- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fujifilm X
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- OLED TV topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Hobby elektronika
-
PROHARDVER!
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rapid136
őstag
válasz
Rapid136 #11497 üzenetére
5,6/400mm, nem is rossz :-)
Bár rendesen van rajta CA, a kép közepén is...
Viszont RAW-ból szépen kihúzható utólag. -
MrChris
nagyúr
válasz
tvamos #11495 üzenetére
Van egy, mostanában kezdtem el vele játszani, csak elég nagy és ugye az IS-el csak 1/8s-t tudok megtartani amit a natív stabis optikák is tudnak, így nincs miért irigykedni, hanyatt esni
Gépről megnézve ez a Tokina bár óriásit nagyít, de nem valami éles.
Ha esetleg OM-ben is gondolkodsz akkor van relatíve olcsó és jó minőségű, amiről jókat olvastam és láttam, meg apámnak is van az OM200/f5 MC. Bár nem fényerős bajnok, de nem kell rekeszelni, mert f5-ön is éles és becsillanás mentes. Párszor láttam pár éve itthon 16-20e-ért. Most már sajnálom, hogy nem vettem, mert ennél többért látok. Létezik az f4-es változata, de emlékeim szerint arról már azt írták, hogy egyet rekeszelni érdemes, akkor meg minek. Ezeknek a vivitar és egyéb változatait nem venném meg. -
tvamos
nagyúr
válasz
MrChris #11489 üzenetére
Jah... 2160mm, kezbol. Kihivas volt megtartani meg arra az 1/1000 masodpercre is.
Tiszta Thomas Sullivan Magnum PI-nak ereztem magam...Mondjuk egyelore Lego Ferrari van csak .
Azert megdobbento, mennyivel jobb ez az RMC Tokina 400mm 1:5.6 mint a Kalimar f=500mm 1:8. Ugy ertem, a 2x konverterrel, 800mm-en is jobb a kep, mint a Kalmar kepe, 500mm-en, ahogy emlekszem. Mondjuk, kene referencia kepeket loni a Kalmarral is, nem csak az emlekezetemre hagyatkozni.Sajnos a masodik linked nem jo.
-
MrChris
nagyúr
válasz
tvamos #11464 üzenetére
Hű de szép nagy állat
ekv 2160mm? Igazi paparazzi kombó
Ezzel nehéz lesz videózni.
Csak most vettem észre, hogy kép is van hozzá, majd otthon meghesszölöm.
Közben kiderítettem, hogy az OM180/2.8-as obinak van egy mozi filmezésre átalakított változata Cineovision 180mm T2.8 néven. -
Matska
senior tag
válasz
DrojDtroll #11486 üzenetére
Jól láttam a Sony topikban, hogy még nincs meg? Mondanám, hogy nem lebeszélni akarlak, de hazudnék. Evf nélkül nem az igazi a manuálozás. (Próbáltam.)
Az új a5000 árából kijön egy használt Fuji X-E1 meg mellé 2 penge manuális üveg. A váz a faék egyszerűségével és nagyszerűségével van megáldva. Focal reducerrel a legjobb lowcost manuálozásra, ezt itt is többen tanusítjuk.
-
Matska
senior tag
válasz
szazbolha #11483 üzenetére
Számomra ami az EU-n kívül az szinte nem is létezik. Tavaj ősszel rendeltem objektívet Japánból, Budapestre ért 2 nap alatt(!!!), onnan meg hozzám még bő két hét, és rárakták az Áfát meg a vámkezelés díját. Cakk-pakk +30-35%. Ezzel számoltam is, amit nehezen emésztettem meg az a 2 hét volt, amit BP-en töltött.
-
Muerte68
addikt
válasz
DrojDtroll #11467 üzenetére
érdemes mindegyiket adapterezn sokkal gyorsabb és pld a canon-m42-kb 1mm
Ráadásul ezek olcsók is. -
szazbolha
addikt
válasz
DrojDtroll #11467 üzenetére
Szerintem érdemes. Az EOS/NEX adaptert könnyű oldani. Amivel eddig problémám volt az a CY/EOS és a PK/EOS. Ezeket nehezebb oldani, mint a többit. Főleg a CY-t. A PK/EOS adapter nem is drága.
-
Matska
senior tag
válasz
DrojDtroll #11478 üzenetére
Mitakon Lens Turbo is van az UK-ból. Mire tennéd?
-
-
DrojDtroll
veterán
jól látom hogy eu-ból csak camidox focal reducer van?
-
faki_
senior tag
válasz
DrojDtroll #11467 üzenetére
Adaptere válogatja a kis pöcök miatt, van amelyiknél egyszerű és gyors, de van amelyiknél háromkezes művelet. A típusokra pontosan nem emlékszem.
(#11476) DrojDtroll
15e Ft alatt? Kb. Jupiter-37A, SMC Pentax-M 135mm F3.5 vagy a "konzumer" 135/2.8-ak 10e Ft alatt.
-
Rapid136
őstag
válasz
DrojDtroll #11471 üzenetére
1,5/75mm Biotar...
Ebayon rendszeresen van :-) -
MrChris
nagyúr
válasz
DrojDtroll #11471 üzenetére
Nem készítettek ilyen fix obit, zoom elején vagy végén fordul elő ez a gyutáv. 55 és 60-nál véget érnek a fixek, majd 85-el kezdik. Kis telének portréhoz még kevés, normálnak meg túl szűk.
-
MrChris
nagyúr
válasz
DrojDtroll #11469 üzenetére
Pentacon 200/4, Sonnar 135/3.5. 135-ösben mást nem nagyon érdemes venni, lehet hogy egy 5össel több, de nem lesz zsákbamacska. 70mm-es obi nem nagyon van, kényszer szülte látószög.
-
Matska
senior tag
válasz
DrojDtroll #11467 üzenetére
Én úgy vagyok vele, hogy amit biztosan nem akarok eladni soha, az kap saját adaptert + az adapterhez passzoló kupakot.
Nem pusztán praktikus szempont de pl ,,terepen" ha csak két lencse van nálam már akkor macerás nem csak azokat cserélgetni, de még az adaptert is. Közben meg koszolódhat a szenzor/focal reducer lencséje/ objektív hátsó üvege. -
DrojDtroll
veterán
a pk-eos átalakító felhelyezése objektívre és levétele onnan mennyi idő?
van két pk-s obim. érdemes hozzá két átalakítót venni?
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz
KawaBazsy #11455 üzenetére
Tetszik ez a manuál üveg, télleg van egy saját képi világa, éles, szépen mos. Videózni is lehet vele állványról, ha neadjisten nem tud az ember közelebb menni a témához.. Van az eladónak két másik Zeiss üvege is, egy Flektogon 35 F2.8, ill. egy Pancolar 50mm f 1.8. Ezek milyen minőséget képviselnek képileg?
-
tvamos
nagyúr
válasz
tailor #11457 üzenetére
Ez az en kicsikem....
RMC Tokina 400mm 1:5.6 + Expert 2x tele converter + Nikon 1 J5 (x2.7)+ a nem annyira jol sikerult kepek:
[link]
Remelem, nem sertek szemelyisegi jogokat, hogy feltoltottem....Sajnos kezbol keszultek.
Nincs meg hozza allvany gyurum, mert nem rendeltem.
(Nem is tudom, hogy milyet kene rendeljek.)
-
MrChris
nagyúr
válasz
tailor #11457 üzenetére
No én is összeraktam egy teleállatot, OM180+2-szerező+m4/3 cropfaktora azaz ekv. 720mm
Sajnos a stabilizátornak csak 350 és 400 mm számot enged megadni, 360-at nem, azt nemtom, hogy ennek köszönhető e, hogy kézbül a 720mm 1/20-al csak ilyen siralmasra sikerült, rengeteg bemozdult. Rövidebb záridővel jól megy, ez mondjuk 1/800-on készült. 1/100 is megy. Azt nem mondom, hogy javít a kétszerező
de így nekem már bőven elég a nagyítása. Van kis aberráció, meg lehet, hogy a Silky is hozzátesz ezt-azt és nem penge éles.
-
szazbolha
addikt
válasz
tvamos #11459 üzenetére
Itt olvashatsz róla: http://www.buhla.de/Foto/Konica/Objektive/e35_28.html
//
A "buhla" oldal nagyon részletesen ír a Hexanon objektívekről, de kissé elfogult.
A leírásából azt gondolom, hogy egy átlagos jó objektív a 35/1.8, de nem emelkedik ki a mezőnyből, mint a Flektogon 35/2.4 vagy a Yashica, Rollei Distagonok.
Hamár hexanon, akkor inkább a 40/1.8 Fényerős, van aki isteníti és van aki szerint nem is annyira jó.
-
Ha még nincs 35-ösöd 10-12 ezret biztos megér egy szép darab. A Konica AR objektívek alulárazottak, mert csak milcekre adaptálhatóak. Canon/Nikonon nincs végtelen. Én is csak akkor "hallottam" felőlük, mikor el kezdtem nex-hez gyűjteni a jobb manuális objektíveket. -
tvamos
nagyúr
Milyen kis szépség ez a konica hexanon 35mm F 2.8. Megér 10 ezret? Esetleg 15-öt?
-
szazbolha
addikt
válasz
KawaBazsy #11455 üzenetére
A focus peaking csak segít. Főleg ha belenagyítasz, akkor akár a szemre is tudsz élesíteni.
Ha neked nélküle is megy akkor nem kell használni. DSLR-eken sincs ilyen segédeszköz és ezt az objektívet még filmes gépekhez tervezték, ott még LCD sem volt csak prizmás kereső.
//
Igen a gép álltja be az expozíciós időt. Vagy választhatsz autó ISO-t is.
Ekkor a rekeszt (mélységélesség) és a záridőt (mozgó téma fagyasztása/mosása, bemozdulás határ) is te határozod meg, és a megvilágítástól függően állítja a gép az ISO-t.
Az a szép a Sonykban, hogy még a TTL vakuzás is megy adaptált objektívvel (ha van beépített vaku) -
KawaBazsy
aktív tag
Megvettem az általatok legjobban ajánlott Zeiss Sonnyar 135/3.5 MC-t, most próbálgatom. Jó mókának tűnik, párat azért kérdeznék:
-Simán, kukucska alapján állítottam szemre élességet, s jó lett. Említettétek a focus peaking funkció használatát, az mindig kell, vagy csak kellemes segítség?
-Teljesen jók lettek a próbaképek, éles a téma, jó a háttérmosás. Ezek szerint a gép az expozíciót, záridőt jól állítja be, nekem csak a fókuszt kell? -
szazbolha
addikt
válasz
tvamos #11453 üzenetére
Az apo elvileg jobban korrigált. Kevesebb szini hiba, jobb kontraszt, jobb leképezés.
Az első szám a belépő pupilla mérete (front lencse átmérő). A fényerő ettől függ és a fókusztávolságtól, mely a második szám lenne. Pl 66/400 APO-ED objektív f/6-os 400-as tele.
A 120/600 akromatikus objektív meg f/5-ös 600-as.
Szinte biztos hogy a 66/400 APO-ED képalkotása jobb, viszont a másik fényerősebb és nagyobb a gyutávja.
Ezekben a távcsövekben nincs rekesz, általában nincs is rá szükség, bár az akromátok képalkotása szemmel láthatóan javulhat 1 rekeszértéknyi szűkítéstől (sőt egy féltől is). A frontlencse letakarásával vagy egy hátsó rekeszadapterrel megoldható a dolog.
A legtöbb olcsó csillagászati távcső objektív sapkáján van egy kupakos-nyílás, amely így rekeszként is működhet.
-
Ha földi fotózáshoz kéne távcső, akkor érdemes utána járni melyik alkalmas rá, melyikkel vannak jó tapasztalatok. Az F/8-nál szűkebb és 1000mm-nél nagyobb távcsövek nem praktikusak, illetve a belépőszintű akromátok között van sok amely égi megfigyelésre alkalmas a maga szintjén, de földi fotózásra gyenge.
.
Az említett 70/500 és 120/600 akromátoktól az RMC Tokina 400-as és a Samyang 500/8 képminősége várható el (a 120/600-as jobb), az APO-ED-k, pedig messze meghaladják a régebbi fotós tele-objektívek képalkotási minőségét. De közel egy szinten vannak a modern telezoomokkal. Pl. Sigma 150-600. -
szazbolha
addikt
Végigjártam a távcsöveket is nagytele ügyben... A linkelt 80/600 ED az a szint ami már jó minőségű képet ad. Skywatcher kapható itthon, de használtan is 100K köröl van. Hátránya a távcsöveknek, hogy nehezen élesíthetők.
Akinek olcsó de még fotózásra használható távcső kell, annak ajánlom a 70/500 refraktor.
Korrekt felbontás, de a színihiba (CA) eléggé jelentkezik. 20 efT alatt adtam el.
Aki izmoskodni akar annak a fényerős 120/600-ast ajánlom. Csak teszteltem, de akkor (canonon) meglepően jó volt, kevés CA-val. De nem szeretném cipelni.
Vannak kisebb gyútávú APO-s ED-k pl a 66/400, ami használható természetfotózásra, kontrasztosabb szebb képet ad mint a 3 lencsés, de használtan ez sem a 30 ezres kategória. -
szazbolha
addikt
válasz
tvamos #11448 üzenetére
Bocs nem tudtam a szorzót. És lehet feleslegesen ecseteltem az objektívek tulajdonságát, hiszen látod te is.
Szerintem stabi nélkül eqv 500mm felett nagyon nehéz az élet. (ez neked 200mm környéke)
Egyszerűbb és hatásosabb közelebb menni a témához.
A telekonverterek általában jó minőségűek, de csökkentik a feloldóképességet és növelik a CA-t. De mondjuk egy 200/4 jó minőségű objektívvel kombinálva lehet benne ráció. -
faki_
senior tag
-
tvamos
nagyúr
válasz
szazbolha #11447 üzenetére
Ha jól értem neked 2x a szorzód. Nem, nekem 2.7 a crop, de van 2x tele konverterem.
Ezek a felsorolt obik már megvannak, de eléggé ca-zik mind. Még a 300-as Tokina talán a legjobb. Csak md-re (még) nincs tele konverterem. Nem tudom van-e értelme beszerezni, vagy egyre 500-nál hosszabb obit után kell nézni. (Esetleg az asztro teleszkópok között.)
Van állványom, több is. -
szazbolha
addikt
válasz
tvamos #11446 üzenetére
Nem akarlak lebeszélni, de nagy telék terén nem olyan jó a helyzet mint 50-200mm között, ahol kevés pénzért kiváló objektíveket lehet vásárolni. Átlagos vagy gyenge a képminőség a 100 eFt alatti nagytelés kategóriában.
Értsd: átlagos (vagy alatti) kontraszt, brillancia + sok CA. Hiába megfelelő a feloldóképesség az élességérzet nem lesz az igazi. Ráadásul óriási probléma a gép bemozdulásából származó életlenség. Egy jó állvány többe kerül mint az objektív.
Ha jól értem neked 2x a szorzód. Talán 300mm is elég lehetne.
A 400-asok közül nézd meg a Sigma APO-kat is. Drágább de egy kategóriával felette áll azoknak amiket írtál. Tokinából is inkább AT-X-et keresnék, mert az RMC régebbi és gyengébb is
//
A kalimar 500/8 az tulajdonképpen a Samyang egyik "átnevezett" verziója. Ebből volt már gépemen több darab is. A régebbiek elég gagyik, a Vivitar és Samyang (főleg a samyang) jobb, Újonan boltban is kapható. Én azt venném a felsoroltak közül. A közelpontja elég nagy (10m), de lehet közgyűrűzni.
A Vivitarból készül fehér tubusos új bevonattal.... nem próbáltam, de a bevonat sem csodaszer.
Illetve van egy ritka 5 lencsés verziója is a samyangnak IF ED jelzéssel, ami talán túl jóra sikerült és csak rövid ideig gyártották. Ennek is fehér a tubusa. Ha találnál ilyet, én is vennék belőle.
Újabban kihozták az Samyang 500/6.3-at, de erről még csak teszteket láttam. Mintha picit jobb lenne az f8-asnál, de ez is csak 4 lencsés.
Csodák nincsenek 30.000 Ft környékén. Állvány vagy valami fix támaszték nélkül meg szinte felesleges beruházás, kivéve azoknak akiknek szenzor stabi van a gépében -
tvamos
nagyúr
válasz
Muerte68 #11445 üzenetére
Egyebkent imadom, nem a manualos kepessegei miatt. Nagyon jo lenne ra egy focal reducer, de most kicsit alabb hagyott a lelkesedes. Remelem, majd a nyar vegen ujra felebred bennem a "vagy" a manualozas irant. (Egyelore az "akkor is tudok vele kepet loni" erzesnel tartok.)
Vettem egy Domiplan 50mm f/2.8-at is, de nem tudom, hogy minek... de tudom, azert vettem, mert olcso volt. Mennyit er az most otthon?
Szeretnek venni valami hosszu, fenyeros obit, ami kozepen eles, es olyan 600mm.
Ezek vannak eddig:
Kalimar f=500mm 1:8
Tamron f=400mm 1:6.9
RMC Tokina 400mm 1:5.6
RMC Tokina TELE-AUTO 1:5.6 f=300mmTudnatok nekem valamit javasolni, 30 ezerig (1000SEK) bezarolag?
-
Muerte68
addikt
-
tvamos
nagyúr
Az elso kepeim Minolta MD TELE ROKKOR 135mm 1:3.5 obival, Nikon 1 J5-on:
[link]
Persze, tudom, hogy nen nagyon komaljatok a N1-et...
Meg allvany sem volt nalam, es hat, 365mm eleg hosszu. -
#31733248
törölt tag
válasz
MrChris #11436 üzenetére
A dual stabi bizony nagyon jó dolog, ha az ember egy hosszabb obival akar manuálozni... A Sonnarral enélkül nagyon remeg a kép, ezért focus peakinget használok (alacsony érzékenységgel) és rövid sorozatokat lövök vele a fókuszgyűrű nagyon lassú tekerésével. Úgy gyakorlatilag garantált a siker.
-
MrChris
nagyúr
válasz
#31733248 #11435 üzenetére
Panára meg ott van az ois+is duálstabi, de szerintem ez már nagyon nem ide tartozik. Ha valaki szereti ezeket a régi obikat birtokolni játszani, használni azt kevéssé boldogítja hogy a Sony, Canon... meg akármelyiknek van stabilizált modern obija, attól a Sonnarja IS nélkül marad nem lesz AF-a. A régi cuccból szeretne többet kihozni pl. külnböző méretű és felbontású szenzorral, stabilizátorral, szórólencsével és még ott van igazi kuriózumként az A7pdaf-re az AF-os adapter. Akit ez nem izgat használhatja natúr, ugyan arra a hegyre sokféle képpen szeretünk felmászni.
-
#31733248
törölt tag
válasz
MrChris #11434 üzenetére
Leggyakrabban úgy szoktam a záridőt beállítani, hogy ne kelljen állandóan állítgatni. A Sigma 17-70-nél például 1/4-es záridővel, gombnyomogatva, gyújtótávolságtól függetlenül gyakorlatilag nincs egyetlen bemozdult képem sem, ezért azt leginkább úgy használom. Nem is nézem vissza a képeket, mert tudom, hogy az összes éles. Elég nagy biztonsággal használható 1/2 másodperccel is, de ha állandóan vissza kell nézegetni, nem mozdult-e be, akkor már a fene megette az egészet.
Abban igazad van, hogy az ember nagyon ritkán használja a tele hosszú végét hosszabb záridőkkel és hogy az ilyen felvetések gyakorlati szempontból nem fontosak.
Örülök, hogy tetszik a 135-ös Sonnar, én is nagyon szeretem. De fogok egy natív 85-öst, vagy 135-öst is venni, mert nem mindenki olyan türelmes....
-
MrChris
nagyúr
válasz
#31733248 #11431 üzenetére
Elég drága az a Sony kitobi. Nem derült ki számomra, hogy A7-en vagy NEX7-en csinálták e az IS tesztet, nem mindegy. Mivel itt manuálokkal operálunk nem sokat lehet kezdeni azzal, hogy egy natív obiban milyen stabi van, hanem azzal inkább, hogy a manuálból ki mit tud technikailag meg persze esztétikailag kihozni. Lehetne ekézni minek a focal reducer, hisz a Sonynak ilyen-olyan nagylátó, vagy annak megfelelő élesebb obija van...
Azért az este kipróbáltam az OM 180-at (ekv 360mm) mennyit stabizik rajta a gx80. 1/4s a max mikor még sikerül éles képet csinálni, 3-4 képből. 1/2s-nál mindig marad benne egy pici lágyulás. A Sonnar 135-össel (ekv 270mm) az 1/4 könnyen megy minden második, de volt hogy egymás után mind éles. Ezzel még 1s-al is sikerült éles képet csinálnom! Ennek már nem sok értelme van, a keresőkép frissítése is szinkronizálva van a záridővel, lehet hogy ez kikapcsolható. Ügyesen kell nyomkodni az expo gombot, mert a stabi félig lenyomva is elkezd mozogni, ha olyan helyre kerül lágyan, de ahtározottan elkezdi visszadolgozni magát alaphelyzetbe. Emlékeim szerint az Oly IS-a ebben jobb. Indításkor (félig lenyomás) 1-2 tizedet várva optimális az exponálás kezdete. Szerintem ekkora nagyításnál (360mm) már nem sok értelme van az 1/4s-nak, de van erre is lehetőség. -
Matska
senior tag
A mai nap meghozta a futár a Lens Turbo 2-t. Első tapasztalat, hogy a csomagolás nem volt annyira precíz mint a Camdioxnál, maga a szerkezet viszont masszívabbnak, nehezebbnek tűnik egy fokkal. A front lencse mélyebben ül a tubusban, viszont a Canon bajonettet záró pöcök kicsit lötyögősebb. A vázra feszesebben megy fel, és maguk az objektívek is feszesebben vannak benne.
Tapasztalható, hogy szűkebb a látószög mint a Camdiox-al, de élesebb mindenhol. A sarkok nem tökéletesek de használhatóak és kategóriákkal jobb, és középen is egy fokkal élesebb.
Az érdekes, hogy az összes objektívet túl lehet tekerni a végtelenen, az előzőn nem lehetett. A 2m-re lévő tárgynál a fókusz is 2m-nél van. A camdiox-nál 2,2 volt kb.
Mindezért cserébe viszont az ára a duplája a Camdioxnak. Tesztképekkel még nem tudok szolgálni, de hozni fogok.
-
faki_
senior tag
válasz
DrojDtroll #11428 üzenetére
Úgy tudom, hogy Takumarból 55/1.8 van és M42. Utódja a "K-s" 55/1.8, ez és az 1.7-es már Pentax néven fut (A, M). Az "A" jelűeknek igazán Pentaxon van jelentősége, lehet a vázról állítani a rekeszt, ill. kicsivel kompaktabb építésűek, keskenyebb a fókuszgyűrű, kevésbé kézreálló, optikailag nincs különbség. Ha az 1.7-hez kell hasonlítani, akkor az 1.7 a nyerő, az egyik legjobb a kategóriájában. Az 1.8-ast nem tudom, de valószínűleg az is jobb, mint az F2-es, dicsérni szokták és jól tartja az árát.
-
DrojDtroll
veterán
Pentax A 50/f2 vagy smc takumar 50/1.7 a jobb választás?
Pénzben mindkettő ugyan annyi lenne.
-
szazbolha
addikt
válasz
fattyu #11386 üzenetére
Zeiss Planar 50/1.7-esem már volt (canonon nagyon jó volt), de Yashica 50/1.7 nem volt bírtokomban.
Szívesen kipróbálnám és összehasonlítanám az amúgy agyondicsért Hexanon 50/1.7-el. Ebből már vettem kettőt is, mert az elsőben nem láttam azt a pluszt amit írnak egy takumar vagy fujihoz képest.
//
Melyik yashinon 50/1.7-et javasolnád? vagy az ML, DS, DX verziók optikailag egyformák? -
MrChris
nagyúr
válasz
szazbolha #11422 üzenetére
Megnéztem, a Sonnar úgy látom mindenkinél jól hasít. Még nem találkoztam rossz példánnyal készült képpel.
Elvileg az IS-t lincenszelte vagy mit csinált a Sony az Olyval. Azóta van pár vázukban. Nagyon vártam, hogy a Panában is megjelenjen.Econ: Persze, tőled nem is vártam mást. Még nem mentem rá, hogy mit is bírnék vele kitartani. Ez a stabi minden objektívvel jelen van, szódásüvegtől a Heliosokon, Sonnarokon át a natív üvegekig. Ez elég nagy előny aki manuálozik. Kíváncsi lennék, hány képenként sikerül megfognia az OSS-nek egy ekv. 360mm-es Sony üveget 1/8s-nál? De majd kipróbálom, hogy az ekv. 360, 270 és 200mm-os manuálokkal hogy muzsikál az IS, mikor lesz használhatatlan.
-
szazbolha
addikt
válasz
#31733248 #11423 üzenetére
A szenzor stabi megléte a fontos. Az stabik hasznossága mindig vita tárgya, de leginkább statisztikailag lehetne mérni. A sigma 150-600 hosszabbik végével én is lőttem már 1/15-el élesnek látszó képet, de nem ezek az extrém jól eltalált szitkuk a jellemzőek. Én megelégednék átlag 3-4 fényértéknyi javulással is.
Ami egy 18-55 kitobi hosszabbik végével kb az az érték lenne amit írtál. -
szazbolha
addikt
válasz
MrChris #11421 üzenetére
Nagyon komoly az a képstabi. Várom, hogy Sony vonalon is elérhető legyen értelmes áron.
//
Leginkább csak teszt ábráim vannak. Sony F3: http://www.szazbolha.eoldal.hu/fenykepek/135mm-teszt/
Az oldal átméretezi, de bele lehet nagyítani. A tesztábrák kis szöget zárnak be a tárgysíkkal.
Nikonnal vannak plüss állatkás "portrék", majd megkeresem. -
MrChris
nagyúr
válasz
szazbolha #11419 üzenetére
Ezek kézből készültek
a szenzorstabi nagyon odabax
a 180-as (ekv 360mm) állattal is kézből 1/50 de még néha az 1/25s is összejön. Tehát a bemozdulás miatti lágyulás nagyjából kizárva. Az élesség állítás stabilizálva az evf-en könnyebb. Apám párhuzamosan egy dslr-el készítette a saját próbálkozását, hát mikor rápróbáltam menekültem vissza. Viszont a szenzor 4/3-os így nemtom milyen körülötte.
Egy Sonnar135 vs 'haxanon 135/2,5 és egy noname Unitor 135' összelövésre kíváncsi lennék nyitott és 4f-re rekeszelve. -
szazbolha
addikt
válasz
MrChris #11416 üzenetére
Az én tapasztalatom is hasonló. Szeretek tesztelgetni és van jópár 135-ösöm. Nex F3 és alulátersztő nélküli Nikon d5500-on is tudtam ezeket tesztelni. Nikonon talán jobban láthatóak a különbségek.
A Sonnar 135/3.5-öt tartottam meg elsődlegesnek a "csoportjából" épp azért, mert nyitottan is jól rajzol + könnyű, kezes, kellemes vele fotózni. Színvisszadása az ízlésemnek megfelel. Még makróra is elmegy.
Az f/2.8-asok (és 2.5-ösök) f/4-nél már javulnak és f/5.6-on alig van már különbség, sőt a haxanon 135/2,5 és egy noname Unitor 135-ös talán még jobb is, mint a sonnar.
Azt gondolom, ha nem állványról vagy nagyon rövid záridővel fotózunk, a példányok közötti különbséget elfedi a felvételtechnikából adódó életlenedés.
Márpedig általában nem az a cél, hogy állványról fotózzunk egy portré objektívvel.
//
A leírások szerint a a Focal reducerek nem csak a fényerőt növelik meg, hanem a feloldóképességet is.
Nagyon kíváncsi vagyok a hatására a 135-ösöknél, bár azt gondolom az F3-ason nem lesz "hüha" érzés.
Kéne egy jobb szenzorú nex. Akár LP (AA) szűrő nélkül. De azt hiszem ilyen nincs. -
szazbolha
addikt
A kérdésed fura és nem egészen értem.
A hozzászolásom kizárólag APS-C méretű szenzorra vonatkozott. Nem látószögekről, hanem gyújtótávolságokról írtam.
Ebben a kontextusban szinte bármelyik DSLR-hez és MILC-hez gyártott kitobjektív legnagyobb látószöge nagyobb, mintha egy 24mm-es kisfilmes objektívet adaptálnánk rá.
Ez nem egyértelmű?
//
Azt gondolom ha objektíveket és látószögeket próbálunk hasonlítgatni, akkor azonos képmérettel és kell azt megtenni. -
MrChris
nagyúr
Lőttem egy tesztet egy ilyen SMC Takumar 135/3,5-el meg Sonnar 135/3,5 meg OM 135/2,8-al és OM 100/2,8-al. Kíváncsi voltam a Takumarra mit tud. Nyitva a Sonnar a legjobb, közvetlen mögötte az OM 100 majd OM135 és Takumar. Azonosra rekeszelve f:4-en pedig az OM100 a legélesebb, majd Sonnar, OM135 és Takumar. Hát nem esett le az állam az élességétől.
Itt vannak a képek ha valakit érdekel. -
Muerte68
addikt
válasz
DrojDtroll #11413 üzenetére
árfüggő mennyit szánsz rá-Roxsen-Camdiox-Zhongyi Lens turbó-Mitakon-20-40000ft emelkedő sorrendben minél drágább annál jobb+vannak mindenféle ismeretlen nevű és minőségű az olcsóbb kategóriában.
A Camdiox-ot sokan használják viszonylag jó áron van a Zhongyi lens turbó drágább meg jobb is azt is elég sokan használják -
szazbolha
addikt
válasz
MrChris #11411 üzenetére
Annyit azért hozzátennék, hogy a Leica és Yashica Distagonok elég szépen dolgoznak digi APS-C-n is.
A 28/2.8 és a 35/2.8. Továbbá a Flektogon 35/2.4 is jól használható még.
Persze ezek nem a 10.000 Ft-os kategóriába tartoznak, és el kell fogadni, hogy a legújabb kitobjektívek szubjektív képminősége közelíti ezeket, leginkább a kontrasztosságuk miatt.
24mm-ből is lehet találni még használható darabokat akár a Sigma 24/2.8 macrót, de a képminőség itt már picit alul marad az olcsó kitobjektívekkel szemben.
20mm és szélesebb látószög esetén pedig én még nem találkoztam olyan objektívvel ami jobb lenne mint a kitobjektív.
Általában fixeket adaptálunk (képminőség és fényerő miatt), de akad pár zoom amit érdemes kipróbálni pl. videózás miatt. A legendás Vivitar S1 páros: 28-90 és 70-210 (korai verziók) És Yashica vonalon is található meglepően jó képminőségű zoom, amely sajnos szintén tolózoom mint a fentiek: Y28-85 f/3,5-4,5.
Ezek a zoomok nagy és súlyos objektívek, egészen más érzés ezekkel fotózni mint a könnyű kezes fixekkel.
//
Amúgy egyetértek az igazi szép adaptált élet 50mm és felette kezdődik. -
MrChris
nagyúr
válasz
DrojDtroll #11407 üzenetére
Nagylátót elfelejtheted, a drágák se nagyon érik be a kitobik felbontását. Magamat idézve
ha olcsón akarsz rendes üveget vegyél inkább natív objektívet. 50 és felette lehet próbálkozni manuálokkal, alatta jobb a kit.
-
Muerte68
addikt
válasz
DrojDtroll #11409 üzenetére
canon ef-adapter a leggazdaságosabb mivel arra az m42-pk-cy-m39-is adapterezhető
28-28-35 mm-es obik vannak de nem a leg pengébb obik a fényerő is általában 2,8-3,5-körül van talán a cy-bajonettes yashica-ák amik jónak mondhatók.
az előzőleg felrakott 2 kép egy 29 mm-es pentacon-nal készült a képélesség javult de mint látod korántsincs olyan csavarbokeh mint a helioson -
Muerte68
addikt
válasz
DrojDtroll #11407 üzenetére
Lencsés eggyik se.Vagy a focal reducer re gondolsz?
Nagylátózni manuális obikkal nem túl könnyű mivel FF objektívek és még apsc n is másfeles szorzóval kell számolni. -
DrojDtroll
veterán
sziasztok
szeretnék újra belevágni a manuális világba kis költségvetéssel.
normális obim már lesz(Ashai Pentax-M 50mm 1.7)
egy használt sony a5000-en gondolkodok mellébe kellene még szereznem valamilyen lencsés átalakítót illetve egy nem túl drága nagylátót
az utóbbi kettőben kérném segítségeteket.
nex-pk átalakító legyen, vagy valami más? (nem tudom még milyen lesz a nagylátó)Melyik lencsés adapter ajánlott?
-
szazbolha
addikt
válasz
jjeahh #11402 üzenetére
Köszi! Ez hasznos infó volt,
Még nincs focal reducerem, viszont van sok objektívem.Matska, neked is köszi a véleményt.
Az a helyzet, hogy szeretném egy lépésben elintézni beszerzést és olyan Vitrox FR-t vennék amely átviszi az AF-et is EOS objektívekről. (tudom lassú lesz régebbi NEX-en.) -
Matska
senior tag
-
jjeahh
nagyúr
válasz
szazbolha #11401 üzenetére
Igen, bár nem Sonnarral (a képek alatt írja, hogy melyik 135mm). Amúgy milyen reducered van, camdiox? Nekem eddig az a tapasztalatom, hogy a camdiox a hosszabb obikat jobban szereti, nálam 50-55-58mm üvegekkel csak picit javított az élességen (képközépen
), a 135mm és 200mm üvegekkel viszont csodát művelt. Hogy Sonnarral milyen lenne azt nem tudom, de ha a képszélek nem érdekelnek, valszeg nem kell majd csalódnod.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen autót vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Amazfit Balance - ár-érték egyensúly
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nintendo Switch 2
- További aktív témák...
- Panasonic DC-BGH1 komplett filmes rendszer eladó!
- Sigma 18-200mm F3.5-6.3 II DC OS Canon objektív
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ! / 100 / 1100 / 4200 expoval )
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - két akku, mágneses csíptető, 64GB SD
- Olcsóbb lett! Nikon D3300 + Nikon 18-300mm f/3.5-6.3 G AF-S DX ED VR objektív + tartozékok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged