Új hozzászólás Aktív témák

  • taltos

    senior tag

    válasz ody42 #59 üzenetére

    Hát nem tudom... A hozzáértők elég (SŐŐŐŐT!!!) komolynak tartják a Gimpet.
    Egyébként lehet, hogy rosszul tetem fel a kérdést (vagy rosszul gondolom ezt az egészet...). Azokat, amiket írtál a 3d-hez, azokat már tényleg a ''végfelhasználók'', azaz a művészek használnak. De nincs ennek az egésznek egy informatikaibb alapja? Ahol a matematika és a programozás alapul.
    Például olvastam valahol, hogy az ilyen cégehez vannak olyan programozók, akik (többek közt) a lentebb írt programokat egészítik ki olyan elemekkel, hogy megkönnyítsék azoknak az embereknek a munkáját, akik dolgoznak vele.

    Például: Biztos hallotatok már a Massive (remélem ez a neve) programról. A LOTR -ben használták a csatajelenetekhez. Ebben az a lényeg, hogy csatákat tud a gép megalkotni úgy, hogy az egységeket(gondolom a modelljeiket) kell csak megadni, meg hogy hányan legyenek, meg hogy ki győzzön, stb. stb. stb.
    Namost! A modelleket egyértelműen készíthetik művészek, de szerintem a Massive megírásához nem művészeket keresnek...

    Abban reménykedem, hogy van egy szoros kapcsolattartás a programozók és a designerek között, de azért nem kontárkodnak egymás munkáiba. Van egy terv(forgatókönyv, alakok, stb), amit implementálni kell. Most képzeljétek el, amikor a már előre megtervezett Shrek -nél azt mondja a programozó, hogy nekem bántja a szemem a Shrek füle, úgyhogy másként csinálom meg... Ebbe neki nincs döntése...

    Tehát én azt hittem, hogy mondjuk valaki hozzáértők megcsinálják a modeleket, meg a textúrákat, stb. Utánna a mozgatáshoz, meg ilyenekhez már nem kell tudni szépen rajzolni...

    Vélemény??

Új hozzászólás Aktív témák