- Úgy fest, hogy NVIDIA Blackwellből lesz Galax HOF VGA is
- Kapja az ívet az új Spider-Manben a DirectStorage, pedig csak teszi a dolgát
- Évek óta ígért funkcióval egészíti ki a DirectX 12-t a Microsoft
- Nem támogatja a Reflexet más cég képgenerálójával az NVIDIA
- GeForce RTX 5080 kártyák kvartettje a Manli szájíze szerint
- Milyen processzort vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Évek óta ígért funkcióval egészíti ki a DirectX 12-t a Microsoft
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Asztali konzolt tervezne a Valve?
- ASUS Zenbook A14: Ez így szinte tökéletes
- Bambu Lab 3D nyomtatók
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ármester
válasz kisza25 #243296 üzenetére
Ez érdekes téma, de őszintén egyik tábor ezt mondja másik azt. Rengeteg elektromos auto vígan megy sok 100e km-t, minden gond nélkül, nem vagyok benne biztos, hogy nem lesz tartósabb mint egy belsőégésű, ergo ritkábban kell váltani autót, én azt gondolom a fogyasztói társadalom a ludas, az állandó cserélgetéssel. (kivéve ha kipusztul az auto az ember alól és már nem alkalmas közlekedésre, de ez sajnos kereskedelmi érdek is)
Elnagyolt példa, ezer sebből vérzik, de pl vegyünk egy I3-at, tegyük fel, 400e km az élettartama (nem rohad el, nem döglik meg az akku, kopó forgó alkatrész csere van itt is, de rengeteg más nincs) egy átlag közlekedőnek évi 15, de legyen 20e km, bőven elég, ebből az következik, hogy 20 évig meg van oldva a közlekedés egy autóval. Ergo egy ember élete alatt, max 3 autót használna el. (átfedést nem is figyelmen véve, mikor nem egyedül ülsz autóban) Mennyivel másabb lenne a piac? Pusztán azzal ha hosszútávú használatra lenne kitalálva egy auto.
Töltési terhelés meg szerintem részben megoldható napelemmel (szintén 20-25 év tartóssággal számolva egy rendszert ez is, 2-3 csere egy ember eletciklusába) be se jut a hálózatba mert helyben el használod. - persze ide ideális lenne megint az akkus tárolás, hogy lehessen ezt az extra energiát ide-oda tologatni időben, de enélkül is van prompt direkt fogyasztás. Pl tegnap ebben a fos időben is termeltem 18,5kwh-t, ez ~100km nekem, kb ennyi is hiányzott a kocsiból, persze jó lenne ha ez 100%-ban direkt került volna az autóba, ami nem így volt, de ez egy jó időzítés/tárolás metódussal működhetne is.
Robotok se vagyunk nem állandó az energia szükséglet, már csak a közeledést figyelve… nem beszélve a többiről, szóval én látom benne ettől függetlenül a távlati létet, csak komplex gondolkodás/kialakítás kellene.Z4, meg kellett volna őriznek gyárinak, még inkább lenne esély, hogy sokat ér majd - na tessék az egyéni igény össze is zúzta a fenti elméletet
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Tsebacsi #243297 üzenetére
1xűen azért mert a jelenlegi technológia tarthatatlan. Megálltak a fejlesztések, pontosabban minden eddigi alapjaiban zsákutca. (valahol ott tartunk mint a CPU fejlesztéssel, hosszú évek óta toporognak a 3GHz környékén és nincs továbblépés) Továbbá ha marad a lítiumos megoldás akkor az alapanyag véges készletei miatt sem, és nem csupán az autóipart kell kiszolgálni.
Joe
-
krono.
tag
válasz kisza25 #243296 üzenetére
Pont most volt hír Californiaban, hogy nem lehetett autókat tölteni, mert nem bírja a hálózat. Ugyanakkor szerintem ez egy megoldható probléma. Fejlett akkutechnológiával én simán látom benne a jövőt.
A hobbiautó témára visszatérve, szerintem bukni rajta nem lehet. Az EU ígyis kinyírja a sportautókat, egyre kevesebbet kapunk, azok is egyre elfojtottabbak, plusz az elmúlt években hatalmas boomja van a retro dolgoknak, nagy a kereslet.
-
nagyúr
válasz kisza25 #243296 üzenetére
Nem tudom miért lenne zsákutca, mikor 1 meghatározó tényező van benne, és az az akku, ami csak fejlődhet idővel. Ez a zsákutca dolog annyira unalmas és szar, hogy már nem tudok rá mit mondani.
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda - BMW 18" Alufelni Nyári Gumival és Szenzorral *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kisza25
félisten
válasz cOxeR #243294 üzenetére
Az elektromos zsákutca, már most pedzegetik, hogyha mindenki klímával áll neki fűteni, most télen, nem fogja elbírni hálózat, még gondold ehhez hozzá az elektromos autókat...meg akksi sincs elég
Meg 30 éves a jelenlegi elektromos technológia.
Minden autó ára most felfele megy.
Egy z4 meg szerintem még jobban felfele fog menniAlfa Romeo Giulietta Sprint
-
3L1T3
addikt
Kérdezted, hogy miért 7-es golf kombi és nem passat. Feleségem szerint a passat túl nagy lett volna, és legtöbbszőr ő használja. Hiába magyaráztam neki de hát mind1. Nő ...
Úgy vagyok vele, hogy januárban lesz 4 éves az autó (2019.01 a forgalomba hozatala) most van benne 150K km, full extrás, idővel lehet passatra cserélem. Aztán ki tudja mit hoz a világ változása.
Az biztos, hogy áldom az eszem hogy nem a Teslaval mentünk Jesoloba, egyrészt ott a töltést marha nehezen vagy körülményesen tudtam volna megoldani és ismerve magamat ezen kattogtam volna a pihenés helyett.
Hazafelé meg másfél órán át álltunk az A1-en olyan torlódás volt a vízátfolyások miatt. Emiatt eléggé türelmetlenné váltam és hát amikor lehetett azért tempóban autóztunk hazafelé. Na most ezt a Teslával nem tudtam volna kivitelezni csak ha megálunk töltikézni, amit bevallok lassan 3 év elektromos autózás után marhára unok.
[ Szerkesztve ]
“I am the Saiyan who came from earth to defeat you. Despite my calm, quiet heart, I am the legendary warrior awakened by intense anger."
-
Ármester
válasz kisza25 #243293 üzenetére
Eddig se tankoltam 480-ért, csakaszázas vagy a villany.
Az auto amúgy nekem is nagy kérdés, témához visszatérve, Z4-em pl mit fog érni 2-5 év múlva… mi lesz az elektromos bumm közben ezekkel a benzinesekkel/értékükkel.Javul a lehetőségek tárháza, csak a beszerzés sokszor időt (persze extra pénzt) igényel. Nekünk 4-5 boltba kell mennünk, hogy be tudjunk vásárolni heti szinten. (zöldbanánliszt, rizstej, rizsliszt, normális basmati rizst is nehéz felhajtani. Ott van a kókuszolaj is… tavasz óta 50%-al ment fel.
-
kisza25
félisten
válasz cOxeR #243291 üzenetére
Röviden összefoglalva, van egy jó hír és egy rossz, idén még 480- ért tankolunk, minden más többe fog kerülni (kivéve talán bizonyos ingatlanokat)
Nagy szívás ez az étel intolerancia, nekem tej, tojás élesztő, páromnak ugyanez +glutén, egy 250g-os kenyér 700-1000Ft, kb mindenben van tej/tejpor, vagy tojás, de ezek nem akkor élesztő, még jó, hogy húst és legtöbb köretet és zöldségeket ehetek
Szerencsére egyre több a vegán cucc, amit megehetek[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Ármester
válasz tboldi #243289 üzenetére
Most vettem utoljára ott tojást… épp keresem a helyi forrást… (melyalmos L-t szoktam venni azért ilyen drága)
Qru
Igen ez az első kör, de szerintem karácsonykor, sőt tovább megyek február lesz a legkeményebb, amikor már amúgy is ingerültek az emberek a téli depresszió miatt.
-
Ármester
válasz kisza25 #243288 üzenetére
Mi glutén, cukor, tej, szója mentesen élünk… - néha van egy kis bűnözés, de alapvetően kerüljük. (étterembe teszünk kivételt, ha enni akarunk bármit is… )
Mondjuk ahogy átalányt számol az mvm az is megér egy misét… após 40m2-es lakására kiküldtek 800kwh-s havi átalányt Nálunk óracsere volt szerdán (advesz) másnap kiküldött számla saccolt óraállás potom 1300m3-el volt magasabb, mint amivel leszerelték az órát. Előző hónapban meg 40e túlfizetést küldtek ki…
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
Ez így van, már most érezhetően vissza esett a kereslet mindenre, ez majd elintézi, hogy csökkenjenek az árak, vagy rajtuk rohad minden.
Én eddig is megnéztem mit veszek, de most már csak elvből nem veszem meg amin sokat emeletek az elmúlt időszakban és lásatok csodát, csak jönnek az akciók...
Sajnos az autóknál többszörös a gebasz
cOxeR: "szerencsére" tojás, tej és élesztő intoleranciám van, úgyhogy ilyenekre nem költök
Amúgy bárcsak ehetném😏[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
kisza25
félisten
válasz focvis #243283 üzenetére
Raktam be fűtő hűtő klímákat, van cserépkályha, szigetelés, új ablakok és azért van gáz kazán is.
Na meg van kajára egy lakás ára is a biztonság kedvéért
Pont ma tartottam egy próba üzemet, még kisérleteznem kell, mert most egyik szobába 25, másikba 24, a harmadikba 23 fok lett és így fogyasztottam óránként 0,8 kW áramot (más dolgok is mentek) ez még 70 Ft/kW-al is csak 56Ft óránként, 1350Ft/nap és 40500Ft/hó rezsicsökkentés nélkül.
Persze -10 ben több lesz, de nem is kell 21 foknál több nekem
Amúgy igen, ismerős étermet csinál, augusztusra kijött a 3M Ft-os gázszámla...kötényt ledobta, és közölte, hogy most zárnak be
Amúgy megy most mindenbe a lehúzás, ismerős méhész, mondta 1500-2000Ft adják el a mézet, nézd meg multim polcaira kerül mennyi lesz....duplája, most mindent rá lehet fogni az inflációra, egy darabig...[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
veterán
válasz kisza25 #243280 üzenetére
Lehet megvárnám a vásárlással most a téli gázszámlákat. Kinéz néhány pofáraesés. :/
A autógyártók a chip hiányra hivatkozva, egymással összefogva fellőtték az egekbe az árakat. Szvsz egész Európában visszaesik majd a kereslet, aztán lehet újfent akciózni az új autókat. (Senki se jöjjön a gyenge forinttal, az max. 12-15% drágulást indokol.)
-
veterán
válasz rbalint88 #243275 üzenetére
Annak idején a VW szerviz elengedte a 10%-ot gyári üveg esetén. Nem tervezem betörni a szélvédőt, de a 20% már szép összeg (40-50 e.).
Idén szinte minden balatoni hétvégémen zivatar veszély volt - lásd kisza25 kaposvári esetét - főleg emiatt kötöttem újra cascot. Eleinte csak a vihar- és jégkár biztosításon gondolkoztam, unokatesóm is magas casco díjat jósolt tegnap, aztán reggel küldte a meglepően kedvező kalkulációt.
-
kisza25
félisten
válasz Tom1939 #243279 üzenetére
Ezt mondom, autóba kell most fektetni, az ingatlan már rizikós. Idén vettem, meg adtam el két lakást, meg két autót, lakást most nem merek már venni, de autót még fogok
Amúgy én most mindent vettem amit csak lehetett, tévét, laptopot, bojlert, hűtőt, bútorokat, fűtő-hűtő klímát. Most rakok össze egy új asztali gépet, vettem táblagépet, telefont, jövő héten szigetelik a házat, de innentől kb minden többe fog kerülni... (Kivéve bizonyos ingatlanokat, amiknél esést várok)
Fogok venni még egy tipot 3,8-4 M ért, az i30- al meg várok amíg elmegy 3,5 körül[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
rbalint88
addikt
válasz focvis #243264 üzenetére
Csak az altaluk forgalmazott “”””gyari beszallitosra””””, a gyarira fizetni kell az onreszt. Egyebkent en megkerdeztem a ceges i30-ra (be van repedve ugye, marad is), ha zsebbol
menne, akkor 220k a hunyadi logo nelkuli “gyari beszallitos” (az saint gobain lenne), es 320k a full gyari. Erdekesseg, higy arra a markaszerviz is kb forintra azonos arat adott beszerelessel egyutt. -
kisza25
félisten
Hát igen, most örülök, hogy mindennel együtt megállt a 2013- as i30 3M Ft-ba, ami most 9éves,
2016 ban ugyanennyi volt egy akkor 3 éves, garanciás i30 kombi
, 2018- ban 3,79M Ft volt egy új 5ajtós tipo (most is annyi, csak most már 4 éves)
Tavaly 4,45M Ft volt a 2020- as tipo mirror, most meg
5,5-5,8M Ft. Lassan befektetésnek is jó lesz autót venni[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
fant0mi
őstag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #243254 üzenetére
Oda nem ugyanaz a minoseg megy mint az eu-ba. Cserebe nincsenek hoki motorok.
#nincsbennetarcsi
-
sagesz93
addikt
válasz Peter.70 #243243 üzenetére
Első 50 km a teletank után főúton (bár néhol 60-70 el csak) viszont elég jó eddig [kép]
Ami még elég jó, hogy 23-24 fokos fűtést kapcsolva sem tartja állandóan bekapcsolva a motort. A régi Aurisnal 21-22 volt a tűréshatár, e felett sose kapcsolt le szinte. Így remélem télen is lesz jó fogyasztás[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
Tegnapi Uberem egy új Jetta volt. Azt nem tudom, hogy az összes ilyen-e, de ez a fröccsöntött műanyag foshalom ami ebben az autóban van az durva. Megkockáztatom muterom Swiftje jobb minőségű anyagokból áll belül, pedig aztán ott sem finomkodtak. Viszont adó és minden nélkül a fullfapad itt Kanadában ~7m HUF-tól indul, itteni pénztárcával nem is vészes.
-
tboldi
nagyúr
válasz Peter.70 #243246 üzenetére
Igazából nem baj, mert apum annyira be van indulva a garázsbővítés miatt, hogy gyakran vasárnap estére tolódott a tankolás az utóbbi hetekben, és addigra már előfordult, hogy elfogyott ez-az.
fant0mi: Az is 480, mindenféle árstop maradt változatlanul.
[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
Kormanyinfo előtt tankoltam a Swace-be, nehogy aztán armageddon legyen utána De már most rengetegen voltak, 28 lityi ment bele 665km tripre. 4.2 re jön ki, “sajnos” volt benne egy Győr -Budakeszi - Bp - Győr pályán ahol nem sajnáltam a gépet, így sose fog kijönni a 3assal kezdődő szám de nyilván így is csodás érték
-
-
veterán
válasz kisza25 #243231 üzenetére
Ez 1.4 multiair, és nem teljesen ugyanaz mint a többi felsorolt autóban, mert hosszmotoros elrendezésű.
Elfogadom, hogy neked bejön , én soha többé 3F közelébe nem megyek. (Nagyon esetleg Renault RS, ill. az Alpine is tetszik, de azzal félek, hogy hasonlóképpen járhatnék.). -
brumi1024
veterán
Semmi dramai igazabol, szeles ures foutra rafordulva Sport (Standard) + DSC traction modban hagy teret egy kis mozgasnak, majd raengedi az elso hajtast es kihuzza. Segit, hogy picit nedves az aszfalt, a gumi hideg volt (30 fok alatt), plusz alacsony fordulaton megvan a max nyomatek is.
Ja hangja van az autonak, valtaskor es gazelvetelkor nem durrog, hanem puffog.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz kisza25 #243219 üzenetére
KGFB: B07 36 452 Ft, szintén Balaton, 220 le.
A jég- és viharkár 10 k lesz várhatóan, a cascot holnap számoljuk ki, az unokatesóm szerint nem lesz kevés, nagyon felment és nulláról indul ha indítjuk.Szerk: Nekem évi ~100-at megérne, többet nem. Régebben sokat törtem autót, de ehhez olcsón elérhető a bontott alkatrész.
A digófos más téma, ahhoz nincs semmi, a casco viccesen sok, extrém önrésszel. Annak rúgom / rúgnám / rúgni fogom.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Gyújtásos ScanGuage képem per pillanat nincs, de itt egy másik, ha maga a kütyü érdekelne. Egyébként az itt látható throttle position sensor értékét cseréltem az ignitionre.
-
tboldi
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #243204 üzenetére
Ha mar oktan, utanajartam amirol multkor beszeltunk. Sajnos csak 95 (vagy jobb) benzin jo bele. A gyarto kornyezetvedelmi okokra hivatkozik, csak igy tudja a vontakozo euro besorolast teljesiteni. Ha tudja is a rosszabb benzinhez tartozo gyujtasi szoget a lambda ertek miatt ugyis chcengine-t nyomna.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Na, ennyire nem vagyok pro, csak wannabe.
A Honda elég "szűkszavú", a ScanGauge-dzsel csak annyit oszt meg, hogy IGN, és mellette van egy számérték (talán fokban, de a kijelzőre már nem fér a mértékegység), ami minél kisebb, annál közelebb gyújt az FHP-hoz. De ugye i-DSI-ről van szó hengerenkénti két gyertyával (ha jól rémlik, neked is az van, 1.2-es), amiket eltérő időpontokban is képes gyújtani, nem csak egyszerre, ezekről semmi bővebb infót nem ad.
Ráadásul egyedül a meleg alapjárat az, ami viszonylag állandó és ezáltal összehasonlítható, így sima 95-össel 5-6 szokott lenni, a 100-as eleggyel 1-3. Menet közben meg bár rápillantok időnként, azért az utat is kell figyelnem, 2 pontosan ugyanolyan körülmény sincs ilyenkor, illetve egzakt értékekre már nem is emlékszem; kicsit túlzó volt kijelentem a minden üzemállapotot konkrét bizonyíték híján, my bad.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MasterMark #243203 üzenetére
Nagyobb = korábbi. (Szerintem) Nagyobb előgyújtási szög, benne van a nevében, hogy "elő".
-
avl
senior tag
válasz tboldi #243198 üzenetére
kisebb elögyújtás a magasabb oktánnal, miért ? azt gondolom ez nagyon motorkonstrukcio es üzemi ponttól (N, terhelés%) függö
tipikusan a 8° (táji) a FHP utani egessulypont a legjobb a hatasfoknak, hagyomanyos benzinesnél;
az érthetö, hogy "jobban" égö tüzelöanyaggal ugyanolyan egesi sulypont (MFB50%=mass fraction burned 50%) késöbbi gyujtasi idöponttal érhetö el, mert az gyorsabban ég, kisebb a gyulasi kesedelem; ezek szerint erre szabályoz a rendszer ?
ez reszterhelesen o.k. (amig nem kopog)
ugyanakkor: üzemi ponttól (meg sok mástól is) függö, de tipikusan magasabb oktánnal korábbi gyújtási idöpont sem eredmenyez kopogós égést, ami alacsonyabb oktánnal már ugyanakkori gyujtasi idöpont mellett kopogna, ezért késöbbre kell tenni a gyújtási idöpontot az alcsonyabb oktánnal - ez inkabb magas terhelesen, teljes terhelesen (amikor öngyula a magasabb falhömersekletek miatt nagyobb eselyü) a jellemzö
...jöhetnek a ScanGauge képek :-) (tényleg érdekel, de belátom, hogy nem feltétlenül dobsz erre nagy idöt/kapacitást)
pl. mekkora terhelesen, melyik fordulaton mennyi a ST=ZZP=gyujtasi idöpont melyik benzinnel; mi egyebet latsz még, ami az egesre adat ?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen processzort vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Politika
- Évek óta ígért funkcióval egészíti ki a DirectX 12-t a Microsoft
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- BestBuy topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest