- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz
szilu7 #20997 üzenetére
Ez a megfogalmazás helytelen (továbbá a cikkben is van fókusztáv-gyújtótáv keverés). Többlencsés optikánál nem a frontlencse és a fénysugarak metszéspontja (fókuszpontja) közötti távolság a gyújtótáv. Hanem a teljes lencserendszert elméletben helyettesítik egy olyan lencsével, amelynek a leképezése azonos a lencserendszerével. Ennek az elméleti lencsének a fősíkja és a fénysugarak metszéspontja közötti távolság a gyújtótáv.
-
ROBOTER
addikt
válasz
szilu7 #20997 üzenetére
Ez egy durván hibás definíció.
A gyújtótávolság a képoldali fősík és a gyújtópont távolsága. A frontlencséhez még csak véletlenül sincs köze.
Az optikai tárgytávolság pedig a tárgyoldali fősík és a tárgy távolsága.
A fényképészeti tárgytávolság (focusing distance) pedig a tárgy és az érzékelő teljes távolsága.
-
imyourfriend
őstag
válasz
BobChemistry #20987 üzenetére
Írj egy üzenetet szeva000 felhasználónak, igaz Ő nikon vonalon mozog viszont van némi tapasztalata pl az 50-500-al, bár annyi pénzért amennyibe az kerül inkább egy 150-500, vagy akkor már 150-600 f/5-6.3-as Tamron..
-
válasz
zserbox #20989 üzenetére
Értem a nem konyhanyelvet is.
Ezeket eddig tényleg mindenhol szinonimaként láttam, a tárgytávolságot pedig tárgytávolságként, vagy csak figyelmetlen voltam. De akkor tényleg itt láttam korábban is a korrekciót.
Köszönöm a felvilágosítást mindkettőtöknek!
Mondjuk tényleg angolul is ott a focal length meg distance, hogy nem esett le. Mondjuk ők meg nem gyújtogatnak az objektívekkel.
-
BobChemistry
őstag
Ok, elirtam
Tele állásban inkább természetfoto nyilván, meg repülőnapokra. Tavaly jól jött volna Kecskeméten -
zserbox
őstag
válasz
BobChemistry #20985 üzenetére
épületfotózásra tele?
meg milyen a nagy fókusztávú obi? nem inkább gyújtótávú? -
BobChemistry
őstag
Csak nézelődtem teleobjektívek területén akkor akadt meg rajta a szemem. 24-105 mellé kell majd egy nagy fókusztavu obi, de csak tavasszal/nyaron. Természet és épületfotozas, semmi extra.
-
.DLL
veterán
válasz
BobChemistry #20982 üzenetére
A Bigma élesebb obi (50-500) nem tudom azt nézted-e.
-
imyourfriend
őstag
válasz
BobChemistry #20982 üzenetére
Felhasználási terület kérdése ez, a 70-200 és a 150-500 más kategóriába tartozó üveg.. Nekem személy szerint 120-400/4.5-5.6 volt egy jó darabig, arra számíts hogy 500mm környékén már nem lesz túl acélos ezen üveg, és a 150-es kezdő hát nem tudom, alap telének lehet hogy nem venném meg ha alatta csak egy kitobi van, viszont 18-135 fölé megfelelhet ha szükséged van ezen zoom tartományra. Mire szeretnéd használni az üveget pontosan, illetve milyen fényviszonyok között? 70-200/4IS USM-el összehasonlíthatatlan mert a Canon üvege egy feljebb lévő kategóriába tartozik.
-
BobChemistry
őstag
Nézegetem a teleobjektív választékot és a szemem megakadt a Sigma 150-500 mm-es csodáján. 240 ezer környékén van, ennyiért nagyon olcsó(nak tűnik). Legalábbis a Canon 70-200 f4L IS-hez képest ami kb egy százassal több. Van valakinek tapasztalata a jelzett Sigma-val? Vagy inkább maradjak a Canon mellett?
-
Throme
veterán
válasz
pinnacle #20964 üzenetére
Hát amit írsz sztem mind relatív.
Élessége mindig tudsz állítani, de ha a kép maga nem éles, akkor tökmindegy.
A színekkel, ha raw-ban lősz játszhatsz kedvedre, ha jpg-ben akkor oly milcet szoktak ajánlani, mert annak jó a jpg motorja.
Feltételezem egy "vakteszten" nem mondanád meg melyik kép mivel lett lőve...
Úgy gondolom hobbi szinten, belépő gépeknél nem ezen fog múlni a választás.
Én az obiparkra és a funkciókra, kényelemre mennék rá. Persze az is fontos melyik tetszik, mert mégis csak sokat lesz a kezedben...szvsz
-
válasz
andris1602 #20978 üzenetére
Erre alkalmas.
-
válasz
andris1602 #20973 üzenetére
Önmagában értelmetlen a kérdés, hiszen bármilyen objektív alkalmas portréra. Mindegyik másfajtára.
-
.DLL
veterán
válasz
andris1602 #20973 üzenetére
Klasszikusra nem, de "effekt portréra" környezettel együtt, fél-egész alakban, vagy egy sorozat részeként jó lehet, kevésbé hivatalos hatású a normál látószög miatt. (35-ösre írom, APSC vázon)
De komoly portréra inkább 80mm és felette. -
Alx.Mercer
aktív tag
-
válasz
andris1602 #20971 üzenetére
Ha szűk az 50-es, akkor marad a 35. Ezt meg is válaszoltad magadnak.
-
andris1602
aktív tag
Sziasztok,
szeretnék segítséget kérni objektív választásban.
barátnőm D5100asához kellene valamilyen fényerős fix általános célra/portára. Használtam szoktam látni 35 és 50 1.8 G obikat, kb egy árban, melyik lenne jobb? Tudom, hogy portéra az 50est szokták mondani, de azt általános célra szűknek érzem..
köszi előre isÜdv
-
.DLL
veterán
válasz
Alx.Mercer #20963 üzenetére
17-70 f/2.8-4 os hsm? Mindig elfelejtik...
-
szp1
addikt
válasz
Alx.Mercer #20966 üzenetére
A tesztek alapján a 15-85 nagyon penge, de az ára is 2x annyi....anno én is nézegettem, de tökamatőr kocafotós lévén ennyi pénzt nem ért meg nekem. Persze Te tudod, mire kell és mennyit ér meg neked.
Munkaeszköznek biztosan a 15-85 lenne a befutó. -
zserbox
őstag
válasz
Alx.Mercer #20966 üzenetére
csak nem 3ad áron
akkor már a 17-55 IS USM-hez hasonlítgasd a 15-85 IS USM-et, árban és felépítésben az egy kategória -
zserbox
őstag
válasz
Alx.Mercer #20963 üzenetére
-
pinnacle
nagyúr
válasz
_seth_ #20953 üzenetére
Köszi _seth_, Throme, imyourfriend a segítséget! MM-s eladó nem volt olyan rátukmáló típus, azt mondta, hogy annyira egyforma a Nikon, Canon, hogy szerinte az alapján döntsek, melyiknek jobb a fogása. Neki 650D-je volt. Ha viszont tényleg igaz, hogy a Canonnak jobb a színhűsége, akkor lehet, hogy mégis az a jobb választás, mert szerintem az élességen, a gép menüjében, vagy utólag könnyebb javítani, mint a színhűségen. Úgy tudom, hogy az emberi szem a zöld árnyalatából tud a legtöbbet megkülönböztetni, illetve a bőr színén veszi észre legjobban, ha nem "életszerű". Még nem láttam füves tesztképeket,
, gondolom egy modellt sem lehet mindig berángatni, és ugyanúgy beállítani. Nem tudom, hogy egy tesztfotó mennyire alkalmas a színhűség megállapítására, de ezen a képen, mintha a 650D képen lenne a legjobb, persze, lehet, hogy nem volt ennyire kisminkelve. Most látom, hogy RAW-nál már nincs annyi smink. Szerintetek még melyik rész összehasonlítását érdemes megnézni?
-
Alx.Mercer
aktív tag
Szeretem a szűk képeket, mert számomra a kevesebb sokszor több. A szolnoki Tisza-ligetben egy fél napot végig fotóztam úgy, hogy csak a 70-200 volt fent a 70D-n. Kecskeméten a városközpontban is elvoltam vele
Mondhatnám azt, hogy a 18-55 vége többször volt rövid, mint a 70-200 hosszú eleje túl hosszú.A 18-135 STM vagy a 15-85 mennyivel lehet jobb képminőségben, mint a 18-55 STM?
-
zserbox
őstag
válasz
Alx.Mercer #20960 üzenetére
írtam
-
szp1
addikt
válasz
Alx.Mercer #20958 üzenetére
A 70-200 szerintem elég speckó obi, sportra, gyors mozgásra, rossz fényben madaras, állatos képekre esetleg kültéri érdekes portréra penge. De mindennapos használatra elérhető áron a 18-135 STM szerintem verhetetlen - nyilván itt is van kompromisszum, de nem sok. Gyakorlatilag egyetlen obival megoldod a képek nagy részét - én legutóbb 500 expót lőttem 4 nap alatt egy "turista" úton, abból kb 25 db volt a 40 mm-es, a többi a zoom és nagyjából 10x kellett volna hosszabb gyútáv...de mivel jó fények voltak, alacsony ISO-s képekből lehetett kroppolni nagyítást....
-
Alx.Mercer
aktív tag
válasz
zserbox #20959 üzenetére
És nem csúszik, ki a front lencse? Sajnos a táskámban pont fejjel lefele lenne, ami pont elősegítené ezt a problémát... (Esetleg, ha úgy tenném a tatyóba, hogy már eleve a végállásba állítom, akor talán nem csúszkálna ki állandóan, és nem lazulna meg olyan könnyen)
Megmondom őszintén, hogy régóta nagy kedvencem az az obi, de az ára mindig elriaszt... Ha olyan konstrukcióban tudnám megvenni, mint a 70-200-at, akkor már lehet nem sokat haboznék.
Tudnál esetleg pár teljes méretű módosítatlan képet küldeni az adatlapomon lévő e-mail címre? Megköszönném!
(épület, tájkép, portré, kutya-macska, bármi jöhet)
-
zserbox
őstag
válasz
Alx.Mercer #20958 üzenetére
hát pedig a 15-85 nagy királyság, többet van a vázon mit a mindenki által dicsért tamron 17-50,
hasznos ám a 15mm-s nagylátó(apsc-s 24-105 L obi kb.) -
Alx.Mercer
aktív tag
Nekem is az a gyanúm, hogy ha beújítok egy 18-135-öt, akkor csak spéci esetekben fogom feltenni a 70-200-at... Az a baj, hogy szinte mindent imádok abban az obiban, főleg a színeit (mindig kellemes a szememnek, ha visszanézem a képeket, amiket azzal csináltam) Szóval nem szívesen válnék meg tőle.
Túl sok alternatívát meg nem tudok, amit szívesen meg is vennék. Esetleg a 15-85, de az szerintem irreálisan túl van árazva... Ráadásul kicsúszik egy idő után a frontlencse a tubusból, amitől biztos, hogy idegbajt kapnék... Egy rohand kapcsolót nem tudott volna rátenni a Canon?!?
Vagy még talán az új 24-105 STM... Ez viszont FF-es, de az még nem zárja, ki, hogy legalább olyan jó a képe, mint a 18-135 STM-nek. A 105-ös vége már nem lenne zavaró a 70-200-al együtt, és szerintem a legtöbb helyzetben elég is volna. A 24-es kezdés se hiszem, hogy problémás lenne, mert a mostani 18-55-öt se nagyon használom 24mm alatt...
Nehéz az élet, de nem könnyű.
-
szp1
addikt
válasz
Alx.Mercer #20950 üzenetére
Ha most vennék gépet, akkor csakis váz + 18-135 STM felállásban gondolkodnék. ( Akkoriban kitobival olcsóbb volt a váz, mint szólóban ).
Amióta megvan, szinte csak azt használom - szinte mindenre jó. Ha fényerősebb kell, vagy szolidabb kinézet( beltéren, stb ) akkor felmegy a 40 2.8 STM ( azért még a 24-esre kíváncsi vagyok ). Van 55-250 IS is, de az nagyon kéri a fényt, úgyhogy korlátozottan használható - viszont olcsó volt...
Értelemszerűen Canonról beszélek. -
Throme
veterán
válasz
imyourfriend #20955 üzenetére
A fórumozó ha előrelátó, akkor rendszereket hasonlít össze, ha nem akkor a hsz-ed alapján cselekszik
-
imyourfriend
őstag
válasz
Throme #20954 üzenetére
Véleményem szerint ennél is egyszerűbb a történet, meg kell nézni a két gyártó gépei közül 1-2-t, vegye kézbe és amelyik fogása illetve kezelése jobban tetszik abból a márkából vegyen. Obipark nagyjából ugyanolyan, ha meg bele szeretne merülni az illető akkor úgysem annak a 85/1.8-nak vagy a 70-200/2.8-nak az ára fogja érdekelni, hanem az hogy legyen olyan üveg a tarsolyában.
Ugyanez igaz pixelbuzulásra is, ha már oda eljut akkor megveszi a megfelelő üveget kerüljön az 100 vagy 120ezerbe (egyik másik oldalon).
-
Throme
veterán
válasz
pinnacle #20952 üzenetére
Nincs ezzel az obipárossal gond, csak annyi, amit előtted éppen tárgyaltak. Sűrűn fogsz cserélgetni.
Nézd meg a két rendszer obiparkját és árait, hogy a későbbiekben melyik szolgálná ki az igényedet olcsóbban és jobban.
Nikon vonalon kezdésnek egy 18-105 is elég jól használható, majd idővel eldöntöd mit pakolsz alá és fölé, vagy éppen helyette. Aztán van felfelé is út a nem fényerős vonalon (18-140/200/300) csak győzd pénztárcával...
Canonnál olcsón van nagylátó, a 18-135 is olcsóbb a nikon 18-140-nél. Nikonnak van olcsó fix 35 és 50 jó minőségű obija....Szóval nem könnyű és nézz mindennek utána, ne egy MM eladó legyen az infó forrásod. Neki az a jobb cucc, ami kevésbé fogy, vagy nagyobbat szakít rajta a bolt.
szvsz
-
_seth_
veterán
válasz
pinnacle #20952 üzenetére
Nikon gépek terén nem vagyok otthon de a 700D-nek nem is a D5200 hanem inkább a D5300 a kategóriatársa, a D3200 alapabb gép jóval mint a 700D.
700D: érintős forgatható lcd, videózni alkalmas váz+obik, 9 keresztszenzoros fókuszpont, magasabb felbontású lcd, gyorsabb sorozatmód, érzékenysége is jobb és a max beállítható érzékenység is magasabb, kicsivel a kereső is nagyobb.
D3200: 1 keresztszenzoros fókuszpont (hiába van 11 összesen), jobb az érzékelő dinamikája, jobban tűri a magas isot, nagyobb színmélység.Szerintem ha már felmerült a két obis azaz nagyobb átfogású szett akkor a 700D+18-135 STM a tuti felállás és obit sem kell cserélgetni.
-
pinnacle
nagyúr
Köszi! Nikon 18-55 VR II + 55-200 VR-ről mi a véleményetek? Azonos áron van D3200-al, a Canonnal. Igaz nekem azt mondták, hogy a 700D-nek, D5200 a kategória társa. Nem tudom, hogy a 2 objektív kompenzálja-e? MM-ben azt mondták, hogy a Nikon, Canon gépei hasonló minőségűek, talán a Nikon képei élesebbek, a Canoné meg színhűbbek.
-
_seth_
veterán
válasz
Alx.Mercer #20950 üzenetére
Bár csak hasonló de én 18-55 isII 55-250 isII párosról váltottam előbb 18-135 is 55-250 isII felállásra majd 18-135 stm 55-250 isII felállásra. A tele ritkán kerül fel nagyon mióta 18-135-ös is van, még a fix 50-es is többször van használatban + a 135-ös véghez képest a 250 sem olyan rengeteg már, a 135-höz neked a 200 főleg nem olyan óriási eltérés lenne.
Más részről engem idegesített az 55-ös érték mint elválasztó, állandóan cserélgetni kellett az obikat, mióta van 18-135 is a táskában ez megszűnt, el lehet indulni bárhova úgyis, hogy csak ez az egy obi van nálam.
70-200 f4 is csúcs darab, eladni kár lenne mind1 milyen obid van még mellette -
Alx.Mercer
aktív tag
Nagy hülyeség lenne a jelenlegi 18-55 IS STM + 70-200 F4 IS párosból a 18-55-öt lecserélni egy 18-135 IS STM-re?
Nem fényerő vagy képminőség miatt akarok előre lépni, hanem kellene egy általános obi, ami hellyel-közzel a legtöbb szituációban használható (pl kirándulás stb) A 18-55mm vége sokszor kevés, ha meg a 70-200 van fent, akkor sokszor 70mm alá is szeretnék menni, így állandóan cserélgetnem kell.Viszont elég értelmetlennek tűnik hogy az egyik objektívemnek 135mm a vége, a másiknak meg 200mm... Persze az L-es képminőségben nyilván jobb, meg fix f4-en megy, de akkor sem tudom eldönteni, hogy hülye ötlet-e vagy nem?
Használja valaki ezt a két objektívet együtt (vagy hasonlót átfedéssel más objektíveket)?
-
pinnacle
nagyúr
válasz
imyourfriend #20947 üzenetére
-
imyourfriend
őstag
-
_seth_
veterán
válasz
pinnacle #20944 üzenetére
VC-ben a képstabilizátor jó de a stabi nélkülinek legendásan éles képe van ami már a stabisban nem sikerült olyan jól és még drágább is. Egyébként 2.8-ról indul és már 2.8-on is éles képet ad így a stabi éppen nélkülözhető is.
18-55 stm is jó, már az ISII is szép képet ad és a stabija is jó, az stm még élesebb és megfelelő vázon videózni alkalmasabb a gyors éa hangtalan fókusszal, a kérdés csak az, hogy videóra kell főleg vagy inkább fotózni? Ha videó akkor stm obi kell mindenképpen, ha fotó akkor a 17-50 egy olyan obi amit profik is simán bevállalnak.
-
Fandango
veterán
-
pinnacle
nagyúr
válasz
Alx.Mercer #20937 üzenetére
-
JohnyBlue
addikt
válasz
Alx.Mercer #20933 üzenetére
-
JohnyBlue
addikt
válasz
aleister #20931 üzenetére
Háth majd meglátom, hogy is működik. Most hétvégén adok a pofájának a Bécsi Adventen, jövőhétre meg nézek valami élő emberpárt akiken letesztelhetem, hétvégén meg elviszem bulizni egy sötét koncira
Ha ezen próbákat sikeresen veszi akkor szerintem igen jó barátságban leszünk majd.
-
JohnyBlue
addikt
válasz
Alx.Mercer #20929 üzenetére
Labor (műhely) körülmények között eddig az esetek 90% ban oda megy ahova kell. A 10% hibát pedig a user errornak gondolom. Hétfőre talán többet tudok majd mondani.
-
JohnyBlue
addikt
Nos, szóval és tettel.Mint azt már többen tudják sikerült megvásárolnom egy Sigma 35mm 1.4 ART-ot.
Már a rendelésnél sokat hezitáltam, hogy vegyek e hozzá dokkolót vagy se. Végül is arra jutottam, hogy nem veszek. Aztán majd meglátom.
Az első találkozás alatt csak csúnya szavak hagyták el szájacskámat. Ugyanis ez üveg, egy mérnöki csoda. Formaterv és összeszerelés alapján is.Az első tesztképek elklattyintása után leültem és ennyit mondtam magamnak… baaaaccckkiiii eezzz naggyonn duuurvvvaaa. Ahogy egyre jobban belemelegedtem a kattingatásba észrevettem, hogy bizonyos tárgytávokon néha backes néha frontos az üveg. Megint csak káromkodtam, és a percen rendeltem meg a dokkolót. Ami másnapra átvehető volt. Juppi!
A dokkoló is abban a stílusban van megtervezve és legyártva mint az objektív. Pöpec kis cucc. A sigma szoftverét feltelepítve és csatlakoztatva az obit szépen betudtam állítgatni az üveget 4 különböző tárgytávra. (0.3m; 0.4m; 0,6m és a végtelen) Természetesen a végtelennel szívtam a legtöbbet. A végeredmény (-1, -1; +2 és -6 )Képéről még sajna nem tudok sokat mondani viszont, annyi szent hogy tényleg nagyon éles és nyitva igen jelentős a peremsötétedés.
Az AF igen gyérvilágítású szobában is huntolás nélkül betalál egy fekete macskára. Ja és még pontosnak is tűnik (tesztábrára meg kólás kupakra)
Na így kb. ennyi
-
aleister
veterán
Olcsó kínai közgyűrűsor egyik elemét szedd szét úgy, hogy a bajonettekre illeszkedő két tárcsát kinyerd belőle. Ezek közé kéne valami állati erős, kétkomponensű ipari ragasztóval rögzíteni egy merevebb falú gumiharangot. Nem tudom mennyire lesz strapabíró, de így hirtelen ez jutott eszembe.
-
m3ss
veterán
válasz
cadeyrn #20924 üzenetére
jaja, ilyesmit lattam en is...jo lenne tudni milyen kepet ad.
ha mar tiltshift, vincent laforet lattatok digitalreven? bar o nem kapott igazan vacak kamerat, de pfff, egy zseni ez az ember -
cadeyrn
aktív tag
Évekkel ezelőtt egy pasas fabrikált wc pumpából/vastag gégecsőből és középformátumú lencséből tilt-shiftet otthonra. Sajnos az original link döglött, de találtam ezt, ami kb. megmutatja az ötletet.
-
capulet75
addikt
Egy 420EZ a vaku, de szvsz kevés, lesz talán egy 580 helyette. Nagyon pici tárgyak fotózása nem lesz, asztali díszek, gyertyák, ételek, ( és ezzel a géppel saját magamnak épület és táj, de az hobbi meg az utazás miatt, szeretem a portrét is meg szinte mindent). A képek részben a webre kerülnek, de bizonyosan lesz nyomtatott formában is, kis kártyákon vagy ilyesmi. Igazából még most formálódik ez az egész és én is kis kezdő fotós vagyok.
( TILT obit néztem én is, de jelenleg az nem fér bele a budget-be, 8000 korona alatt nem is volt és az is 24mm-es.)
-
m3ss
veterán
en szorakoztam eosm+fd 50mm 1.8 obival freelensinggel. 0-2m kozott jo volt. papirbol vagtam obi meg vaz koze adaptert. lehet vicces kepeket loni, csak mar tul sok volt igy a light leak..meg jobb lenne vmi fixebb osszekottetes, nehez igy tekergetni az obit meg ott is tartani a helyen...auto lengescsillapito gumiharangbol pl lehetne...
szerk: ja h szted a nagyobb bazistav miatt tukroson bukom?
-
ROBOTER
addikt
válasz
capulet75 #20912 üzenetére
Ebben a műfajban előszeretettel alkalmaznak Tilt objektíveket. Ezek viszont nagyon drágák, de talán megpróbálhatnál valami alternatív megoldást, mivel APS-C szenzorról van szó. Vannak Tilt adapterek, erre egy FullFrame manuális objektív is megfelelhet. És valóban, ahogy elhangzott, a világítás nagyon fontos.
-
válasz
capulet75 #20912 üzenetére
Hova kerülnek a képek, mik a cél? A tárgy- (és étel)fotók döntő része webre és alacsony felbontású nyomatra kerül. Ezért a probléma nem a váz és az objektív, hanem a világítás és az utómunka (pl. szín). Lehet érdekes ételfotókat csinálni uwa-val éppúgy, ahogy 300+mm-rel is (legfeljebb "kicsit" kényelmetlen). Világítás, tárgysátor és tudás/trükkök (nem csak utómunkában) sokkal előrébb vannak a bevásárlólistán, mint a váz, vagy az objektív.
-
capulet75
addikt
Tiszteletem.
Obit kellene választanom étel és tárgyfotózáshoz, a váz (most) egy 550D (lehet csere lesz 7D-re) , minden vélemény segít.
-
JohnyBlue
addikt
válasz
Alx.Mercer #20907 üzenetére
haddén használom és az eddigi tapasztalatok azt mutatjak, hogy 10bol 10szer ugyanoda ment az af. igaz rossz helyre de azt meg tudom majd korrigalni...jelzem masfel metereig hajszalpontos...
-
Alx.Mercer
aktív tag
válasz
JohnyBlue #20906 üzenetére
Milyen vázon használod? Már sokszor lemondtam arról az obiról, de állandóan azon kapom magam, hogy nézegetem, nem-e akciós valahol. :-)
Kíváncsi vagyok, hogy a dokkolóval meg lehet-e szelídíteni, mert amikor én próbáltam a 30 1.4 ART-ot és a 35 1.4 ART-ot, akkor olyan szórással fókuszáltak, hogy azt se tudtam sírjak vagy nevessek...
-
JohnyBlue
addikt
nos urak... én biza rendeltem egy sigma dokkolót
most jelenleg 1.5méterig az uristen kategoria nyitva
utana kell egy kis korrekcio oszt jo lesz
af nagyon halk es eddig jonak tunik felig sotet szobaban is...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fujinon XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR
- Új, bontatlan dobozos Insta X4 akciókamera 2 év garanciával
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ! / 100 / 1100 / 4200 expoval )
- Canon 600D + Canon AF 50mm f/1.8 II + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 Tele-Macro objektívek + LP-E8 akksi
- Eladó Canon RF-S 55 210mm f/5 7.1 IS STM teleobjektív
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Bontatlan SteelSeries QcK 3XL egérpad
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest