Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Ádám16
addikt
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok, és szeretnék egy kis segítséget kérni. 1-es Swiftet szeretnék venni, egyrészt, mert van egy a családban, és bízok benne/ismerem, másrészt pedig azért, mert jó a fogyasztása, és nekem ez a legfontosabb szempont.
A lényeg, hogy 7/5 napot használnám napi 40km-re, ebből 20 városban való közlekedés. A helyzet az, hogy nem tudom, hogy ilyen feltételek mellett mennyivel fogyasztana többet egy 1.3-as egy 1.0-nál.
Jelenleg 1.3 GLX-et vezetgetek, nagyon szeretem, ahogy megy, és tartok attól, hogy az 1.0 ehhez képest lomha lesz, viszont mint írtam, a fogyasztás lényeges szempont.
Valaki, aki jártas a dologban, tudna nekem segíteni, hogy mennyivel eszik többet így egy 1.3? -
Kornel
veterán
-
domojko
senior tag
Nem látott valaki most valahol Suzuki 5w30 olaj+szürő akciót? Valaki linkelt a multkor 8k körüli árban ha jol emlékszem.
-
giigz
veterán
válasz
trassher #13483 üzenetére
Ha ott 290 a benzin itt meg 400, akkor az ugye 50 litert tankolva az 14,5k vs. 20k, az út meg 250 km oda-vissza kb., tehát akkor még rájön 5k, szóval 19,5k vs. 20k
Na jó igazából egyértelmű, hogy 500 Ft miatt nem fogok kijárni
Ha kint 230 Ft lenne, itt meg 430 Ft, akkor már talán megérné, de így nekem semmi értelme
-
trassher
addikt
Okosan kell csinálni és kész. Poroltó mindig kell legyen az embernél ha meg beleköt a rendőr valamibe akkor hívni a nagykövetséget és már hallgatnak is. Büntettek már meg többször is igaz de akkor még nem tudtam hogy így félnek a nagykövetségtől. Régebben nagyon aljasok voltak, nem is tudom mit akarnak az únióban. Csak egy példa: Rendőr áll az útszélén, kitart egy cipős dobozt. 100m-re utána rendőr autó. Megállítanak a kocsiból kiszállva és megmondják hogy gyorsan mentél, bemértek. Megírják a büntit amit ki kell fizess vagy alkudozol velük papír nélkül. Persze hogy megkened őket mert akkor nekik megy a pénz nem a rendőrségnek.
-
giigz
veterán
válasz
Motion_Blur #13480 üzenetére
Igen, először a feketét, utána a pirosat, visszafele meg először piros, utána fekete
-
Motion_Blur
félisten
Akkumulátor cserénél csak arra kell figyelni hogy először a negatív sarut kell lekapni, és után a pozitívat? Visszakötésnél meg először a pozitívat, utána a negatívat, ennyi ugye?
-
trassher
addikt
A határtól 200m-re van 4 darab benzinkút kapásból. 2db ANP, 1db Okko, 1 Db noname. ANP-s benzin jó de mocskosul büdös, eddig ezt tankoltam. Most próbálom ki milyen az Okko-s. A várakozási idő változó. Én általában estefelé megyek, van amikor megjárok másfél óra alatt de inkább több idő. Ukrajnai tankoláshoz kell egyfajta idegrendszer mert ott ha olyan kedvük van úgy lesz*patnak hogy csak pislogsz. Tudnék szép dolgokat mesélni.
-
giigz
veterán
válasz
trassher #13473 üzenetére
Ja, hogy te ott tankolsz, úgy más...
Kb. hol szoktál, a határtól hány km? Mennyit kell várni kb.? Én is debreceni vagyok, a tank 60 literes, lehet megérné átmenni, kivéve ha messze van egy értelmes kút, na meg mennyit kell várni a határon, ilyesmi...
Szerk: Ja most látom, Kisvarsány az meg még sokkal közelebb van
-
dudika10
veterán
válasz
meroly #13467 üzenetére
Mennyire rövidek azok az utak?
Egy 3 ajtós, 1.3-assal szoktam menni szinte mindig 2*20km-t, de én azért kínzom a gépet, és így van 6.5-es fogyasztásom nem túl jó gumikon (vegyesben nyáron hosszabb utakon 5.7 körül volt, de városon kívül végig 105km/h-val, ahol már azért pörög a motor).1.0-val nincs semmi tapasztalatom, de így nekem soknak tűnik.
Vagy az, hogy nyomom a gázt, az azt eredményezi, hogy hamar melegszik és így szívató hamarabb vesz vissza? Fene tudja. -
meroly
veterán
válasz
Kornel #13464 üzenetére
Karba volt tartva szerintem, igazából olajat se kellett volna cserélni még, de múlt héten cseréltettem a biztonság kedvéér.
Szerintem az van, amit írtok, 95%-ban városban használom, ott is rövidebb távokra, akkor meg tök jó ez a fogyasztás, hisz alig melegszik fel a motor, most a hidegben meg főleg. Pedig amúgy nem nyomom neki tényleg, ennél sokkal sportosabban vezetem pl a céges astrákat -
Kornel
veterán
válasz
meroly #13457 üzenetére
nyilvan az se mind1 hogy milyen allapotban van a motor... par elfelejtett olajcsere es maris jonnek a gondok. nem mindom, hogy ez van, de ha 5 km-ekre hasznalod mondjuk, akkor realis a fogyasztas.
mondjuk nalam a splash kevesebbet eszik, mint az ezres swift evett, mondjuk azt tapostam is, 5,7 korul voltam atlagba.
giigz: de az vegyes... neki meg csak varos.
-
meroly
veterán
válasz
AMD Power #13458 üzenetére
Pedig aztán tényleg nem toltam neki.
Jó volt benne egy kis idő, amíg kb 1,5-es gumikkal mentem, mert nem vettem észre rajta hogy eresztene, aztán a szelepcsere megoldotta. Meg főként városban használom és reggel melóig szinte fel se melegszik a motor. Érzem hogy megy a szivató (bocs ha hülyeséget írtam), de hideg motornál hangosabb és érezhetően erősebb is. -
meroly
veterán
6,5 lett a fogyim
Hol itt a "ha tolod neki se megy 5 fölé"? -
Kornel
veterán
na átgondoltam mindent, osztottam, szoroztam, és egyenlőre nem adom el a splash-t, kivétel ha másra kell átcsoportosítanom majd a zsét, mert akkor megy
amit viszont mindenképp meg akarok csinálni, hogy alacsonyabbra kerüljön az autó súlypontja, tehát meg kéne egy kicsit ültetni. nem ilyen boyracer-es stílusban, csak 1 cm-re gondoltam. ez mivel jár, mennyi meló és pénz? gyári gátló maradhat? amit még meg fogok lépni, hogy veszek egy 14-es alut, és rá 185/60 r14 nyárigumit, az is majd' 1 cm ültetésnek felel megja persze csak ha sikerül elpasszolnom az egy szezont futott 90%-os 175/65 r14 uniroyal rainexpert papucsokat... nem kell valakinek? (swift2/splash gyári 165/70 r14 váltómérete)
-
trassher
addikt
96-os csapottseggű swiftben úgy tudom csak kicserélni a féklámpa izzóját ha leszedem a hátsú műanyag burkolatot ugye?
-
Tulkas
tag
Jó estét mindenkinek!
Csak gondoltam leírom már valahova az esetemet az autóval 2000. évj, 1,3 8V SWIFT, mert sehol sem láttam hogy valaki leírta volna a megoldást rá.. Mindig csak a problémákat írják le, ha megoldódik, senki sem írja le hogy hogyan..
Az autó körülbelül fél éve furcsa leállásokat produkált (motorfékezésnél), így több szerelő javaslatára injektort cseréltem.
Közvetlenül ez előtt riasztó csere is volt az autóban. Valószínűleg ki volt véve az aksi.)
Az autó bár már nem állt le, elkezdett az alapjárat "megbolondulni". Fel-le túráztatta magát az autó, és ráadásul sokat is fogyasztott. (5,5 helyett 8-at...) A tüneteket bármilyen fogyasztó rákapcsolásakor produkálta.
Visszacseréltem az eredeti injektort, hátha az új okozza, de nem lett jobb a helyzet...
Így használtam jó ideig, és viseltem a 2-3000-es alapjáratot.. Veszélyes volt, mert motorfék helyett 55-65 km/h tempomatként viselkedett az alapjárat. Kezdtem feladni hogy megtalálom a megoldást..
Több szerelő, és autóvillamosági műszerész "mester" után (akik fél nap után kijelentették hogy nem tudják hol a gond..), ráírtam az injektor.hu-ra, ahol ezt a cikket írták vissza, mint mintapéldát. [link]
A mai nap, a cikk hatására átnéztem az akku testelés környékét, és mint eddig is, azt tapasztaltam hogy be van kötve.
Közelebbről megnézve viszont rájöttem, hogy a karosszéria test-saruk úgy vannak egymásra helyezve, hogy azok nem fekszenek fel egymásra, elnyomják egymást a lemeztől, és a csavar sem túl szoros.
Leszedtem, megtisztítottam, visszaraktam a sarukat elforgatva egymáshoz képest, és így már felfeküdtek egymáson.
Minden tünet eltűnt, az autó tökéletesen működött, így a párommal elindultunk autókázni.
Hirtelen előjött a régi "jól ismert" leállás, így az országút mellett áldogálva kellett gondolkodni hogy mi lehet a gond.. Nem indult.
Szerszámok a kocsiban, légszűrőház le, párom indítózik, de nincs porlasztott benzin!!
(Gyári) injektor ki, megmozgattam a tűt, visszaraktam, indítózás, köpi a benzint, beindult...
És itt jöttem rá hogy nem egy, de két problémám is volt, ráadásul olyan viszonyban, hogy az egyik "eltüntette" a másikat.
A gyári injektort, mint fentebb írtam visszaraktam, mert az újra gyanakodtam, holott nem történt más, mint hogy az autó a hibás testelése miatt megnövekedett alapjárata hatására nem produkálta az eredeti injektorral a "betapadásos" hibát, mivel sosem volt 1500-as alapjárat alatt az autó. Motorféknél ezek a szelepek zárnak, ilyenkor nulla a fogyasztás, de a hibás darabok be is állhatnak ebben a pozícióban. De nekem motorfék helyett ment az autó...
Hazaértünk, visszacseréltem az új injektort, és fél év (rengeteg hajszál, fölös liter benzin, fél kicserélt motortér után) rendben van az autó.Akkorát aludtam délután...
Remélem ez a kis esetleírás segít még másoknak is!
Itt is megköszönném a segítséget B. Gábornak az injektor.hu-ról! -
Doze
aktív tag
válasz
Szakbarbár #13447 üzenetére
Biztos fasza magyar kisipari
....
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Az létezik, hogy az utángyártott alkatrészek annyira pontatlanok, hogy nem lehet beépíteni? Ma vettem 2 db zsanér javítószettet, de nem ment bele a helyére. A bronzpersely átmérője 10,4 mm, a furat meg 10,1 mm volt. Kis méretigazítás után kiderült, hogy az egész művelet felesleges, mert az egész zsanért cserélni kell: a csapszeg és a persely össze volt rohadva, így a zsanér kopott nem a persely.
-
Doze
aktív tag
válasz
Mercutio_ #13444 üzenetére
Nah felmentem az etf weboldalára, az 1.3 és az 1.0 suzukit is kétféle fékrendszerrel szerelték, bosch és valami SU (ne kérdezd nem tudom melyik gyártó) [link] a dobozban az van ami rá van írva. méghozzá a 0846 cikkszám.
Tehát a amihez való. Bosch fékrendszerrel szerelt 1.0 és 1.3 Swiftekhez való.
Magvan.... a másik fékrendszer: Sumitomo
-
Mercutio_
félisten
-
Doze
aktív tag
jaja igazából nincs is olyan túl sok gagyi hozzá.... egy sova, debica, barum sem épp a gagyi kategoria: Dunlop Sport BluResponse-t néztem ki. De jövőre még minden változhat.... ha continál szeretnék maradni, akkor conti premiumcontact 5 de azért azt már drágállom, 32-36 ropit nem adok érte.
Szal jövőre mindenképp csere, ráadásul műszakira is kell vinni... szal át sem menne, kb 1 mili van még a gumin. De azért 6 évet szépen kibírt.
-
AMD Power
titán
Swifthez csak 14" alufelnik vannak? Vagy csak én keresgéltem rossz helyen...
-
Mercutio_
félisten
Haver amikor vette az 1.0-és swiftjét kapott hozzá tartalék fékbetéteket, nemrég mivel eladásra szánták elvitte a szerelőjéhez, hogy új betétekkel adja el a járgányt, és közölték vele, hogy nem hozzá valóak
Valaki felismeri milyen suzukihoz (ha ahhoz egyáltalán) valóak ezek?
Csináltam a dobozról is képet amiben volt, de az lehet nem is az eredeti, a rajta lévő számra rákeresve ezt találtam. -
Doze
aktív tag
jaj.... tegnap lecseréltem a gumikat. Szomorúan tapasztaltam jövőre gumit kell venni
... 205/60R16 méretben a leggagyibb gumi amit kapni lehet 15 rugó, amit most kinéztem az 29 rugó.... mindjárt teszek az sx4 alá valami R14-es felnit
Ja és contipremium contact 2 van fenn (gyári), és a barázdák aljában kicsit szét is van már repedve...
-
Doze
aktív tag
-
AMD Power
titán
Az létezik ,hogy van olyan GLX Swift amiben van klíma de légzsák nincsen? Mert fordítva eltudom képzelni. De így...
-
giigz
veterán
válasz
AMD Power #13420 üzenetére
Tavaly még hittem egy kicsit benne, hogy tényleg valós, de hogy ugyanolyan hőmérsékleten tesztelve 1 év alatt ennyit változzanak az egyes gumik teljesítményei, azt nem hiszem el...
6 fok körül mindkét évben:
Barum fékút 120 km/h-ról Michelin-hez képest tavaly -13%, idén +3%.
Barum kapaszkodás a Michelin-hez képest tavaly -39%, idén -6%.
Zajszint tavaly 1,66 dB a Barum javára, idén 0,5 dB a Michelin javára.Ez vajon hogyan jött így ki? Azt elhiszem, hogy változnak a keverékek évről évre, de hogy ennyit változzanak, azt már nem.
A tavalyi és idei eredmények összehasonlításában egyértelműen látszódik, hogy idén ezek a Focus-ok 120 km/h-ról legalább 5 m-rel később álltak meg, viszont a gumik közötti különbségek sehogyan sem akarnak ehhez igazodni, az megint más kérdés, hogy ha két kocsi között 5-10 m-es (ráadásul típusra azonos, csak fékben, fék kopottságban nem), akkor hogyan lehet egyáltalán az, hogy nem ugyanazon az autón tesztelték? Egyértelmű, hogy már csak emiatt sem lehet köszönőviszonyban a valóssal, mert 1-2 méter különbség simán lehet a fékek állapota között, sőt ha valós eredményeket közölnek tényleg, akkor akár 5 is nagyon simán, és az már majdnem első-utolsó szint...
Tehát tavaly TS 850 és UG 8 között volt 120 km/h-ról fékútban 12% különbség a Conti javára, most pedig 3% a Conti javára. De igazából nézhetnék találomra is bármit, pl. Pirelli vs. Imperial 120 km/h fékút tavaly 14% a Pirelli javára, idén csak 7% a Pirelli javára.
Vagy pl. kapaszkodásban, aminek kb. pontosan annyinak kellett volna lennie, mint tavaly, ugyanis az autó ugyanolyan 1.6-os Focus, Barum tavaly 12,54 másodperc alatt kapaszkodott fel, amivel a legrosszabb lett, idén meg a legjobbak között 6,9 másodperc alatt...
Mivel nem értek nagyon hozzá, az is lehet, hogy hülyeség amit írok, és akkor elnézést, de mivel nem írtak erre magyarázatot, ezért érdekesnek tartom a dolgot...
-
AMD Power
titán
Egy jó kis "valós" gumiteszt.
-
Kornel
veterán
volt biza
nekem teljesen üzembiztos volt, mondjuk 1995-ös volt, apám volt az első tulaj, szóval nem meglepő. egyedül a gyújtásmegszakító kalapáccsal volt gond városban (mindig volt nálam tartalék), nem oda lett kitalálva... a fogyasztás meg tényleg +3-4 liter volt a swifthez képest, de az élmény, amikor tolja a seggét, és csak nézel, hogy most mi van, az megfizethetetlen
egyébként nem kell ahhoz tél se, nyáron is simán lehetett csapatni, ha kicsit porosabb kanyarívet választottál
egyébként nem szidom a swiftet, nekem is volt, de nagyon buta a futóműve, pedig nekem 2003-as volt...
egy előnye kétség kívül volt, ment ment és ment, még a nagy borsodi árvíz se állította meg, átmentem a 30-40 cm-s vizeken simánanyósülés alatt állt a víz
-
trassher
addikt
Nem mondanám egyiket sem jelentősen rosszabbnak. Egyszerűen a swift futóműve fosul van hangolva. A tyúkszaron is pattog de kanyarban meg semmi feszesség nincs benne. 2000-től viszont már jó a futóművük főleg ha megkímélt a kocsi. Barátom vett egy 2001-est nemrég. Mikor vezettem akkor egyből éreztem hogy ez más kávéház.
-
AMD Power
titán
válasz
meroly #13399 üzenetére
A klíma annyira nem izgat. De a két lufi nem lenne egy hátrány. Majd még elválik.
Doze: Én mikor megvettem a kocsit átnézettem. Egy 6e Ft futómű cuccon kívül semmit nem kellett csináltatni rajta (olajon, szűrökön stb kívül..)
1.5 év alatt 12000km mentünk vele. Aközben ezek lettek cserélve.
- Immobiliser elektronika
- Központi zár 2x is. Mikor eladtam már megint nem volt jó. A csomagtartót már zárni sem lehetett!
- Fojtószelep tisztítás
- Gyújtáskapcsoló csere
- Kerékagycsapágy
- Légzsákkábel
- Ismeretlen olajfolyás (magától ömlött órán-száján az olaj)
- Feszítőgörgő csere. Hiba nem javult meg.
- Magától kilyukadt a klíma hűtő
- Ismeretlen motorzajok melegenEz az amiről tudtam mikor eladtam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Peugeot, Citroën topik
- A Redmi 15 5G-t power bankként is lehet majd használni
- Nintendo Switch 2
- Nők, nőügyek (18+)
- A One Ui 8.5 és a Snapdragon 8 Elite 2 már biztos
- Milyen monitort vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen házat vegyek?
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest