Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen videókártyát?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigdigit
addikt
Ma én is felrakattam a téli szettet Scrossra.Suzumin Utángyártott TPMS szelepet kapott.Hibajelzés egyenlőre semmi de értékeket sem mutat sehol sem.Bementem vele márka szervizbe ahol azt mondták fel regisztrálta magát a szelep.....érdekes.Akkor miért nem mutat semmit?????
Én voltam a hülye mert egyből nem néztem rá csak miután eljöttem így ott nem kérdeztem rá most mi is a helyzet ilyenkor. -
katokacaj
tag
válasz
mefistofeles #62997 üzenetére
A másik kedvencem amikor megpakolják a kocsit mintha nem lenne holnap, de nem tekerik le a fényszórót és alulról kiégeti az előtte lévők és szembe jövők retináját
-
mefistofeles
veterán
Tudom, hogy nem suzukis téma, de közlekedés.
Ma a belvárosban a dugóban végig a seggemben araszolt egy duster aminek a bal fényszórója, totálisan a visszapillantómba világított. Ha balra néztem, majd" kifolyt a szemem.
Meg tudok őrülni az olyanoktól, akiknek a lámpája vízszintesen előre világít.És mennyi ilyen van! Nem is tudom, hogy nem direkt csinálják e?
Ha zsaru lennék és mögöttem jönne biztos kiinteném, kiszállnék, betörném a lámpáját a gumibotommal és kivonnám a forgalomból a kocsiját. -
katokacaj
tag
válasz
katokacaj #62418 üzenetére
Csak egy kis érdekesség,
Időközben elvittem kolléga rokon szerelőhöz aki baráti áron 350-ért csinálta volna meg a futóművet "úristen, ezt az autót a szentlélek tartja össze, csak az hogy átmenjen a vizsgán teljes futóműcsere alsóhangon 350, a többi bajával együtt 700.000 alatt nem áll meg, azt javaslom kend el a vizsgát és add el az autót míg tudod.."
Hát az ütő megállt bennem.. tudtam, hogy addig fogom használni ezt az autót amíg szét nem esik alattam mert másra gyűjtök nem autóra, de nem gondoltam ,hogy ilyen hamar eljön majd ez a pont. Ment az izzadás majd végül inkább apóstól kértünk szívességet, hogy nézzen rá.
Ránézett.. 37.000 Ft-ból megszerelte és gond nélkül átment a vizsgán, a további apróságait meg majd fokozatosan megcsináljuk. 100-ból meg fog állni.
Lengőkar csere megoldotta mindkét oldalon a problémát, egyik oldalon a gömbfej másik oldalon a csapágy mentek szét, a teljes etapból csak a szilentek voltak még épek igazából.Nem véletlenül mondják, hogy vigyázz, hova viszed az autót.
Nőként oda viszem ISMERŐSHÖZ és ki akarja alólam kapni a vagyonom.
Még össze tehetem a két kezem, hogy van a családban hozzáértő (bár direkt nem akartam szívességet kérni, de azért nem mindegy, hogy mennyivel lettem volna rövidebb..) -
Na alá bújtam a swiftnek, sajnos alatta nem találtam semmilyen szűrőt így valószínűleg a tankban lesz valami, oda még nem néztünk bele.
-
AMD Power
titán
Holnap megkapja az új rugókat meg a toronycsapágyat a szekér.
-
2ozzmexy
senior tag
Valóban nincsen sok országban de nem hiszem hogy erre vágynál...
Többnyire fejlődő országokban, vagy a fejlettek közül azokban ahol erre szellemileg is megérett a lakosság, elleneben ott ha ki int a rendőr és körbe járja az autót akkor ott gyári állapotban kell mindennek lennie, különben ott a helyszínen elkobozzak az autó papírjait, a járművet pedig gyűjtő telepre szállítják ahonnan annyi büntiért kapod vissza hogy abból nem új Suzukit hanem új prémiumot vehetnél... de szíved joga ha erre vágysz, ez egy szabad ország, de én nem szeretnék egy rendőrrel vitába szállni hogy a gyári felni mennyire gyári vagy sem, vagy a hátsó üvegek sötétítése szerinte és szerintem hány százalékos.
Kaliforniában például nincsen műszaki, de a rendőr bármire rámondhatja hogy szerinte veszélyezteti a közbiztonságot és ugrott a forgalmi, aztán azt visszaszerezni a kinti bürokráciában... fogadj ügyvédet, nyerj pert és talán 5 év múlva kártalanítanak is, vagy nem.
-
szabonagyur
félisten
-
válasz
szabonagyur #62977 üzenetére
...ebben is van logika, és tényleg sajnos, de igazad lehet. Ennek ellenére azért lehetne egy kicsit ritkítani. Viszont akkor meg a fentebb írt "pjen" kolléga írása alapján legyenek nagyf@....ok a szervek. A tranzit utak mentén is lehetne kicibálni a román, szerb, makedón stb. förmedvényeket. Egy dolog biztos, valami nem jól működik ezen a vonalon(se). De, tényleg! Mi a franc az oka annek, h nincs ilyen irányú megmozdulás??
-
Qtya123
őstag
Bárcsak látnám, szép látvány lenne.
Erről jut eszembe, M5-ön befelé a város határában hetek óta dekkol a leállósávban egy pápaszemes merci. Először csak úgy, utána bólya lett kirakva, mostnara meg tábla is. Csoda, hogy nem szállította még el a közút. Meg az is, hogy a tesók még nem szedték le róla a felniket. -
válasz
focvis #62971 üzenetére
Nem az autó a rizikófaktor, sokkal inkább maga az ember!! Ezt meg nagyon mélyen ki lehetne vesézni. Aki meg parázik, nem kell autóba ülni, tudomásul kell venni, h ez egy Q..va veszélyes üzem. Minden egyes utamról úgy érek haza, h mindenki f@..sz volt, mindenkire nekem kellett vigyázni és szerencsésen megúsztam az az utat.
Qtya123
őstag
Szívemből szóltál!! Én nem értem a rendőrséget sem, kellene legalább megyénkét egy mozgó műszaki állomás, szakemberekkel, rendőrökkel. A ami állapotok alapján egy hét alatt bejönne az áruk. Na, ezzel lehetne csökkenteni a rizikófaktort az utakon, és sokat, nagyon sokat tenni a környezetvédelemé. -
Qtya123
őstag
válasz
tatararpad #62972 üzenetére
"Az ilyen nem műszaki megoldás egy műszaki problémára, hanem gazdasági megoldás egy gazdasági problémára."
Igen, csak közben meg megy a látszat ajvékolás, hogy jaaaj szegény környezet, jaaaj szegény bolygó felélése.
-
tatararpad
őstag
válasz
Qtya123 #62969 üzenetére
Igazából erre megy a világ, lásd okostelefonok, minnél inkább egyszer használatos legyen minden, mert akkor kell venni újat. Lásd autók amiknél már fényszóró izzót sem tudsz cserélni hanem vegyél új komplett lámpatestet. Az ilyen nem műszaki megoldás egy műszaki problémára, hanem gazdasági megoldás egy gazdasági problémára.
-
30 éves jogsival*, millió kilométerrel és 26 autóval mögöttem nem érzem reális veszélynek, hogy lapos / túlfújt kerékkel közlekedem, vagy nem veszem észre a defektet... Szóval ja, nem vennék 8 db-ot Szuzkába az Aliról se.
*Az első 25 évben nem volt TPMS az autómban; légzsák, ABS 1995 óta van bennük.
A személyes szálat itt el is vághatjuk.Mindenki el tudja dönteni, mire van igénye.
-
Qtya123
őstag
Nagy divat ez az üssünk ki mindent. Részecskeszűrő, légzsák, biztonsági öv, tpms, egyéb szenzorok.
Én sem ütném ki.Viszont nem ezért lett kötelező a tpms. Az az indok, hogy környezetvédelem, mert lapos kerékkel többet eszik az autó és több káros anyag. A balesetek azért szerintem elég kis százalékban történnek azért, amit írsz, hogy lapos kerékkel a szembe sávban lesz a jószág.
A 15 éves retek gumi, na amiatt már inkább jellemző a baleset.Amúgy képmutatónak tartom a tpms a környezetvédelmért dolgot. Az alap gondolat elhiszem, hogy ez, de a gyártók 2 perc alatt felismerték az üzletet. Milyen érdekes, hogy lehetne indirekt, de egy csomó autó a direkt rendszerrel van ellátva. Továbbá milyen érdekes, hogy nem lehet elemet cserélni. Ilyenkor nem gond a környezetnek a felesleges elektronikai hulladék és a pazarlás.
Ja, ha már annyira környezetvédelem, akkor szedje ki a rendőr instant a forgalomból a fekete füstöt okádó retkeket és irány szigorított műszaki ellenőrzés.
Ráakadunk egy kivágott részecskeszűrőbe? Giga bírság és forgalmi bedarálás. Majd ha jössz, hozod az autót traileren bemutatni, hogy na itt van benne az új és utána a mérésen is rendben van, akkor újra forgalomba kerülhet.
De szavak azok vannak, tettek meg semmi, csak látszat intézkedések. -
eami
veterán
válasz
focvis #62967 üzenetére
Mondanám hogy a Te döntésed, mert az is amúgy, csak engem egyáltalán nem vigasztalna, amikor a lapos / túlfújt kereked eldurran átsodródsz a szembe sávba és kinyírod az egész családom.
Tudom, ez tökre kisarkított példa, de guess what... pont az ilyenek miatt lett kötelező...
Mondhatnék olyan példát is, hogy ha a légzsák bejelez mert nem működik, de kiütteted, a te döntésed, hiszen esetleg te kapod tüdőre/fejre a kormányt és maradsz ott, de az az igazság, hogy a ütközéses tesztek nagy része 30-as zónára van csinálva és ha egy ilyen zónában és hibázok valami aprót és te ott maradsz, mert nem működött a légzsákod, akkor bizony engem jobban megizélnek, pedig alapvetően magadnak köszönheted hogy ott maradtál.
Szóval, ja, a Te döntésed, csak lécci a hülyeséget ne terjeszd nyilvánosan, maradjon meg szimplán csendben a Te döntésed. Köszi
-
-
Qtya123
őstag
válasz
szabonagyur #62963 üzenetére
Na ezaz. A gyári szett úgy volt nálam is, hogy semmi hibaüzenet.
De ez az utángyártott azonnal tpms service feliratot dobott. Szerintem 55 km után már fel kellett volna ismernie. -
szabonagyur
félisten
válasz
Qtya123 #62962 üzenetére
Írtam fentebb, hogy amíg hazaértem vele, meg utána mentem vele 1-2 km-et nem ismerte fel, haza úton a gumistól a régit mutatta még.
Aztán reggel elmentem melóba ami 9km még semmi (szó szerint semmi, se hiba üzenet se érték), hazafele meg már szépen mutatta és azóta is.
-
Qtya123
őstag
válasz
szabonagyur #62961 üzenetére
Mennyit mentél vele?
Nekem kb 55 km után sem ismerte fel, addigra már el is jutottam a márkaszervízbe.
A gyárit kicsit több, mint 2 km alatt felismerte. Hibát sem dobott ezalatt.
-
racerx
őstag
24 ezer a gyári szelep... azt a b q... Pár éve tizenvalamennyi volt, gondolkodtam azon, hogy ennyért nem vacakolnék alissal, vagy sumo-sal, de így...
-
Qtya123
őstag
válasz
dethroner #62958 üzenetére
Én itt vettem ilyet: [link]
Ha nézed, ezt írja a leírásban:
"A szelepet nem kell tanítani, mert felismeri a computer pár km megtétele után. (Esetenként illesztetni szükséges márkaszervízekben az autószoftveréhez, költsége: 5-8000 Ft, de szervízfüggő)"A boltos azt mondta, hogy van amelyiken felismeri, van amelyiken nem. Nekem nem ismerte fel. De olyannyira nem, hogy először a suzuminn-es sráchoz mentem, hogy tanítsa fel. Kiolvasta a kütyüvel, odb csatlakozón beállította. El is múlt indításkor a hibajelzés, de a nyomás értékeket nem kezdte el mutatni és x km múlva újra dobta is a hibát. Ezt követően mentem a Suzuki márkaszervizbe, ott elvégezték a műveletet és azóta rendben működik. Ahogy gurultam ki az udvarukról, már mutatta az értékeket.
Egyébként szerintem a sumo suzukiban is ugyanolyan van, mint amit én vettem: [link]
Az viszont érdekes, hogy árul a sumo gyárit is, ott meg nagy betűkkel írja, hogy a szerepeket a márkaszervíznek fel kell tanítania...: [link]
Ez hülyeség. -
dethroner
veterán
válasz
Qtya123 #62945 üzenetére
Olvasom amit írsz és felmerült egy kérdés bennem. Mi az hogy az utángyártott szelepet tanították a márkakereskedésben? Ezt hogy kell érteni? Csak azért, mert nekem a nyáriban vannak a gyári szelepek, a téli kerékbe meg az aliról rendeltem. De marha sokáig tökörészett az eladó, már ideje volt felrakni a téli kereket, felnit, gumit és kerékanyákat megvettem, szelep meg még sehol, így kénytelen voltam az ali-s árhoz képest dupla áron (de még így is kb a gyári ár harmadáért) venni a sumo-tól. Ezek se gyáriak, de tanítani nem kellett, nem is tudom hogy lehetne. Felment a kerék, gurult az autó pár km-t és mutatta az értékeket. 3 éve mindkét gumiszettben jók a szelepek. A dolog érdekessége, hogy miután felszereltük a téli kereket, pár nap múlva megjöttek a kínai szelepek, így meghirdettem itt a PH-n és eladtam beszerzési áron.
-
mouzrr
őstag
válasz
Gyöször #62954 üzenetére
Üresben nem változik, egyesben ha kevés gázt adok akkor nyilván leesik a fordulatszám ahogy engedem fel, olyankor egy nagyon rövid időre elhalványodik a világítás, amint már teljesen megvan a fogás, rendes fényerővel világít tovább.
A fordulatszám mérőn látszik is az esés.
-
ncc1701
veterán
válasz
Qtya123 #62953 üzenetére
Ez már gyárilag gányolva van, ettől független én nem látom azt, h képtelenség ugyanolyan minsőégben megcsinálni. Tenni fogok vele egy próbát.
Mondjuk nálam asszem eleve a tpms addig megy, amíg megy, utána megválnak útjaink, nincs rá nagy szükségem. Hiába cégautó, és nem én fizetném. -
Gyöször
senior tag
válasz
mouzrr #62946 üzenetére
Hogy mivan, tehát ketyeg az autó üresben. Világítanak a lámpák, kinyomod a kuplungot akkor világosabb lesz a lámpa fénye, ha visszaengeded meg gyertyásabban pilácsol? Alapvetően azt mondanám ez nem teljesen normális.
Fordulatszám mérö van ebben a kocsiban? De ha nincs mindegy is van fül. Változik erősen az alapjárati fordulat, ha üresben kuplungolgatsz?
-
Qtya123
őstag
válasz
simonjoe #62949 üzenetére
Nem túl egyszerű művelet: [link]
Farigcsálni az érintkezőket, forrasztgatni, visszagányolni szilóval, stb... Ja és ha jóval nagyobb súlya lesz a cuccnak, mint az eredeti szigetelőanyaggal, akkor lehet majd egy rakat ólmot tenni centrírozáskor.
Eleve ott indul, hogy a gumisnál szedessek le minden gumit. Utána hozzam haza a szelepeket, gumikat, felniket külön, amíg mókolok az elemcserével.
Szerintem furán néznének rám, ha azt mondanám, hogy figyelj, itt hagyom az egész miskulanciát szétkapva mit tudom én meddig, amíg én otthon sz@rakodok az elemekkel.Aztán az elem farigcsálás után vagy hurcolászom valahová, hogy nézzék már meg géppel, hogy adnak-e jelet, vagy a másik út költségesebb, visszaszerelni a gumit a felnire, felrakni és ott derül ki, hogy jó vagy nem. Ha nem, akkor ismét mászkálás és költség.
Ja és az összeforrasztgatott, szétkaristolt, megtaknyolt szilós szelep ki tudja meddig bírja. Az is lehet, hogy ugyanaz lenne vele, mint az utángyártottal, hogy nagyobb centrifugális erőnél nem működik.
Nekem ehhez nincs idegrendszerem, inkább fizetek majd. Ki van ez találva. Gondolom nem véletlenül csinálták ilyen retekre az egészet, hogy nehogy a jobbágy otthon egy kis műanyag fedlap lecsavarása után kicserélje az elemet és újabb 6-8-10 évig tudja használni ugyanazt a szelepet. Nesze neked környezetvédelem és elektronikai hulladék csökkentése... -
ViZo72
tag
válasz
szpeti40 #62940 üzenetére
Ezek az alkatrészkeresők néha megvezetik az embert.
A Bárdinál van ábrás kereső is, ott kitallózva látszik, hogy az adatbázisuknak többféle elképzelése van a Swiftek üzemanyagrendszeréről.
[link]
Képen balra: lifetime szűrős Swiftek,
Képen jobbra: cserélhető szűrős Swiftek
Nem világos a jobb oldaliak milyen autók, szerintem a magyar "vasaló" Swiftek nem ilyenek de az utóbbira kattintva jöttek be azok a szűrők, amiket találtál...
Nekem Ignisem van, ahhoz is találtam ilyen szűrőt katalógusban, pedig gyárilag biztos nincs külön cserélhető szűrője, csak ami a tankban (szivattyúban?) van. -
mouzrr
őstag
2006-os 1.3 benzin Swift:
mennyire normális a jelenség, hogy kuplung felengedésnél eléggé láthatóan elhalványodnak a fényszórók? Nagyobb gázzal való felengedésnél nem jellemző. Lehet hogy a generátor gyengülését jelzi? -
Qtya123
őstag
válasz
szpeti40 #62940 üzenetére
Nézd meg a küszöbök alatt. A régi Swiftnél a bal küszöb alatt van a benzinszűrő, a hátsó ajtó környékén. Nem tudom, hogy a vasaló Swiftnél is van-e külső szűrő, nézd meg.
Amúgy az IS-nél már végigfutottam azt a kört, hogy üzemanyag szűrő. Ott sem írt cserét a szervizkönyv. Ugyanaz a metodika, mint oly sok autónál, a hátsó ülés alatt a tankban, egybe építve a szivattyúval. Nem találkoztam olyan emberrel, aki cserélte volna. Nem is csoda. Csak azt nem értettem már akkor sem, hogy a külső szűrőkre van csereperiódus, ezekre nincs. Csodaszűrő, hogy nem tömődik el részlegesen az idők során?
MÁS:
Feltettem a téli kerekeket. Már előre féltem a TPMS mizéria miatt, lévén mikor az utángyártottakat tanították a Suzuki márkakereskedésben, akkor töröltek a memóriából minden másik szenzort. Na mondom jó buli lesz, ha nem ismeri fel. Ezek gyári szenzorok. Simán felismerte őket, egyetlen másodpercre sem volt hibaüzenet, annyi volt, hogy kb 2.5 km megtétele után mutatta a nyomásértékeket, addig - - - volt.
Jól megkergettem pályán is (160) és nem produkálja azt, amit az utángyártott, hogy bizonyos tempó felett nem ad jelet.Szóval az utángyártottakat megtartom egyelőre, elfogadva, hogy nem nyomom 144 felett pályán velük, hogy ne sírjon.
Aztán ha bármi más nyűg előjönne velük, azonnal csere gyárira.
A dolog szépséghibája már csak annyi a történetben, hogy az autó lassan 9 éves lesz és ha a téli kerekekben a gyári szenzorok is majdnem 9 évesek, akkor már nagyon közeleg az idő, hogy lemerüljenek az elemek... (ja, mennyire egyszerű lenne az élet, ha cserélhetőek lennének az elemek)
Akkor szúrom tökön magam, ha mindkét garnitúrába a közeljövőben meg kell vennem a gyári szenzorokat. Az márkakereskedés árral számolva 288e Ft... Ugye az óccsón fenntartható Suzuki...
Majd körbenézek lehet-e más boltban gyárit kapni olcsóbban.Már az is megfordult a fejemben, hogy télen-nyáron alufelni, gyári szenzorokkal és 4 évszakos gumikkal. Olvasgattam egy rahedli tesztet róluk és akárhogy nézem, az jött ki, hogy vannak nagyon jók, de egy-egy száraz/nedves fékútban mindig alulmaradnak 1-2-3 méterrel a legjobbak is a prémium nyári és a prémium téli gumikkal összemérve. Nem akarok hitvitát indítani, de nálam marad a 8 kerék, még ha költségesebb/nyűgösebb is.
Csak egyszer számítson az a +1-2-3 méter különbség. Többe kerülne, mint a tpms szenzorok.
-
válasz
dethroner #62928 üzenetére
Még nem, asszonyt kicsalom a kietlenségbe másik autóval és szembe megyünk, ezt is 1* kell beállítani.
Ma reggel 1.9 fok volt, nagyon hamarosan jön a téli gumi. Az is 1 napos program két autóra + a nyári elrakása. Kavicstlanítás, ápolás, bepakolás. Nem érdekel hogyan mutat, de a cross egy 2019-es Vitara GL+ felnin fog futni télen.
-
zsolt19900
őstag
-
Ebben a totalcaros tanácsban azt írják, hogy nincsen külön üzemanyagszűrő
Unix oldalán ezt találtam: [link]
Bárdinál: [link]
Ez akkor micsoda? Ezt kéne cserélnem, nem?
Merre találom akkor ezt a szűrőt? -
2ozzmexy
senior tag
válasz
ncc1701 #62931 üzenetére
Mint az összes Suzukinál?
Amúgy a GM, a BMW, és még néhány gyártót leszámítva a szivattyúval van egybeépítve, sokszor nem is bontható módon, tehát komplett szivattyúcsere a vége... Ilyen jóféle újrahasznosított joghurtosdoboz műanyagból vannak egy acél gyűrűvel rögzítve, szóval többnyire sikerül eltörni az egészet ígyis-úgyis... -
csubuka
addikt
válasz
ncc1701 #62932 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Akkor arra marad az, hogy van-e doksi mondjuk a 10-ezres évenkénti olajcserékről, mert ha nincs akkor ez a rizikó adott...
Gondolom a gyertya kicsavarás-dugattyú teteje megnézés is csak a brutál állapotnál ad értékelhető infót, de akkor már engine-check lesz a lambda szonda meg a katalizátor miatt...
Na meg hogymondjam, a használtautó kereskedők szívrohamot kapnának tőlem, ha gyertyakulccsal megyek
Így is ott magyaráznak, hogy "nysynet-nysynet" ami a frissen műszakiztatottságot jelenti, amikor nagyon nézegetek... A műszaki itt sem jelent sokkal többet mint otthon sajna. Persze a full rozsdahalmokat kiszórják, de attól még lehet anyagi csőd az az autó simán.
-
ncc1701
veterán
válasz
csubuka #62930 üzenetére
Sajna azt, h eszi az olajat, azt nem tudod kiszűrni egy pár km-es kanyarral sehogy. Ha nagyon eszik, akkor a kipuff szagán/szinén látod, de az már a full gatya állapot. Padon még akkor is meglenne a gyári teljesítmény.
De van az a szint, ami normális, plö a 2019-es swiftem nulla km-es korától fél litert megeszik a 0w16-ból két olajcsere között. De az 1L/1000km-t én már messze sokallom, szerintem az a normális, ha két olajcsere között nem kell rátölteni. És nem azért, mert a dpf teliregenerálja gázolajjal.
-
csubuka
addikt
válasz
ncc1701 #62919 üzenetére
Köszönöm szépen!
Jó tudni, hogy akkor specifikus extra nyavajája nincsen szerencsére...*Amúgy ha olajat csipegetne az autó, de csak picit akkor van az a szint, hogy a katalizátor legyűri a problémát és vizuálisan nem is tudom észlelni nem a kipufpogófüstből? Max abból, hogy idő előtt leöli a katalizátorokat az autó... meg töltögetni kell az olajat bele cserközökben is. De ezt egyszeri megtekintéskor lehet nem tudom kiszúrni...
-
válasz
2ozzmexy #62923 üzenetére
és #62924 hemaka, meg a többiek, akik írtak, köszönöm a válaszokat!
"de te ügyesnek tűnsz, hátha"
Persze, tudom, azért is cseréltem a "jólvanazmégvanazonminta" 15 éves téli gumikat is, mert hát azért a 15 év csak 15 év. Meg pár dolgot cseréltünk is ami időszerű volt, de még a km nem indokolta, pont azért amit írtál. Próbáltunk értelmesebb alkatrészeket belerakni a kocsiba (pl mann filter olajszűrő, motul olaj, kayaba lengéscsillapítók).
(Egyik barátom spórol minden szaron ami autó, legolcsóbb motorolaj, legolcsóbb minden, jólvanazúgy, működik ez is, minek a drágább gondolkodás, rendesen idegbe jövök amikor ilyen téma szóba kerül vele)
Hálistennek apa autószerelőnek tanult még anno, de nem dolgozik benne, csak mi szerelgetjük a kocsit otthon, amit mi is megtudunk csinálni, így talán én is szívtam magamba valamit az évek alatt.Amúgy a papa, akitől vettük a kocsit, egy ideje már nem volt túl jól, és a vége fele már inkább csak állt az autó mint ment, szóval akkor egy üzemanyag szűrő cserét megejtünk, meg megfingatom kicsit valamerre a járgányt.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
szpeti40 #62909 üzenetére
Akkor meg kellene ejteni... lehet felkapott valami szutykot a tank aljáról mert régi és kevés benzinnel mentek vele. Sajnos ezt kevesen értik meg, de te ügyesnek tűnsz, hátha:
Az alkatrészeknek nem csak futott km-re vetítve van élettartama, hanem üzemórára (mindig városi dugózásra használt autók például) és rendelkezésre állásra is. Gondolj csak egy abroncsra vagy egy gumi tömítésre, attól pillanattól kezdve hogy legyártották lenyomták a virtuális stoppert, ha használják ha nem ki fog keményedni és nem fog tömíteni többé, rideggé válik - vagy abroncs kontextusban nem fog tapadni. Egy benzinszűrő többnyire beszerelés után áll a benzinben egész életében, egy idő után fel fogja oldani a benzin. (nyilván ehhez évek kellenek) Szóval ha le vagyon írva hogy 10 évente vagy 120k km-enként cserélj benzinszűrőt, akkor hiába csak 60ezer van a kocsiban és csak állt a garázsban, 10 év után kuka az a szűrő és ez nem véletlen. Ezt elég sokan nem értik meg, remélem neked átmegy az üzenet, és ez nem csak autó kapcsán van így, a hűtőszekrényed is adott idő után tönkremegy, ha tele van, ha félig van, ha használod, ha nem. -
Gyöször
senior tag
válasz
2ozzmexy #62906 üzenetére
Én csak 8 évet Emzéztem, de nem került a házhoz egy olyan bvf 30n-akármennyi karbi amit be lehetett volna legalább fele annyira jól állítani mint egy rommá kopott mikunit vagy keihint.
Ma mentem egy 120kmes karikát a DRel olyan babarc lett, veszi a lapot végre rendesen. Kb 10 éve van napirenden, hogy a jobb oldali karbiban is feldörzsárazom a főfúvókát 140ről 145re mert az még biztos kell neki. Kellett :-) gyári 130ról indult a licit. Ontopic mert Suzuki ;-)) -
csubuka
addikt
válasz
szabonagyur #62915 üzenetére
Óha, az igen komoly. Jó hír, lehet ránézek egy pár ilyenre akkor
Eddig i20-at, meg Jazz-t néztem, de nem árthat akkor erre is ránézni.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Egy 10 éves 1.2-es Swift mennyire vehető szerintetek 200-250k km-el? Az nagyon necces ennek a motornak már?
-
Qtya123
őstag
válasz
2ozzmexy #62906 üzenetére
Ehh, régi szép idők, amikor kamaszként a Zsiguli karburátor pihent atomjaira szedve a szobában az asztalomon. Anyám nagy örömére.
Mennyire örültem neki, mikor megszereztem a mechanikus második torok nyitós fajtát. Előtte a vákuumos volt rajta.Azért még a gyújtást fülre egész jól be tudnám lőni ma is.
yaneez: Csodálkoztam is a váltó mizérián, hogy sokaknál akad. Akkor a hozzászólásod alapján a kulcs nálam az lehet, hogy a Swift 126e (vagy 226e?) Km-el a Cross 95e km-el került hozzám. Addigra már bejáródott.
Apámat majd megkérdezem, hogy neki van/volt-e akadás, ő 0 km-es Swiftet vett. -
dobolan
senior tag
Sziasztok!
Az milyen probléma lehet, ha a "passenger airbag on" lámpa indítás után van, hogy 1 percig is világít, majd kialszik? Úgy emlékszem korábban ez néhány másodperc volt.
6 hónapos a kocsi. Szervíz? -
bigdigit
addikt
válasz
szpeti40 #62905 üzenetére
Swift betegség a beesés 1.3 esetén. Nekem anno el is volt gázosítva. Nos gázzal már annyira beesett időnként az alapjárat jellemzően pont kuplung kinyomásra időnként le is állt a motor. Jó érzés volt kanyarban így vissza váltani egyben szervó nélkül is. Külön meg kellett tanulni kanyarban nincs kuplungozás. Soha senki nem jött rá miért esik be kb 500-ra úgy hogy remeg a motor.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
szpeti40 #62892 üzenetére
A tanksapka szuszoghat bármi miatt, elvileg van szellőző neki... nekem a mai napig az első egyharmad tankot félig kihuzott pisztollyal kell tölteni, mert különben lekattan folyton... az egy nettó szenvedés amíg az első 10-12 liter belemegy, de ez a régi autoimmal is így volt és mostaniakkal is. Szerinted mekkorát szusszan a 320d tanksapkaja amikor 3 nap alatt kimegy egy tele tank!? Ne foglalkozz vele.
Az hogy beejti az alapjaratot olyan mintha azt kerdezned miért fáj valaki dereka, ezer meg egy oka lehet. Üzemanyag szűrőt cserélték már? Találkoztam olyannal aki eladás előtt ratankolt a 8 hónapja álló picantora 10 litert és autózott egy órát h a vevő ne vegye észre hogy 3 nap állás után szárazon fut a lánc mert sosem cserélték az olajat benne, a maradékot még gyorsan rá öntötte a 3 éves olajra megállás után hogyha kihuzzak a nívót akkor szép aranyszinű legyen. (Mármint ameddig leér a nívó addig arany volt, csak alatta iszap)
Lehet legtomegmero, lambda szonda (bár az hidegen szokott ledadogni), valamelyik trafó vagy kb bármi. -
yaneez
csendes tag
válasz
Gyöször #62897 üzenetére
Új korában mindegyik suzuki váltó eléggé karcos. Már a 4.-et nyűvöm van tapasztalat. Pár ezer km, aztán ok. Ezzel is így voltam. Egy kezemen meg tudom számolni hányszor akadt az új az eltelt 6000+ kilométer alatt, szép simán dolgozott... Aztán tegnap előtt megmakacsolta magát mint egy hisztis p*csa és szarakodott folyamatosan. Mondjuk azóta megint kutya baja, teszi a dolgát. Nem értem mindenesetre...
Ha ismét előjön, akkor lehet benevezek egy olajcserére...hátha.Pozitívum az elődökhöz képest hogy ebben semmi sem recseg-ropog, zizeg, nyüszög. Síri csend van az utastérben. (eddig)
-
hemaka
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Milyen okostelefont vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- OTP Bank topic
- További aktív témák...
- 8 GB-os GeForce RTX 2060 SUPER (OEM HP) - garanciával
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W