- Októberi bevetésre indul a hardveralakulat
- Továbbfejlesztette az SP szériás, kompakt tápegységeit a Lian Li
- Itt van az ASUS legfrissebb, AMD platformra épülő mini PC-je
- Jegeli pénznyelő projektjét az Apple, az okosszemüvegben látják a jövőt
- Olcsónak ígérkező, madzagos egér jelent meg az ASUS ROG-os portfóliójában
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- ZIDOO médialejátszók
- Október közepétől kezdi el megoldani a PC-s játékosok gondját a Microsoft
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Fényeskedjék: ROG Strix OLED XG32UCWMG monitor tesztje
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Itt van az ASUS legfrissebb, AMD platformra épülő mini PC-je
- Házimozi belépő szinten
- Vezetékes FEJhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
DrSoul
őstag
Megnéztem a fórumot, és nem ment el a kedvem!
Én szerintem tudok rajzolni, ok, nem mesteri szinten, de azér néhány dolog szokott sikerülni, ha nagyon bedobom magam. Csak az a bajom, hogy azt csak ceruzával tudom, géppel nem.
De egyébként néztem pár képet, pl. ezt: Bővebben: link Tuti, hogy fényképről csinálták, nem állt neki senki se nullából, fehér lapre rajzolni. Bár nem ismerek semmit a 3D modellezésről, de ebben biztos vagyok. Manapság eléggé kézenfekvő. Photoshoppal is ilyen téren csodákat lehet csinálni.
-
Terminátor 4.
tag
Hogy hozzászóljak...
A modellezés az csak egy kis rész. Modellezésre speciel igaz, hogy nagymértékben a térlátásra épül, ezenkívül viszont arányok ismerete is fontos, mondjuk az is lehet a térlátás része, ha valaki nagyon akarja.
Renderinghez, meg az anyagok elkészítéséhez azonban fényelési, fotózási ismeretek szükségesek. És jó adag kutatás, mert pl. organikus modelleknél iszonyat sokminden számít. Fát, emberi bőr, felhőket, vizet, füvet modellezni iszonyat nehéz, sokkal nehezebb, mint autót. Nagyon nagy mennyiségű tapasztalat kell hozzá, ugyanis az emberi szem nagyon könnyen különbséget tud tenni valódi és irreális dolgok között, ha azok organikusak.
Animációhoz meg jó adag gyakorlat kell. Egyébként animációban a legjobb, industry standard program a Kaydara Motionbuilder, valaki be is linkelte ide. Szinte semmi másra nem lehet használni, de erre nagyon.
Egyébként a legnagyobb 3D programok: 3dsmax, Softimage XSI, Alias Maya, Cinema 4D, Lightwave. Ez az 5 nagy program van, a többi az a középkategória (Truespace, stb). Érdemes profinak lenni a köztük lévő különbségekben, mielőtt választ az ember, mert nagyon megszívhatja a későbbiekben. Lightwave-et pl. én nem állnék neki tanulni, haldokló platform.
Ha magyarországon könnyen pénzt akartok keresni, akkor Max és Maya, mert nálunk ezeket használják a stúdiók. -
taltos
senior tag
Hát nem tudom... A hozzáértők elég (SŐŐŐŐT!!!) komolynak tartják a Gimpet.
Egyébként lehet, hogy rosszul tetem fel a kérdést (vagy rosszul gondolom ezt az egészet...). Azokat, amiket írtál a 3d-hez, azokat már tényleg a ''végfelhasználók'', azaz a művészek használnak. De nincs ennek az egésznek egy informatikaibb alapja? Ahol a matematika és a programozás alapul.
Például olvastam valahol, hogy az ilyen cégehez vannak olyan programozók, akik (többek közt) a lentebb írt programokat egészítik ki olyan elemekkel, hogy megkönnyítsék azoknak az embereknek a munkáját, akik dolgoznak vele.
Például: Biztos hallotatok már a Massive (remélem ez a neve) programról. A LOTR -ben használták a csatajelenetekhez. Ebben az a lényeg, hogy csatákat tud a gép megalkotni úgy, hogy az egységeket(gondolom a modelljeiket) kell csak megadni, meg hogy hányan legyenek, meg hogy ki győzzön, stb. stb. stb.
Namost! A modelleket egyértelműen készíthetik művészek, de szerintem a Massive megírásához nem művészeket keresnek...
Abban reménykedem, hogy van egy szoros kapcsolattartás a programozók és a designerek között, de azért nem kontárkodnak egymás munkáiba. Van egy terv(forgatókönyv, alakok, stb), amit implementálni kell. Most képzeljétek el, amikor a már előre megtervezett Shrek -nél azt mondja a programozó, hogy nekem bántja a szemem a Shrek füle, úgyhogy másként csinálom meg... Ebbe neki nincs döntése...
Tehát én azt hittem, hogy mondjuk valaki hozzáértők megcsinálják a modeleket, meg a textúrákat, stb. Utánna a mozgatáshoz, meg ilyenekhez már nem kell tudni szépen rajzolni...
Vélemény??
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Designer 4K Monitor - BenQ PD-3200-U
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3535
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest