Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen videókártyát?
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz
dethroner #65799 üzenetére
Nem írtam én egy kérdőjeles mondatot sem.
Ezek "sima" alkatrészek, ugyanez a termékcsalád van a WagonR-ünkön is. Van az Atének komolyabb is, a betéteket Ceramic, a tárcsákat pedig PowerDisc néven találod meg. Eléggé túlzott a szerelőd.
Ne érts félre, nem a le/beszólás a célom, a Suzukin mi is baromi elégedettek vagyunk ezzel az "egyszerűbb" Ate szettel, egy kommersz PKW-re tökéletesen megfelel ez is, de azok az állítások nem állják meg a helyüket. -
dethroner
veterán
válasz
tboldi #65795 üzenetére
Te kérdezted
[első tárcsa] [hátsó tárcsa] [első betét] [hátsó betét]De hogy egy kis topik téma is legyen már végre, kérdésem, hogy mi a 2019-es swift mankókerék pontos méretei?
-
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #65787 üzenetére
Ha esetleg félreérthető lettem volna, én nem spórolásból használok 4 évszakost, hanem mert a felhasználási szokásaimhoz remekül passzol. Sosem sajnálok költeni az autóra, képes vagyok olyan marhaságokra is egy valag pénzt kiadni, amiknek semmi értelme, pl. 35k-ért fém váltógomb vagy most legutóbb 60k-ért a tócsapilács. Mindkettőre van filléres alternatíva az AliExpressen, de nekem fétisem a gyári, opcionális kiegészítők.
De lehet, hogy ezt az inget nem kellett volna magamra vennem. 🤷♂️
-
btotyi
tag
A gumiháborún túl, a Vitara kulcsa simán kibírt egy mosás szárítás ciklust. 😀
-
AtHoS
nagyúr
Valaki véletlenül nem "tuningolt" SX4 aka 2013-as Fiat Sedici rádiót véletlenül?
Jack csatlakozó kivezetés nincs a konzolon, de elképzelhető, hogy magán a rádión hátul ott lehet hozzá kivezetés?Egy BT-Jack átalakítóval hátha lehetne picit "okosítani" a rendszert
Ha ez nem járható út, akkor fejegység cserét kell majd beterveznem valamikor -
tboldi
nagyúr
válasz
dethroner #65767 üzenetére
Az Ate márkájú fék még önmagában nem jelent semmi erőset, meg sokszáz lóerőre valót. Ahogy a #65764-ben írtam, minden gyártónak vannak különböző kategóriás termékei, legyünk már egy kicsit pontosabbak!
Nekem ahogy említettem, EBC fékeim vannak a Hondán, de ez még nem elég, lehetne Green, Red, Blue, Black vagy Yellowstuff betét, mindegyik másfajta felhasználásra való, valamint tárcsákból is van Premium, Turbo Groove, Ultimax Groove, stb. Aláhúztam, amim van, így már kézzelfoghatóbb az infó. Legszívesebben UG tárcsát vettem volna a Jazz-re, de arra pont nem gyártanak. Az Alfára viszont igen, előbb-utóbb meg fogja kapni, bár a középszar Textarral is elég jól fog a négydugattyús monoblock Brembo, csak a 7+ éves, felemás téli gumik jelentenek szűk keresztmetszetet.
A többire inkább nem reagálok, abszolút nem vezet sehova.
-
Mindenki mantrázza a magáét, és senki sem akar engedni. Mindenkinek igaza van valalahol és vannak hol nincs. Az a baj, h nincs egzakt bizonyíték tök egyforma esetekre, különböző abroncsokkal. Miért? Mert szinte lehetetlen. Addig is jönnek a hipotézisek. Az, h ki mit érez, gondol és tesz az az ő szuverén joga. Azt is látom, h lenne igény jobbra, újra csak sok embernél pénz nincs, sajnos. És ez nem korlátozódik az feszegetett tárgyra. Itthon még mindig "dübörög" a külhonból behozott használt abroncsok piaca, azt gondolom nem véletlen. Lehet ezt ragozni akár évekig, de mondjtok meg, minek? Van értelme? Mindenki hoz egy döntést, annak vagy tisztában van a következményével és a szerint él, cselekszik. Ha meg nincs, úgyis mindegy. De, ne akarjunk már más helyett dönteni, főleg megmagyarázni, h döntése ostobaság, fillérb@...szóság. Sokszor teszik azt úgy, h semmiféle háttérinformáció, válasz nincs a miértre.
-
dethroner
veterán
válasz
ncc1701 #65788 üzenetére
Ezt se lehet szerintem általánosságban kijelenteni. Új, drága kocsira lehet nincs valakinek sok milliója, de 4 db normális gumit venni rá kb 100-150 ezerért még belefér. Pl én is a 20 éves xsara-t 330-ért vettem, persze szétfosott gumikkal, de nem sajnáltam UG9+ gumit venni télre. Kocsira nem volt akkor épp több pénzem, de prémium téligumira mindig lesz, ha a benzin árából spórolom meg, akkor is
Vagy pl a swift új korában kapott az akkor tesztek legjobbját, Dunlop Winter response 2-t. Pedig az is csak 90 lóerős, kevesebb mint 900kg, de mégis csak a csajom vezeti, akkor mit vegyek figyelembe? Hogy milyen pici és gyenge a kocsi? Inkább hogy a tőlem telhető legjobban adjam rá, mert fontos számomra az aki vezeti. -
burgatshow
veterán
válasz
ncc1701 #65790 üzenetére
Ha valaki ezzel tisztaban van, nem futja ra /nem akarja es ennek tudataban kozlekedik, tok oke. En tenyleg csak annyit akartam kozvetiteni, hogy nem rossz dolog jobb gumit venni olcsobb autora is akar, mert megeri es a fizika ugyanugy mukodik a draga meg az olcso kocsin is.
En is megveszem mindket kocsira amit a tarcam elbir, szinten nem kerdes. -
tacsk0
aktív tag
válasz
Qtya123 #65778 üzenetére
Valahogy mindig sikerült az útviszonyoknak megfelelően közlekednem és sosem kellett ezen gondolkoznom, hogy mit bír a gumi és hol vannak a határok.... Totálisan nem érdekel mert sosem fogok a határon autózni. A műgyantás felvizezett agyonhájpolt tréningek meg kész vicc. Az életszerű megcsúszás 4 kerékkel tükörjégen vagy a mindig ugyan ott ugyan akkor dob meg a pálya... arról nem is beszélve, hogy a pálya szélessége alkalmas egy 777es leszállásra. Gondolom az esetek 90%ban a nyíl egyenes úton fogok 4 kerékkel megcsúszni. A többi feladatot meg 20p után egy csimpánz is megcsinálja! Kérdés az hogy a fél napos bohóckodás után, 2-3 évvel később a "meleg" helyzetben is menni fog?
Gyanítom nem és a résztvevők 95% képtelen lesz rá mert nem tudni kell a manővert hanem reflexből gondolkodás nélkül alkalmazni, ami nem 2x2nap után fog bekövetkezni! El lehet adni színes szagos marketing csomagolásban, hogy milyen jó lesz de nem lesz jó mert csak bátrabb leszel a semmire!5 év alatt sikerült túlélnem a teleket egy kormoran snowpro b2-vel... Sosem éreztem magam veszélyben és aki mellettem ült az sem. Egy percig nem gondolom, hogy majd egy AAA+ gumi fogja megmenteni az életemet mert a tesztek alapján 1,5m-el rövidebb a féktávja, ami értelmezhetetlen egy balesetnél....
-
ncc1701
veterán
válasz
burgatshow #65789 üzenetére
Vagy sosem fog olyan szituba kerülni, h kiderüljön a diffi, sosem tudhatod. Van olyan is, h ár/teljesítmény. Nem vitatom, h a prémium jobb, csak van akinek felesleges.
Ne érts félre, én megveszem az aktuális teszt győztest, pénz nem számít. De el tudom fogadni, h vki hankookot, vagy klébert vesz. Plö. -
burgatshow
veterán
-
ncc1701
veterán
válasz
burgatshow #65786 üzenetére
Ha valaki olcsón vesz autót, az nem prémium gumit fog választani. És itthon sajna az sem, aki drágán veszi a kocsit, nézd meg a sok prémiumon a linglong, meg nanking kerekeket, sosem tennék ilyet a 10 éves szaros insigniámra..
-
burgatshow
veterán
De latom ezt a forumot is sikerul teljesen megolni a fillerb*szassal meg az ideologiai haborukkal.
-
burgatshow
veterán
válasz
ncc1701 #65784 üzenetére
Nem ezt mondtam. Azt mondtam, hogy az elmelet miszerint olcso kocsira pont jo lesz az olcsobb/gyengebb minosegu gumi rossz szemlelet mert a fizika az fizika es mindegy hogy olcso vas van 1,2 tonnaval a gumin vagy draga nemet, ugyanolyan nehez.
Ergo egy jobb minosegu gumi egy alsobb kategoriaju auton is jobb, fuggetlenul attol, hogy “megerdemli” vagy sem.
Es nem azt mondtam, hogy tegyel ra semi slick gumit nyaron, de egy csing-csung nyari es egy markasabb kozott azert boven van kulonbseg. Ezt asszony matchbox Picantojan is erezni a korabbi tokom tudja milyen nyari gumi vs. Vredestein kozott.
-
ncc1701
veterán
válasz
burgatshow #65777 üzenetére
Persze, de akkor már ha ennyire centized, akkor miért nem vezetsz egy ferrarit, karbon fékekkel? Azzal biztos jobb a féktáv. Max belédszállnak hátulról.
Nem akarok itt senki lelkébe beleállni, de a suzuki egy alsó kategóriás, olcsó autó. A gyártó ennek szánja, a magyar valóság egy másik dolog. Érdemes a helyén kezelni a dolgokat, lehet pimpelni, csak esetleg felesleges rá az a gumi, amit a legjobb sportkocsikra szánnak.
-
válasz
Qtya123 #65780 üzenetére
..saját tapasztalatból írtam.
Itt lakom a Drivingcamp "falujában". Nagyon nagy mellénnyel mentem, és az első tíz perc után kisebb lett az arcom. Mindhárom (alap, haladó és intenzív) tréninget végigcsináltuk a nejemmel, azt tudom javasolni, h (már az alap is odab@...szós) akinek van lehetősége, érdemes megcsinálni. Úgy váltunk el minden alkalommal az instruktortól, h ez sem minden.
"az haladás lenne, ha egy vészfékezés menne normálisan."
Ezzel kezdődik az oktatás.Fékezést tanítják vészhelyzetekben.
-
Qtya123
őstag
válasz
tacsk0 #65774 üzenetére
Nézd, én azt mondom, hogy ez legyen a legnagyobb bajod. Inkább tegyék fel az emberek a 90 lóerős autóra a prémium gumit, meg az ate féket, még ha teljesen felesleges is, minthogy a másik végletben legyenek a jóvanazúgy, nem baj ha 11 éves a gumi, hiszen van még rajta minta gondolkodás legyen. Sajnos az utóbbi a több.
Megcsúszáshoz meg: én szoktam néha nézni, hogy kb mit tud a fék és gumi. Ezt ne úgy képzeld el, hogy úgy tesztelem, hogy a seggedben fogok menni 150-el és ha összejön összejön, ha nem nem. Üres úton, nagy placcon, különböző útviszonyokon néha megnézem, hogy kb milyen fékerő mellett kezd el dolgozni az abs, elhúzza e az elejét egy erős fékezés, kb milyen tempónál kezdi túrni az orrát, stb... Ez szerintem azért is jó, mert egy kicsikét jobban tisztába kerül az ember, hogy kb mire számítson, nem lesz legalább annyira ismeretlen az autó olyan viselkedése, ami nem az általánosan megszokott. Ettől nyilván nem lesz senki F1 pilóta, de még mindig jobb azoknál, akik azt sem tudják hogyan kell egy tisztességeset fékezni. És sok ilyen van. Az elővigyázatosság egy dolog. Amikor azt hiszed, hogy attól vagy elővigyázatos, hogy minél lassabban mész, az egy másik. Sok ilyen ember van, aki azt hiszi, hogy ő attól egy hudenagy tapasztalt és biztonságos vezető, hogy a 60-as táblával megjelölt kanyarban 30-al megy, mert esik az eső. Ez szép dolog, de nem csak ettől lesz biztonságos vezető, hanem attól, ha legalább egy kis fogalma is van arról, hogy mikor hogy viselkedik az autó. Vannak az általad említett "verebek" akik azzal rakják az autót az árokba, hogy mindenható a gumi, menjünk 140el hatmadrendű út kanyarban esőben. Meg van az a fajta veréb, aki de biztonságos vagyok, aztán mikor megcsúszik 40-el, akkor annyi a tudománya, hogy áll a féken és mereven szorítja a kormányt és nézi, ahogy jön az árok. Mert életében meg nem nézte, hogy kb mikor mit csinál az autó és kb hogyan kellene lereagálni. És kétszer annyira megijed és lefagy, szemben azzal, aki legalább már annyit érzett, hogy milyen az amikor darál az abs, vagy épp eltekered a kormányt és megy egyenesen a hóban az autó. Utóbbiból mennyi ilyen van, mikor leesik egy kis hó. És nem csak a tapussuk neki barmok, habem a Mr. Megfontolt is 20-al a havas Tesco parkoló kijáratnál. És őket látod betétlapozni a 2 cm-es hóban öten egymásba csúszva 10 km/h-val.
Mikor meglett anno a Ladám, mint első autóm, após az első télen kivitt a hóba és pl azt mutatta, hogy óvatosan váltsak vissza, mert ha nem és túl sok lesz a motorfék, akkor be tud blokkolni a hajtott kerék és a jeges havon máris megcsúszik. Utána ki is próbáltuk, hogy milyen. Meg is jegyeztem, tapasztaltam rögtön. Ezek jó dolgok szerintem. Nem csak annyi hogy A-bo B-be és az autó nem is érdekel, majd lassan megyek és kész.
Én pl örülök neki, hogy az ilyen néha nézzük meg mi van dologgal felfedeztem, pl hogy az eagle f1 idősödve lényegesen rosszabbul tapadt. Máris ott volt az agyamban, hogy na itt egy kanyar, víz is van, óvatosabban, mert már nem olyan a gumi. Plusz az, hogy ideje cserélni, pedig nem vészes öreg. És láss csodát így nem éles helyzetben kellett bambulnom, hogy hát de ez miért viselkedik így, hisz múltkor semmi gond nem volt.
-
burgatshow
veterán
válasz
ncc1701 #65775 üzenetére
Persze, a vezetesi stilussal/tudassal sokmindent ki lehet potolni meg ugyesen meg lehet oldani, de azert a mechanikus tapadas az mechanikus tapadas. Es ezen a szinten mindegy, hogy egy 8 millas Scross vagy egy 70 millas EQS van a gumi felett.
Szoval igen, teljesitmenyt akkorat nem kell levinni az aszfaltra, de a gumik nem igy mukodnek. -
válasz
tacsk0 #65774 üzenetére
..osztom a véleményed!! Olvasgatva a hozzászólasokat, elgondolkodtam, h xarul vezetek? 1986-ban kaptam meg a hivatásos jogsimat, azóta folyamatosan vezetek. Óvatos becsléssel három millió km-el a talpamban. Ez idő alatt sosem volt még olyan közlekedési szitum, h azt kellett számolnom, h miért is álltam meg ilyen gyalázatos hosszú fékúton, vagy mi lett volna ha ilyen-olyan guma lenne a felnin. Pl. sosem állok senki seggébe, ha engem tolnak inkább (Q..vára bosszant) kiállok és elengedem a parasztot. Van Suzuki is, van kicsit erősebb is (közel 200ló és négyszáz Nm) mindkettőt a helyén kezelem. Nem olyan rég az OFF autóra ajándékba kaptam egy új garnitúra Rotalla gumiabroncsot. Azt írták, h egy fos, csak a TESCO parkolóban használjam. Lebeszéltek róla, ennek ellenére elhosztam, lekezeltem, csomagoltam, elraktam. Kipróbálom majd, ahogy mi vezetünk a nejemmel, nem kizárt, h jó lesz. A mostani gumik is egy középkategóriát képviselnek, azokkal sincs semmi baj. Én két szezon alatt annyit megyek a nyári gumival, h ritkán rakhatom fel a harmadik nyárra. Nem mindegy, h alkalmanként mennyit adok egy garnitúráért. Egy közép és top kategória között közel dupla árkülönbség van. Tényleg nagyon nem mindegy, ennek ellenére mint írtam, sosem volt gondom. (lehet, h majd ezután
)Téliből sem veszem meg a tetejét, igaz azzal többnyire kiautózom az öt szezont. Szerintem is egy kicsit túl toljátok.
-
tacsk0
aktív tag
Úgy érzem itt mindenki a határon autózik a max 140LE 210NM el
és ezért prémium kell. Srácok vegyétek ki a biliből a kezeteket nem a nurburg ringen vagytok! Egyes okoskodás már a szánalmas kategóriát súrolja. Általában az ilyen verebek csúsznak bele az árokba vagy éppen szánkáznak át a szembejövő sávban télen mert a mindenható gumi hitben vannak és nem az útviszonyoknak megfelelően vezetnek. Sok kéklámpás 4s csapatja és mégsem állnak fejre....
-
válasz
dethroner #65767 üzenetére
A GY 4S mint téli abroncsként való használathoz pont ilyen triggerem volt: Február, 23⁰, fekete aszfalt, egy gyökér miatt páran vészfékeztek. Az előttem lévő volvon nyári volt, a 2 autónyi távolságból közöttünk kevesebb mint egy méter lett a Dunlop téliekkel (a fékmechanikával ott se spóroltam, és a képen látható ES egy szezon után cserélve lett harapósabb gumira).
Sz@r érzés volt, és ezt nagyobb kockázatnak láttam, mintha havas/jeges úton (mikor mindenki vánszorog) csak egy jó, nem pedig egy csúcs téli papucs kvalitásaival rendelkezik a gumim.bod101: S-Crossos, Vitarás ismerősök kb fele (4 ember) panaszkodott az EC5-re, utasként nem tűnt jónak, meg katasztrófának sem. Ketten télies 4S (téli keréknek) után csak júniusban váltottak vissza rá, egyikőjük két nyár után inkább cserélte is. Egy EGP2 pl jó upgrade utána, átalános szempontok szerint.
-
válasz
dethroner #65767 üzenetére
Van abban igazság is amit írsz, de nincs meg a teljes kép.
Ha valaki Ecocontact 6-al megy PC6 helyett (+5 méter vizes úton) az hogy áll? És a Sportcontact 6hoz képest a PC6?
És akik a harmad, negyed vonalas szezonális gumikat veszik, amik újonnan gyengék, 3-4 évesen nevetségesek?Sem gumin, sem féken nem sprórolok sem bringán, sem autón (drága mulatság, tudom). Nekem a biztonság a fontos.
Éppen ezért GY V4S g2 a téli szettem (második autón, lassan 10. éve mindig ilyet veszek, minden évben átnézve a teszteket), mert Alpokba, Tátrába és itthoni 'hegyekben' is jól vizsgázik télen havas utakon (előtte WinterSport 3D illetve WRD4 volt), ráadásul a klasszik téliket leiskolázza huszonfokokban (október, február, 3-4-5. hónapban is szokott lenni a fagy után).Drágább mint egy téli, és igaz, nyáron nem ezt használom, hanem PC6-ot, mert melegben nem túl acélos.
Viszont nejem 208asán 4S² (évi 20k mellett) illetve 2 év után (télen kezdett érezhetően romlani) CC2 (már inkább évi 10k mióta nem járok vele melóba) lett a kiválasztott abroncs. Könnyű autó, nem pályázunk vele, és idáig legalább olyan volt mint egy jó téli. A 4S² nyáron kb olyan volt mint a Dynaxer 3 (fékút a picit rosszabb, oldalirányban jobb), ezt a szintet várom el a CC2-től is.
A nagy autóra nem mertem meglépni, de most épp filózok azon, hogy egyik szettre feldobok CC2-őt, max télinek fogom használni (szintén október elejétől májusig) ha nyáron nem olyan, mint amit megszoktam, és akkor kap mellé egy EGP2-őt mondjuk.
Fékből még a nem belső hűtésű tárcsából is kikerestem a normálisat, mert szeretem ha jó minőségű a fékmechanika, és sem korrózió, sem melegedésnek nem akarok lehetőséget adni hogy elrontsa a bulit. Hogy brigán pl mennyit költöttem (3 lépcsőben) arra, hogy a Sparkon a Deore végre normális fék legyen, el se mondom, mert mások annyiért vesznek bringát. De végre nem szinesedik állandóan, jól adagolható és harap. Gumiból egyszer próbáltam ki az olcsóbb keveréket, 3 tekerés után inkább eladtam, mert nedvesen veszélyes volt.Úgyhogy van amire a 4S biztonságosabb (főleg az elborult időjárás mellett, és van olyan felhasználás -átlagautósnak főleg- amire legalább olyan jó a felsőpolcos 4S, mint két olcsóbb, urambocsá eco szezonális, amit 6-8 évig elegednek. Ráadásul a minimum a 2-3-4-10 hónapokban biztosabb választás.
Kisebb baj/hátrány van a 4S-ből pl nyáron, mint ha az átmeneti időben épp az ellenkező szezonos gumi van fent (októberi 25⁰, áprilisi havazás).Nem fekete meg fehér ez annyira
-
bod101
aktív tag
válasz
szabonagyur #65770 üzenetére
Még a gyári gumi a kocsin
. Szerintem még ez az éve van aztán jövőre új garnitúra. Valószínűleg új irányba fogok elindulni (ilyet akartam venni nekem eddig nagyon megfelelt német autópályán nagy esőben, itthon nagy esőben nem éreztem rossz guminak kb. 70-80e km lehet benne de mint írtam mindig tanul valamit az ember). Négy évszakos irányba is gondolkoztam ezért érdeklődve olvastam a különböző véleményeket érdekes volt.
-
bod101
aktív tag
válasz
szabonagyur #65768 üzenetére
Valamit tanultam most is
. Nekem Ecocontact 5 van és meg voltam vele elégedve de most megnézem a tesztjét kíváncsi vagyok milyen volt.
-
dethroner
veterán
válasz
tboldi #65745 üzenetére
Az általad belinkelt idézetben meglátásom szerint nincs olyan, mint a te írtál nekem. Én egy szóval nem írtam hogy a 4S gumi életveszélyes, csak azt hogy derítsük ki, mennyit ér forintban az emberi élet, ha már sokan spórolásból vesznek 4S gumit. Sőt, ezt írtam korábban: Mert lehet balesetezni téli/nyári gumival is, de ha csak fél métert nyer a fékúton egyszer valaki egy jó gumin, és ezzel nem gázol vadat, embert, nem megy betonoszlopnak, akkor majd kiderül hogy jó üzlet volt-e.
Melyik kérdésedre nem válaszoltam? A viccesnek szánt versenyfékbetét dologra? Van hozzá megfelelő tárcsáid is és Fittipaldi reflexeid?#65747ncc1701 Évente 25-30 ezret vezetsz és max 3 évig tolod egy szetten, te írtad. Én erre reagáltam hogy az bizony messze nem új gumi, de te ezt még vadiújnak mondtad.
Én csak okoskodok tapasztalat nélkül, ez pontosan így van. Én is úgy veszek gumit mint sok más ember, elolvasom a különböző német, osztrák teszteket és abból próbálom kitalálni hogy mit vegyek. És ha az új gumikat tesztelők megtennék hogy letesztelnék ugyanúgy félévente csak a dobogós 3 legjobb 4S gumit, már lenne egy viszonyítási alapom, mert valószínű ugyanúgy a határig elmennének a teszteken, így látszanának a másodpercek, fékutak hossza, stb. De az hogy valaki aki 4S gumit használ annyit mond hogy télen/nyáron f@sza, ez nem mond szinte semmit, mert nem tudom milyen körülmények között és milyen módon vezet. Ahogy már korábban is írtam, el lehet bármilyen gumival menni télen és nyáron is, ha elég óvatos és szuper reflexekkel rendelkezik.
Nem használsz te sem mindig friss prémium gumit, épp te magad jelentetted ki korábban ennek az ellenkezőjét.#65753Qtya123 Ahogy írod, a tesztek csak az új állapotot mutatják be. Másik agyatlan brigád a totalcar magazin, ahol négyévszakost tesztlenek [link] A cikk második felében van a "nyáriasnak" nevezett teszt, ahol leírják: Húsz fok közeli aszfalthőmérséklet Nem semmi nyár az, ahol húsz fokos az aszfalt, ez egy naposabb januárban is összejön.
Szóval még az új tesztekkel is óvatosan kell bánni.
#657552ozzmexy Soha nem volt Nokian gumim
És nekem a gumi és fék kérdés nem spórolási opció. 20 éves Xsara-ra megvettem az Ate tárcsákat és betéteket. Még a szerelőm is azt mondta ő nem venne a saját kocsijára ilyen drága és erős fékeket, ezeket sokszáz lóerős kocsikra rakná inkább. Mindegy, ha egyszer majd nyerek rajta mondjuk fél métert már sokszorosan visszajön az ára.
ott ahol élsz én se tennék fel 4s-t Ismét hangsúlyozom, szerintem nem kell hegyvidék ahhoz, hogy inkább téligumit használjon valaki. Hegyre miért kell inkább téli akkor ha így gondolkodsz? Mert nem bír elindulni emelkedőn egy kevésbé télies gumi? Abból nem lesz kórház, hogy nem indul a kocsi. De megcsúszni sík úton is ugyanúgy lehet -
tboldi
nagyúr
válasz
bod101 #65763 üzenetére
Ne csak a márkát nézd, hanem a konkrét típust. Igen, az EcoContact nem éppen csúcs a Conti kínálatában, a PremiumContact család sokkal jobb nála.
Ahogy mondjuk olajoknál sem lehet kijelenteni, hogy mittudomén a Motul a legjobb, nekik is vannak alsó és felső polcos termékeik, ahogy minden más gyártónak is.
-
bod101
aktív tag
válasz
szabonagyur #65754 üzenetére
Szerinted a Continental az közép szint?
-
Qtya123
őstag
válasz
szabonagyur #65754 üzenetére
Újonnan az erősebb prémiumok prémium gumit kapnak általában. Én arról beszélek, mikor ledobja róla a gyári Continentalt és megy rá a noname kínai.
-
blakey
titán
válasz
simonjoe #65751 üzenetére
Mielőtt erre esett a választásom, akkor az volt a válasz, hogy piacot akarnak szerezni, tehát nem azért olcsó, mert sz@r, bevállaltam, megszerettem első néhány száz méter után. Meg "csak" 1 évesek, nem tudom, hogy milyenek lesznek 4 évesen, a Quatracok már elég sz@rok voltak.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
dethroner #65743 üzenetére
Van logikai alapja az agyalasodnak, csak nem így működik. A tisztelt nagyérdemű azt felejti el hogy a te szezonális abroncsaid 6 év alatt futnak annyit és kapnak annyi terhelest mint az ő negyevszakosaik 3 alatt, így nem sporolsz semmit vele, csak nem kell gumishoz járni és igenis a szezonális abroncsaid (pl a Nokian ami neked van) bizony teli/nyári körülmények között hatarhelyzetben odaveri a 4s-t. De neked ott ahol élsz én se tennék fel 4s-t...
Ettől függetlenül okosan állj bele a tobbiekbe
-
Qtya123
őstag
válasz
dethroner #65739 üzenetére
Olyan teszt valóban jó lenne, ami 3-4-5-6 évesen mutatja, hogy ugyanaz a gumi mit tud. Ilyet sajnos nem fogunk találni.
A maximum amit tenni tudtam az a tesztek alapján az összehasonlítás, amit fentebb írtam. Az alapján nekem az jött le, hogy kiegyensúlyozott gumi a Crossclimate, de némileg jobb eredményeket tud hozni nála egy középkategóriás Hankook.
Viszont azzal is egyetértek, hogy sajnos a realitás az, hogy az utakon futó autók tulajdonosai közül sokaknak nem épp azon szempont szerint van fent a gumi, hogy húú Crossclimate legyen-e vagy másik, mert esetleg a másikkal 1 méterrel kisebb fékutat veszek a tesztek alapján. Sokan már azt sikerélménynek könyvelik el, ha a 10 éves bakelit keménységűt lecserélik egy 3 éves használtra. Meg kell nézni, hogy sok prémium is micsoda noname gumikon fut. És nem csak a 20 éves lefingott példányok, hanem sokszor az 6-7 évesek is, mert a gazdi akkor cseréli az első 285/40 r21 szettet a 4 évesen megvásárolt Q7-en és rájön, hogy ami rajta volt, abból az új darabja 110e Ft lenne, a kínai csoda meg 60e Ft.Amit írsz, hogy az öregebb 4 évszakos már gyengébb, nyilván igaz. Viszont mint említettem az EagleF1 nyárijaim is jó tapadásból átmentek korcsolyázásba, ahogy telt az idő.
Nekem továbbra sincs egyértelműen 100%-os bizodalmam a 4 évszakosban, de ellene sem!
Én most inkább úgy közelíteném meg a saját értékrendem szerint a dolgot, hogyha úgyis van már 8 felni, van hol tárolni, van hol cserélni és anyagilag is oké, akkor egyetlen szempont a 4 évszakos mellett a kényelem.
És így vizsgálva ha bármikor bármilyen helyzetben ha csak 50 cm-el kisebb fékút áll szemben a kényelemmel, akkor számomra már megérte ősszel és tavasszal felcipelni a kerekeket a tárolóból és kicserélni. Ez évi kétszer 1 óra munka, de ha cserébe mondjuk nyári vizes úton előbb megállok 50 cm-el a nyárival, amikor pont az az 50cm kell, hogy ne menjek neki valaminek/valakinek, akkor nekem már megérte. Szóval nálam végülis marad a 8 kerék. De csak azért mert egyedül a kényelem áll szemben a többi dologgal. Nekem nem elég ez az indok.
Ha nem lenne hol tárolni, nem lenne 8 kerék, normális emelő, akkus kerékkulcs, nyomatékkulcs otthon, lehet nem így döntenék. -
Nemúgyvanaz!
Majd a Zasszony megnézi, h melyik a szép!! Kérem szépen, itt női szempontok a mérvadók.
De, valszeg én is Michelin felé hajlok, mindenki jót ír róla itt is, meg máshol is. Van belőle CrossClimate 2 és CrossClimate +, árban elég nagy, több mint 6eHUF a kettő közötti különbség.#65748blakey:
Köszi, ez viszont jóval olcsóbb mint a Michelin, a jelenlegi 24700HUF-az ára, ha drágább CrossClimate + nézem, annak kevesebb mint a felébe kerül. Ilyenkor azért több kérdés is felmerül bennem. A legfontosabb, h mi az az ok, ami miatt ekkora az ár eltérés?? -
ncc1701
veterán
-
ncc1701
veterán
válasz
dethroner #65739 üzenetére
A 3 év/km-t természetesen ex/has írtam. Akkor cserélem a 4 évszakost, ha a minta mélysége (4mm) már nem megfelelő. Azt is írtam, h nálam ez nem pénz kérdés, mindig az aktuális legjobb 4 évszakost veszem.
Ettől független nekem (és ahogy nézem másnak is) ezzel sok tapasztalatom van, Te pedig csak okoskodsz, innen-onnan összeszedett információkkal, aminek igazságát nem tudod ellenőrizni.Amúgy ha megnézed, micsoda bontószökevények vannak az utakon, akkor megértenéd, h nem az a legnagyobb gond, ha valaki mindig friss, prémium 4 évszakost használ.
-
AztaQ..rva!!! Mi folyik itt??
Szeretném halkan megjegyezni, h tegnap a Goodyear Vector négyévszakos 3 éves guma az esőben-kanyarokban, óvatos vezetés ellenére is érezhetően csúszkált.Ma megnézem mekkora a mintázata. Valszeg ekkora (50k) futással csereérett lett. Újfent négy évszakos lesz, de ki kell próbálni más márkát, ez nem jött be(nekem).
-
tboldi
nagyúr
válasz
dethroner #65743 üzenetére
"Ferdítesz és olyat sugallsz, amit soha nem írtam."
Nem mintha te nem ezt csinálnád.
Idézlek a #65739-ből: "már b@szta a csőröm ez a négyévszakos gumi minden felett istenítése"Senki nem istenítette, legalábbis én biztosan nem. Én csak az értelmetlen prekoncepciók ellen próbálok küzdeni, de ahogy látom, inkább kevesebb, mint több sikerrel, úgyhogy nem is erőltetem tovább. Mindenesetre én abban a tudatban fogom egy hónap múlva megnyomni a rendelés gombot 4 db 4 évszakossal a kosárban, hogy igenis jól és felelősen döntöttem.
Amúgy sejtettem, hogy a konkrét kérdésemre nem fog válasz érkezni.
pető bá':
-
válasz
dethroner #65743 üzenetére
Legyél nyugodtan szkeptikus, de erre szokták azt mondani, hogy a puding próbája az éves.
Ezért gyűjtünk információkat egy fórumon, hátha van valakinek tapasztalata. Aztán lehet mérlegelni, hogy ez alapján érdemes-e kipróbálni. Utána lehet mondani hogy volt fent, 2 év után halálfélelmem volt 0 fok alatt, elkapart, csúszott, nem állt meg stb.
Csak mikor a tapasztalatot próbálod cáfolni, hogy 'nem lehet jó', 'várod a tesztet', az olyan fura..Én értem, hogy szerinted az uv meg hőterhelés annyit ront a szerkezeten, hogy lehetetlen az hogy télen használható legyen. Sőt, az alapvető kétség bennem is emiatt van.
De szerinted a többiek komolyan az életüket kockáztatják hogy igazuk legyen? Nem azzal térítenének, hogy ez egy fos, nehogy kipróbálja valaki mert életveszélyes?
Nem lehet, hogy sikerült egy jobb alapanyagot kifejleszteni ami jobban viseli ezeket a körülményeket? Vagy legalábbis ugyanolyan rosszul mint egy téli az állásban öregedést?Egyébként az állítás kb annyi, hogy adott esetben jobb lehet 3 évente eldobni egy szett 4S-t, mint 6 évente 8db szezonálist. Valószínű hogy a harmadik évre már romlik a 4S, de azt nem lehet objektíven mérni, hogy ez milyen relációban lenne egy 3-4-5-6 éves télivel/nyárival.
A tapasztalatok alapján nincs szignifikáns különbség.Ja: megnyugodhatsz, szerintem nem abból lesz itthon baj, hogy 3 éves 4S gumival neked mennek.. 8-10+ éves gumikkal mozognak autók tízezrei, mert van még minta, ehhez képest ez a fenti téma komoly kis fingreszelés
-
dethroner
veterán
válasz
szabonagyur #65740 üzenetére
Heroinnal sincs semmi tapasztalatom, de logikusan végiggondolva mégse kívánok rá.
Mondom, nem érdekel min gurulsz, de ne ringassuk magunkat abba a tévképzetbe, hogy nem hat rá a nyár és tél viszontagsága#65741tboldi Ferdítesz és olyat sugallsz, amit soha nem írtam. Annyit írtam, hogy az említett gumi szerintem rosszabbul viselkedik az évek alatt kapott terheléstől, mint az évszakfüggő.
#65742tacsk0 Melyik részével nem értesz egyet? Ha tudod, cáfold, szívesen olvasnék már valami valós körülmények között zajlott tesztről. Amíg ilyen nincs, addig számomra a mítosz kategória mindenre jó gumi
-
tboldi
nagyúr
-
dethroner
veterán
válasz
ncc1701 #65723 üzenetére
Mindig vadi új gumikon gurulsz? Számoljunk Bélám! Kicsit gonosz leszek és a legrosszabb számaiddal fogok számolni, ne haragudj érte. Vegyük az esetedben megadott 3 éves élettartamot és az éves 30 ezres futás. Ez azt jelenti hogy egy gumiszett alattad 90 ezer km-t gurul. Több cikket is átolvastam, és a legjobban szereplő, legtartósabbnak ígérkező prémium négyévszakos gumiknak bő 50 ezer km-s élettartamot jósoltak. Szóval te nemhogy nem futsz folyamatosan vadi új gumikon, hanem a gumid futásidejének több mint harmadában már kukába való gumin autózol.
Én nem megyek közel sem ennyit, évente 12-15 ezret megyek csak. És ezt 2 szettre leosztva. Télit 5 évente cserélem, a nyárit minden csere alkalmával amúgy is alaposan átnézem, de kb 7-8 év után váltok, akkor is ha jónak tűnik. Szóval én ha lefelezem az éves futást, akkor is max 38 ezret megy a téli és kb 60 ezret a nyári. Kis jóindulattal mondhatjuk azt, hogy amit te egy szettbe beleraksz, azt én kettőbe. De szerintem nem mindegy hogy a téli az utolsó napjaiban 38 ezret futott, míg nálad 90 ezret. Plusz a te esetedben ugye nyúzódik nyáron is, ami szerintem picit magasabb kopási szorzóval számolható mint az 1, tehát télen és nyáron is rosszabb helyzetben vagy, mint aki ugyanannyit fut szezonfüggő gumikon.Tényleg nem érted amit írok/írunk
Természetes hogy jobb állapotban van egy 6 éves téli, mint a te 3 éves 4 évszakosod. És a válasz annyira egyszerű. Mert nem kap 60 fokos aszfaltot. Az év hidegebb részén van fent, pont akkor, amikorra a gyártó kitalálta és beállította a keverékét. Amit írsz szempontnak az se egyértelmű, mert sokan vesznek egy plusz szett felnit (amúgy se szeretik sokan az alufelnit koptatni, kockáztatni a padkázást télen), és felnire szerelve vár a sufniban a nem használt szett. Így még a gumist is megspórolom, akárcsak te
#65736szabonagyur Nem ferdítek, csak bizonyítani akartam hogy a négyévszakossal is ki lehet menni a világból, mint a futózott gumival. Sőt, aki nagyon ügyesen bánik a kocsival, az szerintem nyárival is tök jól elvan télen is. De nem mindenki Fittipaldi, a többségünk csak átlagos reflexekkel rendelkezik, akik még a kocsijának a képességeit, vészhelyzetben való viselkedését nem ismeri tökéletesen. Akkor ha lehet egy kicsi terhet levenni a sofőr válláról egy évszakfüggő gumival, miért ne tennénk meg?
És nem a gumis véleményére kell adni, ő csak rakja fel, szedje és vegye el érte a pénzt. Azt majd én eldöntöm hogy mikor váltok. Amíg a saját pöcsömmel játszok a csalánban, addig hagyja a gumis eldönteni nekem, hogy mennyi kockázatot vállalok be az úton.
És a legrosszabb duma alig van tél, semmi hó, nem is járunk hegyekbe, nem is kell téligumi. Mivel a téligumi se hógumi, így nem a hóban való futást kell nézni, hanem hogy pl nulla fok környékén, ha valahol pici foltokban van deresedés, azt jobb eséllyel még sík úton is jobban kezeli a téli, mint a négyévszakos. És nagyon veszélyes az a fajta gondolkodás, hogy éves pár ezer km futásra, bőven jó egy jó 4 évszakos. Nem kell annyit menni, lehet pár km után is bajba kerülni, nincs olyan hogy bőven jó gumi. Az a legjobb, amit meg tudsz fizetni. Nem a gumin kell spórolni, mondván bőven jó lesz az. A gumi tart az úton, a fék pedig megállít. Ezek legyen mindig a kocsin a legdrágább, legjobb minőségben, ezen múlik az az emberi élet, testi épség.
És nem akarok meggyőzni én sem senkit, csak már b@szta a csőröm ez a négyévszakos gumi minden felett istenítése, ezért gondoltam utána kéne járni, mit tudnak pár szezon után ezek a gumik. De hát erre már nem találni teszteket. Tőlem is járhat mindenki olyan gumin amin akar, de remélem nem lesz soha bajom abból, mert valaki sprórolt pár tizest a vásárláskor, meg a gumisnál. -
Franky74
aktív tag
válasz
szabonagyur #65736 üzenetére
+1
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #65736 üzenetére
Én is már belefáradtam.
-
szabonagyur
félisten
válasz
dethroner #65720 üzenetére
Teljesen elferdíted a témát, így részemről lezártnak tekintem.
Egy jó 4 évszakos nem futózott zsiga szintje, aki ezen nem tud túllépni annak felesleges erről papolni, hiszen csak a saját igaza létezik.
Én hiszek neked, vegyen mindenki télit csak mert téli, mindegy hogy milyen hiszen csak azzal nem lehet leesni az útról
Lehet itt papolni a ne vegyen autót, meg cserélje 4-5 évente a semmit futott szezon gumit mindenki de nem ez a valóság, vissza fogják rakni mert a gumis is azt mondja jó az, hiszen abból is pénze van legalább. És ezért is írtuk többen is, hogy éves pár ezer km futásra, bőven jó egy jó 4 évszakos. Sosem írta senki, hogy a hegyekbe síelni, meg évente 10szer a tengerpartra 30.000-es futásra vegyen valaki 4 évszakosat, mert nem kifizetődő.
Ahogy írtam van 4 évszakossal szerelt autóm is, meg külön szettel is, mivel más felhasználás, más igények, mégsem ölök meg vele senkit
-
válasz
Qtya123 #65730 üzenetére
Ott inkább AllSeason(egyszerűbb, nyáriasabb) a jellemző az enyhébb éghajlaton, errefelé inkább 4Season van, de igen, ott azzal adják át az új autókat.
Jönnek is anvideók hogy csúszkálnak a havon ha mégis van.Sajna itthon sokan járnak egész évben télivel - nem hogy nyáron sokkal rosszabb, de még itthon télen is rosszabb mint egy normális négy évszakos!
SirKero: Tudtommal AA update volt, főként a UI-t érintette.
-
Qtya123
őstag
válasz
ncc1701 #65723 üzenetére
Nem feltétlen kapcsolódik az okfejtéshez, de úgy tudom, hogy vannak országok, ahol eléggé elterjedt a négyévszakos. Úgy tudom, hogy ilyen pl az USA, bár csak halványan rémlik.
Oké, nagyon függ az időjárás, hogy melyik állam, de az az egész országra általánosan igaz, hogy nem éppen a 90-100 lóerős autókkal van tele, hanem lényegesen erősebbekkel. -
SirKero
őstag
Nem tudom , hogy csak neke új és eddig nem vettem észre a lehetőséget de ma az AA az indításnál osztott képernyőn ( Waze +YT Music ) jelent meg.
-
Harkovz
aktív tag
válasz
szabonagyur #65710 üzenetére
Én is pont ezért vettem 4 évszakost az Scrossra.Alig megyünk vele 7 ezret egy évben,hamarabb elöregedne a téli minthogy elkopik.Az előző sx4-en 11 év alatt nem kopott el a téli gumi,csak megkeményedett.Azzal együtt adtam el egy éve.
-
A Splash-en Goodyear Vector minden évszakos gumi van fent. Én azt érzem, h hóban, kanyarokban nem stabil, csúszkál egy kicsit. Ez adódhat a kicsi kocsi "súlytalansága" miatt is. Szóval nekem nem jött be. Mivel a Zasszony megy vele 99%-ban és Ő megfelelőnek ítélte, így nem kap mást csak négyévszakost. Harmadik éve van fent és még azt sem mondhatom, h nagyon kopik. Évente 16-17 ezret fut, kizárólag itthon. A Budai-hegység, a Gerecse és a Vértes szent háromság közepén, az igazság az, h különösebb gond nélkül lehet közlekedni ezen a környéken, akár hóban is. Az vitathatatlan, h sokkal könnyebb kezelni. Évente, amikor nyugi van a gumisoknál, elviszem centíroztatni és letudva. A másiknak (OFF autó VW Passat CC) van két garnitúra évszaknak megfelelő középkategóriás (a nyári Barum, a téli Bridgestone) szett. Nem mondom, h macera, van a cseréhez minden, (akkus kerékkulcs, elektromos emelő stb.) de mivel azzal a kocsival sokat megyünk külföldre télen is, és főleg a hegyekbe, Tátra, Alpok, Dolomitok, számomra megnyugtató, h az évszaknak megfelelő abroncs van fent. Soha nem akadtam még el, láncolni kellett már nem 1x. Azt sem mondom, h a Splash erre képtelen lenne, kicsit szkeptikus vagyok a "mindenre is jó eszközökkel", de igazán nem tudok nagy negatívumokat felhozni ellene, és elfogadom a kompromisszumokat is, így el kellfogadni annak létjogosultságát!
-
AMD Power
titán
Nekem mind1 ki mit ír, melyik oldal stb... Én az életben többet nem akarok kerékcserével, téli/nyári szettel szenvedni. Kevés futás meg átlag felhasználás mellé a legracionálisabb döntés egy jó minőségű 4 évszakos gumi.
-
ncc1701
veterán
válasz
dethroner #65720 üzenetére
Tehét szerinted jobb egy 3 éves 4 északosnál (jobb állapotban van, nem öregedett annyit) egy 6 éves téli-nyári? De miért, ugyanannyit kapott uv-t, hideget, meleget. A valóságban a 3 éves 4 évszakos jobb állapotban van, mint egy 6 éves cserélgetett téli/nyári.
Ja, és még egy szempont: mivel a 4s egyszer fel van téve a felnire, és kalap, onnantól nem ereszti a levegőt annyira, mint az évszakos, mert nincs le-fel téve. -
benczeb
aktív tag
Sziasztok! Napok óta nézem a Suzuki honlapját, várom az új Swace-t, de még mindig "Hamarosan" üzenet fogad az árazás résznél. Van bennfentes a csoportban, tudja valaki, h mikortól lesz új Swace elérhető? Köszi!
-
bigdigit
addikt
válasz
dethroner #65720 üzenetére
Ott a pont.
A cikket azért tettem be mert nem volt kedvem ilyen hosszan kifejtett a véleményem.
Majd ha a gumi helyett lesz más anyag ami esetleg kiváltja. Lehet az tőlem gyurma is akár ami minden körülmény között megfelel na majd akkor elhiszem elég egy szett. Ez így csak be van lőve ilyen átmeneti időszakra is .
Aki próbál a körülményekhez képest minnél biztosra játszani az marad a cserénél. Illetve nem játszós autót tart vagy hétvége sofőr.
Egyébként meg pont a Suzukisok általában azok akik szerintem pont nem szoktak gumin spórolni vagy csak én vagyok ilyen nem tudom de pont akik szidják azok szoktak ilyen olcsó esetleg használt gumikat venni. -
dethroner
veterán
válasz
szabonagyur #65715 üzenetére
Hát tudod, én inkább bízom a két szezont futott évszakfüggő gumikban, mint a 2 télen és 2 nyáron folyamatosan tűző napon és téli fagyban futó gumi minőségében. Mert nem az a lényeg számomra, hogy az új négyévszakos milyen f@szán teljesít egy szinte hómentes télen. Sokkal fontosabb kérdés szerintem, hogy a nyári szezonban az 50-60 fokos aszfalt hónapokon keresztül ha meggyötri, a következő téli szezonban mennyi marad a korábbi legendás teljesítményből. Vagy majd a második nyár utáni őszre, télre mekkora fékút, mekkora kanyarstabilitás marad? Mert erről sehol senki nem beszél. Csak a júzerek, hogy ó öcsém, én már mindenhová négyévszakossal megyek és még sose hagyott cserben. Az lehet, de ettől a kijelentéstől még ne lesz hitelesen összehasonlítva. Meg ott a másik oldal, aki szerint az apja zsigáján csak futózott gumi volt, pedig akkoriba aztán voltak telek, sok hó, mínusz fokok, aztán mégis elment a ruszki vas mindenhová. Lehet, de a sok évtized alatt azért kopnak az emlékek, ami meg megmarad, az megszépül. Tegye fel a kezét aki kiszállna a téligumival felszerelt suzukijából és elcserélné egy futózott gumis zsigára. Na ugye senki, és nem csak azért mert a zsiga nem ér annyit, hanem azért mert érzi mindenki hogy a téligumi több biztonságot nyújt, mint a letűnt idők legendája. Nem szeretem az álszentséget, szóval ha valaki a környezetvédelemre hivatkozva használ négyévszakost, az remélem már csináltatja az igazolványképet a volán/máv bérletéhez, mert ott már beszélhetne környezetvédelemről. Aki autóval jár, szennyez, de ezt megfizettetik velünk, sokszorosan. És nem azért kell a környezetszennyezés miatt adókat, különböző díjakat fizetni hogy ezzel kényszerítsenek ezen szokás elhagyására, hanem azért, mert kell a pénz nekik. Hogy kinek, az most nem fontos. Tehát ne ezért használjon valaki négyévszakost, mert ezzel az állítással még önmagát is becsapja. Ha nem telik 4-5 évente évszakfüggő gumira, ne tartson kocsit. Nem vet fel engem se a pénz, de két kocsinkon van külön évszakos gumiszett. Fura amikor autóra van 5+ millió, de 50 ezer/db gumira már nincs. Az autó pénzbe kerül, nem csak tankolni kell, meg csak azokat a dolgokat tákolni, amik nélkül nem megy a kocsi. Ezért fut annyira roncs, annyi nyugatról behozott 10 évnél öregebb gumi, mert a kocsin spórolnak. Pedig az üzemanyagon kéne. Ha nem telik rá, nem kell használni. Aki rinyál hogy milyen drága a gumi, attól kérdezném, hogy az ember testi épsége mennyit ér? Mert lehet balesetezni téli/nyári gumival is, de ha csak fél métert nyer a fékúton egyszer valaki egy jó gumin, és ezzel nem gázol vadat, embert, nem megy betonoszlopnak, akkor majd kiderül hogy jó üzlet volt-e.
-
Gyöször
senior tag
Ford motorból gumicsontflém. Ki milyen motorolajat használ? Mert az enyém a legjobb ez nem vitás!
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #65715 üzenetére
Így van. Hiába éri kevesebb UV, egy szezongumi sem fog elmenni 8 évig, azokat is illene cserélni max. 5-6 év után.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #65710 üzenetére
Most vettem a fáradságot én is és elolvastam a cikket. Egy szó jutott eszembe: bullshit.
Tényleg túlzásba viszi az általánosítást, ennyire nem fekete-fehér a dolog, 4S és 4S, nyári és nyári, valamint téli és téli között is lehetnek óriási különbségek. És néhány állítás igényelne némi alátámasztást is, az utolsó mondat meg főleg.
simonjoe:
-
szabonagyur
félisten
válasz
dethroner #65714 üzenetére
Mert én nem hiszem el hogy egy négyévszakos 12 hónap használat után ugyanolyan százalékban veszít a minőségéből, mint egy évszakfüggő.
Mivel folyamatosan fut így persze, hogy jobban elhasználódik, mint ami mondjuk csak 8 hónapot (nyári) vagy 4 hónapot (téli) fut.
De azt se felejtse el senki, hogy ha valaki éve 10ezret fut és 4 év után cserés a 4 évszakos neki akkor 2 szettel gond nélkül elmehet 8 évig is, mivel az állásban is csökken a gumi minősége (sajnos sokakat tudok akik így számolják, hogy km még nincs a gumiban akkor az bőven jó, közben meg beton kemény).
-
dethroner
veterán
válasz
ncc1701 #65708 üzenetére
Azért kíváncsi lennék ezeknek a nagy gumiteszteknek a folyamatára. Értem ez alatt hogy a gumi hány km-t fut és milyen körülmények között? Mert az oké hogy egy bekoptatási időszakot/adott km-t lenyomnak vele és utána tesztelik, de hogy a teszt az hány km-ből áll?
Mert én nem hiszem el hogy egy négyévszakos 12 hónap használat után ugyanolyan százalékban veszít a minőségéből, mint egy évszakfüggő. -
szabonagyur
félisten
válasz
bigdigit #65702 üzenetére
A cikk túlzottan sokat általánosít.
A jeges úton igazából a téli gumi sem fog betapadni ha csak jég van az úton és nem ésszel vezet valaki.
Egy jó 4 évszakos legtöbb esetben elveri a közép télieket.
Amúgy szerencse, hogy itthon ez a fő kérdés, hogy ki melyik prémium télit/nyárit rakja fel az autóra, hogy minimális legyen a fékút és nem is az, hogy legyen minta azon a gumin vagy éppen ne 4 különböző fajta/méret legyen felrakva, alul vagy éppen túlfújva.
Amúgy meg mindenki azt vesz amit akart és amiben hisz. Tél alig van már, hegyek szintén az országban minimális, felhasználók nagyon nagy része városban nyomul és évi pár ezret megy. Sokkal inkább legyen 3-4 évente egy új 4 évszakos az autón, mint a 8-10 éves külön szett mert jó van az úgy, van még minta rajta na meg a prémium örökre prémium marad felfogás. De ha valaki letol 20-30 ezret évente és olyanok a körülmények, mellé nagy és nyomatékos az autó akkor okés a télihez ragaszkodás, de átlagra még a 4 évszakos jó.
Én off autóval voltam Horvátországban is, de a Mátrában/Zemplénben is 4 évszakossal különösebb gond nélkül, ésszel vezetve.
-
tboldi
nagyúr
válasz
bigdigit #65702 üzenetére
Áh, kicsit sem gyanús, hogy egy webshop két külön szettet ajánl...
5 éve nyomom 4 évszakossal, ezalatt bőven volt részem jégben és 35 fokban is (oké, utóbbiban lényegesen többször, mert Móváron rendszeresen sóznak télen), soha nem éreztem magam veszélyben. Vagy amikor én kórházban töltöttem a karácsonyt és az újévet, és anyum használta ez idő alatt az autómat, neki sem fordult meg a fejében, hogy more ebbű baj lesz, pedig előfordult, hogy mire visszaért a látogatásból, már belepte a hó az autó teljes egészét.
-
bigdigit
addikt
válasz
tboldi #65698 üzenetére
[link] én meg ezzel érték egyet és pont.
A korábban itt linkelt teszt csak egy szinte átmeneti időszakot ölelt fel. Nem volt -10 fok és ami még fontosabb nem volt pl jégeső vagy jég és ugyanígy 35fok sem. A fizika továbbra is fizika marad ha minden időben el kell indulni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- OTP Bank topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Tíznaponta azért tedd töltőre az Ulefone-t!
- sziku69: Szólánc.
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Windows Insider Program
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i5-G5 I 8GB I 128SSD I 12,5" Foltos FHD Touch I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook X360 830 G6 - i5-8G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Z370 i7 9700KF 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 XT 16GB ZALMAN I3 NEO ADATA 600W
- Olcsó Notebook! Lenovo Ideapad 3! Ryzen 3 3250U / 8GB DDR4 / 128GB SSD
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max