- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Megfizethető, Pulse szériás Sapphire alaplap DDR5-ös Ryzenek alá
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- GeForce RTX 5050 VGA-k a Palit értelmezésében
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Asztrofotózás
Új hozzászólás Aktív témák
-
taltos
senior tag
Rudi: A honlapodon olvastam, hogy OpenGL -ben az nvidia verhetetlen, míg DirectX-ben meg az ATI... Ha én linux alatt openGL (mesa) szeretnék programozni, akkor nvidiát érdemes venni?
Mert az ATI-nak szebb a képe, 9200 alatt még korrektül van támgatva, így ha ki tudnék fogni egy fickósabb 8500(LE) -t, akkor az elég jó lenne.
Valakinek, vélemény? -
taltos
senior tag
Nem tudom, hogy érdekel-e valakit, de összegyűjtöttem pár egyetem/főiskola grafikával foglalkozó taszékének linkjét... (hátha valakit érdekel, engem érdekelt...):
Debreceni egyetem:
Bővebben: link
Szegedi egyetem:
Bővebben: link
Veszprémi egyetem:
Bővebben: link
Valaki talált többet? -
taltos
senior tag
Hali!
Mindenkinek, aki szeretné a blendert megismerni (legalább egy tutorial erejéig), annak figyelmébe ajánlom a
Bővebben: link -t
és a blender honlapját, bár ezt nem egy nagy feladat megtalálni
Bővebben: link
p.s.: Mellesleg kabaré, hogy a különböző egyetemek honlapjai mennyire nincsenek karban tartva...
[Szerkesztve] -
taltos
senior tag
válasz
sziszegő #108 üzenetére
Nem igazán, azaz nem tudom. Az már kiderült, hogy elsősorban nem vagyok grafikus, meg animátor, így nem kifejezetten ezen oldaláról közelítem meg a ezt a témát(tudom, hogy nekik kell a jó graf. kártya). Ők használnak 3DS-t, Maya-t, meg etc.
De ha én például C-ben kódolok grafikát, meg ilyesmit. Azaz a programozásos oldaláról megközelítve ezt a területet, akkor nekem mennyire kell spéci grafikus kártya?
És(sel nem kezdünk mondatot...) ha kell, akkor jön az a kérdés, amire esetleg Te gondolsz, hogy ilyen használathoz melyik kb. a legmegfelelőbb kártya? -
taltos
senior tag
Hallihó!
Szeretnék ajánlani egy oldalt: Bővebben: link -
taltos
senior tag
HUPP!
Lenne még egy kérdésem. Ha valaki a grafikát a kódolás szemszögéből közelíti meg (tehát pl. OpenGL -t, Mesa -t használ C-vel), akkor ahhoz mennyire fontos a nagyon jó 3D-s grafikus kártya? Valamint ha fontos, akkor mik azok a grafikus kártyák, amiket inkább érdemes használni? Értem ezalatt azt, hogy valami nvidia, vagy ATI kártyát lehet használni?
Elmondom miért kérdezek ilyeneket. Hallottam, hogy nvidiat és Ati kártyákat is használnak ilyen célokra, de állítólag ezek a kártyák igazán játékokra vannak kitalálva, és előfordul, hogy láthatóan hibáznak. Állítólag a 3dLabs (remélem jól írtam... Az, aki a Wildcat -eket is gyártja) kártyái ugyan nem játékok alá tervezettek, de a tervezésnél és a kivitelezésnél rettenetesen precízek, így ott hiba nem fordul elő. Ehhez persze borsos ár társul, de vajon megéri-e?
Vélemény? -
taltos
senior tag
Üdv!
Isten áldjon, hogy benéztél!Én a Debreceni Egyetemre járok. Itt is van Komputergrafikai és könyvtárinformatikai tanszék. Nem tudnád esetleg Te (mint szinte minden Ph! -s által elismert magasszintű - grafikus kártya és grafika - mestere) valahogy felvázolni, hogy merrefele használnak számítógépes grafikát, és hogy mifajta babér terem egy olyan embernek ezen a területen, akinek nincsen profi grafikus tehetsége(pl nekem), de hardware és programozási ismereteket profi szinten szívesen magába szívna(pl én)?
Most úgy gondoltam, hogy valamikor juni 20 körül/után ráfeküdnék a témára, mert következő félévtől kezdünk bele a grafikába(az első tantárgyam: Bevezetés a számítógépes grafikába). A ráfekvést úgy értem, hogy megvettem két Szirmay-s könyvet (Számítógépes grafika és a Sünis), úgy gondoltam ezekkel kezdem, aztán utánna csak egy laikus szemszögéből foglalkozni a blender-rel, meg a Maya-val.
Szerinted esetleg még mit lenne érdemes átnézni, vagy hogy lenne érdemes indulni? (egyélőre szigorúan magyar szakirodalomból, csak később jöhet az angol!) -
taltos
senior tag
Meglássuk!
''...Kérem kapcsolja ki!...'' -
taltos
senior tag
B@sszus!!!
Nincs a PLE linux alá!
Ki hallott még ilyet??? -
taltos
senior tag
Nahát!
Szívesen konzultálok veled sokat!
A Maya-s könyvet megvettem, most fogom letölteni PLE-t. Sajna nem tudok rajzolni, de majd meglátjuk mire vagyok jó.
Linux alatt fogom csinálni az egészet, és szintén a nyáriszünetben megyek rá jobban a témára.
Majd még most letöltöm a blendert, meg a gimp2.0-t. Meglátjuk mi lesz.
Nah mindegy, ez most nem sikerült sem túl érthetőre, sem túl informatívra (bár most ezek egymásból következnek...), de csinálhatnánk párhuzamosan!
Majd kicsit később írok valami érthetőbbet, addig is itt tudunk eszmét cserélni.
Egyébként ha akarsz írni, akkor az email cimem az adataimnál.
Üdv! -
taltos
senior tag
Na rendben, de ha valaki nem rajzol, akkor annak az embernek minek a grafikai tehetség? Ha soha nem megyek vízbe, akkor mi a lényege annak, hogy tudok-e úszni, vagy sem?
Gondoltam vannak animátorok, és vannak programozók, akik az ő munkájukat segítik. Megkönnyítik a dolgukat, vagy mozgatnak, vagy optimalizálnak, vagy ilyesmi... Nincsenek ilyenek? -
taltos
senior tag
válasz
Terminátor 4. #76 üzenetére
Most csak egy hozzászólás erejéig tudok írni, DE!
Nem tudom, hogy írtam-e már, de asszem igen, hogy nekem nincs semmi(!) grafikával kapcsolatos tapasztalatom, meg művész sem vagyok, csupán egy programozó, aki ezen a téren szeretne valamiféleképpen profi lenni. Azért írtam ebbe a topicba, mert nem akartam megint újjakat nyitni...
Szóval!
Az én szemszögemből megközelítve a kérdést tudnátok elemezni a szakmát? Mennyire van ilyen emberekre szükség, stb.
Nem rajzolni akarok! (mert azt nem tudok...) -
taltos
senior tag
Van valami könyv a Grafikáról, animációkról és játékokról. Ismeritek? Az mennyire jó?
A Maya-s künyv, az kezdőknek szól? -
taltos
senior tag
Nah!
Tehát én programtervező matematikusnak tanulok! Van felénk komputergrafikai vonal. Egyelőre fogalmam sincs, hogy miből áll, de tuti nem rajzmestereknek szól. Én arra gondoltam, hogy arra az irányba továbbmenni, valahogy résztvenni mesék vagy filmek készítésében, de a készítés azon részében, amiben lehet hasznosítani a tudásom.
Olvastam valahol, hogy ehhez elsősorban óriási matematikai háttér kell. Ezért gondoltam, hogy nem grafikusoknak szánt munkák is vannak. És ezzel kapcsolatban olvastam, hogy egy egy stúdiónak vannak programozói, akik segítik a grafikusokat(de programozói eszközökkel), hogy könnyebben tudjanak dolgozni. (puritánul megfogalmazva...).
Mellesleg azért szívesen kontárkodnék Gimpel, Blenderrel, Mayaval, stb.
Szóval! Ezzel kapcsolatban érdeklődnék, hogy ez tényleg így van-e, és hogy egyáltalán hogy épül fel... Meg ilyenek... -
taltos
senior tag
Hát nem tudom... A hozzáértők elég (SŐŐŐŐT!!!) komolynak tartják a Gimpet.
Egyébként lehet, hogy rosszul tetem fel a kérdést (vagy rosszul gondolom ezt az egészet...). Azokat, amiket írtál a 3d-hez, azokat már tényleg a ''végfelhasználók'', azaz a művészek használnak. De nincs ennek az egésznek egy informatikaibb alapja? Ahol a matematika és a programozás alapul.
Például olvastam valahol, hogy az ilyen cégehez vannak olyan programozók, akik (többek közt) a lentebb írt programokat egészítik ki olyan elemekkel, hogy megkönnyítsék azoknak az embereknek a munkáját, akik dolgoznak vele.
Például: Biztos hallotatok már a Massive (remélem ez a neve) programról. A LOTR -ben használták a csatajelenetekhez. Ebben az a lényeg, hogy csatákat tud a gép megalkotni úgy, hogy az egységeket(gondolom a modelljeiket) kell csak megadni, meg hogy hányan legyenek, meg hogy ki győzzön, stb. stb. stb.
Namost! A modelleket egyértelműen készíthetik művészek, de szerintem a Massive megírásához nem művészeket keresnek...
Abban reménykedem, hogy van egy szoros kapcsolattartás a programozók és a designerek között, de azért nem kontárkodnak egymás munkáiba. Van egy terv(forgatókönyv, alakok, stb), amit implementálni kell. Most képzeljétek el, amikor a már előre megtervezett Shrek -nél azt mondja a programozó, hogy nekem bántja a szemem a Shrek füle, úgyhogy másként csinálom meg... Ebbe neki nincs döntése...
Tehát én azt hittem, hogy mondjuk valaki hozzáértők megcsinálják a modeleket, meg a textúrákat, stb. Utánna a mozgatáshoz, meg ilyenekhez már nem kell tudni szépen rajzolni...
Vélemény?? -
taltos
senior tag
Oké, de a tanulási idő alatt (jelenleg) ez részletkérdés.
Engem most a háttérmunka, dokumentációk, személyes vélemények, leírások, programok (amiket haználnak a nagyok...), ilyesmik érdekelnek.
A programokat úgy értettem, hogy valaki paintbrush (így írják ???)-ban tanul rajzolni, vagy GIMP-ben. A későbbiekben ez nem mindegy...
-
taltos
senior tag
Na ez az!
Nem akarom elhinni, hogy valaki mindenhez ért. Az még rendben, hogy mondjuk konyítson valamit a művészethez, azaz legyen szépérzéke. De azért az kétlem, hogy van olyan emberke, aki egyszerre ért a matematikához(végülis ennek az egész iparágnak az alapja a lineáris algebra), a különböző progik használatához, és még művész is...
Programtervező matematikusnak tanulok, és megfordult a fejemben, hogy ehhez lenne kedvem. Amiket írtatok, azok igazak (utolsó 5-6), de lényegtelenek az én szempontomból. Én nem hobbyszintre gondoltam, hanem komoly munkára. Ha valaki egy komolyabb projectben vesz rész, ott már nem dual procis hardware viszi a munkát, hanem egy egész szerver. Ehhez kapcsolódnak munkaállomások, amik a vid. kártya kivételével nem egy NASA gépek...
Tudom, hogy ez az egész összetett, de valamit tudnom kellene róla, hogy legyen képem, hogy hova tegyem magam. -
taltos
senior tag
Sziasztok!
Azon kezdtem el gondolkodni, hogy esetleg az életem hátralévő részét ezen a területen szeretném folytatni. Valaki hozzáértő le tudná írni nekem, hogy kb. egy-egy animációhoz milyen emberekre van szükség, és hogy mi a munkamenet? Egyébként a animációk, és a digitális efektek a filekben, azok kb. egykutya? Ha valaki nem tud szépen rajzolni (de azért van szépérzéke...), de elsősorban profi informatikus, akkor az mennyire esélyes egy egy ilyen csapatba bekerülésre? Úgy hallottam, hogy a nagyobb cégek mind Linux, vagy Unix, Mac alatt dolgoznak. Milyen programokkal(esetleg saját?)? Merre érdemes kezdeni? GIMP? Írjatok minnél többet, ha tudtok!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Mobil flották
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Zelda Játékok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Google Pixel topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Formula-1
- További aktív témák...
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest