- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Házimozi belépő szinten
- SSD kibeszélő
- Apple notebookok
- Milyen monitort vegyek?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Új hozzászólás Aktív témák
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz Televan74 #4497 üzenetére
Azert mondtam hogy is is. Senkinek nem volna franko ha az intel egyedul maradna x86-ban meg az NV dVGA-ban.
Igaz hogy kozep kategoritol folfele nincs konkurenciaja az intelnek....de legalabb also illetve kozepben ott vannak.~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
#35434496
törölt tag
Meredek pletyka: A Samsung felvásárolhatja az AMD-t? Samsung Radeon? [link]
-
Dzsozi56
tag
Szép napot mindenkinek!
A fenti két kártya tekintetében milyen előnyök vagy hátrányok említhetők meg egymással szemben?
Egy Asus Z97-A, i5 4670k, 1 SSD, 1 HDD, 1ODD, Scythe Ashura Shadows, 8GB DDR 3 RAM konfigurációt az AMD-s kártyával kezelni tudna egy ilyen [link] tápegység?
Köszönettel: Dzsozi56
-
HSM
félisten
válasz MiklosSaS #4484 üzenetére
Nekem sosem volt benne 2*8GB, ugyanazzal a 4db 4GB-os modullal teszteltem, csak az időzítést és az órajelet állítottam egyszer 1600Mhz CL9-re, másik esetben pedig 2133MHz és CL11-re.
Persze, teszteltem köztes megoldásokat is, mint pl. 1866Mhz CL9, 2000Mhz CL10, de a 2133Mhz és CL11 bizonyult a leggyorsabbnak, amire a kit is hajlandó volt.
Sokáig amúgy csak 1600MHz-en használtam őket, mivel a 4db modul nagyobb terhelés a memóriavezérlőnek is, így elég melós volt belőni őket a gyári 2133MHz beállításukra stabilra, és a BF4 előtt igazából nem voltam rászorulva se a CPU, se a ram tuningjára, így alapon mentek.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nocsak, ez nem volt meg. Végül is van benne logika - ha több mag dolgozik (mind a C3, mind a BF4 jó a CPU-használatban), akkor azok a memóriában is fognak turkálni. Anno a GRID is szerette a gyorsabb RAM-okat.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
HSM
félisten
válasz proci985 #4481 üzenetére
Őszintén szólva, nálad a 4-csatornás szervezés miatt egyáltalán nem aggódnék. Neked minden magnak jut külön memóriacsatorna, nálam 2 magra jutott egy, ráadásul nálam talán még a magok is erősebbek voltak picivel, a 4,4Ghz-es tuning és a Haswell magok némileg magasabb IPC-je miatt, tehát több adatra lett volna szükségük, cserébe kevesebbet tudtak kapni, és az L3-ra se tudtak úgy támaszkodni, mint nálad, nekem abból is csak 6MB volt benne 10 helyett.
Leginkább amúgy a prime95 teszt volt az érdekes, 2 magig szinte ugyanaz az eredmény 1600 és 2133MHz között, ugyanakkor 3 magon már vészesen lemaradt az 1600Mhz (336 iteráció/s helyett csak 280) és 4 magon már egyáltalán nem is skálázódott, míg a 2133 kicsit még tudott gyorsulni, 358 iteráció/s szemben 286-al.
A legérdekesebb az, hogy akár 1600-as, akár 2133-as rammal is azt lehetett látni, hogy a CPU 100%-on pörög 4 magnál, csaképpen a skálázódás nem volt meg.Egyébként a tesztjeim alapján az időzítés nem igazán volt fontos neki, sokkal inkább a sávszélesség, emiatt nem is okozott gondot a 2133MHz-es kitem viszonylag laza, CL11-es időzítése sem. Ugyanakkor nálad a 4 csatorna temérdek sávszélessége mellett lehet, már inkább az alacsony késleltetés, amivel nyerni lehetne, mintsem a sávszélesség magasabbra emelése. (Persze, a magasabb órajel a késleltetést is javítja, csak okosan kell belőni az órajel/időzítés kompromisszumot.)
A lényeget nem is írtam még, játékokban főleg "CPU-limites" szituációkban segített, ahol magas a CPU-használat, és nem érte el a 100%-ot a GPU-használat. Ott erősen megdobta a minimum FPS-eket, Crysis3 és BF4-ben is. Mivel egy régebbi Z68/Z77 rendszerekhez való kit volt, majdnem 2 hetem ment rá, mire sikerült kiteszteljem Z97-ben 2133Mhz-en stabilra, de megérte (abban az időben főleg BF4-eztem).
Ugyankkor érdekes, hogy jópár tesztben pedig nem volt különbség, ez pl. azt hiszem még 1600-as ramokkal készült, és a 3,92X-es skálázódás alapján elég volt neki bőven a ram:
[ Szerkesztve ]
-
proci985
MODERÁTOR
holnap jonnek a 2400as hyperxek, meg tudom nezni, hogy mit szamit.
mondjuk nalam pont quad channel a memvezerlo, szoval nem hinnem tul sokat.
miben lattal kulonbseget?
--
btw neztem borderlands presequelt 5760x1080 4AF szepen fut. ja es mindezt csendben. FC blokkal, rendesen vezerelve a hutest a 290x egy teljesen mas kartya mint legen.
viszont, ha a 380x tenyleg hawaii refresh lesz. akkor ha a fogyasztas - hutest parost ha rendberakjak, a teljesitmenye mar oke lesz.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
MiklosSaS
nagyúr
-
Televan74
nagyúr
-
daveoff
veterán
-
CsonkaImo
addikt
válasz m0h0senator #4456 üzenetére
Akkor máris értelmet nyert a DDR4 és az i7.
(#4471) daveoff: Tartom a 290X javára egy hiányos tartozékú Xigmatek Loki CPU hűtővel.
[ Szerkesztve ]
-
Laja333
őstag
válasz m0h0senator #4467 üzenetére
GPU tuningra nem igazán reagált a teszt, inkább CPU-ra.
-
Televan74
nagyúr
válasz daveoff #4462 üzenetére
Én azt szűrtem le,hogy igaz lesz az AMD -nek azon mondata hogy a új "290X" gyorsabb lesz a 980 -nál. annyi kiegészítéssel,hogy DX12 -ben.És a másik amit leszűrtem magamnak az új tesztből, a 980 -n egy DX11 -re kihegyezett kártya,de DX12 -ben sem kell majd szégyenkeznie.Bár ez csak egy teszt,igazi próba majd a DX12 -s játékok alatt következik.
Mindenbe beleugatok!!!
-
daveoff
veterán
válasz m0h0senator #4463 üzenetére
2133 CL9
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
daveoff
veterán
válasz m0h0senator #4458 üzenetére
Nem tudom ebből mit lehet leszűrni, de itt az összehasonlítás az enyémmel, szinte ugyanaz a konfigunk, csak a VGA más....
[link]LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
nagyúr
válasz m0h0senator #4456 üzenetére
Hmmm, nagyon régóta ez az első teszt, ahol számít a rendszermemória sebessége - méghozzá nem is kicsit...
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
daveoff
veterán
válasz m0h0senator #4456 üzenetére
nem szóltam.....
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Laja333
őstag
válasz daveoff #4447 üzenetére
Ez meg egy +50% power limites
Igen, én is az FX-re gyanakszom. -
daveoff
veterán
válasz Laja333 #4446 üzenetére
Van olyan tesztoldal, ami szintén ezt mérte 290X-el, vagyis a DX12 gyorsabb, mint a Mantle. De azt láthatod, hogy meg sem közelíted azokat az értékeket, mint amit pl. a Guru3D mért, vagy akár az én eredményeimet, és itt már stimmel a win verzió, és a driver is. Szerintem az FX proci miatt, ez is azt igazolja, amit mondtam, nagyon proci függő a teszt, de én még mindig azt mondom, hogy ebből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, magunk szórakoztatására jó ez, másra nem.....
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
daveoff
veterán
válasz ricshard444 #4443 üzenetére
Szerintem igen, legalábbis a frissítések jönnek rá, de egyébként már ez is nagyon stabil, és jó rendszer.
(#4442) Laja333: Én nem is tettem fel NV driver, a windows update automatikusan leszedte hozzá a win 10-es drivert. Lehet neked is azt kellene megpróbálni.
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
proci985
MODERÁTOR
válasz ricshard444 #4443 üzenetére
korabbi variansok frissultek automatikusan (win7et vegigbetaztam anno, win8at is kiprobaltam VMen).
--
btw, mi lett a kartyaval, elobbre jutottal? (johet privatba is, ez itt off)
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
daveoff
veterán
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Laja333
őstag
-
h1mpi
félisten
Win10 honnan van meg Nektek?
Fully electric lifestyle!
-
daveoff
veterán
válasz Laja333 #4435 üzenetére
És a tesztoldalaknak honnét volt win 10 driver? Ők is az omegával teszteltek.
(#4437) proci985: Ok, várom a win 10-es eredményeket, közben egy jött már.
(#4436) Laja333: Ok, elvileg azzal már fog menni a DX12 teszt is.
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
proci985
MODERÁTOR
válasz daveoff #4425 üzenetére
attol az OS meg faktor ami befolyasolja az eredmenyt.
benchmark a kiserlet egy formaja, aminel bizonyos szabalyokat be kell tartani. pl hogy ha tobb valtozot valtoztatunk akkor az befolyasolhatja az eredmenyeket. az OS pedig valtozo.
kieg: , metodika fontos.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Laja333
őstag
válasz daveoff #4423 üzenetére
Én is mértem
Nincs még driver, így dx12 le sem fut. Egyébként érdekes, hogy először Omega driverrel mértem, akkor Mantle alatt ~990000 körül volt a drawcall. A 15.3-as bétával, már majdnem 1.3milla. Gondolom ha jön Win10-es driver, akkor kapom majd a netes értékeket. -
m0h0senator
őstag
Nekem API overhead-nél dx11 multi call miért nincs?
An odyssey through the realm of consciousness.
-
daveoff
veterán
A netes mérések érdekesek, mert kb közük nincs ahhoz, amiket mi mérünk, én inkább hinnék a saját méréseimnek. Várjuk meg a kollégát mit mér win 10 alatt, de különben is tök értelmetlen ez az egész...annyi előnye van, hogy legalább kipróbáltam a win 10-et.
(#4431) Bale_E:
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
m0h0senator
őstag
Na itt vagyok. Az én eredményem a mantle-s amit daveoff linkelt. Win 10 letöltve hétvégén rá mérek arra is. meg akkor már egy mantle-t is újra, hogy lesz e különbség..
Felbontást majd belövöm 1080-ra én is.
[ Szerkesztve ]
An odyssey through the realm of consciousness.
-
daveoff
veterán
Egyébként AMD-hez már van egyáltalán win 10 driver? Nem tudom, majd mér egyet win 10-el is.
(#4426) players111: Az enyém win 10, a built számot nézd....csak gondolom a program még nem ismeri.
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
HSM
félisten
válasz daveoff #4425 üzenetére
Igen, de a driver-szerkezetét VGA terén szvsz eléggé felborították a Win10-ben, ami igen komoly hatással lehet akár a Mantle-re is.
Volt neten teszt, ahol azonos körülmények között mértek, és ott le is hagyta a 980-at a 290X, DX és Mantle alatt egyaránt, win10-ben.
(#4426) players111: A Mark alapján igen, de szerintem csak a szokásos bugos sysinfo, tudtommal nincs DX12 win8.1 alatt és nem is lesz.
[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
válasz Laja333 #4395 üzenetére
Egy AMD-s kolléga is lemérte 290X-el. Ez megint hanyatt-homlok más eredmény, mint a tesztoldalakon. Szerintem nincs értelme az összehasonlításnak, ezek a számok egyelőre nem jelentenek semmit.
API overhead test
290X@Mantle vs 980@DX12
összehasonlítás
Mindkét konfikban tuningolt 3770K, és tuningolt VGA.LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
HSM
félisten
válasz daveoff #4418 üzenetére
Nem Maxwell-el nézték. Ráadásul 2014 januárjában, akkor még tudtommal az Nv is 3 képkockát kellett használjon, később bulizták ki 5-re. Mellesleg 70ms feletti input lagot én túl jónak nem mondanék.
A Cs alatta 25-30m-el, na az jó. De még a Crysis3 is csak 50-60ms.(#4416) Loha: Köszi, meglesem majd.
[ Szerkesztve ]
-
Loha
veterán
Itt elmagyarázzák hogyan működik a modul, és miért nem ad extra késleltetést.
-
HSM
félisten
Scaler/FW ilyen szempontból szvsz ugyanaz bennük.
(#4412) Xmister: Én is olvastam ezt a szvsz butaságot. Az Overdrive arról szól, hogy tudjuk, milyen színű a képpont, tudjuk, milyen színűvé akarjuk tenni, és ahelyett, hogy megküldenénk az adott szín paramétereivel, túlvezéreljük, majd gyorsan visszatérünk az eredeti színhez. Ez egy vezérlési kérdés, aminek semmi köze a váltakozó frissítéshez.
[link](#4413) Loha:
Valami forrás?Utánanéztem, tényleg úgy fest, nem ad hozzá. [link][ Szerkesztve ]
-
Xmister
senior tag
válasz daveoff #4409 üzenetére
Valoszinuleg igen, azert mert az dragabb volna.
Eddig a monitorokat egy adott frekvenciara hangoltak, mert csak erre volt szukseg.Most hirtelen szukseg lenne joval nagyobb tartomanyban megoldani az optimalis megjelenitest, itt meg fejlodniuk kell mind hw, mind fw szinten.
A Gsync megkeruli a problemat, ugyanazzal a panellel jobb minosegre kepes, persze ehhez kell az extra aramkor.
A jovo biztosan nem egy zart extra aramkoros megoldas lesz, viszont a gyartoknak fejleszteni kell egy kicsit a jelenlegi technologian.
-
nagyúr
válasz Xmister #4408 üzenetére
Anandék próbálnak diplomatikusan nem hülyét csinálni magukból. Az eredeti review-jukban nem volt benne ez a paragrafus, szóval (rájuk amúgy nem jellemző módon) benézték a dolgot.
Igen, valóban az tűnik a logikusnak, hogy a scalerben és a firmware-ben megoldható kell legyen a dolog. De ha ez így van, akkor ennyi idő után hogy bírt megjelenni 3 (ill. 4) monitor is ugyanazzal a problémával?"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
HSM
félisten
Az Nv-nél meg ad a dolognak egy képkockányi extra lagot a panel, az sem éppen optimális megoldás amúgy.
(#4407) daveoff: Igen, nekem is főleg ezért fura a dolog.
(#4408) Xmister: Nekem is ez a gyanús, amit az Anand ír: "Again, ghosting shouldn't be a FreeSync issue so much as a panel/scaler/firmware problem, so we'll hold off on further commentary until we get to the monitor reviews."
(#4409) daveoff: A panelt nem hinném, az elektronikának/szoftvernek kéne alkalmazkodnia a panel adottságaihoz és kompenzálni. (Ebből fakad, hogy kétféle ghost is van, egyik ami a dolog színével megegyező színű csóva, és a másik a ritkább, ami ellentétes színű csóva, amit a túlkompenzálás okoz.)
[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
válasz Xmister #4408 üzenetére
Panel ide, vagy oda, akkor is érinti az összes modellt, és nem hiszem el, hogy ezt kiadás előtt nem vették észre. Akkor miért nem eleve olyan panellal adták ki őket, amik nem ghostingolnak, talán mert az drágább lett volna??
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Xmister
senior tag
Ez meg mindig inkabb tunik a panel hibajanak, mint a technologianak.
AnandTech is ezt irja:
Other sites are reporting ghosting on FreeSync displays, but that's not inherent to the technology. Rather, it's a display specific problem (just as the amount of ghosting on normal LCDs is display specific). Using higher quality panels and hardware designed to reduce/eliminate ghosting is the solution. The FreeSync displays so far appear to not have the same level of anti-ghosting as the currently available G-SYNC panels, which is unfortunate if true. (Note that we've only looked at the LG 34UM67, so we can't report on all the FreeSync displays.) Again, ghosting shouldn't be a FreeSync issue so much as a panel/scaler/firmware problem, so we'll hold off on further commentary until we get to the monitor reviews. -
HSM
félisten
Nagy kérdés, ez nem-e szoftveres gond, mármint a monitor FW-jében. Elvileg ugyanis annak kéne a vezérlőelektronika által "overdrive"-olni a panelt, hogy csökkenjen az utánhúzás jelensége.
(#4402) oliba: Nagyon régóta minden monitorban tök standard az overdrive, ami a ghostot csökkenteni hivatott, gyakorlatilag minden monitor része, mindenféle plusszkütyü nélkül.
Nagy kérdés, miért tűnik úgy, mintha ez most nem működne kellően olajozottan.[ Szerkesztve ]
-
oliba
őstag
válasz daveoff #4400 üzenetére
Sajnos én is csak annyit tudok lengyelül, mint te. A videó viszont lassítva van, de a vakteszt alapján is kibukott a Freesync + NV ezért is ment más utakra, mert már akkor látták, hogy ez így nem megvalósítható és ezért is van a Gsync-es monitorban a + lapka, hogy "kiszűrje" a ghost-ot
h1mpi: majd talán egy szép új világban jönnek a freesync és gsync kombo monitorok felár nélkül
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest