Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Ja hogy friss adat is legyen most a jó időben mentem kicsit a kocsival.
Ebben városi fogyasztás max 10 km van!!!!!!!!
De 314Km-t mentem 18.1 liter benzinnel kúttól-kútig.
Ez az 5.76-os átlag nagyon tetszik.
Sajnos a városi átlag 6.2 ez alá nem tudom vinni.
Bár szerintem az is teljesen jó.
Igaz nagyon észnél vagyok és óvatosan vezetek.
Ha odalépkedek neki akkor 7.5 körül fogyaszt. -
rob210
Topikgazda
-
AMD Power
titán
R13 azért elég vicces egy ekkora autón nem?
R14 néztem... 175/70 vagy 185/70.
Komplett kipufogó rendszert nézzek?
-
AMD Power
titán
Volt egy kis időm és összehasonlítottam a 1.4 8v, 1.6 8v, 1.4 16v ,1.6 16v alkatrész árakat.
Vezérműszíj szett vízpumpával és anélkül. Külön vízpumpa árakat. Gyújtótekercsek. Kuplungszett és első fékbetét árakat.
Vannak azért elég érdekes eltérések. Persze mind ugyan abból a márkából.
1.4 16v vezérműszíj szett 39K , 1.4 8v 16-19K között.
Vízpumpával együtt: 1.4 16v 79K , 1.4 8v 52K.Gyújtótrafóknál kb 3-4K eltérés van a 1.4 8v javára. Kuplungnál meg kb az 1.6 16v és a sima 1.6 között Több mint 20K. Az 1.4 csak 12K az előny a sima 1.4-nek.
Fékbetéteknél cak minimális 1-2K eltérés van.
Miket érdemes még így összehasonlítani?
-
rob210
Topikgazda
válasz
AMD Power #6288 üzenetére
Gyenge persze én írtam is már sokszor, hogy ez egy családi autó.
Ha valaki menni akar akkor ne ezt vegye.
Bár halkan megjegyzem a 130-at simán löki a városban simán megy 50-et tehát alkalmas a közlekedésre.
De ha valaki előzgetni akar akkor csak 3.-ik ban használja az autót a 4.-iket5.-iket el is felejtheti, hogy benne vanBár én is csak 4.-iket használok abban kényelmes az 50-es tempó és akár milyen meglepő a 4.-ik 50 a legoptimálisabb fogyasztás szempontjából is, 5-ikben már kicsit erőlködik a motor 50-nél így jóval többet is fogyaszt.
Ha autópályán vagy a nulláson megyegetek akkor kapcsolok csak 5.-iket ahol 130-ig egészen jól érzi magát afőlé meg úgy se megyek mert az drága mulatság. (SÜN) -
AMD Power
titán
Pont most olvastam egy 1.4 8v Megane tulajt aki szemezget a 1.6 8v kiadással. Én mondjuk még soha nem mentem 1.4 8v Megane-al de szerintem az a motor messze nem a legjobb választás ahhoz a kasztnihoz. Nem a megbízhatósága vagy más miatt persze, hanem mert egyszerűen "gyenge" ahhoz a kasztnihoz.
-
AMD Power
titán
Ezt megnéztük ma...
Jobb volt mint vártam. Nem is maga konkrétan az autó hanem mint Thalia. Kényelmes volt, a 75 lovas motor elég erős volt. Nem volt olyan vészes a vezetése se a diesel után. Azt hittem,hogy "nehezebb" lesz és le fogok vele fulladni stb....
De konkrétan maga az autó amit megnéztünk nem érdekel.
-
rob210
Topikgazda
válasz
AMD Power #6279 üzenetére
Hát én azért csak azt a fránya egy.hatos 8V-es verziót támogatom.
Valahogy sokkal kevesebb a hiba lehetőség egy 8Vben mint egy 16 Vben.
A szerelő srác is azt mondta amikor meglátta az enyém, hogy de jó vételt csináltam ezzel ki fogok menni a világból.Arra mondjuk ő is felkészített, de ezt tudtam is, hogy kb.3 évente kipufogót kell cserélnem alatta.
De ez renault megane betegség. -
rob210
Topikgazda
válasz
Füge007 #6275 üzenetére
HA a jelenlegi F1 es szereplésüket nézzük ezek az új fejlesztések már nem lesznek annyira gagyik.
Ha a pici szempontokat nézzük akkor már 150.000előtt le fog halni.
Az biztos viszont hogy egy igazi kis fenevad.
Mondjuk ilyet csinálhatnának benzinesbe is.
Azt azért sajnálom, hogy nem e1.6-os az enyém , mert a Gulf 1.6 os volt és nyomatékosabb is volt a motorja jóval.
De azért családi autónak ez az 1.4 is elég. -
Füge007
senior tag
Tetszik, nem kicsit bonyolult. Max 150 ezernél el kell adni, mert ha nem, ez lesz az igazi aranytojást tojó tyúk a szervizeknek, van egy olyan érzésem.
Inkább fogyasszon 6 litert, csak ne dőljön ki idő előtt.
Ez a motor nagyon jó fogyasztásilag, dinamikailag. De hogy bírja ezt az iszonyú terhelést, amit kap?! Illetve az elektronikája mennyire bírja a strapát?
-
rob210
Topikgazda
Ezt tessék szemezgetni
-
Füge007
senior tag
Engine: K9K722, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 86
Engine: K9K724, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 86
Engine: K9K728, Year: Jan 2007 onwards, CC: 1461, HP: 103
Engine: K9K732, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 106
Engine: K9KP732, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 106Ezek szerint a K9K 732 motorból is két változat van, P betűvel van megkülömböztetve. Kezdek belekavarodni. Napról napra szaporodnak a K9K kódjelű motorok.
Megjött a mail, az enyémbe csak a K9K 712 motor jó. Ma volt itt egy haverom angliából. azt mondta néz nekem kinn nekem motort. Addig vadászom, míg csak meglesz a motorom
-
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
válasz
Füge007 #6259 üzenetére
K9KP732 D238515, viszont csak azon az oldalon nincsen, ha gulgiba beírom az elejét egyből dob egy csomó találatot: pl. ez 180-ért.. Ami érdekes, hogy egy másik hírdetésében 2004-esnek és 101 lovasnak írja....Az enyém tudtommal 106 lovas és 2006 utáni, bár ebből a 2006 utáni dologból már volt vele kavarodás nem egyszer.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Füge007 #6255 üzenetére
No és ezek közül ha hibalistát is tudsz szerezni akkor meg fogod látni, hogy az 1.5 ös 86 lovasokkal szinte semmi gond nincs.
A kollégám Clio II-ben 86ló 1.5 DCI van és 190.000Km nél tart hiba nélkül, de olyan szintű hiba nélkül, hogy a szűrők olaj és néhány ízzón kívül csak a vezérlést cseréltette le 150.000.km-nél.Hidd el itt a túlhajtás a gond, meg a turbónyomás amit nem bír többek között a befecskendező.
-
Füge007
senior tag
1.5 dCI K9K motorokat az alábbi gépkocsikba építettek:
Nissan Almera
Nissan Micra (86 hp)
Nissan Micra C+C (86 hp)
Nissan Juke (110 hp)
Nissan Note (90 hp)
Nissan Cube (110 hp)
Nissan Tiida (105 hp)
Nissan Qashqai (110 hp)
Nissan NV200 (90 hp)
Renault Clio (II)
Renault Clio (III)
Renault Kangoo (70 & 85 hp)
Renault Laguna (110 hp)
Renault Mégane (II) (86 & 106 hp)
Renault Mégane (III) (90 & 110 hp)
Renault Modus
Dacia Logan (70 & 85 hp)
Dacia Sandero (70 & 85 hp)
Dacia Duster (85 & 110 hp)Sőt a maga a K típusu motor is több változatban került a piacra:
K4J: 1390 cc
K4M: 1598 cc
K7J: 1390 cc
K7M: 1598 cc
K9K: 1461 cc -
Füge007
senior tag
Konkrétan nem bírta a terhelést és szétkopott a főtengely, illetve a csapágyazása. A vezérműtengely dettó, na meg a turbó is. A hengerek jók, így elvileg horror áron felújítható, de nem adok érte annyit, főleg hogy ha kész van eladom.
Az 1.5 dCI motorok alulméretezettek a terheléshez képest, az egész konstrukció több sebből is vérzik. Ezt évek óta tudják, de nem foglalkoznak vele. Külföldi, angol, német, francia fóruomokat néztem át, a probléma ott is megvan, pedig ott jó minőségő az üzemanyag (mert ez az eggyik itthoni szöveg, persze hogy rossz mikor rossz gázolajat tankolt, ezt én is megkaptam a befecskendező fej cseréjekor). Persze időközben javult a dolog, mivel állandóan fejlesztették az 1.5 dCI-t, ezért van a sok variáció a K9K-n belül. Volt akinek 65.000 Km-nélált be a motor, persze akkor már nem garis volt, szép. Az üzemanyag befecskendező rendszer hibái is jelentősek voltak, befecskendező fej csere, ez nálam is volt. EGR szelep hiba, szintén cseréltem, féktárcsák gyors kopása, az első tárcsám már 2 x cseréltem + a gyári. Mind azt jelzi a konstrukció kijött, majd szépen elkezdték foltozni. Igaz, mi tulajdonosok meg fizettünk mint a katonatiszt. Azért irrális amit javításokra költöttem, mikor a renaultosokkal beszéltem ezt mind elmondtam, csak lapítottak. Én értem, hogy kell egy kocsira költeni, nem is spórolok vele, de van egy ésszerű határ, amit most sokszoros szorzóval léptem át.
Persze, hogy nem, mivel ez csak a Cliok K9K motorváltzatai! Neked ha jól emlékszem Megan van annak más K9K motorkódjai vannak!!!
Ha lesz időm összeszedem az összes K9K motorkódot egy táblázatba, mostanában nagyon otthonvagyok a témában
A Renault Hungáriánál is megdicsérték szakmai tudásom!
-
Füge007
senior tag
A mostani autók nem 20 évre vannak gyártva, és ezt szinte minden márkáról elmondhatjuk! Jelen helyzetemben több éjszakát fordítottam fórumok, tulajdonosk írásainak olvasására. Az autóipart elérte a fogyasztói társadalom hatása. Sőt az alkatrész, illetve használt autó bizniszben utazókkal is sokat beszéltem. Vannak kevésbé hibátlan autók. Ha visszagondolok mivel volt a legkevesebb hibám, Renault Twingo, Daewoo Matiz az első saját a második céges autóként hajtottam. Velük kötelező szervízen kívül mást nem csináltam.
Nos a motormizériám ujabb fejleménye, írtam mailt a Renault hungáriának, hogy legyenek szívesek megmondani hogy a K9K motorkóddal kezdődő motorok közül van olyan ami kompatibilis az enyémmel, vagy esetleg a fűzött blokk. Vagy milyen megoldás létezik, ha létezik. Mivel K9K 712 kódszámú motort nem találok. Ha nem lesz más lehetőség franciaországból hozatok, ott találtam. Aztán majd könyvet írok a történetből
-
rob210
Topikgazda
válasz
AMD Power #6242 üzenetére
Üdv!
Én egy 2000-es évjáratú 1.6-os Cordoba-t hajtok, tapasztalataim szerint van egy pár nyűgje ennek a típusnak: kuplungszerkezet, elektromos ablakemelő, trafó gondok. Sajnos az enyémnek ezeken kívül más bajai is voltak, de azokat a hanyag előző tulajnak köszönhetem, aki többet költött az optikai dolgokra, mint az autó karbantartására. Viszont az előbb felsorolt hibák a fórumok (és saját tapasztalat) alapján előbb vagy utóbb előjönnek.
Az autóról általában elmondható, hogy kemény a rugózása, de a rajta lévő 205-ös kerekekkel nagyon jól fekszi az utat. Elöl nagyon jól el lehet férni benne, én 195 cm és 125 kg vagyok és kényelmesebben elférek benne, mint a munkahelyemen használt 2-es Focusban, igaz mögöttem már nem nagyon van hely. A menetdinamikája nekem elég, fogyasztás úgy 7 körül alakul (igaz én keveset használom városban, és nem taposom szét).Ezt tudod honnan van
Erre csak azt tudom mondani, hogy én meg a meganban tolom hátra az ülést a méretek ugyan azok csak én 118kiló vagyok
Mögöttem viszont táncolni lehet még.
Simán beülök magam mögé és kényelmesen el is férek.
Szóval én a seatot kihagynám meg a polot is, mert hogy egy a kaszni.
Jah még valami a seatból hátra nem látsz ki én is nézegettem de beült csepp asszonykám és közölte na ilyet nem veszünk, ezzel nem lehet tolatni.
(ha csak nem raksz bele radart) -
vallas
őstag
THNX!
Sajnos a panasonic nem fér be teljesen, kicsit kilóg, lehet másik beépítőkeret kellene hozzá.
A gyári amúgy elég lenne, csak nem akarja kiadni a cd-t ami benne van.lejátszani lejátssza, de amikor az eject gombot benyomom, akkor csak átvált rádióra, és ne ad ki semmit.
Valami olyan vészkiadó, mint a optikai meghajtókon, nincs rajta valahol? Én nem találtam.
-
rob210
Topikgazda
válasz
AMD Power #6239 üzenetére
mert válság van és minden kurvára értéktelenedik.
Napról napra kevesebbet ér az ember megszerzett "vagyonkája".
De ha venni akarsz valamit az meg rohadt drága.Egyébként ha megnézed a hasonló kategoriájú autókat mind ekörül mennek.
400.000.- már olyan ford escort van ami épp hogy csak nem szólal meg. -
AMD Power
titán
Ez miért ilyen olcsó?
-
Füge007
senior tag
válasz
AMD Power #6234 üzenetére
Igen 1.7 benzines sport változat, GTE - 1.7 L - 1721 cc; 95 PS (70 kW; 94 hp)
aranymetál festéssel. Akkoriban vadállat volt, aláztam a Ladákat vele. Az első "nyugati kocsim volt" bátyámé volt, müncheni rendszám volt rajta sokáig, zsír volt mikor a rendőr megállított bitte papir szöveggel. Akkoriban itt felénk senki nem járt külföldi rendszámmal. Soha nem volt vele gond, az utánnam következő gazdája szétrohadásig hajtotta. A motorja viszont végig bírta. A sport plüss ülései nagyon kényelmesek voltak, ez nagyon bennem maradt. Sok kilómétert lezavartunk, jó kocsi volt nagyon.
-
Füge007
senior tag
válasz
AMD Power #6232 üzenetére
Twingo és volt annó egy 11-esem is. Twingó most barátnőmé 10 évesen 90 ezer Km-el köszöni szépen jól érzi magát. A Renaultosok megsugták, a Twingót látják legkevesebbet a szervízműhelyben.
Lovat veszek, ha elromlik, levágom és kolbászt csinálok belőlle.
Nem tudom, most át kell gondolni, lehet egyelőre veszek egy szirszart melós kocsinak. Közben meg kinn nézek valami jó vételt. Audira fáj már a fogam régóta, és azom még nem is volt.
-
Füge007
senior tag
Nos szép amit hoztak volna motor, (pedig jó állapotban volt, a szerelőm szerint is) eltérő mint ami nekem kell, még jó hogy K9K motorkóddal vagy 50 féle motor létezik eltérő kódokkal. Teljesn kiművelődtem, ha valakinek K9K motorválasztékról kell infó. Némelyik cserélhető, de a legtöbb nem, hiába mind 1.5 dCI. Így az autó tovább áll, lehet veszek egy másikat közben, sőt egyre jobban arra hajlok. Ha meg lesz motor bele majd öszerakatom.
Az biztos, hogy egyelőre renault dizelem nem lesz, sőt az utód sem renault lesz. Végülis most 2 Renault volt egymás után, itt az idő váltani.
-
AMD Power
titán
Variációk hada - Renault kishaszon-jármű bemutató
Trafic nagyon bejön nekem!
-
mycso
Topikgazda
Hali, projektoros lámpa a 206 előtti gyári xenonos megane2-ben van az a lámpa átrakható minden különösebb gond nélkül. A 2006 utániakban alapból projektoros van, viszont annak szerintem más az alakja az nem pontosan olyan mint az elődé.
A renaultnak a magnó/cd gyári száma alapján tudniuk kell a kódját. (anno faterom megane 1-el járt így, hogy nem volt meg a gyári könyv és a renaultban meg tudták mondani)
Az időt/hőmérsékletet mutatja, hiszen emlékeim szerint ha kiveszem az enyémből a gyári fejet akkor is mutatta ezeket....
-
vallas
őstag
Hi!
Mai három kérdés, van egy eladó sorban lévő megane limusin a cégnél, aminek projektoros a lámpája, elvileg át lehetne műteni, de kérdés megéri e, jobb e annyival, a projektoros, mint a sima.
Mekkora meló lenne?
A másik, hogy kivettem belőle a rádiót, mert nézegettem, hová lehet feltenni a mobil tartót, de mikor visszaraktam, kódot kér, a könyvébe van kód, de az nem jó neki, és a renault BG is a könyvben lévő kódot mondta, csak nekem az a gyanúm, hogy ez már cserélve lett, mert az egyel nagyobb rendszámú másik ugyan ilyen kocsiba kazettás magnó volt.
Rádió kód alapján lehet biztonsági kódot szerezni?
Nuber 3: azt hallottam, ha beteszem a saját rádiómat, akkor a középső kijelzőn még a dátum, és az idő+hőmérséklet sem látszik. Igaz ez, és lehet orvosolni?
-
csibor
addikt
használt Renault twingo 1150cm-nél mire érdemes figyelni?
-
mycso
Topikgazda
válasz
csucsbicep #6221 üzenetére
Hali, dci megane-okról úgy általában: nagynyomású üzemanyag cső és esetleg szivattyú, porlasztócsúcsok, turbo problémák. Általánosságban megane2 első futómű problémák. Ha érdekel dci m2-kkel kapcsolatban tudok pár konkrétumot...
-
vallas
őstag
Na megkaptam a gépet...
2004-s 1,4 16v-s 186.000 km-l Kék színű Berline kivitel.
4 elektromos ablak , manuális légkondi, cd-s rádió, bár nem adja ki a cd-t ami benne van
de lehet kicserélem a panasonic mp3-s cuccra, ami az opelban volt, csak valami átalakító kell, a kormányról való vezérléshez, és úgy hallottam, nem olcsó..
Még téligumi volt rajta, de lecserélték vacsi új Kleber gumira, mert a régi gumit kidobták...
Első benyomások:
nagyon jó a 4 irányba állítható kormány, mert én szeretek hátrébb ülni, mint kéne, a szar bal térdem miatt.
lomhábbnak tűnik, mint az astra , de gondolom, nehezebb is, és kicsit hajósnak tűnik, de erre számítottam.
Ülések nagyon kényelmesek...
egyenlőre ennyi, képek később.....
-
csucsbicep
nagyúr
Hali!
Dízel motorral rendelkező Laguna II, Megane II, tulajok véleményére lennék kíváncsi. Főként a megbízhatóság érdekelne, illetve a konkrét hibák is. Népítéletek elolvasása után elég vegyes érzelmek vannak bennem
-
Füge007
senior tag
Az enyémben K9KE712 210.000 Km-nél megadta magát. Ja és a Renault szervizben ahová először bevittem ilyennel jöttek, nem tartottam be az olajcsere periódust, ja mondom én magam csinálom, időben, és mindíg cserélem a szűrőket is, mondom nézem már meg az olajat ami benne van. Fasza mindent hárítanak, nehogy már beismerjék szar a konstrukció.
3 Renaultom volt, de most kicsit elment a kedvem a márkától. Mondjuk én nem vagyok fan, több márkám volt már, de meg kell mondanom, ennyi gond még eggyik kocsimmal sem volt mint ezzel. Jó megy jó fogyaszt, de a mostanival kb 700 ezret költöttem rá. Más ennyiért kocsit vesz.
-
Füge007
senior tag
Nos ha szar lesz nem veszem meg,
Ennyi a történet.
Tegyük hozzá, gondolom magyar volt a közvetítő????? Mert akkor nem lepődöm meg a történeten. Ha meg valaki láttatlanba vesz egy motort, az meg gáz.
Letisztáztuk előre, ha szer nem fizetem ki. De magyarországon egy leharcolt motorért akartak 375.000.- kérni. Na neeeeeee, az kicsit túlzás, rádásul a képen sem volt bizalomgerjesztő.
Igazából lehet, hogy megköveztek, de ez az 1.5 dCI motor nem egy sikertörténet a Renaultnál. Felhívtam a Renault hungáriát, más ügybők kifolyólag, és ők is elismerték sok a gond ezzel a motorral, átlagosnál több.
Megsúgták a K9K 732 motorkódú 1.5 dCI vel van a legkevesebb gond. Remélem az új motorom ez lesz, holnap este derül ki mi a befutó motorkódja.
Ha nem az mint az eredeti lehet bonyolultabb lesz a csere, kell a kábelköteg, és a vezérlőelektronika is. Na majd kiderül.
-
mycso
Topikgazda
Nem tudja itt valaki véletlen, hogy a megane 3 1.5dci hátsó féktárcsa mérete megegyezik-e a megane2-vel???
Sehol nem találok megane 3 hátsótárcsákról infót.
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
-
Füge007
senior tag
Nos úgy néz ki jövő héten megkapom a Clió "új szivét" 4 évvel fiatalabb motort kap, amiben 65.000. Km van. Ausztriából hozatom be. Már allig várom, hogy ujra repesszek a kis fenevaddal.
-
FRENK1988
veterán
Kiégett az egyik rendszámtáblavilágításom. Vettem (nem néztem meg) szoffitta égőt de nem olyan kell bele.
Milyen kell mégis bele?
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest