Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- SSD kibeszélő
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bővíti a Strix Halo kódnevű dizájn képességeit az AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Dell notebook topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- OLED TV topic
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rederik
tag
Törölt üzenet.
-
Atomgeszi
nagyúr
Olyankor mivel kötik össze a SUB-ot, hogyha a subon L R csati van, az erősítőn pedig PreSub. Milyen hátránnyal jár ez?
-
-
-
#52221184
törölt tag
Aha, erre gondoltam én is.
Tehát: Normál esetben,ha zenét hallgatok a sztereon, és úgy gondolom,hogy kell,akkor arra kötöm a SUB-ot.
Ha meg néha megnézek egy filmet,akkor átkötöm a AV-re,hogy a teljes SUB sávot tudja játszani.
A frontok meg ettől függetlenül mehetnek az AV Pre Out-ról a sztereoba.
Na,egyenlőre marad a sztereo,aztán ha jön a rossz idő,majd ráérek kísérletezgetni. Bár ahogy néztem,elég "nagyok" azok az AV erősítők,amik rendelkeznek PreOut kimenettel.
Köszönöm -
BBéci
legenda
válasz
#52221184 #64384 üzenetére
Mivel a sztereó erősítődnek van szubkimenete, ahhoz is csatlakoztathatnád a mélynyomót, de akkor a házimozi hang értékelhetetlen lesz. Ha az AVR-hez csatlakozik, akkor sztereó üzemmódban nem lesz annyi mélyhangod, mint most. Ugyanis a lejátszót közvetlenül a kétcsatornás erősítőbe kell kötni, zenehallgatáskor az AVR-t be sem kell kapcsolni.
-
#52221184
törölt tag
válasz
VoidXs #64383 üzenetére
Ennyire azért nem szeretném bonyolítani. Persze 5 külön végfok lenne a tuti!
Igazából a lényeg,hogy olyan házimozi erősítő kell nekem, hogy a frontokat át tudjam küldeni róla a sztereo erősítőmre.
Gondolom olyat keressek,amin van "Pre Out front, Left- Right".
Még egy kérdés: A házimozi erősítő SUB kimenetre ha kötöm a SUB-ot,akkor az egész 5.1 hang(legyen az front-center-surr.) mélyhangjait kapom belőle.
De ha a SUB-ot a sztereo erősítőre kötöm, akkor csak a front SUB "hangjait" adja.
Jól gondolom? Vagy nem, de az biztos? -
-
#52221184
törölt tag
Kigondoltam valamit:
Adva van egy jó sztereo erősítő,SUB kimenettel.
Van egy pár álló hangfalam, DIY, frontnak.
Van egy pár polcsugárzóm,DIY,hátsóknak.
Van egy középszintű Mission Centerem is, és egy jófajta SUB.
90 %-ban csak zenét hallgatok, de Pc-ről lehet megnéznék egy jó filmet,vagy sorozatot is.
Max DTS, ami kell, ennél feljebb már nem.
Szóval milyen készüléket vegyek, amiről a frontokat átküldeném a sztereo erősítőre,és a többi meg menne a házimozi erősítőről?
Ilyenkor a SUB-nak a házimozi erősítőre kell hogy legyen kötve, vagy maradhat a sztereo erősítőn? -
VoidXs
Topikgazda
válasz
Speeedfire #64375 üzenetére
Sajnos a mostani 50-300(!)%-os áremelések (COVID, rekord infláció, gyártüzek) után az egyetlen járható út ennyi pénzből a PC. Egy éve tényleg gond nélkül bele lehetett férni jó cuccokkal, de most használt PA erősítőkön és használt polcsugárzókon kívül kevés ilyen áru cserél kezet olcsón.
-
palik
csendes tag
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata az oehlbach nf200 vagy nf300-al? Egy yamaha ns-sw200 - hoz lenne. Most egy nf214 van de rövid lett és mivel a soundbar a falon van így nem túl szép az a kábel.
-
BBéci
legenda
válasz
Speeedfire #64375 üzenetére
Annyi pénzért csak nagyon öreg, jó hangminőségű AVR-t kapnál. Tegyél hozzá ugyanannyit és beléphetsz a házimozis Kánaánba.
-
#54655232
törölt tag
válasz
mettek #64371 üzenetére
Köszi.
Igen azt a soundbart én is lecsekkoltam, baromi drága lett.
Nagy előnye a hiányosságokkal szemben, hogy nem kell kábelekkel, erősítőkkel macerálnod és tud mindent is. Csak ennyi maniért már újonnan is kapni olyan 5.1et ami állva hagyja. No sebaj akkor 5.1 ben is elkezdek túrkálni. Valamit csak összeguberálok a végére. -
#62435328
törölt tag
YouTube-on [ennek] a csatornának a feltöltéseit tartom jónak egy rendszer képességeinek a feltérképezésére.
Természetesen ez sem ad olyan hangot mint egy jó dedikált lejátszó CD-vel, vagy FLAC-al, de jól hallhatóak a különböző hangszerek. -
#54655232
törölt tag
Már nagyon gyakorlott vagyok.
Az évek alatt sok százat hallgattam végig. A legnagyobb problémát a változó mikrofon jelenti amivel a felvételt készítik. A rossz felvételeket azonnal skippelem és van pár ügyes kölök akik ugyan azokkal a cuccokkal demóznak hangfalakat.
Ha jó a mikrofon akkor tényleg azt adja vissza amit a hallgató hall a szobában. Magát a hangfal karakterét simán lehet hallani. Nincs nagy tapasztalatom, de a Bowersek hangját ismerem. YT os videokon meg "pont úgy" hallom őket mint ahogy anno a szobámban szóltak. Mondhatni teljesen mindegy volt milyen az installáció becsukott szemmel is felismerem a hangjukat.
Ebből kiindulva a többi hangfalról is legalább annyi megállapítható hogy tetszik e a hangja vagy sem.
Míg Pesten éltem én voltam a hifiüzletek rémálma,de már Lusta vagyok felmászni innen a világvégéről.
Ha végre sikerül döntenem lehet megejtek egy kirándulást bár lehet, hogy egy élő meghallgatás gyorsan pontot tenne az ügyem végére.
A hifivel az a legnagyobb baj, hogy nem olyan mint a pecázás ahol magukat szédítik a hobbisták ilyen olyan drága szarokkal. Itt ha megtalálja az ember a lelki társát nagyon meg tudja tekergetni a szívét. Olyan belső impulzusok törnek fel néha, hogy az ember szeme könnybelábad. Anno a Kálvin Caféban melóztam Pesten a Kálvintéren. Ott volt a falra felbiggyesztve 4db álló ProAc és egy nem túl nagy ProAc sub. Egy onkyo integra és valamilyen denon végfok erősített egy denon futóművet.
Azóta sem hallottam szebben szólni semmit mint ahogy az a quadrophonia megszólalt.
Ha az ember kicsit is fogékony a hifire és egyszer meghallgat egy egy jobbféle cuccost utánna tuti nem akarná alább adni. Csak sajna mint minden hobby ez sem olcsó. -
mettek
addikt
válasz
#54655232 #64369 üzenetére
Szerintem meg kiindulónak igenis jók a youtube videók egy jó fejhallgatóval. A lutri ott van benne hogy nem mindig tudod milyen forrással, milyen kábelekkel szól a rendszer, az akusztikáról ne is beszéljünk.
Én azt mondom mérlegelned kell. Ha sok zenét hallgatsz és ezt bakelitről, cd lemezről vagy hi-res streamer platformról teszed akkor érdemes sztereóban gondolkodni. Ha spotify-os vagy akkor felejtsd el a sztereót.Ha sok filmet nézel, videó játékozol akkor házimozi rendszer kell. Atmost nem erőltetném mert nem ad annyival többet mint amennyivel többe kerül. Egy jó 5.1 kell.
Ha hangprojektor akkor én a samsung/harman kardon q950-es szériáját tudom javasolni. Nem olcsó de ez a legjobb.
Erőteljes, teres hangzást kapsz. Ehhz képest egy jobb házimozi teltebb hangot produkál, illetve egy jo mélyládával sokkal kottázhatóbb mélyeket kapsz. A soundbar mélye egysíkú. -
#54655232
törölt tag
válasz
Steve007 #64368 üzenetére
Az egész hifi vásárlás kitolódik. Ahogy az lenni szokott pont most kellett a zsé másra. Asszony bejelentette, hogy vizsgáztatni kell a kocsiját. Kuplungcsere, szélvédőcsere, és gumicsere meg az apró.
Pedig már nagyon viszketett a tenyerem.
Sebaj így még lesz egy kis időm azon rugózni, hogy mit is akarok jobban csak rohadt nehéz mert valami mindig hol ide hol oda hol meg amoda húz. Ha kevés az összeg amit hifire szánna az ember akkor egyszerre nem megy minden sajna.
Igazából egy atmos házimozit szeretnék olyan erősítővel amin zenét is kellemes hallgatni, de az nagyon nem olcsó.
Gondoltam akkor próbálkozok az erősebb kategóriás soundbarokkal. Youtube on fülhallgatóval némelyik elég jó benyomást tett rám aztán valahogy elém kerültek a sztereo installációs videók is akkor meg felrémlett bennem, hogy milyen szépen is tud szólni a szimpla sztereo. Pár napig azokat bújtam a neten és hallgattam youtubos videokat. Aztán beugrott filmnézés közben hogy ennek az olednek milyen jó a hangja és akkor mennyivel szebben szólna egy Lg 9.1.4 pláne hogy van 2 surround hangfal is hozzá.
Szal így kergetőzök az agyamban és képtelen vagyok egyelőre eldönteni mi lenne a legjobb.
Így most van időm.Ráadásul sztereon belül is tagolódás van. Jópár éve követem egy japán ember kenji Hosoi munkásságát aki régi studio Jbl eket újít fel és nagy álmom egy "ilyen" hangfal. Már mint nem az ő felújított hangfalai mert az megfizethetettlen számomra, hanem venni egy viszonylag jó állapotút és apránként felújítani.
Illetve most klipsch, wharfedale kicsit régebbről kef Ls50 között is megy a harc. A Bowerseket már elengedtem. Ott ami érdekelne az a 700as sorozat de baromi drága. 600ast meg nem vennék az tuti. Max 604 s1 vagy esetleg egy 603 s2. Szal vannak tervek. -
BBéci
legenda
válasz
Speeedfire #64363 üzenetére
Az újonnan 400000-be kerülő AVR-t 5 évesen felénél kevesebbért megkaphatod, ezért érdemes ezt a vonalat is megfontolni. A Puccinivel hajthatod a frontsugárzókat, nálam is az volt a felállás egy darabig.
-
Speeedfire
félisten
-
Speeedfire
félisten
Hát, akkor lehet nekem nagyon alacsony az inter küszöböm ilyen téren. Én olcsóbb sony, jamo ládát is hallottam már, ami nem volt rossz. Elég, pontos feszes volt. Szerintem nem volt 100e felett a használt ára.
Használtan tervezek természetesen venni, nem újonnan. Egyszerűen arra voltam kíváncsi, hogy újonnan mennyibe kerül. Mert megnézem, meghallgatom azokat a szetteket, meg a belépőket is.
BBéci: Hallottam már egész jó zenei HM rendszert. Mondom ezt úgy, hogy eddig minden rendszerem tetszett. És mindnek megvolt a maga apró hibája. A kis genius 1250-től a gainclone-on át a mostani antal 202 puccini-ig.
De 400k-t nem adnék erősítőért. Abból elég komoly sztereo lenne már -
BBéci
legenda
válasz
Speeedfire #64360 üzenetére
Az újonnan 350-400000 forintos AVR-ekkel már igényes és tapasztalt fülű ember is élvezheti a sztereó zenéket, persze kompromisszumokkal. Ahhoz, hogy utóbbiból nagyon kevés legyen, valóban annyit kell rászánni, amennyit te írtál. Ám az még mindig elmarad egy feleannyiba kerülő kétcsatornás készülék hangjától. Ezért választják sokan a két erősítős felállást.
-
ada19
senior tag
válasz
Speeedfire #64360 üzenetére
Nyilván nagyon sok ládát nem hallottam még így csak óvatosan merem kijelenteni, de szerintem használtan is nagyon nehéz 100e Ft alatt jó mélyládát találni. Természetesen lehetnek ritka kivételek, de azokra általában nagyon vadászni kell.
Egyetértek Doriannal, ilyen keretből inkább 2.0. Én sokkal hamarabb választanék azonos összegért egy ilyet mint egy gyenge 5.1-et.
A matekhoz értelemszerűen fontos még nagyon hogy használtan sokkal jobb vételek vannak.
-
Speeedfire
félisten
De az a 60e-res nyomó ezek szerint kuka, mert az használtan 20-30e, amire azt mondtátok, hogy nem jó. Yamaha erő nem tudom, hogy akkor mit képvisel itt. Gondolom sima integrált félvezetős, nem diszkrét. Center, hátsó kérdőjel. Akkor ami jól is képes már szólni, inkább 800e?
-
ada19
senior tag
válasz
Speeedfire #64358 üzenetére
Ha újonan veszed akkor nagyon könnyen el lehet költeni ezt az összeget bármilyen erőfeszítés nélkül. Az egyik online bolt akciós 5.0 szettjei között pl. 320e a legolcsóbb TAGA szett + Yamaha AVR. ehhez még pl. a legolcsóbb TAGA mélynyomó 60e, egy kis kábel meg sallang és bőven 400 felett vagy. És ez még az a szint ahol azzal a +1-200e forinttal hatalmas ugrást tudsz elérni, aztán egy bizonyos szint felett meg már nagyon nem lesz arányos a ráköltött összeg a fejlkődés mértékével.
-
Speeedfire
félisten
Szóval a HM belépő szinten akkor 500-600e?
-
bigdady
nagyúr
Hali
CAV dc28-as centeremen elszállt valami mert elég recsegős. Milyen hangszorók valók ezekbe? Mit kéne figyelni rajta? Kb csak ohm van ráírva
Van valakinek ilyen? -
ada19
senior tag
válasz
Speeedfire #64353 üzenetére
Házimoziban szerintem a center messze a legfontosabb hangfal, utána jön a mélyláda.
Hatalmas félreértés sokak részéről hogy a centerből csak beszéd jön. Érdemes kipróbálni hogy lehúzod a centert fizikailag az erősítőről és megnézel pár pörgős filmjelenetet (John Wick pl.), meg fogsz lepődni hogy mi mindenért felelős a center. Fontos nagyon hogy ne erősítőből legyen kikapcsolva mert akkor át fogja keverni a frontokra.
A hátsók pedig szintén személyes vélemény de tapasztalatom szerint ritkán van rájuk szükség de akkor nagyon. Volt olcsó (~60e) surround párom is, a mostanihoz képest jelentősen rosszabb volt az élmény.
-
Dorian
félisten
válasz
Speeedfire #64353 üzenetére
Mert jobb, ha egy olcsógagyi center helyett a párbeszéd inkább szól a jó minőségű frontokból.
Mert jobb, ha egy 30 ezres szubláda helyett a mélyeket a jó minőségű front adja le és inkább vágjon mondjuk 30-35 Hz-nél a mélytartomány, minthogy lemenjen mélyebbre de az egész egy nyúlós massza legyen. -
Speeedfire
félisten
válasz
VoidXs #64338 üzenetére
Centernek centert használnék, csak mondjuk 10-20e kategória használtan. Valami belépő yamaha és tarsai.
fehér_ember: Sokpontosegyes zene nem lesz. Illetve még mindig azt mondom, hogy sokpontegyes erő, ami olyan mint a puccini több 100e lenne.
Fú ne, ez a KEF halálAkkor mit mondasz, mennyi az a minimum összeg ami alatt nem érdemes venni HM erőt, center, sub, hátsó szatelliteket?
Dorian: Miért maradna el? Igazából csak ki lenne egészítve nem? Mivel az első szett minőségi, és az első szettet is minőségi erő hajtja. A centerből beszéd jön, a láda amit fontosnak érzek a pontos mélyek miatt. Hátra meg kb mindegy.
De lehet elmegyek majd az egyik helyre és hallgatok belépő szetteket, meg picit drágábbakat is. Megnézni, hogy mi a difi. -
VoidXs
Topikgazda
válasz
skippper #64348 üzenetére
A problémádat az okozza, hogy két azonos mélyközép driver van a centerben, ami diffrakciót okoz. Jó elhelyezéssel szinte tökéletesen javítható, de erre általában nem szokott lehetőség lenni, csak termetesebb center vagy polcsugárzó használata centerként. Én az utóbbit választottam, szerintem kitűnő az eredmény, és túl nagy helyigénye sincs.
-
#54655232
törölt tag
válasz
bnorci71 #64349 üzenetére
Én szeretem és nem mennék máshova lakni de szegény borsod úgy szánalom ahogy van.
Miskolcon még egy értelmes hifi bolt sincs mint ha itt nem hallgatnának zenét az emberek. A kocsonya fesztivál meg maga az ember tragédiája. A sétálón a villamospályát vagy harminc évig cserélgették újítgatták, pár éve kész de már megint úgy néz ki az egész mint ha itt vonult volna fel a szolnoki lövészdandár.
Ja igen a mozi meg már akkor is kula volt mikor megnyitott. -
skippper
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék front és center hangszórókat a házimozi rendszerembe, de bajban vagyok a választással. Tudnátok esetleg ajánlani budget kategória tetejéről/középkategóriából, 40nm-es nappaliba úgy, hogy szinte csak filmeket nézek rajta közepes/halk hangerőn és a lehető legfontosabb tulajdonsága a dialógusok tisztasága (magasak legyenek kristályosak)?
Korábban használtam egy Creative Gigaworks S750 szatelithangszóróit és imádtam, hogy mennyire tiszta hangja van, viszont erőben gyengécskék. Gondoltam frissítek rajta és vettem egy JBL Studio 225C centerhangszórót, ami valóban testesebb hangot ad, de olyan tompának érződik a kis Creativeok mellett, mintha egy szigetelt dobozból hallgatnám a filmet. Jelenleg egy Denon X2300 (remélem hamarosan egy 3700H, ha végre valahára megérkezik) van mellette.
-
#54655232
törölt tag
válasz
Steve007 #64344 üzenetére
Sztem dorian előző válasza rád is érvényes lehet.
Egy olcsó aktív sztereo hangfalpárral jobban jársz. Ha csak azt nézed hogy 50 ért árulnak használt 10-15 éves mozivasakat és hol van akkor még az 5.1 hangfal+ kábelek, összekötők. Újonnan ennyiért nagyon kiábrándító eredmények születhetnek kár rájuk elkölteni annyi zsét. Még a drágábbak között is sok a hulladék ha mást nem nézek csak a nagynevű Bowers&Wilkins mozis hangfalai mióta kínában gyártják egy fityinget sem érnek. Pedig azok 5.1es szettben erősítővel a fél millát nyaldossák. Akkor el lehet képzelni mit kapsz a kínaiaktól 50ért mert hát mindent ott gyártanak. -
bnorci71
addikt
válasz
VoidXs #64326 üzenetére
na most jól elszomorítottál
most visszagondolva lehet ezért volt hogy a legutóbbi moziélményem Queen-Bohém Rapszódia nem hozta amit vártam. A We Will Rock You-tól azt vártam felrobban a terem ehhez képest az itthoni rendszeren youtubról jobban szólNa jó megvan a Budapesti koncert is csak az még várólistás
-
Dorian
félisten
válasz
Speeedfire #64336 üzenetére
Ilyen max összegek mellett sokkal jobb ha maradsz filmre a sztereónál, mert így csak annyit érsz el majd, hogy sok helyről fog hang jönni, de annak a minősége messze elmarad a jelenleginél.
-
fecke78
senior tag
picit unalmas már a pöcsméregetés
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
#62435328 #64339 üzenetére
Ez a marketing, a valóság kicsit más. A fejlesztői dokumentációkból és távközlési szabványokból látszik, hogy melyik gyártói állítás igaz vagy hamis, és mik a valós képességeik. Bed metaadat például nem létezik, a TrueHD vagy DTS-HD MA 7.1 semmiben nem különbözik hordozott adat szempontjából a mozis PCM-től. Sok esetben a csatornákhoz sincs dinamikus pozíció rendelve, erre kevés formátum képes azok közül, amik ezt állítják.
Ami az összefoglalóban van, arra ne építs, minden egyes formátumnál van valami tévinformáció. Erről már vagy fél éve küldtem Ragadozónak egy alaposan kutatott, forrásokkal igazolt korrekciót, de nem javította ki a durva hibákat sem, szóval ehhez a kommenthez inkább mellékelem, hogy a jövőben lehessen hivatkozni. A legtöbb formátumhoz a konkrét forráskódját tartalmazó dokumentumok címét is mellékeltem, és amennyiben az adott forrás nem díjköteles, a linkjét is.
Korrekció az összefoglalóban írt formátuminformációkhoz
- Dolby Atmos: A formátumot azért találták fel, hogy a hangzást részlegesen elcsatolják a csatornák megkötéseitől. Egy Dolby Atmos kódolás két részből áll, egy visszafelé kompatibilis ágyból és a hagyományos térhangzáson felül magasságot is támogató, párokban szabadon mozgó objektumokból. A dekódolók szinte teljesen szabadon (az egyetlen megkötés a hosszanti tengely szimmetriája) rendezhezik el a csatornákat, azokból otthon maximum 34-et, moziban maximum 64-et, ami természetesen függ a vásárolt eszköz képességeitől is. A hangszórók kiosztását úgy rövidítjük, hogy először az alsó hangszórókat, majd a mélynyomókat, végül a mennyezeti darabokat soroljuk fel, ez egy 2 felső hangszóróval kiegészített 5.1-nél például 5.1.2. Jellemző még az 5.1.2, a 7.1.2, a 7.1.4, illetve a 9.1.2 elrendezés, utóbbinál az oldalsó és első hangszórók közt megjelenik a szélességi hangszórópár.
Az ágy egy TrueHD hangsáv (lásd később), amit régebbi AVR-ek, előfokok, és HTPC-k is támogatnak, így hagyományos térhangzás (maximum 7.1) is elérhető veszteségmentesen. Moziban a teljes ágy 7.1.2, amin felül 118 objektum repkedhet a teremben, otthon a maximális ágy 7.1.4, és ezen felül maximum 20 objektum fér el a HDMI kábel 32 csatornáján, amit csak játékok használhatnak ki. A lemezeken hordozott hangfájlok korlátai még szűkösebbek, a 7.1-es ágy mellett 8, sokszor csatornaként viselkedő objektum kaphat helyet, ezért a maximális ajánlás Atmos rendszerekre 9.1.6.
Mozis forrás: Authoring for Dolby Atmos Cinema Sound Manual (Issue 1) és személyes beszélgetéseim az Atmos főmérnökével
Otthoni forrás: [hivatalos specifikációkra épülő Microsoft doksi]
A csatornaelnevezéseket szándékosan hagytam ki, ugyanis két erősítő teljesen máshogy hívhatja őket.
Hibás volt: az objektumok definíciója és száma.- Dolby TrueHD: A HD hangformátumok egyike, veszteségmentes MLP kódolással egy maximum 8 csatornás ágyat tartalmazhat, kiegészítő információkat pedig további 8 csatornában hordozhat. A kiegészítő információ rendszerint egy minimálisan tömörített Dolby Atmos hangsáv (16 csatorna kell beférjen 8 helyére), amit ha a rendszerünk nem ismer, visszaáll a hagyományos, maximum 7.1 keverésre.
Forrás: [MediaInfo] és [FFmpeg] forráskód
Hibás volt: csatornaszám, felbontás, csatornakorlát, veszteségmentesség.- DTS:X (DTS-UHD): A Dolby Atmos vetélytársa, ami ahhoz hasonlóan képes magasságot is visszaadni. A DTS:X hangsávban csak objektumok léteznek, belőlük egy otthoni filmes hangsáv 24-et képes tárolni, míg a moziban 256-ot. Míg a Dolby-t a keverési módszerük fix elrendezésekhez köti, a DTS:X elméletben végtelen csatornára keverhető, a gyakorlatban a kiosztásokat az Atmostól veszik át a gyártók.
Forrás: ETSI TS 103 491 V1.1.1 (2017-04)
Hibás volt: nem korlátlan az objektumszám, csak a csatornáké. Elég magyartalan volt a szöveg.- DTS-HD: A Dolby TrueHD versenytársa, 3 az egyben formátum: kötelező eleme egy DTS Coherent Acoustics "mag" (Core), amit minden korábbi eszköz is ismer, ezen felül tartalmaz olyan különbségi kódolást, amivel veszteségmentesen is előállítható a Core-ból az eredeti hangsáv, ezek mellett pedig opcionálisan DTS:X keverést is tartalmazhat. A HD rész (különbségi kódolás) három verzióban létezik: DTS-HD, DTS-HD High Resolution Audio (veszteségesen tömörített, de akár 24 bites és 96 Khz-es hang), és DTS-HD Master Audio (az eredeti keverést visszaadni képes tömörítés).
Forrás: ETSI TS 102 114 V1.4.1 (2012-09)
Hibás volt: bitráta és csatorna káosz, rendezetlenség.- Dolby Digital (AC-3): A Dolby legrégebbi aktív, 1991 óta máig fejlesztett kódolása, aminek alapja egy teljesen diszkrét 5.1 keverés. A frontok és a center közel teljessávú, a hang összetettségétől függően akár 20 kHz-en is lehet vágott, a surroundok fixen 7 kHz-ig futnak, míg a mélycsatorna (LFE) 120 Hz-en vágott. Az általánosan rosszabb minőséget a DTS tömörítéséhez képest nem a kisebb bitráta, hanem a forgalmazóknak TV-hez és egyéb, alacsonyabb képességű platformokhoz szánt beszédérthetőségi szolgáltatások okozzák, amik a dinamika csökkenésével járnak, emellett a tömörítési algoritmus sem olyan hatékony.
Forrás: ETSI TS 102 366 V1.3.1 (2014-08)
Hibás volt: nem az első digitális formátumuk, volt előtte AC-1 és AC-2. Nem teljes sávú a surround sem, csak Enhanced AC-3-nál.- DTS Coherent Acoustics (rövidítve DTS): Az AC-3 ellenfele mind a hagyományos-, mind a házimoziban. Sokkal jobb kódolása, magasabb bitrátája, és CD-re írhatósága miatt a formátumháborút mindkét csatatéren megnyerte. Az alapelv az, hogy egy audio CD-re lehessen írni, ez azt jelenti, hogy 1411 vagy 1536 kbit/s adatrátát vehet fel. Eredeti felállásban 5.1 csatornás hanganyagokat képes tárolni, akár 192 kHz-en (de ez mozira nem bevett), minden csatornát a maximális elérhető sávszélességen.
Forrás: White Paper: An Overview of the Coherent Acoustics Coding System (Mike Smyth, June 1999)
Hibás volt: sávszélességi értékek (ezek a MediaInfo hibás kiolvasásai, mert pár dolgot nem számol bele).- Dolby Digital EX: Olyan, AC-3-ba ágyazott 6.1 hang (a hatodik csatorna a hátsó középső, 7.1 rendszereken a két hátsóból szól), ahol a Pro Logic-hoz hasonló módszerrel a két surroundból kinyernek egy extra csatornát a kettő közé.
Forrás: ETSI TS 102 366 V1.3.1 (2014-08)
Hibás volt: Az egész SW-szál hülyeség, a Lucas/THX csapatnak nem volt köze hozzá, egyszerűen a Dolby kereste fel őket, hogy egy hatalmas filmmel jelenjen meg a dolog. Ez amúgy is egy szükségtelen információ egy technikai leírásban.- DTS-ES (DTS Extended Surrond): A DTS Coherent Acoustics továbbfejlesztése, ami visszafelé kompatibilis. A DD-EX-hez hasonló módon is képes működni (DTS-ES Matrix), de az extra csatornát - egy másik csatorna, jellemzően az LFE durvább tömörítése mellett - különállóan, diszkréten is tudja tárolni (DTS-ES Discrete).
Forrás: ETSI TS 102 114 V1.4.1 (2012-09)
Hibás volt: rendezetlen, magyartalan szöveg.- Dolby Digital Plus (Enhanced AC-3): Egy olyan módosítása az AC-3-nak, ahol a tömörítési módszer változatlan, de kiegészítésekkel a jövőben bármikor visszafelé kompatibilisen továbbfejleszthető a szolgáltatásainak köre. A maximális bitráta 640-ről 6144 kbit/s-ra emelkedett, a csatornakorlát 6-ról 16-ra nőtt, és a sávkorlátokat is eltörölték. Egy kiegészítésre példa a DD+ Atmos, ami egy tömörített Atmos hangsáv, elsősorban streaming szolgáltatásokhoz.
Forrás: ETSI TS 102 366 V1.3.1 (2014-08)
Hibás volt: Nem csökkentettek hibát, a DCT kódolás változatlan, csak a sávkorlátokat oldja fel. Az E-AC-3 rövidítés nem hivatalos, kifejtettem Enhanced-re.- Dolby Stereo (Dolby Surround): A térhangzású jelet egy adott matematikai függvény szerint sztereó hanggá sűrítik, amit valamilyen szinten vissza tud állítani az otthoni dekóder. Négy csatornát különböztetünk meg: bal, jobb, center, és egyetlen surround.
Forrás: Dolby DP563 - Dolby Surround and Pro Locic II Encoder User's Manual (Issue 3)
Hibás volt: az, hogy nincs center, miközben van. Az első nem sztereó Dolby formátum is 3.0 volt. Nem dekódolható passzív mátrixosan, mivel konstans fáziseltolás is szerepel benne, ami analóg áramkörrel nem megvalósítható.- Dolby Pro Logic: A Dolby Surroundnak azt a hibáját próbálta javítani, hogy a surround nem különül el eléggé feltűnően, csak ideális esetben. Bár újdonság, hogy egyetlen surround helyett már balt és jobbat is támogat, ezek ugyanazt a jelet kapják, ellentétes fázisban.
Forrás: Dolby Surround Pro Logic Decoder Principles Of Operation by Roger DresslerHibás volt: az LFE nem része, csak a crossover miatt szól a sub, amit nem tekintünk a formátum részeként. Nem az aktív mátrix és a center megjelenése az újdonság.
- Dolby Pro Logic II-IIx: A Pro Logic továbbfejlesztése, amivel a két surround már teljesen különböző jelet kap, amennyiben a forrás helyesen, Pro Logic II mátrix alapján lett keverve.
Forrás: Dolby DP563 - Dolby Surround and Pro Locic II Encoder User's Manual (Issue 3)Hibás volt: nem tud 6.1-et dekódolni, csak néhány EX/ES-támogató AVR össze tudja vonni a hátsókat. A D betű nem volt félkövér. Az is hamis információ, hogy bármilyen jelből tud dekódolni: véletlenül néha jól szól, de sosem volt célja.
- DTS Neo:6 és DTS Neo:X: A DTS válasza a Dolby ProLogic II, IIx, és IIz technológiákra. Szintén különböző forrásokat kever fel nagyobb csatornaszámra.
Forrás: tekintély. Csak vicceltem, Google.
Hibás volt: a megfogalmazás. -
fehér_ember
addikt
válasz
Speeedfire #64336 üzenetére
Legalább elöl legyen valamennyire egységes; és mint mondtam a center fontos (középen történik a legtöbb dolog, szóval oda nem árt ha valami termetesebb van). Tudnák olcsót is ajánlani, de ha már adtál valamennyit a sztereóra akkor adj a centerre is (sokpontegyes zenénél biztos zavarni fog ha elüt a center hangzása). Nem olyan sok az. Alkudni is még próbálhatsz (hátha). Hátra meg akkor egyelőre mondjuk mehetnének ilyen KEF-ek (amíg nem jön össze oda is triangle párosra
).
De vehetsz 5db-ot is belőlük. Elfér az antalok tetején. És lesz külön rendszered a házimozira. Ha nem akarsz sokat költeni. -
VoidXs
Topikgazda
válasz
Speeedfire #64337 üzenetére
Igen, több példa is volt rá, hogy centernek nem centert használtak itt. A diffrakció problémája garantáltan eltűnik, de az elhelyezés problémás.
-
Speeedfire
félisten
válasz
Speeedfire #64336 üzenetére
Bár most jut eszembe van vidéken egy pár warfaredale diamond 8.4 első front is. Hátha be lehetne akár rakni őket. 😂
-
Speeedfire
félisten
válasz
fehér_ember #64315 üzenetére
Ilyen center árak mellett nem lesz olcsó a szett
Banán dugózva van, de nem szeretnék semmit mókolni ha film és zene között választani kell. Hát, szerintem ha olyan HM erősítőt választanék ami úgy szól mint a puccini az árban nagyon erős lenne. Nagyon tetszik a hangja, hivox-nál is járt. Illetve van rajta RIAA is.
Mert kb így gondoltam a matekot 50e erősítő. 20-30e a láda, és maradék a center, és háttérnek. -
sagit
veterán
válasz
VoidXs #64333 üzenetére
Fogalmam sincs, de ma este kiderül. Tényleg eszembe se jutott elmenni moziba az ergya német szinkron miatt.... illetve arról se tudtam hogy ilyen mozi van Salzburgban, remélem megküldik és nem lesz lehalkítva
Egy számomra szinte full érdektelen filmre vettem gyors 2 jegyet, este 8kor lesz eredeti nyelven az új Marvel film, meglátjuk milyen maga a film is és a mozi is mert ez azért eléggé megpiszkálta a fantáziámat : "Referencia Christie LA hang, 48 csatornás Atmos, összesen 6 méter magasságot kitevő erősítő, 16 mélynyomó, fullos baffle, teljesen körben. "
Melyik lenne az a legjobban felszerelt IMAX terem amúgy? Münchenbe nincs valami ütős cucc? az még elérhető táv nekem.
-
VoidXs
Topikgazda
A felmerülő kérdésem az lenne, hogy vajon az osztrákok is olyan csendesen moziznak, mint a németek? Mert náluk brutálisan halk, 10-15 dB-vel referencia alatt moziznak, minden vakarózást hallani a teremben. Kimentem megnézni Európa legjobban felszerelt IMAX termét, bevállaltam egy selejt filmet (Godzilla II) német szinkronnal, aztán csend fogadott. Egyedül náluk engedi meg az IMAX, hogy lehalkítsák a mozit, nálunk például garantált a referencia hangerő. A Dolby már egy ideje nem hajtja be ezt, náluk az a hangerő, amit a gépész választ, ezért lehet lutri.
-
gab1ka
senior tag
válasz
renatto #64325 üzenetére
Utólag is remélem, hogy nem gond hogy mertelek idézni, teljesen biztosan én sem emlékeztem már az iromány részleteire, jó volt még egyszer átnyálazni, bár én valami itteni, ezen a fórumon megejtett beszámolóra emlékeztem igazából
. Mindenesetre tanulságos és nagyon szépen összeszedett.
-
VoidXs
Topikgazda
CineplexX, Dolby Cinema terem. Referencia Christie LA hang, 48 csatornás Atmos, összesen 6 méter magasságot kitevő erősítő, 16 mélynyomó, fullos baffle, teljesen körben. Más hasonló terem csak a Bory Mall-ban van a környéken, Szlovákia osztrák határán. Ott egyedül az erősítés különbözik, ami a legjobb Crown. Ugyanaz a profi magyar csapat csinálta.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
Mikisys #64323 üzenetére
Amikor én néztem ott körül két éve, egy Christie CP2000 volt. A CP650 és JBL hang maradt, most talán németek tartják karban. Ha akkor is az egyetlen értelmes hangzás volt a 650-től, az nem változott. Az idelátogató Dolby rep az elmúlt 5 évben egy lengyel srác, most nem jut eszembe a neve, de biztos nem C.C.
Az új procik (850 és 950) nagyságrendekkel szebben szólnak a CP50/500/650/750-eknél, ezek vannak még pár magyar moziban. Nem a sok csatorna miatt kell, hanem tényleg ennyivel megismételhetőbb és pontosabb. Két modern terem szinte tökéletesen ugyanúgy szól, míg a régi prociknál a rosszabb termeket hang alapján be lehetett azonosítani. A rózsazaj Dolby által meghatározott hibalehetősége +/- 3 dB, ami hatalmas, ezzel szemben a sweep hibája lényegében zajszinttől függ, ideális környezetben 0 dB, a valóságban inkább olyan 0.1 dB, de az is elhanyagolható. Moziban szinte sosem volt virtuális center, csak ha volt baffle wall, viszont ennek a szükségességét a sweepes mérés felszámolta. Kezeletlen teremben képes hozni pusztán szoftverből azt, amit a FocusFox esetében egy vagyon oldott meg. A különösen erős Atmos követelmények közt sincs ott, bár tehetősebb mozik (pl. Salzburg) csinálják.
#64322b.: Nem, vidéken az analóg proci se ritka. Doremi AUD-D2A után kötött CP50, CP500, és társaik, jobb helyeken Datasat AP20 (ahogy házimoziban, a nagy moziban is igaz, hogy a DTS a megkésett Dolby, csak sokkal jobb minőségben). A CP650-hez már néhol van digitális jelet fogadó kártya (CAT790 vagy CAT794), de inkább oda is a D2A-t használják. Nagyon haldokolnak már az analóg eszközök, például rendszeresen jön rájuk az 5 perc műsor közben, például a zajgenerátor kártya rátolja max hangerőn a műsorra a fincsi rózsát, minden csatornán. Ahol tudják, digitális CP750-eket vezetnek be, mert az olcsó (1-2 millió körül beszereléssel és garanciával), de ez kb. a vidéki procik harmada. Budapesten szerintem közel 100% a digitális átállás, csak 1-2 kisebb moziról nem tudom, hogy mi van ott, valószínűleg ugyanúgy 750.
-
renatto
őstag
válasz
gab1ka #63774 üzenetére
Jó a memóriád.
A sorminta így volt: Klipsch R-12SW -> SVS SB12-NSD -> R-115SW -> dual R-112SW -> dual Sb12-NSD - SVS SB-3000. Folyamatosan próbáltam eldönteni a zárt vagy a nyitott a jobb választás...
Végül a két kisebb ("olcsóbb/gyengébb/rosszabb" stb) helyett, egy "jobb" miatt alakult így. Szóval az NSD-k ezért kerültek lapátra.
-
Mikisys
őstag
válasz
VoidXs #64321 üzenetére
A Focus-Fox a mi munkánk volt anno, Kinoton vetítőgéppel, Dolby CP650 (JBL végfokok, ha jól emlékszem) és EV-hangsugárzókkal. Együtt üzemeltük be a Dolby-képviselőjével (C.C.) hogy egészen biztosan olyan legyen a hang, amilyennek lennie kell.
Azóta gondolom már más lett.
-
A Rózsaszín-zaj anno elegendő volt, most a sok egyéb csatorna és a szinte csak digitális hang, pontosabban mérhető-állítható a sweepelt szinusz jellel. (A digitális rózsaszín-zaj az valami borzalmas.)Üdv!
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
VoidXs #64320 üzenetére
Azt még hozzátenném, hogy 2007 óta rengeteg dolog változott. A rózsazajt például leváltotta a sweep, olyan eredményekért, amiknek a közelébe sem érhet a régi módszer. Referencia filmes hang nálunk egyetlen helyen volt, a FocusFox-ban, ez ma is remekel, viszont a multiplex termek sokat fejlődtek, ahol volt proci update, ez viszont még mindig ritka, vidéken például nincs is rá példa.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
Mikisys #64319 üzenetére
Akkor tényleg nagyon régi lehet, mert már nincs átfogó cert (csak a THX, ami szerintem pénzkidobás, bár arra jó, hogy a fórum legtöbb marhaságát cáfolja, szóval ráférne párakra). Eszközönként, szoftverenként, felhasználási módonként vannak 1-2 napos alkalmak, és az határozza meg, hogy mit dolgozhatsz. A CP850 köré épülő termek akusztikai tervezése és telepítése például 4 különböző vizsga, hogy végig dolgozhass. Gondolom a 950 is ugyanez, de azzal még nem foglalkoztam, mert a Sugáron kívül csak a CC-nek van belőle, szóval sok értelme nincs.
-
Mikisys
őstag
válasz
VoidXs #64316 üzenetére
2007-óta nem a mozis szakmában dolgozom.
Ilyen-olyan okok miatt más a mai szakterületem, de nem felejtettem el, hogy milyen a jó mozi hang és a műszereim, dokumentációim és a tudásom is, mind megvannak. Szemmel tartom a "nagy" gyártók termékeit az interneten keresztül és az ottani fórumokon keresztül is tájékozódok újdonságokról ajánlásokról, vagy éppen a szabványok szidalmazásáról.
A Dolby-Certification már lejárt, nem is foglalkoztam azóta vele, mert idehaza nagyon kevés a munkalehetőség és külföld is ahova jártunk installálni, betanítani az ottaniakat, más utakat és szolgáltatókat kerestek, illetve önállósodtak.
Itt a fórumon csak próbálom "formában" tartani magam és tájékozódni, már amennyire ezt itt lehet.Elnézést kérek, ha ez nem mindenkinek tetszik, majd moderálom magam, kevesebbet írok.
Üdv!
-
Mikisys
őstag
válasz
#62435328 #64308 üzenetére
Igen, mert Én a filmes résznél befejeztem, a digitális vetítőgépekkel már nem foglalkoztam, de ott a hang az eleve külön kezelendő.
((HD film is létezik és ott más a jelentése, azért kérdeztem rá, többször is. Tehát nem a lejátszóberendezés a HD, hanem a fölvett hang a HD-minőségű, azaz Emelt minőségi szinten van rögzítve. Ez azért más. (HI-FI - csak ez a rövidítés már foglalt, kellett helyette a HD)
Nem a kábel a HD-minőségű, nem az erősítő, bár ott használják a HD (azaz magas minőségű megnevezést, de ez a beltartalomra, anyagok minőségére, pontosságára vonatkozik)).
-
Lehet akárhány csatorna, azt ki is kell építeni és megszólaltatni valamivel. Ez egy újonnan épülő moziban esetleg "nem tétel", hogy legyen 12+3 csatornás hang. Aztán hogy lesz-e rá hang anyag, az más kérdés.
Itt, a házi mozi porondon a hetente megjelenő újdonságok nem hoznak lázba a hang-átviteli vonalon. Persze, hogy van már 12+3, meg az Isten se tudja hány csatornás hangcucc, de minek?
Nálam a vonal a Dolby-Digital 5+1, a DTS 5+1. Filmen a Sony SDDS és vége.
(A házi mozi itthon teljesíti a DD 5+1 és a DTS 5+1 csatornás működést és ez elég is.)
A többi az etetés, főleg az olyanoknak, mint akik itt a fórumon is bolyonganak.
Nézzenek furcsán, nem érdekel. Nem költök milliókat egy olyan (főleg hangi) berendezésre, ami nem tud többet az előzőnél, mert nem tud többet, csak fölösleges virtuskodás az, ami megy a hangrendszereknél.
(Nagyon a bögyötökben lehetek, ha idézitek, hogy miket írtam már ide, vagy nekem lehet némi igazam is ebben?!)
Béke!Üdv!
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
#62435328 #64308 üzenetére
Igazából a HD hang kifejezés csak magyar házimozis közegben létezik (a Dolby sem oktatja, sőt, a tréningükön ki sem térnek a kodekekre, mert moziban csak PCM és OBAE létezik, amit a gép amúgy is kezel), ahol elég sok más kifejezés is eltorzul, így mozis munkák során én sem hallottam soha. Adjuk meg neki a vak bizalmat.
Az más dolog, hogy ez egy nagyon kis szakma. Jelen pillanatban 8-an vagyunk az országban, akik tudnak installálni kommersz mozit (ebből 4 Dolby vizsgás és további 2 van bejegyezve, de még korona előtt, azóta nem voltak), illetve van egy negyedik cég, akik a morzsákat csipegetik kétes munkákkal, de őket ne vegyük ide. A lényeg, hogy kicsi szakma, szóval ismernünk kellene egymást, de Miki nevű emberről nem tudok.
-
fehér_ember
addikt
válasz
Speeedfire #64312 üzenetére
Majd többiek javasolnak erősítőket (én már mutattam pár régit, de jobbfélét).
Centert is vegyél hozzájuk [pl.], házimozinál úgyis az lenne a legfontosabb; meg persze a szub. Ha jóféle lesz a vasad, akkor lehet nem is fog kelleni mozizáshoz a sztereó erősítőd.
Az is sokat számít hogy a hm erősítőbe beépített dac az milyen hangminőséget tud, mármint ha sokpontegyes zenéket is figyelembe veszünk, meg persze akkor már a szub is legyen valami pontosabb.
Amúgy ha fel van banándugózva a rugalmasabb/könnyebben kezelhető hangfalkábeled (pl. vandamme hifi series 4mm² ...stb.) akkor az átdugdosás se annyira nagy probléma, főleg ha erre számítva már eleve úgy helyezed el az erősítőket, hogy viszonylag könnyen hozzáférhess a hátuljukhoz is (pl. egy állvány/asztal felső lapján). -
Steve007
tag
Sziasztok!
Szeretném a tanácsotokat kérni hangzással kapcsolatban. Sosem voltam nagy szakértője az audionak, nem nagyon szoktam alap TV-be épített hangszórók mellé venni bármit - tudom ez szégyen és gyalázat, viszont most részben párom miatt (aki szeret zenét hallgatni), részben pedig saját magam miatt úgy döntöttem, hogy beruháznék itthon a nappaliba egy olcsóbb(?) szettre.
Van egy smart tv-m (Sony KD-65XF9005), ehhez szeretnék egy lakás nappalijába valami normális hangosítást. A helység nagyjából 4x5 méter, elsősorban filmek miatt van szükség rá, a kanapé mögött 2-3 méterre kezdődik a konyha, ott sajnos a TV-t már alig érteni...emiatt is akarok valami erősítést. Nyilván a minőségre is törekszem, nem csak arra hogy halljuk a tvt.
50-100 ezer forintot rászánnék erre a műveletre, van olyan készülek amit a fentiek alapján ajánlanátok? Újban gondolkozok, a lakás jól szigetelt.
Előre is köszönöm!u.i.: a rögzített posztot elkezdtem elolvasni, sok hasznos infó van benne, de bevallom a közepén elvesztettem a fonalat...
-
Speeedfire
félisten
Előzmény:
Hello!
Van egy sztereo rendszerem antal 202 dobozok, hozzá egy puccini se erősítő. Gondolkozok, hogy jó egy HM rendszert építeni. De 2 szett első doboz nem férne el, max csak pici polc sugárzó. Viszont a puccinit megtartanám sztereora.
Létezik olyan elosztó amibe a 2 erősítő kimenete megy, rajta egy kapcsoló hogy melyikről vegye a jelet, és a kimeneten csak 1db doboz van?
Mert akkor 1 db első szett lenne, 2db erősítővel (sztereó, meg az 5.1). Hozzá meg vennék hátra pici polc sugárzókat, center, meg sub.
Ha ezt így meg lehet oldani, tudnátok ajánlani egy low budget szettet?
fehér_ember: Igen amit írtál dynavox kapcsoló tetszik. De most már egyre jobban tetszik az eredeti ötlet, hogy az első szett maradna a puccinin, és a HM-en a pre front-ról menne a jel.
Így igaz, hogy 2db erősítő menne egyszerre. Viszont a puccini hangja nagyon szép, filmben sokat dobna rajta. Jelenleg sztereón filmezek, és így sem rossz.
Így az a 40e ami menne a dynavox-ra lehetne belőle erősítő, vagy láda is.Milyen low budget HM szettet ajánlanátok ha első szettre nincs szükség? Kábelnek kácsa, vagy van damme lenne. Hátsó polcsugárzónak valami olcsó magnat supreme jó lehet? Centernek? Mélynek szívem szerint valami 20-as zártat tennék. Nem nagy a nappali kb 20-25 nm2. De tudom, hogy reflex-el olcsóbb, és nagyobb hangerő lenne.
Max 100e-ig mit lehetne kihozni? Yamaha, sony, denon, hk olcsó erősítőt gondoltam. Nagy elvárás nincs. -
#62435328
törölt tag
válasz
Mikisys #64307 üzenetére
" Közel 35-éve foglalkozom a Mozi Hangjával, mérésekkel, installációkkal, szervizeléssel, Asztanától - Atlantáig bejártam a világot és igen, Én tudom milyen a jó mozi hang és ebből eredően a házi mozi hangja. Van rá jogosítványom a Dolbytól és más cégektől is, installálásra és szervizelésre is, tehát, tudom mit hogyan kell beállítani és egyáltalán értelmezni azt, amit ezek a nagy gyártók leírnak és megkövetelnek."
Most komoly, hogy ezek után megkérdezed, hogy mi az a HD hang -
blau24
tag
Sziasztok! Egy elég balga kérdéssel fordulnél hozzátok:
A lenti erősítővel szeretném összekötni a hangfalaimat vagyis a sub jelenti a problémámat, nem tudom hova kössem be milyen megoldással, vettem egy rca átalakítót de azzal se tudtam hangra bírni, lehet hogy az se jó megoldás, azt is mellékelem… Válaszokat előre is köszönöm
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- SSD kibeszélő
- Motoros topic
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Milyen autót vegyek?
- Medence topik
- Mikrotik routerek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 5310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 12GB 512GB 14" FHD 1év garancia
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- Bomba ár! HP ProBook 440 G7 - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gar
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest