Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Majd valamit alkotok, de nagyon meglepett a dolog. Nem számítam rá. Nem jutott eszembe, hogy ezzel gond lesz gariban.
SsangYong-on anno agyaltam, de sokat kajolnak a motorjaik.
-
mefistofeles
veterán
Sajnos nem csak az autóiparban létezik ez a "szarunk a garanciára" dolog....
Igaza van simonjoe-nak, "balhézni kell" ha ki akarod járni az igazadat.
Autó fronton szerencsére még nem volt ilyen tapasztalatom de "nagyon menő" webáruházzal, ahonnan két mobilt vásároltam már igen. Képesek voltak a képembe hazudni és csak akkor szartak be mikor elmentem a fogyasztóvédelemhez.
Szóval nem szabad nyuszinak lenni, be kell támadni őket, mert képzeljétek el ha tíz kuncsaftból csak egy nyuszi, mit fognak rajta lóvéban.... -
ViZo72
tag
válasz
Kolondrum #62585 üzenetére
A kép alapján hasonlít ahhoz, mint mikor az Ignisen 1-2évesen elkezdett lehámlani a bőrnek mondott váltógombról a felső réteg (mint ekkor kiderült, 2réteg van és a felső nem tartós). Apró kis fekete "cafatok" voltak a szőnyegen az autóban.
Két különbség mégis van esetedhez képest:
1. A váltógombot állandóan fogdosom, nem úgy mint a kormányközepet.
Épp ezért ott ahol fogdosom kopásálló kéne legyen, de ezzel nem számolt a "kedves" beszállító.
2. Nekem kicserélték garanciában a lekopott váltógombot!
Ez mondjuk 17 éve volt, akkor ez még működött gariban.
(Más kérdés, hogy mivel ugyanolyat kaptam, az is simára kopott idővel. Aztán már nem foglalkoztam vele, mivel a "kopó réteg" alatt ami van, az viszont jól bírja..). -
ncc1701
veterán
válasz
Kolondrum #62582 üzenetére
Nekem egy vacak szilentet nem voltak hajlandóak cserélni az 1 éves kocsin, merthogy az nem garis. Szerelő haver bepecsétel a kiskönyvébe, külön mappába gyűjtöm a számlákat a felhasznált anyagokról/alkatrészekről.
Namost szerintem ha egy 10eft-os valamin problémáznak, akkor ennél komolyabb tétellel tuti elhajtanak a vérbe. Egyszerencse van, h mivel japán, ezért marha megbízható konstrukció motorikusan. -
dethroner
veterán
válasz
Qtya123 #62579 üzenetére
A kamion holttere [link]
2ozzmexy Tudni kell megfelelő márkaszervízt választani. Én minden alkalommal ott voltam a 3 kötelező szervíznél, és minden olyan dolgot a szemem láttára cseréltek, ami a könyv szerint elő van írva. Igen, fékolajat is géppel
A könyv kéziváltónál nem ír kötelező cserét, csak ellenőrzés 24 hónap/40000Km után.
-
Qtya123
őstag
válasz
Kolondrum #62582 üzenetére
Igazi trógerek. És valóban, ahogy írták már itt többen, jelenleg már egyáltalán nem az olcsó kategóriában van egy új S-Cross.
Mivel máshol nem hallani ilyen duda kopásról, ezért egyedi/ritka eset lehet. Eleve ott hozzá sem ér az ember a felülethez, ha meg sima vizes ronggyal tisztítod, akkor ez egyértelműen az adott termék gyártási hibás.
Lehetett volna annyi nagyvonalúság a Suzukiban, hogy ezt benyeli és ad másikat.De nem meglepő hozzáállás ez a Suzukitól. Ott van a fórumtárs, akit a nem sokat futott szilenttel elhajtottak. Továbbá nem kevés iromány van facebook csoportokban a beázásról, arra is nagy ívben tesz a Suzuki.
Amúgy nem tudom észrevettétek-e, hogy egyre több SsangYong futkorászik az utakon. Ebben a teljesen elszállt Vitara/Cross árban szerintem egyre többen pártolnak át a SsangYong-ra. Beltérben valóban más dimenzió.
-
hemaka
nagyúr
válasz
2ozzmexy #62589 üzenetére
Én direkt nem írtam eddig, de nekem a két sport közül egyik sem járt soha szakszervizben, de rendes szervizben igen, ahol pecsételtek és minden számlát megtartartottam hozzá, sőt le is fotóztam mik kerültek bele, csináltam belőlük PDF fájlt is. Az újabbat eladtam, kint osztrákban vette meg egy csaj, semmi problémája nem volt ezzel...
-
válasz
2ozzmexy #62589 üzenetére
....nem tudom, h megy már a gariztatás, szervizeltetés. Én is xarnék a hazai márkaszervizekre (szinte kivétel nélkül mindegyiknél fekete seggű az ügyfél). Itt lakom nem messze a Szlovák határtól, kivinném oda, itt meg nyaljanak sót! Már két ismerősöm, barátom hordja ki az új Skoda-ját. Azt mondják tűz és víz a két ország szervize, és azok hozzáállása.
Ja, és a harmadik meg Ausztriába hordja a Mercedes-ét, mert itthon többször átb@..ták már a Pappas-nál. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Kolondrum #62582 üzenetére
Szerinted miért mondtam hogy a 3+7 év garit a hajatokra kenhetitek!? Gondolj bele ha egy automata váltó krepalna be ideje korán vagy egy hybrid akku, esetleg turbó, ne adj Isten egy Haldex!?
Tudom hogy nem leszek népszerű vele, de éppen az itteni tapasztalatok miatt nem vittem be már tavaly sem garis szervizre a Vitarat, lecsereltem itthon az olajat, beírtam a szervizfüzetébe hogy mit cseréltem, csak pecsétem nincs... ugyanennyit csináltak volna ők is, csak óránként 12ezerért.
Nézz be az indexes Vitara és Scross csopiba, kérdezz rá kinek cserélték a váltóolajat, vagy a fekfolyadekot géppel, esetleg az all grip hátsó difijeben az olajat, hűtőfolyadékig el sem merészkednek (pedig a turbót is az hűti) csak igénybe van az véve...A döntés a tiéd, én keresnék másik szervizt, hátha ott kreativabbak...
-
válasz
Kolondrum #62582 üzenetére
...biztos, h nem hagynám, még ha ez nekem többe is kerülne mint maga a csere. Nem azért mondom, mert nem velem történt meg, szívesen elmegyek veled "balhézni". A jó büdös francokat!! 1xűen vérlázító!! Az a gond, h szinte minden területen bajok vannak a garanciás ügyintézéssel. Be kell vonni a médiát, fogyasztóvédelmet, vagy akár jogi segítségget is. Ez így Q...vára nem frankó!!
-
dunc
nagyúr
válasz
Kolondrum #62585 üzenetére
A Suzuki egy rakás szar anyaghasználat szempontjából, (nekem is szutyóm van) ettől függetlenül szánalmas, hogy nem cserélik az általad felvázolt hibát, ráadásul a Suzuki már közel se olcsó. SsangYong most vett egy barátom, és hát a Suzuki köszönőviszonyba sincs hozzá, ráadásul 8 millióért igen durva felszereltséggel kapod. A Suzuki már nem egy olcsó autó, de ettől függetlenül durva olcsóságok vannak benne......
-
mouzrr
őstag
Gumiszőnyeget vennék 2006-os Swifthez, tapasztalat alapján tudnátok linkelni méretpontosat / megbízható boltot?
-
Óriási csalódás ért, gyakorlatilag minden leomlott bennem a Suzuki felé, ez a legjobb kifejezés rá. Első új autó, első hiba és a gyár elutasította a kérelmemet a duda cseréjére. A hivatalos levél szerint nem garanciális a hiba. Valami vegyszeres anyag miatt kopik. Mondják ezt egy olyannak aki a vizes rongyom kívül mással nem takarít műszerfalat és szól ha az átlagnál durvábban csuknak be egy ajtót.
Röviden ennyi!Ez egy apróság. Nem nagy dolog. Mi lenne más témában?
-
AMD Power
titán
Megint nagyon jó kis fogyasztás "hozott" a kis SX4.
0 vidék mellett , sok eső miatt néha ment a klima 38 liter OMV 95 Super (494km) 7.7/100km -
Tody56
aktív tag
Sziasztok!
Tudtok ajánlani nekem magyar webshopból TPMS szenzort új S-crosshoz?
Olyat keresek amit lehetőleg nem kell bevinni szervízbe taníttatni.köszönöm
-
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
dethroner #62576 üzenetére
Nekem a fedkam képernyője van benne, ha rákötöttem volna a tolató lámpára akkor működne tolatókamerának is, de a gyári mellé feleslegesnek éreztem.
Alapból fura volt nekem is, de meg lehet szokni, ha valami kijelzős android fejegysegre kötöd jobb lesz a kép, függ persze a kamera felbontásától. Nem tudom ezen mennyire látszik:
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Qtya123 #62575 üzenetére
Kamionon szokott lenni bőven tükör, 6 ha jól emlékszem... sok teherautón van tolató kamera (nyilván nem ebben az országban), de Norvégiában találkoztam már vele.
A sok egyirányú jobb kezes miatt örülnék orrkamerának... az elejét meg nem igazán látni főleg padkanal ha valaki mögé ültetett egy kukát.
-
-
Qtya123
őstag
válasz
2ozzmexy #62574 üzenetére
A kéz nélküli valóban jó lenne, de elvagyok a keylessel is. Először úgy gondoltam nem nagyon van szükségem rá, de mikor mindenféle a kezemben van, akkor jó, hogy nem kell a kulcs, elég ha az egyik ujjamat szabaddá tudom tenni és nyert ügyem van.
Szuicid hajlamúba nemrég futottam bele én is. Ő nem kispályás volt. Kamionnal voltam és a szerelvény előtt közvetlenül amennyire csak lehet, szinte hozzá simulva az elejéhez ment el előttem az okos....
Ennél jobb holtteret már csak akkor választhatott volna, ha a jobb ajtóhoz áll, mikor arra kanyarodok, vagy egy tolatásnál megbújik a pót mögött.
Bezzeg a kamionban nem elterjedt egyáltalán sem a kamera, sem a radar. Oldalsó holttér figyelő már akad némelyikben, de hátra semmi.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Qtya123 #62568 üzenetére
Változó, a hatso rendszam bal felső sarkánál van, eléggé védett helyet találtak neki, de ha 2 hónapig nem mosod le csak az eső veri akkor nyilván mocskos lesz. Nekem valami virág szirma száradt rá, semmit sem láttam benne, de alapvetően egy zsepivel vagy nedves ronggyal letisztitod és kész. Most a héten eső cseppes volt, de még láttam mit csinálok... én kötelezővé tenném ilyen magas autók esetében, mert vannak szuicid hajlamú emberek akik legugolnak mögöttem cipőt kötni pl...
ami nekem hiányzik egy orr kamera ami 3 irányba néz meg az elektromosan becsukodo tükör, esetleg egy kéz nélküli csomagter nyitás, amúgy nem tudok igazán belekötni.
-
mefistofeles
veterán
Nekem a Swiften nagyon jól muzsikál a kamera szutykos időben is. Múltkor volt egy olyan felhőszakadás, hogy nem láttam semmit, mondtam a srácaimnak akik az autóban ültek, hogy tolatva megyünk haza mert a kamera képe tökéletes volt.
Nekem a kamera többet ér mint a radar. A radar, tolatáskor az oldalról érkezők esetén ér aranyat. Volt már este világítás nélkül kolbászoló kerékpáros, akinek az életét mentette meg, mikor furgon mögül tolattam ki. -
-
Qtya123
őstag
válasz
burgatshow #62567 üzenetére
Amúgy ezeknél a kamerás Cross/Vitaráknál télen nyálkás időben védve van annyira a kamera (nekem nem úgy tűnik), hogy viszonylag sokáig lehet rohangálni a takonyban, mire bekoszolódik annyira, hogy már nem látsz benne?
Vagy olyan, hogy mész fél órát a retekben és már vége? -
burgatshow
veterán
válasz
dethroner #62566 üzenetére
Szerintem meg az igazan tuti a 2 egyutt. Peldaul a torzitas miatt a radar jobb visszajelzest ad a tavolsagrol, hiaba vannak mindenfele csikok a kamera kepre felfestve.
Szoval nem mondtam, hogy rossz a kamera csak latom letjogosultsagat a radarnak is (akar a kamera mellett). Az meg kulon melos, hogy szuttyos idoben a kamera lencseje… na erted. Erre mondjuk a VW billeno emblemaja tok jo megoldas, mas kocsiknal meg nem lattam (de biztos van), de ez megis csak egy S forum. -
dethroner
veterán
válasz
burgatshow #62565 üzenetére
Sok függ a kamera látószögétől.
De egy radar semmit se ér, ha pl egy szöges fadarab, vagy egy gödör van a kocsi mögött. Viszont ezt kamerán látni lehet. Swiftben kamera van, eszembe nem jutna bármilyen jó radarra cserélni. Vagy ott a szekrényben már lassan 4 éve egy rendszámtartó keretben épített kamera, nagyon azon agyalok hogy valahogy be kéne rakni a citroenbe, és csak egy dolog tart vissza, mégpedig a kijelző. Egyszerűen elképzelni nem tudom milyen módon tudnék esztétikusan elhelyezni egy kijelzőt. Valószínű sehogy, a fejegység csere meg nem nagyon jöhet szóba. Talán egy belső visszapillantó+hátsó kamera kijelző kombó lehet megoldás, de élőben még nem tudtam lecsekkolni, milyen minőségű képet ad egy ilyen tükörkijelző.
Szóval én azt gondolom, egy jó kamera jobb, hasznosabb lehet mint egy jó radar. -
ViZo72
tag
válasz
bigdigit #62560 üzenetére
A Swiftes topikot ezért hagytam ott, le lettünk hülyézve, hogy ilyen márpedig nincs, hogy csak néha, meg csak hidegben, meg csak elinduláskor... Vagy pedig a sofőr a béna...
Ignis is csinálja már sok éve nálam is (még a gyári kuplunggal).
És ez az időszak most jön majd, az őszi, nedves, hideg reggelektől a tavaszi melegebb napokig ilyen lesz, miközben tavasztól őszig -nálam legalábbis- nincs ilyen baj, el is feledkezem róla.Csak elinduláskor, illetve ha van még rögtön utána utcasarok, piros lámpa ahol meg kell állni akkor még igen, de aztán az út további részére megjavul, akár hányszor kell megállni, elindulni. (Kiszárad a lecsapódott pára?).
Aztán jó lesz megint hidegindításig. -
dethroner
veterán
válasz
bigdigit #62560 üzenetére
Mondom, egyből kettőbe már éreztem ilyet, de azt gondolom vezetői hiba. Amiről írsz, soha nem tapasztaltam, csajom se mondott ilyet
burgatshow Mutass légyszi egy példát, vagy mutatsz egy fényképet, amin a kamera nem lát valamit, de a radar. El nem tudok képzelni ilyet.
-
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #62561 üzenetére
Csak lazán kapcsolódóan:
Nekem a kamera torzításával van bajom a kép szélein, meg a felbontás sem volt combos azoknál, amiket eddig próbáltam (Vitara, S-Cross, 10gen Civic).
Tükörrel sokkal pontosabb vagyok. -
bigdigit
addikt
válasz
dethroner #62555 üzenetére
Swift nem egyes kettes között problémás hanem egyesbe induláskor jellemzően hidegebb időben esős időben egy főleg egy éjszakai állás után. Rángat a kuplung sok tulajnak. Már korábbi Swift is csinálta. Nekem pl gariba cserélték komplett kivéve a kuplung házat. 1000 km után újra kezdte. Mintha fogna nem fogna ismét fogna a kuplung. Ha még nem volt ilyen majd lesz.
De felvágod csak a kuplungot nem lesz ilyened. Egyesben csúzstatáskor csinálja.
-
-
Qtya123
őstag
válasz
dethroner #62555 üzenetére
Persze, bevásárlás még megoldható egy Swifttel, ott a hátsó ülés.
De van, hogy négyen megyünk nyaralni/kirándulni pár napra. Na akkor már tényleg mission impossible, hogy 4 ember cucca beférjen a csomagtartóba.
Persze van tetőcsomagtartó is a világon, de én nem akarok olyan autót, amivel matekozni kell. Legyen ott, tudjam használni mindenre azonnal, amire nekem kell.Gyöször: Áhh, szórakozik vele a bánat, ilyen marad, kész. Érdekes egyébként, mert akárhányszor van lemosva nagynyomásúval, egyszer sem csinálja. Esős időben, ha már jó ideje ázik, akkor van ez.
Amúgy néztem a könyvét, kb mindent is felsorol, hogy mitől tud megbolondulni ideiglenesen a szenzor, szóval... [kép] -
Gyöször
senior tag
válasz
Qtya123 #62550 üzenetére
Gyáriasnak néz ki maga az érzékelő, de sajnos ja. Ez valami más. Gyári esetén azt kellene látnod (én azt látom) ami a könyvben van. Meg van P betűs kikapcsolóm is. Attól függetlenül lehetne jó is. Esetleg ha ki tudnád hibakeresni melyik érzékelő adja fel?
Vagy pedig venni valami műszerfalra tapasztósat az aliról és hadd szóljon. Elviekben most valami vezeték már van behúzva -- valahová.
-
dethroner
veterán
válasz
Qtya123 #62545 üzenetére
Mi is shabbatkor intézzük a boltba járást, 1 hétre valót. Mi ketten vagyunk a háztartásban, de simán befér minden élelmiszer, háztartási cikk a swiftbe. De akkor se esek kétségbe, ha 2 szatyrot esetleg a hátsó ülésre kell rakni
bigdigit Miénk is 19-es swift, egyről beszélünk. Zörgést sehol se tapasztaltam, ablakot sose húzzuk le, lehet ez is előnyére vált. Az egyesből kettesbe váltáskor való rántás az megfigyelésem szerint user hiba. Csajom mellett ülve figyeltem, hogy a rántás akkor jön elő, ha túl gyorsan, sportosan akart váltani, nem a mérnökök által kikalkulált ideális fordulatszámon történt és hasonló dolgok kombinációja. Ha nem sietősen hanem ésszel, nyugodtan csinálta, akkor nincs rántás. -
válasz
bigdigit #62551 üzenetére
Viszlek a Passat-tal egy karikát!!
Pár hete hoztam haza a karosszériás műhelyből. Szarrá szedték a belső kárpitozást és minden illesztés közé került szövet ragtapasz. Azt kell, h mondjam, Q...va jó lett. Halálom a nyekergés, nyikorgás, volt belőle bőven. Csodálatosan megoldották. A Splash is "hangos", de azt elfogadom olyannak amilyen.
-
Qtya123
őstag
válasz
bigdigit #62551 üzenetére
Az a durva, amikor olyan cikkeket olvasol, hogy zörög a tetőkárpit egy új 20 milliós Merciben, a tulaj meg a falra mászik, mert a szerviz nem tudja megoldani.
Ha már Te is ilyen zajérzekeny vagy, mint én, kíváncsi vagyok mit szólnál, ha ültél volna abban az LS400-ban, amit pár éve vezettem
Az valami teljesen szürreális élmény volt, hogy egy régi autó, de olyan szinten volt benne a zaj és a külső világ kizárása, hogy sokkal újabb 7-es BMW nem hozta azt. Egészen új élmény volt az, hogy milyen a csend minősége.
Csendes autónak tartottam az IS200-at és többen meg is jegyezték, akik ültek benne, hogy milyen csendes. De mikor az LS400 után visszaültem az IS-be, úgy éreztem mintha egy Trabantba ültem volna be.
-
Qtya123
őstag
válasz
Gyöször #62547 üzenetére
A kérdéseidre válaszolva az körvonalazódik, hogy ez valóban nem gyári cucc lesz, meg látom azóta racerx hozzászólása is ezt az irányt erősíti.
Amúgy milyen trógerség már, hogy márkaszervizben, gyakorlatilag egy csomag tartalmaként "téli csomag" megrendeli bele a jobbágy a cuccokat drága pénzért és nem gyárit tesznek bele. Én azt hittem a márkaszerviz az = gyári cuccok....Szóval a kérdéseidre a válasz:
Nincs a műszerfalra ragasztva semmi utólagos cucc, mint sok utángyártott parkoló radarnál.
De most így erről beszélve az is feltűnik, hogy míg a GLX-ben a gyári parkradarnak van egy kikapcsoló gombja, ha jól emlékszem a bal térd felett a műszerfalon, ennek nincs.Továbbá az LCD kijelzőn gondolom ennek kellene lennie: [kép]
Nekem nem jelenik meg semmi, a dolog menete az, hogy mikor hátramenetbe rakom, akkor ad egy darab csippanás szerű hangot (nem pont ugyanolyan típusút, mint magának a visszajelzésnek a csipogása) és utána, ha elkezdek tolatni, akkor abban a hátsó hangszóróban amelynél az akadály van (ha középen van, akkor értelem szerűen mindkettőben) hallom a csipogást.
De kijelzés és P gomb nincs, mint a GLX esetén.A szenzorok ott vannak, ahol a GLX-ben is, ez az enyém: [kép]
MÁS:
Gondolkozom a légterelőn, de nem a bepattintós fajtát, mert elég vegyes véleményeket olvastam azokról.
Ragasztottal van esetleg tapasztalata valakinek? [link] -
racerx
őstag
Utólagos "gyári" radart nem lehetett az Scrossba (godolom a Vitarába se) rakni. Márkaszervizek is aftermarket valamiket tettek kb 3x áron a kocsikba. Ugyanúgy ahogy a komfortelektronikát is. Hogy a 14-es előző scrossba is így volt azt nem tudom, de gyanítom hogy igen.
-
Gyöször
senior tag
válasz
Qtya123 #62545 üzenetére
És belül mi van radarernyőnek? Egy külön kütyü a műszerfal tetejére ragasztva, vagy pedig a műszerfal középső lcdjén jelenik meg ha valamihez közel mész; elől is és hátul is 3 "zónában"? Zóna alatt értem a bal, közép és jobb irányokat, irányonként 3 vonallal. Illetve külön első és hátsó hangjelző csipogóval, hogy halld merről van akadály?
-
bigdigit
addikt
válasz
dethroner #62541 üzenetére
Én Swift 2019-ről váltottam Scrossra. Nem volt sokkal jobb mint az itt gyártott Swift. Ablak zörgött szintén,váltó szintén időnként akadt,kuplung 1ben szintén rángatta a motort néha,műszerfal szintén nyekkent.Ja és a festés sokkal hamarabb pattant le japánon.
Mondjuk a belpiacos lehet más náluk de ami idejött az más tészta.
-
Qtya123
őstag
válasz
Gyöször #62536 üzenetére
GL+ az autó és a tulaj kérte bele megvételkor a radart, ahogy a navit is (mivel ez az első generáció, ezért alapban az a régi fajta pontmátrixos rádió lett volna benne, nem az érintős).
Úgy is van az autó számlája, hogy:
"Suzuki S-Cross 1.6 GL+ plusz téli csomag (tolatóradar+navigáció)"140.000 Ft-ot fizetett pluszban ezért az első tulaj 2014-ben. Az egy nagyon jó kérdés, hogy a gyári radart tette-e bele a márkaszerviz, vagy valami utólagosat.
Egy biztos: ott vannak a szenzorok a lökhárítóban, ahol a GLX-ben is és színre teljes mértékben stimmelnek az autó színével. Nem tudom, hogy ez azt jelenti, hogy gyári-e, vagy sem.Amúgy egész nap az esőben közlekedtem és délutánra bolondult be. Aztán ahogy elállt az eső, még kb 2 órán át rossz volt, majd ahogy kiszáradt megjavult.
De annyira nem gyere be a dolog, mert a radar szerintem pont akkor jön jól, amikor sötét esős takony idő van és úgy állsz be valahová, hogy a tükrökön lévő cseppek+rávetődő utcai fények/másik autó fényszórója még rátesz egy lapáttal és fele annyit nem látsz, mint szép időben. Ez meg pont akkor hajlamos szórakozni...Amúgy lehet a WD40 valóban a megoldás, mert tele a youtube WD40-et tolatóradarra sprickoló videókkal.
dethroner:
Igen, valószínűleg számít a japán gyártás a Swift esetében. Én is jobban örülnék neki, már csak azért is, mert a Lexus is az volt. De nincs mit tenni, a Swift csomagtartója nem értelmezhető méretű számomra. Pedig nem a fél házat visszük, de egy sima heti bevásárlás cuccai sem férnek be, pedig csak ketten vagyunk. Másik alternatíva kellett. -
dethroner
veterán
-
dethroner
veterán
válasz
Qtya123 #62534 üzenetére
Nem lehet hogy az is számít, hogy hol rakják össze, vagy melyik piacra készül?
Swiftet Japánban gyártják, nekünk eddig semmi olyan gondom nem volt lassan 3 év és 36 ezer km alatt, amiről be tudnék számolni. Swift szerintem fut bőven japán utakon, de nem tudom hogy a vitara/cross párosnak mekkora a sikere odaát. Szóval amit ők maguknak is gyártanak, az műszakilag rendben van, amit meg magyar és indiai gyárban pakolnak össze és aránylag kevés jut be a japán szigetekre belőle, azzal nem baj ha nincs minden rendben. Csak arra vonatkozóan írom ezt, mert írtad hogy a suzukinak nem kéne erőltetnie a bonyolult extrákat. 19-es GLX swift van nekünk és a zenével is nagyon meg vagyok elégedve. Természetesen nincs összehasonlítási alapom prémium márkákkal, de amit pendrive-ról 320-as mp3 ki tud adni, az nagyon korrekt. Persze sok függ attól is, mi milyen zenét hallgat. Aki diumdisut tuccogtat, annak az öregisten összes mélynyomója nem lesz elég, akinek meg klasszikus zenére porcosodik, annak térérzet (meg a franc tudja mire szoktak még hivatkozni) hiánya lesz. Mi csak rock és metál zenét hallgatunk, és azt mondom autótól nem várok el többet, mint amit ez tud. Ja, és nagyon kényes vagyok az ekvalézerre, ha csak tehetem, kikapcsolom vagy egyenesre húzom a sávokat. De pl a citroenemben muszáj variálni a pio fejjel, mert equalizer nélkül hallgathatatlan, botrány. Pedig első dolgom volt berakni a jó öreg Hertz komponens szettet, de pucsék hangja volt, így piszkálni kellett. De még is se közelíti meg a swiftét, benne gyári fej+gyári hangszórókat equalizer nélkül. -
válasz
burgatshow #62527 üzenetére
Nekem a corolla volt nagy szűk a szalonba beülve (2017. augusztusi scrosshoz viszonyítva). Pedig sokat gondolkozva, teszteket nézve kialakult bennem az a nézet hogy egy 2.0 hibrid kicsit emelt corolla kombi pont jó lesz nekünk (nem akartam én annyira suv-t csak az autó hasának folyamatos leverése, illetve a magas padkáknál parkolásnál zavartak a korábbi "normális autó" i30-nál). Aztán beültem előre és rém passzentos volt az scrosshoz képest (melynek egyébként szerintem tök jó volt a külméret/belméret arány).
-
válasz
2ozzmexy #62533 üzenetére
...nincs semmi gond! Mindenképpen macerásabb egy "traktor", jól látod. De mivel azt csak hosszú távon használjuk, így élhető nagyjából. Az imént néztem, 1410 km-t mentem vele és még nem regenerált, és alig van különbség a kért és mért érték között, így szinte biztos, h a következő kigurulásnál már szerét ejti. Na, ezzel egy benzinesnél tuti, h nem kell foglalkozni.
-
Qtya123
őstag
válasz
burgatshow #62504 üzenetére
"12 milla, vettem egy S-Cross-t 7-ért. És igazából pont azt tudja felszereltségben, nyilván az anyaghasználat, audio minőség stb. kicsit gyengébb, de pont azzal azzal a 5 millával olcsóbb is arányosan."
Hát most belőlem kicsit a pesszimizmus szól, mert nem elég, hogy nemrég az ablaktörlő mechanika adta meg magát (írtam azt is, hogy a napokban egy kb 3 éves Cross tulajnál is előjött egy ilyen gond), most van a fentebb írt parkoló szenzor megbolondul az esőben dolog is... Gyári beszerelésű.
Most olvastam egy cikket, hogy a gagyibb fajtáknál előfordul, hogy a szenzor műanyag külső lapja és a belső része közé bemegy a nedvesség és attól bolondul meg. Nyilván nem a hiperszuper fajta van ezekben...De ugye ott van többeknél a beázási probléma (írtam én is, hogy mennyire gagyi pasztát használnak), panaszkodnak az emberek a zörgő kalaptartóra, rendelgetik a gumibizbaszt a szélvédő és a műszerfal közé, egyeseknek szervizbe kell vinnie, hogy normálisan be legyen állítva az ajtó, hullik befelé az esőcsepp a fenti gumi rész kialakítása miatt, stb... És én egyáltalán nem vagyok vájt fülű, de azonnal észrevettem, hogy kétpálcásak a hangszórók, sok autóban lényegesen szebben szólnak. Mondjuk ez az egy, ami annyira nem érdekel.
Szóval én is így voltam vele, hogy ez olcsóbban adja ugyanazt a felszereltséget. Ja, csak az az ugyanaz a felszereltség jelenleg nálam annyit jelentett, hogy hiába van meg ugyanaz a felszereltség, mint egy drágábban, ha nyűg van velük (tolatóradar, hátsó elektromos ablak).
Kezdek azon a véleményen lenni, hogy apám csinálta jól, hogy fapad új Swiftet vett. Nincs parkradar, kurblis hátul az ablak, nem elektromosan behajthatók a tükrök, manuális a klíma, stb... Igaza is van. Legalább fele annyi dolog tud elromlani a gagyi minőségű extrák körül, mint egy jobban felszereltben. A Suzuki régen is ebben volt jó. Egy faék egyszerű, alap, de megbízható technikát adott olcsó pénzért. Most is megvan a megbízhatóság, motorikusan jók, de ne próbálkozzanak túlságosan sok extrázással, nem megy ez nekik...
Olyat is olvastam, hogy szilikon sprayyel érdemes befújni ezeket a szenzorokat, hogy kiszorítsa a vizet. Meglátjuk segít-e és mennyire lesz rendszeres esőben a vergődés. Utána még egy sansza van az autónak, ha még valami kellemetlenséget okoz valamelyik retek extrája a közeljövőben, akkor ki fogom jelenteni, hogy megbántam és jobban tettem volna, ha Corollát veszek.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
burgatshow #62525 üzenetére
Nem egészen, hivatalosan az EU területén 2020 január 1 után újonnan forgalomba helyezhető minden személy gépjárműnek rendelkeznie kell részecske szűrővel, ezért 2019 második felében már csak ilyet gyártottak. Amúgy érdemes végig gondolni mi fogja eltömni egy benzines autó esetén... valószínűleg semmi, de kérem legyen oly kedves és jelezze akinek egyáltalán regenerált már valaha... akad itt olyan aki már 100-150k km között jár ilyen Vitara/S-cross gépkocsival, mégsem dobálják ki alóla sorra mint a neves német gyártó dízelmotoros kotlái alól...
(bocs simonjoe)
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Most az esős napokban csinál olyat néha a tolatóradar, hogy tolatás közben folyamatosan sípol és a hangszín alacsonyabb, mint mikor rendesen működik.
Megtöröltem a szenzorokat, de így is csinálja. Aztán szárad kicsit az idő és megint jó.
Gondolom a víz nem tetszik neki. De bem volt eddig tolatóradaros autón, ez természetes jelenség, elő szokott fordulni, vagy hiba?
-
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #62527 üzenetére
Apropó illúzió… Sza_Sa fórumtárs S-Crossa az én Jazzem mellett: [kép]
Nem igazán tűnik magasabbnak a Suzuki, pedig a Honda alatt mínusz 3 centis rugók vannak.
-
creed33
aktív tag
Mindenkinek köszönöm a hozzászólásokat!
Egyelőreleállok a kommenteléssel, viszont amint célegyenesbe ér a vásárlás majd elárasztalak benneteket kérdésekkel.
további szép napot minden jót mindenkinek!
-
creed33
aktív tag
válasz
burgatshow #62525 üzenetére
Értem, köszönöm!
-
burgatshow
veterán
válasz
creed33 #62523 üzenetére
Az átlagos - nem crossover - kocsik ebben a méretben alapvetően nagyobbak. Az egész crossover mánia onnan jött, hogy magasabban ülsz, tanknak hiszed magad, meg ugye az emelt has miatt a városi crossoverek könnyebben vesznek bizonyos akadályokat. De ez tökre illúzió, mondom egy kurrens Golf-ot, vagy Toyota Corollát, vagy hasonló méretű autót nézel, azok bizony nagyobbak. Cserébe máshogy ülsz bennük.
S-Cross <-> Vitara: én is S-Cross-t vetem mikor megszületett a kislányom, de nekem volt próbám mert van a családban Vitara is. Ugye kb. 10 centivel nagyobb a tengelytáv az S-Cross-ban, aminek köszönhetően minimálisan nagyobb a csomagtér, ill. a hátsó üléssor lábrésze, de azért csodát ne várj tőle. Ha nagyon passzentos volt a Vitara, akkor az S-Cross sem lesz mérföldekkel nagyobb hátul.
Megjegyzés: én az előző S-Cross generációról nyilatkozok mert nekem olyan van, az újat nem ismerem. Bár mivel az alváz és a méretek nem változtak, szerintem oda is igaz lesz amit leírtam.
-
burgatshow
veterán
válasz
creed33 #62524 üzenetére
MIndenki döntse el magának. Most már minden autóba kötelező (azt hiszem az Euro 6d-vel) lett az. Karbantartás oldalról nyilván jobb ha nincs mivel eggyel kevesebb dolog ami elromolhat. A jövőre nézve, környezetvédelmi megfontolásból nyilván meg az, ha van és nem engeded ki a gonosz molekulákat a levegőbe.
-
creed33
aktív tag
válasz
burgatshow #62522 üzenetére
Kb ennyire értek az autókhoz.
vásárláskor is mindenképp szakembert viszek magammal aki megnézi az autót
.
Azt jól vettem ki az eddigi fórum olvasgatásból hogy a részecskeszűrő nélkülit érdemesebb megvásárolni? -
creed33
aktív tag
válasz
blakey #62518 üzenetére
2ozzmexy is jelezte az összeszerelési eltéréseket.Azt már jó ideje tudomásul vettem hogy kompromisszumok nélkül nem fogok tudni autót vásárolni. Valahol (inkább sok "helyen") engednem kell. Mindenki azt írja hogy az scross beltere tágasabb. Arról meggyőződtem hogy a Vitara beltere egy átlagos személygépkocsi méretének felel meg. Namost ha veszek egy crossovert, vagy városi terepjárót az a minimum elvárás hogy a beltere érzékelhetően nagyobb legyen mint egy átlagos személygépkocsinak.
-
creed33
aktív tag
-
válasz
zsolt19900 #62519 üzenetére
Na, volt rajta amúgy, de már az adásvételi közben összekattogtam netrisken és megkötöttem.
-
blakey
titán
válasz
creed33 #62514 üzenetére
A Vitara és az S-Cross között összerelés szempontjából eltérések vannak, ha ez szempont. A Vitara ebből a szempontból jobb. Több olyan apró dolgot is alkalmaznak, amik kellemesebbé teszik a komfortérzetet, hiába a több kemény műanyag, nálam pl. nincs zörgés, a kalaptartó a helyén van, mivel ott is jobb a csillapítás, a kalaptartó madzaga is normálisan be van pattintva, nem ázik be.
-
2ozzmexy
senior tag
-
tboldi
nagyúr
-
roti86
őstag
válasz
szpeti40 #62494 üzenetére
"Alapjáraton nincsen semmi hangja a váltónak, csak menetközben hallom."
Ez sajnos nem nyelestengely csapágy, hanem a váltó csapágya és nem fog elmúlni váltóolajcserével: "Hogyan ismerheti fel a Suzuki váltó csapágy problémát?
Magasabb fokozatokban a váltó halk búgásával jelentkezik először, ami a visszafordíthatatlan hiba megjelenésére utal" [link] Ha már meg van bontva akkor nyelestengelycsapágy és kuplungcsere is érdemes. -
racerx
őstag
Én kicseréltem az első hátsó hangszórókat (+magassugárzót) egy tök alap akármire (már nem is emlékszem a márkára), az első anno 18 körül a hátsó meg 16 volt kb. A magas is csak kondival van megvágva , semmi hangváltó. + azzal a lendülettel lebitumenlapoztam az ajtókat ami a beázáson is segít. No nem az első hangszóró fölé ki esővédő applikálva. Tapasztalat : lényegesen jobb a a gyárinál kb 40 ezerből megvolt saját szereléssel. És a beázás javítás is kipipálva. Viszont : így utánna belegondolva : magassugárzót fölösleges cserélni a gyári is jó, de sajna minden szetthez van. A hátsó ajtóban is fölösleges, mert 1: nem ülök hátul soha
, 2: annyira szar a hátramenő hangerő/erősítés, hogy így is szinte teljesen használhatatlanok a hátsó hangszórók. Próbáljátok ki a fader-t... eccerűen semmi erősítés se megy hátra. Viszont a bitulapozás sokat számít. Tanácsom tehát : bitulapozás mind a 4 ajtónál, + első ajtóba normális(abb) hangszóró.
-
creed33
aktív tag
válasz
szabonagyur #62509 üzenetére
Nem írtam 2018-2019 évjáratban gondolkodom.
-
1x valamikor volt egy Daewoo Matiz-unk. Na, abban gyalázatos volt a zene. A nejem használta lóti-futi autónak, én meg indíttatást éreztem, h építek bele valami ütős Hi-Fi-t. Először is generátort kellett benne cserélni. Elkészült a mű, 4x 200W-os erősítővel, de túl jól sikerült. Leszakadt a kalaptartó, eldeformálta az ajtókat (kipúposodtak)
Amikor eladtuk a zene többet ért benne ,mint maga az autó, és a miatt vették meg.
-
creed33
aktív tag
válasz
Gyöször #62493 üzenetére
Darkbyte végülis leírta ezzel kapcsolatban a lényeget:
Be kell ülni, kipróbálni és dönteni egyénileg. Teljesen mást jelent mindenkinek a "jobb".
Meg ugye az EQ el is lehet játszani. Év végére,legkésőbb jövő év elejére tervezem az autó megvásárlását. Ezért is jók ezek a fórumok hogy még időben lehet tisztázni a felmerülő kérdéseket és így kevesebb az esélye a lyukra futásnak
Az is közhellyé vált hogy a Vitara belseje fapados. Hát nem tudom megcáfolni hogy alaposabban belenéztem
Fontos hogy csak automatát veszek, ez is szűkíti kicsit a kört.
1.4t sx4 scross mellett tettem le a voksom egyenlőre. Ami még tetszene az egy Volvo xc40, de az meg közel dupla áron van ha a "hasonló paraméterekkel" nézzük használtan ,így semmiképp sem jön számításba.
Köszönöm hozzászólásod! -
válasz
szabonagyur #62501 üzenetére
Én pirosnak írom, valamiért mindig
, de amúgy forgalmiban is narancs van írva, próbáltam guglizni, hogy milyen színű lehet, nemtudom valamelyik papírján rajta van-e, de elvileg rozsdavörös gyöngyház-metál amit én találtam. Majd átnézegetem a dossziéját.
-
blakey
titán
válasz
burgatshow #62504 üzenetére
Szerintem sem gáz a "zenei minőség" (Vitara 2017), én is "féltem" a hangzástól, de első bekapcsolás és némi beállítás után, bőven a hallgatható kategória, nem recseg, nem torzít, eléggé jó a mély, közép és magas tartomány.
-
burgatshow
veterán
válasz
KubanitoS #62503 üzenetére
Na nagyjából pont annyival olcsóbb is. Nekem volt B8-as Passat-om, 12 milla, vettem egy S-Cross-t 7-ért. És igazából pont azt tudja felszereltségben, nyilván az anyaghasználat, audio minőség stb. kicsit gyengébb, de pont azzal azzal a 5 millával olcsóbb is arányosan. Nem fikázás, én teljesen elégedett vagyok vele.
Sose értettem ezt a hifi mániát kocsiban, de elfogadom, hogy valakinek fontos. Szerintem nem szól annyival rosszabban. Szóval nem kell megkövezni, csak tipikusan az én belátásom szerint az autó nem az a tér és élethelyzet, ahol klasszikusokat akarok hallgatni Harman Kardon eszközökkel...
-
KubanitoS
veterán
válasz
DarkByte #62497 üzenetére
Írtam, hogy rádiózásra, általános használatra okés. De ha már azzal jön a kérdező, hogy melyikben jobb a hifi és erre alapozza, hogy melyik modellt válassza, akkor szinte borítékolható a csalódás. Én sem cseréltem a hangfalakat, de egy Toyotával és Skodával összehasonlítva érezhetően gyengébb volt a Suzuki hangminősége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
- GIGA AKCIÓ!!! AKTIVÁLATLAN iPad Air M2 11" WiFi + CELLULAR 512GB!!! KÉK
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 12GB 512GB 14" FHD 1év garancia
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 12GB I 500GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest