Hirdetés
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen egeret válasszak?
- Blu-ray lemez tapasztalatok
- Milyen TV-t vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
-
PROHARDVER!
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bmwsan
senior tag
Sziasztok!
Egy Nikon D3300 mellé szeretnék objektíveket venni. Jelenleg a 18-55-ös kitobi van hozzá. Igazából mindefélét fotózok, kint is, bent is, tájkép, szolíd makró is befigyel néha.
Ezeket néztem ki:
Nikon 35/F1.8 AF-S DX G
vagy
Nikon 50/F1.8 AF-S GIlletve ezt:
Nikon 70-300/F4.5-5.6 G AF-S VR IF ED
Esetleg más vagy jobb alternatívák? A fix obin még gondolkozom, de nem tudom meliyk lenne a jobb?
Köszönöm.
-
Clemi
veterán
Közben agyaltam az obin, és street fotózásra amennyiért kapok egy 24-es obit, már kapok egy kis diszkrét kinézetű Fujifilm Finepis X30-at vagy egy Canon Powershoot G16-ot.
Szerintetek? Vagy van valakinek tippje más megoldásra? Sokat nem akarok rá költeni, viszont tetszik a street fotózás, már próbálgattam, de a DSLR-el az arcomnál mindíg olyan gyanúsan néztek rám -
Clemi
veterán
Szvsz már a váz mérete miatt is feltűnő leszek Amúgy csak az a bajom a palacsintával, hogy olyan idétlenül néz ki a vázon
Gondolkodom még egy régebbi stabi nélküli 24/2,8-ban is de nem tudom annak milyen a rajzolata. Mint írtam, volt nemrégen (eladtam) egy régi még nem stabis verziós EF 28/2,8-as obim, de azzal pont az volt a bajom, hogy vagy minden messze volt, vagy nem volt elég nagy a látószöge.
-
Clemi
veterán
Bocsi, egy lényeges dolgot kihagytam! Az LCD kijelzőn sajna nem megy a komponálás, mivel olvasó szemüveges vagyok (a kereső dioptria korrekciója +2 állásban pont jó a szememhez) de utcán nem hordom, így csak olyan gép jöhet szóba, amin kereső van korrekciós lencsével. (Az EOS-M kiesik sajna)
-
_seth_
veterán
Canon 17-55 2.8 objektív gyári napellenzője mivel másabb mint a kínai utángyártott? 18-135 STM eredeti napellenzőjében pl van egy bársonyszerű anyag, gondolom az is a becsillanást előzi meg, de pl a 10-18-as obim szintén eredeti napellenzőjében már nincs ilyen anyag, teljesen műanyag az egész.
Érdemes az eredetit megvenni vagy megfelel a kínai is? Nem elhanyagolható kérdés ugyanis az eredeti majdnem 10e forint, bár maga az obi sem olcsó.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Studi
addikt
válasz bbkmachine #22066 üzenetére
A JJC napellenzők elég korrekt minőségűek, és a belsejük (legalábbis amivel én találkoztam a m43 rendszerben) mattított feketék vagy recézettek a tükröződések elkerülése miatt.
-
_seth_
veterán
válasz bbkmachine #22066 üzenetére
Akkor lehet utángyártott lesz ha nem kapok majd az obival napellenzőt
17-55 2.8 obi mellett 24 mm 2.8 stm obinak van létjogosultsága? (a méretén kívül)
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Canon 60 mm 2.8 macro, na igen az sem lenne rossz.
Ez a karc szerintetek van olyan helyzet amikor gondot okoz?
A karc ellenére még lenne majdnem 2 év garancia az objektíven.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Egy időben 3 évet adtak a canon cuccokra akció keretében.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz vihartigris #22074 üzenetére
Még nem, de pénteken ha minden igaz már meg lesz.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
zsolike
csendes tag
Szép napot / Sziasztok
Kezdő / próbálkozó fotós vagyok. Egy Canon EOS 300D rendszert cseréltem le nem rég, egy Nikon D60 vázra egy AF-S Nikkor 18-70 ED obival. A minap vásároltam hozzá egy Sigma 70-300 D 1:4,5-5,6 APO DG tip. objektívet. Fókuszmotorost szerettem volna, de most erre volt lehetőségem a családi kassza túlzott megrövidítése nélkül. Nincs problémám a manual fókusszal, az viszont elkerülte a figyelmem, hogy ezen az objektíven van rekeszállító gyűrű. Nos itt a problémám / kérdésem lényege. Csak a legszűkebb állásban hajlandó működni a gépen.
1. Származik e ebből bármilyen hátrányom? Azon kívül, hogy a záridő egyes esetekben jelentősen megnő?
Képalkotás, élesség stb....
2. Van e lehetőség, hogy ne csak ebben az állásban működjön?
A válaszokat előre is köszönöm. -
masterful87
senior tag
válasz zsolike #22076 üzenetére
Ha jól sejtem a bajonett csatlakozón vannak érintkezők?!
Ha jól sejtem a váz szól, hogy állítsd a legkisebb rekeszállásra az obit?!Na ilyenkor a rekeszállító gyűrű a váz bajonett foglalatában benyom egy kis műanyag pöcköt, és innentől mehet a vázról a blende állítás!
Próbáld csak ki A módban, válassz ki különböző rekeszt, a gép hozzáállítja a zárat, és a képek majd igazolják, hogy hibátlanul működik a rekeszállítás a vázról!Ha fix f22-n használnád, akkor:
- nagyon hosszú záridőkre lenne szükséged, kitarthatatlan záridők, szürkületben már elő se vedd a gépet!
- a legtöbb obi nyitva lágy, 1-2 rekesz és akkor hozza a max élességét, ennél szűkebb rekeszeken viszont megint gyenge lesz a képminőség, tehát f22 -> örökké gyenge minőségű képek
- a minimális DoF-et elfelejtheted f22-n, örökké minden éles lenne, a háttérből soha semmit nem tudnál kiemelni
- ha fixen f22-n állna a rekesz (ki se nyitná a váz), akkor a keresőben kábé semmit se látnál, olyan sötét lenne, a fázisérzékelő pedig soha nem találna élességet, mert az f5.6-f8-ig bírja csak végezni a dolgát(a tévedés jogát fenntartom )
[ Szerkesztve ]
-
sweet122
tag
Sziasztok!
Fontos kerdes. Sigma 70-200 Macro-rol mi a velemenyetek? Ez inkabb vagy a Canon 70-200 L? Utobbi volt mar nekem, tudom mire szamitsak, de a Sigma mar nagyon reg ota mozgatja a fantaziam. Most jo aron meg tudnam venni, 95-100 korul, a felujitott Macro verzio. Ha valakinek van tesztkepe, azt szivesen megneznem!
-
sweet122
tag
Lemaradt, hogy F4 L
-
fecs
senior tag
Canon 20D-hez szeretnék venni nagylátót. Vacillálok két objektív között.
Canon EF-S 10-18
Canon EF-S 10-22
A netet böngészve nem találok nagy különbséget optikailag, árban közel azonosak (használt 10-22 és új 10-18).
10-18 előnye az IS. Viszont hátrány a szűrőmérete, mert pont a 10-22-es mérethez van polárom.Ti melyiket vennétek?
sweet122: a pbase.com-on csoportosítják a képeket a használt objektív alapján. Ott tudsz tesztképeket nézni. Én a képminőség miatt Canon-t vettem, igaz az F4 IS-es verziót.
[ Szerkesztve ]
Pixel 6a
-
Alx.Mercer
aktív tag
Canon 10-18. A 10-22 szűrője 77mm, de vannak kiegészítő gyűrűk, amik a 67mm-ből 77mm-t csinálnak, így már arra is felrakható a nagyobb méretű. Kérdés, hogy ez a nagy látószögnél belóg-e majd a képbe...
Eladó termékek (OneDrive galéria): https://1drv.ms/f/s!AhX-flNWpGw-hRUMHUQiLjQHjw5W
-
sweet122
tag
Na megvettem a Sigma 70-200-at.. Nem volt jo dontes... Mert nem fer el a taskamban a 28-80 mellett.
-
zsolike
csendes tag
válasz masterful87 #22078 üzenetére
Először is köszönöm a segítséget. Valóban egy kis pöcköt lenyom a rekeszállító gyűrű, ha a legszűkebb (f22) állásban van. Szóval azt mondod, ha manuális módban a vázon rekeszt állítok, akkor az objektíven is változik a rekesz mérete? Tehát nincs más dolgom, mint beállítani az objektíven a legszűkebb rekeszt, hogy ne sikítozzon a gép, és manuális módban a vázról vezérelni a rekeszt? De ettől még a rekeszállító gyűrű f22 állásban marad. Az nem gáz? Tudom amatőr kérdés, de amatőr vagyok.
-
masterful87
senior tag
válasz zsolike #22087 üzenetére
Nem baj ha kérdezel, de 1-2 ellőtt fotó után egyből eléd tárult volna a válasz. Ha nem hiszed, járj utána, tartja a mondás.
Szóval ez úgy működik, hogy a fókuszáláshoz ki kell nyitni a blendét. Ez a régi manuál M42-eseknél úgy ment, hogy hiába rekeszeltél az obin, az mindig nyitva volt. Majd fotózás előtt nyomott be egy kétállású pöcköt (benyomva / nem benyomva) egy kar, és összeugrott a blende a beállított értékre. Ezeket illették AUTO jelzővel.
A mai modern lencsék többnyire automatikus rekeszbeugrató mechanikával rendelkeznek. CSAKHOGY, itt ha rekeszelsz az obin, akkor azonnal összeugrik a beállított értékre. (próbáld ki kézben tartva) Majd ha felcsavarod a vázra, akkor a függőlegesen, vagy vízszintesen mozgó karocska fogja kinyitni. Ezért nem mindegy, hogy a lencsét milyen irányba tekered fel a vázra, ugyanis a feltekeréskor, pont találkozni fog a váz kis karja, az obi lamella állító karjával. (amit kézben tartva magad is birizgálhatsz, ha f22-n gyorsan felrántod-elengeded-ismételed, akkor láthatod, hogy a lamellák megfelelő gyorsasággal zárnak, pattogósan, nem nyúlósan, lassan, mert akkor koszosak, olajosak, és az lassítja őket) Fotózáskor ez a kar "lezuhan" és a blende összeugrik a beállított értékre.
Az M42 megoldással szemben a több mm mozgású karocskának (B betűvel jelölve) az az előnye, hogy ha csak 1mm-t mozdul, akkor az f5.6, ha meg 2-t, akkor f22 lesz a rekesz érték. Tehát el lehetett hagyni a rekeszállító gyűrűt az objektívekről, mert már a váz is tudta állítani a rekeszt.
Sőt, a régi manuál obikon általában csak 1/2 EV-vel lehetett módosítani a rekeszt, de a mai gépek finoman beállítható karocskájának hála, már az 1/3 EV is alap dolognak számít.A chippes, rekeszállító gyűrűs Nikon lencsék legszűkebb beállítása úgy van kialakítva, hogy ha odaállítod a gyűrűt, akkor a bajonettben megnyomja a műanyag kis pöcköt. Ezzel tudatod a masinával, hogy nem az obin fogsz rekeszt állítani, hanem a vázon. (amúgy ha nem tekered a legszűkebb állásra, de körömmel benyomod a vázon a pöcköt, akkor is ezt hiszi, csak érdekességképpen megjegyeztem)
És az A mód is csak így megy. (nem próbáltam, de ha nem tekered el a legkisebb rekeszre az obit, ahogy a váz kéri, akkor csak az M mód működne, és akkor neked kell rekeszt állítanod a gyűrűn, meg persze hozzá zárat)
Azért kell a legkisebb lyukra tekerni a gyűrűt, hogy ezzel engedélyezd a teljes tartományt a rekeszállító karocskának, mondjuk f2-től f16-ig. (nekem van olyan lencsém, amit direkt lehet lockolni, zárolni a legszűkebb állásban, gondolom pont ezért, ha odatekered, akkor még véletlenül se mozdítsd el a gyűrűt, mert mindig a vázról fogsz majd rekeszelni)Tehát obi felcsavar, f22-re állít, mennie kell az A és az M módnak is, a vázról állíthatod a megszokott módon a rekeszt, és amint elsütöd a gépet, a rekesz össze fog ugrani a beállított értékre.
De a legjobban akkor fogod látni, ha már előtted vannak az összehasonlító képek, nyitva, meg csukva. Látni a mélységélesség különbséget, és persze az eltérő záridőt. -
zsolike
csendes tag
válasz masterful87 #22089 üzenetére
huh ... Köszönöm, több mint érthető és kielégítő válasz.
Mellesleg tegnap este a válaszod elolvasása után próbálgattam és valóban jelentős különbségeket fedeztem fel a fotókon mélységélességben. Míg a tág rekesz - rövid expozíciós idő kombinációban, csak a központban élesre állított tárgy képe éles és a mögötte / körülötte látható tárgyak mosottak, addig a szűk rekesz - hosszabb expozíciós idő beállításnál a tárgy körüli dolgok is elég jól és élesen látszanak. A gépen található módok közül (Nikon D60) mindegyik csak az objektív legszűkebbre állítása után hajlandó működni, tehát az objektíven való rekeszállításra nincs lehetőség.
Nos kicsit aggódtam, hogy elrontottam ezt az objektív vásárlást, de így rendben van. Nem csúcskategória, sőt talán még közép se, de próbálgatni, gyakorolni egyenlőre jó. Egyre jobban kedvelem az M módot, sokkal kreatívabb dolgokat lehet létrehozni. Főleg így, hogy most már tudom hogyan kell a gépen rekeszt állítani.
(Milyen hasznos a leírás a géphez) Az EOS 300D után, eggyel profibbnak tűnik a D60, de még szokni kell a Nikon másságát.
Még egy kérdés: Töröm a fejem M42es objektív vásárlásán. Canonhoz volt 1,7 fényerejű elég jó objektívem, azt szerettem nagyon. Természetben, hajnalban, este, vagy az erdő mélyén elég jó volt, hogy nem kellett az 1-2 mp-es záridővel kínlódni. Van most egy 18-70es digi vázra való obim. szóval elég széles a tartomány, szerintem elég sok mindent meg lehet vele oldani. Mekkora a szorzó a filmes és digi objektívek közt? 1,4? 1,6? Mert olvastam ezt is - azt is. Valamint az átalakítóról azt olvastam, hogy lencsés kell a Nikonhoz, mert mélyebb a tükörakna. Vagy valami ilyesmi. Milyen objektívet érdemes M42be venni ami elég jó ködös hajnali, erdei fotók, vagy párás nyáresti tópartok fotózásához. 24mm? 35mm? A fényerőt nagyjából 1,8 vagy az alá gondolom, természetesen árfüggő is. -
masterful87
senior tag
válasz zsolike #22090 üzenetére
Örülök, hogy hasznosnak találtad az írásomat.
A használatba lévő legtöbb objektívre ráírt mm-ek a 35mm-es, filmes gyújtótávokat jelentik. Ezt szinte minden esetben szorozni kell attól függően, hogy milyen gépre csavarod fel.
Pl. Nikon 50mm f1.8, ez képes a teljes filmkockát kirajzolni, így használható FX-en, és DX-en is. Ha a full frames FX-re csavarod, akkor 1 a szorzó, tehát marad az 50mm. Ha a croppos DX vázra csavarod, mint a D60, akkor pedig 1,5-tel kell szorozni, így 75mm-es gyújtótávot fogsz kapni. Ez a különbség a szenzorok átmérő különbségéből számítható. Canon esetében pedig 1,6 lenne a szorzó.
A ma igen közkedvelt micro 4/3 szenzoros gépek esetében is az alapobjektívre 14-42 van írva, és ezt meg kell szorozni 2-vel, hogy megkapjuk az ekvivalens 35mm-es gyújtótávot, így lesz ebből 24-82mm.A Nikon valóban pocsék helyzetben van az M42-es obikat illetően, mivel nagyobb az objektív-szenzor közötti távolsága. Ezzel szemben Canon, Sony vázak rövidebbek, így oda elég egy kis plusz anyag, maga az adapter vastagsága fogja kipótolni az M42-höz szükséges távolságot.
Tehát a Nikon bázistávolsága 46,5mm, a Pentaxé 45,46mm, a Sonyé 44,5mm, a Canoné 44mm. Mindeközben az M42 bázistávolság 45,46mm, a Pentaxéval pontosan megegyező. Így a Pentaxhoz egy a bajonettbe simuló adapter kell, amit belecsavarsz a vázba, nem lóg ki belőle, és egy 42-es menetet ad. Logikus, hogy a Canon és a Sony esetében plusz anyagra van szükség, ki kell pótolni a hiányzó mm-eket, így oda a vázból kilógó, a bajonettre felfekvő adapter kell, aminek pont akkora a vastagsága, hogy a mm-ek stimmeljenek. Már biztosan kitaláltad mi a gond a Nikonnal... ott nincs mit kipótolni, ott a szenzorhoz közelebb kéne nyomni az obit, belepréselni valahogy a vázba jobban. Na erre való a lencsés adapter, ami korrigálja ezt a "hibát", és utána lesz végtelened, meg persze plusz egy üveg, ami akadályozza a fényt, és sajnos rontja a minőséget.
(Azért lenne fontos a megfelelő távolságba kerülni a szenzorhoz, mert a végtelennél a legrövidebb az obi hossz, vagyis az obi-szenzor távolság. Most ha 2mm-rel távolabb kerül, akkor a végtelen elérhetetlen, és a méterskála távolabbi része is drasztikusan lecsökken. Tehát ne úgy képzeld el, hogy egy 50mm-es opi 10 méterig jó, aztán eltekered 1mm-rel a gyűrűt, a végtelen állásra, és hopp, minden életlen lesz. Nem, egy 50mm-es obi 1, 1-5 méterig tud csak élesre állni, afölött lencse nélkül homály, és egyre homályosabb lesz a végtelen felé.)Megfizethető áron felejtsd el a nagylátószöget manuál obikban. A fentebbi írás alapján logikus, hogy 1,5-szörös előnybe voltak a filmes korszakban, tehát nem volt cropp szorzó. Így a régi időkben a 24mm már egész korrekt nagylátószöget adott, pláne ha belegondolsz, hogy az 50mm adja az emberi szemhez legközelebbi, normál látószöget. A legtöbb gép is e körüli gyújtótávú obival került megvásárlásra. Akkoriban a 24-28mm filmes vázon annyira "extrémnek" számíthatott, mint manapság egy 10-18mm a croppos D60-ra. (15-27mm)
Ezért ha találsz is valami nagylátószög szerűséget manuálban, az nagyon ritka, és drága is. Az 1.8-as fényerő meg szintén csak álom ebben a tartományban.[ Szerkesztve ]
-
zsolike
csendes tag
válasz masterful87 #22091 üzenetére
Nos akkor marad a saját AF-S Nikkor 18-70. Ráadásul nem is a legjobb 3,5-4,5 fényerővel.
Az öröm, az ürömben, hogy "beszéltünk" és nem kezdtem el feleslegesen kacatokat vásárolni. Talán ha megválnék a Nikkor-tól és vennék egy kicsit kisebb gyújtótávolságú (18-50) de jobb fényerejű objektívet. Talán szebb rajzolatot is kapnék ezáltal. Vagy marad az állvány és a másodpercekben mérhető záridő.
Mindenesetre lenyűgöz a hozzáértésed és a tudásod a témában. Még egyszer igazán köszönöm a hasznos információkat és a segítséget. -
masterful87
senior tag
válasz zsolike #22092 üzenetére
Tamron 17-50 f2.8, képstabi nélküli verzió
Mindenki ezt ajánlja, mert kiváló a képe, szuper obi, újonnan 100, használtan 60-70 ezer. Kezdőnek még ez is zsebbenyúlós, de a fotózás bizony egy rohadt drága hobbi!
Van ebből képstabis verzió, még drágábban, de gyengébb képpel, viszont segítene elérni a célod, hogy állvány nélkül tudj kézből éjszakai képeket lőni! (vagy legalább közelebb vinne hozzá, lehet minimális bemozdulással menne az éjszakázás, szürkületben lehet gond nélkül)Köszönöm a kedves szavakat, de megy ez magától. Fél éve hasonló cipőben jártam, mint Te, úgyhogy muszáj voltam kérdezni, utána járni, olvasni, aztán erre futotta. Ha meg már erre jártam, és ugyanazzokkal a "gondokkal" küzködsz, akkor megosztom az információkat, megspórolsz vele pár hibás vételt, pár álmatlan éjszakát, meg sok bosszúságot.
-
zsolike
csendes tag
válasz masterful87 #22093 üzenetére
Kacérkodok most egy Nikon fix 35ös 1,8as-al 40K, elég szép állapotban van, szinte új. De mondjuk +20K érne egy kis szabadság.
-
swixx
tag
Sziasztok!
Sikerült megrendelnem a Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM és érdekelne a véleményetek róla. Főleg azé, akinek már volt ilyen vagy hozzá hasonló objektíve.
Canon 1100D-re vettem.
[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
ha meg kérdezősködtél utána, akkor biztos tudsz is mindent, megint tök felesleges a kérdés.
De akkor a véleményem: gondolom a tipikus hangos, néha bizonytalan fókusza van, gondolom ugyanúgy forog a fókuszgyűrű, mint a többi hasonló Sigmán, és amitől mindig megijedek, és ugyanolyan setét, mint a többi ilyen alapzoom, meg még ez a link alapján nem is olcsóbb náluk. Én nem nagyon látom miért jobb befektetés, mint egy használt Canon 18-135 IS.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot fűnyírók
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
- E-roller topik
- parandroid: KerékPH!áros 2024 tavaszi balatoni megmozdulás
- További aktív témák...