Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
válasz
meroly #13399 üzenetére
volt egy széria ami borzasztó volt.... totalcaron olvastam népitéletben hogy leesett a szelepfedél takaró műanyagja, utána beesett a hűtőventilátorba, szépen elrendezve a dolgokat. Meg a műszerfal egyszerűen meghal, se kép, se hang, vagy ég az összes lámpa meg kiakadnak az órák.... épp mechanikailag/motornak nincs baja, de elektromos hibák tömkelege.
-
meroly
veterán
válasz
AMD Power #13398 üzenetére
Hát érdemes olyat venni azért, főleg ha kirándulásra használjátok.
Meglepő hogy egy VW-ről ilyen tapasztalataid vannak, nekem nem volt, céges autóban volt nálunk Bora, azt nagyon szerették és megbízható is volt.
Na közben kiderült hogy kollegámnak ilyen VW Poloja van most és elég megbízhatónak mondja a kocsit. Használtan vette, most már 14 éves, de semmi gondja vele. -
meroly
veterán
válasz
AMD Power #13396 üzenetére
Átérzem, ebben a kocsiban nem fogsz csalódni, a szerelőm mindig azt mondja olyan mint a csótány, kiírthatatlan, olajat kell rendesen cserélni benne meg karban tartani és elmegy a világ végére.
Egyébként swift-ből is lehet kapni légzsákos, klímás kivitelt, csak ki kell fogni. Én is elszalasztottam egyet az elején, már bánom is, mondjuk az csak 3 ajtós lett volna, de akkor még nem gondoltam át meg nem voltam képben hogy mégis mit akarok, nembaj jó ez ami van, a célnak megfelel.
Milyen kocsid volt?
-
AMD Power
titán
válasz
meroly #13395 üzenetére
Értem én. De nekem erre a célra nincs több pénzem és nem is áll szándékomban többet költeni. Volt már nekem szép "nagy" biztonságos autóm légzsákokkal, klímával stb..... Csak párszor lerohadt alattam. Köszönöm szépen de elég volt. Nekem olyan autó kell amivel magabiztosan eltudok indulni bármerre Mo-n belül és nem kell azon gondolkozni ,hogy mikor megint mi megy tönkre rajta és ha tönkremegy mennyi lesz már megint.
-
meroly
veterán
válasz
AMD Power #13394 üzenetére
Neked kell tudni, így sose vettem még autót, hogy csak kirándulásra, én napi szinten használom, így nem tudom milyen szempontok alapján döntesz, de jól gondold meg. Magam részéről ha kirándulásra vennék autót, akkor nem ezt venném. Hosszú távon jól fogyasztanak más autók is, meg akkor nem mindig lenne elővéve, szóval valami biztonsági cuccokkal jobban felszerelt kocsi mellett döntenék. ABS, légzsák, klíma minimum. Nem akarlak elbizonytalanítani, teljesen jók ezek a swift-ek, de csak városon belül, ha pl kimegyek a városból 20km-re a szerelőhöz, este sötétben már halálfélelmem van. Na jó ez túlzás, de nem érzem magam biztonságban, ezért is ha hosszú távra megyünk, akkor a clioval megyünk, főleg ha visszük a gyereket is.
-
AMD Power
titán
válasz
meroly #13387 üzenetére
Tudom mire gondolsz. Nekem sem a szíve vágya. Főleg úgy ,hogy én elég biztonság mániás vagyok amúgy. Minden téren. De mondjuk ebben az árban arra amire nekünk kell 1x nincs jobb, racionálisabb választás!!! Én mondjuk pont nem főleg arra használnánk. Már ami a furikázást illeti. Mi főleg városon kívül, kirándulásra utazásra használjuk majd,
-
-
aginor
veterán
Sziasztok!
97-es 1.3-as Swift sedanba milyen akkut ajánlotok? Varta Black?
Pontosan melyik típus jó bele? -
meroly
veterán
válasz
AMD Power #13386 üzenetére
Helyes, érdemes megfontolni, de jó úton jársz, ezekkel a kocsikkal nem lehet megszívni annyira, én is ezért döntöttem e mellett. Fiatalon és naivan nem számítottak ezek a dolgok. Fasza kocsit akartunk, bele is mentünk 23 évesen egy 2,2 millás fél éve clio-ba, hát nem mondom hogy megszívtuk mert jó a kocsi, de nem érte meg az árát nyilván. Előtte ugyanilyen swiftünk volt, amit após vett át, azóta is vígan muzsikál nála és fog is még vagy 10 évig ahogy nézem, igen jó állapotban van.
Kocsit hitelre soha többet. Mondjuk gyereket nem szívesen vinném én se hosszú távra a suzukival megmondom őszintén, bár elég sok km van már a lábamban, de a baj általában úgyse önhibájából adódik az embernek, viszont a biztonságérzet nulla, se abs se légzsák, azért ütközésnél elég nagy a kockázata hogy egy másik kocsiban túlélte volna az ember. Én ezt most csak városi rohangálásra használom, arra meg tökéletes. 50-nél is meg lehet halni persze ha a kamion szintén 50-el jön szembe, de ennyi erővel az utcára se menjen ki az ember mert ráesik egy meteor, nem? -
AMD Power
titán
válasz
meroly #13385 üzenetére
Én mindig mindenben ilyen vagyok. Az előző kocsimmal nagyon beszopta* és így próbálok " biztosra" menni amennyire csak lehet. A pénz megvan rá. De még meg kell várnom ,hogy a jövő évi változtatásokat is ,hogy mi lesz bent nálunk a melóhelyen. A pici januárban megjön. Rá kb 3-4 hónapra kell majd csak a kocsi. Addig baromira ráér. Sőt addig az a pénz amit eltankolnék stb... addig az csak növeli a megtakarításaimat.
-
meroly
veterán
válasz
AMD Power #13384 üzenetére
Jól körüljárod a dolgot, biztos jó döntés lesz a végén.
Én nem sokat szaroztam, tudtam mit akarok, lóvé is megvolt rá, csak ki kellett várni, mondjuk így is 1 hónap volt mire meglett.
Ezek a swiftek elérhető áron vannak szerintem, nem akarok senki pénztárcájában turkálni, de egy átlagos kereset mellett is meg lehet venni. Nálunk kvázi második autó, amit csak én használok, de mondjuk ennél bonyolultabb a helyzet, ebbe se megyek beleA Clio az más tészta, annak a szervizelése magasabban kvalifikált fizetést igényel, főleg hogy fékcsere, tárcsa csere és csapágycsere 50 ropi volt
-
hcs57
addikt
válasz
Kornel #13374 üzenetére
A GL-4 és GL-5 között nem csak minőségi különbség van. A legfontosabb különbség köztük, hogy a GL-5-ös olaj jobb EP azaz Extreme Pressure (extrém nyomás) tűrő tulajdonságokkal rendelkezik, tehát jobb kenést biztosít pl. hipoid hajtások esetén. Van viszont egy mellékhatása: a legtöbb GL-5 minőségű olaj olyan agresszív adalékokat tartalmaz, amelyek korrodálhatják a GL-5-re nem felkészített hajtóművek színesfém alkatrészeit. Ezért ilyen olajok nem használhatók ott, ahol GL-4 minőségű olaj az előírás. Kivételt képeznek ezen szabály alól azok a GL-5-ös olajok, amelyek GL-4 jóváhagyással is rendelkeznek. Ezek általában olyan, teljesen szintetikus olajok, amelyek nem agresszív adalékokkal biztosítják a GL-5 tulajdonságot. Onnan lehet felismerni őket, hogy mind a GL-4, mind a GL-5 szabvány megtalálható a flakonon, illetve árban körülbelül dupla annyiba kerülnek, mint egy egyszerű GL-4 vagy GL-5 olaj. [link]
-
Kornel
veterán
-
pjen
félisten
válasz
Kornel #13370 üzenetére
Na kicsit utána olvasgattam,nem nagy kaland mindenkinek ajánlom.Teljesen megoszlanak a vélemények pró és kontra az olajcseréről és a váltó hibákról,egyébként az utolsó kötelezőnél 43000 km nél elvileg cserélték,most még nincs benne 90000 km tehát ráérek.Gyertyát cserélek tavasszal akárhány km lesz benne.
-
Kornel
veterán
válasz
AMD Power #13369 üzenetére
egy jól megtervezett, és legyártott váltó valóban elmehet élettartamáig olajcsere nélkül, de a suzukinál egyik sem mondható el. a váltó egyértelműen a leggyengébb része az autónak, nem véletlen a 45k-s váltóolajcsere periódus, ami a legrövidebb az autógyártók között.
(#13368) pjen : ha most nem 105k-nál, hanem 75-nél cserélsz gyertyát, akkor anyagi csődbe fogsz menni? hidd el, ezeket meghálálja a gép, a váltóolaj csere meg nem opció, hanem kötelező, a gyár szerint is, ami pedig sokszor elég optimista, ld. félszintetikus 10w40-es megengedett olaj, ami vicc, és a szervizek is ezt használják...
-
AMD Power
titán
Én ezzel abszolút nem értek egyet. Bár a Suzukit nem ismerem ilyen szinten. De! VW pl pont ezért hal meg egy csomó váltó. Az emberek azt hiszik ,hogy azt nem kell cserélni, de mikor beáll a váltó vagy 1x széthullik akkor meg megvannak lepődve. Láttam én már olyan olajat amit váltóból engedtek le.
-
-
Kornel
veterán
milyen kocsid van pontosan?
gondolom a 100k-s (ami valójában 105k) gyertyacsere periódusból ítélve swift2/sx4?
itt 45k a váltóolajcsere periódus, legrosszabb esetben is, de sűrű város, vagy szélsőséges használat esetén ez még kevesebb. és ez nem opció, enélkül ezek a váltók meghalnak, lehet akármilyen ismerősöd is, valószínű nem ért hozzá. az swift2-től, de inkább az ignis-től kezdődően a suzuki váltói pocsékok, lengyel gyártmány, néha az előírt váltóolaj csere mellett is szétmegy a nyelestengely csapágy, de egyéb baja is vannak, ez viszonylag könnyen orvosolható. szóval én legfeljebb 45k km-enként lecserélném, de ha városban van használva, akkor inkább 30k km-enként, az olajat pedig 10k km-enként. ja... a gyertyákat cseréltem 75k-nál, előttem csak városban volt használva a kocsi 60k km-t, és simán csereérett volt... csökkent is a fogyasztás utána! -
AMD Power
titán
Szomszédunk nem rég leadta a céges autóját. És elővette otthonról (vidékről) a sokáig állt Swift 1.0 GLX-t.
5 ajtós 300e km van benne újonnan vette 13 éve a nagybátyja. Most ő használja. Megnéztem , bele is ültem ,hogy férek stb. Elég + volt a csalódásom ami a helyet és az első ülés kényelmét illeti. -
trassher
addikt
válasz
Mercutio_ #13350 üzenetére
Ki tudja mi van vele de nekem a szombaton vett boltinak is rendesen cefreszaga van. Szépen mos csak nem értettem mitől ilyen büdös. Tesco-ban vettem, sosem volt még vele baj. Nem hiszek ezekben a csoda cuccokban, mondjuk én jégoldót is magamnak csinálok itthon. 2 dl sebbenzin, 3 dl víz és viszi ahogy kell. A boltinál lefogadom hogy 100szor jobb.
-
Mercutio_
félisten
Ha már szóba jött a hideg : tavaly vettünk 2 liter fagyálló ablakmosot, de csak most vettük elő, amikor betöltöttem elég kellemetlen cefre/körömlakk lemosó szerű szaga volt, nem a szokásos, lehet ez használatra nézve is gond vagy "csak érzékszervi jellegű kellemetlenség"?
-
Doze
aktív tag
Látom belecsaptam a lecsóba.
No ha két hűtőfolyadékot összevetve. Az idő múlásával mindkettő "öregszik", az öregedés nem csak lerakódásokban nyilvánul meg. Csökken a fagyással szembeni ellenállás, ami legfontosabb ha valaki kente már össze a kezét tapasztalta hogy, sikamlós (pl mosóporos víz is ilyen), és ez nem poénból, hanem a vízpumpát keni. Szóval ha rég nem cseréltél, mind1 milyet rakasz bele, csak legyen "friss". Ez legalább olyan fontos mint olajat cserélni. Ha kéket választod, az is ellátja a feladatát, csak sokkal rövidebb ideig, míg a piros legalább 5 év, itt jegyzem meg a szervizkönyv semmilyen szabvánnyal nem példálózik (mint pl a Vw) csak annyit ír hogy alu kímélő legyen.
Visszatérve, a kenésre, a fagyálló nem azért kell -36 fokig bekeverni hogy a tajgán is autózzunk, hanem azért hogy bizonyos térfogatszázalékban benne legyen a kenéshez szükséges cucc
Ez is olyan mint a motorolaj, jó a 10w40, de ha 10 éven keresztül azt használjuk kijönnek a különbségek, a hűtővíznél ugyan ez. De ami a legfontosabb... nem szabad elfelejteni cserélni. Legyen bármilyen minőségű, ha be van tartva a csere akkor nagy baj nem érhet. Ellenben ha nincs csere, akkor lehet számolni kilyukadt csövekkel, lerakódásokkal, beállt vízpumpával.
kornelka: a hőátadás szempontjából nem tudom mi lehet a különbség a fenti folyadékok közt.
Annyi biztos ne rohanj lecserélni, mert most cserélted. De az intervallumra azért figyelj
-
Kornel
veterán
ha már fagyálló... én 4,5 évesen cseréltem a gyári folyadékot, zöld cucc ment bele, nem ilyen rózsaszín alu blokkhoz való, baj ez? az autósboltban (suzukival foglalkoznak) azt mondták simán jó bele, más nem is volt náluk. viszont mióta lecseréltem azt vettem észre, hogy jobban fűt, ha felvenném maxra a fűtést, ki se lehetne bírni bent
-
Doze
aktív tag
az a "kék" fajta.... a prelixnek van zöld cucca, egyébként szín alapján elég nehéz meghatározni, mert a színek nem szabványosak. De ami nem piros az általában a rövid csereciklusú folyadék... (kicsit olcsóbb) a doboza nincs meg?, vagy volt már cserélve valaha?
Egyébként ha nem vagy benne biztos akkor nyugodtan cserélheted, nem nagy munka. Meg nem is drága, viszont a törődést meghálálja
Ha ilyet raksz bele az már elve tökéletes:
olcsó, jó, magyar
-
Doze
aktív tag
válasz
Joker88 #13337 üzenetére
hát 2 dologra tudnék tippelni.
1. lehet valahol levegő maradt a rendszerben.. nem tudom hogy vagy miként.
2. 2 féle fagyálló van az egyik a hagyományos amit sűrűn kell cserélni (2 év), és kék színű. A másik a hosszú ideig bíró(5év), foszfát stb mentes Piros színű.
A "piros" azért is jobb mert nem savasodik el, ami aztán spontán lyukadást eredményez a műtőrendszerben, meg nem nem oxidál, így nincs mi lerakódjon. A kék az régebbi öntöttvas blokkal rendelkező autókba való.
Na most ha neked régi piros az új kék akkor lehet ezért van, de az is lehet hogy pont fordítva történt. Aztán most érzed a különbséget.
-
Joker88
őstag
Cirka egy hónapja kellett lecserélnünk a fagyállót a motorban,mert szétrepedt az egyik hűtőcső,és elfolyt a fagyálló/desztillált víz koncentrátum..
Aztán, szereztünk csövet,megcsináltuk,minden jó.
De !
Itthon volt tartalékban fagyálló,készre kevert, mínusz 37 fokos, MOL gyártmányú ( nem több fél évesnél,mert amikor vettünk a Fordba fagyállót,kaptunk hozzá ajándékba egy ugyanolyan fagyállót,egyet fizet kettőt kap akcióban, a Ford 1.8-as benzines )
Szóval,ezt a -37 fokos készrekevert löttyöt beletöltöttük, majd utántöltöttük kis idővel. Azonban azóta nem olyan meleg a fűtés mint előtte, a kb -20 fokos fagyállóval..
Lehet hogy az ezres swiftnek kicsit sok ez a MOL-os, -37-es fagyálló ? Nehezebben fűti fel az utasteret, meg nem olyan meleg a meleg (ezt jól leírtam)
-
meroly
veterán
Hány liter olaj kell az ezres stiftbe és milyen?
-
trassher
addikt
35nél nekem még sosem ment bele több pedig tudom mikor van benne nagyon kevés.
A mutató jóval E betű alatt, gyújtásnál olyan hangja van az AC-nak mintha egy sugárhajtómű indulna. 40 litert úgy tudok elképzelni hogy miután lekattan a pisztoly ukrán stílusban kitoljuk a kis csappantyút és csorgatjuk bele egészen a betöltőnyílás tetejéig.
-
batai15
félisten
Mi a vélemény az 1.3 16 szelepes swiftről? Föleg a meghibásodások,ill javitási költségek miatt.
-
biker
nagyúr
wr+
A gyerek egy rugással kirugta a háttámla dőlésszög állító csavart a helyéről, oldalra kijött a kasztni ütközésig
próbáltam visszatolni (hosszú recés rúd) de nem sikerült
nagyon erőszakolni kell? vagy volt a végén valami rögzítés? -
meroly
veterán
válasz
AMD Power #13314 üzenetére
Kösz, de már többet nem variálok, jó lesz a matador. Clionkon is az van, semmi gondom nem volt vele.
A régi stiftnek is 40 l-es, ha az empty alá ment a mutató úgy, hogy meg se moccant már indításkor akkor tudtam tankolni 35 litert bele, így gondolom hogy 40 literes lehet.
-
cekkk
veterán
válasz
AMD Power #13312 üzenetére
Az újaknak 40 literes szintén
Bár ez lehet nem válasz neked -
AMD Power
titán
Az 1.3 Swiftnek hány literes a tankja?
-
JoolsNOS
veterán
Sziasztok! Új swiftben a műszerfali órát, hogy lehet beállíttani. 20 percet siet.
Könyvében nem találom. Köszi
-
Kornel
veterán
8490 ha jól láttam... néztem én is, hogy ajánljam itt, de soroksáron egy db se volt tegnap.
a tankra visszatérve, nekem 45 liter a tank, ami egyes autóknál lehet kicsit, de suzuki fogyasztáshoz mérten szerintem elég nagy. ha kigyullad a sárga lámpa, akkor 36-38 liter megy rá a kúton, amiből elmegyek 700-750 km-t simán, ami nekem elég. azt meg senkinek sem javaslom, hogy állandóan porzó tankkal járjon, elég nagy trutyi van a magyar benzintől a tankok alján, nem tesz az jót semminek.
-
Kornel
veterán
válasz
meroly #13289 üzenetére
ha rám hallgatsz, akkor nem veszel használt gumit 6-7k-ért...
9700 Ft-ért vadi új sava van ingyenes szállítással.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Garmin Venu Sq 2 - alaptudás a négyzeten
- Linux kezdőknek
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Path of Exile (ARPG)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ASUS notebook topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! MSI Z390 i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Corsair Carbide Series 200R 600W
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- Gamer Notebook! Acer Nitro 5! Csere-Beszámítás! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD!