- Elképesztő mértékben tömörítenék be a nagy nyelvi modelleket
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
-
PROHARDVER!
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
daniduke
tag
-
rellif
senior tag
Ha már úgyis a Meyer-ek kerültek előtérbe a Primagon 35mm 4.5 mennyire jó(?)
Viszonylag baráti áron lehet ezeket beszerezni. -
jjeahh
nagyúr
-
Sziasztok!
APS-C érzékelős gépre keresek m42-es olcsó, sőt, filléres lencsét, aminek érdekes a képi világa.
Van már Helios 44M, Jupiter 37A, és Porst 35mm f3,5 lencsém.
Kössz!
-
faki_
senior tag
-
Matska
senior tag
válasz
jjeahh #10386 üzenetére
Ha még meglesz január végén, akkor felpróbálom a gépre, hogy mit tud, akkor megyek csak legközelebb Pest felé.
Azon is gondolkodom, hogy a Camdiox-ot eladom, és lecserélem egy Lens Turbo II-re. Már csak úgy kíváncsiságból is.
Az asszony is szereti amikor ilyen filléres dolgokkal kísérletezem. -
Matska
senior tag
Fattyu: tudok róla, hogy a Sonnar etalonnak számít itt sokaknak. Azért is ahhoz hasonlítottam
MrChris: 20-25 között mennek a jó állapotú MC-k amit meg is mernék venni.
80hun: jófogáson van fenn.
-
-
Matska
senior tag
BUÉK minden manuálozónak!
Egy Pentax 135mm 2.5 megéri a 10eFt felárat egy CZJ Sonnarhoz képest? Érdemes ezzel a Pentaxnál foglalkozni egyáltalán élesség tekintetében teljesen nyitva?
-
tvamos
nagyúr
válasz
Rapid136 #10367 üzenetére
Igen, a Sony a 7-et jol bedobtak az allovizbe, es nem is akarom kissebbiteni a Sony erdemeit, de azert hasonlo aron consumer fullframe gepet lehet venni mas gyartoktol is, csak nem MILC. Ha nativ obikkal fenykepezel, mert akarod az AF-et, a VR-t, a focustav visszajelzest, meg a kitoltott exif adatokat, akkor arban szinte ugyan ott vagy. Ha manualozol, vagy geek vagy, akkor persze a Sony A7 a legjobb valasztas az olvasmanyaim alapjan, es en is azt szeretnek vasarolni. En igy latom ezt a dolgot.
-
zolko74
tag
Ezeknek az obiknak mennyi a reális ára?
Rikenon P 50mm 1,7
Minolta MD 50mm 1,7A Minoltához MD-M4/3 átalakító kell ha jól tudom Panasonic G3-hoz.
Rikenon-hoz PK-m4/3 kell? -
Rapid136
őstag
Nincs valakinek Budapesten egy NEX-es focal reducere (MD leginkább)?
Annyira kiváncsi lennék hogy az A7 és az A6000 vázra feltéve, mondjuk az 1,2/50-em mit produkál. -
rellif
senior tag
válasz
DrojDtroll #10373 üzenetére
A Chinon objektívek nem rosszak,nekem egy 1.7/55-ös van.
Szerencsére kevesen keresik ezért olcsón beszerezhetőek.
Egy Helios 44-3-hoz hasonlítva semmi extra.(A régi Szovjet objektívek a minőségi szórástól eltekintve nagyon jók.) -
jjeahh
nagyúr
válasz
Rapid136 #10365 üzenetére
Egyezzünk meg annyiban, hogy elfogadom, ha te nem veszed hasznát az ekv. értékeknek, de te is hagyd már, hogy én nyugodtan számolgassak ha akarok, mert számomra igenis hasznos infó. Azt meg, hogy az emberek többsége mit akar és mit lát jónak fölösleges találgatni. Az biztos, hogy az én fotós-haveri körömben mindenki tisztában van az üvegeik ekv. értékével. Focal reducerhez visszatérve: ha nem számolgatunk semmit, akkor egyáltalán mi alapján kéne megvenni őket? Sőt, mit írnának a specifikációkban? Hogy milyen márka, hány deka oszt csók?
Mert egy focal reducernél egyáltalán nem mindegy hány FÉ-t és mekkora látószöget nyersz, ahogy mondjuk egy kompakt fényképezőgépnél vagy objektívnél sem, hogy mekkora látószöget kapsz a croppos vázadon.
-
Rapid136
őstag
válasz
DrojDtroll #10369 üzenetére
Erre mondják hogy izlések és pofonok...
A Heliosnak van egyfajta képi világa, de van minőségi szórás a darabok közt. A Chinon nem tartozott a nagyobb márkák közé, lehet hogy a lencséket se ő tervezte hanem független gyártótól vette. Szóval én inkább a Heliosra szavaznék.
Kérdés milyen vázra vennéd és milyen célra? -
Muerte68
addikt
válasz
DrojDtroll #10369 üzenetére
Szerintem nagyjából ugyanott-nem kiemelkedő semmiben,inkább ha éleség kell Minolta 1,7-ha jobb karakter Yashica 1,7
(De ez szubjektív)
De a Chinon semmi extra. -
DrojDtroll
veterán
válasz
DrojDtroll #10356 üzenetére
erre valaki?
-
Rapid136
őstag
Ezt meg ajánlom mindenkinek ha össze akarna hasonlitani objektiveket, háttérmosást különböző érzékelőkön és tárgytávolságokon.
Pl érdekes teszt az 1,7/50-es obi m4/3-on 5m kontra FF 2,5mhttp://dofsimulator.net/en/
-
Rapid136
őstag
válasz
tvamos #10366 üzenetére
Nem mondtam hogy nincsenek helyzetek amikor lenne értelme. De a nagyobb többség számára már nem. Lassan 12-13 éve van DSLR, a mai huszon(harminc)évesek már az APS-C vázakkal ismerték meg a fotózást. Nekik az az uj "kisfilm". A 6x6 és 6x9-es gépeket a 40-50 években eldózerolta a Leica szabványa, 50 évig fennmaradt. A FF meg meg egyenlőre olyan mint a Hassy vagy Mamiya 6x6 gépei, leginkább a profik eszköze. De a Sony a 7-es sorozattal azért szép nagy követ dobott az állóvizbe :-)
-
tvamos
nagyúr
-
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh #10363 üzenetére
Sorry a pontos értékeknek valóban nem néztem utána... a változás irányát akartam kiemelni.
Azt viszont áruld már el nekem hogy az átlag fotósok és főként a kompakt fotósok mit kezdenek azzal az információval hogy a szappantartó zoomja ekvivalens 28-105mm? Értem hogy beleirják a prospektusba, de ettől még a gyakorlati haszna közelit a nullához. Eszembe jutott egy srác aki megvette a Nikon egyik UWA kompaktját aztán felháborodott levelet irt a cégnek hogy a képsarkoknál csúnyán torz a kép, sokat segitett az ekv. 21mm. Max annyi haszna van hogy a nagyobb megapixel mellett lehet hivalkodni hogy az átszámolt érték milyen kicsi. A tudás már nincs mögötte hogy mivel jár...
Egyszerűen egy nem létező etalonhoz számolgatsz át mindent, amit az emberek többsége nem tud hova tenni.
Szived joga, számolgass, a filmes korszakban egy embert nem ismertem aki a 6x6, 6x9, vagy a kisebb formátumok között szorozgatott volna. Pedig ott is volt átjárhatóság a bajonettek közt.
Most sincs több érzékelőméret mint akkor, ff, aps-c és aps-h meg a m4/3 amiken cserélhető az obi és elterjedt rendszerek. 50, 35 és 20 mm, ez a három érték amiből aztán gondolkodás és számolás nélkül tudnod kell hogy mire számits egy adott gyujtótávolságú obival az adott vázon. Ha neked ez bonyolult...
Egy adott gyujtótávolságú objektiv mélységélessége adott, becsapják magukat az emberek ha azt gondolják hogy a 1,4/50-es obi a cropos vázon olyan lesz mint a ff vázon a Biotar. Látószögben igen, de háttérmosásban nem.Na mindegy, idénre kivitáztunk magunkat, mindenki húzzon szilveszterezni jól!
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Rapid136 #10362 üzenetére
Nekem az ekv. értékek szorozgatásával eddig sosem volt gondom, ha valami "megzavar", az a te agyonbonyolított elmélkedésed
Focal reduceres különösen, halvány fogalmam sincs, honnan szeded az ilyen 0,66x, 1,4/50 - 1,2/50 értékeket
Először is a legtöbb focal reducernél 0.72x a szorzó és 1FÉ-t nyersz, az 50mm-t ha 0,72-vel szorzod sosem 50mm lesz, 1FÉ nyereséggel F1.4-ből meg főleg nem F1.2. Tudom, hogy szerinted fölösleges ez a számolgatás, de ha már számolunk számoljunk rendesen.
Amúgy ha az ekv. értékek számolgatása teljesen fölösleges és baromság szerinted, akkor valami kva nagy ásznak kell lenned, hogy ezt ennyi év után végre felfedezted, mert gyakorlatilag az objektív és fényképezőgép tesztek meg specifikációk jó része téved, amelyikben megemlítik a dolgot (pl. kompaktoknál szinte mindíg), sőt, a fotósok többsége is tévedésben élt eddig. Szal köszönjük szépen a megvilágosodást, ha tudtam volna, hogy a focal reducerrel annyit nyerek, hogy közelebb mehetek a témához, meg sem vettem volna... -
Rapid136
őstag
Az adott érzékelőhöz tartozó alapobjektiv gyujtótávolsága nagyjából a Pythagoras tétel alapján számolódik:
2,4 a négyzeten + 3,6 a négyzeten aztán ennek a gyökét veszed, az 43mm (az hogy miért 50 az általános, azt ne kérdezd, de 45-58-ig van többféle)
6 a négyzeten + 6 a négyzeten, aztán ennek a gyökét veszed, az 85mm
ezeket csipőből kéne tudni, nem változnak meg semmitől, ahogy a gyujtótávolság semFelnőtt egy generáció akiknek a nagyfilm, és már a fullframe se mond semmit, sőt fixobit is ritkábban használnak. Nincs viszonyítási alapjuk, mitől lesz neki jobb hogy az 50-es alapot beszorozza 1,5x és kijön hogy 75mm? Felrakja a zoomot és fotózik.
Aki meg kicsit is foglalkozott a fotózással és használt többféle érzékelőméretű gépet, annak meg illenék tudni a fentieket. Meg azt hogy egy 24mm-es objektiv melyik gépen mire jó. A szorozgatás okafogyottá vált, csak megzavarja az embereket.Ugyanez volt a véleményem a reducerről, bár megváltozott közben
az egyszerűség kedvéért vegyünk egy 50-es obit
a focal reducer a nevéből adódóan pont úgy viselkedik mint egy szorzós előtétlencse, érzékelőmérettől függetlenül 0,66-tal szorozza a gyujtótávolságot
vagyis 35mm-re változik valóban az obi
ami viszont változatlanul zavaró ahogy átszámolgatják és értelmezik a focal reducert
hogy az 1,4/50mm-ből lesz egy 1,2/50mm, na ez ami nem igaz -
80hun
addikt
Részben igazad van de félreértelmezted kicsit
Igen a fizikai jellemző maradAkkor másképp írom :
Ha FF-en 1x-es nagyítást érsz el akkor mft-n 2x-est így egyszerűen fogalmazva.Mint az új oly makrónál . A fizika leképzése 1.25:1-hez de a nagyítás 2.5x-es lesz
Hogy idézzek a tesztből: "Maximum of 2.5x real life magnification (equivalent in 35mm format)
The older M.Zuiko 60mm F2.8 Macro lens can do 2x magnification in equivalent 35mm format. This new 30mm F3.5 Macro can do 2.5x magnification. While 2.5x vs 2x may not seem a lot, but in terms of magnification for macro photographers, we do appreciate as much magnification as we can get, and that extra 0.5x magnification is a huge welcome. "Én elég sokat makrózom és ez így van a crop miatt , ha a FF-re rakom az obit nem lesz akkora nagyításom mint mft v aps-c szenzoron. A crop szorzók itt is érvényesek.
Azért írtam hogy végülis cropolhatsz utómunkánál is pluszba a mégnagyobb nagyításért , szokás így "csalni" a makrónál viszont az mft v apsc szenzorral lőtt makrónál is tudok cropolni utólag természetesen.
-
faki_
senior tag
"Pl a 100mm f4 1:1 makró igenis 200mm f4 2:1 makró lesz pl mft-n."
Nem! A leképezési arány az objektív jellemzője, nem függ a szenzor méretétől. 1:1 leképezésnél az 1 cm-es bizbasz képe az FF szenzoron is 1 cm helyet foglal és az m4/3-on is, csak utóbbin kevesebb hely marad mellette.
-
80hun
addikt
válasz
Rapid136 #10353 üzenetére
Ez azért nem teljesen így van.
Azért számolgat hogy megtudja hogy milyen látószöget kap cropos vagy KF vázon. v NF vázon.
A KF és az NF vázakon is számolgatsz mert az obikra a fizikai gyűjtótáv van ráírva.
Valamihez viszonyítani kell hogy milyen látószöget kapok nem csak hasraütve felcsavarok egy obit..
Pl 6x7-es mérethez mit csavarsz fel széleslátóhoz? Itt már nagylátó az 50mm-es obi isÉn pl az A7-et nem használom makrózni mert a crop előnyt nyújt.
Pl a 100mm f4 1:1 makró igenis 200mm f4 2:1 makró lesz pl mft-n. Tehát neked az FF-re egy 200/4 2:1-es leképzésű obit kéne raknod hogy ugyanazt a képet megcsináld amit én a cropos vázzal.
Vagy iszonynagyot cropolni feldolgozáskor de ezt a cropos gépnél is megtehetem pluszbaTehát nemárt néha számolgatni is.
De ha azt nézzük én crop módban is szoktam használni az A7-et ha túl széles a látószög. -
Mandarinn
senior tag
Sziasztok!
30-35mm-es M42-es fix objektívet szeretnék venni. 1.8-2 körüli fényerővel. Ár/érték arányban van valami nagyon jó vétel ebben a kategóriában? Előny lenne ha viszonylag jó bevonat lenne rajta és jó közelpontja lenne.
Oroszok is jöhetnek. Nem a márka a lényeg. Megelégedettséggel használok jelenleg egy Helios 44M-7-est.
-
-
DrojDtroll
veterán
A chinon 50/1.9 hol van egy helios m44-4hez képest?
-
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh #10351 üzenetére
Aki világéletében csak APS-C vázat használt az minek számolgat ekvivalens gyujtótávolságot fullframe-ra?
Egy adott érzékelőmérethez egy adott gyujtótávolság az alapobjektiv, alatta nagylátószög, felette a tele. Azzal legyen tisztában.
Nincs cropos és ff gyujtótávolságú objektiv, nem kell számolgatni semmit. Az öreg motorosoknak volt segítség, amikor a filmes tükrös vázakat cserélték az elején APS-C DSLR-re, hogy a régi objektivek milyen látószöget adtak.
Nem lesz 75mm-es objektived APS-C vázon ha felraksz egy 50-es obit.Pont ugyanennyire felesleges átszámítgatni hogy milyen paraméterei lesznek a focal reducer után az obinak. Semmilyen paramétere nem változik meg, csak a beeső fényt kisebb képkörre koncentrálják.
Egyébként az 50mm 35mm lesz ha már számolgatni akarsz. Tehát reducer nélküli 35mm-nek lesz azonos látószöge a reduceres 50-essel.
Na ezért baromi felesleges keverni ezt az egészet. -
80hun
addikt
válasz
LélekVándor #10350 üzenetére
Szerintem a sima 55/1.2 ssc volt nálam és nem az asp.
Nem mondom hogy használhatatlan mert van aki szereti meg néha jó is ha kicsit lágy a kép.
Viszont az 1.4-hez képest az a 0.5FÉ-nyi előny nem éri meg azt az 5x-ös töbletköltséget. Lealábbis nekemBár igazából ezek az 1.2-es obik inkább gyűjtői értéket képviselnek.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Rapid136 #10348 üzenetére
Muszáj a crop-ot beleszámolni és ekv. értékekben gondolkozni, hanem mi értelme?
Az objektív nem lesz fényerősebb, de több fényt kap az érzékelő a focal reducer miatt, tehát a focal reducerrel olyan lesz szerintem akkor is ha egy egész mondatot nagybetűvel írsz félkövéren és aláhúzva
"ami viszont változik előnyösen az objektivtől függetlenül: közelebb mehetsz a témához"
Nabassz... -
LélekVándor
tag
Azt hiszem ebből az objektívből legalább 3 féle van, de javíts ki, ha tévednék. Nálad melyik járt? Ebay-en a legtöbb lóvét a Canon FD 55mm 1.2 SSC Aspherical-ért kérik el de van sima is amelyiknél nincs ott az "aspherical", azok jóval olcsóbb áron mennek. Igazából nem tudom mi a különbség, de nem találtam igazán jó teszteket a drágábbik fajtáról, szívesen megnézném nyitva mit tud tesztábrán, vagy valós körülmények közt készült fotókon.
-
Rapid136
őstag
A focal reducer téma sokszor felbukkant már és most is többen válaszoltatok, megpróbáltam globálisan válaszolni és nem egyenként külön-külön szétaprózni.
-
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh #10347 üzenetére
oké, már te is jössz a croppal... ááá
idézet tőled: "- focal reducerrel olyan lesz, mintha 50mm F0.85-ös üveget tennél rá"
NEM, nem lesz olyan
az objektiv nem lesz fényerősebb és nem lesz jobb a háttérmosása semami viszont változik előnyösen az objektivtől függetlenül:
1. több fényt kap az érzékelő
2. közelebb mehetsz a témához -
jjeahh
nagyúr
válasz
Rapid136 #10345 üzenetére
"a focal reducerrel az 1,2/50-es obi 1/50-es lesz"
Ez most már egyre zavarosabb, fogalmam sincs honnan jött az az 1/50, ilyent én nem állítottam.
- 1,2/50-es obi apsc-n ekv. 75mm F1.2-nek felel meg.
- focal reducerrel olyan lesz, mintha 50mm F0.85-ös üveget tennél rá
- ami ugyanazt az eredményt adja, mint full frame-n ugyanaz az 1,2/50-es obi normál adapterrel
- kivéve, hogy apsc-n focal reducerrel megfeleződik a záridőd mondjuk "A" módban"komolyan nem tudom hogy emeljem ki jobban... "mint ugyanaz az obi ff-en,"
NEM!
Én ezt írtam:
KETTŐNYOLC /28mm APS-C-n focal reducerrel nem lesz egyenértékű KETTŐ /28mm + FF vázzal"De ki akarta azt bebizonyítani neked, hogy 28mm F2.8 apsc-n egyenértékű lesz ff +28mm F2-vel?
-
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh #10344 üzenetére
komolyan nem tudom hogy emeljem ki jobban... "mint ugyanaz az obi ff-en,"
NEM!
Én ezt írtam:
KETTŐNYOLC /28mm APS-C-n focal reducerrel nem lesz egyenértékű KETTŐ /28mm + FF vázzalerre leírod hogy pont ugyanolyan lesz a 2,8-as mindkét vázon, ebben tök igazad van csak én nem írtam le
ezért nem értem hogy miért bizonygatod
igen a dof jobb lesz, de az objektiv fizikai jellemzői nem változnak semmit...ez kb. olyan vita mint amikor olyan emberek számolgatnak CROP-ot, akik életükben nem fotóztak 24x36-os géppel, csak a köznyelvben mindenki számolgat, így a kezdők is elkezdik számolgatni teljesen feleslegesen, mikor még az alapobjektiv gyujtótávolságával sincsenek tisztában, de már tudják hogy másfeles a szorzó
hű de jó a focal reducerrel 1/50-es obim lett... hát nem, a kép pont olyan lesz mintha egy ff vázzal csinálta volna ugyanazzal az obival
Az APS-C vázhoz képest előrelépés, de a fizika csodákra nem képes -
Rapid136
őstag
Azt az elképzelést szerettem volna részletezni hogy:
"a focal reducerrel az 1,2/50-es obi 1/50-es lesz"
félig sem igaz, mert bár egy fényértéknyi előnyt jelent, de a fényáteresztő képesség egy fizikai érték, amit az objektivből számoltak ki, semmilyen külső optikai elem nem hat rá
másodsorban sem igaz, mert emiatt az objektiv mélységélességi tartománya nem változik, a látható különbség a tárgytávolságból változásából adódik. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Rapid136 #10342 üzenetére
Láttam és még most sem értem miért írtad
2,8/28mm + reducer + apsc ugyanazt adja szerintem, mint ugyanaz az obi ff-en, legalábbis nagyjából... a karakter lehet picit változik a + üvegnek hála, meg a záridőt megfelezi.
Szal, nyersz záridőt, látószöget, megváltozik a képkivágás így közelebb mész, ezért szűkebb lesz a dof. Szal lényegében egyetértünk... asszem -
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh #10341 üzenetére
"lecseréled a normál adaptert focal reducerre, akkor a megváltozott képkivágás miatt automatik közelebb mész, így ergo jobb háttérmosodát kapsz."
Igen, szóról szóra ezt írtam én is...
DE, a kezdő 2,8-as rekeszű obi mélységélességi tartománya NEM fog átváltozni egy 2-es kezdő fényerejűvére. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Rapid136 #10340 üzenetére
Igazad van, de ez mind csak elmélet, a valósághoz nem sok köze van, mert ha mondjuk portrézás közben lecseréled a normál adaptert focal reducerre, akkor a megváltozott képkivágás miatt automatik közelebb mész, így ergo jobb háttérmosodát kapsz.
"Az állításom: egy 2,8/28mm + focal reducer APS-C váz háttérmosása nem lesz egyenértékű egy 2/28mm + FF kombóval."
Nem, 2,8/28mm focal reducerrel, apsc vázon azt adja amit ff vázon ugyanez az obi normál adapterrel.
-
Rapid136
őstag
válasz
jjeahh #10338 üzenetére
Igen...
Az állításom: egy 2,8/28mm + focal reducer APS-C váz háttérmosása nem lesz egyenértékű egy 2/28mm + FF kombóval.Hogy miért érzel javulást a háttérmosásban focal reducerrel?
Mert a tárgytávolság azonos képkivágásnál a focal reducer miatt rövidebb mint nélküle. De ez nem a fényérték módosulása miatt van.
A háttérmosás nem lineáris, a tárgy és háttértávolság függvényében változik. Hiába használsz tág rekeszt nagy tárgytávolság mellett, nem lesz olyan háttérmosás mint közelebbi tárgytávolságnál. -
Rapid136
őstag
válasz
boomba335 #10332 üzenetére
A focal reducer leszűkíti a kirajzolt képkört, tehát a nagyobb 24x36mm érzékelőn használva úgy fog kinézni a kép, mintha egy APS-C obit raknál fel a gépre. Azzal a különbséggel, hogy a nagyobb képkör kicsinyitett képét látod, nem pedig levágva a kép szélét.
Miután a fény kisebb területen koncentrálódik igy ebből adódik a plusz fényérték. Nem lesz jobb a háttérmosása, mert az nem változik. Tehát a 2,8/28-as obi nem nem lesz egyenértékű egy 2-es fényerejű FF vázon használt obival. -
80hun
addikt
válasz
boomba335 #10332 üzenetére
Igen , jól értelmezted
Én nem jutottam el a reducterig de én Canon EF-eket néztem. És arra elviekben még egy adapterrel rámennek az m42, , Pentax PK , Contax/Yashica C/Y , és Olympus OM objektívek is.
Olympusokon tán van valami bibi a reducterrel de panákon tökéletes
-
boomba335
tag
A focal reducer dologban tud segíteni valaki? Mert nem biztos, hogy a működését teljesen jól értem. Azt hámoztam ki a korábbi hsz-ekben, hogy a 2X cropon segít, így közeledünk az aps-c szenzorhoz, illetve egy fényértéket javít? Lehet vmit benézek
inkább kérdezek
-
Matska
senior tag
válasz
jjeahh #10328 üzenetére
Igaz, de azért elviekben jól hangzik
Én is csak reducerrel használom amióta megvan.Meg pl hosszabb gyutávú obinál később kezdődik a végtelen, tovább tart a bokeh. Úgy értem, hogy pl az 50-es Pentaxnál 15m után jön a végtelen, Jupiter 135mm-esnél 30m után (korai daraboknál 45m), a 180mm-es Jupiternél meg 100m után van a végtelen jel. Így pl a 20 méterre lévő célpont mögötti terület (elképzeléseim szerint) bőven homályos lesz, ami pl egy bokeh panorámánál elég nagy előny.
-
Matska
senior tag
Köszi, ezt még nem ismertem. Eddig Pentaxforums-ot olvasgattam, meg a Flickr-n a Lensturbo csoportot.
A croppos váz + focal reducer tovább bonyolítja a helyzetet
Van ellenben egy nagy előnye ennek a kombinációnak. Minden objektívnak két gyújtótávolsága van. Van az FF a camdiox-al, és van a croppos. Így pl egy 135mm-essel a 200mm-t is le lehet fedni a croppal.MrChris: szép gyűjtemény. Milyen vázon használod őket?
-
boomba335
tag
Sziasztok!
A mostani téma margójára érdeklődnék, hogy ez milyen szerintetek filmezésre? (Meg úgy fotózásra is persze
)
Link:
[link] -
80hun
addikt
válasz
Matska #10322 üzenetére
Egyébként itt sok tesztet találsz, csak azt vedd figyelembe hogy A7-en tesztelték az obikat. Croposokon másképp fognak viselkedni.
-
80hun
addikt
válasz
Matska #10315 üzenetére
Igen van egyi igazi ritkaság EF 50mm f1.0L
-
Rapid136
őstag
-
80hun
addikt
válasz
MrChris #10308 üzenetére
Vállalkozó kedvüeknek való feladat
-
80hun
addikt
válasz
LélekVándor #10306 üzenetére
Sajna nem éri meg az árát. Nálam volt próbára az FL 55/1.2 és az 55/1.2 ssc is nyitva iszonyat lágy, ha meg rekeszelsz csúnya lesz a bokeh. Egy FD f1.4 élesebb nyitva és sokkal olcsóbb is , az a 0.5 FÉ-k meg nem mérvadó
Amik jók igazán azok az L-es obik -
-
jjeahh
nagyúr
Ha már canon, manuál és nagy fényerő, ez nálam mindent visz
-
LélekVándor
tag
válasz
boomba335 #10279 üzenetére
A legjobb 50mm-hez közeli fix manuál objektív, véleményem szerint a Canon FD 55mm 1.2 SSC Aspherical. Masszív az ára de régen még tudtak objektíveket építeni, minőségi alkatrészekből, nem tették bele a számított elavulási tényezőt, mint napjainkban, szóval ha az ember kifog egy jobbat belőle, az Minket is túlélhet simán :-).
http://www.canonclassics.com/canon-fd-55mm-f1.2-ssc-aspherical/10-29/ -
-
jjeahh
nagyúr
válasz
boomba335 #10300 üzenetére
Ezek pl. mind natív obik, nincs itt az összes, de a nagyja igen.
-
Rapid136
őstag
válasz
boomba335 #10297 üzenetére
Az egyik válasz az hogy a feles érzékelő miatt nem nagyon találsz megfelelő obit.
A filmes korszakban a cserélhető objektives gépekben 24x36mm a film, ennek fele van a Panában. Következésképp ami a filmes gépen extrém nagylátószög 20-24mm, az a Panánál megfelel az "alapobjektiv"-nek. Valamiért ezek a legfényerősebbek, filmesen a 50mm-ből van 1,2-1,4-1,7, MFT-re meg ott az 1,7/20mm. Filmes obiból 2,8-4 kezdő fényerővel találsz csak 20mm körülit.
Ami előnyös, az portré-kistelénél kezdődik, egy 2/35mm vagy 1,7/50, de alatta nem sok lehetőséged van és videonál azért nem lehet csak azt használni.
A manuális obiknak van még annyi előnye hogy némi hozzáértéssel kiszedhető az a golyócska ami a rekeszgyűrűt lépteti, igy fokozatmentessé tehető a rekeszelés.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Keresem : Lenovo Legion 5 16IRX9 83DG0037HV
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RTX 4070 12GB ZALMAN S2 TG EVGA 650W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest