- Kezdő fotósok digitális fényképei
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fujifilm X
- Milyen házat vegyek?
- OLED TV topic
- Házimozi belépő szinten
- Milyen alaplapot vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz
tomiii. #50199 üzenetére
Nekem is, de én megúsztam.
Azaz faterom okossága, hogy elég hátra a téli, elől meg jó a nyári...
Lillárol lefelé a szikla mellett majdnem megfogtam a patakot jeges úton, előzés közben, vissza kettő után 😂
Azóta tudom, hogy ha hülye vagyok, legalább legyen gumi az autónAhh basszus honvagyam van.
😃 -
Kornel
veterán
válasz
tomiii. #50195 üzenetére
Kemeny telek lesznek ám hevesben es borsodban 😂
Amúgy 2000-es években valahol a közepe táján volt olyan nyár, amikor bükkszentkereszt magasságában hó szallingozott augusztusban 😂
Lent 30+fok kánikula, fent meg ez várt minket, biciklivel.
Persze pólóban, kesztyű nélkül, mire leertunk lilara fagyott a kezünk.Szóval akár még igazad is lehet 😂
Itt pesten amikor máshol fagy, itt akar simán pluszban van a hőmérséklet.
Mod: lada kell, nyári gumival, az a kihívás 😂
Tényleg havat ír reggelre, 0 fok, havazás...
Na kíváncsi leszek. -
tomiii.
aktív tag
válasz
szőröscica #50190 üzenetére
WR-D4? Szöges hakkapeliitta-t neki.
--------------------------------------------------------------
Én most kukáztam ilyen ~5mm mélységű Firestone Firehawk télit műszakis/aszfaltos keréknek. 1000ft volt lecsapatni róluk a mosóban retket, többet nem is szántam az alap téli szettemre.
Aztán havazáskor meg megy fel a rendes szöges szett, haver hordozza most ezeket az Everesteket, ez is tetszik vagy hakkapeliitta. Ahogy nincs guminő és alkoholmentes sör, úgy nincs buziskodás 4 évszakossal.
-
Magnum_
nagyúr
-
szőröscica
addikt
válasz
BigBlackDog #50186 üzenetére
Nekem péntekig kell túlélnem, akkor kerülnek fel a run-flat Bridgestone-ok. Aztán tavasszal kap a drága egy új szett Dunlop Bluresponse-t, nagyon beváltak a Nissanon. Jövő télire pedig jöhet majd a WR-D4 szett. A run-flat témát meg inkább hanyagolom, inkább veszek mankókereket.
-
rbalint88
addikt
válasz
Kornel #50184 üzenetére
jah, már 26k a méretedben az apollo.
nekem sincs gondom vele, pedig napi szinten pályázok vele.
ha kiderítem, hogy miért nincs töltőnyomásom, akkor már fagyban is tudom tesztelni, addig suzukizom (splash). btw annál normális, hogy viszonylag lassan esik a fordulat? mert az agyonfojtott, szarul hangolt astrában megszoktam, de a suzkában is egyrészt lassan esik a fordulat, meg olyan a gázpedál, mintha lenne egy másodperc késése, 3000-es fordulat alatt full döglött.Saint_: taylorgumi.hu
-
Kornel
veterán
válasz
BigBlackDog #50186 üzenetére
Helyes, kilinccsel előre, úgyis van casco 😂
Saint:
[link]
Nem kicsit emeltek az áron, annyiert best buy volt.
Van fb gumis csoportban egy kereskedő, aki 25-be hozott volna, szerintem jelenleg ő a legolcsóbb a többi oldalon is szetnezve.Rbalint: nyilván nem egy turbo dízel az a splash, de nekem ilyen gondom nem volt vele.
Csak város nem tesz jót annak se, EGR, fojtoszelep lehet koszos azért, én ezeket vételekor megcsinaltattam rögtön, nem nagy munkák.
Később fogyasztasban és amúgy is sokszorosan visszahozza a befektetett munkát. -
BigBlackDog
veterán
Na, kíváncsi vagyok a holnap reggelre, 6-7 óra közötti időszakra -2 fok és havaseső.
Izgis lesz, ha bejön.
-
Kornel
veterán
válasz
Magnum_ #50181 üzenetére
Michelin crossclimate (CC), vredestein quatrac 5, good year 4 season, ezek a top kategóriák negyevszakosban.
Szerintem nem hangos ez se, bar ugye a civic alapból hangosabb, mint a jetta, kevésbé jó a hangszigetelese.
Egyébként szívesen viszek bármit egy körre, aki a gumira vagy a kocsira kíváncsi 😉Egyébként a CC 35k lett volna, ez volt 21,4k, de most azt mondják ott is emeltek, ahonnan rbalinttal olcsón lőttük a sajátunkat 😞
-
Kornel
veterán
válasz
trassher #50176 üzenetére
Pont ezt mondom én is.
Csak mások szerint a nem márkás benzin nem ken eléggé.
Erre reagáltam 😉Skillet: passzolom most egyelőre, holnap ránézek, hogy egyáltalán megvolt-e emailben, vagy csak főnökömnek. Tankolo kártya szolgáltatásoknal van valami különbség a saját én nem saját kutak között, úgy került szóba annak idején.
-
trassher
addikt
válasz
Kornel #50174 üzenetére
Most nem értelek.
Fogyasztásról volt szó és kutakról. Én kint tankolok benzint és semmivel sem rosszabb mint a magyar, rengeteg ember meg gázolajat. Amit leírtam, bemásoltam azzal gondoltam megelőzöm a szokásos "de az szar", "megáll tőle az autó", "ki tudja mi van benne" és ehhez hasonló okosságokat. Ergo ha a dízel nem rosszabb mint az itthoni sőt, akkor a benzin sem. Mondom faterom ignis-ében 351K km van és 95% ukrán benyával tolta ezt le. 11800 forint volt egy bosch ac bele 310K km-nél.
-
Kornel
veterán
-
Skillet
addikt
válasz
Integrale #50091 üzenetére
Én imádom a magyarosítást. Hagyma, sok pirospaprika, kolbász...
Nálam eddig az omv100-as nem a legjobb. Folyamatosan írva van, mikor mennyit fogyaszt a vas, és az omv-s benyával rendre többet eszik, mint a mol 100-asával. Nekem a mol evo neo a befutó.
Akkor most, hogy is van ez? Melyik kút van az ő tulajdonukban? Ha olyan kúton tankolok, ami szintén az övék, akkor ott ugyanazt a benyát kapom, mint a mol kútjain? -
Kornel
veterán
válasz
Magnum_ #50166 üzenetére
Persze minél több annál jobb 😂
Egyébként eddig vizen a féktáv az több, mint amit eddig a prémium gumikkal megszoktam, de pl.kanyarban ugyanúgy tart. Jégen ma próbáltam először, szokásos jön megy megáll, mint eddig bárhol.
Persze szárazon messze van a PS3-tol, de azok kis tulzassal majdnem versenygumik.Malykol: az gáz, ha az tényleg jó 😃
Akkor nem panaszkodok 😂 -
V.Stryker
nagyúr
válasz
raczger #50167 üzenetére
2003 -as.
Bakker, néztem 2006-os évjáratú autókat, jóval drágábbak voltak, de még mindig belefértek volna...basszus, azok voltak a legnagyobb sitt talicskák.
kornelka: Én is azt vettem a Mondeora idén és teljesen elégedett voltam vele. Apollo -t vettem, mert arról volt teszt, hogy egész jó, pedig kicsit drágább is belefért volna. Erre az új vasra is azt veszek tavasszal. Erre a télre ami itt van bőven jó. Mondjuk ha télen megyünk Erdélybe, akkor lehet necces lesz. Egy dolog tűnt fel az Apollo -nál, hogy nagy zuhéban az vízkiszorítása nem volt olyan jó, mint amit megszoktam. Nem úszott fel, hanem így "megfogta".
-
V.Stryker
nagyúr
-
Kornel
veterán
válasz
Magnum_ #50162 üzenetére
Mennyi a jó fizu most pesten?
Mert kezdem keveselni a sajátomat 😂Én nem bántam meg a negyevszakost, pedig nem is a top kategóriát választottam.
Ma reggel a megyeri hídon és a lehajtónál tükör jeg volt kb., odafagyott a pára, csinaltam magam előtt es után helyet, csináltam pár satut, olyan szépen megállt, hogy nekem ennél több nem is kell. -
Magnum_
nagyúr
válasz
Kornel #50160 üzenetére
Van kulon teli, conti ts830. Igaz disztalranyos megoldas, kicsit zavar is, ugye par hete el is gondolkodtam a negyevszakon, de marad kulon.
Faterom meg a gyari 18-ra vett csak siman teli gumit.
De egyebkent gondolkodom meg... Mert akkor meg lenne oldva a tarolasi maceram is es penzemnel is lennek boven.
Bar ugye uj melom van, jobb fizetessel, szal most belefer igy is -
Jaffa75
őstag
válasz
BigBlackDog #50146 üzenetére
most tankoltam fullra, nehezebb volt a lábam a szokásosnál, így lett 6,8 az átlag (rátankolással mérve!)
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Tudja valaki, hogy mi a rádió kód megszerzésének metódusa? Vettünk egy Mazda 2 -őt, tök jó, nincs is gond, de azért előbb utóbb csak le lesz véve egyszer az akkusaru és nem akkor akarok vakarózni. Átnéztem a szervízkönyvet, papírjait, de sehová nincs feljegyezve.
Ez valahogy sose áll össze... se a cégesnél, se a régi enyémnél, ez nekem úgy látszik kötelező sz.p.s számomra.
-
Magnum_
nagyúr
Szombaton delelott a 16-os alukat cserelem 17-esre
-
trassher
addikt
válasz
barnam_ #50150 üzenetére
Ukrajnában.
Mondjuk úgy van egy kis rálátásom a fekete és fehér gazdasági miértjére, csodák nincsenek. Ők nagyon jól keresnek azzal, hogy rengetegen átjárnak oda tankolni és itt nem csak hétköznapi emberekre kell gondolni hanem oktatókra, taxisokra. Nyíregyházáról megéri a taxisnak oda-vissza 110-120 km-t autózni + várni ha nagy a sor mert ami a tankban van az neki tiszta haszon. Kannában 10 litert lehet hozni, az még egy benzines autónak is elég erre a távra várakozással együtt. Az meg csak hab a tortán, hogy ugyanazok az értékek vonatkoznak rájuk mint az eu-ra vonatkoztak mielőtt megbolondultak és a 10 ppm-es kéntartalmat soknak találták a gázolaj esetén.
Kevesebb kéntartalom (10 ppm alatt):
EK direktíva kötelezően előírja, hogy a dízel üzemanyag ne tartalmazzon több mint 10 ppm ként.
A kén eltávolítása (amely természetes kenőanyag) két fő problémához vezetett: mechanikai és kémiai elhasználódás (a kén eltávolításának folyamata eltávolítja a korróziós inhibitorokat is). Ez kevésbé gazdaságos üzemanyag használathoz, magasabb károsanyag-kibocsátáshoz és meghibásodásokhoz vezet. Biodízel tartalom (zsírsav-metilészter, azaz FAME): a gázolajnak 5-7% zsírsav-metilésztert kell tartalmaznia, hogy környezetkímélőbb legyen és megfeleljen az EU előírásainak. Ez rossz égéshez és szennyeződésekhez vezethet.
-
barnam_
nagyúr
Január óta vezetem a tankolásokat, de mindig szokott kicsit ingadozni. Általában ugyanazon a 3-4 kúton tankolok, ugyanazon az úton (napi 2 x 25km BP-Budaörs, havi egyszer 200km vidék, meg vissza) megyek.
Ezt nem kifejezetten erre a hsz-re reagáltam, csak a fogyasztás témában
(#50147) trassher: hol van ez az ANP benzinkút?
-
Kornel
veterán
válasz
BigBlackDog #50146 üzenetére
Nekem most BC 8, ami inkább 8,5+ a valóságban.
Taposom, uzom hajtom 😂
De egyre jobban megy, valószínű el volt ám lustulva 😉Amúgy nagyatlagom számolva 7,5 10k km alatt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #50146 üzenetére
Mióta írom a fogyit azóta kevesebb. Fáj amikor látom a 12.5-öt, a 7.5 valahogy jobban tetszik.
Mind a kettő tiszta autópályás mérés.
-
trassher
addikt
ANP-n tankolok, legutóbb 237 forint volt egy liter. Az autó szereti, faterom ignise meg pláne. 351K km jelenleg az órában, első tulaj, 95%-ban kinti benzinnel, köszöni szépen tökéletes.
-
SzlobiG
félisten
válasz
szőröscica #50143 üzenetére
Nyilván kinek mi az igénye, biztos tetszene nekem is csendes, megy is ha kell jól el lehet lavírozni azzal. Én amúgy Mazda 6-ban gondolkodtam, hogyha cserélnék benyára, akkor esélyes lenne ők a mai napig gyártják a 2.0 szívót csak ne lenne tré a kasztni... Na meg persze a bmw ami szintén nagy eséllyel indulna.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #50143 üzenetére
Struccpolitika. Sokáig én se vezettem a Bubinal. Franc se akar szembesülni a 12-13-as fogyival.
-
szőröscica
addikt
válasz
tboy93 #50134 üzenetére
Kb. fele Budapesten, fele a nulláson, normálisan közlekedve. Ezt már nem fogom úgy vezetni a spritmonitoron, mint a Nissant. Amikor kell, teletankolom majd.
EQMontoya: nagyon selymesen jár, kickdownkor pedig vidáman forgatja 6500 felé is, olyankor pedig szépen énekel. De ez az autó a teljes nyugalomban hömpölygésről szól inkább, mint a folyamatos redline-okról.
SzlobiG: ez ennyi, én is fogyasztásfetisiszta voltam, a Nissannál már a 6.5 is fájt.
itt nem érdekel, olyan finom.
-
EQMontoya
veterán
-
SzlobiG
félisten
válasz
szőröscica #50133 üzenetére
Mostanában gondolkodtam, hogy idővel egy benzinesre kéne cserélni a dízelt főleg, hogy még kisebb távokat fogok menni a város miatt, de lehet nem fogom erőltetni és hajtom a dízelt ameddig szét nem esik...
Ez a fogyi számomra horror nekem 6.5-t mutat fele-fele város/pálya arányban. Kicsit számolgatok nem érné meg a benzin, mert amilyet vennék abba is van kettős tömegű, az se melegedne be télen a városba, dpf-em már nincs amivel probléma lehet marad az üzemanyag rendszer ami viheti a tárcát. Turbot nem számolom mert valszeg az is lenne a benyasba. Szóval asszem marad a dízel hosszú távon.
-
EQMontoya
veterán
válasz
szőröscica #50133 üzenetére
És szépen szól? Gondolom, ha átrúgod a gázt a tűzfalon, megy a kickdown szépen, és leforgatja.
-
Horel77
tag
válasz
Kornel #50123 üzenetére
Én évek óta csak OMV-nél tankolok síma 95,öst, mostanában próbáltam ki náluk a MM95-öst és érezhetően jobban szereti az UFO. Régen az öreg Accordommal jártam MOL-ra is, azzal sokszor dadogott a gép, aztán mikor OMV ment bele, egycsapásra megjavult. Ez többször előfordult, mre rájöttem, hogy a MOL trutyi okozza. Már kezdtem ideges lenni, hogy baj van az autóval, közben meg csak a hitvány benzin volt a baj, pedig nagyon is forgalmas kútról van szó. Nekem azóta csak OMV.
-
válasz
szőröscica #50133 üzenetére
Ez a 300km kb mibol tevodik ossze? Automata nagy benya motorhoz kepest nem hangzik annyira rossznak.
-
szőröscica
addikt
válasz
focvis #50124 üzenetére
Még csak kb. 300km-t mentem vele mióta megvan, most 10.9-en áll a mérő.
A pillanatnyit nézegettem néha, sztem 100-110-es tempónál meg fog állni 8 körül.
Összességében 4 literes átlagos többletfogyasztással számolok a korábbihoz képest, szerintem ezzel nem lövök nagyon mellé.
-
bbubby00
őstag
Kis helyzetjelentés
Vasárnap (szerencsétlenségemre) megláttam egy Skunk2 Pro Series2 komplett pályafutóművet elég jó árban...
Délben azzal kezdtem, hogy elmentem Zolynet kollégához, egy Integra type r toronymerevítőért, majd harasztiba elslattyogtam a futóműért, ahol is kiderült, h a srácé volt a kocsi 4éve, ő rakta teljesen rendbe az egészet, örült, h jó helyre került.
Aztán persze siettem, hogy beszereljük a cuccokat, fél órás késéssel, de odaértem a Gondi fivérekhez.
Olajcsere motul 6100 + gyári szűrőt kapott a kocsi. A hengerfejtömítésnél a sarokban ereszti az olajat, félő h síkolni kell, de Zolynet aztmondta, h többször volt megcsináltatni és ugyan úgy fosh, talán B-s típushiba nyugtatgattak a szerelőmesterek is.
Viszont lebeszéltek a lyuggatott Brembo Xtra tárcsákról (van felesleges 1párom így), mert pályázni szeretnék a verdával. Szerintük ott sokkal nagyobb hőhatás végett félő h elrepedhet, nem kockáztatnának. Utcára, normál körülményekhez jobb ez a tárcsa, mint a társai, de nem pályázásra lett kitalálva.
Úgyhogy tavasszal a szezon előtt kap új olajat + TRW tárcsát Ferodo DS2000 betéttel.
Apropo, leszedtük a féknyerget, errefel vlamelyik vadbarom régebben ferdén húzta be a csavart, így bontóból hozatni kellett gyorsba betéttartót. Mind1... Aztmondták, h szép az ótó, csak vigyázzak rá!
Kutakról a véleményem, hogy Duankeszi Auchan kúton tankoltam bő 2évig, most kipróbáltam OMW-t. Többet is eszik a 95-ből. -
-
lenko
aktív tag
-
válasz
szőröscica #50122 üzenetére
Még nem gratuláltam; szép autó!
Városi fogyasztása milyen (automata, 6 henger, nagy bóbé)? Országúton - feltételezem - moderált.
Más:
Ajánlom Mindenki figyelmébe a MOL-Netrisk kártyát; benzinre 10 Ft, GO-ra 9 Ft kedvezmény. Én már használom október vége óta, azóta főleg ott tankolok (95), háttérbe szorult nálam így a Shell.Táltosbenzint csak elvétve veszek - hogy maradjon belőle a versenyautókba.
-
Kornel
veterán
Hagyjuk már ezt az adalékos csodavaro dolgokat.
Vagy ehhez is van diplomád, mérnök úr?
Szerintem ha jó minőségű üzemanyag kerül bármelyik autóba, semmi csodát nem kell várni ezektől a csoda adalékoktol.
Ellenben ha 98-as kell az autoba, mint a swift sportba, akkor fontos, hogy ne 95-ös menjen bele.
Agipnal már sokaknak volt negatív tapasztalata, bár már megvette a mol, de valószínűleg ugyanúgy marad franchise-ban a kutak többsége, ennek minden hátrányával.
A civicet is át fogom íratni 98-as oktanhoz a reflash-nel, előgyujtast így előrébb lehet hozni, ennek minden előnyével.W333: természetesen az akart lenni, telefonról vagyok, állandóan javítgat a google billentyűzet.
-
lenko
aktív tag
válasz
Kornel #50111 üzenetére
Az lehet, hogy semmi baja, de annyi pénzért nincsenek is benne azok a tisztító, és kenő adalékok.
Meg kell nézni, mi a gyári előírás a tankolásra, ha sima 95, akkor azért nincs különbség.
A + adalék előnye nyilván hosszú távon jön ki, megnéznék 2 egyforma autót A.-os 98-al, és MM100-al, újkoruktól tankolva, mondjuk 100e km erejéig, majd szétkapni az egészet, egy összehasonlításra.(#50117) kornelka
Agipon is van 98, teljesen negatív tapasztalattal.
-
Kornel
veterán
Miért merek ilyet tankolni?
Egy: mindegyik kút az auchan tulajdonában van, nem kiadva franchise-ba, mint a "márkás" kutak fele, vagy még nagyobb hányada. (Ergo nem fog senki sem cigánykodni a benzin vizesésével, stb., egyszerűen nem érdekük)
Kettő: minden hónapban a kutakbol mintát vesznek, ami be van vizsgálatva, az eredmények pedig mind a kutakon, mind az interneten elérhetőek. Hol van még ilyen ezen kívül?
Három: olcsó, és máshol nincs is 98-as benzin már. -
MunezXBK
nagyúr
válasz
z123456789 #50112 üzenetére
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
choco01 #50106 üzenetére
MOL-nál még soha nem tankoltam benzint, nincs vele tapasztalatom de az Avia-val semmi gond nincs ugyanaz a MOL-os alapbenzin van ott is mint bárhol máshol. Nyugodtan tankolj ott.
mod:
Amúgy is érdemesebb forgalmas kúton tankolni (olyan nyálat amit vesznek nagyobb arányban) akkor tuti nem állott benyót kapsz.
-
Integrale
veterán
válasz
tomiii. #50101 üzenetére
Mar ertem, hogy miert van ennyi Sierrad.
Qru: nekem is Avia az egyik ami bevallt, a masik a Lukoil, Pesti uton levonel szoktam tankolni, azzal semmi szokatlant nem produkal egyik auto sem.
tboldi: csavarhuzoval nem kell rongalni, csak egy vekonyszaruval, aminek kicsit szelesebb a feje benyulsz, es elforditod, pont mint a kulcsaval.
-
Snoop-y
veterán
válasz
Evil Snowman #50092 üzenetére
De a gyari immo az nem ugyanaz bennuk...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Realme 8i 64GB / Normál állapotban / 12 hónap jótállással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- BESZÁMÍTÁS! VALVE Steam Deck LCD 1TB SSD kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Flip 2.0 PRO 65" WM65R + Connectivity tray + Gurulós állvány
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest