- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi belépő szinten
- Vezeték nélküli fejhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #2497 üzenetére
Sehogy. Nem tudják megtenni. De ez nem az NVIDIA hibája. Igazából maga az alapprobléma, ami az API-k lemaradását okozta igen hosszú folyamat eredménye. Már a 2000-es években felmerült, hogy a szoftverrel tenni kellene az olcsóbb rajzolási parancsokért. Egy parancs beírása a parancspufferbe a DX8-ban ~10-15 millió órajel volt. A DX9 erre reagált is az állapotblokkokkal. Aztán a DX10-ben jöttek a nagyobb állapotcsoportok, majd a DX11-ben a deferred context. A DX10-ben leküzdöttük az erőforrásigényt 10 millió órajel alá, míg a deferred context igazából nem ért semmit. Most azért van ez a hatalmas váltás, mert a PS3 GCM 5 órajelből megoldotta a parancsok beírását a parancs pufferbe, és az új API-kkal ezt a teljesítményt akarjuk lekövetni. A 10-20 órajel már jó érték PC-n.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #2494 üzenetére
A DX11 eleve egy olyan API, ami rengeteg alapvető problémát vet fel. Meg kell küzdeni a shader újrafordítással, a sok állapotváltással, az állapotszűrés terhelésével, ami ráadásul háromszoros munka, mert megcsinálja a program, aztán az API és végül a driver. A parancspufferekhez ellenőrizni kell, hogy megvannak-e a szükséges információk a hardver számára. Hiába tervezted programozóként konzisztensre az adatok tárolását, akkor is el kell költeni a processzor erőforrásának felét erre az ellenőrzésre, mert az API megköveteli.
Szóval a DX11 eleve egy nagy kompromisszum, amiben ma jót egy BF4 komplexitású szoftvernél nem lehet alkotni. Egyáltalán nem véletlen, hogy az EA egy másik API-t is használ a DX11 mellé, hogy legalább egy réteg megkapja a fejlesztők által optimálisnak tartott élményt. -
HSM
félisten
A gyorstárak kvázi duplázása egyszerűnek tűnhet, de korántsem az, legjobb tudomásom szerint gyakorlatilag új csipet kell tervezni. Persze, a fő alkotóelemek adottak, de akkor is irdatlan munka és költség. A drivereket is egészen máshogy kell paraméterezni a megváltozott méretű tárakhoz. No mindegy, meglássuk, kihozzák-e desktopra, vagy nagy Maxwell jön...
(#2492) players111: De te nem is játszani veszed, hanem fagyasztanai és rekordokat döntögetni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindegyik aktuális API megmarad. Annyi lesz, hogy a mostani 1.0-s API verziót az AMD megnyitja, és a core specifikációkat úgy véglegesítik, hogy többet ahhoz nem lehet hozzányúlni. Ezzel ha az Intel és az NVIDIA támogatni akarja, akkor ingyen és félelem nélkül megtehetik, hiszen a specifikációkat az AMD sosem fogja módosítani, tehát nem kell attól félniük, hogy az AMD később kizárja őket a piacról. Viszont az AMD egy másik API-val tovább szeretne fejlődni.
Én annyit tudok, hogy az új API-nak köze lesz a HSA-hoz, de még nem tudni, hogy milyen mértékben. Reális elképzelés lehet az APU-k IGP-jével gyorsítani a parancspufferek kreálását, így 2015 végére elérhető lehet a 300000 batch/frame, illetve a processzormagok válláról egy egészen nagy teher is lekerülne. -
odorgg
addikt
"Egy olyan extrém fejlődés előtt állunk, ami a 2000-es évek elejére volt jellemző. Csak most nem hardvereket kapunk, hanem grafikus API-kat, és innen jön majd a sebesség. És ezt érdemes szó szerint venni, mert a Mantle csak egy API lesz az AMD-től. Már készül a leváltója, ami nem lesz kompatibilis vele. A DX12-vel párhuzamusan akarják bemutatni."
Akkor a 290-eket dobhatjuk a kukába, Mantleval együtt, vagy a hardver kompatibilis lesz az új AMD apival?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #2486 üzenetére
Ez az egész egy rendkívül komplex probléma. A játékfejlesztő és a gyártó is azt a paraméterezést keresi, aminél a játék folyamatos, jó sebességet ad, nem akadozik túl sokat és az input lag is még elfogadható. A preender általában mindegyikre hatással van valamilyen mértékben, tehát meg kell találni azt a beállítást, ahol ezek kombinációja optimális élményt ad. Az input lag biztos nagyobb lesz több jelenet előzetes felpufferelésével, de ha kevesebb jelenet előzetes felpufferelése érezhetően rontja a sebességet, vagy a folyamatosságot, akkor elképzelhető, hogy a magasabb input laggal is előnyösebb az összesített élmény.
(#2485) odorgg: A DX elmegy ott is, csak a BF4-nél van egy összehasonlítási alapod az AMD saját API-jával, ami eleve az az élmény, ahogy az EA eltervezte.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #2473 üzenetére
A Mantle-re nem lehet driverrel válaszolni. Maga a DirectX 11 teremti meg az aktuális korlátokat és addig nem lehet azon túllépni, amíg low-level API-t nem használ a program. Ha elfogadjátok, ha nem ez az irány nagyon sokat ér a fejlesztők szemében, mert megadja az esélyt, hogy a PC-piacot a konzolra tervezett játékok portjával terítsék, és nem a mobilra fejlesztett butított verziót javítsák fel grafikailag.
Egy olyan extrém fejlődés előtt állunk, ami a 2000-es évek elejére volt jellemző. Csak most nem hardvereket kapunk, hanem grafikus API-kat, és innen jön majd a sebesség. És ezt érdemes szó szerint venni, mert a Mantle csak egy API lesz az AMD-től. Már készül a leváltója, ami nem lesz kompatibilis vele. A DX12-vel párhuzamusan akarják bemutatni. -
daveoff
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #2451 üzenetére
A prerender nem egy univerzálisan használható érték. Jellemzően nincs olyan, hogy egy szám mindenhol jó, mert játék válogatja az eredményt. Simán lehet, hogy az AMD-nél DX alatt a 3 működik a legjobban, míg az NV-nél az 5. Ezt csak a gyártók képesek kiértékelni, mert megvan hozzá minden eszközük. Az Intel például 2-t használ a Frostbite 3-ban a DX alatt.
-
nyilván időzítésbeli okai vannak, de nem feltétlen jelenti azt, hogy sehol nincsenek vele. ha úgy érzik a HPC piacon, hogy most kell az erősebb cucc, akkor nem fognak vele 2-3 hónapot sem várni. a legrosszabb, ami történhet, hogy a vevő 6 hónap múlva upgrade-el a Maxwell alapúra
-
HSM
félisten
Eddig mindig az asztali csúcskártya voot a hpc csúcskártya. Most elég furcsa, hogy a Keplert kezdik tuningolni egy olyan piacra a csodamodern Maxwell helyett, ahol az egyik legfontosabb tupajdonság az energiatakarékos nagy teljesítmény. Ha oda nem Maxwell megy, két dolgot jelent. Vagy nem lehet jól felskálázni, vagy még seholsincsenek vele, nemhogy készen.
A trollkodós burkolt rágalmazásodnak semmi helye itt a fórumon. Vagy beszélj normális szakmai hangnemben, vagy ne írj. Legalábbis nekem. -
deadwing
addikt
Egyrészt, ha én azzal játszom amiben van, akkor kevésbé érdekel, hogy a többinél mi a helyzet.
Másrészt meg ezt írtam: "Más dx-es játékokkal is meg kéne nézni, hogy ott mi a helyzet."Daveoff kolléga felvetette ugyanis, hogy lehet csak a BF4 alatt ennyire gány a dx, és lehet igaza van.
-
TTomax
félisten
válasz
Laja333 #2452 üzenetére
Ezt a te véleményeden kívül semmi nem támasztja alá.El is hinném amit írsz,ha egy 980at cserélnél egy 290X-re mert "Amd-n jobb a vizuális élmény nagyobb teljesítmény mellett,"... nekem volt mind a három,és nem is akármilyen volt a 290x-em ,de a 780Ti-m se ref. volt.... mégis egy mezei 980 gaming van a gépemben,még egyszer hozzáteszem mindhárom kártyám még meg van itthon,igaz a 290x-et elcseréltem egy 290gaming+kp-re.Ha bármiben jobb lett volna a 290x akkor most az lenne a gépemben,és semmiféle minöségi romlást vagy javulást nem látok a kártyák közötti képminőségben egyedül hdmi-t használva van egy nV bug ami berágatott,mert nekem kellett tweakelni...
-
daveoff
veterán
válasz
Laja333 #2472 üzenetére
Mondom ezt annyira nem vágom, csak rákerestem erre az NV csodadriverre, és ezt dobta ki, ugye ez volt az NV válasza a Mantle-re. Nem is igazán érdekel, hogy akkor hozott-e javulást, de annyit biztos hozott, mint amennyit a Mantle!
A jelenlegi helyzetet meg láthatod, DX alatt egy multiplayer játékban(BF4), ahol a proci dolgozik rendesen, ott labdába sem rúghat az AMD az NV mellett.........ez a jelenlegi helyzet.
-
Laja333
őstag
-
Laja333
őstag
válasz
gainwardgs #2466 üzenetére
Én meg a 390x-et, hogy odacsapjon a Ti-nek.
-
HSM
félisten
válasz
gainwardgs #2466 üzenetére
Csak aztán nehogy Kepler legyen az áhított 980 Ti-n.
[link]
-
Casanova*
veterán
válasz
gainwardgs #2466 üzenetére
az úgy lesz!
-
daveoff
veterán
Már miért ne lenne jobb, ha 290@DX-el játszhatatlan, GPU kihasználtság durván ingadozik, FPS droppok, a 980@DX-el ugyanazon a helyen 2x annyi FPS, és a GPU kihasználtság kiszögezve 100%-ra. Ugyanazon konfig, ugyanazon beállítások, csak a kártya más. Akkor ez mi? Ezt mondja meg nekem valaki....
Én ebből csak arra tudok következtetni, hogy az NV driverből megoldja azt, amihez az AMD-nek Mantle kell.
[link] -
válasz
Laja333 #2452 üzenetére
ami késik, az most nincs itt. hogy múlik-e, azt majd meglátjuk - az AMD-nek a múlásban elég tekintélyes track recordja van.
a 980 előnye átlagosan 10-15% - van, ahol több, van, ahol a 290X ott van a nyakán.Amd-n jobb a vizuális élmény nagyobb teljesítmény mellett, pont.
ez az, amit eddig sem tudtál indokolni / bizonyítani - attól nem lesz igaz, hogy mögé írod, hogy pont.
folytassuk akkor, amikor bemutatod vizuálisan, miben jobb az AMD. addig sok értelmét nem látom.
-
-
HSM
félisten
válasz
daveoff #2454 üzenetére
Nem jobb, másmilyen. Ha kellően gyorsabb vele a kártya, akkor nem jelentkezik a nagyobb input lag (pl 100FPS 3-as prerenderrel 30ms lag GPU-oldalról, 140FPS-nél 5 képkocka 35ms, tehát elég hasonló nagyságrendű), viszont jelentkezik a nagyobb FPS miatt részletesebb mozgás-megjelenítés.
Itt a GeForce.com is világosan le van írva a BF3 tweak guide-ban: "RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0 - This setting controls the number of frames prepared by the CPU before being processed by the GPU. You can try values of 0, 1, 2 or 3 - higher values may improve FPS but can decrease responsiveness, while lower values do the reverse. In experimenting with this on my system using the performance overlay (see above), I found that as the value increased to 3, CPU spikes became more frequent. Smoothest performance was at 0 or 1, but this can vary from system to system."[link]
-
HSM
félisten
válasz
daveoff #2451 üzenetére
Azért használ 3-at, mert azzal kisebb a késleltetés, és ennyit kértek a fejlesztők. Ugyanakkor 5-el több az FPS, hiszen több műveletet tud a driver átlapolni a GPU-n, de nyilván magasabb a késleltetés. 1 pedig a legideálisabb, de ahhoz nyilván Mantle kell (vagy bármilyen low-level API), különben nem fog jó sebességet adni egy ilyen bonyolult játéknál.
Ha Abu85 nem említi ezt, akkor csak simán értetlenül állnék a 980 sebessége és kisebb CPU-terhelése mellett, így viszont tudom, honnan ered.
-
Laja333
őstag
Ami késik nem múlik.
Mellesleg nem minden dx11es játékban jobb a 970 (mivel ez most a vetélytársa) mint a 290x, némelyikben a 980 se. Tehát itt is érvényesíteni tudjuk a "több cím kéne ahhoz, hogy kijöjjön" dolgot.Második résznél megint az jön ki, hogy butítsuk a grafikát addig, amíg nvidián is jól fut... Non-sense.
Amd-n jobb a vizuális élmény nagyobb teljesítmény mellett, pont. -
daveoff
veterán
Na akkor ezt a 3 vs 5 képkocka preender elméletet követve........Ha az 5 képkocka preender ennyire jó, mert jó, és a 3 nem jó, mert nem az, akkor az AMD miért a 3-at használja? Egyébként ha Abu ezt a félmondatot nem ejti el, akkor szerintem Te sem hoznád fel érvként ezt...
Én úgy gondolom, hogy a DX 12 lesz a Mantle halálos ítélete, legalábbis a jelenlegi állás szerint én közel sem látok akkora jövőt előtte, mint amekkorát az AMD jósol neki...
(#2450) HSM : Nekem meg 3770k megy 4,7GHz-en, meg 4x4GB 2133MHz CL9 RAM, szerintem nálam se beszélhetünk CPU-limitről, mert nincs is, CSAK akkor ha AMD-t használok DX-el......érdekes, nem?
-
HSM
félisten
Lejárt a szerkesztési idő... 4*4GB ram, természetesen. A procit nem is nagyon láttam 100%-on, a maximum 90% körül volt, az átlag 80 körül, 64 fős pályákon, mindig megsasoltam a HWiNFO-t a játék végén.
Ez pl. egy BF4 alatti mérés a CPU-ra, a diagrammon a legeslegvége kivételével éles játék van: [link]
Felül látszik a GPU-usage-nél, meddig. -
HSM
félisten
válasz
Casanova* #2445 üzenetére
Nem.
Nálam 900Mhz-re volt belőve a kártya, -20mv Offset, de kimaxolva a power limit, és így evett a gép BF4 Mantle közben konnektorból 280-300W-ot, egy CPU-t is rendesen dolgoztató fullos 64 fős Conquest mapon. Ja, és az i5 4690K-m is húzva volt, 4400Mhz-re, és a ram is 4*4GB 2133Mhz-en járt. Én nem ezt nevezem "fűtés"-nek.
Ez pedig a hőfokok egy menet alatt: [link].
Melegnek se mondanám, pláne, amikor némelyik 970 ilyen 100 fokos VRM-ekkel szaladgál...Nem minden AMD. Tisztában vagyok vele, hogy voltak időszakok, amikor csapnivaló volt bizonyos szériák drivere, de azokat én messze elkerültem akkor. A 6900-asok driverei se voltak túl jók az elején, a 7970 és GCN driverek is betegeskedtek az első évben, ugyanakkor mindkét széria alatt egy 5850-em volt, ami erőben bőven elég volt, driveresen pedig teljesen jó.
Mire 7900-asom lett bő másfél éve, már nyoma sem volt driveres gondoknak.
Előtte pedig 4890-em volt, ami szintén szépen vitt mindent, egy GTX260-at cseréltem rá, éppen a csapnivaló, számomra használhatatlan, instabil driverei miatt, egy hét után távozott tőlem, pedig remek kártya volt a drivereit leszámítva.
Az Advance Warfare nincs meg, nem játszottam vele, szval nem tudom, hogy ment volna.
(#2446) hpeter10: Megtérés legfeljebb az lenne, ha újra Nv-t vennék. Ez inkább most egy átmeneti mellékvágány, ami a játékos karierem illeti.
(#2448) daveoff: Ez tény és való, nálam is sokáig felejtős volt a Mantle, mert nálam az i5 és win7 alatt olyan giga-laggok voltak, hogy teljesen játszhatatlan volt, win8-ra meg nem volt időm áttérni.
Viszont nem pár hónapja jött egy patch, amivel bár pici laggok maradtak, de már játszható, nem túlzottan zavaró mértékben, no, akkor tértem át.
Amikor leírom, mi a legvalószínűbb magyarázat, hogy Nv alá miért elég gyengébb proci DX alá (3 vs 5 képkocka prerenderer) akkor mindig le vagyok oltva, szóval az utolsó kérdésedre nem válaszolok.Nálam a gyengébb proci sem nagyon játszott, 4,4Ghz-en az i5 4690K és alatta *4GB 2133Mhz CL11 ram azért igencsak harapós cucc.
-
daveoff
veterán
Volt nekem ASUS 290 DC2, és MSI 290X Lightning is, azokkal sem volt jobb. Egyébként ott kezdődött, hogy eleve egy szenvedés volt a Mantle megjelenése, folyamatosan csúszott a megfelelő driver, és a BF4 patch, aztán nagy nehezen elérhetővé vált, és gyönyörű szépen laggolt vele a játék, nem kicsit. Nem is használtam sokáig, mert teljesítményben amúgy sem volt nagy ugrás. Aztán később elkezdtem használni, mert megszűntek vele a problémák, és egy ref 290 került hozzám, annál már számított minden egyes plusz FPS. Na a 290-el volt az, hogy egy proci igényesebb pályán komoly különbség volt DXvsMantle között. Viszont a játék direktségében nem volt különbség, szerintem csak akkor ér valamit, ha gyengébb proci van alatta. És itt jön az, hogy az NV meg tudja csinálni driverből, hogy DX alatt is satbil, és direkt legyen a játék, még procilimites helyzetekben is, nekik miért nem kell a Mantle, hogy jól menjen a játék?
-
válasz
Laja333 #2434 üzenetére
még direkt világosan le is írtam, hogy ez akkor számítana, ha tucatjával lennének ilyen játékok - ahogy az nV 10-15% előnye esetében vannak is.
a képminőségbeli javulásra meg vagy kellene vizuális bizonyíték, vagy kellene olyan teszt, ahol egyforma a képminőség, és úgy látszik a teljesítmény-különbség. addig, amíg csak szövegelés megy róla, valóban lényegtelen.(#2435) HSM: lehet - de most nincsenek.
-
Casanova*
veterán
hát,de nem? még az amd-sek is megmondták,hogy nagyon melegednek.
mi meg azt nem értjük,hogy neked minden amd kártya tökéletesen működik. nem melegszik,nem fogyaszt sokat,nem hangos,príma a driver,stb... ha neked amd kártyával tökéletesen fut és stabil 91 fpssel az advance warfare játék. adok neked 1 millát.
-
HSM
félisten
válasz
daveoff #2440 üzenetére
Igen, mindig itt akadunk el. Én tapasztaltam valami nagyon durván jó dolgot, Te pedig semmit a Mantle-val, és fogalmunk sincs, mi az oka.
Nem tudom, még talán az lehet, hogy nálad a refi 290X throttlingolhatott a hőfok vagy áramfelvétel miatt, nálam beton stabil FPS-ekkel futott a játék, pedig csak 900Mhz-en ment a sima 290-em, viszont +50% power limittel, és azt beton stabilan tartotta is.
(#2442) Casanova*: Köszönjük, Emese.
(#2444) hpeter10: Ez igaz. Bár elég sokáig refije volt a 980 előtt, ha jól emlékszem. De mondom, csak próbálok gondolkozni, nála miért nem hozott semmit a Mantle, amikor nálam meg rengeteget. Nyilván furcsállom....
-
Laja333
őstag
válasz
#Morcosmedve #2438 üzenetére
Ha jól tévedek, ő volt aki a 290x > 780ti > 290x lightning utat járta be.
Az hogy nyers erőben a 980 a top nem kérdés, más okot nem látnék arra, hogy ilyet vegyen.
-
daveoff
veterán
Hát elárulom neked, hogy a BF4 nekem a 980-al még közvetlenebbnek tűnik, mint a Mantle-el volt.
Folyamatosan javul a statom mióta NV-m van, valami köze csak lehet hozzá. Na ezt az 5vs1 képkocka preendert ne kezdjük el megint...
NV-vel sokkal stabilabb a játék nálam, és a 980-al komoly teljesítménybeli előrelépés történt 290x@Mantle-hoz képest, mindez egy kifejezetten AMD-s játékban, és nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez saját tapasztalat, nem mindenféle találgatás!
Na engem ez dühít, hogy az AMD nagy ígéretéből én ennyit kaptam......egy nagy semmit.
-
Casanova*
veterán
válasz
#Morcosmedve #2438 üzenetére
daveoff írásait régóta olvasom. megmondó ember,megmondja a frankót.
-
#Morcosmedve
veterán
-
Laja333
őstag
válasz
Casanova* #2432 üzenetére
Amd is tud. Azért ne az AMD sara legyen már, hogy pl ubisoft nem is teszteli a játékait ( így nem is optimalizál) radeonokra, holott rendelkezésükre állna. Szemben a másik oldallal. Azért ez sok mindent elárul a két cég elveiről.
Ebből már gondolom érthető, miért van létjogosultsága az "NV gátolja a fejlődést" kijelentésnek.
Meg itt van ez a "butítsunk le mindent, hogy NVidián is tudjon futni" dolog is. -
HSM
félisten
válasz
Laja333 #2411 üzenetére
No igen, és 5Ghz-es 6-magos procival, négycsatornás 2400Mhz ramokkal, kérdezem én, akik ilyen VGA-t vesznek, hány %-uk rendelkezik ennyire erős vassal? A többségnek jóval gyengébb, négymagos i5-i7 van vagy még az se....
(#2417) daveoff: A te szempontodból fogalmam sincs.
Az én szempontomból viszont akkora előrelépés volt a 290-esen a DX-hez képest a Mantle BF4-ben (pedig 80-100-ról 70-90-re esett vissza az FPS, mert emeltem a képminőségen is), hogy eszem ágában sem lenne bármilyen más Mantle-képtelen VGA-t kipróbálni, engem annyira meggyőzött.
Nem az FPS, hanem a közvetlenség miatt, amit nyújtott.
Tudom, ezt beszéltük már máshol, hogy nálad nem volt észrevehető eltérés a Mantle-vel, amit én lassabb monitorod számlájára tudok csak írni. Nálam a Dell P2414H 60 helyett 72Hz-en ment, és a panelja is észrevehetően gyorsabb, nekem is U2312Hm volt előtte.Bár amennyi revízió van ezeknél, lehet darabonként is eltérő sebességűek, ahogy van akinél megy a 72hz, van akinél nem.
(#2428) daveoff: "Miért van ez, hogy procilimites helyzetben DX alatt az NV ennyivel jobban telejésít? "
Abu85 információi szerint a BF4-ben a 980-ak 5 képkockás prerendererrel dolgoznak, míg az AMD csak 3-al, ami elég komoly könnyítés lehet a CPU szempontjából. Ez megmagyarázza azt is, miért tudja a Mantle szintjét hozni, és azt is, miért tűnt olyan szuper-közvetlennek a Mantle-n nekem a játék, mivel az csak 1 képkockás prerendert használ.(#2433) gbors: A Mantle alatt a nagy fék, hogy itt az Nv Mantle tudás nélkül, márpedig amiatt úgy kell megírni a játékot, hogy a DX-et se fektesse túlzottan ki az Nv kártyák alatt, így pedig csak korlátozottan fog tudni villantani, bár szerintem csak idő kérdése, mikor jönnek rá komolyabb opciók.
-
Laja333
őstag
Érdekes mennyi embert érdekel amikor egy nv kártya tud 10%-al többet, de amikor amd ad ennyit, már "senkit nem érdekel". Szóval pont akkora vicc, mint az NV superioritása.
Az 5-10% teljesítménykülönbség mellett képminőségbeli javulás is fellép, amit nv-vel ugye el sem tudsz érni. És ez sem számszerűsíthető, tehát lényegtelen.
-
válasz
Laja333 #2414 üzenetére
ugye a SEV3-mal viccelsz? 5-10% performance boost - ez szerinted érdekel valakit azon kívül, akinek már AMD-je van? ezt több tucatnyi játékban kellene hozni ahhoz, hogy bármi súlya legyen.
ezzel szemben áll, hogy nincs CF. hmmm.a Civ-ben valóban van értelme a dolognak (valahol írtam korábban, hogy egyelőre két játékban hoz kézzelfogható eredményt a Mantle, ez az egyik, a másik a BF4 multi). olvastam, hogy milyen céllal csinálták a Mantle renderert, teljesen jó, bár sajnos elég nehezen számszerűsíthető.
-
Laja333
őstag
válasz
daveoff #2428 üzenetére
Ugyanez elmondható más játéknál az nv-ről. Son of Rome azért kenterbe veri a bf4 grafikáját, újabb is. És emígyen nyilatkoznak róla:
"NV is going to be working overtime trying to get 980 to outperform a 1 year old 290X. 290 is 30% faster than the 970. This should have been a showcase for Maxwell but instead in the best looking PC game an NV $550 card can't beat AMD's $270 card."
Sokat számít, ha ki van használva a GCN.
-
Pacy
aktív tag
válasz
daveoff #2422 üzenetére
Viszont sokan tesznek régebbi amd proci mellé erős kártyát. Ameddig a tesztek is nagy részben azt hangsúlyozzák hogy full hd-ra inkább erős kártya kell mint proci ez sokáig így marad. Átlag gamer nem jár ph-ra okosodni hanem a helyi bolt vagy a haverok álltal tájékozódik. És bizony már egy 7950-el sokat gyorsít a mentle. Nem hogy egy r9 290-el. Ott jön ki az ereje a dolognak igazán.
-
daveoff
veterán
válasz
Hakuoro #2425 üzenetére
És ennek mi köze a Mantle-hoz? FarCry3 nem támogatja a Mantle-t. És látod pont ez a baj az AMD-vel, 1 év kell hogy vaj simán fusson a játék. FarCry 3 is Gaming Evolved játék volt anno, és NV-vel szebben futott a játék megjelenéskor, ennyit az AMD support-ról.
A másik, hogy BF4-ben amikor proci igényes helyzet van, akkor DX alatt a 980-al 2x annyi FPS-em van, mint a 290 volt DX alatt. Ha a Mantle-t bekapcsoltam, akkor jobb volt a helyzet, de a 980 így is nagyon durván ráver a BF4-ben. Miért van ez, hogy procilimites helyzetben DX alatt az NV ennyivel jobban telejésít? Akkor most miért is van létjogosultsága a Mantle-nek, ha NV hozza ugyanazt DX alatt? Ezt mondja meg nekem valaki.
Nekem egyébként semmi egyéb bajom nem volt az AMD-vel, de ez a Mantle számomra egy hazugság, ahhoz képest hogy volt beharangozva.
-
-
Hakuoro
aktív tag
válasz
Laja333 #2414 üzenetére
4k-ban ezeknél sem gyorsít túl sokat, de nem is erre találták ki. Az új API-k segíthetnének részletgazdagabbá tenni a játékokat. A Mantle már most lehetővé tenné ezt, csak ugye akkor az NV kártyái (a DX11 miatt) nem nagyon tudnának 2 fps-nél többet kipréselni magukból. Ergo az NV visszatartja a fejlődést a fanjai meg még tapsolnak is ehhez.
-
Habugi
addikt
Nagyon jók/részletesek ezek az orosz tesztek..
Ugyan az játék nem az én stílusom, de lehet ránézek majd csak hogy lássam, hogy brummog csont AMD gépen. Egyébként nem tudom szerinted miért mutat mást az általad linkelt teszt, igaz csak átfutottam rajta/rajtuk de látványosan jobban fekszik az AMD kártyáknak mindkettőben.
-
Locutus
veterán
válasz
Firestormhun #2403 üzenetére
Nocsak, nem győzi meg eléggé az űrtechnológia a usereket?
-
Firestormhun
senior tag
Friss piaci adatok JPR-től a 3. negyedévre: [link]
Asztali diszkrét gpu szegmensben az előző negyedévhez képet az Nvidia 24,3%-kal több GPU-t szállított, míg az AMD megrendelései 19%-kal csökkentek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- TCL LCD és LED TV-k
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Tőzsde és gazdaság
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Linux kezdőknek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Motoros topic
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Crucial 240GB SSD eladó
- AKCIÓ! ASRock Z390 i7 8700K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB Zalman i3 Edge Seasonic 650W
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged