Új hozzászólás Aktív témák
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
daveoff #4794 üzenetére
"Amúgy rohadtul nem érdekel az egész, én nem csodálkozok azon se, ha az NV driver is kamu, de ha a tegnapi vitát nézem, akkor az AMD driver biztos az"
ezen miert idegesited magad? kiderult, hogy a #pcgamingmasterrace eseteben nem volt evidens, hogy a GTA5 SEert kiadnak kb 4-500eurot (hint: XBox/PS bundle), es nagyon ugy nez ki, hog pcn vartak a jatekot.
a gyartok meg valszeg erre reagalnak, hogy megiscsak nagy releaserol van szo. a gta4 pc portja megjelenes utan honapokig volt folyamatos humorforras, talan nyugisabb lesz az egesz. kiadnak egy uj drivert, mindenki boldog.
---
btw tobb honapos driverrel nem feltetlenul van baj, en a 7850 CFfel volt, hogy fel eves drivert hasznaltam, mert stabil volt, gyors volt es ment a CF ahol nekem kellett. betazni viszont csak vegso esetben voltam hajlando.
-
HSM
félisten
válasz
daveoff #4794 üzenetére
A WHQL minősítés csak azt jelenti az Nv driveren, hogy jóval hamarabb kész kellett legyen, ugyanis +idő, mire a Microsoft jóváhagyja. +1 ok, hogy marketing rizsának gondoljam, és hogy már rég készen voltak ők is.
"mert a több hónapos driver tuti elavult, és optimalizálatlan"
Egyáltalán nem szükségszerű, hogy így legyen.(#4795) CsonkaImo: Kíváncsi leszek.
-
daveoff
veterán
Én nem húznám a szám, én örülök neki, ha új driver jön, de Ti(főleg Abu) kardoskodtatok amellett, hogy mekkora baromság új drivert kiadni a GTA megjelenésére, hiszen már az omegába benne van a profil. Erre itt az új catalyst, kifejezetten GTA V-höz....
Amúgy rohadtul nem érdekel az egész, én nem csodálkozok azon se, ha az NV driver is kamu, de ha a tegnapi vitát nézem, akkor az AMD driver biztos az.....Szerk.: És természetesen az AMD driver megint csak beta, WHQL minősítés felejtős.....
(#4791) CsonkaImo: Egyébként én is azon az állásponton vagyok, hogy kell új profil a megjelenésre, mert a több hónapos driver tuti elavult, és optimalizálatlan, nem véletlen adott ki mindkét oldal őj drivert....
-
HSM
félisten
válasz
proci985 #4789 üzenetére
Nálam a friss tesztek nagy része itt el is vérzett amúgy. Ha csak annyit látok, 290X, és nincs jelölve, milyen típus, milyen BIOS-al, nem is olvasok tovább. Ez kapásból a tesztek minimum 60%-át kiszelektálja azonnal. A GTX-eken annyiból jobb a helyzet, hogy ott a G1 értékeihez lehet viszonyítani, ott nem túlzottan TDP/hőfok-limites a cucc.
A fórumokon is nagyon észnél kell lenni, de számomra különösen értékes információforás, ha néhányan megnézik emelt limitekkel, mit mennek a kártyáik, nagyon hasznos viszonyítási alap, csak a user errorok miatti bizonytalanság kicsit nagyobb a kelleténél, de menedzselhető a "kockázat".
-
HSM
félisten
válasz
proci985 #4785 üzenetére
Azt tudod tenni, hogy nagyon résen vagy, és nagyon megnézed, hogy teszteltek, milyen vassal, és belekalkulálod az eredménybe, már ahol lehetséges. Saját vasnál pedig odafigyelsz, hogy az összes thermal/tdp meg kutyafüle limiten belül tartsd a kártyát, hogy kihozza magából a maximumot.
(#4787) daveoff: Jelenlegi infók szerint a kamudriver az Nv-féle, hogy kiszedték a GTAV profilt, majd most visszatették...
Lehet amúgy, már az AMD-nél is benne volt egy általános profil, és most hogy minden végleges, még engedélyeztek pár dolgot, a driver szövegezése, időzítése ezt sejteti.
De egyébként ha csak marketingből adták ki, nem tudom, miért húzod a szád, ha az Nv meglépi, nekik is mutatni érdemes valamit (sajnos), nézd csak meg, tegnap még a fikázás ment, dejó az Nv, kiadnak game ready drivert.... -
CsonkaImo
addikt
válasz
daveoff #4784 üzenetére
Szerintem is csak marketing. Lehet a Radeon tulajok elkezdtek gyülekezni az AMD székháza elött, hogy az nV nek már kint van a game ready driver. Gyorsan kiadtak egyet, hogy csillapítsák a kedélyeket. Én nem teszem fel, kíváncsi leszek mennyi különbség lesz az Omegához képest.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
daveoff #4784 üzenetére
marketing? mert a masik gyartonak kijott, kommunikacios szempontbol igy jobb.
---
btw ha valaki tolna multimonitorral, akkor meg tudja mondani hogy fut?
gondolkodok be kene szerezni, de 60 giga, az meg a jelenlegi netemmel majdnem egyszerubb ha berendelem postan (najo, ez tulzas, kajaszunetben kilepek erte es megveszem).
HSM: ja ez igaz, de ettol meg nem lesz jobb a helyzet
.
-
daveoff
veterán
AMD Catalyst™ 15.4 Beta for Windows® - Grand Theft Auto V Optimized
Ez akkor most minek, csak egy kamu driver, kamu szöveggel, hogy legyen válasz az NV driverre.....?!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
sayinpety #4781 üzenetére
Oké elfogadom ezt a lehetőséget, de azok az adatok amiket írtál itt, azt mutatják, hogy a Hawaii sokkal gyorsabb a GM204-nél. Aszinkron compute mellett és nélkül is erősebb. Aszinkron compute-tal 10 ezresmásodperccel jobb, ami azért nem kevés. Ez azért nem feltétlenül azt támasztja alá, hogy minden rendben lesz az optimalizálás kiszervezésével, de nyugodtan javíts ki, ha tévedek.
-
HSM
félisten
válasz
proci985 #4753 üzenetére
Egyébként ez régóta így van, és tényleg pokoli zavaró. Akadnak olyan szériák, egyre több, ahol nagyon észnél kell lenni a teszteredményekkel kapcsolatban. Pl. AMD oldalon én mindig a tesztekben a 7970 eredményét néztem, mert a 7950-eken nagyon alacsony volt a power limit, és össze-vissza eredmények voltak, kártyánként, tesztoldalanként más emiatt.
Ugyanez a referencia 290 és 290X, főleg az utóbbi csendes BIOS-ával, mivel eléri a 94 fokot, és utána órajel-játék. Ott szerencsére van az "Über-mód", ami minimalizálja a throttlingot, az viszonylag jó viszonyítási alap.
Nv-nél pedig aztán végképp katyvasz, emlékszem, anno mennyi találgatás volt, mi alapján dől el, melyik GPU mennyire BOOST-ol. Volt ami nagyobb, volt ami kisebb mértékben tette.
De egyébként Intel CPU-knál is vannak vices dolgok, főleg az új Broadwell Core-M cuccoknál, ahol egész vicces dolgokat produkál a magas turbó, alacsony TDP és alapórajel [link].
De a saját Sandy Bridge kétmagosomnál is erősen trükközni kell a notiban, hogy a GPU turbózhasson, de a CPU nem, különben megeszi a 35W TDP-t az IGP elől, és 1300Mhz helyett nagyon durván kisebb órajelen megy azért, hogy a proci minimálisat turbózhasson, a végeredmény meg pocsék. Nem pont ide vág a téma, de pár mérés: [link].
-
daveoff
veterán
válasz
mcwolf79 #4776 üzenetére
Nekem ez az első NV kártyám, de talán még nem is voltam ennyire elégedett egy videokártyámmal se. Igaz, hogy ennek ára van, de inkább bevállalom, és nyugodt vagyok. Nekem most nagyon-nagyon nyomós érv kellene, hogy visszaváltsak AMD-re....meglátjuk mit hoz a következő generáció, és mikor érik be a jóslat.....
Más...
AMD GTA V drivers coming today, thanks for your patience everyone.
Ez minek, amikor hónapok óta benne van a driverben a GTA V profil..... -
mcwolf79
veterán
válasz
daveoff #4775 üzenetére
Én is teljesítménypárti vagyok, nekem mindegy, hogy NV vagy AMD VGA van a gépemben. Tulképp a 290-emmel sem volt semmi baj, csak az ígéretekből egyelőre nem sok minden valósult meg, a nagy Mantle "áttörés" elmaradt. Árában sikerült cserélni, ugyanazt tudja mint az AMD VGA, kevesebbet fogyaszt, kevesebb hőt termel. Nekem megérte a csere.
-
daveoff
veterán
-
mcwolf79
veterán
válasz
MiklosSaS #4766 üzenetére
De mostanaigmeg egy olyan jatekkal nem talalkoztam ami joval jobban ment volna Radeonon
Ezt próbálom vartyogni én is. Hiába a papíron okosabb és konzolközelibb GCN architektúrával rendelkező AMD VGA-k, a valóságban semmivel sem tudd jobb teljesítményt nyújtani, mint az NV kártyák. Sőt...
-
Miért ne tudná? A munka nagy része nem egy nagy, monolitikus, totális átlátást igénylő program javítása, hanem sok kicsié. Lesz egy csomó paneljük, amiknek jó részét engine-től függetlenül fogják tudni alkalmazni (regiszter-használat optimalizálás, memóriamenedzsment, stb., de akár komplett effektek javítása is), a többit meg perfmon + knowhow + kísérletezés módszerrel. Lehet-e olyan jó, mint a belső optimalizáció? Rövid távon talán nem, közép- / hosszú távon akár lehet jobb is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a gond, hogy nem látom, hogy egy külsős stúdió mégis hogyan tudná jobban optimalizálni a kiadott architektúrákra az adott programot. Azt értem, hogy a kiadónak a költségei így sokkal kedvezőbbek lesznek, és el is fogadom, hogy a mai világban ez egy cél, csak azt nem látom biztosítottnak, hogy a kiszervezett architektúrák optimalizálása legalább olyan jó lesz, mint amit belsőleg elvégeznek a GCN-re.
Még azt elfogadnám, hogy a kiadó esetleg úgy látja, hogy a külsősök jobban meg tudják oldani, mint a saját anyastúdió, csak az már eleve egy olyan hozzáállás a kiadó részéről, hogy belsőleg ezzel nem igazán törődtek volna, tehát a kiszervezett architektúrák hátránya már az anyagiak elosztásánál kialakult, ami viszont előre leosztott erősorrend. -
A kompetencia alapú outsourcing konkrétan egy nagyon jó dolog, alkalmazzák IT-ben is, szoftverfejlesztésben is, és még rengeteg más területen. Megmondom őszintén, nem nagyon értem, hogy Neked miért fáj itt és most. Ha egy cég a GCN-t érzi core kompetenciának, a másik kettőt nem, akkor ez egy igen hatékony megoldás tud lenni - egyszersmind egy válasz arra a problémára, hogy hogyan lehet többféle architektúrára optimalizálni anélkül, hogy a költségek többszörösére nőnének. Ha pedig valamelyik szereplőnek fájni fog, és megsínylik az eladásai, akkor az illető szereplő lépni fog. Mi a gond?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
MiklosSaS #4764 üzenetére
Csak a kiadók nem így gondolkodnak. A konzol és a PC nincs különválasztva, hanem egy nagy next-gen platformként van kezelve, és így már a GCN van többségben. A multiplatform fejlesztéseket három platformra végzik, és ha beleszámolod az Xbox One és a PS4 folyamatosan növekvő felhasználóbázisát a PC-s AMD-s bázisba, akkor az már úgy többet ér, mint ami maradt a PC-ből. Csak PC-re levetítve ez valóban öngól, de a kiadók úgy már nem tekintik annak, ahogy manapság a PC-t, az Xbox One-t és a PS4-et egybeveszik, főleg azért, mert az új lehetőségekkel a programozásuk is nagyon hasonló lesz.
Ebből a szempontból vizsgálva már érthető bizonyos a kiadók álláspontja. Nem is mondom, hogy nincs benne logika, csak PC-s szinten ez akkor is egy rossz irány, és nem tesz jót a piacnak. -
TTomax
félisten
Mert biztosan nem véletlen,hogy nem akarják hogy a régebbi drivert használd a GTA5höz,mert gyanítom nem csak egy sima profil kérdése a játékra való optimalizálás.Nincs ebben semmiféle rossz irány,látszik hogy dolgoznak rajta,és nem a nagy csend üli körül az eladott terméket.Még nincs itt a dx12,hogy hátradőlve a fejlesztőkre tolják az optimalizálást...ez felhasználói szemszögből előny,és nem hátrány,bárhogyan is nézem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
mcwolf79 #4761 üzenetére
Értsd meg miről van szó. Amit Gbors felhozott az az, hogy van egy fejlesztő a fórumon, aki azt írta, hogy a kiadójuk kiszervezte az Intel és az NVIDIA optimalizálást. Ez mégis hogyan kedvezhetne bármiben a PC-nek? Ha most azt vizsgáljuk, hogy mennyire rossz a PC-nek az, hogy zárt middleware-ek jönnek az egyik oldalról, akkor azt is el lehet mondani, hogy semmivel sem jobb, ha ezeket middleware-eket kizárod, de közben a fejlesztéseket GCN-re korlátozod. Ezzel csak átesünk a ló túlsó oldalára. Valami kompromisszumos megoldás kellene, mert nem vagyok meggyőződve arról, hogy egy külsős stúdió a motor ismerete nélkül jó optimalizálást tud biztosítani az Intelnek és az NVIDIA-nak.
-
mcwolf79
veterán
Továbbra is csak az elméleti bullshit és a nagy víziók amiket hajtasz folyamatosan.
Én ahogy látom az írásaidból úgy tűnik hozzáértő vagy, de eddig amiket leírtál (hogy most jaj de rossz lesz a PC-nek, és legfőkébb az NV-nek) eddig köszönőviszonyban sincs a valósággal.
Én legalábbis mint PC-gamer nem tapsztaltam, hogy annyira hátrányban lennék, mert PC-m és legfőképp NV VGA-m van.
Lehet itt jósolni az üveggömbből [moderálva], de eddig a valóság mást mutat.Ne személyeskedj!
[ Módosította: Qru ]
-
Casanova*
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek alapján ugyanezek az értékek vannak benne egy fél évvel korábbi bétában. Nem lett volna egyszerűbb a WHQL-ekből nem kivenni? Ez az ami szerintem totálisan felesleges a PC-s játékosoknak, hogy egy profilt fél évre kivegyenek, majd most egy bétában visszarakjanak. Csak pár bájttal nyomja meg a letöltést, és már az elmúlt 4-5 WHQL GTA5 ready lenne az NV-nél is.
Egyértelműen amellett vagyok, hogy drivert csupán egy olyan profilért, amely régóta kész van felesleges kiadni, és ez mindenkire vonatkozik. Régen az NV itt volt előnyben, hogy készen várták a játékokat, most meg csak a megjelenés napján lesz WHQL? Ezt egyértelműen rossz iránynak érzem. Rossz iránynak éreztem az AMD-nél is, amikor ezt csinálták csak nem Game Readynek hívták, hanem HotFixnek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Olvastam a bejegyzéseket, amiről beszélsz, és szerintem az az egyik legrosszabb véglet, ami a PC-vel történhet. Én megértem, hogy a kiadó spórolni akar és kiadják az optimalizálást külsős kezekbe, de így szerinted mennyi esélye van az Intel és az NVIDIA GPU-inak jó optimalizálást elérni? Oké a kiadó hozott egy olyan döntést, hogy mivel nem tudják jól megcsinálni ezért inkább nem is foglalkoznak az Intel és az NVIDIA GPU-ival, de az anyastúdió legalább ismeri a motort, még ha a hardvert nem is ismeri, míg a külsős stúdió se a motort se a hardvert nem ismeri. És gondolják, hogy a külsősök jobb munkát végeznek? Jó persze csodák vannak, csak logikusan átgondolva nem látom miért lenne ez lehetséges.
-
proci985
MODERÁTOR
ami engem nagyon zavar ennel a szerianal, hogy gyakorlatilag ugyanazzal a nevvel teljesen eltero teljesitmenyu kartyakat adnak el. regebben 20% teljesitmeny altalaban mar egy masik kategoria volt, jelenleg 970 OCk kb 20%al mennek gyorsabban a boosntal, mig a ref lassabb.
290x detto, egy vizezett megoldas siman tartja az uber folotti gyari ertekeket (1000+os orajel), mig a gyengebben hutott peldanyok adott esetben 800-850ig dobaljak le a clockot. fun fact: a 290xem a vizesblokkal szemmel lathatoan is gyorsult, csak a hutes 20-30%ot szamitott (pontos adat nincs, a kartya assetto corsa es far cry 4 alatt is tulmelegedett 5760ban, borderlands pre-sequel alatt meg kb 70% terheles mellett tudja 5760@ultra/fxaa/16afet tartani 60fpssel).
es akkor itt jon a kepbe a szobaho (kozelebb kerul a leszabalyozas), a hutes, es igy jon ki az hogy az egyik teszten ket kartya kozott van 10% kulonbseg, a masiknal meg nulla. ez termeszetesen azon felul, hogy van meg egy csomo valtozo
lehet arrol beszelni, hogy a kartya egy "felszereltsegi szint", mint az intelnel, csak ezzel az a baj, hogy pcnel az ember a hajara kenheti a "felszereltseget" ha 6-8millio pixelnyi informaciot kell max 0.015sec alatt kiszamolni, elfogadhato kesleltetessel.
mar igy is kb kaosz van a forumokon ha ossze kell hasonlitani a -foleg nem egy generacioba tartozo- kartyakat, ami a 390xnel foleg vicces lesz. nem mindegy, hogy egy 290x refre vagy egy 290x vaporXre ver 50%ot pl (NV oldalon ref 980 vs G1).
---
egy gondolat: egyebkent masik oldalrol meg ennyit szamit a normalisan megtervezett hutes. ha a vizezett 390x kb 50%al lesz gyorsabb a ref 290xnel akkor a vizen levo tulajoknak nem sok ertelme lesz valtani.
---
PCs jatek egyebkent legalabb 1998 ota haldoklik (majdnem olyan, mint a dnb lassan), siralmas konzolportok is akkoriban kezdodtek. Final Fantasy 7/8 valaki? utobbinak nagyobb volt a gepigenye mint az unreal tournamentnek, viszont cserebe mar megjeleneskor ronda volt.
-
Ez már megint a szokásos AMD-Ready hurrá-optimizmus, az elmúlt évek alapján siralmas hitrate-tel. Mindegy, szerintem eleget szájkaratéztunk, hétfőn megjelenik a játék, a tesztek eldöntik, kinek van igaza.
b)-vonal: nem értem, miért csinálsz ógörög drámát ebből a sztoriból. Ugyan mi lenne túl késő? Ha a fejlesztőknek ennyire fáj az nVidia, akkor csináljanak olyan effekteket, amik AMD-n szebben / gyorsabban futnak. sayinpety fórumtárs pont erről írogat, érdeklődve várom a motorjukat - de az is csak 2016-ban lesz. Szerintem kifejezetten jót tenne a piacnak, ha az nVidia beleszaladna egy kiadós pofonba, de azt azért ne várd tőlük, hogy saját magukat pofozzák fel
-
mcwolf79
veterán
Az Ubifos szarjain kívül melyik volt az a játék, amelyik vállalhatatlan PC-s portot kapott?
(bár tulajdonképpen azok nem csak PC-n voltak xarok)
Jó oké, a Dead or alive 5 csak PS3-as csöcsöket kapott, és a grafika sem "nextgen ". Egyéb?
Én az utóbbi időben csak a Dying light-ot próbáltam ki, az flottul futott. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
mcwolf79 #4746 üzenetére
Mégis mi él a PC-s játékiparból? Az MMO biztos, az indie biztos, de az AAA multiplatform címekben a PC hátrányos, és ez az egyes játékok eladási statisztikáján is látszik. Ha előnyös lenne a PC, akkor nem most kapnál GTA5-öt, hanem megkaptad volna, amikor kész lett az X1 és a PS4 verzióval párhuzamosan.
Amikor a cikkek elkezdik bizonygatni, hogy a PC-s AAA játékpiacnak nincs semmi baja, akkor az önmagunk becsapása. Elfogadjuk, hogy az a normális, ha szar portok születnek, és ehhez még rossz support is jár. És az önámítás erre a piacra ma a legnagyobb veszély.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
November óta kész van a leképző. Lényegében semmit sem változott. Nehogy azt hidd, hogy a Rockstar azért tolta a játékot, mert technikai gondja volt. Nem, már szeptemberben kiadható állapotban volt a PC verzió, nem véletlenül mutogatta az AMD a szokásos IDF-elleni rendezvényén. Azóta csak bekerült a sztereó3D, pár effekt, amelyek egy része ki is került, meg a TXAA, ami az AMD-nek mindegy. Semmin nem kell változtatniuk, mert semmi nem módosult, ami a grafikát érinti.
Azért meglepődnék, ha volna olyan hardcore PC-s játékos, amely azt mondja, hogy csak azért, mert az az NV-nek jelenleg kedvezőbb, inkább jöjjenek magasabb gépigényű és rondább effektek a játékokba. Hiba azt hinni, hogy a PC-s réteg annyira meghülyült, hogy már az orruknál fogva lehet őket vezetni. Biztos van ilyen ember, de az tisztán látszik, hogy a fejlesztők nem hülyültek meg és az utóbbi egy évben annyi szidást kapott az NV, amennyit a korábbi tíz évben nem. Azért ezek az emberek érteken hozzá, és pontosan látják, hogy mennyire korlátozzák a munkájukat, ami miatt rosszabb minőségű játékokat tudnak letenni az asztalra. Ha valami nem a PC gaming érdeke, akkor az ez, és teljesen normális, hogy erről a jelenségről elkezdtek páran blogolni, reménykednek, hogy az NV még azelőtt észhez tér, mielőtt túl késő lenne.
-
Elsősorban erre írtam az előbb, hogy nem tudom komolyan venni. Több, mint 4 hónappal előbb release-elődött a profil, mint a játék - biztos szuper lesz így... Ill. az elmúlt 1 évben az AAA játékok tesztjei nem azt mutatták, hogy az AMD már a launchkor szuper volt.
A másik témára - tök felesleges ezen rugózni. Az nVidia akkor fog változtatni, amikor anyagilag előnyösebbnek tartanak egy másik irányt. Akkor viszont rögtön 150-170 fokot. Jöjjön ki az AMD egy iszonyatk***abrutálgyors 390X-szel, meg legyen prevalens az új játékokban az aszinkron compute (ez két olyan dolog, amiben egyetértek, hogy jobb lenne a játékosoknak), ez a kérdés akkor kerül az asztalra. Addig az marad, ami most van.
-
mcwolf79
veterán
Biztos van egy ilyen casual réteg, de sztem ez kb. annyira fals és régi sztereotípia, mint a PC= állandó setup-olás.
A másik dolog meg: hány éve is temetik a PC-s játékipart??? Sztem legalább 10 éve ez a marhaság megy ,és mégis : a PC-s játékipar köszöni szépen jól elvan.
Most ,hogy a prevgen konzolok nagyon nem az elvárt szintet hozzák sztem sokan csalódottak. 1-2 éve még mindenki "default" FullHD-ről és 60 fps-ről beszélt konzolon . És mi lett belőle? Jobbára 30 fps (ha meg van egyáltalán), és a FullHD is csak maximum felskálázva van meg. AAA exklúzív szinte alig van, a multiplatform játékok meg (legkésőbb 1-2 patch után) ketyegnek szépen PC-n is. Persze nem 3-4 éves gépekkel kell vacakolni, és akkor elkerülhető a felesleges sírás. Most egy konzol és egy FullHD TV árából ésszerűen össze lehet állítani egy PC-t ,amin legfeljebb kisebb kompromisszumokkal (pl. nem csutkára tolt élsimítással) VALÓS FullHD-ban lehet élvezni a játékélményt ,és valszeg a framerate is magasabb lesz mint konzolon.
Lehet jönni most a konzoltechno bullshit-tel, de ebből SAJNOS nem sok mindent láttunk, ami igazán álleejtős lenne. Hiába a "hipermodern" API, ha semmi nem használja ki. Mire be fognak ezek érni, valszeg maguk a konzolok fognak elgyengülni az átlag gamer PC-hez képest. Amíg nincs egy prevgen Uncharted, God of War vagy egyéb AAA cím , addig ez csak porhintés.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De ez mindkét oldalon megvalósult/megvalósul. Ha csak ez a kritérium, akkor például ott a GTA5 profil az Omega Catalystben.
Nem kell szélsőségekben gondolkodni. Elég lenne annyi, ha az NV visszaálna arra a modellre, amit 2010 előtt alkalmaztak. Jó persze nyilván hazugságokat is követel, mert nem mondhatják majd ki, hogy a GameWorks azért szűnt meg mert csak lassú és ronda eljárások lehetségesek ilyen formában, de azért vannak ott a marketingesek, hogy kitalálják mit kell hazudni ilyen esetben.
-
HSM
félisten
válasz
Xmister #4742 üzenetére
Nem kötelező az underclock, csak ugye én hangmániás vagyok, és inkább lemondtam 5% sebességről a halk működésért, minthogy akár picivel is emelnem kelljen bármelyik ventim zajszintjén.
No, meg ugye a hangszigetelő habos oldallap se éppen a legjobb hűtési mód egy alapvetően nem túl nagy házban. Szóval nálam azért nem volt könnyű dolga a technikának.
(#4743) gbors: Ugyanúgy megvan a nyűgje a zöldek szoftveres részének, mint a pirosakénak. Amúgy tegyük hozzá, az utóbbi pár évre már nem volt jellemző a késő driveres támogatás, mint ahogy pár éve azért néha előfordult piroséknak.
-
Olyan viszont nincs, hogy ez akkor rossz, ha az egyik gyártó csinálja, de akkor már jó ha a másik
Ezt te mondod, nem én. Én azt mondtam, hogy akkor jó, ha a játékokhoz időben érkeznek a driverek. Az AMD ezt nem tudta megoldani a sűrű driverekkel, az nVidia igen. Ezért végeznek jobb munkát Jensenék, nem pedig azért, mert n betűvel kezdődik a nevük.
A PC-s játékfejlesztéssel kapcsolatos világfájdalmat meg felesleges idekeverni (meg mindenhová máshová is). Már csak azért is, mert ez a széthúzás megoldódható úgy is, hogy az egyik gyártó tönkremegy - az meg aztán húdemarhajó lenne mindenkinek...
-
Xmister
senior tag
Nem mondtam, hogy baj, csak ne azonositsak a 290-et a kotelezo underclock-al.
En is orulok, hogy olcson vettem WF3-at, es annak is, hogy nem kell csokkentenem az orajelet, sot.(#4740) Asbee:
Ez biztosan nincs így.Es ez a lenyeg. En tokeletesen megertem, ha valaki a 970-et preferalja, mert az igenyeinek az felel meg jobban, csak azt nem szeretem, ha forditva nem ezt a hozzaallast tapasztalom, es ugy allitjak be a 290-et, mintha egy minden teren alsobb rendu kartya lenne, amit csak a fanboyok vesznek. (Mindezt marka fuggetlen hozzaallast hangoztatva)
-
HSM
félisten
válasz
Xmister #4725 üzenetére
Most miért olyan nagy tragédia, hogy 900Mhz-en hajtottam 947Mhz helyett? Így pont halk maradt és a házam ultrahalk szellőzését se kellett bántani, sebességben difit meg semmit nem vettem észre. Nekem ennyi kompromisszumot bőségesen megért, hogy 25K-val olcsóbban megkaptam, mint egy gyárilag halkabb, erősebb hűtős kiadást. Ez volt leakciózva, de teljesen jó volt.
(#4724) TTomax: Ahogy Abu85 is írja, nem a driver a baj, hanem hogy feleslegesen dobálják kifele ész nélkül...
-
Asbee
veterán
válasz
Xmister #4739 üzenetére
50% alatt azert neked sem lehetett iszonyat hangos, ha meg folotte volt, akkor meg lehetett volna javitani a szellozesen.
Bőven felette volt, ha jól emlékszem 70% körül. De ez nem ilyen egyszerű, ház szellőzéssel ezen már nem lehetett javítani. Haf 932 plus volt jól ventizve. A Phanteks házadnál jobban szellőzik.
Ennyit tudott a hűtő + a nagy AsicQ is odatett neki. De arról nem én tehetek. 290-ből a Giga az egyik legrosszabb. 1440p-ben alapon ugyabazt tudja a 290X és a 970. És ugye szinte az összes 970 megy ref 980 teljesítményen.
Az egesz szalat az olyan kijelentesek miatt inditottam, miszerint aki AMD-t vesz az csak piros szemcsis fanboy lehet, ami lassuk be, eleg megalapozatlan.
Ez biztosan nincs így.
-
Xmister
senior tag
Soha nem tagadtam, hogy jol szellozo haz kell neki. Azzal viszont, ahogy irtam is, csendes.
50% alatt azert neked sem lehetett iszonyat hangos, ha meg folotte volt, akkor meg lehetett volna javitani a szellozesen.Akkor az egyszeruseg kedveert mondjuk azt, hogy egy arban vannak.
Ami a 970 mellett szol:
-1080p-ben egy jo 970-et a 290X fole lehet huzni a legtobb jatekban. (De pl. DA:I-ben, egy huzott 980 sem volt sokkal gyorsabb, ott nem tudom mi lenne az eredmeny)
-HuvosebbAmi a 290X mellett szol:
-Nagyobb felbontason gyorsabb egy huzott 970-nel is
-Akkor sincs gond, ha egy jatek kifut a 3.5-bolInnentol kezdve egyeni preferencia.
Azt nem irom a 290-hez, hogy async compute-ban joval erosebb a 980-nal is, mert nem tudjuk, hogy mennyire fogjak a jatekok hasznalni ezt.Az egesz szalat az olyan kijelentesek miatt inditottam, miszerint aki AMD-t vesz az csak piros szemcsis fanboy lehet, ami lassuk be, eleg megalapozatlan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A sűrű WHQL pont azt a célt szolgálta, hogy gyors legyen a reakció. Az mindegy, hogy minek nevezik Game Ready, Hotfix, marika csodája, a cél megegyezik. Na most ez vagy általánosan rossz, vagy általánosan jó, vagy tekinthetjük egy stratégiának, amit jónak tarthatunk vagy rossznak, természetesen magánvéleményként. Olyan viszont nincs, hogy ez akkor rossz, ha az egyik gyártó csinálja, de akkor már jó ha a másik.
Úgy jön ide, hogy a PC valódi problémája ez. Nem az, hogy az NV átvette az AMD régi driverfejlesztési stratégiáját, míg az AMD átvette az NV-ét.
-
Asbee
veterán
válasz
Xmister #4736 üzenetére
Tehát megint oda jutunk, hogy extra ház szellőzés kell amit mindig mondunk. Nálam azzal is iszonyat hangos volt a Giga 290. Az ilyen itt ott olcsóbban vettem azt hagyjuk. Én is 145k-ért vettem bontatlan evga 980-at ami boltban 200k, nem is hozom fel példának.
De örülök, hogy te legalább belátod, hogy bizony ez a dolog jelen van. -
Xmister
senior tag
Én pedig írtam, hogy a 290x-nél a hűtésre kell odafigyelni. Nála nem volt elég a ház hűtése egy mátrixhoz, nálam meg elég egy wf3-hoz is.
Ettől függetlenül én még mindig 10k-val olcsóbban vettem a 290X-em, mint amennyiért 970-et találtam volna. Azóta kiderült a mem gond, és nagyjából hasonló áron vannak.
Igaz, hogy akár a fentebb említett játékokban is 1080p-ben egy jól meghúzott 970 gyorsabb lehet, mint egy húzott 290X, de nagyobb felbontásban már úgy sem, arról nem is beszélve, hogy három monitornál már a mem miatt jönne a mikroakadás is. -
Hűha, ezt marhára nem kellene csinálni - olyan dolgokat adsz a számba, amiket sosem mondtam
A havi WHQL driver nem volt jó ötlet az AMD-től, mert nem bírták erőforrással, és gyors reakció helyett rugalmatlanságot szült - ugyanúgy nem szállították megfelelő időben a driveres supportot. A GR driverek pont arra koncentrálnak, hogy időre elérhető legyen a driver. Azt pedig nem tudom, hogy a profilt a játék tesztelésének melyik fázisában véglegesítik, de gyanítom, hogy nem 4-5 hónappal a launch előtt...A második bekezdéssel meg nem tudok mit kezdeni. Már sokadszor olvasom ezt a rantot, részben egyet is értek vele, de hogy jön ez most ide?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Bingisz #4728 üzenetére
Nézd meg a Valve véleményét a témáról. A GDC-n nagyon leteremtették a piacot azért, mert nem gondolnak arra, hogy a felhasználóbázisuk 90%-a nem hozzáértő. Még a felbontást sem tudja átállítani. Az, hogy a cégek elkezdték hozni az olyan segítő programokat, mint a Gaming Evolved, a GeForce Experience, vagy a Raptr Intel támogatással azt jelenti, hogy rájöttek, hogy ez egy komoly gond. Ha a userek 80-90% (és ez a cégek felmérése alapján a felhasználóikra vonatkozik) nem tudja beállítani magának a natív felbontást, és Full HD-s monitoron 1024x768-ban játszik, akkor az probléma. Nagy probléma, és ennek a megoldására pénzt fektetnek. Viszont a Valve szerint ez sem elég jó. A fejlesztőnek kellene ezt egyedileg megoldani egy játékba épített ellenőrzővel, és igazuk van.
-
Bingisz
addikt
Inkább csak olvasgatok a témában, de szerintem az AMD hamarabb fog eltűnni, mint a napi ~8-9 millió steam user.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A játék hibája nem feltétlenül jelenti azt, hogy új profil kell.
A Frostbite 3 speciális eset. Az nem úgy van profilozva, mint egy mai átlag játék. A motor hív meg egy beépített specifikus driverrutint. Ezt azért teszik, hogy akkor is működjön a motorhoz tervezett profil, ha átnevezed a játékot, mert ugye a driver biztosítja, illetve biztosítaná, hogy ne fagyjon szét a játék DX11-es módja. De mondjuk a Frostbite 3-nál én eleve egy hibás döntésnek tartom egy olyan optimalizálást használni, amit a Microsoft a DX11-hez nem ajánl, mert tudják, hogy nem stabil. Szerintem bődületes baromság ilyenhez nyúlni, de szerencsére ez egyedi eset, más motor nem működik így.A friss driver jó dolog. A felesleges driver a rossz. A legutóbbi 5 GeForce driverben benne lehetne a GTA5 profilja, és ennek az oka az, hogy a leképző november óta változatlan. Csupán két extra effekt került bele, de nem szükséges rájuk új profil, mert ismert eljárások, amikhez már jó kódot fordít az amúgy kigyúrt complier.
-
Xmister
senior tag
-
TTomax
félisten
Azért kedves Abu mert a valóság az,hogy szinte minden játék day0 patch-el indít,azért mert olyan alapvető dolgok nem működnek mint pl a 120Hz támogatása full screenben, az általad nagyra becsült (CiV BE).És akkor jött a körbemutogatás ugye,vártuk a drivert mint a messiást csak tudjunk játszani.A BF4 hogyan is lett kiadva?Kb alfa állapotban,szerintem kár is sorolnom aki játszik a friss címekkel az mind tudja miről beszélek..
De majd most!Most aztán lesz low level api,és minden menni fog mint a karikacsapás... na ez az amit nekem már nagyon nehéz elhinnem..Az meg már csak hab a tortán hogy a még itt meg is próbálják magyarázni,hogy a friss driver rossz dolog,sőt nem is kell.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #4716 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy ha ezért a PC-s játékosbázis 90%-a átáll, akkor a PC-nek lőttek. Ez nem olyan probléma, amit el lehet intézni azzal, hogy hát akkor neked a konzol való, mert az megöli a PC gaminget. Marad pár százezer fanatikus világszerte és kész. Itt olyan megoldást kell találni, ami elfogadható kompromisszum. Például a low-level irány az. Ott profilozás sem lesz, mert az alkalmazás dönt mindenről, amit ma még profilban állítgatni lehet. Ez már egy lépés a helyes irányba.
Én inkább nem szeretnék sok drivert telepíteni, ha nem muszáj. Rakják bele előre és működik. Vannak nekem olyan Catalyst drivereim, amelyek ki sem jöttek, és olyan játékok nevei vannak benne, amelyek még meg sem jelentek. Például hetek kérdése és bejelent valamit a Codemasters, és arra már a 15.4 early test kiadásban ott a végleges profil. Szerintem ez a jó irány, mert amikor megjelenik az a játék, aminek a nevét most nem írom le, de jön, akkor én vígan elvagyok az áprilisi frissítéssel, és kész. Miért is telepítenék csak egyetlen új profilért egy új drivert? Tök feleslegesnek érzem, és tiszta szopatás, hogy rég benne lehetne a csomagban a profil, de nincs, mert a nagyfejűek úgy tartják jónak, ha erről a média ír. Mint mondtam, jelentsék be azt, hogy már ott a profil x ideje, csak ne szopassák a PC-s réteget ezzel. Nem jó, ha ezért valaki konzolra megy.
-
Asbee
veterán
Simán hasonlítom hozzá. Ne haragudj HSM de semmi gyakorlati tapasztalatod nincsen. Minden rossz indulat nélkül, bármennyire is elfogult vagy, nem tűnik fel mekkora éles különbség van közted, aki állandóan elméleti síkon mozog, meg azok között akik végigzongorázták a kártyákat?
Persze nem azt mondom csak annak lehet véleménye aki ezt csinálta, csak számomra furcsa mégis az kampányol a legjobban akinek kevés tapasztalata van ilyen téren. Azt sem vitatom számolni kell a technikai dolgokkal is, de semmi máshoz nem tudsz nyúlni.
Én inkább választanám a 970 memória dolgát, mint hogy kazán, alulfeszelős, alulórajelezős, megfújt, jó ház szellőzős kártyám legyen. Jelenlegi tapasztalatok szerint 1440p-ben sincsen még semmi gond memória téren. Nem is nagyon lesz, mert előbb fogy el a kártya. -
HSM
félisten
Egyetértünk. A DC2-re kell a hátuljára venti PCB-t hűteni, és nem marad sok tuning benne, a Tri-X viszont teljesen jó gyárilag is, csak a tuningpotenciálja, ami jóval kisebb a Vapor-X és Lightninghoz képest, azt meg el lehet nézni, ha az itthoni árkülönbözetet nézem (30K). Tri-X-re csak elővigyázatosságból tesznek néhányan ventit, anélkül is teljesen vállalható VRM hőfokokat produkál.
Én amúgy csak a Gamingot kerülném messzire, a DC2 és Tri-X kisebb kompromisszumokkal már teljesen élhető. A WF3 is jó amúgy, de abban sincs sok tartalék hűtésben kitolt power limittel, és hangosabb a többinél a tesztek szerint. Mondjuk 900Mhz-en az enyém nagyon szépen, csendben és hűvösen tette a dolgát.
-
TTomax
félisten
Két olyan 290X ami maradéktalanul megállja a helyét és az nem a DC2 meg a Trix... azokra mind kell egy 12 es venti a hátoldalra,másról se szól a 290topic,csak a hűtésről..
A két 290 pedig a Vapor-X,és a Lightning...azok olyanok,hogy dobozból kivéve OC-t bírnak akár venti profil állítás nélkül is...több monitorral stb... a DC2 meg a trix nem tudja... se gaming...stb...
-
daveoff
veterán
Már ne is haragudj, de aki ennyire topa a PC-hez, hogy bonyolult neki a drivert frissíteni, vagy akár egy játékot feltelepíteni, az ne is vegyen PC-t. Pont ilyeneknek találták ki a konzolt, használják csak....
Az AMD a megfelelő példa arra, hogy mennyire nem jó az a megoldás, ha nem adnak ki sűrűn drivert. Inkább havonta, vagy akár hetetnte kattintok párat, újraindítok egyet, és működik minden, minthogy szívjak a nemtörődömséggel...
-
HSM
félisten
Nem dadog le, csak nem skálázódik tovább. Ledadogni az olyan disznóságok miatt lehet, mint pl. a 970-esen ami van.
"Vegyük a tényeket alapul, azonos csíkszélességen ,azonos fogyasztással az Nv 50%al gyorsabb..."
Ezt nem vitattam egy percig sem. Ahogy azt sem, hogy a Titan-X-nek jelenleg nincs semmi alternatívája, ha valaki a leggyorsabb, nem multi-GPU kártyát keresi.
Ugyanakkor ár/értékben elég borzalmas, ez a +50% sebesség 3X-os áron...(#4712) Asbee: Azért a 970-eket a 290X-hez hasonlítani.... Minimum erős. A 980 legalább egy korrektül megépített kártya, de a 970 a 3,5GB+0,5GB ramjával...
110K egy Tri-X. Teljesen jó.
(#4713) TTomax: 152K-ért egész jó a WF3 980, ha éppen van. De nekem annyit sem érne a dolog, amikor 110K-ért Asus DC2 és Sapphire Tri-X 290X-et is vehetek... Akárhogy nézem, ez 40%-al magasabb ár....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a világnak jobb, hanem a felhasználóknak. Te is arra panaszkodtál régen, hogy hiba sűrű drivert kiadni, és az NV ezt sokkal jobban csinálta hogy nem tett így. Szerintem is nagyon igazad volt abban, hogy jobb az, amikor előre benne vannak a profilok a driverben, amikor elkészülnek, nem aznap amikor kiadják a játékot, vagy havi rendszerességgel. Volt olyan, hogy egy hónapban háromszor jött Game Ready driver. Mégis minek? Azon a két-három napon múlott a profil elkészítése? Elég lenne előre belerakni a profilt a driverbe és kész. Mindenkinek egyszerűbb lenne. A PC-s piac egyik legnagyobb problémája, hogy ma már minden játékhoz új driver kell. Ismerőseim mind PC-s játékosok voltak, de ~70%-uk már konzolos, és az elsődleges indokuk, hogy a PC túl van bonyolítva, új driver, új ez, új az, ami szükséges, hogy elinduljon a játék. Konzolon berakod és működik. Nagyon fontos lenne, hogy a felhasználókat ezzel ne szopassák, mert mennek a konzolok felé.
De a driverkérdés csak döntés kérdése. Igazából csinálhatják ahogy akarják, ha működik, akkor oké, és igazából ez régóta működik mindkét oldalon. A nagyobb probléma a teljes széthúzás, amit a fejlesztők felé tanúsítanak. Tényleg lassú middleware-ekre van a PC-nek szüksége? Most komolyan, végre közelebb kerül a PC a konzolos fejlesztési modellhez, ami szebb és gyorsabb játékokat eredményezhet, erre most meg az effekteket zárják le. Te is pontosan tudod, hogy az általános middleware-ek a kompatibilitásra alapoznak, és ezért cserébe beáldozzák a minőséget és a sebességet. Tényleg ez a jövő? Jó az árnyékok és a post-process elmegy. Maximum lassú, de a minősége elfogadható szintű lehet, hiszen nem komplex effektek. Egy SSAO algoritmus is screen space. Viszont amint bonyolódik a helyzet jön a gond. Lásd a hajszimuláció. Nem sok embernek tetszik a HairWorks, pedig láthattad több programban is. Mi hiányzik belőle? A transparency eljárás, hogy ne legyen spagettiszerű. Miért nincs benne? Mert zárt a kód, és baromira nehéz, vagy nem is lehet általánosan transparency eljárást csinálni, ami minden leképzővel kompatibilis. Ha beleraknának egy elfogadható technikát, akkor csak bizonyos körülmények között működne az egész rendszer, vagyis nagyon sok motorba nem is lehetne implementálni a technikát. Ezek tipikusan gyengítik a PC-s ipart, ráadásul zéró értelme. Daveoff mint NV tulaj korábban mondta, hogy neki a TressFX jobban tetszik, de igazából ami tetszik neki, az nem a TressFX mint technika előnye, hanem a nyíltságé, hogy a kód módosítható, és aki bedobja a játékba, az tényleg leportolhatja a teljes eljárást. Ha nem kompatibilis az eredetileg szállított analitikai AA és az árnyékolási rendszer, akkor át kell írni és működik. A HairWorks esetében ilyen nincs. Ha valami nem kompatibilis, akkor kikapcs és minden egyes ilyen döntéssel folyamatosan minőséget veszít az effekt. Meggyőződésem, hogy ez nem az a jövő, ami a PC-nek jár, vagy amit egy hardcore PC-s játékos elvár.
-
Asbee
veterán
A lightning 142k , 160k alatt van WF3 folyamatosan és Palit is ha éppen kapható. Labdába sem rúg a Lightning ezekkel szemben. De sajnos te ezt nem tudhatod, mert fogalmad sincsen gyakorlatban se egy 980-ról se egy 970-ről. Ha nagyon árra akarok menni ~110 ért vagy alatta 970 G1 vagy WF3 és már az is ott van mint egy 290X vagy közelében egy Lightning-Vapor X-nek ami 140k. Továbbra sincs semmi gyakorlati előny.
170k+ ért nekem sem kéne 980-an de 290X-sem 140k-ért pedig csak ennyiért kapok olyat ami jól használható. -
-
daveoff
veterán
Abban lehet igazad van, hogy nem 2szer gyorsabb, most mobilról nem néztem utána. Úgy rémlett, hogy játékokban a 295X2-nek legtöbb esetben odaver, ebből indultam ki, de ugye az CF....
Másfél év ide, vagy oda, a két különböző generációt így érdemes összehasonlítani, ennyi a fejlődés, szerintem nem rossz. Elvileg AMD is lesz legalább ennyivel gyorsabb, csak ugye ők nem űzik ilyen nagyban a lehúzást....
-
HSM
félisten
válasz
daveoff #4707 üzenetére
Azért az remélem megvan, hogy a csúcs-GCN másfél éves lesz már, míg a Titan-X-et most mutatták csak be...
A nagyjából 2X gyorsabb sem igaz, alapból kb. másfélszerese tempóból, tuningolni meg mindkettőt lehet, igaz a Titan-X-et kicsit talán jobban. Ugyanakkor a kétszeres tempó szerintem így is elérhetetlen, hacsak a 12GB fedélzeti memória okán valami memóriazabáló programban.(#4708) Asbee:Ha neked az nem gyakorlati észérv, hogy egy 290X Lightning-et kapsz 320 fontért, míg egy 980 inkább 450-470, akkor nem tudom mi lenne az. De itthon is 110 000-ért korrekt 290X-et kapni, 980-at meg nem nagyon 180 000 alatt. Néha látni valami Palitot 160 000-ért, de az se éppen 110... Nyilván az ember kap némi kényelmet a 980-al (ház, hűtés, ilyenek) de ennek nagyon-nagyon borsos ára van. Oké, van akinek megéri, de hogy ezt még gyakorlati előnynek se vedd, az azért erős.
-
Asbee
veterán
Egy 290X sem rúg labdába bármelyik custom 980-al szemben de még egy reffel sem nagyon. Az összes custom 980 kényelmesen használható, jól tuningolható nem kell neki extra szellőzés, meg a sok gányolás, állítgatás. Persze nem is egy időben jöttek. Aki kipróbált egy 980-at az mind erre jut, de aki "csak" 970-et annak is nagy többsége.
Sajnos semmilyen érv nincs a 290/X mellett a jósolgatáson kívül. Mindig ide jutunk. Gyakorlat vs bla bla... Nagyon kell már az az új sorozat mert ez így nagy gáz, hogy semmi gyakorlati ész érv nincs az amd mellett. -
HSM
félisten
Azt az Nv mérte, és erősen játék és beállítás függő a dolog, és így mértek 17 és 28% között, és nyilván ők se teljesen hülyék, hogy a legrosszabb eredményeiket írják a whitepaperbe [link]. Másfelől csak a textúrákat tudja tömöríteni, a compute-hoz kellő adatokat nem, és csak bizonyos AA mellett működik jól, ahogy kivettem a leírásból.
Szóval papíron ez nagyon szép és jó, a gyakorlatban viszont már közelsem olyan rózsás a helyzet, és pláne nem +30%.A Titan-X gyakorlatilag a GTX980*1,5. Mármint konkrétan így készült.
Azért ez a fogyasztás téma is jóval komplexebb, mint így leírni.
-
HSM
félisten
Azért, mert kb. 2Ghz-re tudod húzni, és úgy ad 256GB/s sávszélességet. Ehhez képest egy 290X tuning nélkül tud 320GB/s-et, kicsit megpaprikázva 360GB/s-et. Az közel 40% előny.
Amit írsz +2000 pont FireStrike, az éppen +13% előny.
(#4700) daveoff: HBM+GCN3. Ezenkívül kicsit csiszolnak még a gyártástechnológián, és már kész is.
-
Xmister
senior tag
Az ár szerintem használtan is megállja a helyét. (~1.6x)
Anno 7950 esetében is sokat lehetett olvasni mindenféle hibáról (leginkább a ZeroCore kapcsán), nekem mégsem volt vele semmi gond, ahogy a 290X-el sem. Pedig az alaplapom is csak egy (akkor 25k-s) AsRock.
Igaz, hogy a 290X-et nem lehet egy 5k-s házba tenni (én azért megpróbáltam), de a tiédben pl. teljesen jól érezné magát. Nekem most köszöni, jól van, nincs olyan játék amiben 80C fölé menne és 50% ventit elérné, minimális fordulatú ház ventikkel, alapfeszes tuningon(1090/1400), pedig ez csak az egyik legolcsóbb hűtésű darab.
Nyáron lehet, hogy kelleni fog a tényleges 50%, akkor már valami szélzaj meg fogja csapni a fülem, ha koncentrálok. Szörnyű.Még mindig nem tartom jobb választásnak a 900-as szériát.
Főleg, ha belegondolok, hogy a 970 drágább lett volna, mikor néztem, ekkora felbontáson lassabb is lett volna, az újabb játékokban egyre csak távolodik teljesítményben, és még a memóriával is gondok vannak. Nekem azt senki nem fogja megmagyarázni, hogy ezt mind ellensúlyozza a kevesebb fogyasztás, és valamivel halkabb működés.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo ThinkPad T14 Gen 4 üzleti notebook - i7 1360P 24GB DDR5 RAM 512GB SSD Iris Xe W11
- Samsung Galaxy A41 64GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest