Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen nyomtatót vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Vezetékes FEJhallgatók
- Azonnali fotós kérdések órája
- E-book olvasók
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz
trassher #14348 üzenetére
igazából észrevenném, mert mindig az átlagfogyin áll a BC, tehát ilyen esetben rögtön megugrana az érték, de még jobb, ha átnyomom a pillanatnyira, ott 100%.
na meg ott lesz a fix samsung galaxy gio berakva középre, amin belövöm a torque-ben a vízhőfok mellett a pillanatnyi fogyasztást, a pillanatnyi nyomatékot és lóerőt, illetve a gázpedálállást és kb. ennyi elég is nekem egyenlőre, az olajhőfok és a nyomás meg majd későbbi projekt lesz. -
trassher
addikt
válasz
Kornel #14347 üzenetére
Azért a kérdés írója sem lehet MTA tag. Miért nem néztek a kocsi alá? Elég a telefon kijelzőjének a fénye hogy lássa hogy csöpög a víz.
A kocsid nem jelezne semmit csak megdöntenéd a spritmonitoros rekordod mert tolhatnád hazáig a kocsit.
Szerk.: Ja neked digitális a számláló így ez részemről nem jött most be.
-
Kornel
veterán
itt egy példa, hogy mire is lehet jó a vízhőfokmérő.
ez az eset valahol máshol is le van írva, elvileg egy swift 3-ról szól, de azt már nem találom.
lényeg, hogy az ECU sehol nem figyelmeztet, hogy elfolyt a víz, neked kell kiszúrni a vízhőfok adatból, különben a következő hiba az utolsó lesz a motor életében
szvsz nekem még le is van ültetve, mit jelezne a kocsi, ha szétütném a hűtőt?mod: persze ez egy találós kérdés volt, valószínűleg semmit
-
trassher
addikt
válasz
Kornel #14345 üzenetére
A magyar autós oktatás megérne egy külön topikot mert tényleg sok lehúzós iskola van. Mondjuk a 20 forgalmi órából én csak 11-et vezettem le mégis meglett elsőre persze 20 órát fizettem ki de nem bántam.
Nekem szerencsére nagyon jó oktatóm volt, mindig szakadtunk a nevetéstől de legalább amit kellett azt megtanította rendesen.
-
trassher
addikt
Lennének jó szakik csak a pénz a gond. ODB2-es kocsikhoz kéne legalább egy Bosch ESI[tronic] ami mai árfolyamon 300.000HUF fölött van, de egy KTS340 is 1.260.000HUF. Ezt a pénzt ki is kell termelni.
kornelka: Ahogy az oktatóm mondta a bambáknak: "Kisfiam neked áramot kéne vezetni nem autót"
-
Kornel
veterán
értem amit mondasz, de!
az emberek többsége lassan az alapvető fizikával sincs tisztába, sz, hogy a vizes út csúszik, vagy a 10 éves gumi már elöregedett, vagy a fékbetét elkopott, az nem téma, mert megy a kocsi, nem?
sok embert még tömegközlekedésre se engednék fel, mégis kocsival járnak... -
Mercutio_
félisten
válasz
PRDZsolesz #14334 üzenetére
Utasként - gipszelt lábbal - gondolom te is belef*f*zol mit csináljon a sofőr
-
Doze
aktív tag
válasz
Kornel #14339 üzenetére
hát azért mindenkitől nem várható el, főleg az ilyen modern autók ismerete. Inkább lenne jó szervízhálózat, meg szervizre pénz... csak se pénz, se szaki.... mert a legtöbbje megrekedt a ladánál.
ami meg van ismeret az is röhej: szabad e után tölteni ásványi olajat szintetikusra? Ha ilyeneket kérdeznek akkor inkább ne is kérdezzenek....
-
Kornel
veterán
az a baj, hogy fűnek fának adnak jogsit, pedig nem kéne.
fizikai, és műszaki alapismereteket kötelezővé tenném, vizsgát is csinálnék belőle, kb. mint a C kategóriánál a Szerkezeti és üzemeltetési ismeretek, csak kicsit bővebben, hogy jól meg legyen szűrve a nép.
ja és minimum PÁV III mindenkinek -
trassher
addikt
Pedig terhelhetnék mert a sok ökör azt hiszi hogy ha a vízhőfok jó akkor már lehet tiporni.
kornelka: Én is csak akkor járatom állóhelyben ha le van fagyva. Linkeltem azt a brutál jégoldót amit vettem de attól még a kocsiban hideg van. Nekem a váltóm amúgy sem szereti a hideget, 2esbe alig tudom berakni ha komoly minuszok vannak. Tavasszal egy váltóolaj csere kijár majd neki.
A spórolás meg érthető csak olyan dolgokon spóroljanak már amiken van is értelme. Egy olajhőfok mérő és vízhőfok mérő pont nem az amit lekéne spórolni szerintem.
-
Kornel
veterán
válasz
trassher #14335 üzenetére
azért, mert azon is spórolnak, hogy vízhőfokmérőt se raknak be, mert akkor két jeladós gomba kell, így elég egy, az ECU-nak.
legyen 100 ft, de max. 1 EUR különbség. persze 100.000 kocsinál már szép summa
viszont van, amin nem kellene spórolni!
akkor az enyém nagyon hamar melegszik, reggel -4 fokban 5 perc alatt volt kb. 60 fokon, csekkoltam, mert a jeget olvasztottam a ventivel, mivel nem kapargatom az ablakot
egyébként viszont nem járatom egy helyben, csak ilyenkor, amikor jeges az ablak... nem is tesz neki jót, indít, 10-15 mp amíg mindenhova elér az olaj, utána pedig 2000-2500 között kell tartani a fordulatot, ez a legkíméletesebb módja a motor bemelegítésének. -
trassher
addikt
válasz
Kornel #14329 üzenetére
Nem értem gyárilag miért nincs az autók 99%-ában olajhőfok mérő. Eltudnám viselni hogy látom hogy beállt és lehet neki lépni jobban.
Nem jó szokás de ilyenkor télen 10 percig szoktam állóhelyben járatni a kocsit. Tegnap reggel 10 perc alatt már 60 fok körül volt a swift pedig este -10 fok volt. Nekem ez épp elég.
-
Doze
aktív tag
válasz
Kornel #14329 üzenetére
van több megoldás is....
ahova a gyári érzékelő van betéve kiveszik, és a vásárolt órának a jeladóját teszik be, csak előtte meg kell nézni hogy stimmel a menet stb. Órákból is van többféle, van ami a nyomást/hőfokot is mutatja, és az már a jeladóban is benne van.
Vagy van egy T elosztó ahová betekerik a gyárit és az ujjat is....
Nekem az óra elhelyezése a bajom, csavarozni, ragasztgatni nem igazán van kedvem... no meg a drótok bevezetése a motortérből stb...
-
pjen
félisten
válasz
Kornel #14329 üzenetére
Régen engem is érdekeltek,sőt most is,előző swift ben simán kicseréltem a kuplung bovdent az út szélén.De 1500 ös ladában volt olaj nyomás mérő,de minek sosem ment fel a nyomás a megadott értékre még 170 nél sem.Ha látnád az olaj hőmérsékletet mennyivel lenne jobb úgysem tudnál beiktatni egy olaj hűtőt.Ha ennyire fontos ez a diagnosztikai kütyü mért nem szereltetsz bele egy mikró kapcsolót,vagy teszed át a tápot az "1"biztiről egy másikra amelyen gyújtás nélkül nincs áram.Én nem akarlak lebeszélni semmiről.
-
Kornel
veterán
ezért kellene berakni egy utólagos olajnyomás -és hőgombát.
van tipped rá, hogy milyet kéne, és kivel belerakatni?
bár te otthon megoldod(#14328) pjen: igen, ez jogos, de engem amúgy is nagyon érdekelnek az autók, főleg műszakilag, autószerelőnek kellett volna mennem, vagy még inkább valami autóipari mérnöknek, bár lehet ráborítanám az asztalt a főnökre, amikor azt mondaná, hogy tervezd meg a dugattyút 200k km futásra
egyébként szerintem az sose árt, ha pár dologgal tisztában van az ember, nem csak beül, és vezet, abból szép történetek kerekednek -
Doze
aktív tag
válasz
Kornel #14323 üzenetére
Nekem most volt hogy a csillaggarázsban állt az autó, pont mikor -13 volt kint..... olyan 7km kellett hogy a mutató középre álljon, akkor volt a víz 75 fokos... a teljes bemelegedés nekem sokkal lassabb, (85-90) de városban ahhoz legalább fél órát kell kocsikázni...
Elég hamar bemelegszik, bár én a fűtést nem adom rá, csak az ülésfűtést, aztán ha meglódult a mutató akkor tekerem át melegre.
Torque: elméletileg, ha pontos súly stb adatokat adsz be neki akkor elég pontosan kiköpi az aktuális motorteljesítményt/nyomatékot.... persze nem valami halálpontos
Olajhőmérő nincsen egyáltalán benne, olajnyomás mérő az van, csak sajnos az ecu nem méri..... csak azt ha nagyon lecsökken, és kivillantja a figyelmeztető lámpát az autóban. (gondolom van valami kritikus határ mikor kapcsol)
Pont azon gondolkoztam más autókból még az olaj hátralévő idejét is ki tudják írni, mert van valami szenzor csövecske ami méri az olaj elektromos ellenállását
talán... meg a hőfokot/szintet
-
Kornel
veterán
de én nem átlagos sofőr vagyok.
bizonyítja ezt az is, hogy az egyik legjobb fogyasztásom van a spritmonitor userek közül a splash-ek között.
nekem kell, hogy ismerjek bizonyos paramétereket, köztük a vízhőfokot is.
amíg nem melegszik be az autó, addig finoman melegítem, nem terhelem, stb.
emellett jó lenne tudni az olajnyomást, és az olajhőmérsékletet is, de ha jól sejtem, ehhez külön érzékelőt kellesz beépítenem majd
ja majd arra leszek még kíváncsi, hogy a motor aktuális számított teljesítményét és nyomatékát ki tudom-e irtani a torque-vel... Doze, működhet ez? -
Kornel
veterán
Szia!
Azért kell folyamatosan rajta lenni, mert a motorhőfokot szeretném látni, ezzel meg ki lehet olvasni az ECU-ból.
Splash-be ugyanis nincs motorhőfok kijelző, kispórolták, egyem meg a lelküket
Amúgy elvileg ez teljesen magyar tervezésű kocsi (motort és váltó persze nem) , és csak itt gyártják az egész világnak. Mondjuk csodálkoznék, ha indiába a maruti gyár nem gyártana belőle... de ezt olvastam valahol.mod:amúgy +4 fokba 3 km alatt üzemi hőmérsékleten van a víz
meg vagyok elégedve a japán mérnökök munkájával -
-
Reaper
őstag
válasz
Mercutio_ #14315 üzenetére
Ja a tank alján a cucc, egy AC nem olyan nagy összeg, az injektor előtt meg úgyis megfogja a szűrő, ami fél év ethanolozás után lassan úgyis cserés lesz, mivel az teljesen kipucolta tényleg a rendszert.
De persze nem jó, ha valaki ennyire hagyja kiürülni, tudom, mert ha viszont egyszer az út mellett fogy ki, akkor lehet benzines kannával sétálgatni. -
Mercutio_
félisten
válasz
Reaper #14314 üzenetére
Kornélka itt leíarta, sőt ahogy nézem lehet az injektornak előbb betesz, az meg bontottból alig van ésaz se olcsó, meg kérdés milyen előélete volt, meddig bírja.
-
-
Doze
aktív tag
válasz
zalman90 #14306 üzenetére
Igazából, a károsanyag-kibocsátásra van kihegyezve a rendszer. Tehát az élő adatok amit menet közben is tudsz figyelni azok a motor adatok, ha hibakód van azt természetesen ki tudod olvasni... legyen az abs/légzsák stb hiba, viszont pl nincs szabványban az abs ezért nem tudod megnézni a kerekenkénti sebességet stb....
Ezek az olcsó fain adapterek egy alap diagnosztikára jó, és azt kell mondjam az esetek többségében pont ez kell.... pl ha valakinek dobálja a hibakódot az autó törlésenként szervízben 5000ehuf, egy ilyen adapter ára
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Linux kezdőknek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Óvodások homokozója
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- LG 27MR400 - 27" IPS LED - 1920x1080 FHD - 100hz 5ms - AMD FreeSync - Villódzásmentes
- Bezámítás! HP Victus 16-D0655NG Gamer notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB W11
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plusz
- Új Dell 13 XPS 9315 FHD+ IPS i7-1250U 4.7Ghz 10mag 16GB RAM 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest