- HDD probléma (nem adatmentés)
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Fujifilm X
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- ZIDOO médialejátszók
- Házimozi belépő szinten
- Házimozi haladó szinten
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen házat vegyek?
- Több játékon engedélyezi az FSR 4-et az új AMD Software
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hannibal88
csendes tag
Sziasztok!
3D modellezéshez ilyen proci a jobb? 2 magosba 3Ghz vagy 4magosba 2Ghz?
Melyikkel dolgozik gyorsabban? Kihasználja a több processzort vagy sem pl Maya!?Mert ha igen akkor a 4magos 2Ghz a befutó!
-
gyurma88
csendes tag
profi, megbízható videó animátort keresek. Aki egy cég 3d grafikus animációs intro videóját elkészítené. hd felbontásban kedvező áron. horvathkrisztian@nyugdijalap.com
-
Andie
őstag
Sziasztok!
Egy pár másodperces, rajzfilm-szerü (south-park, stb) animációra lenne szükségem, egy videó elejére, bevezetőként.
Aki tud ilyet csinálni, és valami elfogadható áron megkreálná nekem, jelezzen privibe pls!
Köszi! -
zakopane
csendes tag
Sziasztok!
Egy POV-RAY-ben készült forgástestre lenne szükségem egy feladathoz. Pl. egy egyszerű vázára. Rengeteget segítene nekem az, aki küldene egy ilyet az e-mail címemre. Örök hála és hasonló.
thx -
Nagyi cica
csendes tag
Császtok!!!!!
[Szerkesztve] -
válasz
[NQD]Jericho #155 üzenetére
Miért, nem tudod a hivatalos oldal címét?
-
[NQD]Jericho
tag
Sziasztok! Én magam Cinema 4D nevü progival foglalatoskodom. A probléma az hoyg ez már bizony elég régi verzió és a mai progikkal alkotott képekkel már nem tudom felvenni a versenyt vele. Esetleg tudna nekem segiteni valaki, hogy honnan tudnám letölteni az új, teljes verziót? Légyszives segítsetek, ha tudtok már egy éve keresgélek hiába.
-
GBX
aktív tag
DEde, a renderelést a pc végzi, a kérdés csupán az hogy mennyi időt tölt el vele.
Egy nagyobb részletesebb model renderelése eltarthat jó pár percig, pl egy szoba megvilágitási modeltől függően lehet 10perc de akár 100óra is.
ezért vannak renderfarmok, ahol sok pc közösen számol, igy többet, rövidebb idő alatt, és itt jön be a idő=pénz fogalom. -
DrSoul
őstag
A renderelést már nem a gép csinálja? Vagy vmit rosszul tudok?Bár biztos nem vagyok tiszába a fogalmakkal. Egy biztos: eleinte állóképpel foglalkoznék, hogy bármit tudjak géppel (állót) megoldani. Most eleinte ez a célom. (nem tudom, ennek mi a szakmai neve: modellező?). Aztán ha ez megy, talán jöhet az animálás. Gondolom onnan már nem nagyon nagyon nehéz... bár valamennyire biztos az.
-
DrSoul
őstag
Nem mintha nem adnék neked igazat, de a gömb is térben helyezkedik el. Tehát nem ''löttek a térlátásnak''. Persze igaz, más is kell. Én nem vagyok 3d animátor, de egy biztos: fontos a jó analizáló képesség, nagyon jó megfigyelőképesség, hogy az ember lássa az arányokat, viszonyokat, árnyékokat, vetületeket.
-
GBX
aktív tag
Igen, végülis az anim felfogható sok álló képnek, csak a baj az hogy nem fogod (nem akarod, hidd el télleg nem akarod) képkockáról képkockára megcsináni, hanem az anim készitésekor sok segédeszköz áll rendelekezésedre, csak egy durva pálda: megadod a object kiindulási helyét mondjuk a 10.dik frame-ban, aztán megadod a 20.frameban a célpoziciót és a max kiszámolja neked a köztes frame-kra az objektum helyét, orientációját.
Másik példa, esőt, havat hogy animálunk? Hát nem kézzel (egérrel) hanem részecske rendszer (particle system) segitségével, szimulálunk egy-egy vizcseppet, (sokat, nagyon sokatamit megint a max kiszámol helyetted és a csppek lefelé esnek ha akarod, stb...
Tehát modellezni egy dolog, olyat modellezni amit anim-ban is lehet használni (,csontozás, bőrözés stb) már jóval nehezebb, és mindezt animba foglalni megint más tészta, ja és az animációt lerenderelni, meg inkább idő (pénz, idő=pénz) igényes.
Tutorialokból van rengeteg a neten, tessék google-t használni és englishül beszélni (érteni).
Amire figyelni kell: a részletek, élethű megvilágitás (na ez is megérne egy misét) és megfelelő textúrázás. -
DrSoul
őstag
Megnéztem a fórumot, és nem ment el a kedvem!
Én szerintem tudok rajzolni, ok, nem mesteri szinten, de azér néhány dolog szokott sikerülni, ha nagyon bedobom magam. Csak az a bajom, hogy azt csak ceruzával tudom, géppel nem.
De egyébként néztem pár képet, pl. ezt: Bővebben: link Tuti, hogy fényképről csinálták, nem állt neki senki se nullából, fehér lapre rajzolni. Bár nem ismerek semmit a 3D modellezésről, de ebben biztos vagyok. Manapság eléggé kézenfekvő. Photoshoppal is ilyen téren csodákat lehet csinálni.
-
op9
aktív tag
Hali!
Pont a szülinapomon kaptam ezt a kedves megemlítést.
Egyébként ez még messze van az igazán szép munkáktól.
Ha profi munkákat szeretnél látni:
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
És még sorolhatnám...
De sajnos nem volt sok időm a nyáron fejleszteni a Citroent, csak kisebb igazítások történtek.
Üdv.! -
sziszegő
senior tag
válasz
eins-zwei-3 #141 üzenetére
Kár lenne érte még a 4.0-ás al kezdtem most a 7esnél tartok. Atom kis progi
-
eins-zwei-3
csendes tag
válasz
sziszegő #137 üzenetére
Hali
Én hobbi szinten lwzgetek, imadom de szerintem csődbe fog menni a Newtek.
Viszont nemsokára kiadja a Luxology (ex-newtek-es proramozók és tagok cége)
a Modo-t, ami csak egy modellező lesz de olyan mintha LW 20.0 modelere lenne,
és ami a legszebb, keszül hozzá az animációs csomag és render engine is.
A teljes programcsomag neve Nexus lesz ha minden igaz. -
Frosty
aktív tag
válasz
TrollBalint #138 üzenetére
Ne jelentsd már ki légyszíves, hogy jobb a Maya, amikor még ki sem próbáltad őket rendesen
Mindkettő másra jó...
A Photoshop Biblia 5 tökéletes. Demót nem adnak, de pl nekem, amikor megjelent a Max 6, küldtek egy linket a próbaverzióhoz, úgyhogy neten tutira van. -
becso13
aktív tag
A 3dsMax ill. Photoshop Bibliákhoz adnak Photoshop és 3dsMax 30 napos verziót?
[Szerkesztve] -
sziszegő
senior tag
Lightwave-t nem ismeri senki ?????
-
Frosty
aktív tag
Én mindkettőt javaslom
Először tanuld meg az alapokat a Max-en. Az kb. 3 hónap, de nagyon intenzíven számolva (napi 3-4 óra)...annak jobb a tanítási módszere.
Ha megvagy az alapokkal és mondjuk tudsz már csinálni komolyabb dolgokat, akkor döntsd el mit szeretnél: ha karakteranimot és egyéb csontvázat használó dolgot akarsz, akkor javallom a Maya 6 Unlimited-et, minden másra 3dsMax 6 (hihetetlen gyorsan tudsz pl fotorealisztikus tájat csinálni, de webes grafikákra is ez a jobb). szvsz én a max-et jobban szeretem (plug-in-ekből rengeteg van, nagyon durva effekteket tud...), de ha belevágsz akkor készülj fel, hogy nem marad másra időd (pláne ha suli, munka után csinálod).
Ha nagyon gazdag vagy, akkor a tanfolyam gyorsabb lehet
Mindkét programot először érdemes 30 napos verzióban kipróbálni és, ha tetszik akkor megvenni az eredetit -
becso13
aktív tag
El szeretnék kezdeni a 3d-s animációval foglalkozni. Az a kérdésem, hogy találtam két ''versenyzőt'', melyik a jobb?
Maya - Maya a 3d világa könyv
3dsMax - 3dsMax biblia
3d-s játékhoz szeretnék modellt csinálni. -
_Geri_
tag
jah ha cben ugrassz neki, akkor egyértelmű, opengl, és még csak le sem kell hozzá töltened semmilyen sdk-t, mellékelve van az egész, még VisualC-hez is!
-
taltos
senior tag
Rudi: A honlapodon olvastam, hogy OpenGL -ben az nvidia verhetetlen, míg DirectX-ben meg az ATI... Ha én linux alatt openGL (mesa) szeretnék programozni, akkor nvidiát érdemes venni?
Mert az ATI-nak szebb a képe, 9200 alatt még korrektül van támgatva, így ha ki tudnék fogni egy fickósabb 8500(LE) -t, akkor az elég jó lenne.
Valakinek, vélemény? -
kisfurko
senior tag
''A DX7 csak a technikák miatt kell, őt bumpmap már DX6-ban is volt.''
Ez világos, csak azért írtam, nehogy valaki foglalkozzon a DirectX 7-tel, mert kényelmetlen, és felesleges a különböző multitextúrázásokkal (és az interface elfuseráltságával) vesződni, amikor megírhatod egyszerűbben pixel shaderben.
Ez nem neked...
Teljesen más DX7 és DX8 alatt programozni. Nem kell a DX7 ismerete a DX8-hoz. Sőt, lehet rögtön a 9-essel nyitni, alig másabb, mint a 8.
Persze az ATI, Nvidia és egyéb oldalakon érdemes mindent elolvasni, abból tanul az ember...
Aztán csak hajrá, töltsétek le az SDK-t májkroszoftéktól, és olvasgassátok a dokumentációt! -
rudi
nagyúr
válasz
kisfurko #120 üzenetére
A DX7 csak a technikák miatt kell, őt bumpmap már DX6-ban is volt. A ShaderX-es könyv egyik fejezetéből már csináltam ízelítős cikket a saját odalamon korábban Bővebben: link ennél sokkal részletesebbre egyelőre ne számítsatok, és még az is várat magára kb. egy hónapot a vizsgaidőszak miatt...
-
kisfurko
senior tag
válasz
kisfurko #120 üzenetére
Most nézem, elrontottam a linket:
Bővebben: link -
_Geri_
tag
-
kisfurko
senior tag
''dX7-8-tól visszamenőleg.''
DirectX 7-et hanyagoljátok! Az csak szenvedés! Inkább DX8 és felette. A leírásokban pedig úgy sincs kód, szóval kizárólag DX8 vagy jobbal kezdjetek, mert sokkal kényelmesebb.
És még ez egy jó hely (de megszerezném a könyveket!!!):
Bővebben: link
Innen el lehet kolbászolni jó tutorialokhoz. Ha a DirectX SDK is megvan, akkor ezekből simán meg lehet érteni. -
kisfurko
senior tag
BME:
Bővebben: link -
taltos
senior tag
Nem tudom, hogy érdekel-e valakit, de összegyűjtöttem pár egyetem/főiskola grafikával foglalkozó taszékének linkjét... (hátha valakit érdekel, engem érdekelt...):
Debreceni egyetem:
Bővebben: link
Szegedi egyetem:
Bővebben: link
Veszprémi egyetem:
Bővebben: link
Valaki talált többet? -
taltos
senior tag
Hali!
Mindenkinek, aki szeretné a blendert megismerni (legalább egy tutorial erejéig), annak figyelmébe ajánlom a
Bővebben: link -t
és a blender honlapját, bár ezt nem egy nagy feladat megtalálni
Bővebben: link
p.s.: Mellesleg kabaré, hogy a különböző egyetemek honlapjai mennyire nincsenek karban tartva...
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Jaj elfelejtettem a képmegjelenítés egyik legfontosabb alkalmazási területét az orvosit. Nézzétek meg ezt az oldalat: Bővebben: link Flash kell hozzá meg jó gyors net, de nagyon szép dolgok vannak itt!
Ebben a témában a különböző diagnosztikai műszerek képének összetranszformálásáról van szó: csináljunk a röntgen, MRI, EEG, EKG jelekből egy egyedi real-time modellt, ami alapján az orvos sokkal pontosabban diagnosztizál és tervez meg egy esetleges beavatkozást. Ez is varázslatos téma, tudtommak T2K is valami ilyesmiben dolgozik. -
rudi
nagyúr
válasz
sziszegő #113 üzenetére
A legtöbb 3D modellező valami célhardverről jött át PC-re. A Maya is olyan billentyűkombinációkkal van ''megáldva'' amik egy PC-s számára kissé idegenek (alt+ctrl+jobbegér és társai).
Mindenesetre egy 3D alapozós sorozat csak NAGYON kemény fórumozós supporttal működhet, ha működhet egyáltalán. Én ugyanis nem vagyok túlzottan gyakorlott 3D szerkesztő (egy félévet Mayáztam kötelezően), tudok valamicskét programozni és konyítok az elmélethez, szóval majd meglátom, hogyan lehetne összeszedni egy jó alapanyagot... -
sziszegő
senior tag
Az nagyon jó lenne ha sikerülen és elkezdődne a 3d -s alapozás, modnjuk ém már kb 4-5 éve foglalkozom 3d vel de én inkább a LightWave-t részesítem előnybenaz volt az első progi amivel kezdtem és nagyon bejött bár vannak akiknek a kezelőfelület az ami nem jött be meg vannak akik azt mondják hogy bonyolult és hogy nem lehet benne mindent megcsinálni de szerintem ez nem igaz, szerintem az összesnél ez a leg logikusabb felépítésű. A kezelőfelület meg azért ilyen mert Toasterről lett átirva pc-re de az egy célhardver direkt erre a célra szóval elég profi. A generált képei is nagyon jszépek és ami a legfontossabb az hogy nagyon gyors. Bár hazánkban elég kevesen foglalkoznak vele de ez külföldön pont fordítva van.
-
rudi
nagyúr
A garfika mint olyan csak egy nagyon pici ágazata a képekkel foglalkozó tudományoknak. Írok pár páldát, amivel nálukn foglalkoznak:
1. Nemzeti Filmarchívum feljavítása: Bővebben: link
2. Projektorok, LCD-k, CRT-k, nyomtatók színképi helyességének vizsgálata és egymáshoz igazító függvények gyártása
3. térinformatikai rendszerek
4. 3D mozgásérzékelő rendszerek amik több kameraképen meg tudják találni a haosnló alakzaotkat, ezáltal akár térfigyelő rendszerben automatán követni egy autót, embert stb.
5. talán van a csapok és pálcikák mellet egy további érzékelő szenzorsejt a szemben, annak a vizsgálata
6. volt albitársam káprázás kérdésével kapcsolatban dipolomázik és még sok hasonló érdekes kérdés van, tömörítések, kódolások, labirintusbankeresgélés stb.
Ha 3D-vel akarsz foglalkozin, akkor a sünis könyv nagyon jó, weben a Beyond3D és 3Dcenter régebbi cikkeit és később az ATI és NVIDIA developer oldalain található prezentációkat nézegesd a dX7-8-tól visszamenőleg. Természetesen elengedhetetlen valami 3D szerkesztő ismerete is, ez legyen a Maya vagy a 3Ds, szinte mindegy melyik, úgysem elsősorban Alkotni fogsz vele, hanem az elvek megértésére kell majd.
A jó VGA nem feltétlenül fontos, először az alap transzformációs, fényezési problematikákkal kell tisztában lenni. Az is lehet, hogy amint elkezdesz ezekkel a fizikákkal foglalkozni, sokkal jobban megkedveled majd a konkrét fizikikai modellezést és inkább szélszimulátort vagy falbontó gamet csinálsz majd
Jó lenne a matek tudást is alaposan leporolni. Ha csak megjelenítés és fizika kell akkor lin algebra és alap integrál/deriválás kell, de ha belemész a kódolásba akko alapos valszám és fourier ismeretek is kellenek majd. Ha tényleg pro akarsz lenni akkor kötelező a Matlab ismerete is (nemsokára talán PH teszteknem is használjuk majd). Ja és mielőtt 3D az előtt 2D vagyis Photoshop!
Ha úgy alakul a nyaram, ahogyan most elterveztem akkor talán ősztől megkezdünk a PH keretein belül is egy 3D programozós alapozót. Szerintem sok tehetség lappang itt!!! -
taltos
senior tag
válasz
sziszegő #108 üzenetére
Nem igazán, azaz nem tudom. Az már kiderült, hogy elsősorban nem vagyok grafikus, meg animátor, így nem kifejezetten ezen oldaláról közelítem meg a ezt a témát(tudom, hogy nekik kell a jó graf. kártya). Ők használnak 3DS-t, Maya-t, meg etc.
De ha én például C-ben kódolok grafikát, meg ilyesmit. Azaz a programozásos oldaláról megközelítve ezt a területet, akkor nekem mennyire kell spéci grafikus kártya?
És(sel nem kezdünk mondatot...) ha kell, akkor jön az a kérdés, amire esetleg Te gondolsz, hogy ilyen használathoz melyik kb. a legmegfelelőbb kártya? -
sziszegő
senior tag
Azt kérdezném hogy milyen grafikus kártya a nyerő a 3ds animáláshoz amit még emberi áron meg lehet kapni.
-
taltos
senior tag
Hallihó!
Szeretnék ajánlani egy oldalt: Bővebben: link -
taltos
senior tag
HUPP!
Lenne még egy kérdésem. Ha valaki a grafikát a kódolás szemszögéből közelíti meg (tehát pl. OpenGL -t, Mesa -t használ C-vel), akkor ahhoz mennyire fontos a nagyon jó 3D-s grafikus kártya? Valamint ha fontos, akkor mik azok a grafikus kártyák, amiket inkább érdemes használni? Értem ezalatt azt, hogy valami nvidia, vagy ATI kártyát lehet használni?
Elmondom miért kérdezek ilyeneket. Hallottam, hogy nvidiat és Ati kártyákat is használnak ilyen célokra, de állítólag ezek a kártyák igazán játékokra vannak kitalálva, és előfordul, hogy láthatóan hibáznak. Állítólag a 3dLabs (remélem jól írtam... Az, aki a Wildcat -eket is gyártja) kártyái ugyan nem játékok alá tervezettek, de a tervezésnél és a kivitelezésnél rettenetesen precízek, így ott hiba nem fordul elő. Ehhez persze borsos ár társul, de vajon megéri-e?
Vélemény? -
taltos
senior tag
Üdv!
Isten áldjon, hogy benéztél!Én a Debreceni Egyetemre járok. Itt is van Komputergrafikai és könyvtárinformatikai tanszék. Nem tudnád esetleg Te (mint szinte minden Ph! -s által elismert magasszintű - grafikus kártya és grafika - mestere) valahogy felvázolni, hogy merrefele használnak számítógépes grafikát, és hogy mifajta babér terem egy olyan embernek ezen a területen, akinek nincsen profi grafikus tehetsége(pl nekem), de hardware és programozási ismereteket profi szinten szívesen magába szívna(pl én)?
Most úgy gondoltam, hogy valamikor juni 20 körül/után ráfeküdnék a témára, mert következő félévtől kezdünk bele a grafikába(az első tantárgyam: Bevezetés a számítógépes grafikába). A ráfekvést úgy értem, hogy megvettem két Szirmay-s könyvet (Számítógépes grafika és a Sünis), úgy gondoltam ezekkel kezdem, aztán utánna csak egy laikus szemszögéből foglalkozni a blender-rel, meg a Maya-val.
Szerinted esetleg még mit lenne érdemes átnézni, vagy hogy lenne érdemes indulni? (egyélőre szigorúan magyar szakirodalomból, csak később jöhet az angol!) -
.:InnoMan:.
senior tag
3D Studio-ot ajánlom!
-
Som@
őstag
Tetszenek a képek.
Főleg ez az utolsó.
Csak így tovább! -
rudi
nagyúr
válasz
CounterBoci #79 üzenetére
A PC barbár az olyan aki azt hiszi, hogy ha van neki programja akkor már meg tud csinálni bármit. Aki azt hiszi, hogy ő majd adótörvények ismerete nélkül fog könyvelni a programmal, csinál Worddel egy olyan html oldalat amitől a normális programozó sírógörcsöt kap, vagy részletes fizikai ismeretek nélkül fog fényhatásokat esetleg animációt megjeleníteni.
Az egy dolog, hogy csinálsz egy modellt, de modellek kompozíciója interakciója már más tészta.
Mondok egy másik példát, kicsit OFF. Évekig csináltam nyomtatott anyagokat szórólapokat 20-50 oldalas műsorfüzeteket. Volt alkalmam dolgozni pár TANULT nyomdásszal/szerkesztővel (pl. Lilium Aurumtól) akik mindig szebbet és ötletesebbet tudtak csinálni mint én egyszerűen a vérükben volt a ''kevesebb több'', aranymetszés és hasonló elvek, mert beléjük neveték az oskolában. Én PC barbár vagyok, ők művészek. És ezeknek a művészeknek is jószerével ha 1-2 könyve díjat nyer valamilyen könyvkiállításon. Ugyanez vonatkozik a 3D grafikára is. Ha nincs tehetség akkor nincs eredmény. Lehet csinálni szuperösszetett modellt, de jön egy született tehetség és 5-6 polygonból csinál olyat ami lefekteti a zsűrit... ez van... -
rudi
nagyúr
Hát ha PRO akarsz lennei akkor egyértelműen egyetem. Én Veszprémbe járok, itt van Képfeldolgozási és Neuroszámítógépes Tanszék. Foglalkoznak színelemzési, képfeldolgozási és multimédiás dolgokkal is. Van Maya oktatás nem valami magas szinten és valami multimédiás fejlesztés is Macromedias cuccokban. Emellett programozhatsz olvasgathatod a az ATI és NV developer oldalait, de itt kimondottan openGL vagy DX programozás nincs, gondolom máshol van. Amiért jó az egyetem az az, hogy itt megtanítják a HW felépítését, általános programozástechnikát és a mérnöki szemléletet. Ezek nélkül max grafikus lehetsz aki a programokat használja de PRO 3D kóder nem.
Gondolom más egyetemeken részletesebben is foglalkoznak 3D-vel, de szerintem ez is bőven elég és mellette maszekban kell foglalkozni vele, úgyis csak akkor tanulsz ha csinálod. -
-
op9
aktív tag
Üdv. Mindenkinek!
Nem hagyom, h elsüllyedjen a topic.
Szerintem nyugodtan bele lehet vágni egy 3D-s progiba. Én február közepén raktam fel a 3dsmax6-ot, és eddig kb. 80 órát foglalkoztam vele... (az eredmény alul látható)
A lényeg csak annyi volt, h elkezdtem keresni a neten, és sok hasznos dolgot találtam.
Kettőt kiemelnék:
Bővebben: link
Bővebben: link
Tutorialok sokasága van a neten. Szinte mindent innen vettem.
És az eredmény:
Amint kitaláljátok, h milyen autó látható (pontosan!), újabb képet teszek fel.
Üdv.: op9 -
taltos
senior tag
Meglássuk!
''...Kérem kapcsolja ki!...'' -
Sityu
csendes tag
Megvagyok áldva, hogy ittis találtam 3d-s topicot
nehogy ittis úgy belelndüljek
/halál reá, aki lenyúlta itten a nickemet
/
de off off
akármit akarsz, bármely 3d grafos programot elkezdheted használni. mindegyik ugyanazt tudja, csak mindegyikben másképpen kell eljutnod a célig - van amelyikben simán, van amelyikben lassan, van amelyikben plug-inek által.
3d grafikusokra mindig van szükség, tehát érdemes belevágni. Én maxot kezdtem, mégh annó a 2.5-tel, sztem a 3d studio a legkönnyebben kezelhető program, DE ha et megtanulod, akkor az összes többinek a kezelése irtózatosan rossznak fog tűnni, hiába lenne jobb néha/ritkán azokat használni. pl ahol most ''tevékenykedek'' /eléggé lassan/, ott a programozók folyton nyavajognak, hogy maya kellett volna, mert a modelleket nemtudják kiexportálni a motor használatához. tehát külső dolgokra, sdk szempontjából a max nem a legjobb választás - ezt sokan mondják, de megoldható a probléma. Viszont elkezdeni, és beleszeretni a 3d grafikába a max sztem tökéletes program. a max 6 már bőven felveszi a versenyt bármely más, magas kategóriás progival.
Igaz, render motorja nem a legjobb, ezen a téren a lightwawe arat mindent, de sztem megéri, képességei miatt mindenképpen. meghát ugye a layerek és a render element fontos, és hasznos az utómunkákra, mint azt már mondták.
Viszont nemkell azalapján programot választani, hogy mit akarsz csinálni, mertt már télleg mindegyik ugyanazt tudja.
Tehát belevágni, megszeretni, munkákat iderakni, hogy mindenki lássa -
Cs(|)be
tag
Az hogy milyen progival készül a dolog az tökéletesen mind1. Tudok mutatni rengeteg képet ami überdurva és nem tudod megmondani hogy milyen progival készült. Szóval az baromság , hogy a lightwave pl szebben renderel mint a max, mert csak hozzáértés kérdése.
Jobb helyeken egyébként több tucat ember dolgozik együtt egy-egy projecten és mindenkinek megvan a jól meghatározható feladata. Vannak srácok akik csak azzal foglalkoznak, hogy papíron megtervezzék a jelenetet. Aztán vannak akik csak modelleznek, megint mások csak textúráznak, aztán a világítás , a render, az utómunka..stb..stb.. És természetesen ez nem jelenti azt hogy ugyanazzal a programmal modelleznek mint amivel világítanak.
Továbbá felejtsd el, hogy az a maya amit a lotr-ban használnak annak bármi köze is lenne ahhoz, amit megveszel a boltba, mert a power cuccokat, ott speci programozó arcok fejlesztik a progihoz, amiket talán pár év múlva majd egy későbbi relase-be beletesznek, vagy megjelenik pluginként.
Az , hogy melyik területre akarsz specializálódni, csak tőled függ. Nyílván, ha pl szabad kézzel nem tudsz jól rajzolni, ne akar mate painter lenni, de ettől még pl modellezhetsz nagyon jól.
A hardwer még a dolgok legkönyebb része, mivel a mai árak mellett , már ''nevetséges'' összegekért elég komoly számítási teljesítményhez lehet jutni. Jókat mosolygom amikor mondjátok hűű nekem egyszer eddig meg addig renderelt a gépem. A render időtartama és minősége nem függ egymástól. Továbbá egy egy jelentet layerenként, azaz rétegenként renderelnek le többnyire, azaz külön az árnyékot, a csillanást, a hátteret, a modelleket, akár a modell egyes részeit, hogy aztán az utómunka során olyanra finomítsák ahogy nekik tetszik. Pl a Max alapból támagoatja ezt a render layer dolgot. -
rambo
csendes tag
Mondjuk tényleg kell hogy legyen egy bizonyos látásmódod de szerintem ha foglalkozol a témával ezt ki lehet fejleszteni...
Tegnap találtam, tök jó hely főleg a tutorialok:
Bővebben: link
érdemes végignézni annak, aki szeretne egy kicsi segítséget kapni rajzolói pályafutásának elkezdéséhez.
HAJRÁÁ -
rambo
csendes tag
A rajztehetség igaz örökletes dolog, de sok emberre találkoztam már, akinek nem volt igazán tehetsége, csak kitartása és beült közénk rajzszakkörbe (vagy mifene) és bizony gyakran jobb dolgokt művelt,mint egyes lusta de tehetséges emberek!!
-
rambo
csendes tag
EZT találtam:
Maya PLE Windows 2000/XP Professional és Mac OS X platformon használható. <--sajnos(mondjuk engem ez nem bánt)
A könyvhöz nem járt két CD ??
1. PLE
2. Tutorial+mindenféle bemutató, hogyan használd a könyvet,mayat stb.
ja erről a akönyvről beszélek: Bővebben: link
Beleolvastam jónak tűnik, elvileg jár hozá 2 CD. más MAYA könyvet nem ismerek magyar nyelven! -
taltos
senior tag
B@sszus!!!
Nincs a PLE linux alá!
Ki hallott még ilyet??? -
taltos
senior tag
Nahát!
Szívesen konzultálok veled sokat!
A Maya-s könyvet megvettem, most fogom letölteni PLE-t. Sajna nem tudok rajzolni, de majd meglátjuk mire vagyok jó.
Linux alatt fogom csinálni az egészet, és szintén a nyáriszünetben megyek rá jobban a témára.
Majd még most letöltöm a blendert, meg a gimp2.0-t. Meglátjuk mi lesz.
Nah mindegy, ez most nem sikerült sem túl érthetőre, sem túl informatívra (bár most ezek egymásból következnek...), de csinálhatnánk párhuzamosan!
Majd kicsit később írok valami érthetőbbet, addig is itt tudunk eszmét cserélni.
Egyébként ha akarsz írni, akkor az email cimem az adataimnál.
Üdv! -
rambo
csendes tag
Elöször is szia mindenkinek!!
Most akadtam erre a topic-ra és hhúúú de teccik, egy ültő helyemben olvastam végig az egészet.
AFFENE azt akartam irni TALTOS-nak hogy keressen meg, mert tök egycipőben lapátolunk, de látom debrecenben tanul én+ szegeden...na mindegy.
Szoval én is Prog.terv.matematikus-nak tanulok és egy ideje komolyan foglalkozom azzal a gondolattal, hogy 3D-s animátor, modellező vagy valami hasonló szeretnék lenni. Még a sulyos ''ellenérvek'' sem tudták elvenni a kedvem.
Nem kell rögtön milliókat belefektetni, csak szép nyugodtan. Maya-nak pl. van tanuló változata, ami könyvel együtt kevesebb mint 6000 Ft (magyar nyelven), de ezt már irta valaki.Hála az égnek én elég sokat rajzolok és fogok is (pl sétáló pálcikaembereket felülről).
Találtam pár hirdetést, ami irányt mutathat
Bővebben: link
Bővebben: link
na jo ez csak vicc de legalább le van írva mit kell tudni ahhoz, hogy én lehessek a quake 7 egyik modellezője.
A nyáron nekifekszem és majd meglátjuk, kíváncsi vagyok mit tudok összehozni magamtól, ha megtetszik tuti ezen a téren fogok megállapodni. Nem tudjátok ezeket a dolgokat tanítják valahol (hosszabb képzésre gondolok nem 1 hetesre), vagy a modellezés animálás elsajátitását egyszemélyes küldetésként kell felfogni ??
Szerintem akinek kedve van nyugodtan kezdjen bele, alapfokon nem annyira megterhelő anyagilag, utána meg majd lessz valami. -
ody42
senior tag
válasz
CounterBoci #80 üzenetére
oké, csaj legyen, mondjuk vmi olyan mint amilyen az új ATI demóban van, elvégre az lesz a mérce az elkövetkezendő évek játékaiban
-
taltos
senior tag
Na rendben, de ha valaki nem rajzol, akkor annak az embernek minek a grafikai tehetség? Ha soha nem megyek vízbe, akkor mi a lényege annak, hogy tudok-e úszni, vagy sem?
Gondoltam vannak animátorok, és vannak programozók, akik az ő munkájukat segítik. Megkönnyítik a dolgukat, vagy mozgatnak, vagy optimalizálnak, vagy ilyesmi... Nincsenek ilyenek? -
taltos
senior tag
válasz
Terminátor 4. #76 üzenetére
Most csak egy hozzászólás erejéig tudok írni, DE!
Nem tudom, hogy írtam-e már, de asszem igen, hogy nekem nincs semmi(!) grafikával kapcsolatos tapasztalatom, meg művész sem vagyok, csupán egy programozó, aki ezen a téren szeretne valamiféleképpen profi lenni. Azért írtam ebbe a topicba, mert nem akartam megint újjakat nyitni...
Szóval!
Az én szemszögemből megközelítve a kérdést tudnátok elemezni a szakmát? Mennyire van ilyen emberekre szükség, stb.
Nem rajzolni akarok! (mert azt nem tudok...) -
sziszegő
senior tag
Ha egyszerüen akarod megcsinálni script bonyolutl scriptelés nélkül akkor lightwave, de ha komolyan akarsz ezekkle foglalkozni akkor előbb próbáld ki mindegyiket aztán amelyik szimpatikusabb. De az biztos hogy nem 1-2 hónap alatt lehet belejönni pláne ha valaki abszult kezdő.
-
Terminátor 4.
tag
Hogy hozzászóljak...
A modellezés az csak egy kis rész. Modellezésre speciel igaz, hogy nagymértékben a térlátásra épül, ezenkívül viszont arányok ismerete is fontos, mondjuk az is lehet a térlátás része, ha valaki nagyon akarja.
Renderinghez, meg az anyagok elkészítéséhez azonban fényelési, fotózási ismeretek szükségesek. És jó adag kutatás, mert pl. organikus modelleknél iszonyat sokminden számít. Fát, emberi bőr, felhőket, vizet, füvet modellezni iszonyat nehéz, sokkal nehezebb, mint autót. Nagyon nagy mennyiségű tapasztalat kell hozzá, ugyanis az emberi szem nagyon könnyen különbséget tud tenni valódi és irreális dolgok között, ha azok organikusak.
Animációhoz meg jó adag gyakorlat kell. Egyébként animációban a legjobb, industry standard program a Kaydara Motionbuilder, valaki be is linkelte ide. Szinte semmi másra nem lehet használni, de erre nagyon.
Egyébként a legnagyobb 3D programok: 3dsmax, Softimage XSI, Alias Maya, Cinema 4D, Lightwave. Ez az 5 nagy program van, a többi az a középkategória (Truespace, stb). Érdemes profinak lenni a köztük lévő különbségekben, mielőtt választ az ember, mert nagyon megszívhatja a későbbiekben. Lightwave-et pl. én nem állnék neki tanulni, haldokló platform.
Ha magyarországon könnyen pénzt akartok keresni, akkor Max és Maya, mert nálunk ezeket használják a stúdiók. -
tr00p3r
addikt
SoftImage + Renderman
-
sziszegő
senior tag
Tudom ajánlani még a Light Wave-t ami nem olyan bonyolult mint a MAX de ugyanazokat tudja és még szebb képeket is renderel. csak hát ugye gép az kell hozzá rendesen.
-
ody42
senior tag
válasz
CounterBoci #69 üzenetére
erről beszéltem, leveldesignhoz nem kell művésznek lenni...
de modellezz le pontosan pl. egy embert csak úgy térlátással, aztán linkeld be ide, és ha tényleg olyan lesz, akkor leborulok előtted... de ez az ''onnantól semmi nehézség'' ez naggyon vicces... -
CounterBoci
senior tag
tesóm is prog. tervezőnek tanul ő 4.-es debrecenben. ha ott tanulsz te is keresd fel hogy mit tanultak grafikából meg opengl-ből már ha nem jársz előtte
3d studiora én teljesen egyedül jöttem rá semmi tananyag nélkül, még anno studio max 1-el kezdtem.
szerintem modellezéshez térlátáson kívül semmi se kell. látja három oldalról meg tetszés szerinti nézetből, és onnantól semmi nehézség. a többi meg anyagminták stb csak kattintgatás. sokan ezt másképp látják, ez az én véleményem saját tapasztalatomból.
valaki nem tud valami rajzolós pályázatot? jó lenne
arc on
az első cs mapom amit csináltam egyből bekerült a gamestar-ba mint legjobb pálya
arc off -
kbalage2
aktív tag
Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés Bővebben: link
Nagyon jó könyv, ha tényleg akarsz a témával foglalkozni akkor erősen ajánlott beszereni, szépen végigvisz az alapokon, programozói szemszögből. Igaz ez utóbbi miatt nekem annyira nem tiszta, még gyúrnom kell a témára -
taltos
senior tag
Van valami könyv a Grafikáról, animációkról és játékokról. Ismeritek? Az mennyire jó?
A Maya-s künyv, az kezdőknek szól? -
Kraptor
őstag
Bocs a sok hibákért csak sietve kellett írnom
Olvasgasd ezt az oldalt. Angol tudás az kell, ha komolyan akarod ezt csinálni
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
taltos
senior tag
Nah!
Tehát én programtervező matematikusnak tanulok! Van felénk komputergrafikai vonal. Egyelőre fogalmam sincs, hogy miből áll, de tuti nem rajzmestereknek szól. Én arra gondoltam, hogy arra az irányba továbbmenni, valahogy résztvenni mesék vagy filmek készítésében, de a készítés azon részében, amiben lehet hasznosítani a tudásom.
Olvastam valahol, hogy ehhez elsősorban óriási matematikai háttér kell. Ezért gondoltam, hogy nem grafikusoknak szánt munkák is vannak. És ezzel kapcsolatban olvastam, hogy egy egy stúdiónak vannak programozói, akik segítik a grafikusokat(de programozói eszközökkel), hogy könnyebben tudjanak dolgozni. (puritánul megfogalmazva...).
Mellesleg azért szívesen kontárkodnék Gimpel, Blenderrel, Mayaval, stb.
Szóval! Ezzel kapcsolatban érdeklődnék, hogy ez tényleg így van-e, és hogy egyáltalán hogy épül fel... Meg ilyenek... -
Kraptor
őstag
Aszem most kezdem kapisgálni, hogy mit akarsz. Szóval te nem igazán ''rajzolni'' akarsz ezekben a programokban, hanem inkább ezekre a programokra fejleszteni úgynevezett modulokat? Jó úton vagyok, vagy totálisan eltévedtem. Ez az amit szeretnél? Ha igen, akkor ehhez nemm kell művészi véna, hanem programozói véna kell
edit: Későn olvastam Ody42 válaszát. Én csináltam már ilyet amit te szeretnél, mondjuk az csak mezei ACADra volt és nem igazán hívhatnám modulnak, sokkal inkább csak testreszabás, adatok és rajzonjektumok kezelésére, egyszerűbbé tevése. Nem tudom, hogy a 3DS MAx mit használ, de szerintem azon is tudsz Lips-ben programozni, de eben nem vagyok biztos. Ha tényleg ilyenek a szándékaid, akkor szerintem érdemes ezzel a nyelvel egy kicsit foglalkozni, mert elég jól kivan dokumentálva az interneten és nagyon jó kis dolgokat tudsz vele csinálni. Ezekkel csak kicsi APIkra leszel képes. Ez erra lesz elég, hogy valamennyire megszokd a környezetet és mivel Autodesk csinálja mind a két terméket (Acad és 3DS Max) valamennyire hasznodra válhat és alapozásként szerintem jó, mert ugye senki sem a mély vízben tanul úszni.
[Szerkesztve] -
ody42
senior tag
Nna, nem tudom te kit ismersz, aki hozzáértő, de én még nem láttam senkit Gimpet használni, aki komolyan foglalkozik designnal, ennek ellenére legyen igazad, az legalább ingyenes. (amúgy nem hiszem, hogy valaki emiatt használná, mert egy Photoshop ára baromi hamar visszajön)
Viszont már kezdem kapisgálni, hogy mire gondolsz a 3d munkával kapcsolatban.Ami téged érdekel, az az engine-ek, pluginek programozása, ha ilyennel akarsz foglalkozni, akkor ajánlom, hogy feküdj rá a Directx SDK-ra, meg tanuld meg az OpenGL-t is, ha két lábon szeretsz állniHa plugint akarsz programozni, akkor első lépésben a Maxscriptet próbáld ki, ha nem megy el a kedved, akkor pedig a 3dsmax SDK-ját, és ha valami ütős plugint csinálsz, akkor elég hamar meggazdagodhatsz
esetleg konkrétan animátor, leveldesigner melőkhoz nem feltétlenül kell művészi érzék, de mondjuk ha megnézed pl. a Shreket, ott biztos kenték néhányan az anatómiát, biológiát, stb. hogy úgy rezegjen a háj a hasán, ahogy kell.
[Szerkesztve] -
taltos
senior tag
Hát nem tudom... A hozzáértők elég (SŐŐŐŐT!!!) komolynak tartják a Gimpet.
Egyébként lehet, hogy rosszul tetem fel a kérdést (vagy rosszul gondolom ezt az egészet...). Azokat, amiket írtál a 3d-hez, azokat már tényleg a ''végfelhasználók'', azaz a művészek használnak. De nincs ennek az egésznek egy informatikaibb alapja? Ahol a matematika és a programozás alapul.
Például olvastam valahol, hogy az ilyen cégehez vannak olyan programozók, akik (többek közt) a lentebb írt programokat egészítik ki olyan elemekkel, hogy megkönnyítsék azoknak az embereknek a munkáját, akik dolgoznak vele.
Például: Biztos hallotatok már a Massive (remélem ez a neve) programról. A LOTR -ben használták a csatajelenetekhez. Ebben az a lényeg, hogy csatákat tud a gép megalkotni úgy, hogy az egységeket(gondolom a modelljeiket) kell csak megadni, meg hogy hányan legyenek, meg hogy ki győzzön, stb. stb. stb.
Namost! A modelleket egyértelműen készíthetik művészek, de szerintem a Massive megírásához nem művészeket keresnek...
Abban reménykedem, hogy van egy szoros kapcsolattartás a programozók és a designerek között, de azért nem kontárkodnak egymás munkáiba. Van egy terv(forgatókönyv, alakok, stb), amit implementálni kell. Most képzeljétek el, amikor a már előre megtervezett Shrek -nél azt mondja a programozó, hogy nekem bántja a szemem a Shrek füle, úgyhogy másként csinálom meg... Ebbe neki nincs döntése...
Tehát én azt hittem, hogy mondjuk valaki hozzáértők megcsinálják a modeleket, meg a textúrákat, stb. Utánna a mozgatáshoz, meg ilyenekhez már nem kell tudni szépen rajzolni...
Vélemény?? -
ody42
senior tag
Gimpet felejtsd el...
2d-hez a CorelDraw, Photoshop, Illustrator,Zbrush a te barátaid (esetleg Freehand)
3d-hez Maya,Rhino,3dsmax esetleg Softimage vagy Lightwave, ha szeretsz kísérletezni
na most jól összekevertem a vektorgrafikus meg a pixelgrafikus progikat, de sebaj
[Szerkesztve] -
taltos
senior tag
Oké, de a tanulási idő alatt (jelenleg) ez részletkérdés.
Engem most a háttérmunka, dokumentációk, személyes vélemények, leírások, programok (amiket haználnak a nagyok...), ilyesmik érdekelnek.
A programokat úgy értettem, hogy valaki paintbrush (így írják ???)-ban tanul rajzolni, vagy GIMP-ben. A későbbiekben ez nem mindegy...
-
ody42
senior tag
nem mindenhez kell művészi véna, pl. leveldesignernek elmehetsz, de szerintem a 3d-hez ugyanúgy komolyan kell tudni rajzolni, kreatívnak kell lenni, és pl. egy ilyen oldal tipikusan jó arra, hogy belődd magadat, hogy kábé hol is tartasz a nagyokhoz képest(pl. az isten szerintem Steve Stahlberg, ő csinálta a csajokat az NFSU-ban, de már régóta nagyon ott van a szeren), és van-e jövőd a szakmában. Persze ha nincsenek olyan nagy álmaid, mint pl. egy Blizzard volumenű cégnél dolgozni, hanem jó valami kisebb magyar cég, akkor lehet, hogy nem lesz szükség művészi vénába, de te tudod, hogy mire vagy képes, nem én
-
atus
senior tag
Az a gáz, hogy ezt nem lehet profi szinten kezdeni. Van egy tanulási idő, amit ha tetszik, ha nem, végig kell botladoznod. Addig pedig hobby szinten éri meg, persze ha van miből finanszíroznod a szervert, meg a többi eszközt, és közben még kenyeret is tudsz venni magadnak, akkor király.
-
taltos
senior tag
Na ez az!
Nem akarom elhinni, hogy valaki mindenhez ért. Az még rendben, hogy mondjuk konyítson valamit a művészethez, azaz legyen szépérzéke. De azért az kétlem, hogy van olyan emberke, aki egyszerre ért a matematikához(végülis ennek az egész iparágnak az alapja a lineáris algebra), a különböző progik használatához, és még művész is...
Programtervező matematikusnak tanulok, és megfordult a fejemben, hogy ehhez lenne kedvem. Amiket írtatok, azok igazak (utolsó 5-6), de lényegtelenek az én szempontomból. Én nem hobbyszintre gondoltam, hanem komoly munkára. Ha valaki egy komolyabb projectben vesz rész, ott már nem dual procis hardware viszi a munkát, hanem egy egész szerver. Ehhez kapcsolódnak munkaállomások, amik a vid. kártya kivételével nem egy NASA gépek...
Tudom, hogy ez az egész összetett, de valamit tudnom kellene róla, hogy legyen képem, hogy hova tegyem magam. -
atus
senior tag
Nagyon elvették a kedvedet (és a topiknyitóét), pedig szerintem nem kellett volna. Gondolom nem akartok rögtön milliós filmszerződéseket, szóval nem kell a legprofibb cucc. Szépen fokozatosan... Ha meg már fizetésért dolgozol, akkor úgyis lesz lóvéd profi eszközökre.
Pár nap tanulás után meg tudtam rajzolni egy kezdetleges fürdőszobát, fotometrikus világítással, radiosityvel, különálló csempékkel, tükörrel, mattüveggel, fával, és még sok mindennel. Nem mondom, hogy profi lett, mert nézegettem én is profi munkákat, és azoktól fényévre van.Motorozni is nagyon szeretek, pedig nem vagyok egy Rossi. De nem is az a lényeg. Nem kell rögtön a legjobbnak lenni, nem is tudnál. Aztán ha megtetszik, akkor úgyis magától jön már, nem lehet majd elrángatni a 3dmax elől, és egyre jobban fogod nyomni.
Nagyon komoly érzés, hogy _szinte_bármit_ meg tudsz rajzolni, amit csak kitalálsz. Persze ahhoz rengeteget kell tanulni, de szerintem megéri...
Hajrá! -
petyax
aktív tag
De nagyon sok dolgot meg lehet csinálni 3DStudioval, amihez nem kell semmiféle rajztehetség, csak egy kis fantázia. Pl. 3D studióban készítessz egy kis gomb animációt, amit jól letömörítve átviszel flash-be.
Csak, hogy ne menjen el teljesen a kedvetek -
G-Style
csendes tag
Hali!
Megtudja valaki mondani hogy miért ****ódik el a max 6-ban, az 1.2-es Brazil? -
dnacrew
tag
Jó rajzkészség, térlátás, fantázia, a természeti jelenségek fizikai magyarázatának ismerete. Ezek elengedhetetlenek. Emellé kitartás, jó bika gép és sok éves tanulás/tapasztalat.
De ez az egész egy iparág amiben nagyon sok szakma van. Modellező, animátor, layout-er (ez nem tudom mi magyarul, fények anyagok), vágó, hangmérnök. Olyan ember nincs aki mindhez ért, valami specializálódni kell.
Kezdésként: kell egy progi (szabadon választott), és a fény fizikai tulajdonságainak megismerése a legapróbb részletekig és ennek alkalmazása az adott programban.
[Szerkesztve] -
Kraptor
őstag
A legfontosabb dolgot kihagytam, de lehet, hogy már mondta vlaki elöttem. A legfontosabb, hogy jó rajzolókésséged legyen, ha az nincs, akkor tök mindegy menyire tudok a programokat kezelni, ha meg van, akkor idővel beletudsz tanúlni
-
Kraptor
őstag
Nem árt egy Dual CPUs rendszer serm, legalább is ezt nagyon recommendáják az Autodesknél. 3DS Max, olyan $3,5K árban van, plusz még vannak egy csomó modulok hozzá, amiknek olyan 1K körüli áruk van.
-
ody42
senior tag
Ajánlom a cgtalk.com fórumait, főleg a WIP részleget nézegetni. Nekem akkor ment el a kedvem az egésztől, amikor láttam, hogy ott miket művel néhány ember
-
taltos
senior tag
Sziasztok!
Azon kezdtem el gondolkodni, hogy esetleg az életem hátralévő részét ezen a területen szeretném folytatni. Valaki hozzáértő le tudná írni nekem, hogy kb. egy-egy animációhoz milyen emberekre van szükség, és hogy mi a munkamenet? Egyébként a animációk, és a digitális efektek a filekben, azok kb. egykutya? Ha valaki nem tud szépen rajzolni (de azért van szépérzéke...), de elsősorban profi informatikus, akkor az mennyire esélyes egy egy ilyen csapatba bekerülésre? Úgy hallottam, hogy a nagyobb cégek mind Linux, vagy Unix, Mac alatt dolgoznak. Milyen programokkal(esetleg saját?)? Merre érdemes kezdeni? GIMP? Írjatok minnél többet, ha tudtok! -
b.bone
senior tag
Hi!
Maya-hoz van valakinek szakirodalma? egy pdf fájl megtenné vagy valami hasonló.
pusztán hobbi szinten érdekel a dolog, egy két apróságot szeretnék benne megcsinálni. a baj csak az ,hogy fél óra volt mire rájöttem hogy tegyek textúrát egy objekt-retehát nem haladóknak írott anyag kéne.
-
klumbik
tag
-
Drizzt
nagyúr
Én inkáb a http://opengl.org oldalon a for developers alatti részt kezdem tanulmányozni.
-
neduddki
nagyúr
válasz
Warlock_42 #18 üzenetére
HI!
ne is emlegesdddddddddd!!!!!!! mindefele isten tugy amijejn alaplapok ramok etc. a buszke grafikus tulajjal, hogy ennyire ocson sikerutgepet venni, de vmirt a 3.-4. nagyon mar afojjamatos szamolasok alatt nem stabil a gepe es kidobja az 3dmax, meg a torese hozza, merthogy kinek vot pize megvenni???? es akkor csoda, hogy nem vot stabil!!!! brrrrrrrrrr remalmaiban se gyujjon elo.......:-(((( amikor a 166-os 200askent/ ne agy isten meg 225-oskent is futott /jol emlexem???/ es mennyivel gyorsabb volt rajta az osszes grafikai progi:-)))))
udv
neduddki -
Drizzt
nagyúr
opengl red book, blue book, ugye ezek magyar nyelven nem hozzáférhetők?
-
maniac
senior tag
-
Drizzt
nagyúr
Hahó, én már évek óta szeretnék megtanulni ogl, vagy dx. gfx karik programozását, de soha nem találok hozzás semmit!
Valaki plz. segítsen, Tpascal, biz. fokú opascal, és enyhe delphi ismereteim, és eltökéltségem van...
Ja, a GLscene-nel egyszer már írtam gaygi ogl tesztprogit, de télleg gagyi volt(3 gömb köröz, megvilágítva)
-
baki
csendes tag
Látogass el ide: http://www.design21.hu itt mindenre választ kapsz
-
e-biza
őstag
a render ideje eléggé sokmindentöl függ.
pl ha bekapcsolod a GLobalIlluminationt, az nagyon szép, de néha felesleges vagy 1-1 raytraced anyag.meg lehet oldani úgynevezett MAP-al, s vegyük a finalRender Stage-1 -et pl ugy tudom támogatja,hogy eltárolja az adott fények infoját és ezáltal gyorsit a késöbbi render esetén1-1 anyagmodositáskor uj render s a több orás render helyett joval kevesebb is lehet.
-
e-biza
őstag
animáciotol függ, de úgy tudom:
a 3ds max csak ember animáciora jo, ahhoz,hogy egy pokot leanimálj a 8 lábával vagy egy 4karú emberfélét ahhoz a Character studio kevés, kell hozzá bizonyos CAT software.
amúgy egy másik anim program szintén jo:
http://www.kaydara.com/ -
Sesy
aktív tag
válasz
Warlock_42 #25 üzenetére
Nekem is jobban bejött
De nállam ment rendesen... -
Sesy
aktív tag
válasz
Warlock_42 #18 üzenetére
Ez az de amirő Én beszéltem a 3-as volt azthiszem... DOS alatt persze
Hoppá -
tompp
csendes tag
Na azert ne add fel. Probald ki pl. a Blendert, vagy objektum modellezeshez a Milkshape3D, esetleg az AC3D-t. Meg mindig ott van a PovRay is.
Persze kereskedelmi programok kozott olcsobbak is vannak, Imagine, Cinema4D, TrueSpace. A Maya Personal Edition pedig ingyenes (tanulasra, mert vizjelet tesz a kepekbe)
Tom# -
nokamiki
senior tag
Inkább maradok a videóvágás mellett....
Az kevesebb befektetés és ''könnyebb'' munka -
Sesy
aktív tag
El, de kell még mellé 1-2 Gb ram + profi videó kari 150-200-300 ezer + progi 700-800 ezer (legális, mert anélkül könnyen mehetsz a rácsmögé) profi moncs 21-es nem árt és ha igazán dolgozni akarsz akkor még lehet gondolkodni egy dual procis gépben is...
Ja és nem csak a 3dsmax kell, hanem photoshop, valami prof vágó progi (after effekts) stb....
Nem a kedved elvétele miatt... ezek a tények -
Sesy
aktív tag
válasz
Warlock_42 #13 üzenetére
Amikor anno 7 éve csináltunk egy reklámot 15 mp 200.000 huf (7éve!) azt a két db PI 100-as (csúcstechnika 7 éve) 1 hétig számolta...
-
nokamiki
senior tag
válasz
Warlock_42 #13 üzenetére
3000+ Barton csak elbírná.....
Na mindegy...
Lehet még beletanulok egyszer.... -
Warlock_42
senior tag
válasz
Warlock_42 #13 üzenetére
Hm. Mintha egy 0 lemaradt volna természetesen. Na meg a Ft. -
Warlock_42
senior tag
Igazán nem ez volt a célom. Csak hogy egy kissé reálisabban lássad. Ha gondolod mér ne.
Kedv meghozás:
Egy városbeli srác profin keni-vágja a 3DS-t. Jelenleg Pesten animátor és kb. 300.00 körül keres. Hívták a Hídember készítéséhez is. Csak hát a srácot papa nyomta pénzzel, így tudta megtanulni normálisan a szakmát.
Kedv elvevés:
Havernál egy 720*356 felbontású egy perc körüli animációt kb. két napig (!!!!) számolt egy 1200-es Thunderbird. -
Sesy
aktív tag
válasz
Warlock_42 #10 üzenetére
ez így igaz, de ha megtanultad nem kimélve időt és fáradtságot és persze vannak igen jó ötleteid, akkor igen jövedelmező is tud lenni... -
nokamiki
senior tag
válasz
Warlock_42 #10 üzenetére
Na most elment a kedvem.....
De sebaj.....
Inkább maradok hardcore gamer és élvezem az animációt amit mások csináltak..... -
Warlock_42
senior tag
Nah még egy válasz:
Ha programozni akarsz baromi nagy elszánás + tehetség + türelem + x év és már írhatod is a tesztprogramokat vagy amit akarsz
Ha animálni akarsz: 3D Studió-t szokták ajánlani kezdőknek. Esetleg Maya még ami PC-n népszerű. Maya alá NT-s rendszer kell, de úgy tudom van Linuxos verzió is. Jahh a Maya profibb a profik szerint. Ha ilyen pályára akarsz lápni akkor nem árt ha jól rajzolsz + ötleteid is vannak. Meg persze nagy halom pénz, mert ezek alá a programok alá lapátolni kell a hardwaret. Ha meg meg óhajtod venni a softwaret a profi munkához az sem olcsó.... kb. 6-700ezer ha jól emlékszem. -
Sesy
aktív tag
Helló!
Ez azért tényleg nem olyan egyszerű...
Ez egy SZAKMA, amit igen sok idő alatt és nehezen lehet megtanulni.
Aztán van a mit nem is lehet... amitöl igazán jó lesz az animáció azt érezni kell.
Tisztában kell lenni az embernek a saját és a technika korlátaival, valamint kiválóan kell ismerni az adott programot ( 3dsmax, MAYA...)
Üdv:
Sesy -
Warlock_42
senior tag
Egy kissé nem egyértelmű a dolog....
Ha 3D animációkat akarsz készíteni akkor 3DS vagy Maya vagy egyéb.
Ha tesztprogramot akkor meg programozás + OpenGL vagy DirectX.
Ez van.
A kettő ég és föld egymástól. -
hezso
aktív tag
3D studio MAX-ban majdnem mindent lehet csinálni ami 3D.
Kicsit bonyolult, de 2-3 év alatt azért rendesen bele lehet tanulni.
Van ismerősöm, akinek ez a hobbija. Persze tesztprogram írásához magába a studio MAX nem elég. -
nokamiki
senior tag
Milyen programot ajánlotok 3 dimenziós animációk, anim. filmek ill videokártya ''tesztprogramok'' készítéséhez?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- World of Tanks - MMO
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Könyvajánló
- LEGO klub
- Gumi és felni topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Autós topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Nintendo Switch
- Prohardver app (nem hivatalos)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 64GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB Corsair 4000D Airflow 1000W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP ZBook FireFly G8 - i7 I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD Touch I Nvidia 4GB I Cam I W11 I Gar!
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged