 100k huf összeget.#101389mpierre
Nekem már a 40-150 f4 árképzése is kicsit túlmutat az általam "még belefér" kategórián.
Persze lehet reális a 324k huf, csak én álmodozom valami alacsonyabb árról. Erősen hasonlítgatom a 12-45 obi árazásához.
-
mpierre
veterán
válasz
Throme #101381 üzenetére
Tekintve, hogy a mostani árazási, gyártási "trendek" nem erről szólnak... gyanús, hogy nem éppen - számunkra - reális áron jönnének az új, vagy átbrandelt objektívek.
t.imi: Az euro tartja magát. Kb valahol a 2000-es évek elején állt így a dollárral szemben, mint most.
-
aginor
veterán
válasz
domedee #101386 üzenetére
Igazából a 40-150 2.8 szinte egyetlen lehetséges fejlesztése a képstab, másik egy értelmes állványgyűrű. Mással nem nagyon lehet jobbá tenni szerintem.
"50-250 F4-nem nincs sok értelme" - szerintem se, ahogy már egyetlen telének sem nagyon ebben a tartományban, hacsak nem tud valami extrát. Pl. fényerő (F2?), vagy extra kicsi méret, stb. A tele makrónak sem látom sok értelmét, ha nem megy el 1:1-ig, mert anélkül erre a feladatra a meglévő 40-150-ek is tökéletesen alkalmasak. -
domedee
senior tag
válasz
aginor #101384 üzenetére
Az egyik valószínűleg a 40-150 2.8 Pro utódja lesz. Konstans F-érték és OIS, jó drágán.
A másiknak kellene valami extrát tartalmazni, hogy ne legyen duplikált annyira. Egy ~50-250 F4-nem nincs sok értelme a 40-150 F4 mellett. Inkább várnék egy zoom+makró párosítást ilyen úgy sincs most vagy beépített TC-t a második verzióba, ha már mindkettő a PRO sávban van. -
MrChris
nagyúr
válasz
t.imi #101378 üzenetére
Pár hónap alatt az anyacég és beszállítók legyártják évekre az alkatrészeket. Ezután az összeszerelés folyik ami idő és munkaigényesebb, sok évig lehet csinálni, de előbb utóbb hiányok lépnek fel. Utánrendelésre sokszor nincs mód, nem éri meg. Az újdonságra viszont sokkal nagyobb a kereslet, lehet modellt frissíteni, vagy újabbat gyártani.
-
aginor
veterán
válasz
t.imi #101378 üzenetére
Látom ez a cég is szeretne csődbe menni, és a rendszer nagy előnye marad továbbra is az értelmetlen redundancia, amit már márkán belül is megvalósítanak a fejlődés jegyében.
Én mondjuk több értelmét látnám egy 200 és/vagy egy 400mm F4 vagy esetleg 2.8/3.5-nek. Ugyanakkor egy 50-200 vagy 50-250 még elférhet, node kettő? Viszont mivel tartományban és nem pontos értékben vannak megadva az értékek, így talán egy nagy fényerejű (1.8) porté zoom is lehetséges, 50-100 közötti tartományban. No, ennek látnám értelmét. -
Throme
veterán
válasz
mpierre #101380 üzenetére
... ha ez azzal jár, hogy reális áron jönnek újabbak, az nem lesz nagy baj
Egy jó példa szerintem a sigma 19,30,60 f2.8 sor. Nem a legfényerősebb, de annak nevezhető. Képminőségre nekem csak a 19mm van meg és szerintem hobbi célra teljesen jó.
Ezek elérhetők voltak olyan 60-65k huf áron.
Ezt más gyártó is megtehetné.
A 60 mm-eset sajnos már kivezették. -
t.imi
addikt
Én nem érteni hozzá.
Ekapta a gépszíj őket, és jönnek a saját néven futó objektívek, hamár vettek egy kész fotós céget?
40-150 2.8/4
50- ~200 2.8/4. Sok értelmét nem látom, pana is 150, 175, 200 véggel tele lőtte a piacot.
Canon mintájú 55-250 1.4x, 2x kompatibilitással?
75-300-ból egy f5 végűnek jobban örülne a nép. Illetve én. 1000 euro alatt. 250-es árfolyamon -
t.imi
addikt
Új? infó a 90-es makróról. OM-el állítólag minden fasza, gurul a szekér. Lehet, ő a másik oldalon kapott helyet?
[link] -
Kukcaman
senior tag
válasz
Allien #101344 üzenetére
Felpattintott beépített vakunál 1/60-as záridőre vált fixen. Olvastam más fórumon, hogy mindent alapbeállításba kell visszaállítani, és akkor jó lesz, de más megoldást nem láttam - valami együttes beállítás ütközésről beszéltek.
Végülis megoldottam az éjszakai fényképezést, bár nem lettek szép képek, de legalább zajosak - ISO6400-12800. Fekete-fehérre rakva a képet az már inkább feature, mint bug
Bár már nem a kérdéshez kapcsolódott a válasz, de éjszakai futóknál az AF kb semmit nem ért -
pilisi
csendes újonc
-
Lassú Víz
addikt
válasz
t.imi #101371 üzenetére
Amit te csinálsz, az az első és második redőnyre szinkronizált vaku, ha jól értem. Mindkét esetben nem árt, ha van némi fény is, hiszen a gép a környezeti fényre exponál, ahogy te írtad "lefagy". A vaku meg vagy a redőnyzár nyitása után vagy a zárása előtt villan. Mindkét esetben van mérővillantás a TTL miatt az expozíció előtt.
A HI jelzésre nem tudok mit mondani, elvileg nem szabadna túlhevülnie, hiszen semmivel sincs nagyobb igénybevételnek kitéve mint egy normál exponáláskor. Mérés-villanás.
-
t.imi
addikt
válasz
eeXaa #101370 üzenetére
Van, én is kérdeztem, és kaptam linket ~40hsz-el feljebb.
Betyárosra sikerült.Egy kérdés urak. M5 III + Godox TT350 O.
Vázon slow és slow 2-re állítottam be a vakut, AF-S, este11 óra, teljes sötétség..
Expo, egy villanás és mintha lefagyna a váz. Először 10mp után kapcsoltam ki, akkor villant még egyet "HI" jelzés a vakun, azaz túlhevült.
Slow 2 szintén ez a jelenség, ott már ~5mp után kikapcsoltam.
Normál üzem, vörösszem csökkentés jól működik. -
eeXaa
addikt
Hmm.. ez a pana leica 9mm 1.7 elég babának tünik... van valakinek?
-
aginor
veterán
válasz
Throme #101363 üzenetére
Munkára nem nagyon szoktak használt cuccot venni az ismeretlen előélet miatt, amúgy mk3-al nem lenne előrébb a képminőség terén, mert ua. a szenzor van benne, mint az mk2-ben. Az autófókusza valóban jobb, és van pár okos újítása, de ha ezek nem kellenek valakinek, akkor a váltás fölösleges. OM-1 már jobb alternatíva lenne, de képminőségben az sem Atyaúristen, cserébe szerintem aránytalanul drága (ahogy az mk2 -> mk3 váltás is lenne).
Lehet nem is akar nagyon kölcsöngépet, mert tart tőle, hogy berántaná egy váltásba, amit amúgy most nem szeretne/tudna megfinanszírozni.
Azt ugyanakkor hülyeségnek tartom, hogy egy foglalkoztatott fotósnál a munka ne termeljen ki fél misit eszközpark fejlesztésre. Ha valóban így van, akkor ott szerintem valami nagy baj van (vagy a foglalkoztatottsággal, vagy az árazással, vagy másra szórja el a pénzt).
Én a saját magam részéről és tapasztalataival, látnám értelmét munkára az mk3-nak a jobb af miatt, mert nagy fényerejű lencsével azért nem általlik téveszteni, ha úgy alakul, az pedig munkánál nem különösebben előnyös. -
Használni kell, nem pofázni róla.
Amit én látok: ha xar a fény, az a D600 brutál dinamikájával is xar fény volt, ahogy most az általam használt GX9-cel is xar fény maradt. -
Throme
veterán
válasz
lugosi #101364 üzenetére
Igen, a finn vonalat is követem. Peter kapott OM systemtől is nagyköveti pozit és tolja az oly-val, míg Matti kilépett a panától (valami nem tetszett neki) és azóta sony.
A sonyhoz talán 2 obija van?!Most akkor azt szűröm le a hsz-eidből, hogy szerinted ezek a nagykövetek csak megjátsszák magukat és csak addig fasza az oly/pana , amíg nagykövetek és kapnak cájgot tesztelni.
Jól látom? -
válasz
Throme #101363 üzenetére
Ja ja, értem én ezeket, ugyanúgy mint a wartburgos bácsi, akinek "nem kéne" a nyugati. De tényleg volt róla szó videóban, hogy nem termeli ki a munka a váltást.
Várjunk még meg 1-2 videót a témában, lesz ő még kritikusabb is, ahogy látom. Azt se tartom kizártnak, hogy ezzel a videóval egy márkaváltást puhít elő. Matti Sulanto-nak is elég volt az m43 mindaddig, amíg nem váltott Sonyra. Ő is márkanagykövet volt, utána már amikor nem volt az, rájött, hogy jé Sony a7c. -
Throme
veterán
válasz
lugosi #101361 üzenetére
Simán vehetne egy em1 mk3-at használtan.
Nézd meg mikor a haverokkal elmegy csak úgy fotózgatni.
Van ott full sony rendszert használó is. Meddig tartana kölcsönkérnie egy melóra?
Vagy megkörnyékezhetné az ottani canikony nagykövetségek egyikét és máris lenne mit vinnie melóra.
Én elhiszem neki ezek miatt (is), hogy neki elég az em1 mk2. -
válasz
Throme #101360 üzenetére
Pár videóban elmondta, hogy azért nem vált, illetve azért nem vesz új OMD-1 vázat se, mert a munka nem termeli ki az árát. Ezért csak budget cuccokat vesz általában próbálgatni (azt hiszem első generációs 5D?). Ahogy követtem a videóit, egy rövid ideig volt próbálni budget feletti (de nem drága) gépe, talán valamelyik régi Fuji x100 váz, de eladta.
Szerintem ha anyagilag beleférne neki már rég más rendszere lenne. -
Throme
veterán
válasz
lugosi #101358 üzenetére
Szerintem eddig is elmondta, hogy pl az FF-nek több helyen megvan az előnye, azt is, hogy az MFT neki teljese jó és a képeivel bizonyította, hogy igenis jó képeket lehet ezzel a rendszerrel készíteni.
Korábban könnyebb helyzetben is volt, mert az MFT hozott olyan dolgokat, ami az elején még nem volt meg a többieknél. Az a helyzet, hogy beérték a gyártók az olyt, amiben előnye volt/van.
Ezt is elmondja, hogy korábban pl az, hogy van egy kicsi cserélhető obis rendszered, előnyös volt, most már vannak pici FF vázak, jó stabilizátorokkal.De látod, hogy már egy ideje nem nagykövet és melóra még mindig az oly rendszerét használja, sőt megmaradt az em1 mk2 nél.
Persze csinált más vázakkal is videót, amivel egyáltalán nem "árulta el" az MFT-t. Szeret fotózni és minden fényképező jó valamilyen szinten.
Itt is van többeknek MFT-től eltérő rendszere.Most, hogy nem nagykövet, lehet van egy kis sértettség is ezekben a videókban, de nem tartom hiteltelennek.
Simán válthatott volna sony ff-re például. A melóval kitermeli a költségeit egy váltásnak, de nem érzi most sem szükségét.
Sok mindenben igaza van.
A minimális előrelépés és az árazás szerintem is nagy problémája a rendszernek.
Az is zavar, hogy szoftveresen megoldható dolgokat sem visznek véghez, vagy éppen ezzel butítanak egyes vázakat, hogy érezhetőbb különbséget tegyenek a kategóriák közt.
Ja és amiről itt is beszéltünk, hogy nincs vonzó, könnyen elérhető árú belépő, ami kéne, hogy növeljék az eladásokat, a rajongótábort.szvsz
-
aginor
veterán
válasz
Throme #101356 üzenetére
Hááát, azért volt benne pár érdekes dolog, de tény, hogy van igazsága.
A szenzorkérdésben nagyon igaza van, de én még azt is mellé tenném, hogy a szoftveres támogatás sem olyan, mint amit elvárnák, ill. a márkának jelenleg nincs ténylegesen értékelhető áru komoly tudású behúzó gépe, mint amilyen anno az m5mk1 és mk2 volt.
Szerintem azt is hozzávehetjük, hogy láthatóan még maga az Olympus sem tudta, hogy mik az általa megálmodott rendszer előnyei (vagy csak simán szart rá és nem használta ki).
Mostmár ugyan kezdenek kapálózni, de mivel szépen hagyták, hogy a konkurencia szinte mindenben beérje vagy lefussa őket, így ez egy szép meccs lesz (és teszem hozzá, még mindig nem az igazi a dolog).lugosi: mindig is tudtuk, hogy kissé túl "lelkes", de nekem is az volt a videó után az egyik első gondolatom, hogy amíg nagykövet volt, addig ez valahogy nem fogalmazódott meg benne ilyen egyértelműen. Jobb később, mint soha.
Amúgy a videói ettől még jók, és relevánsak, csak nem szabad, hogy az emberre átragadjon a lelkesedése.
-
válasz
Throme #101356 üzenetére
Nagyon jó videó, és nagyon kedvelem őt mint youtubert, de most azt kell mondanom hogy forgatom a szemem. 2022-ben feltalálta a kanálban a mélyedést. Az eddigi videói, főleg amíg márkanagykövet volt, arról szóltak, hogy a m43 (konkrétan az Olympus) aztán mennyire ott van, és most kiderült számára, hogy hát jé. Szóval hogy akkor mégis úgy van, hogy a konkurencia is csinál kis méretű cuccokat jobb képminőséggel? Mik vannak. Ha levette volna az Olympus márkájú szemellenzőjét korábban, akkor most nem kéne azt mondanom, hogy a korábbi videói kezdenek hiteltelenné válni.
Mint az az ember, aki arról győzködte a környezetét, hogy a Wartburg a legjobb autó a világon. Amíg neki olyan volt. -
Throme
veterán
Robin Wong összeszedett néhány problémát oly háza táján
[link]
Szerintem jól összeszedte.
Mit gondoltok? -
aginor
veterán
válasz
HuMarc #101351 üzenetére
Már akkor is "együtt" tolták a szekeret a Panával, az már más kérdés, hogy a Pana nem volt túl aktív (csak egy vázuk rémlik, L10 néven). Lencsékből a 25mm 1.4 volt jó náluk, valamint a Leica alapzoom. Mondjuk kíváncsi lennék, hogy az a Pana 14-50 mit tud a 14-54 ellenében, ha már a fényerejük azonos.
Nem az a baj (vagy legalábbis nem a legnagyobb), hogy nem gyorsak, hanem az, hogy alapvetően megbízhatatlanok, PDAF nélküli vázon pedig lényegében nem is lehet őket érdemben használni (mármint AF-el, mert manuálban én is használtam 50-200-at elég jó eredménnyel). Amelyik vázban viszont van DPAF, annak a tulajdonosai számára ezek a lencsék irrelevánsak, mert vagy dolgoznának velük, vagy van pénz a mindenben jobb és kisebb natív megfelelőjére is. Csak azok játszadoznak ezekkel, akinek vagy van (mint neked), vagy hobbiból mókolgat velük. Érdekes, hogy a Nikon pl. meg tudta oldani, hogy az adapterezett tükrös lencséik lényegében natív érzést adjanak milc vázon is..
Valahogy az Olynak ez a bravúr nem jött össze, és szerintem már nem is fog, mert nem prioritás.
-
Throme
veterán
válasz
pilisi #101352 üzenetére
Követő fókuszban (is) előre lépett az OM 1. Persze új, meg rohadt drága és ár érték arányban biztos hátrányban van egy használt EM1 mk2 vázzal szemben.
Azt szokták mondani, hogy az EM5 mk3 az egy mini EM1 mk2. A követő fókusza nem rossz és jobb, mint az EM10 mk2 vázé.
Ebben a "fícsörben" talán a sony lenne a mérvadó, csak az egy másik liga.
G9-et nem ismerem, de tudom még ajánlani az oly pro-caprure fókusz módját is. Én csak tanulgatom, de el lehet csípni izgalmas mozdulatokat pl madaraknál.
-
pilisi
csendes újonc
válasz
MrChris #101350 üzenetére
Köszi,még nem használom ezt a 4/3 rendszert(de valószínűleg ez lesz a pana bridge helyett)és próbálok sok mindent számításba venni mielőtt döntök.Ha már g9,ott van valami "állat követő" fókusz mód,és ez érdekelne,hogy mennyire jól teszi a dolgát(már ha használtad)Amennyire néztem g80,g90 ben nincs,de pl nekem fontos lenne a vadfotózáshoz.
-
HuMarc
veterán
válasz
aginor #101348 üzenetére
Nekem a 14-54-hez pont nem volt szerencsém, helyette a 30 mm f/3.5 macrot, az 50 mm f/2 macro-t, és az 50-200-at használtam (az utóbbi kettőt elég sokat). Csak édesapám nemrégiben visszament 4/3-ra (E-30), úgyhogy mostanában kevesebbet vannak nálam a natív 4/3-os obik (épp nemrég vett egy natív 4/3-os Pana obit, én nem is tudtam, hogy ilyenek léteztek; egy 14-50 2.8-3.5-öt, amivel most 7-14, 14-50, 50-200 + 50 a szériája).
Visszatérve az Oly-kra, azt határozottan nem állítom, hogy gyors obik lennének bármi modernnel összehasonlítva, főleg a két fix makró sokat vadászta a fókuszt rosszabb fényviszonyok közt az E-M1 MkII-n is, pedig ebben ugye benne van mind a 121(?) phase-detect AF pont, míg a Mk1-ben ugye csak gyémánt alakban van huszonvalamennyi(?). De nekem pont a (non-SWD) 50-200-zal többnyire pozitív volt a tapasztalatom.
S ja, Panán valójában nem viable út a natív 4/3-os obik...
-
MrChris
nagyúr
válasz
pilisi #101349 üzenetére
Kb arra való. Fotónál nem sok értelme van, főképp ha raw-ban szoktál lőni és utómunkázod, mert képkivágást ekkor is tudsz készíteni.
Videónál elvileg a videó felbontásában ~1:1 arányban croppolja a szenzort és azt a területet rögzíti. Viszont ki kell próbálni a minőségét, G6-nál jól használható volt, cserébe kissé zajos. GX80-nál és G9-nél viszont gyengébb eredményt adott mintha egyszerűen a 4k-t croppolnám utólag. -
pilisi
csendes újonc
Üdv, mi az a "extended teleconverter"pl pana g90 milcben?Fotónál és videónál is működik?Használható "egyfajta" gyutáv növelésként?
-
aginor
veterán
válasz
Throme #101331 üzenetére
Én is úgy gondolom, hogy egy erős belépő vázzal be lehet húzni a kezdőket/bizonytalankodókat/elégedetleneket, de láthatóan a gyártó ezt is jobban tudja, olyannyira, hogy már az E-M5-re is kiterjesztették ezt az üzletpolitikát. Valamiért azt gondolják, hogy az emberek szívesen vesznek fél misiért buta korlátozásokkal megölt vázakat. Emiatt belépéshez -ha a használt nem gond- akkor minden kockázata ellenére is jobb választás lehet egy M1mk1 vagy mk2. Azok bár már nem támogatott vázak, de azért még ma s tisztességgel helyt állnak, és a testre szabhatóságuk parádés.
HuMarc: hidd el, én is tudom, hogy miről beszélek. Próbáltam M10mk1 és mk2-vel 14-54mk1, 35mm, 50-200nk1, és Sigma 120-300 lencséket is. Értékelhető Af semmilyen párosításban nem volt. Panán sem lesz, kár hitegetni magunkat, vagy másokat.
Ugyanakkor van 15-54mk2-őm, amit M1mk2-őn próbáltam és ebben a párosításban már használható, ha jók a feltételek. Mondjuk az Af sebessége, pontossága a kanyarban sincs a 12-40-emhez képest, így max csak hobbistáknak ajánlható, akik nem sietnek sehová, és nem zavarja őket, ha a képeik alkalmanként nem élesek (az más kérdés, hogy akinek van pénze M1 vázra, az miért játszana ilyen öreg lencsékkel). Nem szereti a kevesebb fényt, a kevés kontrasztot, árnyékban lévő témát. Ezekben az esetekben hajlamos hibázni, belassulni, vagy nem élesre állni. Robin Wong videója egész jó a témában, tőle meglepő módon csak visszafogottan "lelkes" (anno a 14-35+Pen-f kombót pl. határozottan nem ajánlotta, részben az af teljesítmény miatt).
Lehet csak én fogtam ki gyengébb példányokat minden esetben, de nekem ez a tapasztalatom, így mást sajnos nem tudok mondani. -
HuMarc
veterán
válasz
aginor #101316 üzenetére
Re: 50-200 2.8-3.5 használhatóság.
Lehet, hogy nem a leggyorsabb az AF néhány mai objektívhez képest, de érdemben használhatatlannak nevezni kicsit túlzásnak érzem (~11 500 képet listáz ki a LR evvel az obival nálam, jellemzően AF-fel használtam, nyilván volt hogy peakinggel rásegítettem, de akkor is AF+MF módban volt mindig). Sportot is fotóztam vele több alkalommal is.
Mondjuk az igaz, hogy amikor mozgó túrakenuból próbáltam vízimadarakat lőni, akkor kicsit hiányzott a PL 100-400-am, de ezt a szcenáriót szerintem jogos extrémnek minősíteni...
Sajnos a PRO 40-150-nel nem volt még lehetőségem összehasonlítani (az biztos sokkal gyorsabb), de talán majd egyszer arra is sor kerül...
Amúgy afaik a simának (non-SWD) sokkal jobb az apertúra-karakterisztikája, mint az SWD-nek (itt egy kép maximális rekeszméretről a fókusztáv függvényében). Persze gondolom az SWD-nek meg gyorsabb/jobb(?) az AF-je(?), de azt nem volt szerencsém kipróbálni.
Mondjuk Pana vázon lehet, hogy tényleg használhatatlan az AF a phase-detect AF hiánya miatt, arról nem tudok nyilatkozni. Vagy ha az ember visszamegy (non-micro) 4/3-ra.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #101345 üzenetére
Ja, azon én is nagyon agyaltam használtan, de végül két dolog miatt esett ki: új kellett, számlával és féltem, hogy túl nagy a mérete, át sem éri majd a kezem a markolatot. Pl. a 60D, 5D III, GH5s stb nekem már kényelmetlenül nagyok voltak, ha megmarkoltam, a gombokat nem is értem el lazán, nyújtózkodnom kellett
. Pedig jó lett volna, ha vázban is lépek "konzumerről ipari" szintre
. Szeretem a munkaeszközök elnyűhetetlen feelingjét.
-
MrChris
nagyúr
válasz
jjeahh #101341 üzenetére
Számomra is bejött a G6 fogása, tejfölös pohár doboza nem zavart cserébe jó könnyű volt. Nem harcoltam le, de érződött mindenén, hogy nem egy tartós cucc. Nálam a kártyával rakoncátlankodott.
A G9-em viszont bitang erős, hibátlan, masszív és eddig nem találtam nyomós okot lecserélni.theporcupine: Értem, akkor ez csak simán az alulra eső része a legfrissebb változatnak.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #101339 üzenetére
A jó öreg G6-nak a fogása számomra máig etalon. Kár, hogy az enyém bedöglött, meg úgy eleve az egész váz minősége botrányosan sz*r. A kijelző zsanérja gyenge, kotyog, a váz canon féle műanyag, az egész zárszerkezet mozog a vázban, a keresőbe kosz került és nem lehet kiszedni, az akksit gyakran nem érzékeli, vagy ha mégis, fotózás közben rájön, hogy kivetted az akkut, pedig nem is... a kártyával szintén ezt csinálta, a markolat gumija idővel ragacsossá vált, megérett stb. De a fogása egy kis kezű embernek maga a tökéletesség
. Nálam a GH2-vel is rengeteg probléma volt, ezért nem is mertem G80-at venni, inkább drágábban vettem Oly-t. Az öreg E-P1 máig hibátlanul teszi (tenné) a dolgát. Agyalok is néha, hogy kirándulós gépnek be kéne fogni, csak zavar, hogy a kijelző fix
.
-
MrChris
nagyúr
válasz
theporcupine #101337 üzenetére
-
theporcupine
tag
-
MrChris
nagyúr
válasz
eeXaa #101335 üzenetére
Akkor az sajnos ilyen. Jól bevásároltál obikból. 'Felülre' vennék egy telét, pl 45-200-t, már ha szükséged van rá, ami meg nem kell eladnám. 12-32 és 14-45-között vacillálnék... Amúgy milyen a szett G6 után?
Még egy kirakós darab hiányzik, hogy mindhárom 14-140-el ilyen? Van a sima Mega OIS 14-140 4-5.8, a feket és piros HD feliratos Power OIS 3.5-5.6 és az ugyan ilyen de HD nélküli, időjárásálló II-esnek hívott. A jitter leírásokból nem annyira derül ki, hogy éppen melyik és az utóbbi kettőt mintha kevernék.
-
Kukcaman
senior tag
Sziasztok!
Panasonic G80 gépen miért nem működik a vaku? Silent mód meg az effektusok nincsenek bekapcsolva. A vakut csak kipróbáltam még tavaly egyszer, de most egyáltalán nem megy.
Valaki tud megoldást?
Köszi -
pilisi
csendes újonc
Még egy kérdés,tudom,hogy a pana meg az oly kompatibilisek egymás dolgaival de biztosan van egy két funkció ami nem működik.Ha beleugrok ebbe a rendszerbe(most úgy néz ki,hogy igen)akkor a pana g80+oly 40-150 f2.8 nál van valami"nem"kompatibilis dolog?Gondolom az alapvető funkciók simán működnek azért.
-
Throme
veterán
válasz
aginor #101330 üzenetére
Az EM10 kategória nem elszívta az EM5-től a vevőket, hanem inkább beszívta az új oly vásárlókat a rendszerbe.
Pl engem is.
Az EM10 egy nagyon jól eltalált kategória volt.
Belépő dslr-eket megszégyenítő funkciókkal is bír.
Az MK2-re egész jó lett, aztán kezdték butítani. Pl az MK4-re már a beállítások elmentését és funkció gombokra programozását kiölték teljesen, úgy hogy ilyet az EM5 se tud (legalább is az mk3).
Abban meg nem látok spórolást, hogy meglévő, felprogramozott funkciót elhagynak egy újabb kiadásban...Másik irányból nézve meg eléggé xar, hogy inkább butítják az EM10-et, hogy felértékelődjön az EM5....
Egy erős belépő vázzal inkább nyernének ügyfeleket, amire szerintem nagy szükségük lenne.
Ha valaki tényleg belépő, zsebmilcet keres, annak ott az EPL, GF széria. -
aginor
veterán
válasz
Throme #101327 üzenetére
Ezt hívják úgy, hogy termékdifferenciálás. Én sem örülök neki, de ez van sajna. Gondolom sok volt az E-M10 eladás, amik egy része az M5-től szívta el a vevőket (legalábbis szerintük), így ki kellett találni vmit.
Ne aggódj, szerintem máshol sem jobb a helyzet, max. másban nyilvánul meg a hülyeség. -
Throme
veterán
válasz
jjeahh #101326 üzenetére
Mi az az AP mód? Az A, P, M, S módok rendben vannak.
Nem is értem, hogy egy ilyen megoldást miért vesznek ki. Ettől nem lesz olcsóbb egy váz, hiszen az elődben ott van....
Azért van baj az oly (OM) dizájnereknél....Azt kell mondanom, hogy az EM10 mk2 egy nagyon jó váz.
Az, hogy ebben képesek voltak azt megoldani, hogy négy full beállítást el lehet menteni és programozható gombokra ki lehet tenni, az nagyon dicséretes, míg dicstelen, hogy ez elmarad egy újabb és magasabb kategóriás EM5 mk3 esetében.
Vicc.
Fém váz is emeli az ázsióját, a stabilitás mellett. Igaz nem mondhatom, hogy az em5 mk3 rossz lenne, mert eléggé egyben van (persze az állványmenetet nem sokkolom..).
-
aginor
veterán
válasz
Throme #101324 üzenetére
Akkor lehet nem rombusz van a szívecske mellett?
Közben megnéztem és téglalap van mellette. Tehát: rombusz+téglalap=rázkódásmentes simaexpo (első nyitott redőnnyel, menüben beállítható késleltetéssel), szívecske+téglalap=elektronikus zár, szimpla téglalap=sima, dupla redőnyös expo. -
Throme
veterán
-
Még gugliztam kicsit,és ezt találtam: https://www.dpreview.com/forums/thread/4438426
On the E-M10 Mk2, the e-shutter can be selected in most shooting modes including PSAM. On the Mk3 however, the electronic shutter/silent option is only available via the AP mode where you can’t control the exposure manually except for the ISO sensitivity.
-
Csak tervezek venni, és olvasok utána a dolgoknak. Nincs min kipróbálnom.
-
aginor
veterán
válasz
Lassú Víz #101317 üzenetére
Van, de nem megbízható szerintem (még nem próbáltam, de a 15-54 alapján ez a tippem). Lehet használni, de lehetnek furcsa dolgok alkalomszerűen, és konstans kijelenthető, hogy lassabb és érzékenyebb, mint natív lencsével.
weiss: van a felvételi módok között olyan, aminek szívecske és egy rombusz a jele?
-
Ez az elektronikus zár hogyan működik e-m10 mark II/III-on? Azt olvasom, hogy csak valami saját programban működnek. Tényleg nem lehet aktiválni pl. A módban?
-
Throme
veterán
válasz
aginor #101309 üzenetére
Helyén tudom kezelni a 75-300 lencsét és nagyon jó budget telének tartom.
Dinamikus témáknál van gond, ahol csökkenteni kell a záridőt.... ott harapja az ISO-t rendesen, ha nincs nap (árnyék, szürkület... estét meg hagyjuk is). Pláne 300mm állásban.Nekem 156k forintot megért.
Nézzünk körbe, hogy más rendszereken az ekv 150-600 mm "sötét" lencsék mibe fájnak?! -
aginor
veterán
válasz
pilisi #101308 üzenetére
Mondjuk a 100-400 és a 100-300 is szép rajzolattal rendelkezik (utóbbiból egyszer próbáltam az első verziót 16mpx vázon, ha gondolod, akkor kutatok neked pár képet), de egy pro lencse azért pro lencse az mc20 pedig kiválóan sikerült, valóban nem ront sokat a képminőségen.
Ez egy vágatlan, nyers kép (utómunka nélkül), 40-150 2.8+mc20, 250mm, f5.6, ISO400:
Throme: ez igaz, ezt el is felejtettem, hogy mostanában divat lett ilyen sötét lencséket csinálni.
-
pilisi
csendes újonc
-
aginor
veterán
válasz
pilisi #101305 üzenetére
Nekem ugyan csak az egyik van (40-150+2x), de szerintem a 40-150 előnye megkérdőjelezhetetlen (és nem csak a képminőségben), azzal a plusz lehetőséggel, hogy ha aktuálisan elég a 150mm, akkor azt 2,8-on tudja. Valamint a 40-150 remek közelfotózásra, valamint korlátozottan lehet vele portrézni is.
Amit viszont nem szabad elfelejteni, hogy a 40-150 sacc per kb. 2-2,5-szer drágább, mint egy 100-300 (viszont cserébe van korrekt szervizháttér, a Panával ellentétben).
Esetleg még szóba jöhet az Oly 75-300, vagy 100-400. -
pilisi
csendes újonc
Sziasztok,kipróbálnám ezt a négyharmados rendszert,és leginkább a teleobik szemszögéből.Modjuk valami panasonic,akár régebbi vázon(pl g80).Ami viszont érdekelne,hogy egy pana 100-300 2-es,és egy olympus 40-150 f2,8 pro, 2 szerezővel mindkettő f 5.6 ff 600 mm lenne,de az olympus így is jobb képet adna vajon?Főleg a tele végén.Vagy nem lenne számottevő eltérés a két obi között?(Most az árakról vonatkoztassunk el)Igazából jó lenne,ha olyan valaki írna véleményt aki mindkettőt használta.Köszönöm.
-
Throme
veterán
válasz
aginor #101300 üzenetére
Néztem videót a 35mm-es oly makró lencséről. Ott sincs napellenző.
'aszongyák' hogy azért nincs, mert ezekkel (amit a 35mm-esnél el is hiszek) nagyon közel kell menni a témához és akkor a napellenző vagy hozzáér, vagy a kis állatokat elriasztja a napellenző a lencsén.
Lehet ezt az elméletet húzták rá a 60-asra isA 75-300-hoz se adnak... oda ez a magyarázat meg egyáltalán nem áll meg, mikor kb 1 - 1,5m a közelpontja
Mégsincs
...illetve van , csak azt külön lehet megvenni és régebben volt kb 11k huf
... hát kösz
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Óra topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Egy nap a TCL-nél: érkeznek az új tévék!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- OLED monitor topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Sorozatok
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
- Csere-Beszámítás! Olcsó RTX Gamer Laptop játékra! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest