- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen monitort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Bluetooth hangszórók
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Videós, mozgóképes topik
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
válasz
Lajmund #90048 üzenetére
Neked van igazad! Most kapcsoltam ahogy olvasom soraid hogy lehet ugyan az zajlik mint amin a tetves zeneipar átment az elmúlt 3 évtizedben - és követték el ugyan ezt a bűnt (tisztelet a kivételnek pl Chesky Records meg a hasonlók), szóval a normalizálás bűnét. Ha megnézel egy mai tracket soundforgeban akkor azt látod hogy nulla dinamikája van. Lehet videonál is leveszik 1 nitre hogy a csalós LCD-ken is nagyjából sötét legyen
-
boborján2
senior tag
válasz
hunspikey #90047 üzenetére
Én nem tudok ennyire ráfagyni a témára. Nem tudom Te hogy csinálod.
Igen,akadnak tarralmak amik bizony nem úgy sikerültek , sötét jelenetek, stb...stb...
Szerintem egyszerűen lapozni kell és jónapot.
Az étteremben szólhatsz a séfnek ,kaphatsz másik tányér levest.Egy sötét trónok harca miatt ha fejen pörögsz 4 napig ,akkor aem fogják újra masterelni és kiadni. -
Lajmund
őstag
válasz
hunspikey #90047 üzenetére
Pár napja gondolkodok miota olvasom a fejleményeket meg én is tapasztalom dv modba hogy tényleg föleg a régebbiek szarok egyszerüen. Nem e azért van ez mert a tultolt képmodokra szerkesztik a filmeket sorozatokat? Mert tudják a legtöbb ember ugy nézi és fingjik sincs hogy kéne. De igaz ez az élet minden területén sok embernek a meki az étterem söt a legtöbbnek és kevesebben mennek jó helyekre minöségi kaját enni igy alkalmakodnak a készitök. Mert ha azokra szabnák akik jól használják a tévéjüket akkor az a rengeteg élénk modos átlag birkának meg viritana a fejébe mint az isten nyila. Igy meg szivunk mi akik normális tartalmat akarnak de kevesebben vagyunk kisebben a hangunk a kutyát nem érdekli.
-
hunspikey
őstag
válasz
blakey #90040 üzenetére
Én ezzel azért nem tudok egyetérteni, mert pl ha megnézed a referencia képmódban, tehát LG G3 illetve minden LG OLED esetén dolby vision " mozi" módban (amit egy szoftver hiba miatt a gyorsmenüben színháznak hívnak) a második részt a 46. perctől kezdődően akkor szerintem látni fogod, hogy sérül a néző térérzékelése, az egész kötélmászós jelenet alatt hiányoznak az amúgy mesterien megalkotott fúrógépek struktúrái, az idő által végzett lerohadás, a fúrófejeken ottmaradt föld stb, a kép egyszerűen belevész a sötétbe. Más módokat használva (nem élénk na, azt már kitöröltem a tvből
) ezek a dolgok a helyükre kerülnek.
Nem az a baj hogy az egész egy rettenetes low key műsor, az oké - van egy hangulata, nem kell elbarmolni. De a látványtervező szép munkát végzett, öröm nézni ha látod...
Szóval igazából el kell döntenünk hogy mikor merünk beszólni a Michelin csillagos étteremben, hogy "Séf úr, minden respekt az öné, de az étel sótlan"
-
Mauzes
addikt
válasz
szkutyi #90044 üzenetére
Ezt nem vitatom, mert tényleg lövésem sincs, videó terén mi a helyzet. De erről eszembe jutott, hogy audió (zene) terén is ugyanez volt a fáma, hogy csak a lossless így meg úgy, aztán emlékeim szerint vakteszten eléggé az derült ki, hogy a jó minőségű tömörített kb megkülönbözhetetlen.
-
blakey
titán
válasz
szkutyi #90042 üzenetére
Ne mindig a bitrátát vedd figyelembe, a tömörítési eljárás sem mindegy, egy AV1-be csomagolt anyag kisebb bitrátával is tud rendkívül jó lenni. Nagyon hasonlít a különböző fémek súlyához, ami nincs arányban a térfogattal, pl. 1 kg aranynak megfelelő térfogat nem egyezik az 1 kg vas térfogatával.
-
junkpod
veterán
válasz
blakey #90040 üzenetére
Nem mondtam, hogy nincs rendben.
Csak annyit mondtam, hogy a TV -n elérhető streaming hordoz bizonytalanságokat, mint az ingadozió és usertol független, akár régió specifikus sávszélesség és tömörítés arány, a tv beépített lejátszó képességei.
Míg ha letoltesz egy műsort, az lehet hogy jobb, mert a forrás nem ingadozó es/vagy ultra nagy sávszélességű streaming vagy legjobb esetben BD. Ha ezt egy dedikált jó minőségű lejátszó teszi ki a tv-re, máris lehet jobb minőségű. -
junkpod
veterán
válasz
hunspikey #90036 üzenetére
A HDR és DV filmkészítés negativumaival egyet értek. Ezt már itt is leírtam: csak a vakító fénylik effektek kedvéért fogják vissza a normál fényerőt. Remélem idővel megtanulnak HDR filmet is forgatni.
Silo streaming. Lehet hogy jobb lesz egy torrent verzió mint a streamelt amit te itt elerhetsz.
-
hunspikey
őstag
Szerintem brutál jó dealt csináltál - és őszintén kiváncsi vagyok, hogy ugyan azok a tartalmak DV képesség hiányában HDR-ben hogyan fognak nálad megjelenni.
Tegnap engedtem el ezt az egészet megmondom őszintén.. Itt valaki írta, hogy megnézte a Top Gun 2-t HDR verzióban és hogy sötét. Mivel rég láttam a filmet gondoltam egyet és kikerestem - de nem találtam HDR kópiát egyik streaming szolgáltatón se, pusztán a Skyshow Timeon van fent SDR-ben.
Nálam 28-as fényerő van Filmmaker módban beállítva és az összes képi javító ki van kapcsolva kivéve a sima gradációt, mert az a 8 bites szarokon segít.
A film egyből beszippantott, végig is néztem és tátott szájjal néztem a lemenő nap előtt elhúzó vadászgépeket, a csillogó fehér világos havat, a kontrasztos jól világított arcokat, közeli snitteket stb.
Nálam az a világ semmit sem ér ahol egy HDR film még a felét sem éri el stimulusban mint egy SDR. Nincs olyan, hogy magas dinamika tartományú tartalom, pont a képi dinamika nélkül - ez a fából vaskarika. És igen is kellene, hogy legyen egy egységes megállapodás, hogy a HDR-en belül mit hová illik húzni fényességben stb.
Az egész helyzet kb olyan mint az 1.4-es szívó sportautó...
Kénytelen vagyok azzal zárni az egész - már egyébként is túl hosszúra nyúlt - vajúdásom, hogy be kell ismerni és el kell fogadni - a világ tartalomkészítőinek többsége nem tud tisztességes HDR tartalmat előállítani, nem érti meg a célját, nem képes előnyére fordítani, csakis hátrány származik belőle. Számunkra, nézőknek.
Megértem teljesen Vhiktor oldalát - neki az a feladata, hogy a leghűbben tolmácsoló kijelzőt hozza ki az ügyfél készülékéből. Ez a helyes. De ettől még az elfuserált tartalom fogyaszthatatlan marad, és az eszköz, tehát a TV, ami nevében- szórakoztatóipari eszköz, nem éri el a célját, teljesen mindegy hány milliót adtunk érte...
És nem junkpod, nem az (agyon)- tömörítés miatt van
illetve majd szólj ha megvetted az Apple TV Siló sorozatát fizikai hordozón, összehasonlítjuk a streaminges verzióval - ja várj mégsem, mert, hogy sosem fog megjelenni. Ooops
-
viera
őstag
válasz
hunspikey #90027 üzenetére
Én megértelek teljesen, engem is zavar ha annyira sötét minden.Dolby Vision egyáltalán nem tetszik mert minden annyira sötét néha még napoal is, hogy a valóságba se úgy néz ki.
Ezért is választottam az S95C-t amit tegnap meg is rendeltem a Telekomtól.
Decemberre terveztem de levitték az árát meg lejött a kedvezményem és így lett 911e ft a 77-es. Na de kíváncsi vagyok milyenek lesznek rajta a DV filmek amik zavarnak.
-
junkpod
veterán
válasz
hunspikey #90013 üzenetére
De még mindig itt tartunk, hogy agyon tömörített, és ráadásul változó bitrátás filmek alapján vizsgálod egy megjelenítő kepminősegenek felső 3%-ot adó paramétereit. Fekete és tartalom nélküli képeket kimerevitve? Tv lejátszó szoftverrel? YouTube video teszt alapján másik TV -rol beállított kép paraméterekkel?
Szerintem ez nagyon tévút. -
Bazsi747
aktív tag
3 hónap ingyenes próbaidő ismét LG készüléken az apple tv.
Még jó hogy megnyitottam -
szkutyi
addikt
válasz
hunspikey #90027 üzenetére
Ha Vhiktor bekalibrálja akkor az otthoni mozit fogja kalibralni, de az összes értékre érvényes lessz a kalibrálás(dolby vision esetében) és tudsz majd játszani a dolby vision config-fileval...nálam gyakorlatilag kb 50 nit különbségre lehet belőve, itt még nem torzul el a színvilág, de emel a fenyerőn...így ha jön egy sötétebb dv film mint pl a top gun maverick, akkor át nyomom a világosabb dovi-ra
-
czombos
tag
válasz
lajbii #89798 üzenetére
Szia, nekem OLED55C31LA van és teszteltem a DTS-t ARC-on keresztül megy rendesen, viszont a DTSX-et nem tudtam tesztelni mert az erősítőm nem tud eARC-ot de gondolom az is menne rtings tesztje alapján.
-
hunspikey
őstag
válasz
Vhiktor #90026 üzenetére
Ebben természetesen igazad van.
Én arról értekezek, hogy mi van akkor, ha a mélyen tisztelt kontent kreátor átesik a ló másik oldalára és nézhetetlen sötét képet akar letolni a torkunkon?
Imádtam az Apple TV Siló című sorozatát, de az általad említett Mozi módban őszintén komolyan, egyszerűen élvezhetetlen sötét. Amikor a lány a második epizód vége felé lemászik a fúrófejekhez konkrétan fekete pacák hömpölyögnek fekete alapon. Az egész sorozat (szándékosan?) túl sötétre van húzva.
Most egyből veszed a klaviatúrát és írod, hogy ezt kell tiszteletben tartani, mert ő a kreátor.
Igen, de tudod mi a baj? Ha van egy szoba belső ábrázolva ahol szemmel láthatóan 4-5 főfény ég, nevezzük lámpának, akkor az nem lehetséges, hogy a szem konkrétan gyertyafényes vagy még sötétebb jelenetnek látja. Kajak látszik, hogy felvételkor a fővilágosító szépen betette a hajfényt, a sziluett gégent, derítő fényt, stb -mindent, de aztán a baromarcú utómunkások lehúzták kb 10 nitre.
Az agy ilyenkor tiltakozik, mert nem ezt látod a valóságban - nem lehetséges.. És a példákat sorolhatnám egy évig - általános divat lett mindent - hogy is mondják? - darkosra - gradelni. Hát sorry, nem vagyok hajlandó a gyökér darkos divat szemetet bámulni és hál istennek menthető az ügy úgy tűnik. Persze, nem helyes, nem kalibrált, cserébe nézhető.Azt halkan jegyzem meg, mert ehhez nem értek, hogy a Netflix, Apple keresőképe miért van "helyesen" exponálva? Arra gondolok amikor tekersz az anyagban és kiteszi a kis képet. Az érdekes tökéletesen mutat mindent. Rohadt frusztráló.
És még egy dolgot mondok: szégyen, hogy ezt kell tenni - csak nem a mi szégyenünk... és mellette meg vannak kotta isteni gyönyörű filmek, sorozatok, tehát nem a TV kevés, vagy én látom egyszer így, majd úgy.
-
Vhiktor
Topikgazda
válasz
hunspikey #90025 üzenetére
Lehet este van már számomra és velem van a vaj, hogy nem értem, de teljesen felesleges fényképezni, mert úgysem adja vissza amit kell, így senki nem fogja tudni mit nézzen. Illetve akkor teljesen felesleges feltölteni képet, ha a kép készítője szerint sem azt kell nézni, szóval nem tudom mi értelme van.
Gyárilag dolby vision esetében a mozi képmód adja a legszabbványosabb képet. Az otthoni mozi is túlvilágosít.
-
Vhiktor
Topikgazda
válasz
hunspikey #90019 üzenetére
Na ez a kép ékes példája annak, hogy semmi köze nincs ahhoz ahogy ennek ki kellene néznie. Teljesen rosszul jeleníti meg ezt a tv Nálad. Olyan mintha nálad nappal lenne, ez a jelenet egész egyszerűen nem ilyen. Ettől tetszhet Neked jobban, de a szabványtól olyan messze van mint a földtől a Plútó.
Lehet éjszakai jelenetből nappalit csinálni, de az már nem a valóság.Szóval mindenkinek úgy kell használnia a tvt ahogy Neki tetszik, ahogy a legnagyobb élményt, örömet adja, de tisztelettel megjegyezném hogy ebben az esetben teljesen felesleges a kalibráció, mert nem fog tetszeni.
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi #90018 üzenetére
Na akkor mutatok még egyet ugyan az a jelenet sor, pár másodperccel korábban.
A valóságban a szem picit sötétebbnek látja, nincs nappali érzésed, konkrétan holdvilág feeling van. Itt hagytam hogy a kamera kiexponálja hosszabban hogy a képet, hogy átjöjjön micsoda brutális részlet mennyiség jön ki a rohadt élénk módból.
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi #90014 üzenetére
Ez nem rossz! Attól el tudok vonatkoztatni hogy rosszul mért fehéregyensúlyt a kamerád. Akkor megegyezhetünk abban hogy mivel tényleg ennyi részlet van az anyagban, úgy amíg nincs a G3 kalibrálásra kész állapotban, addig hajtom ilyen tartalmaknál élénk módban pont azért hogy ezt lássam?
Az én szememnek megbocsájtható némi poszterizáció, de a near black részletek hiánya nem!
-
voritibi
csendes tag
Emag Elektro hétvégével 360e környékére le lehet hozni az 55B3-at, nem mondom, hogy az év üzlete, de nem rémlik, hogy a B3 benézett volna-e ebbe az ársávba.
65-ös is megáll 500e alatt
Tudom, nem egy C kategória, de hátha valakinek hasznos -
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi #90010 üzenetére
Ez kérem az HBO Maxon tekinthető meg, a tétel címe:
Sárkányok Háza, 1. évad, 7. rész: Hullámtörő, időbélyeg: 26p:00m- nagyjából, HBO Max app visszafelé számol, ezért a tekerő sávon a valóságban ezt látod: -32p:44m
Ahogy én látom Mozi módban, ami természetesen úgy beállítva ahogy Vhiktor a YouTube G3 videójában mondja:
a kötélzet Mozi módban is nagyon halványan bár, de megjelenik. A probléma az vele, hogy a kötélzet fonata nem jelenik meg, lásd bekarikázott terület a csatolt képen. Amúgy is az egész kötélzet kotta részletmentes, csak ici-pici fekete árnyékokkal van tarkítva, de inkább csak nagyon sötét fekete feletti kék pacák, nem képi tartalom.
Én nem hiszem, hogy ez lett volna a rendező vágya. A jelenet magáért beszél a srác nyúl a kötélért, tehát annak képi megjelenést kellene biztosítani, hiszen a kéz és a kötél a két képi elemünk ebben a jelenetben, a jelenet ott van vágva, hogy a fiú majdnem meg is tudja fogni a függőleges vezérfonalat, ezzel kötötte volna el a sárkányt.
Számomra, mint ex-fotós mindig is gond, ha egy jelenet nem úgy jelenik meg ahogy látnánk a valóságban. Az agyunkkal látunk, a szemünk egy meglehetősen gyatra képalkotó szerkezet, az egész látás az agyunk csodája. Innen fogva zavaró ha nem úgy látunk valamit mint ahogy a valóságban látnánk. Pl nem nagyon tudom tolerálni a mai divatot, ami szerint felvesznek egy szobabelsőt, melynek van legalább 4 db fényforrása, ennek ellenére olyan sötéten jelenik meg, mintha csak egy gyertya világított volna összesen. Egyértelmű grading hiba.
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi #90005 üzenetére
Bocs, korábban volt róla szó: én csakis streaminget nézek, nincs TV klasszikus adás, és nincs diszk se, a torrentezést meg nem tartom etikusnak. Fizetem az összes streaming szolgáltatót és azt nézem.
Én csak azért írtam le ezt a tökéletes képen látható dither zaj jelenséget, mert a C9-em nem csinált ilyet - ezért nekem ez új és egyenlőre nem nagyon akarom "benyelni" - minthogy azt sem, hogy több sötét részletet mutat az átkozott Élénk mód - amit leírom 500x-ra is - nem akarok nézni mert szarul árnyal - pontosan látom hogy poszterizál hiszen nem tudja kiosztani normálisan az árnyalatokat a túltolt fényességi értékekre.
Tehát nem jó, hibás, túl tolt stb.
DE:
Szarul elkészített DV tartalom mentésre igen is alkalmazható- mert az a helyzet, hogy egy olyan sorozat aminek kb 80 nit a ABL-je miközben Dolby Vision HDR lenne elvileg, nyugodtan mehet Élénk módban, nem lesz poszterizáció, mivel nincs benne világos rész, az egész arról szól hogy valahogy ki tudjuk-e emelni a sötét mocsokból az amúgy teljesen jó és élvezhető tartalmat. Pl Apple TV Siló széria...
-
szkutyi
addikt
válasz
hunspikey #90004 üzenetére
Nincs g3am.de tudom miről beszélek...eddig azt írtad hogy közel mész a tvhez, vársz 20mp-et hogy kitáguljon a pupillad, és meglatod az enyhe havazást,...
Vhiktor is megmondta hogy nála is ilyen volt,látta, cm-erekről..engedd el....mondtam, és sokan mások is hogy a dv szar fos undorító amit művelnek vele...még mindig nem.irtad hogy hol látod...csak streamingen?külső lejatszó? Külső lejatszók valamiért emelik a feketét...akár tetszik akár nem,.el kell fogadni hogy most itt tart a dv...
G3-ad van ember....ne cmerekről nézd, és ne várj jeleneteket le pausezva 20mp-et, mert kitágul a pupillád és meglátod...
Hidd el jobb, mintha emelné a feketét...
Egyébként de.igen probléma...mert az ember elvárná hogy ahol nulla ott nulla..... -
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi #90001 üzenetére
Bocs, de te ezt honnan veszed? Nem egy TCL-t nézel? Van G3-ad is - tudod miről beszélsz, vagy csak gondolsz egyet és nyilatkozol?
Mivel elevated black van a Dolby Vision otthoni mozi módnál számomra zavaró ez a dither havazás ezért levettem 49-re. Számos jelenetben megnéztem és nem látok black crusht - ezt vagy elhiszed vagy nem - alapvetően bocsáss meg, de a G3 tulajokhoz intéztem a szavaim...
Alapvetően nem akarom az élénk módot nézni mert vannak vele gondok, de most őszintén az elevated black nem egy gond? Innen fogva ki fogja megmondani, hogy melyik a nagyobb gond? Egy elevated black a normál dolby vision módoknál, vagy némi árnyalási hiba az élénk módnál? Hol az igazság?
A másik postodra: A tone mapping nem úgy működik ahogy te írod
azaz nem tüntet el fekete részletet azzal, hogy behúzza a nem megjeleníthető világos tónusokat felül. Ennél azért sokkal értelmesebb algoritmus - nem egy lineáris skálázás.
Az, hogy az élesség nulla ott jó - én nem látom hogy leírtam volna hogy én mennyin használom én egy jelenségről írtam, ami létezik pedig nem kéne, hogy létezzen. Ha valaki használ élesítést akkor számoljon vele hogy 15-27ig bizony egy ici-pici fényerő vesztést okot - ami érthetetlen számomra - ennyit írtam. Ne adj a számba szavakat- illetve az a mondatod, hogy "onnantól kezdve hogy hozzá nyúltál, ne csodálkozz semmin" - ha nem tudnád hozzá kell nyúlni, hogy levedd, mert 20 a gyári érték
Az, meg hogy szerinted be van fejezve vagy nincs? LOL szerinted akkor miért átlagosan 3 évig kap új meg új szoftvert egy TV? Én nem funkció bővítésről beszélünk, mert leírtam neked magyarul érthetően, hogy két év után kapta meg a képi mód javítást a C9-es.
Persze, vannak feature update-ek is, de alapvetően a képi megjelenítésen is csiszolnak rengeteget az évek alatt, ezért mondom hogy nincs befejezve.
A C9 3.50-es fw-el kezdte nálam. Egy hete 5.25 fw-el adtam el, ez kb 20 firmware csere volt a 3 év alatt, szerinted kész volt az első évben? A G3 kettőt kapott egy hónap alatt...
-
szkutyi
addikt
válasz
hunspikey #89999 üzenetére
1pontodra: az élesség nullán.jó...onnantol kezdve hogy hozzá nyultál, ne csodalkozz semmin!
2.pontodra:a tv jelenleg még nem tudja. 4 és 10 000nitet, ezért persze H eltűnik fekete részlet, mert össze nyomja a képet arra az értékre hogy bele férjen...ez így van rendjén..nézheted az elenket, de nem helyes..amíg ezt nem tudod elfogadni miről beszélünk?
Fw nincs befejezve?hmmm..nem akarom Vhiktor partját fogni, de messze a legjobbnak titulálta a tv-t, szerintem ez egy merész kijelentés...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Epson EB-1776W projektor/ 3LCD / 3000 Lumen / 1280x800 / aut. trapézkorrekció / 1713 óra
- Sony TA F470
- LG 42C4 - 42" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Pioneer SC LX 502 7.2 4K Atmos házimozi erősítő
- LG 70UN74003LA Smart LED Televízió, 70" (177 cm) - 4K Ultra HD, HDR, webOS
- ÚJ Lenovo V17 G4 - 17.3" FullHD IPS - i5-13420H - 16GB - 512GB - Win11 - 3 év garancia - MAGYAR
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- LG 45GR65DC-B - 45" Ívelt 1500R / 5120x1440 / 200Hz 1ms / Adaptive Sync / AMD FreeSync / HDR 600
- SAMSUNG DDR4 REG ECC 32GB 2400MHz RDIMM szerver RAM modulok, nettó 12991Ft+ÁFA, 1 év gar., több db
- Beszámítás! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10850H 16GB RAM 1TB SSD Quadro T1000 W11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest