Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zsolike

    csendes tag

    Szép napot / Sziasztok

    Kezdő / próbálkozó fotós vagyok. Egy Canon EOS 300D rendszert cseréltem le nem rég, egy Nikon D60 vázra egy AF-S Nikkor 18-70 ED obival. A minap vásároltam hozzá egy Sigma 70-300 D 1:4,5-5,6 APO DG tip. objektívet. Fókuszmotorost szerettem volna, de most erre volt lehetőségem a családi kassza túlzott megrövidítése nélkül. Nincs problémám a manual fókusszal, az viszont elkerülte a figyelmem, hogy ezen az objektíven van rekeszállító gyűrű. Nos itt a problémám / kérdésem lényege. Csak a legszűkebb állásban hajlandó működni a gépen.
    1. Származik e ebből bármilyen hátrányom? Azon kívül, hogy a záridő egyes esetekben jelentősen megnő?
    Képalkotás, élesség stb....
    2. Van e lehetőség, hogy ne csak ebben az állásban működjön?

    A válaszokat előre is köszönöm.

  • zsolike

    csendes tag

    Szép napot / Sziasztok

    Kezdő / próbálkozó fotós vagyok. Egy Canon EOS 300D rendszert cseréltem le nem rég, egy Nikon D60 vázra egy AF-S Nikkor 18-70 ED obival. A minap vásároltam hozzá egy Sigma 70-300 D 1:4,5-5,6 APO DG tip. objektívet. Fókuszmotorost szerettem volna, de most erre volt lehetőségem a családi kassza túlzott megrövidítése nélkül. Nincs problémám a manual fókusszal, az viszont elkerülte a figyelmem, hogy ezen az objektíven van rekeszállító gyűrű. Nos itt a problémám / kérdésem lényege. Csak a legszűkebb állásban hajlandó működni a gépen.
    1. Származik e ebből bármilyen hátrányom? Azon kívül, hogy a záridő egyes esetekben jelentősen megnő?
    Képalkotás, élesség stb....
    2. Van e lehetőség, hogy ne csak ebben az állásban működjön?
    A válaszokat előre is köszönöm.

  • zsolike

    csendes tag

    válasz masterful87 #22078 üzenetére

    Először is köszönöm a segítséget. Valóban egy kis pöcköt lenyom a rekeszállító gyűrű, ha a legszűkebb (f22) állásban van. Szóval azt mondod, ha manuális módban a vázon rekeszt állítok, akkor az objektíven is változik a rekesz mérete? Tehát nincs más dolgom, mint beállítani az objektíven a legszűkebb rekeszt, hogy ne sikítozzon a gép, és manuális módban a vázról vezérelni a rekeszt? De ettől még a rekeszállító gyűrű f22 állásban marad. Az nem gáz? Tudom amatőr kérdés, de amatőr vagyok.

  • zsolike

    csendes tag

    válasz masterful87 #22089 üzenetére

    huh ... Köszönöm, több mint érthető és kielégítő válasz. :C

    Mellesleg tegnap este a válaszod elolvasása után próbálgattam és valóban jelentős különbségeket fedeztem fel a fotókon mélységélességben. Míg a tág rekesz - rövid expozíciós idő kombinációban, csak a központban élesre állított tárgy képe éles és a mögötte / körülötte látható tárgyak mosottak, addig a szűk rekesz - hosszabb expozíciós idő beállításnál a tárgy körüli dolgok is elég jól és élesen látszanak. A gépen található módok közül (Nikon D60) mindegyik csak az objektív legszűkebbre állítása után hajlandó működni, tehát az objektíven való rekeszállításra nincs lehetőség.
    Nos kicsit aggódtam, hogy elrontottam ezt az objektív vásárlást, de így rendben van. Nem csúcskategória, sőt talán még közép se, de próbálgatni, gyakorolni egyenlőre jó. Egyre jobban kedvelem az M módot, sokkal kreatívabb dolgokat lehet létrehozni. Főleg így, hogy most már tudom hogyan kell a gépen rekeszt állítani.
    (Milyen hasznos a leírás a géphez) Az EOS 300D után, eggyel profibbnak tűnik a D60, de még szokni kell a Nikon másságát.
    Még egy kérdés: Töröm a fejem M42es objektív vásárlásán. Canonhoz volt 1,7 fényerejű elég jó objektívem, azt szerettem nagyon. Természetben, hajnalban, este, vagy az erdő mélyén elég jó volt, hogy nem kellett az 1-2 mp-es záridővel kínlódni. Van most egy 18-70es digi vázra való obim. szóval elég széles a tartomány, szerintem elég sok mindent meg lehet vele oldani. Mekkora a szorzó a filmes és digi objektívek közt? 1,4? 1,6? Mert olvastam ezt is - azt is. Valamint az átalakítóról azt olvastam, hogy lencsés kell a Nikonhoz, mert mélyebb a tükörakna. Vagy valami ilyesmi. Milyen objektívet érdemes M42be venni ami elég jó ködös hajnali, erdei fotók, vagy párás nyáresti tópartok fotózásához. 24mm? 35mm? A fényerőt nagyjából 1,8 vagy az alá gondolom, természetesen árfüggő is.

  • zsolike

    csendes tag

    válasz masterful87 #22091 üzenetére

    Nos akkor marad a saját AF-S Nikkor 18-70. :((( Ráadásul nem is a legjobb 3,5-4,5 fényerővel.
    Az öröm, az ürömben, hogy "beszéltünk" és nem kezdtem el feleslegesen kacatokat vásárolni. Talán ha megválnék a Nikkor-tól és vennék egy kicsit kisebb gyújtótávolságú (18-50) de jobb fényerejű objektívet. Talán szebb rajzolatot is kapnék ezáltal. Vagy marad az állvány és a másodpercekben mérhető záridő.
    Mindenesetre lenyűgöz a hozzáértésed és a tudásod a témában. Még egyszer igazán köszönöm a hasznos információkat és a segítséget. :R :R :R

  • zsolike

    csendes tag

    válasz masterful87 #22093 üzenetére

    Kacérkodok most egy Nikon fix 35ös 1,8as-al 40K, elég szép állapotban van, szinte új. De mondjuk +20K érne egy kis szabadság.

Új hozzászólás Aktív témák