- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
PROHARDVER!
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bbkmachine
aktív tag
válasz _seth_ #21574 üzenetére
Volt 17-55 Canon-om, nem voltam elájulva tőle. Egyszer fej-fej mellett teszteltem a Canon 17-55 2.8 IS és a 17-50 Tamron stabi nélkülit. Semmiben nem marad el a Tamron, az IS sem hiányzott belőle. Nagyon fancsali pofával tettem zsebre a Canon-omat, aztán szépen el is adtam. Jó obi, de nem éri meg az árát, erősen túlárazott!
-
bbkmachine
aktív tag
válasz Alx.Mercer #21597 üzenetére
Bizton állíthatom, hogy ez nem normális dolog. Egy eléggé harcedzett, sokat látott darab volt nálam a 17-55-ből és a tubus lefelé tartva nem csúszott ki, még rázásra sem. Volt 28-135-öm is, na az úgy csusszant ki, mintha olajozva lenne, emellett még lötyögött is erősen. Azok állítólag gyárilag is ilyen "vacakok", de nem volt összehasonlítási alapom. Ősrégi 70-210 f4-em is volt, az is csúszott kifelé, meg az még "toló" tubusos volt, nem csavarós. A 70-200 f4 egy más világ számomra, olyan, mint az álom. Gyártási minőségre és képalkotásra is etalon a kategóriájában.
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz bbkmachine #21600 üzenetére
Nem enged már szerkeszteni, így új ablakban írom:
A 70-210 f4 nagy csalódás volt. Hype-olják nagyon, hogy ősrégi cucc, de mennyire jó! Nos nálam nem ez jött le. Az AF gyors volt, de a képek nem voltak élesek. Az 55-250 IS úgy rávert élességben, mint a huzat. Miután lejátszottam pár csere-berét és adás-vételt, akkor jöttem rá, hogy az 55-250 IS egy marha jó kis obi az áráért! Persze közelében nincs a 70-200 f4-nek, de árban csak a harmada/negyede és ezt figyelembe véve nálam best buy cucc!Az 55-250 IS nálam is kattant 250állásnál stabival
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
Nekem nagyon bejött a tolózoom része. Először azt hittem kényelmetlen lesz, de nem az. Kézbe fogva is egy masszív, súlyos és korrektül összerakott obi volt. Kár, hogy manapság nem csinálnak ilyeneket (tolózoom). Egyedül az "életlensége" volt számomra elfogadhatatlan. Feltehetően a filmes világban ez fel sem tűnt volna, csak a 24"-os monitoron már eléggé látszott.
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
Canon 50 1.4 tulajokat kérdezem, hogy melyik az a rekeszérték, ahol már éles képet kaptok? f2-nél már éles?
-
bbkmachine
aktív tag
válasz gróbics #21625 üzenetére
Egyrészt amit felsoroltál igényeket, ezt egy objektívvel nem fogod tudni kielégíteni. Lámpafényhez fényerős obi kell, ami még használtan sem olcsó, kivéve 50 1.8, de az meg már van neked. A túrázásokhoz nagylátó és tele is szokott kelleni, attól függ mit akarsz fotózni. Ha kifejezetten turista obi kell (pl 18-250), ami nagy átfogású, azoknak a képminősége nem biztos be fog jönni, mert amit nyersz az átfogáson, azt elbukod az élességen. Összességében pedig, ha 50ezer drága neked egy obira, akkor gyakorlatilag nincs mit ajánlani. Nézz meg egy árlistát. 50ezer alatt szinte semmit nem kapsz. Ami van, az meg a legalja az obiknak, a nem ajánlott kategória. Egyébként a már említett 18-135 egy jó kis holmi, eléggé sokoldalú, de lámpafényben azzal sem tudsz mit kezdeni, illetve a valódi nagylátót sem oldja meg, bár a 18mm sok szituban elég tud lenni, ha mondjuk tájképezel. Ha megkérdezel bárkit itt, feltehetően az objektívjei többe kerültek, mint maga a váz. Ez egy ilyen műfaj.
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz imyourfriend #21628 üzenetére
Én sem értem, hogy minek a cserélhető rendszer, ha nincs keret a bővítésre?
Az elképzelt igény pont olyan, mintha valaki egy olyan autót szeretne venni, ami szupergyors, sportos, terepen is jó, nagy raktere is van, nyitható a teteje, villogni is lehessen vele az operabálon, de a konyhabútort is elbírja költözéskor, keveset eszik és olcsó.[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz Alx.Mercer #21627 üzenetére
mert az "okos" ember, ha szűkös a keret, objektívre költi a nagyobb összeget és a kisebbet a vázra. Egy minőségi obi kategóriákat tud dobni még egy belépő vázon is képminőségben. Ez fordítva meg már nem igaz.
Amit még el tudok képzelni egy 1darab objektíves fotósnál, hogy azért vesz DSLR-t, mert minőségi képeket akar lőni és csak egyféle, azonos témában készít képeket, vagyis nem kell neki más szitukra másik obi. Ilyenkor ha van egy igazán jó obi és egy jó váz, akkor az odaver minden más rendszernek. De ez valszeg ritka.[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz Big-Lacos #21637 üzenetére
Én is elkezdtem agyalni, amikor megláttam pár napja. Ki kell próbálni majd, hogy mit tud. Beltérben lődözni vaku nélkül, meg hátteret mosatni frankó lehet. Kérdés, hogy milyen az AF-je és mit tud képileg nyújtani. Ha jó cucc, én tuti beszerzek egyet! A linkelt cikkben szereplő tesztképek alapján nekem egyelőre bejön. Igazi "mosógép" [link]
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz Coporno #21642 üzenetére
A mélységélesség attól függ milyen messze állsz a témától és mekkora a gyutáv plusz mennyire tág a rekesz. Ha az említett konkrét obira levetítve nézzük, akkor a 75-ös nagyobb mélységélességet tud. Az f1.4 25mm nem lesz "mélyebb", mint az f1.8 75mm. Ha portrézni is akarsz velük, akkor arra csak a 75mm-es alkalmas. A másik kettő torzítja az alanyt. A "nagylátó" fényerős obik a leginkább beltérben hasznosak, ha mosni is akarod a hátteret és a vakut is mellőznéd. Persze ha szűkebbre lerekeszeled, akkor bármire lőhetsz velük, de arra meg ott vannak a kevésbé fényerős obik.
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz Coporno #21642 üzenetére
Azt azért elárulhatnád, mire kell az obi első sorban. Ha mondjuk portrézni akarsz és hátteret mosni, arra a 70-200 is pazar lesz. Olyan mosott hátteret kapsz, hogy megemlegeted Még f4-en is akár! Nekem a kedvenc portré obim a 70-200.
Monya ez a szimulátor nagyon jó! Nem ismertem. El is mentem! Köszi
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
Ha nem haragszotok meg, akkor feltennék egy körkérdést. Ki, melyik objektívét tartja a legjobbnak "háttérmosós" portrézásra (egész alakra és felsőtestre). Csak olyat írjatok, amit valójában is használtatok vagy jelenleg is használtok, tehát ne elképzeléseket. Konkrét típust és hogy ff vagy crop vázon használjátok. Tudom, hogy mindenkinek más-más rendszere van, de sok mindent le lehet szűrni a gyutávokból és a fényerőkből.
Én:
70-200 f4 (saját)
Canon 85 1.8 (kölcsönbe kipróbáltam)[ Szerkesztve ]
-
-
bbkmachine
aktív tag
válasz bmwsan #21675 üzenetére
18-105 VR kezdésnek jobb. A 18-55 túl szűk lesz neki. A feleségem is fanyalgott a 18-55 (Canon) miatt, mert előtte bridge-ezett. Mindig elkunyizza a 24-105-ömet vagy a 70-200-at. Virágokra ő a 70-200-al nyomul. Ha kitanulja a gépet, később célirányosan tudtok majd váltani a kellő, komolyabb objektívre. Addigra ráérez majd, hogy mire van szüksége.
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
Kicsit off topic, de az idősebb fotós bácsi tekintete miatt érdemes megnézni Nehéz eldönteni, hogy irigység vagy érdeklődés van e a tekintetében, amikor meglátja a zsír új 100-400L obit Kai kezében
[link] Az a nézés!!![ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
Nekem van egy 24-105L IS obim. Jókat tudok csak mondani róla. Precíz összeszerelés, gyors és pontos AF, a zoomgyűrű nagyon simán jár, nem csúszik ki a tubus sem lefelé tartva. Az AF pontosságát tesztábrák segítségével is mértem és hajszál pontos mindkét végállásban. Az IS nagyon jól dolgozik és hatékonyan. Az egyetlen negatívuma, hogy az L-es objektívek közül a képminőség terén a gyengébbek közül való a 24-105. Ez nem azt jelenti, hogy nem szép a képe, hanem azt, hogy nem olyan jó, mint mondjuk a 70-200L obié. Utóbbi tűéles képeket lő, a 24-105 kissé életlenebb minden állásban. Összegezve azt kell mondjam, hogy az L-es obikhoz mérten gyengébb a képminősége, de a nem L-es obikhoz mérten kiemelkedő. Ha úgy veszed meg, hogy nem várod el az L-es obikra jellemző tűéles képet, akkor nagyon fogsz neki örülni, mert kiváló minőségű, nagyon gyors és pontos obi, szép rajzolattal, szép színekkel. Az összeszerelési minőség viszont tipikus L-es. A hasonló árú 17-55 2.8 Canon hozzá képest egy hanyagul összeszerelt cucc, pedig az sem egy kezdőknek való tucat holmi.
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
Végre megérkezik a Canon 50 1.8 utódja, mégpedig STM verzióban
-
bbkmachine
aktív tag
válasz masterful87 #22137 üzenetére
Szerintem sem a stabilizátorosra gondolt a kérdező. Annyiból értelmetlen aleister hozzászólása, hogy a kolléganő szerintem kifejezetten az olcsó kategóriából szeretne válogatni, a stabis Tamron meg nem az. Az olcsó Stabi nélküli verzió meg nem olyan jó, mint a stabis. Ha kifejezetten az olcsó kategóriás vétel a lényeg, akkor az APO verziót én kihúznám a sorból a Sigma-tól. Nem jobb, mint az APO nélküli.
A 40ezres körüli kategóriában szerintem tök mindegy melyik obit veszi meg, elég nagy kompromisszumok lesznek. Ha Canon-os lenne a hölgy, akkor mindenképpen az 55-250 IS-t ajánlanám, mert az ár/értékben nagyon ott van a szeren. Nikont nem ismerem sajnos.[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz kaposznyak #22177 üzenetére
Én is amondó vagyok, hogy szerezz be egy 18-135 STM obit ezekre a cipekedős családi kiruccanásokra. Egyrészt képminőségben nem kell sokat beáldoznod, másrészt nem kell cserélgetned sem az obikat a nagy cipekedés közben. Én is 1db nagy átfogású obit hordok magammal a családi alkalmakon +pisztolytáska. Rájöttem, ha sok cuccal indulok neki, akkor nem használom ki őket, jóval kevesebbet fotózok. Ha egy darab obival vagyok, akkor mindenre lövök ami érdekes és otthon kidobálom ami nem kell. Így marad meg egy csomó családi emlék, ami egy nagy felszerelés mellett simán elveszne. Én külön választom a célzott, előre eltervezett fotózást és a családi programok közbeni spontán lövöldözést.
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz _seth_ #22198 üzenetére
Én úgy eladtam a 17-55 2.8 IS USM obimat, mint a huzat! A tulajok áradoztak róla, hogy mekkora frankó cucc, így vettem egyet. Kapásból az IS és az AF kapcsoló egy hulladék. Körömmel lehet csak átkapcsolni, izomból. Jól van, gondoltam ez legyen a legnagyobb baja. Nézem a kész képeket és állam leesett. 2.8-on tiszta homály az összes. Egy 230ezres obitól ez bizony fájt. Sokszor tévesztett az AF is. A színek néha ocsmányak voltak. Éles képet valahol f5-f6 körül tudtam lőni vele, vagy felette. Megnéztem gyorsan a régebben készült IS nélküli 17-50 2.8 Tamron képeimet és akkor egy szép cifrát káromkodtam. A Tamron élesebb, színhűbb, szebb képeket csinált IS nélkül! A Canon ezért a pénzért egy óriási lehúzás, ezt hápogom már ezer éve, de mindig akad, aki ezt cáfolni szeretné. Hatalmas csalódás volt nekem a 17-55 2.8 IS! El is adtam azonnal.
-
bbkmachine
aktív tag
válasz _seth_ #22204 üzenetére
A legnagyobb baj az, hogy pont nem lehet kihasználni a nagy fényerőt, mert mosottak a képek 2.8-on. Ahol meg már szép éles, ott meg vannak olcsóbb obik is amik ugyan ezt tudják. Egyébként az a fura szivárványos vignyettálás ami a belinkelt képen látható (óratoronyról egy fotó 2.8-on) az nagyon gyakori volt nálam. Sokszor teljesen megszínezte a hátteret. A gyári napellenző egyébként mindig rajta volt. Az élénkebb színek meg rikítottak vele, pedig nem volt feltolva sosem a színerő a menüben. A Tamron ilyet nem csinált és 2.8-on is élesebb képeket lőtt.
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz Alx.Mercer #22206 üzenetére
Én használtam 600D-n és 1100D-n is. Ugyan ezt csinálta. Ez ennyit tud. Nem a vázzal van a bibi. Az AF annyira nem rossz amúgy rajta, csak az árához mérten furcsálltam, hogy nem mindig volt pontos. Konkrétan egy kitobihoz mérten jól teszi a dolgát, de az árához mérten nem. Azok a kapcsolók viszont, hát az szégyen! Egy 40ezres obira nem mernék ilyet tenni! Úgy berágtam amúgy ezen az obin, hogy vettem egy L-est mérgemben és milyen jól tettem Igaz, csak f4-es és 24-ről indul, de gyönyörű képeket csinál és árban ugyan ott van, mint a 17-55 2.8.
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz _seth_ #22211 üzenetére
Én meg már úgy vagyok ezekkel a tesztekkel, hogy meg sem nézem őket. A saját szememnek hiszek és a saját kezemnek. Végigpróbáltam tucatnyi obit az elmúlt években, mégpedig úgy, hogy használtan megvettem őket és bukta nélkül tovább is adtam ha nem tetszett, vagy ha rájuk untam, vagy ha találtam hasonlót jobb képminőséggel. Voltak nagy csalódások. A legnagyobb éppen a 17-55 2.8 IS volt. Annyira hype-olják mindenhol és írják, hogy "ez valójában egy L-es optika, csak nem merték ráírni". A nagy túróst L-es minőség! Messze van ez tőle, de nagyon! Az L már építésében is egy komoly minőségérzetet ad, nem bicskával meg körömmel kell a kapcsolókat tologatni rajtuk, a gyűrűk akadásmentesen, szépen forognak, nem kotyognak a tubusok. Az L obik éles képeket lőnek a legnagyobb rekeszen is. Még a leggyengébb L-esek is szebb képet készítenek (például a 24-105 f4 IS). Az én szememnek a saját képeimen a Tamron 2.8 17-50 (stabi nélküli) szebb és élesebb képeket lőtt. Hogy az "újságíró" tesztelők nem így gondolják, az nem az én bajom, mint ahogy az sem, hogy "rejtett" L-es obiként emlegetik a 17-55 Canon-t. Amit én magam tapasztaltam a tucatnyi obi után, hogy soknál a képminőség nem mindig arányos a magasabb árral. Volt már olcsó obival is pozitív tapasztalatom és drágával is negatív tapasztalat. Nyilván ez egyén függő, ki és mit tart jónak. Számomra ezidáig a 70-200 f4 Canon a referencia. Ez az az objektív, ami hatalmas mosolyt tudott csalni az arcomra, amikor visszanéztem a vele készült fotókat. Sajnos a 24-105L-em már nem ennyire vadkan, de nagyon szeretem azt is. Jóval drágább objektívem nem volt és feltehetően nem is lesz, így más összehasonlítási alapom nincsen.
-
bbkmachine
aktív tag
válasz BobChemistry #22234 üzenetére
Ez nem a 70D-k hibája, hanem az obiké! Az 50 1.8 az egy ilyen obi, hogy némelyik (a legtöbb) marha sokszor téveszt, meg front vagy back fókuszos. (enyém előbbi). A 70D-n ráadásul még kalibrálni is lehet, ha front-os vagy back-es! Tudomásul kell venni, hogy a Canon kínálatában a LEGOLCSÓBB objektívről beszélünk az 50 1.8 esetében. Még a 18-55 alap obi is majdnem a duplája árban. Ne várjunk csodákat az olcsó objektívektől, ezeket úgy "dobálják" össze "filléres" alkatrészekből. Természetes, hogy sok a hibás, pontatlan darab. Aki stabil obit akar, az nyúljon zsebbe, mert ez másképp nem megy.
Sajnos az objektív gyártás, egy sok összetevőjű dolog. Itt nem lehet a minőségi követelményeket feketén-fehéren ellenőrizni a gyártónak, mint mondjuk egy óvszer esetében. Ha lyukas selejt, ha nem lyukas, mehet![ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz bbkmachine #22237 üzenetére
Ez kb olyan, mint a hangszergyártás. Elkészül egy gitár és attól, hogy szól, még nem biztos, hogy az jól használható lesz a zenész számára. Lehet pontatlan vagy kényelmetlen, nem úgy szól, ahogy a zenész megálmodta a fejében és hasonlók. Ezek szubjektív dolgok. Miért? Mert a gitár valójában működik és szól, tehát a gyártó elvégezte amit kell, a termék nem hibás ha úgy vesszük. Hogy lesz akkor jól szóló és kényelmes egy hangszer? Mikortól fog bosszúság helyett örömet okozni a zenélés? Onnantól, hogy a minőségi kategóriából választunk hangszert, ami esetenként marha drága. A másik, hogy imádkozunk, hogy a kis kínainak jó napja legyen aznap, amikor a tucatgitárok egyikét készíti éppen.
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz _seth_ #22239 üzenetére
Nekem is volt 17-55 2.8-om és taknyolt, mint az állat és nem 70D-n használtam. Azt még nem próbáltad, hogy a fókuszálási problémát a gépen belül állítod be pontosra? Ha nincs tesztábrád, akkor egyesével menj felfelé és lefelé a kalibrációban. Ahol élesedik a téma, ott jársz majd jó helyen!
Bárcsak minden gépben lenne kalibrációs lehetőség! -
bbkmachine
aktív tag
válasz bbkmachine #22244 üzenetére
amúgy minden gyutávon egyformán életlen a 17-55 a 70D-vel?
-
bbkmachine
aktív tag
válasz buci30 #22246 üzenetére
Létezik táblázat és kalkulátor is a mélységélesség számításához. Valójában pedig a gyakorlatban fogod megtanulni úgy, hogy sokat fotózol. Ahogy írtad is, több dolog függvénye a kis mélységélesség. Alapjában véve a nagy gyutáv (zoom tele állás) és a tág rekesz (nagy fényerő) kombinációja adja a minél kisebb mélységélességet (háttér elmosást). A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy pl egy 100 f2-es obival a legnagyobb rekeszen még a háttért sem lehet majd felismerni.
Itt egy kalkulátor: [link][ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
-
bbkmachine
aktív tag
válasz buci30 #22258 üzenetére
A cserélhető objektíves gépek éppen arra valók, hogy különböző objektívekkel használják őket, mindig a célnak megfelelővel. Mivel te 1db objektívet használsz, ne várj el tőle mindent, mert olyan nem létezik, hogy mindenre jó legyen. Mivel nyaralásra "kértél" obit, így egy nagy átfogásút ajánlottak. Ez így rendben is van és korrekt is az eladó részéről. Ha azt mondod a boltban, hogy háttérmosást akarsz csinálni szobrokról, akkor ajánlanak egy-két nagy fényerős fixet, attól függően, hogy mekkora szobrokat akarsz fotózni és milyen messziről! Szerinted egy fotós miért egy bőröndnyi objektívvel jár fotózni? Mert minden különböző kompozícióhoz vagy egy adott témához más-más obi kell! Jobban jártál volna szerintem egy komoly bridge géppel, ha nem akarsz obit cserélgetni és cipelni.
-
bbkmachine
aktív tag
válasz nfsu17 #22261 üzenetére
Miért pont 200-300mm-el kellett volna? Honnan tudod, hogy mit akart megmutatni? Egy 50 1.4 is mosta volna, vagy egy 100 f2. Mindegyiknél más lenne a perspektíva és itt jön a nagybetűs "FOTÓZÁS" címszó. Nincs két egyforma ember, mindenki másképp lát és másképp akar "láttatni".
Bár nem a konkrét képet kritizálták, de akár azt is lehetett volna. Teljesen sötétben van a szobor, rossz a kompozíció is, életlen is, szemcsés is a nagymértékű vágás miatt.[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz nfsu17 #22265 üzenetére
Gondolom a mosás miatt volt a legnagyobb gyutávon, de én most a perspektíváról próbáltam ejteni pár szót. Persze ez első sorban eszköz kérdése, utána jön csak az egyéni látásmód. Sajnos kevesen tehetik meg, hogy minden célra legyen egy objektívük, ezért vannak olyan sokan, akik specializálódnak az amatőrök közül bizonyos területekre, eszköz használatra. Én különbséget szoktam tenni a családi emlékfotók (nyaralás, bulik stb) és a "témafotózás" között. Előbbire nem fordítok sok energiát, csak lövök azzal, ami a kezem ügyében van, persze a komponálásra többnyire ügyelek. A másik a "tökölős" fotózás, amikor mások számára is hasznos és értékes képet akar az ember készíteni. Ez lenne a fotóművészet, amitől én magam is jó távol állok még. Egyelőre több a szerencse egy-egy jó képnél, mint a tudatosság
-
bbkmachine
aktív tag
válasz buci30 #22296 üzenetére
Nem akarlak túlzottan megkeverni, de a 18-135 is egy kitobi.
Ha nem akarod, hogy a nyaralási emlékek elvesszenek, akkor állítsd sorozat módba a géped. Több képet csinálj egy beállításból és használd az expo korrekciót is (AEB). Utána komponáld újra a képet ugyan arról a témáról és ismét lőjj egy sorozatot. Ne sajnáld ilyenkor a gépedbe az exposzámot betolni, többet ér a nyaralás emléke, mint az expók száma! Még egy jótanács: Ne ott helyben válogass és törölgess a képek közül! Vigyél inkább több kártyát és mindenképpen otthon, a nyaralás végén válogasd le a képeket! -
bbkmachine
aktív tag
válasz buci30 #22309 üzenetére
Szerintem nem a matek oldalról kellene megközelíteni a fotózást és akkor nem vernéd a fejed a falba. Így könnyen meg fogod utálni az egészet. Fogd a gépet, menj ki a szabadba és fotózz, állítgass. Lődözz mindenre és otthon elemezd ki ami tetszik. A képkezelő meg fogja neked mutatni az összes beállítási adatot, amivel azok a képek készültek, amik tetszenek. Biciklizni is meg kell tanulni és ott sem matekkal meg fizikával riogatják a kölköket.
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz Audison #22397 üzenetére
Nem jól értetted! Clemi nem a 24-105 L-es obira írta. A 15-85 obikra reagált. Ebből van neki egy csúszkálósa. A 24-105L nem csúszkál. Legalábbis az enyém nem és másnál sem hallottam még róla. A 24-70L IS f4 hajlamos csúszkálni ha már sokat volt nyúzva, de azon meg van lock gomb, éppen emiatt.
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz fr3ntzen #22498 üzenetére
Ha elolvasod a teszteket, akkor láthatod, hogy a felhasználók többsége nem esett tőle hanyatt a 18-55 IS után. Az erős CA szintén ott szerepel a negatívumok között. Képminőségben sem kaptak sokkal többet a 18-55-ről váltók. Én nem javaslom a cserét. Inkább egy 18-135 ha már "mindenes" obit szeretnél. A természetfotózás eléggé sokrétű témakört takar. Nem írtad konkrétan mire kellene! Tájkép? Arra inkább a 10-18.
-
bbkmachine
aktív tag
válasz inteltunder #22532 üzenetére
Ár/érték arányban egy nagyon jó objektív! Használtban még nem igazán lehet találni, mert még újnak számít a piacon. Tavaly jelent meg.
-
-
bbkmachine
aktív tag
válasz ilgatto #22603 üzenetére
1200D-ben is van vibrációs szenzortisztítás, mégpedig full automatikus! Minden be és kikapcsoláskor elvégzi a gép, ebbe nem is lehet "bele szólni", nem lehet úgymond kikapcsolni a funkciót. Ha tetszik, ha nem, a gép tisztít automatikusan! Ami nincsen sem az 1100D, sem az 1200D menüjében, az a vibrációs szenzortisztítás manuális indításának lehetősége a menüből. Kézi tisztítás funkció természetesen mindkettőben van, (a hagyományos tükörfelcsapós). Az 1100D és 1200D is megkapja a portaszító magnézium-fluorid bevonatot, plusz az automatikus vibrációs tisztítást ki-be kapcsoláskor. Az 1000D-ről nem tudok nyilatkozni, mert olyan gépem nem volt még, de egy 1100D és egy 1200D gépem is van jelenleg itthon. (Kérdezzetek bátran róluk). Szerintem az 1000D is ugyan ezt tudja, de ez csak tipp.
[ Szerkesztve ]
-
bbkmachine
aktív tag
válasz yodamastah #22614 üzenetére
Érdemes szem előtt tartani, hogy MINDEN évben tavasszal fotós cucc akciók mennek bizonyos üzletekben. Ez olyan "szentírás", mint a karácsonyi XBox/PS akció, vagy a focivébé/olimpia TV akciók. Ki kell várni a szezont és minden nap figyelni az üzletek oldalait. Nincsen olyan év, hogy ne lenne tavaszi akció! A Canon ráadásul nyaranta és telente is cashback akciózik globálisan. Ezt is érdemes kivárni.
Új hozzászólás Aktív témák
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Wise (ex-TransferWise)
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Xbox Series X|S
- ASUS ROG Ally
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- MG4 menetpróba
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
- Filmes gép gyűjtemény
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Zenit ET + Helios M44M-4