Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
-
PROHARDVER!
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
csakb
őstag
Hát igen, a czicaszem nekem is rengeteget segített a K200D-ben, a K-5 nagyobb, világosabb keresője viszont valóban sokkal jobb, még törőék nélkül is használhatóbb, mint a K200D gyárija. Ebbe már nem fogok venni törőékest, azt hiszem. Az egyetlen manuál obi, amit még aktívan használok, az M 1.7/50, elkezdett gombásodni... Ő sajnos megy a kukába, vagy nem tudom még, hogy hova. Nincs szívem kidobni, annyira szeretem.
Viszont kell helyette valami, de az már AF-es lesz. Most azon agyalok, hogy DA 1.8/50, vagy 40-es Limó legyen-e az utód. Az FA 1.4/50 nem szimpi a gyakori front-/backfocus problémák miatt (sajnos tapasztaltam). -
fattyu
veterán
hát ezt azért nem olyan nehéz felülmúlni szerintem... megkockáztatom a lentebb említett yashica ML 50 1.7 kiröhögi...
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
j.bravo
addikt
Valaki itt a ph!-n x éve mutatott nagyon penge képeket amikhez jó adapter kellett, csak azóta se láttam a fórumtársat.
Jó adapterek léteznek csak nem tudjuk milyen pontos néven és hol kaphatókÉn ugatom csak a témát, újat mondtál ezzel. Ha van lista ilyen obikról, lehet hogy próbálkoznék, feltéve hogy nem tudom tönkrevágni az obit.
Illetve, mivel a Prakticán is használom az obikat, nem is tudom hirtelen.Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
fattyu
veterán
Nyilván érthető volt mit akartam ezzel bár rosszul fogalmaztam. Tudom én is.
De ugye a cserélhető manuál üveges gépek irtózatos kevés kivétellel a kisfilmes vázakra készültek. tehát amit venni tud üveget az mind krop faktor mentes "szenzorra" készült.a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Clemi
veterán
Igen jelenleg Békási vagyok. Ma még próbálgatom az obit, de megnéztem néhány korábban készült képet ezzel az obival, és valami nem stimmel, ugyanis abban a sorozatban még 2,4-en is volt élesség igaz nagyon szűk sávban, de volt.
A közben eltelt időben mindössze annyi történt, hogy a Kamera kft-nél járt a vázam szoftveres fókusz állításon.
Ma megismétlem az akkori sorozatot az obival, és meglátom, vagy a vázat viszem vissza a kamera kft-hez, vagy az obi megy a süllyesztőbe. Jaa és kétféle közgyűrűm van hozzá, megnézem mindkettővel.
Arra is gondoltam, hogy vajon mennyire szólt bele a kép készítésbe az, hogy a meleg szobából a hideg erkélyre vittem ki a gépet. -
fattyu
veterán
Kinek hogy nem akarok meggyőzni senkit de némelyik manuál öregecske üveg olyan karakterrel rendelkezik amiről a mai afes obik nem is tudnak. Nekem a contax Zeissek karaktere színkezelése kontrasztja nagyon sokat ér. Sokkal többet mint egy af meg az hogy canon van ráírva és lapos a kép.
Volt af 50esem is af 85 ösöm is. Nem tetszett a képe nem tetszett a színkezelése használhatatlanul taknyos volt nyitva, vagy olyan CA és purple fringe hegyek voltak 1.8 on amit a planarom 1.4en nem produkál. Mentek a levesbe.
Egyetlen megmaradt af üvegem egy 200as Az ami annál rövidebb azt megoldom manuállal arra amire nekem kell.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
fattyu
veterán
Hiszek neked. Én nagyon sok mindent megnéztem tesztfotók meg tesztek erejéig amikor elkezdtem manuálozni. Csak én full framere veszem az üvegeket és ami nekem kiesik hogy takony lágy már relatíve nem annyira széle is a képnek, az egy m4/3on még lehet hogy teljesen penge mer ugye a szenzorméret. Még apsc és FF között is tud elég nagy különbség lenni...
Szóval így nekem elég kevés dolog maradt fent ami tényleg jó.
Planar 50 1.4
Sonnar 135 3.5 ( olyat karcol 3.5en az enyém hogy az hihetetlen... irgalmatlanul éles. )
distagon 28 2.8
Ezeket használom mint kihalt rendszerek hagyatékai. és ezek SOHA nem mennek sehova. Ez mindhárom üveg páratlanul jó még FFen is.Amit meg még le fogok vadászni ha úgy alakul anyagilag az egy prakticar 80 1.8... az egy álom üveg de az ára is elég meredek ahhoz képest hogy régi manuál és nem feltétlen tiptop darabokat kapsz...
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
surami
tag
@johnjohn: Köszi a manuál objektíves linket. A HD kamera felejtős az ára miatt, legalábbis mostanában. Az 50/1.8-as szóba jöhet, baráti áron van és viszonylag jókat írnak róla, a 2.8-as zoomok ára...
Itt írnak még régi orosz tecsó gazdaságos gyors lencsékről is, lehet hogy finom lenne a főzet. Ezen a gyors lencsén jót röhögtem, köszi a kiigazítást.
Nézegettem videókat, hogy miket művelnek nagy fényerejű manuál obikkal videózás terén, elég szép eredmények születnek, persze mindent előre meg kell tervezni, csak úgy van értelme. Az AF videózáskor a gépemen amúgy is használhatatlan, szóval totál manuál módon működik minden.
Kis érdekesség, hogy a gépemhez milyen kiegészítő firmware-t gyúrt össze néhány emberke.Lényeg a lényeg, olvasgatok, gyakorlom a fotózást/videózást az alapobival... aztán meg gyakorlok, gyakorlok, olvasok, gyakorlok...
Jöhet mindenfelé ősrégi manuális gyors lencse ötlet, de leginkább a német és japán gyártmányok érdekesek ha jó a szemem.
-
sabeur
csendes tag
Köszönöm,
Valójában a CA nem zavaró, ha emberi léptékkel nézzük a képeket amit a manuális objektívvel készítünk. Úgy veszem észre magamon, hogy néha elmegyek maximalista irányba, ami a technikát illeti. de élményben mégis mások ezek a régi üvegek. Példaképp mindig a jó öreg Zeiss Ikont hozom fel amivel annó lőttem pár rollt, félelmetes élmény, 6x9-es színes negán. Fix lencse, és annyira spártai, hogy kb 3-4 lencsehibát vitt magával, amiket a mai objektívek szinte 0-ra redukáltak, köztük egyik a szín szórás :-) (a szak kifejezésekben néhol lehet tévedek, de igazából, mindig élmény orientáltan fotóztam, és ezért picit hiányos a technikai korrektség) A színes negán a szín szórás és a torzítás, olyan egyedi élményt adott, amivel nem találkoztam, pont ez tette érdekessé egyedivé számomra. Persze mondhatjuk, ez a gép, annak idején erőteljesen a FF felhasználásra lett tervezve, itt pedig a szín szórás már nem annyira lényeges momentum. Ez a felület olyan ha közepesen jól kiexponálja az ember, hogy szinte a végtelenségig lehetne nagyítnai és még akkor is éles, nagy hátránya hogy csak távoli képekhez jó, (épület, táj) kb 3m-től volt éles a végtelenig A 6x9-es nega élményhez csak ennyi, :-) Én amúgy a kisfilm megszállottja vagyok, és természetesen a DSLR-en próbálgatom olykor az újonan szerzett optikákat -
sabeur
csendes tag
Valóban így van ahogy írod, nem karcol annyira, bár ez nem egy Zeiss vagy egy Leica üveg, ebben áll a lágyság, élesnek éles, de mégis saját magam is meglepem mikor már 500%-on vagyok és keresem az átmenetet az éles zónát , érdekes még, hogy a pici fény foltok szélein nagy nagyításnál már előjön a kromatikus abberráció nagyon finoman kékes lilás fényben, de ez alap helyzetben egyáltalán nem zavaró nem is érzékelhető...
Minden manuális obinál többé kevésbé ezt tapasztalom, természetesen filmen ez nincs meg.
Ha lesz portré majd dobok fel persze, ha érdekel még pár kép, lesd meg a galériámat:jobbára filmes történetek...
Üdv,
Fecó -
Zozzant
addikt
Hát van egy 1960 környéki preset takumar obim 135/3.5, az egyik legélesebb obim, pedig van egy pár, ellenfényt nem szereti ennyi baja van. Ilyen, de ahogy kijött a gyárból, barna eredeti tokjával
Jinxx! kiderült mi okozza azt a fényt a képen?
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
Jinxx
senior tag
Na erről beszéltem, kb ebből is ilyen képek esnének ki, ha nincs ellenfény, és már f4-en is élesebb mint egy manapság kapható belépőszintű zoomobi. A sima Takumarok tényleg hanyagolandók, de a Super kb ugyan az mint az SMC csak nincs rajta bevonat. Szétszedés nyoma nem látszik, de nem egy m42est szedtem szét és raktam össze, nem tudom mit lehet rajta elrontani. Ha tudnám mi miatt csinálja ezt, ezt is szétszedném, de nem tudom mit keressek, nem látni benne olyan alkatrészt ami becsillanhatna. Szerintem beletörődök, csak így eladni sem fogom tudni. Egy smc-t, vagy egy 3,5/200at szeretnék helyette.
-
Jinxx
senior tag
Ez sajnos nem csökken alexpóval, 3fé-vel is alálőhetem, de ottmarad. A Jupiter sem szereti az ellenfényt, alexpóval is használom mint mondtam, de a Jupiternél látszik a dolog a keresőben is és a kép egészében veszt kontrasztot, nem csak a kép közepén. Lowend-ről annyit, hogy ha "megfelelőek" a körülmények, a Super Takumar sokkal szebb élesebb és kontrasztosabb (szinte mesebeli színű) képeket csinál mint a Jupiter. De volt már nekem Praktikar, és 2 féle Pentaconom is és a taku lenne a legjobb, ha nem lenne ez a hibája. Ezért is próbálok rájönni mitől lehet ez, hogy meg tudom-e csinálni, vagy ez gyárilag ilyen.
-
Jinxx
senior tag
Tudom, hogy MC nélkül ne várjak csodát, de akkor mivel magyarázod azt, hogy a keresőben minden szép színes, és kontrasztos. Azt, hogy nem az egész kép ködösödik, csak van amikor a 20%-a, de az tejföl. És azt, hogy a még gagyibb Jupiterem sem csinál ilyet ugyanezen géppel / képen / beállításokkal akár mégdurvább ellenfényben. Csináltam alexpós képeket is, de jön vele a köd is, csak sötétebb. Egyébként Jupitert fix -1fé-vel használom, úgy általában jól mér fényt a váz is és a kép is jó lesz, de ez a Takumar dolog nekem érthetetlen.
-
MODERÁTOR
-
Stitch
őstag
Tudom én, hogy mit takar a kifejezés, csak a magyar megfelelője megy ki mindig a fejemből..
-
adik
őstag
-
Szten Márs
nagyúr
Ha esetleg holnap hozol majd valamilyen M42-eset, akkor megkuksolnám akció közben. Mondjuk mivel mások vagyunk, elhiszem, hogy van, akit jobban vonzanak az előnyei, mint riasztanak a hátrányai, de én inkább megnyomok még egy gombot, mint hogy négyszer-nyolcszor-tizenhatszor sötétebb keresőképet nézzek. Kinek hogy.
(Manuális obikról beszélgettünk, mindenféle megkötés nélkül, szóval nem érzem, hogy az A-sokat ki kéne hagynunk. Legalábbis a teljes kép kedvéért mindenképp megemlítendők szerintem. )
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
Igen, ez logikus, de így sem látom az előnyét, legalábbis úgy generel nem. Egyrészt vannak manuális K bajonettes obik, amiken van A állás, ott már nincs ilyen gond, másrészt a zöld gomb az pont egy gombnyomás, harmadrészt meg ha tényleg rekelszelni kell, akkor mivel az M42-es állandóan munkarekeszen van, baromi sötét keresőképet ad, igencsak keményen rontva az élményt is és a használhatóságot is. Persze, ha F/4-ig használjuk, akkor oké, úgy jobb lehet valóban, ha A állás nélküli manuális K bajonettessel vetjük össze, de nem látom, hogy behozná a sok nyűgét és kényelmetlenségét ez. Persze kinek hogy.
-
-
j.bravo
addikt
Hát nem úgy cserélhető mint a szemkagyló De egyesek, pl ezek itten árulnak mattüveget hozzá, de gyanítom hogy azért erős hozzáértés kell a kicseréléséhez.
találtam egy pdf-et a beszerelésről, majd megnézem.
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
Reset Elek
aktív tag
-
Reset Elek
aktív tag
Asszem egy LTL volt a donor. De nem 45 fokos, hanem sima vízszintes.
Volt benne BC200-as mattüvegje is, de az nem tetszett annyira.Az elmélet és a gyakorlat viszonyának elméletét már jól ismerjük a gyakorlatból. Indoklás nélkül a hozzászólásod csak a ''vélemény'' szintjét éri el...
-
1010
őstag
igen sztem is 2,8 mert 28 az mar angyon sotet foleg makrohoz,mert beremeg igy is ha nincs alvany,
Ehhez kell tudni valami ismereted,hogy ienekel jaszton valaki vagy csak pakolgatni a lencseket?Amugy ezzel nem lesz olyan szep kep mint egy igazi makro lencsevel az biztos...
Mas.... tud valaki 1.8 ill az alatti jo m42es lencseket
lehetoelg ne 150ezer ft ert jupiter 40est
-
Szten Márs
nagyúr
Mutatom az enyémet.
RAW-ból, azonos beállításokkal (Színhőmérséklet: 5400 K, tint: -4). A képkivágás kissé más, nem tudom hogy sikerült ennyire elbaltáznom a helyszínen, de a lényeg esetünkben nem ez.
Helios K bajonett
Pentax 50mm
Pentax 18-55
Pentax 50-200Szépen látszik, hogy más a színe, valóban, kitűnik a többi közül. Bár kissé mindegyiknek más, nyílvánvalóan. Az, hogy ez jó, vagy rossz, vagy tök semleges, döntse el ki-ki maga. Valós felhasználás során, RAW-ból alakítva a színeket teljesen tökéletes szvsz.
Ha kell raw bárkinek, természetesen tudok adni. Meg jópár K bajonettes Heliossal készült képet is, ha érdekel valakit a valós használhatóság[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
Öööö... most megnézem újra a képeket, amiket akkor csináltunk, de komolyan nem emlékszem arra, hogy bárhogy színezte volna a képeket
Ami azt illeti pont mostanában hasonlítgattam a két kitobit, az 50mm-es Kobo-t, az 50mm-es Pentaxot, meg a Heliost, ott sem tűnt fel, hogy csúnyán színezné, pedig itt nem is csak tesztábrát lőttem. Na mindjárt kutatok képeket. -
-
Stitch
őstag
Kell egy univerzális téma, mondjuk egy tejes doboz vagy egy spongyabobos adventi naptár az ablakon beszűrődő szórt fénynek szembe állítva. Nagyítás úgy belőve, hogy a doboz normál gépállásnál magasságban épp beférjen a képbe. A doboz egyszer képközépen, aztán legszélen. Állvány, MLU, nyitott rekesz (hogy'máshogy'), manuális fehéregyensúly, expót pontosra belőni, kutyafüle. A gépben minden NORMAL-ra oszt' kész. Jaaa, hogy mindenkinek más gépe van..ááá az nem számít. Én egy 300d+Zuiko 50/1,8 párossal tudok nevezni.
-
Reset Elek
aktív tag
A lencsén jo a felirat?
Én még az ujjnyomokat sem szertem a lencsén, nem hogy feliratotEgyetlen obiért venni még egy gépet.... Hogyismondjam... Még ha lenne 24x36 mm-es érzékelő benne, akkor meggondolnám, de így olyan, mintha az 5D-re vennék egy 65 mm-est. Valahogy nem ugyanaz a látószög. Persze ez is a Pentax hibája
(Mellesleg, ha egy gépben 24x36-os érzékelő van, működik, és teljesen ki van fizetve, akkor az egy jo gép. Szerintem. Én csak azért vettem EOS-t, mert erre a legkönnyebb adoptálni a régi manuálfókuszos objektíveket. )
Azzal a Pancolarral szerencsésnek mondhatod magad. Egyszer szívesen összehasonlítanám az enyémmel, kíváncsi vagyok, mennyi köztük a különbség.
Az elmélet és a gyakorlat viszonyának elméletét már jól ismerjük a gyakorlatból. Indoklás nélkül a hozzászólásod csak a ''vélemény'' szintjét éri el...
-
Reset Elek
aktív tag
#1024
Rossz a felirat a frontlencse körül#1023
Piros és fehér számok a skálán, sűrűn recézett élességállító gyűrű, sorozatszám alapján ' 70 és ' 75 között készült.
Én sem azt mondom, hogy rossz, csak mostanában láttam pár képet, ami 1,4/50-es Planar-ral készült.Stitch, #1022
A 42 mm az pontosan a kisfilm képátlója. Az ilyen fókusztávolságú objektív elméletileg pontosan a szemnek megfelelő látószöget és perpesktívát ad.Nem volt gúny.
Eddig.
De látom, te 24 mm-rel, APS-C szenzorra fotózol. Az már majdnem olyan, mint a 40 mm teljes képkockán[ Szerkesztve ]
Az elmélet és a gyakorlat viszonyának elméletét már jól ismerjük a gyakorlatból. Indoklás nélkül a hozzászólásod csak a ''vélemény'' szintjét éri el...
-
Stitch
őstag
Ezt a Heliost mindenhol dícsérik.
"Nekem tetszenek a képek, nem élesek, de jól hozzák a ködös őszi idő hangulatát." - mostanában én is bírom a félhomály képeket. Kis félrefókusz nagyon érdekes hangulatot tud kölcsönzni, akár egy pompázó napsütésben készült képnek is. Egy problémám van, hogy készakarva nem tudok ilyen képet lőni. Próbáltam FTM-es objektívvel is, de valahogy más ha én fókuszálok félre (túl sokat, túl keveset?). EF-S kitobi néha téveszt, olyankor készülnek ezek a bizonyos képek.
-
Allien
veterán
Tehát, ezek szerint, ha megveszem a legoccsóbat, azt is lehet használni, csak "okossan", rá kell jönni a helyes használatára? Me, akko nem vennék 6E pízért, vagy még drágábban, hanem fél áron, az occsót.
Ezeket hogyan kell használni? Először az obira rakom rá, vagy a vázra?Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
ottkar
addikt
"a Nikon rendszernek eltérő
a film-objektív távolsága mint az M42-eseknek, ezért kell a lencse közéjük"Nem ezért kell a lencse, hanem a peremes adapter előrébb viszi az optikát a bajonett síkjától, azt kell korrigálni a lencsével. A Nikonnak nagyon kicsi átmérőjű a bajonettje ezért a 42-es menetet csak kiemelve lehet csatlakoztatni, míg a Pentaxnál Canonnál olyan az adapter hogy a bajonett síkjába simul.
-
johnjohn
addikt
Itt van róluk sok mindenKicsit lassan nyílik, de érdekes oldal.
-
sabeur
csendes tag
Szia !
Ki kell még menni vele, a "szabadba" pár tesztképet még akarok csinálni...
egyenlőre nem tűnik rossznak... CA-t nem tapasztalok, ellenben ha rosszúl szerelnek össze egy optikát az iszonyatosan aberrál, nem csak nagyfényerőn ...hanem szinte mindenhol ahol erősebb csillogás vagy ellenfény van.
Van egy 40e-es manuális lencsém, de abba úgy beleszaladtam, hogy a végtelenben nincs meg az élesség hanem átbukik ... namármost vannak olyan "lencsék" amit fordítva is vissza lehet rakni, én erre gyanakszok, de nem vagyok optikai szakember... ez amiről beszélek kellemetlenűl rózsaszínes sávban keseríti meg az életem, ha nem túl nagy az ellenfény vagy élfény akkor nincs vele baj -
Mercutio_
félisten
DS-en nincs fókuszváltókar, vagy az AF/MF kapcsolóra gondolsz? Ha homályos a kép akkor is tudok expózni manuális és digi obival is
hali01: Itt a chinon, hol a chinon? [link]Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
-
Hydra SR
addikt
feltétlenül
/ON:
kipróbáltam, megnézegettem ezt a Zenitar halszemet...istenigázából nincs sok tesztelnivaló rajta. Korrekt. Tudja azt amire számítottam, ennyi a lényeg. Mindjárt teszek fel rendes képet vele a DF topicba.
[Szerkesztve]A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
as_Rock
őstag
K100D
lugosi: A-mód = Autfocus-t tudja az obi.
Ezek az obik eredetileg még analóg gépekre készültek, de ott is létezik motor, meg autofocus, így az ''újabb'' analóg obik tudnak ilyet, és a Pentaxnak megvan az a jó szokása, hogy olyan vázakat csinál aminek a bajonetje lefelé kompatibilis, így a régebbi obik rátehetőek és van elektronyos kapcsolat, tehát fényt mér és élességet jelez vele a gép"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi
-
Stitch
őstag
Abból kiindulva, hogy egy középformátumú Sonnar 300/4-es objektívnek ugyanakkora volt a látószöge a 300d-men, mint egy kisfilmes 300-as telének, bizony úgyanúgy csak a digitális gép szorzójával kell számolni. Ezen eddig el se gondolkoztam..lehetséges, hogy 35mm-re adják meg a nagyobb formátumú objektívek gyújtótávját?
-
MODERÁTOR
Ja, akkor jól van. (Illetve, akkor úgy van ahogy én tudtam, a fene egye meg.)
Pentaxon, illetve a nikonon kívül minden máson, nincs gond, mert más a filmsík-bajonett távolság. Ha kézzel rászorítod, megint nincs gond, de ahogy közbejön a konverter is, megnő ez a távolság, és elvész a végtelen. Azt hittem nikonon használsz ilyet. Egész belelkesültem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Canon Speedlite 580EX II vaku és távvezérlő szett eladó
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Canon EOS M50 Mark II sok kiegészítővel! Hozzá vagy külön megvásárolható Canon EFM 22mm STM obi!
- FEELWORLD WPC215 Hordozható rendezői monitor 1000nit fényerővel + SmallRig VB212 V mount akku.
- Sigma 28-70mm f/2.8 DG DN Contemporary (Sony) full frame objektív
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest