Aktív témák
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
TomBoy1986 #3293 üzenetére
Jó, ez relatív, függően attól, kinek hol ér véget a középkategória az árcédulán, számomra ez a határ jelenleg 35k. GT-t kapni mostanság 30K körül vagy alatt, ahoz képest nem annyira gyenge. (csak én nem adnék érte pénzt, pedig anno sokat vártam tőle)
Aztán több embernél láttam, hogy 50k a középkategória határa, oda tényleg gyenge kifejezés illene. Szóval ez full relatív szerintem.
horvathkrisz elképzelhető, hogy tényleg sehol sem lesznek, addigra már várhatók a D3D10.1 -es karik, azaz az új radeonok, de addig igen jó vétel lesz egy 2600XT, nálam pl. majd 1208*720 ban fog max menni (HD-s LCD TV miatt), és vígan elleszek vele. Ha meg esetleg szükségét érzem, akkorra már lesznek új radeonok, minimális ráköltéssel lehet cserléni...
[Szerkesztve] -
válasz
horvathkrisz #3292 üzenetére
why? jézuska hoz párat, nem?
-
Aki mostanában tervez 2600XT-t venni, javaslom ezt a cikket: [link]. A tesztek nem igazán relevánsak (Hilbert kizárólag AA-val tesztel), de a többi alapján szimpatikus a kártya.
-
-
horvathkrisz
addikt
köszi srácok a választ, így már érthető!
ellenben annyi kivetnivaló van a dologban, hogy amire kiadják azokat az új játékokat amikről beszéltek, rég nem lesznek sehol ezek a kis húszezerforintos kétezerhétnyarán középkategóriás kártyák. -
válasz
horvathkrisz #3288 üzenetére
Hasonlóan gondolom én is, mint CPT.Pirk, az ATI által már vagy 1.5 éve zászlóra tűzött magas ALU:TEX arány a DX10-zel biztosan úgy lesz, de a DX9 is lassan abba az irányba megy. Szegény 8600GT ezt nemigen fogja bírni shaderrel - a Rainbow Six: Vegas kitűnő példa erre, egész komoly különbség van a két kártya között.
Megjegyezném, hogy a fenti elmélet a 2900 VS 8800 vonalon nem igaz -
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
horvathkrisz #3288 üzenetére
Én már egy ideje magyarázom ezt neked...
A koncepció jellege miatt fog fokozatossan elgyorsulni a 2600XT. Nézd meg a felépítéseket, az XT-t főleg shader alapú számolásokra tervezték (ami a D3D10 alapja is egyben), emiatt múlja fellül a 8600GT most még több gaméban. A GT-t nem shader számolásra tervezték, hanem csináltak egy erős középkategóriás D3D9-es karit, ami képes lefuttatni D3D10-es kódot.
Egyenlőre úgy néz ki, a jövő az amd elképzelése szerint fog zajlani, vagyis jönnek a shader intenzív játékok. Ez a jelenség már most is megvan, nézd csak meg a CoH teszteket... -
Kicsimix
őstag
válasz
horvathkrisz #3287 üzenetére
Szerintem már 1280-ban nem annyira látványos az aa hatása, úgyhogy elhanyagolható...
1024-ben meg viszi aa-val.. -
Olasza
aktív tag
Azért szeretném leszögezni, hogy a játékok 99%-a némi beállítás visszavételével (pl. fű árnyéka
) ugyanolyan élvezetes, és ezzel a karival normálisan lehet velük játszani. Egy 1-2 éves kari után, pedig kész utópia.
-
Kicsimix
őstag
1600 x 1200 ban kis javítás ...
aa nélkül 25 körül
aa on 15
kicsit csatáztam.. -
Kicsimix
őstag
válasz
horvathkrisz #3276 üzenetére
Tiberium Wars
===========
1280 x 1024 Minden fullon
AA on ~ 25 fps
AA off több mint 30
===========
1600 x 1200
AA on 15-20 fps
AA off több mint 30 -
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
horvathkrisz #3280 üzenetére
Ezt a tesztet is megnéztem, de bitang régi, meg catalyst 7.6, már nem érdemel szót sem.
Ezen meg nemtudom mit lepődtek meg:
''A DirectX 10 tesztekben gyanúsan jó eredményeket kaptunk, ezzel szemben a DirectX 9 tesztekben meglehetősen visszafogott szereplésnek lehettünk szemtanúi. Éppen ezért felmerült a kérdés, vajon az AMD minden tétet a DirectX 10-re tett fel vagy csak szimplán kiforratlan meghajtókról és technológiáról, ami a régebbi játékok terén még továbbfejlesztésre szorul? ''
Erre a kérdésre akkoriban már tudtuk a választ, hogy a karit D3D10-re csinálták, nem D3D9-re... Akármennyire is kevésnek tűnik a kapott fps, még mindig a legjobb ár/teljesítmény aránya van a 2600XTk-nek D3D10 alatt, ahogy teis írtad.
Ha meg tényleg olyan ratyik ezek a karik, hogy 1024-ben sem produkálnak játszható fps-t, akkor a játékfejlesztőknek kell okosan játékot írni, mert ugye a kispénzü emberből van a többség... -
horvathkrisz
addikt
-
Kicsimix
őstag
válasz
horvathkrisz #3224 üzenetére
Hmm de tényleg ezek a tesztek elég furák (sz.rok)...lehet p2 vel mértek...
-
Olasza
aktív tag
válasz
horvathkrisz #3274 üzenetére
Lite: nincs benne black box (játékok). Nekem az van, nagyon jó választás. Tesztekért olvass vissza, sokat írtam.
-
GeoPhoto
tag
válasz
horvathkrisz #3274 üzenetére
Full doboz, Xpand Rally játékkal. Csak HDMI csati nincs benne. Olasza kolléga mellékelt asszem egy képet a szettről, és én is a kedves fórumtársak tanácsára vettem ugyanitt, ugyanilyet.
Kipróbálni még nem nagyonb volt időm -
horvathkrisz
addikt
Kinek van ilyen karija? [link]
Ez ugye nem zacskós? Csak mert ramiris oldalán Lite van, ebből a fajtából, az gondolom zacsis... -
CPT.Pirk
Jómunkásember
AA-val nem volt baj, 2X-et is vitte, mivelhogy a magot 752MHz-re húztam (alap 500) Amit lekelett butírani, az a textúrák voltak, azt közepesre tettem, mert a karinak csak 128MB ramja volt, az meg nem elég semmire DX9 módban... DX7-ben 4XAA és minden maxon ment stabilan 100-150 FPS-t...
[Szerkesztve] -
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
horvathkrisz #3224 üzenetére
Ezeket az fps értékeket nemtudom mire vélni. Ottvan pl. CoD2, egy 7300GT-vel DX9-ben (1280*1024 + kis tuning) simán megvolt stabilan 50-60 fps egy gyenge proc és kevés ram melett, a tesztben meg az x1950pro sem tud annyit...
Egy dolog ami kiderült, a 8600 széria biztosan temethető D3D10-ben... (mivelhogy inkább DX9 és kis AA-ra lett tervezve, ez megis látszik) -
rocket
nagyúr
válasz
Gyuri27 #3266 üzenetére
API szinten minden adott, AMD feladata a driver DX10 tamogatasa, weboldalukon irtak, hogy kesobbi driverrel elerheto lesz a DX10 AGP HD2k kartyakkal.
Nem hiszem nagy prioritast elvezne ez a dolog, foleg ha a hd2400pro dx10 alatti varhato teljesitmenyere gondolunk, talan jobb is nincs driver
Lehet azert kerult bele egy csunyacska bug a Catalyst 7.8-ban AGP kartyaknal (AGP READ/WRITE nem kapcsol es manualisan se lehet bekapcsolni a smartgart-ban) mert mar gyurjak az AGP DX10 tamogatast igy hozzanyultak egy olyan reszhez a driverben ahol nem mostanaban jartak
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
válasz
Komplikato #3264 üzenetére
Lehet akkora lesz megfelelo mennyisegben kaphato, de Fuad irta ugyhogy mind1
-
Gyuri27
félisten
-
Kicsimix
őstag
Na mégis összejött a carbon...Thx
Minden maxon és bekapcsolva.
=================================
1024 x 768
AA ON VSYNC ON = ~ 20 - 25 FPS
AA OFF VSYNC OFF = ~ 45 - 55
AA ON VSYNC OFF = ~ 25 - 35
AA OFF VSYNC ON = ~ 35 - 45
=================================
1280 x 1024
AA ON VSYNC ON = ~ 20 - 25 FPS
AA OFF VSYNC OFF = ~ 35 - 40
AA ON VSYNC OFF = ~ 25
AA OFF VSYNC ON = ~ 25 - 35
=================================
1600 X 1200
AA OFF VSYNC OFF = ~ 25 - 30 -
válasz
VaniliásRönk #3241 üzenetére
ez azért így elég szélsőséges
egyrészt az órajelek közel sem ugyanazok, másrészt ha az R630-nál 120 skalár ALU-val számolsz, akkor lehet mondani, hogy a G84 ALU-i 3Flops-osak a kettő helyett.
a baj mindössze annyi, hogy az összes korrekció után a 2600XT nyers számítási teljesítménye még mindig duplája a 8600GT-nek, és szerintem a 2600XT-é is határeset lesz DX10-ben.
eagle16: DX9-ben igen - a 8 ROP (khm) és a hardware MSAA megteszi a hatását. DX10-ben viszont kötelező tudni a custom resolve-ot AA-ban, amit megintcsak a shader core-t terheli... mondjam tovább? -
Kicsimix
őstag
válasz
horvathkrisz #3250 üzenetére
Nem sajna ez sem segít rajta...
-
Kicsimix
őstag
De tényleg valaki nemtudja a carbon miért nem megy fel? mióta ez a karim van nemtudom felrakni..
Mostsem...Ahogy mondtam az EA jel után kidob (éppen megjelenne a kis nyilacska)...
Kezd idegesítő lenni : -- ( -
marcias
őstag
Srácok, sztem nyugodtan fektessetek be egy ilyen kártyába. Ennyi pénzért jelenleg nem kaptok jobban ebben biztos vagyok. Nekem bejön
-
Kicsimix
őstag
Most rakom a carbont,remélem nem fog szórakozni...valamiért kidob az asztalra mindig az EA jel után asszem..
-
Kicsimix
őstag
válasz
horvathkrisz #3244 üzenetére
[link]
Minden így max-on egész végig.
[Szerkesztve] -
Kicsimix
őstag
na mondom egyenlöre csak a mw-t raktam fel ...irtam fent ,hogy a carbonnal gazok vannak..
A64 5200+ 2GB minden maxon (high)
1024 x 768
=======================
aa + vsync on = 30-35 fps átlag
vsync off = +5 fps
-aa -vsync 50-60 fps
=======================
1280 x 1024
aa + vsync on = 25-30 fps átlag
vsync off = +5 fps
-aa -vsync 35-40 fps
=======================
1600 x 1200
-aa - vsync 30-40 fps
=======================
egy jobb gépen bizti gyorsabb...
de fura ,hogy 1600 x 1200-ban is annyit megy majdnem aa és vsync nélkül
mint 1280 x 1024-ben..
teljesen játszható a játék ezeken a felbontásokon... -
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
horvathkrisz #3238 üzenetére
32 streamprocesszor vs. 120 (amiből 24 komplex)
Eagle16: 16 ROP mellett még szép.
[Szerkesztve] -
Kicsimix
őstag
válasz
horvathkrisz #3236 üzenetére
Közben megoldottam a dx problémát de úgy nemsikerült..
Az autorun.exe-t kellett átírni
DirectXVersion=9.0c @ DirectXVersion=0 (igy nem ellenőrzi viszont a modosításhoz átkellett másolni a CD1-et a gépre)..
Most települ mindjárt nézem is.. -
válasz
radírfej #3219 üzenetére
Radírfej:
aha így már értem. megnézel nekem még két esetet?
- vsync off, soft shadows on
- vsync off, soft shadows off
Elég az avg fps.
D3D10
Szerintem a játékgyártók kezében van a kérdés - ha kellően visszafogottak lesznek, akkor a 2600XT-vel lehet majd játszani némi kompromisszummal. A 8600GT vszleg tényleg halott ügy.
Olasza
Oblivion DX9-es, nem tudom DX10-es változatról.
diegho
Ez az 575/725-ös órajelű kártya? Valamennyit nyersz a 2600XT-vel, de nem lesz drasztikus. 7k-t szerintem megér, de készülj fel, hogy az nVidia és az ATI kártyák szoftveres támogatottsága merőben más (nem jobb vagy rosszabb, csak nagyon más - engem sokkolt a dolog). -
diegho
nagyúr
srácok!
van nekem egy 7600gs ddr3-as galaxy zalman-os verzióm, megéri ezt lecserélni egy xpertvision sonic 2600xt-re? olyan 7k lenne a ráfizetés. -
Kicsimix
őstag
Nem engedi felrakni a gép...lehet ,hogy a catalyst ben van valami gáz a 7.8 ban mert a 7.7 el még ment..felraktam az összes dx verziot sdk-kat is...
ujabb dx et keres a mw...
na megkeresem a carbont.. -
Olasza
aktív tag
Biztos, ami biztos, inkább pontosítok: AC 2250 fordulat, CF lap lévén a kártya szinte a földön van. Ebben a környezetben az AC mindenhonnan hangosabb.
Nekem is kellene most egy kis help. Honnan tudom meg, hogy az Oblivion DX10-et használ-e? Vagy ebből is létezik külön DX10-es verzió, és én ebből is a rosszat szereztem be. Vista alatt játszom, de sehol sincs erre utalás. Kezdek kiborulni. -
AMD Power
titán
válasz
horvathkrisz #3229 üzenetére
Igazad van. Én is csak azért arra vagyok kíváncsi mert egy 5 éves 15'' monitorom van.
-
AMD Power
titán
válasz
horvathkrisz #3226 üzenetére
Ezt az ötletet én is támogatom. Nekem elég ha 1024-s teszteket csinál.
-
Kicsimix
őstag
válasz
horvathkrisz #3226 üzenetére
carbon valamiért nem indul el , az intro után kidob az asztalra, viszont most fel akarom tenni a mw-t és aszondja ,hogy szerezzek be újabb dx verziót...
Szoval he eddig nem irta....Na gondolkozok... -
horvathkrisz
addikt
válasz
Kicsimix #3225 üzenetére
fotó nem kell, azzal tényleg ne fáradj, csak írj részletes beállításokat és mérd közben frap-s szel, min, átl. max fps-eket meg tedd közzé plz!
AA-val csak 1024-ben ill. 1280-ban teszteld.
Carbont is tesztelnéd? Az meg az SM3.0 ill. Motion Blur miatt lenne fontos.
Köszike minden 2600XT vásárlás előtt álló nevében! -
Kicsimix
őstag
válasz
horvathkrisz #3222 üzenetére
Jó igazadvan.... aa nélkül de 1600 x 1200-ban aa? nem is látszikmár....
mostmár nincs felrakva de teljesen jól ment ezekszerint 30 tuti megvolt...délelött még lehet felrakom megnézem aa val is..
jó ok akkor felrakom és irok részleteset vagy befotózom..
[Szerkesztve] -
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
horvathkrisz #3222 üzenetére
'azt tudjuk, hogy dx10ben nagy kaki' -honnan tudjuk?
Már több embernél láttam, hogy alapból temeti ezt a karit D3D10-ben, meg úgy az egész D3D10-et, ha ez így lenne, akkor csak pár csúcskártya vinne el D3D10-es játékokat, az meg senkinek sem lenne jó, ennyire a gyártók sem hülyék. Amelett ottvan, hogy a kari shader orientált felépítést kapott, és tudtommal erre alapoz a D3D10 is. Ami ott ratyi lesz, az a 8600GT... -
horvathkrisz
addikt
válasz
Kicsimix #3221 üzenetére
mit értesz az alatt hogy minden full?
nem hiszem hogy mw-t vinné 1600*1200-ban 8x élsimítással, vertikális szinkronnal 16xanizovalm árnyékokkal!
tehát ezt a ''full'' szót plz ne használd.
írnál részletes bállításokat erről a két játékról?
mw mennyi fps-sel ment?
szerk.:
sylas gondolom arra gondolt, hogy DX9ben melyiket éri jobban megvenni (1950pro vagy 2600xt), azt tudjuk, hogy dx10ben nagy kaki, de sztem az emberek nagy része a jó árfekvése, ill. jó dx9 teljesítménye miatt veszi...
[Szerkesztve] -
sylas
tag
sztetek a 2600xt és 1950pro között jövőben (gondolok itt fél év -1évben) kiadott gamekben hogy fog muzsikálni
mármint a 2600xt tuti jobban mint régebbi gamek de 1950pro mennyire bírja tartani az iramot?
még 1kérd.
2600xt pl 2-3éves gameknél hogy duruzsolhat? -
Olasza
aktív tag
válasz
horvathkrisz #3214 üzenetére
Azért, mert alapból gyorsabb memória került rá. (tehát nem húzott, hanem gyorsabb (1.0-1.1ns)) Ezért Sonic.
Alapbeállítása 800/1600 Mhz. A ventije pedig halkabb, mint az AC Freezer 64 Pro 2000-es fordulaton.
Szerk: A sapphirevel van egy árban (25 alatt)
Hőfoka 40-63 fok.
[Szerkesztve] -
m4rc!
őstag
Itt egy remek kis lista, lehet válogatni[link]!!
-
AMD Power
titán
válasz
horvathkrisz #3203 üzenetére
Nem rossz ,de inkább a XpertVisionos HD2600XT Sonic-t.
-
Olasza
aktív tag
válasz
horvathkrisz #3208 üzenetére
sorry, de úgy tűnik még nincs.
Pedig hidd el, az elmúlt egy órában csak azt kerestem. (tényleg unatkozok)
[Szerkesztve] -
horvathkrisz
addikt
válasz
horvathkrisz #3205 üzenetére
ke?
-
Tomoty
senior tag
Na, nekiugrottam a 2600XT/DDR4 kártyámnak.
Tuningot a GPU 800-ról 860MHz-ig bírja, a memória 1100-ról 1200MHz(@2400MHz)-ig
,
1260(@2520)MHz is kihozható, de ott már néha hibázik a kártya.
Véleményem:
Tesztek és játék alatt (Pl.: BF2 1280*1024 4*AA) nem ugrik fel 100fps fölé a teljesítmény, de 40 alá se. valahogy nem éreztem a beharangozott űber lassulást AA bekapcsolásakor.
Ezért úgy vélem, hogy egy elég kiegyensúlyozott kártya.
Ha DX10-ben is tudja ezt tartani, akkor nagyon elégedett leszek vele.
Volt már gyorsabb kártyám is (7900GTO) kb 1/2 éve, de az más árkategóriába tartozott.
3DMark05 eredmény:
[link]
[Szerkesztve] -
immi77
tag
válasz
Komplikato #3202 üzenetére
Lehet, GDDR4-est, drága.
[link]
Ja, bocs, ez nem passzív, pedig mintha múltkor láttam volna, GDDR3-ast is, na az volt a passzív.
[Szerkesztve] -
horvathkrisz
addikt
VGA Sapphire HD 2600XT,256MB GDDR3/128b,DL-DVI,fan 23 521 Ft
sztetek ezt érdemes megvenni? -
wwhy
veterán
válasz
Komplikato #3188 üzenetére
Hat ez az, nyomozok ezerrel de eddig csak a HIS iSillence van kepben, de az sem kaphato itthon (vagy rosszul keresem)
Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Dell Latitude E6520 - i5-2GEN I 6GB I 320GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
- Bámulatos gyorsaság, hihetetlen teljesítmény Ryzen 7 5800x-el! Rèszletre is!!
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest