Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen videókártyát?
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ilyen_85
senior tag
válasz
Vigneau #62793 üzenetére
Hehe pont hétvégén olvastam a tpms-ről, ebben egész jól leirják a lényeget. A direkt tpms drágább, de pontosabb és gyorsabb.
Egyébként a Swift-ekben hány szenzort lehet csatlakoztatni az autóhoz egyszerre?
-
Qtya123
őstag
válasz
blakey #62798 üzenetére
Nemrég állítottam be, 17 fokban. 230 230 230 232 az eredmény.
Holnap pályázás, meglátjuk mi lesz.Nem tudom, hogy merül-e az elem, szerintem akkor nem csak nagyobb sebességnél vergődött volna a tpms szenzor.
Nemsokára felteszem a téli kerekeket, elvileg azokban gyári szenzor van, meglátjuk azzal hogyan muzsikál.
Úgy látszik nekem ez a TPMS a keresztem. Pedig de be volt harangozva, hogy ezek a típusú utángyártottak milyen jók. Annyira, hogy az egyik pár hónap után meghalt. A suziminnes srác adott egy másikat. De ugye kerék/gumi le-fel.
-
blakey
titán
válasz
Qtya123 #62792 üzenetére
Először is, nem hidegben vagy nagy melegben érdemes beállítani, persze ha nincs más lehetőség, akkor meg kell tenni, de mostanság du. 5-6 óra között, árnyékban már jól be lehet állítani. Az ideális hőmérséklet 16 fok körül van. Több tényezője is lehet annak, hogy nálad bejelez, egyik, hogy merülőben vannak az elemek, előfordulhat, hogy túlhevül az érzékelő, vagy az utángyártott TPMS nem annyira jó. 5 év alatt nálam csak egyszer jelzett be, amikor új abroncsok kerültek fel, akkor is az első 5-700 méteren. Idén, amikor új abroncsok kerultek fel, egyáltalán nem jelzett.
-
tatararpad
őstag
válasz
TommyY2 #62796 üzenetére
Nekem is van egy Xiaomi hordozható kompresszor, sajnos leengedni nem tud, de ezen az egy dolgon kívül nyomásállításokra mindig elég volt, ha meg teljesen fújni kellene ott az autós kompresszor a csomagtartóban. Én sem érzem ezt akkora nyűgnek, persze ha a benzinkúton kilógó seggel gugolva kellene mindig csinálni, nem kényelmesen a garázsban, akkor lehet én is máshogy éreznék.
-
TommyY2
tag
válasz
Qtya123 #62795 üzenetére
Úgy tudom, hogy komfort módban 2.0 bár alatt jelez, ami teljesen jó is.
Nekem egyszer régen volt gázzal felfújt kerekem, azzal csak annyi a gond, ha az ember időnként korrigálni akár a nyomáson (márpedig kell), nincs mindig kedve elvinni gumishoz, inkább otthon nyom bele egy kis levegőt (legalábbis én lusta voltam elvinni).
Ha nem lenne itthon a garázsban kompresszorom, biztos, hogy vennék egy hordozható akkusat.
TommyY
-
Qtya123
őstag
válasz
Vigneau #62793 üzenetére
Kollégám audija is indirekt. Suzuki is indulhatott volna ebbe az irányba a majd 40e Ft-os elemes sz@rok helyett.
Ja Facebook csoportba meg rendszeresen jelennek meg az olyan hozzászólások, hogy jelzett az alacsony nyomás miatt és hiába fújtak bele mondjuk annyit, hogy 230-240 legyen, nem tűnt el a jelzés.
Aztán mentek a megoldások, hogy van akinek ez, van akinek az segített. Pl többen írták, hogy úgy múlt el, ha túlfújta 3 bar körülire, ment vele kicsit és visszaengedte. Agyrém.
-
Qtya123
őstag
válasz
blakey #62790 üzenetére
Akkor már tényleg nem tudom mi van...
Ma beállítom úgy, hogy hidegen 235 legyen. Úgy van neki mozgástere lefelé is 220-ig, meg felfelé is úgy 260-ig.
Aztán ha elkezd sírni pályán 150-nél ennek ellenére is, akkor lehet az van, hogy az utángyártott tpms szenzorok ilyen gagyik, hogy bizonyos sebesség felett, bizonyos centrifugális erő felett megbolondul.Mondom, az volt a fura, hogy lassítás után nagyon hamar elmúlt a hibajelzés, szerintem olyan gyorsan nem tud csökkenni a hőmérséklet.
Lehet ennek a vége majd gyári szenzor lesz. Ilyen utángyártott van benne jelenleg: [link]
Bár nagyon vicces, hogy apám 2019-ben 160e Ft-ért vette a Swiftre a márkakereskedésben a 4 dabar yokohama téligumit, 4 új acélfelnin, 4 gyári tpms szenzorral.
Most meg 36.000 Ft 1 darab gyári szenzor ára....: [link]
Márkakereskedésben 38.500-at mondtak múltkor. Annyi, mint egy normális gumiabroncs ára.Ja és természetesen ezekből is kezd hiány kialakulni. Nesze neked mindennel telepakolt autó ugye, amiről pár napja itt beszélgettünk.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Qtya123 #62789 üzenetére
Ugyan nem nekem irtad, de kisegitelek: 4S abroncsod van? A gáz is jó, de igencsak tularazott (szerintem). Ugyebár általános hatodikban voltak fizika órán a gáz törvények, ha csökken a környezeti hőmérséklet csökken a nyomás, fáznak a molekulák, osszebujnak.
minden gáz molekulái másképpen fazosak mint a nők, a levegő fazosabb mint a nitrogén amivel töltik. Amúgy a levegő 66%-a nitrogén.
Személy szerint én ki sem veszem a pótkerék öbölből a kompresszort, az utazik velünk. Kb 1-2 havonta ránézek tankoláskor a kereknyomasokra, ennyi, nekem ez megér 8000 forintot évente ha tényleg ezer/kerék. Nyilván a napi első elindulás előtti ellenőrzést senki sem csinálja meg, de éppen ezért került bele a tananyagba.
-
Qtya123
őstag
válasz
Gyöször #62788 üzenetére
Egyébként néha kíváncsiságból rá szoktam nézni milyen értékeket mutat és elég jelentős különbség tud lenni mondjuk 8 fokos környezeti hőmérséklet és 21 fokos között.
Simán 0.2 bár, vagy több is a különbség.De látod, pályán is hogy meg tud emelked. Lehet elgondolkozom azon nem-e érdemes gázzal feltöltetni az abroncsokat, annak nincs ekkora ingadozása és nem lenne ez. Nem tudom szemfényvesztés-e, vagy van értelme.
Úgy tudom 1000 Ft/kerék körül van az ára, szóval drágának nem drága. -
Gyöször
senior tag
válasz
2ozzmexy #62784 üzenetére
Nekem is ugyan ez a matrica van az ajtóban. Ez az általában eco ban szokott lenni, ezt nem jól fejtettem ki. Úgy történt, hogy vagy abban volt vagysem, mert most ahogy bejött a hűvös reggel, elmentem 15kmet gond nélkül, beálltam a parkolóba, és ahogy művészkedtem be 2 autó közé még valami csipog is. Miffene: tpms. Áh jó semmi gond ecoban van átteszem komfortra. Na még az egy művészet volt, hogy a sárga képernyő mikor engedi benyomni a menüt. Nézem és komfortban van. Akkor került elő a gyári pumpa.
Mert tavaly ugyan így jártunk, akkor 60kmre mentünk nagy trélert húzva, első őszi hűvös reggelen sima 70-80 km/h val. Mikoris 30kmnél feltűnt mintha befogna a futón a fék. Úgy is volt, de ahogy lassítottam, hogy megállok valami falusi belső utcában leakasztani a kölcsön futót és megtologatni, akkor tette a tpms hibát a képembe mikor már csak épp gurult a kocsi. Akkor áttettem komfortba, ezzel meg is javult, csak szerintem úgy is maradt igencsak egész télen meg most nyáron. Mint most kiderült.
Ezt azért írtam le, mert nekem eddig 2x szólt de mindig csak mikor épp megálltam volna. Így hűvös kezdetekor nem mentem pályán, szóval nincs tapasztalat, hogy 150nél szólna-e.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
szabonagyur #62777 üzenetére
Hogy nincsenek mért értékei, csak akkor mér ha forog a kerék és nem 3mm/évvel...
Elindulsz, mész vele 1-2 utcát és lesz adat. Alapvetően EU egy biztonsági funkció, az egy kényelmi szolgáltatás hogy veled is megosztja a fedélzeti számítógép a nyomás értékeket, a régebbiek esetén 3 állapotú a lámpa, nem világít, sárgán világít vagy villog. (Minden oké, defekt/alacsony abroncsnyomas, hiba) -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Gyöször #62782 üzenetére
Ez a Vitaramé:
Szerintem ecoban a 2,9 még okés, de itt Qtya-nak 2,3 helyett volt benne 2,7 durván, érzed a difit?Én ilyenkor nem panikolok, a bimmert is atrakom ecoba aztán elhallgat a TPMS. (Annál nem kell atnyúlni a kormányon a menübe lépéshez, a Vitaraban nem csinálnám 150-nél...)
Itt említeném meg hogy a 4,2 a mankókerékre vonatkozik! De ha ti is viszitek a gyári kompresszort mindenhová akkor tök8, megállsz és beallitod ha rosszak az értékek. -
Qtya123
őstag
válasz
2ozzmexy #62776 üzenetére
Köszi, akkor jól tippeltem, hogy felfelé eltérve is lehet hiba.
Nehéz amúgy belőni, mert ugye század pontossággal mér a szenzor, aztán a mutatós pumpák meg össze-vissza tudnak csalni. Rádugod, mutat 2.3 bart. Bele sem fújsz, csak leszeded és újra rádugod, erre mutat mondjuk 2.4 bart. Mégegyszer eljátszod ezt, akkor meg mutat 2.1-et.
Apámnak Swiftjéből kivettem a gyári szivargyújtós pumpát. Hajszál pontosan belőttem minden keréken, hogy 2.3 bart mutasson a mutató. Mentem vele 1 km-t, megállok csekkolni a műszerfalon. Erre 218 és 221 között volt mind a négy.
-
Franky74
aktív tag
A műszerfal jobb oldali kis rúdját nyomva kell tartani, bejön egy menü. Ott a rúd jobbra- balra forgatásával megkeresed a TPMS részt. A rúd benyomása az ok. Ott lehet állítgatni. Ha rosszul írom, a többiek kijavítanak.
A menű angol nyelven van, nem értem miért nem lehet magyarra fordítani?? Nem Mo-n gyártják? -
szabonagyur
félisten
TPMS részletekben nem mutatott ma semmilyen értéket, de amúgy hibát sem dobott rá, ilyenkor mi baja?
-
Qtya123
őstag
Nekem ez a TPMS lesz a mumus.
Járt valaki az alábbihoz hasonlóan? Mi lehet a gond?
Hidegen (reggel 8 fok és onnan indulva kb 700 méter a kút) beallitottam a kerekekben a nyomás 2.5 bar-ra. Comfort módban van a TPMS.
Mászkáltam vele úgy jó 3 hetet, általában 247 és 256 psi között írta ki, attól függ milyen idő volt.
Most mentem vele fel azóta először pályára, úgy 100 km megtétele után service tpms. A tempó mindvégig 150 km/h volt.
Ahogy lassítottam, hogy kimenjek egy pihenőbe, már el is múlt a hiba. Megállva 2 kerékben 257 másik kettőben 268 és 268 psi volt. Jól felmentek pályatempó és a meleg idő hatására. Folytattam az utat 150nél egy idő után megint hiba. Visszavettem a tempót és kis idő után elmúlt. Utána újra beálltam 150re, úgy 15 perc után megint hiba. Lassabb tempó, megint jó.
Mi a tök ez az alternatív sebességhatároló?
Mi a gond? Túl nagy a nyomás a kerekekben és arra is jelez?
-
TommyY2
tag
Hát, igen. Kár, hogy nem kértem több helyről ajánlatot, oda lehet, hogy én is elvittem volna, nincs messze (+ levegő szűrővel lett volna max. 55-60eFt + egy év garanciával).
Nálunk csak a munkadíj lett volna 35eFt hozott anyaggal (és akkor még kérdéses a további garancia).
TommyY
-
TommyY2
tag
Nem tudom, hogy helyileg hol voltál, meg mennyibe került?
Gyertyát cserélték? Levegőszűrő volt cserélve előtte (nekem nem, de a két évesen még a pollenszűrő se, csak a fékfolyadék).Todom, hogy szervize válogatja (mikor, mit cserélnek ki, esetleg csak papíron), csak kérdés, hogy mit fog szólni a biztosító, ha probléma lenne a motorral? Pl. ha 3 évesen nem volt gyertya csere, pedig le van írva a szervizfüzetben.
Valószínű, ha több helyről is kértem volna árajánlatot, lett volna olyan, ahol önszántukból nem akartak volna gyertyát cserélni (ilyenkor gondolom a szerviz kiskapun keresztül megoldotta volna az esetleges "garanciális" javítást), így olcsóbban megúsztam volna (nem 131000Ft-ért).
Mindenesetre jó érzés, hogy minőségi olaj (Dexos1 Gen3, API SP) került az autóba (aztán remélem, hogy nem lesz semmi baj) gyári szülőkkel, munkadijjal együtt, mindössze 40000Ft-ért.
Én nem fogom elkapkodni a visszahívást, megvárom még, hogy kiszivárogjon, pontosan mi is a probléma, illetve valóban az olaj okozta-e?
Egyébként megérne írni egy hivatalos levelet a Suzukinak, hogy mi a belevaló olaj, mivel a mi szervizünk állítja, hogy hivatalos papírjuk van arról, hogy 0W-16 kell bele.
TommyY
-
dunc
nagyúr
válasz
ilyen_85 #62765 üzenetére
Én a 2011 től gyártott 1242 köbcentis motorra gondoltam. A pénzedért valódi alacsony kilométer futású autót tudsz venni, mindenképpen biztosabb MOn újonnan forgalomba helyezett autó. Átvizsgáltatás alap! Itt egy magánszemélyes, kis km MO.n újonnan forg. helyezett. 3 misi. Erre a motorra gondolok.
-
DarkByte
addikt
válasz
szabonagyur #62763 üzenetére
Hmm. Én mondjuk nem azonnal próbáltam az app-al összekötni, kb. 2 órára rá. Autó se volt nálam mikor kértem a regisztrációs lapot, csak útba esett a szalon gyalog, elég volt a forgalmi.
Fiókot regisztráltam a lapról a nagyobb QR kóddal indítva (egy webhelyre visz), aztán az Android QR kóddal Google Play-ből app-ot le, előző részen megadott név/jelszóval belépni, gyújtás után fent a vészhívó mellett a zöld LED ne világítson, azt megvárni és kb. összetalált egyből a befejező lépésnél.
-
ilyen_85
senior tag
Köszönöm szépen a segitséget!
Még egy kérdés azért, melyik az újabb motor?
Az 1.2 Dualjet (K12B)?
Külföldi autó témához: engem annyira nem zavar, illetve ha lesz végre kiszemelt, akkor mindenképp felfogadnék valami szakit, hogy vizsgálja át az autót.
Az AutoRevizor néven tevékenykedő szaki pl. 25 eFt-ért vizsgálná át, ennyit nekem megér.
#62757tboldi
Az emlitett autó hirdetésében egész kis mese van arról, hogy miért olyan magas a megtett km. Illetve van szervizkönyv is szépen végig pecsételve.Azért gondoltam, hogy max egy átvizsgálást kérek rá és meglátjuk mi igaz az egészből. Egyébként én hihetőnek érzem, hogy valaki 50km-re jár munkába, azért ez No.-ban nem olyan hihetetlen. (bár én nem vagyok rutinos autó vásárló...)
Ettől eltekintve egy kicsit zavar a magas km. (Persze lehet hogy ez a valós és a többi hirdetésben pedig vissza van tekerve a km óra...)
-
tboldi
nagyúr
válasz
dethroner #62758 üzenetére
Én imádnám, 194 cm vagyok, majdnem minden autóban koppanásig hátra kell tolnom az ülést, úgy viszont a B oszlop kicsikét útban van, mert a háttámla általában egy vonalban van vele, de némelyik típusnál akár amögé is kerülhet. Ezzel szemben pl. anyum Ypsilonjába/-ból sokkal könnyebb be és kiszállnom.
-
tboldi
nagyúr
válasz
ilyen_85 #62747 üzenetére
Én viszont támogatom a Sportot, tucat Swiftből annyi van, mint a fene, ezzel egy kicsit ki lehet tűnni a szürkeségből, már csak a magasabb felszereltség miatt is. 217k km meg nem kifejezetten sok, ha gazdája is volt, nem csak tulajdonosa. Évi átlag 29k km annyira azért nem kirívó.
-
tboldi
nagyúr
A magyar autók legalább ugyanakkora szemetek.
Amikor magamnak kerestem, 6 hónapig tartott, mire találtam egy olyat, ami megfelel (ez lett a német Honda), anyumnak meg 4 hónapig kutattam (egy magyar Lanciát sikerült venni). Nem szabad kizárni valamit a származása alapján, ha pazar az állapot, le kell csapni rá.
-
dunc
nagyúr
válasz
ilyen_85 #62750 üzenetére
Figyelj 2011 utáni autót vegyél, az újabb motorost, 4 millióba patent újszerűt tudsz venni, de 3.5M be is! A km minél kevesebb legyen, szervízelése alacsony ha véletlen van valami, ha megvan a kiszemelt (ek) akár privátba is linkleheted. (ez a márka amit nagyon ismerek, sok ment át a kezemen, baráti körbe, saját részre)
-
ilyen_85
senior tag
Rendben, köszönöm a tanácsot, egyenlőre nem szerettem bele, csak hirtelen jónak tűnt
Simát vegyél, mennyi a max kereted?
Nos... max 4 mft-t szánnék autó vásárlásra. De... Több dolgon törtem már a fejem:
- minél olcsóbb, mindegy mikori (max 2 mFt)
- kicsit újabb 2010-2017-es swiftek (max 3.5 mFt) és 500 eFt-ot félre teszek ha valamit szervizelni kell.(gondolkoztam egyébként Toyota Auris hybrid-ben is de az egy másik topic
)
-
-
ilyen_85
senior tag
Sziasztok!
Autó vásárláson gondolkozom, megfordult a fejemben a Suzuki is. Sajnos az előbb kifelejtettem a szűrésből a max cm3-t beállitani és szembe jött velem ez a hirdetés:
Nincs semmilyen tapasztalatom a sport változatokkal, nem is néztem utánuk, mert egy "normál" 2010-2017-es swiftet keresek.
Mi ezeknek az autókna a buktatója? Tudnátok pár tanácsot adni? Képek alapján szép, ahhoz képest, hogy a kortársai mennyibe kerülnek még nem is tűnik olyan nagyon drágának. Az egyetlen dolog ami nem tetszik benne, az hogy a többi hasonló áron hirdetett autóhoz képest sokat ment. (tudom, tudom állapotot, nem km-t, de akkor is...)
Köszi szépen
-
Én crossom nem érintett, fater 19-es Vitarája visszahívásra vár.
-
ncc1701
veterán
Ezekkel a cuccokkal az a baj, h mind be fognak halni. Egytől egyig. És nem biztos, h kifizethető áron lesz a javításuk sajnos.
-
Látom mindenkinek meg vannak a meggyőződései. Nekem épp fordítva mint másoknak. Életem egyik legnagyobb hibája volt anno opelt venni.
Visszahíváshoz: hát talán engem nem érint.
-
ncc1701
veterán
válasz
burgatshow #62732 üzenetére
Fentebb is írta valaki vitarára, h random fékezett magától. Ez nekem eléggé kizáró ok egy autónál.
Nagy bódé kombi is lehet.Amúgy nálam a biztonság fontosabb, mint a fogyasztás. Ezért sem megyek a céges swiftemmel hosszabb útra, arra ott az insigniám. Az inkább megvéd.
Szervo: eleve nem kellene mindenkinek vezetni, sokkal jobb lenne mindenkinek. De legyen, nekem halál mindegy, én vezettem eleget szervo nélküli autót, nem haltam bele. Tehert is, pedig azon nagy kerék volt. Annyi, h nem tekeri az ember álló helyzetben. Sőt, akkor még a gyárnál 2 centivel szélesebb papucsokat tettem a kocsimra, asszony nem is tudta vezetni.
Nekem ezek autóban nem fontosak, csak a hibalehetőséget látom bennük. Eleve sokan beülnek a kocsiba, kikapcsolják a start/stopot, a táblafelismerőt, az esp-t, és elindulnak. Holt teher. -
dethroner
veterán
válasz
burgatshow #62732 üzenetére
Nagy test? Yaris után swiftet vezet
Vagy lehet ő ilyen nagy testre gondolt [link] -
burgatshow
veterán
válasz
ncc1701 #62729 üzenetére
Tudod mi az ESP es hogyan mukodik? Mert szerintem nem ha ilyen butasagokat irsz. Esetleg voltal tanpalyan rantopaddal ESP-s es nem ESP-s kocsival?
Nem satuzik magától.
Programozási hülyeség: már most, ezek nélkül meg tudna ölni téged egy kocsi, elég ha csak a villanyszervót megtekeri a kezedben autópálya tempónál vagy váratlan elveszi a gázt / lefékez 1 kereket, nem kell ehhez plusz szenzor.
Nagy bódé: városba alkalmatlan, nehéz, nagy motor nagy fogyasztás. Egyáltalán nem ideális. Ezért vicc ez az egész SUV mánia.
Szervó: nem tudod, vagy csak nagyon nehezen arrébb tekerni. Megnöttek a kerék és gumi méretek, másrészt olyanoknak is kell vezetnie, akik nem rendelkeznek egy felnőtt férfi erejével.
Mindegy, nem akarok én itt senkinek rosszat, csak néha úgy látom más dimenziókban létezünk.
-
ncc1701
veterán
válasz
burgatshow #62726 üzenetére
Esp sem kell, nem lehet azzal normálisan vezetni, h nem arra megy az autó, amerre akarod. Az meg végképp nem hiányzik, h csak úgy random satuzzon egyet magától az út közepén, mert vmi szenzor hiba, progamozás hülyeség miatt úgy gondolja. Nem, kösz. Abs, lufik, nagy test, központi zár, elektromos ablakok, klíma. Nekem ennyi kell. Stabil, megbízható, széria hibáktól mentes legyen, ne rohadjon. Nekem még szervo kormány sem kellene, ha kicsi az autó, arrébb tudom forgatni a kormányt magam is.
-
Qtya123
őstag
válasz
burgatshow #62726 üzenetére
De nem is lesz tőlük olyan az autó, hogy gazdasági totálkár, ha elüt egy lepkét.
-
hemaka
nagyúr
válasz
zsolt19900 #62723 üzenetére
Semmit nem ér a szagszerviz pluszban eladásnál, ha a rendes szervizben adnak számlát és szépen mellé csatolod azt is amiket te vettél és bele tettek. Én is így adtam el a swift sportot semmi baja nem volt ezzel a vevőnek, sőt... Ráadásul külföldön, ahol nem tesco parkolóban vesznek sötétben autót, mint idehaza.
Én amúgy mindig LM-et tettem mindkettőbe újkora óta(szó szerint, mert a gyári olaj kb. 1e km-t volt bennük).
A régi sportot is újonnan vettem, már 166k körül járunk és semmi baja, pedig nagyon nem nagypapa módjára vezetek, de cserélve is van rajta minden időben vagy még azelőtt mikor hogy sikerül az időbeosztásom. -
zsolt19900
őstag
különböző okokból kifolyólag nekem is megadatott a választás lehetősége, hogy milyen olaj is kerüljön a Swiftbe és nézelődtem 0w16osok terén, LM és Eneost találtam az Ecstar mellett.... a LM kifejezetten amcsi/ázsiai autókba lett kitalálva, nagyon gondolkodom rajta, mert a Passattal sem volt semmi problémám (igaz egy olajtól sosem tudhatom, hogy mi lett volna ha.... rossz), így szimpatikus a dolog, csak most elgondolkoztam picit az oldalakat látva, amiket megosztottatok tapasztalatokat
azt eddig is tudtam, hogy előszeretettel öntik bele a 16os helyett a 20ast, ezt megelőzve eleve 16ost kértem volna bele, de mivel se gari már az autóra se semmi, így az is kérdéses, hogy érdemes-e szakszervizbe vinni, de még mindig itt van a mérleg azon nyelve, hogy pár év múlva a vevőnek mennyit fog jelenteni az, hogy szakszervizbe lett szervizeltetve avagy sem
ui.: gari miatt pedig semmi pánik, csak be lett fogva az autó szexitaxinak [kép] és köszöni szépen jól vagyunk -
Qtya123
őstag
válasz
burgatshow #62721 üzenetére
Onnan nézve meg, hogy nem dönthetsz, hogy kell-e ez neked vagy sem (lásd kötelező táblafelismerő) és kénytelen vagy az új autónál ennek a felárát fizetni az megint más dolog.
-
burgatshow
veterán
válasz
Qtya123 #62720 üzenetére
Aztán ezzel kontrasztban mégis milyen szuper, amikor ezeknek a szenzoroknak köszönhetően nem tolatsz egy közlekedő autó elé mert sipákol a keresztirány forgalom figyelő, vagy nem szaladsz rá valakire mert a ráfutásvédelem megvéd városi araszolásban, vagy parkolóhelyet keresve a kocsik közül kiszalad egy gyerek eléd és nem ütöd el mert a kocsi magától vészfékezett (ez utóbbiként én jártam így az előző kocsimmal és nem lett volna ember, aki ezt ilyen sebességgel lereagálta volna).
Ha innen nézzük, nem is olyan drágák.
-
Qtya123
őstag
válasz
hemaka #62719 üzenetére
Igen, egyébként ilyen szemszögből is meg kell nézni ezt a fene nagy önvezető és vezetéstámogató irányt.
Ugye most az EU legújabb agymenése a kötelező táblafelismerő rendszer minden új autóba, azt hiszem 2023 vagy 2024-től.Oké szép és jó, hogy milliárd érzékelő van/lesz a jövőben a szélvédőben a visszapillantóban az első és a hátsó fertályban mindenhol, csak ezzel ez lesz a gond, hogy (azon kívül, hogy 100 új dolog 100 új meghibásodási lehetőség) jön bármilyen jellegű kocc és embertelen szervizköltség alakul ki azonnal.
Túlzás nélkül elütsz egy verebet/fecskét és ha pont olyan helyen kapod el, akkor milliót közelítő káresemény. Szélvédőcsere? Bahh, mindenféle érzékelő és szenzor miatt kokain ár, újraprogramozás, stb...
És ez még csak a kezdet. Ha még jobban tele lesz minden négyzetcentiméter érzékelőkkel, akkor csak rosszabb lesz. Aztán csodálkozunk majd, hogy mivel egy kis ütközés is brutál szervizszámlát generál majd minden autón, a biztosítók úgy meg fogják emelni a bizti díjakat, hogy egy 30 éve vezető vidéken élő B10 sofőrnek is 150.000 Ft lesz az éves kötelezője.
-
DarkByte
addikt
válasz
szabonagyur #62674 üzenetére
Csak regisztrációs papírt kérj QR kóddal, azzal onnantól mindent meg tudsz csinálni magadnak.
10 perc alatt megvolt, úgy hogy még bénáztak is a rendszerbe belépéssel.tatararpad: köszi!
-
Tigi
őstag
Nekem azt mondták az első kötelező szerviznél, hogy a szívóba kell a 0W20, a turbósba pedig az 5W30.
-
-
yaneez
csendes tag
Ha még emlékeztek rá, koccoltam egy őzzel jó pár hete [link] , nem is erről szeretnék nyitni egy újabb polémiát... végre van autóm ez a lényeg! Nem volt kevés idő mire visszakaptam... megvolt az oka, nincs is ezzel gondom. Viszont kiváncsi lennék arra ki mennyit tippel, hogy mennyi lett a valós kár. Anno megbecsültékt a bontás előtt, nos ez nem igazán fedte a valóságot...
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- OTP Bank topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Tíznaponta azért tedd töltőre az Ulefone-t!
- sziku69: Szólánc.
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Windows Insider Program
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 64GB DDR5 500GB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Seasonic 750W
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- TOP PC konfig /Ryzen 7 9800X3D, 32GB DDR5 RAM, 1TB SSD/ akciós áron eladó!
- Bomba ár! HP Pro X360 11 G1 - Intel N4200 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W10 I Gari