- iPad topik
- Amazon Kindle
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- Milyen alaplapot vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
ma De ahogy arra számítani lehetett, ez is egy kétéves Nokia eszköz átnevezve.
-
A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
it Ezúttal a Comcast kínálná egyben a Peacock, Netflix és Apple TV+ streamingszolgáltatásokat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz KawaBazsy #11306 üzenetére
Azzal remélem tisztában vagy, hogy egy 135-ös APS-C-n már kb. 200-nak megfelelő látószög, és
- egyrészt az kézből, a fókuszt belenagyítással ellenőrizve már eléggé felnagyítja a kézremegést és fókusz-tekerésből eredő mozgatást (tehát eléggé megnehezíti a dolgot)
- másrészt ahhoz stabi nélkül már 1/200 vagy inkább 1/250 és rövidebb záridő kell, plusz élességért legalább egyet rekeszelni fogsz rajta, ami a legtöbbnél már egyből f4, szóval nappal és jó fény kell hozzá; akár már egy felhős-borús időben enyhén árnyékos részbe lövésnél is már az ISO-t kell tolni (méghozzá A-módban kézzel, mert ha az obiról nem tudja, hogy tele, akkor by default 1/60-nál kezdi csak emelni az ISOt, ami itt már régen rossz; vagy S-mód vagy M-mód)Én is azt mondom, hogy telének inkább egy használt 55-210 kit telezoomot vegyél, a végei kivételével élességre elfogadható, kicsi, könnyű (egy 135 f2.8-hoz képest); nem drága, van benne AF és OSS, ami rengeteg frusztrációtól fog megkímélni; és vele az a6000 egyik fő erősségét, az AF-képességeit is ki lehet használni. Manuállal ismerkedni kényelmesebb a normál és kistele tartományban, és jó és olcsó 50-esekkel Dunát lehet rekeszteni (ha éleset keresel olcsón, akkor pl. Minolta MD 50 f2, 5k vagy alatta találni, olcsó 50-esek között kiemelkedő élességével kompenzálja kevésbé fényerősségét és gyengébb bokéját).
Nekem meg ZX6R 600JJ papíros váz kell nem heroin-árban (ebayen láttam már 360k-ért ), hogy a Ninját újra összerakjam -- erre tipp?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz KawaBazsy #11315 üzenetére
Szinte mindegyik japán 135 f3.5~4 jó, akár azt is mondhatjuk én csak leírtam, hogy milyen hátránya van egy ilyen hosszú manuálnak APS-C-n. Az előnyöket-hátrányokat már neked kell mérlegelned.
Manuál kipróbálására továbbra is inkább egy 50-est javasolnék, az olcsó, jó, kisebb, könnyebb, és azzal fókuszálni sokkal barátságosabb, mint egy ekv. 200-as obival.A kit 16-50 optikailag sokkal gyengébb (főleg 16-18-on borzalmas), mint az 55-210. Sötét és fényerőtlen, bokehban gyenge, ez a legnagyobb gondja, de élességre, torzításra egész okés kitobi létére, főleg szokatlan módon jó képszélen a tele végén.
Tudom, hogy nehéz eset, már egy éve vadászok vázat vagy motorhibás donort. A váz megroggyant, a teljes eleje a blokkig kuka. De hát a szerelem nem racionális, mégiscsak ez volt az első és a kedvenc, amibe 50k-t beletekertem
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
#31733248
törölt tag
válasz KawaBazsy #11306 üzenetére
Nekem egy Carl Zeiss Jena Sonnar MC electric 135mm f3.5 van hasonló célra, nyitva is éles és a bokeh is krémes, az építési minősége is példás. Nézd meg teljes méretben, nem fog csalódást okozni. Árban 25-30 ezer forint körül.
Hasonló gyútávon lőttem az 55-210mm-es kitobival f5.6-os, nyitott rekesszel ezt a képet. A hosszú végén, lerekeszelve ennyire éles. Szerintem ez egy kit telétől nagyon jó.
-
faki_
senior tag
válasz KawaBazsy #11329 üzenetére
Rekeszértéket viszik át a plusz csatlakozók arra alkalmas vázon, adapterezve nincs jelentősége.
-
p_adam
addikt
válasz KawaBazsy #11349 üzenetére
Pl. itt vannak képek, már párszor ki volt tárgyalva hogy a "márkásabbak" között szinte csak jók, vagy nagyon jók vannak, ez is annak tűnik (csak kérdés mennyire szereti valaki a fordított irányú fókuszt, nekem pl. ez többet számítana használat szempontjából, mindegyik jó, csak keverni nem érdemes).
[ Szerkesztve ]
-
Muerte68
addikt
válasz KawaBazsy #11353 üzenetére
Ez jó mentettem a Takumar-os részt egyszer már olvastam
tvamos-jó de mennyire nehéz rendelni ithonról?+a fura nyelv[ Szerkesztve ]
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
szazbolha
addikt
válasz KawaBazsy #11455 üzenetére
A focus peaking csak segít. Főleg ha belenagyítasz, akkor akár a szemre is tudsz élesíteni.
Ha neked nélküle is megy akkor nem kell használni. DSLR-eken sincs ilyen segédeszköz és ezt az objektívet még filmes gépekhez tervezték, ott még LCD sem volt csak prizmás kereső.
//
Igen a gép álltja be az expozíciós időt. Vagy választhatsz autó ISO-t is.
Ekkor a rekeszt (mélységélesség) és a záridőt (mozgó téma fagyasztása/mosása, bemozdulás határ) is te határozod meg, és a megvilágítástól függően állítja a gép az ISO-t.
Az a szép a Sonykban, hogy még a TTL vakuzás is megy adaptált objektívvel (ha van beépített vaku)[ Szerkesztve ]
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz KawaBazsy #11455 üzenetére
Tetszik ez a manuál üveg, télleg van egy saját képi világa, éles, szépen mos. Videózni is lehet vele állványról, ha neadjisten nem tud az ember közelebb menni a témához.. Van az eladónak két másik Zeiss üvege is, egy Flektogon 35 F2.8, ill. egy Pancolar 50mm f 1.8. Ezek milyen minőséget képviselnek képileg?
-
őstag
válasz KawaBazsy #11518 üzenetére
A Takumarnak lassan már templomokat kezdenek emelni a fanboyok... vicces. 40 ezer körül mennek újabban, ami még a 10 ezres Heliosoknál is nevetségesebb
OM Zuiko MC 50/1.8 vagy 1.4, Yashica ML 50/1.7 vagy 1.4 - ezeket ismerem, szuper obik, 10-25 között megkapod őket állapottól függően.[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz KawaBazsy #11518 üzenetére
Attól függ mit szeretnél, élességet, fényerőt a jobb háttérmosáshoz, esetleg egyedi bokehet? Vagy épp a méret számít?
A legtöbb bajonettes rendszerből találsz 1,4 vagy 1,7/1,8-as 50mm-es obit.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
-
Rapid136
őstag
válasz KawaBazsy #11524 üzenetére
A preferált egyszerűséggel lekorlátozod magad, pláne hogy 1500-2000 Ft az adapterek ára.
Ez pl. egy Altixos 2,8/50mm-es Meyer Trioplan képe:
De van m39-es távmérős, Minolta MD és m42 50mm-em is. A távmérős kicsi és fényerős, sétához ideális de a képe nyitva kicsit lágy. A Minoltából van 1,2 1,4 és 1,7 is, ezeket ritkábban használom, a Trioplannak meg érdekes a háttere...
Szóval hol ezzel, hol azzal indulok el :-)Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz KawaBazsy #11526 üzenetére
Van belőle manuális MD/MC bajonettes és van újabb AF-es is, ami nem kompatibilis az előzővel.
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
szazbolha
addikt
válasz KawaBazsy #11524 üzenetére
Nem mondanám magam kezdőnek, de még mondig az éles jó rajzú objektíveket kedvbelem.
Újabban kifejezetten olyanokat keresek amelyek nyitottan is jók, vagy kiemelkedőek a hasonló paraméterű objektívek közül.
Egy élesen rajzoló objektíveket lehet szűrőzni, utólag lágyítani, de egy életlen kép élesítése mindig kompromisszumokkal jár. -
Matska
senior tag
válasz KawaBazsy #11652 üzenetére
Arra való, amire használod. Portréra. Elvileg lapítja az arcokat a túl nagy gyújtótávolság, de neked kell, hogy tetszen, neked kell elégedettnek lenned. Nincsenek ezek a dolgok kőbe vésve
Inkább javaslat, hogy mit mire érdemes használni.
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
tvamos
nagyúr
válasz KawaBazsy #11652 üzenetére
Szerintem portrezni APS-C-re szoktak ajanlani az 50mm-t, FF-en inkabb amolyan mindenes obi, akkor hasznaljak, ha nincs eleg hely, hogy beleferjen a model.
En szeretem azt a latoszoget, amit ez ad, (DX-en en szivesen hasznaltam a 35mm-t, es a Nikon 1-et is szeretem 20mm korul hasznalni,) mert mar aranylag sok minden belefer, es ahogyan MrChris kollega is emlitette, nekem mar ez elfogadhato "aranyokat" ad.
De en nem allitgatom a sokat a "modelt", inkabb point-and-shot fotos vagyok...(#11659) szazbolha válasza KawaBazsy (#11652) üzenetére
családi képekhez bőven belefér.
Felteve, ha van hely, hogy beleferjen a csalad...Amugy az en (es sok mas ember) favoritom a 105-os Micro Nikkor. (Portre+Macro temaban.) Majd, ha a Nikon kihozza az FX-es MILC-et, meg otosom lesz a Lotton, akkor veszek egyet.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
szazbolha
addikt
-
MrChris
nagyúr
válasz KawaBazsy #11754 üzenetére
Az az összehasonlítás sajnos sokakat félrevezet. Mivel ezeket a régi objektíveket elég sokáig, akár évtizedekig gyártották több féle variáció készült belőlük. Ehhez jöhet még az esetleges gyártási egyenetlenség, pontatlanság.
Jobban az om50/1.4-est ismerem, abból külsőre, jelzésre legalább négyféle készült, de azon belül is tapasztaltam, hogy vannak apróbb eltérések. -
p_adam
addikt
válasz KawaBazsy #11756 üzenetére
Ez pont nem igaz, a legtöbb objektívnél ugyanis a fókusz egy picit hátrább tolódik, mikor lerekeszeli az ember (Focus Shift) és a LiveView módban ez kiküszöbölhető. Persze van, hogy ha nagy a mélységélesség, akkor már nehezebben mérhető be hajszálpontosra.
De amíg utólag rekeszelget az ember, már el tud annyit mozdulni kézből, hogy elmászik kicsit a fókusz, szóval inkább erre célszerű figyelni. -
szazbolha
addikt
válasz KawaBazsy #11759 üzenetére
Lehet, de minél szűkebb a rekesz és minél kisebb az objektív gyújtótávja, annál nehezebb lesz elkülöníteni a valódi élességi síkot attól amit az LCD-n még élesnek látsz.
Ez elvileg nem gond amíg csak LCD-n nézed, de ha kinagyítod a képet monitoron, mott ár van esély meglátni, hogy nem oda került az élesség síkja ahova szeretted volna.
Szóval ha van rá lehetőség és nem zavar be a felvétel készítésbe akkor inkább nyitott rekesszel élesíts.
Nem véletlen hogy így működik a "modern" DSLR-ek mindegyike. -
Rapid136
őstag
válasz KawaBazsy #11765 üzenetére
Ezt komolyan kérdezed?
Mondjuk a kinai adapterezett világban nem biztos hogy erre alapoznék...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
szazbolha
addikt
-
Muerte68
addikt
-
-
fefe9
tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- iPad topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Távozott az OpenAI társalapítója
- Amazon Kindle
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs