Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joker88
őstag
válasz
meroly #12699 üzenetére
ha esetleg nem tetted volna még :
Átírási költség kalkulátor 2013
(vagyis,ennyibe került,hogy a te neveden legyen a kocsi <okmányirodai procedúra > , biztosítást nem számolva ! )
-
meroly
veterán
Kösz srácok. Hát mivel semmit se értek hozzá elhozta nekem, elvittük a szerelőmhöz és ő mondta rá hogy jó, annyi van, hogy holnap elintézik a rajta lévő kölcsönt, elvisszük eredetvizsgára még együtt, majd adásvételi és iratom is át.
Jobb lett volna ha nem kell venni kocsit, dehát így alakult.... viszont örülök hogy sikerült ezres swiftet találnom. -
meroly
veterán
-
Grass
aktív tag
Ezzel szemezek, ma megyek megnézni [link]
Azt mondta 1. tulajtól visszavette a bank kb fél év után mert nem tudta fizetni és így állt valami szalonban 2 évig, ők 5000 km-rel hozták el és akkor helyezték újra forgalomba (2 évig állhatott egy ilyen kocsi szalonban vagy bárhol?). Kb munkába járásra használták napi 2 x 25-30 km-re. Nem márkaszervizbe hordták (bár ahogy anno megtudtam az úgysem jelent semmit hiába van benne márkaszervizes pecsét...).
Kézséges volt az ürge akivel beszéltem elvihetném szervizbe bevizsgáltatni de hát nicns szerviz vasárnap.
Az a baj hogy egyáltalán nem értek hozzá (autószerelős ismerős sincs sajnos). Valami jó tanács, mire figyeljek? Egyáltalán hihetőnek hangzik? -
Doze
aktív tag
válasz
Kornel #12686 üzenetére
Az sx4-en gyárilag a nyári Continental PremiumContact 2, a téli pedig Pirelli snowcontrol.
Nekem mondjuk nyáriban a conti bejött, csak hangos szerintem, a pirelli téli gumma ellenére halkabb.
De a téli gumikban nem nagyon van összehasonlítási alapom... 5. éve vannak meg.
Szerintem télére nem érdemes szélesebb gumit feltenni, nem tud annyira kapaszkodni a hóban.
-
Doze
aktív tag
egy kis magyarázat:
Abs: Az abs, kerék fordulatszámot figyeli, ha hirtelen blokkolást érzékel, csökkenti a fékolaj nyomását. Ezáltal megakadályozva a folyamatos csúszást, (ez mind a 4 kerékre igaz). Tehát ez gumi független. 5km/h alatt nem működik
Esp: A kocsi haladási irányát figyeli, egy giroszkóp segítségével, ha kitör valamelyik irányba az autó, a megfelelő kerekeket fékezve "irányba" hozza az autót. Ehhez van egy kormányszög érzékelő is, tudja merre akarnál menni. Egyébként az esp, az abs egy extra funkciója, csak ő nem csak oldani, de fékezni is tud. Neki sem számít a kerék átmérője, szélessége stb...
-
-
Doze
aktív tag
válasz
anonymus89 #12675 üzenetére
Tényleg nektek a kézifék jól fog? Nekem vizes/száraz úton akármennyire megtépem nem áll be a hátsó kerék.
De ha csak emelkedőre parkolok, akkor is jó erővel meg kell tépni hogy rendesen megfogja az autót... jó mondjuk nem wrc ez, de kicsit gyengusnak találom... azon gondolkodom csak nálam ilyen
-
Doze
aktív tag
-
anonymus89
addikt
Mondjuk azt hozzátenném, hogy én az Ignist alig vezettem jó ha 100km-t lenyomta jogsi nélkül mert akkor még nem volt csak Bátyámmal mentünk el néha kipróbálni mit is tud meg néha faterral cseréltünk én vezettem haza Tiszavasváriból.
6 alá sosem ment a fogyasztás autópályán nem sokszor jártunk vele de akkor persze picit nőtt a fogyasztás klíma nélkül. Az egyik úton lett kipróbálva akkor mentünk 5 személlyel 185km/h-t de inkább rá sem néztem a fogyasztásmérőre.
Sx4-nél azért azt lehet érezni, hogy a súlyához kell az 1.5-ös motor viszont ezt tényleg nagyon eltalálták mert piszkosul stabil pláne a 195/60-as gumikkal. Én már tényleg nem nagyon tudnám összehasonlítani vezetés hiányában. Pedig nekem azt tetszett mikor beindul piszkosul jó hangja volt no de ez már régen volt.Esőben próbálgattam egyszer mikre képes sikerült 360°-ot csinálni ez az autó ami nem borul hanem inkább csúszik ésszerű határokon belül persze.
-
Kornel
veterán
persze hogy imbolyog, mert magas.
a splash-el is ez a bajom.
télre meg akarom próbálni a 185/60 r14-es gumikat, így 1 cm-vel alacsonyabb lenne(emellett jobban felfeküdne az útra), viszont félek, hogy nem-e ártana a futóműnek? más gond lehetne ebből? ABS jeladó nem ad rossz értékeket ilyenkor majd? ESP nincs, max. az ABS-nek zavarhat be a megváltozott külső átmérő. -
Doze
aktív tag
válasz
anonymus89 #12669 üzenetére
Megerősítem én is a 8-9 literes fogyasztást az ignisnél.... nálunk autópályán volt 8,7 L/100 olyan 140-150 tempóban... egyébként 6,5-7 liter körül megállt, lehet ment volna lentebb is....
VVT felírat nem volt rajta, de tuti vvt-s volt. Mert olyan 3700f/percnél lehetett hallani a hangján hogy megváltozik.
Mondjuk szerintem kicsit túllőttek a célon mikor belerakták az a motort, nagyon jól megy... nem is emlékszem a végsebességére.... addig nem is lett hajtva soha. De olyan 160-nál már imbolygott rendesen.
Szerintem az sx4 motorja meg sokkal rugalmasabb, alul is akad nyomaték, de nincs az a hátbaverős érzés négyezer fölött...
-
Kornel
veterán
válasz
anonymus89 #12671 üzenetére
arra gondolok, amit többször kifejtettem már, hogy sokan csak annyit tudnak a vezetésről, hogy gáz és fék. tisztelet a kivételnek, aki ismeri pl. a motorféket, és használja is.
egyébként kis sebességnél nem okoz nagy gondot, hogy nem áramvonalas egy autó, kb. 60-70 km/h-ig jobban "küzd" az autó a gördülési ellenállással, mint a légellenállással, ami kis sebességnél még nem számottevő, viszont négyzetesen nő a sebességgel. tehát ha a rossz alaktényezőjű kocsival gyorsan mész, akkor hiába csinálsz bármit, sokat fog fogyasztani.
-
Kornel
veterán
válasz
anonymus89 #12669 üzenetére
mondjuk sokan nem tudnak vezetni, a 8-9 literben az is benne van, viszont az ignis kocka formája és nagy hasmagassága nem teszt jót a fogyasztásnak, ez tény.
-
anonymus89
addikt
Nekünk is volt Ignis kb. 43E- km-rel ment el 7 évesen és így cseréltük SX4-re. Sokan panaszkodtak, hogy mennyire zabál az autójuk legtöbben ilyen 8-9 l-t motyogtak mindig. Az is igaz, hogy ebből 2-féle motor létezik a VVT-s verziós és a sima: "The M13A displaces 1.3 L (1,328 cc); bore is 78.0 mm and stroke is 69.5 mm. It has a 9.5:1 compression ratio and has two variants: one with variable valve timing (VVT) valvetrain (as found in Suzuki Swift), the other without (Suzuki Jimny, Suzuki Ignis)." Bár a miénken nem volt VVT felirat. Nekünk így is kijött 6-7 l között viszont az 1.3 93LE-s motorjával dinamikusabb és a hangja is jóval szebb volt mint most az SX4-nek.
-
Kornel
veterán
ha 800 a keret, akkor tényleg nem fér bele, csak jelezni akartam, hogy ha nem akarsz 8+ literes fogyasztást, akkor kicsivel többért van más is, a 93 vs. 86 LE pedig szerintem nem olyan nagy különbség, és csomagtartóját kivéve ugyanakkora a két autó.
splash:
Hosszúság (mm): 3715
Szélesség (mm) : 1680
Magasság (mm): 1590
Tengelytávolság (mm) : 2360
Nyomtáv elöl (mm): 1 470
Nyomtáv hátul (mm): 1 480
Alvázmagasság (mm): 145
Csomagtér:
Lehajtott hátsó ülésekkel (l): 573
Felhajtott hátsó ülésekkel (l): 178ignis:
Hosszúság (mm): 3770
Szélesség (mm): (kerekek feletti párkánnyal) 1605 (1630)
Magasság (mm): 1565
Tengelytávolság (mm) : 2360
Nyomtávolság- elöl (mm): 1420
Nyomtávolság- hátul (mm): 1410
Padlólemez magassága (mm): 170
Csomagtér (lehajtott hátsó ülésekkel) (liter) 236 (526) -
Cheesy
őstag
Óratekerés
Szánalmas ez az ország, hogy az óratekerést elítélik, de 149.000km-el akarnak az emberek 10-13+ éves autókat venni
Elhanyagolható az a réteg akik csak ilyen keveset használják az autót.
Egyik kedves barátom vett pár hónapja egy Peugeot 7 személyes egyterűt, talán 7-8 éves az autó. Ültem benne, minden randben van, pici kopások a kárpitokon itt-ott, belefér, én is megvettem volna. 130.000km-el vette, tisztában volt vele, hogy egy ekkora dízel autóban több van ennél. Annyi hozzátartozik a dologhoz, hogy egy vadásztársaságé volt, akik 1-2 HAVONTA vitték márkaszervizbe, karbantartani, mert ezt valamelyik boss használta. Az autón látszik is a törődés, mert ahogy mondta megjárták vele 2 hete Horvátországot a családdal és nem érezni a motoron, hogy széthajtott.
Az autó kereskedőtől származik, visszakövette a barátom az autó szerviztörténetét utólag (felkereste az előző tulajt) és kiderült, hogy kb. 600.000km(!) van a motorban. Tehát a kereskedő ránézett az autóra és az állapotához állította a km számlálót. U mad? -
Grass
aktív tag
válasz
trassher #12614 üzenetére
178 vagyok. Wagonr-t vezettem, ott nem volt ilyen gondom így szerintem ebben sem lenne, de Ignis vezetőülésen még nem ültem mondjuk...
kornelka
A linkelt darbokat gyorsan el is vitték, most két kiszemelt van amiket magánszemély árul. Magánszemély is simán átverhet főleg hogy az óratekerők akár házhoz is mennek. Talán még nehezebb is utána nyúlni mint egy kereskedőnek aki minidig ott van az adott telepen. Magánszemélynél még festékvastagság mérő sincs így arra kell hagyatkoznom amit mondanak nekem (legalább is nekem nincs rétegmérőm hogy azzal járjak).
A splash azért jóval kisebb mind méretben, mind motoroban és százezreket kéne hozzátenni amit nem szeretnék. 8 kiló körül van 1-2 normálisabb Ignis, első autónak szerintem megfelelő. Szóval ha valaki tud megbízható eladó Ignis-t az nyugodtan jelezzen. -
meroly
veterán
-
meroly
veterán
-
fefe9
tag
válasz
trassher #12654 üzenetére
Audi 80 témához nem értek, nem ismerem a típust, talán nem is annyira szerencsés így össze hasonlítani őket, bőven nem egy kategória, de értem az érveidet.
Teljesen egyetértek abban, hogy ilyen esetben a kevés futás inkább ártott, mint használt a verdának, kvázi bejáratva sem volt még - feltéve ha igaz a hirdetésben foglalt óraállás.
Végszóként: szerintem ennyi pénzért nehezen fog elkelni a Swift.
-
trassher
addikt
Jó én meg gyalog vagyok. Ennyi futás mellett ennyi idősen nagyrészt állnia kellett a kocsinak ami rosszabb mintha mennének vele. Ennyi pénzből hozok kintről egy patika 80-as audit és még le is papírozom meg rendbe vágom aztán hadd menjen még 20 évet.
Cheesy: Azért illatosítóra is elmegy elég pénz, nekem éves szinten 6 ezer.
2 hetente veszek egyet, darabja 250 forint általában.
-
fefe9
tag
-
Cheesy
őstag
Excel tábla you say?
(Az a kis szünet az elején azért van, mert egyetlen alkalommal nem tankoltam tele az autót.)meroly: Vesd össze, a fogyasztásomat a hónapokkal. Télen, a -10 fokos indításnál tovább is marad ám rajta a szívató. Tehát a fogyasztási adatokat úgy kell nézni, hogy télen minden autó többet eszik a kezdeti dúsítás miatt.
-
Kornel
veterán
válasz
meroly #12648 üzenetére
én 5,5-ből jártam átlagba az ezressel, de az vegyes volt, és nyomtam neki, de kegyetlenül
max. 7,5 liter volt!
min. 4,38 liter, csak országút, nyáron, nem nyomva...
a splash-em is kb. ennyit eszik, kb. annyival kevesebbet, mint amennyivel kevésbé nyomom neki -
Cheesy
őstag
-
Cheesy
őstag
1995 stiftem, feltüntetve az összes költség amiben nekem 2010.12 hó óta van, a vásárlás napjától.
Jó, ilyen új ablaktörő, illatosító nem került feltüntetésreOh, nameg én tervezem, hogy megválok tőle! Remélem 0,5 éven belül összegyűlik a pénz egy újabbra
-
válasz
meroly #12640 üzenetére
Kocsim még nem volt (de 1.0 Suzit vezetek alkalmanként), szóval nyilván a legdrágább kategóriában leszek, a benzin pénz kicsit több kb 10.000, de a többi tétellel számolva amiket írsz, a fix költség a havi 3.000 - 13.000 Ft (áll az autó és a napi munkába járás). A javításokat meg ...
A biztosítást nyilván úgy fizetem, hogy a legolcsóbb legyen, ja és a korom viszonylag fiatal, bár már annyira nem, jó lenne pár évvel fiatalabbnak.UI: Nyilván a korából adódóan lesz mit rákölteni idővel, de ezt nem úgy számolom, hogy akitől veszem előre mondja, hogy mehet vele, de nem ajánlom, mert szétesik..., lehetőleg olyat vennék ami "megkímélt", vagy napi használatban van.
UI2: Szerencsére a munkahelyemen bent, akad autószerelő, valamennyire a munkadíjakat meg tudom spórolni. -
Doze
aktív tag
jaj el is felejtettem írni az asszonynak sikerült kinézni egy autót, ami jó vétel lehet kispénzűeknek
Mivel stift nem kellett (nem teszik az asszonynak), 1000 autó átnézése után. Valószínűleg egy Clió I lesz megvéve kemény 150.000Ft ért... nem rohad, futómű egyben, motor rendben. 170.000km van benne. kicsit a lakkozás pattogzik.
De első autónak jó lesz az... elég kis fürge az 1.2-es motorral (60Le)
-
Kornel
veterán
válasz
meroly #12640 üzenetére
álljon meg a menet...
ha megvesz egy használt autót, akkor rögtön vezérléscsere! na már most ott kapásból elmegy 30k. egy ilyen idős autónál pedig lesznek hibák, ezt garantálom neked. egy féltengely, egy szilent, stb. mind pénz, főleg a munkadíj. emellett még nem vett rá gumit se... ennyi pénzért jó gumival nem vesz autót, ezt garantálom. 4 gumi (ilyen kevés futásnál érdemes csak télit használni) minimum 35 ezer. használtan 20, de én nem vennék... és akkor még hibátlan az autó, ilyen dolgok, hogy fék, kuplung, még sehol sincs...
egy ilyen autóra simán ráköltesz 100k-t, úgy, hogy nagy baja még nem volt.
persze lehet járni rossz fékkel is, százéves gumival, csak kérdés megéri-e. -
meroly
veterán
Nos. Az üzemanyagot te is ki tudod számolni, nálam 8000 Ft/hóra jött ki, 350km/hónap, 5 literes fogyasztás és 450 Ft-os benzinár mellett. Ezen felül a kötelező, ami szintén nagyon sok mindentől függ, de átlagban havi ezresből megvan, ha egész évre kifizeted, gondolom hozzám hasonlóan a fiatalabb korosztály lehetsz, nálam 14ezerre jött ki egy évre asszem. Súlyadó 8-9ezer egy évre. Nem tudom, általános szervizre sose számoltam, ha jött akkor fizettem, eddig Clio-m volt, azzal nem hasonlítom, de mondjuk egy ötöst azért éves szinten érdemes számolni, és lehet keveset mondtam egy majd' 20 éves autónál.
Szóval számokban:- tank 8000.-
- biztosítás (hónapra vetítve): 1000-1500.-
- súlyadó (hónapra vetítve): 650-750.-
- egyéb 500.-Összesen: 10150-10750 körül megúszol egy hónapot.
A biztosítást érdemes legalább fél évre előre kifizetni, így olcsóbb. A súlyadó március 15-ig és szeptember 15-ig fizetendő két részletben.
-
Doze
aktív tag
Persze valaki azért vesz autót, hogy a garázsban álljon, tök életszerű.
Ha egy autó nem volt ripityára törve soha, nagyjából karban volt tartva, a belterét nem lakták le. Némi takarítással+külső polírozással szinte teljesen újjá lehet varázsolni... Aztán mindenkinek a bőre vastagságára van bízva mit hazudik bele, és mit nem.
-
Hello
0,5 éven belül akarok majd venni egy Swiftet, kb. 200.000-em van rá, így kb. a 1993-1995-s évjáratok között jöhet szóba. Mennyibe kerül havi/éves szinten a fenntartása ?, ha kb éves szinten 4.000 km-t megyek vele (főként ősz vége, tél, tavasz eleje), nem fogom agyon hajtani, mert munkába járásra kell elsősorban (napi 2 x 11 km) (ok tudom ez függ az állapotától, erre csak azt mondom a korának megfelelő). Valakinek esetleg valami tól-ig összeg ?
Köszi előre is. -
fefe9
tag
Uhh, ez nem semmi, már persze ha igaz:
hahu hirdetés, 2003-as Swift Sedan alig 4000!!! km-el:
SUZUKI SWIFT Sedan 1.3 16V GLX Cool IV. 3942KM!!!!!
Képek alapján akár valós is lehet...
Az ára viszont kissé túlzás szerintem. -
Reaper
őstag
válasz
batai15 #12625 üzenetére
A sedan előnye, hogy én pl simán el tudtam hozni vele egy 6 személyes üvegasztalt lecsukott csomagtartóval, vagy le tudtunk menni vele 4en a tengerpartra normális körülmények között, minden csomaggal.
Az 5-3 ajtós annyiból jobb, hogy könnyebb vele parkolni, és magasabb cuccokat, pl szekrény könnyebb beletuszkolni.
A sedanból mint mondtam én már csak 1.6ost vennék, jobb a futómű, fék, és általában full extrás, és annyival nem drágább, mint az 1.3, viszont nyomatékosabb, stabilabb, jobb.
Lehet hülyeség de nekem a sedanban megnyugtató, hogy ha valaki nem áll meg mögöttem, és belémjön, akkor kicsit több a gyűrődő zóna.
Hirtelen ennyiAz meg teljesen egyéni, de nekem a sedan formája sokkal jobban tetszett mindig is
-
Doze
aktív tag
Itt van néhány kép az ülés szereléséről
Összerakni fordított sorrendben
Ja és el kellet menni bevásárolni, mert nem volt itthon torx csavarhoz crova
-
batai15
félisten
Sziasztok. Swift sedannak van előnye/hátránya a sima változathoz képest?
-
aginor
veterán
Sziasztok!
98-as Swift löghárító és sérvédő szerelési rajzot hol találok, ha szétszedném?
Köszi!
-
Kornel
veterán
sz sx4-nek vajon jobb/nagyobb ülése van, mint a swift2/splash-nek?
vagy csak a swift sport ülése a jobb? -
Kornel
veterán
válasz
trassher #12614 üzenetére
én ugyanennyi vagyok, és a splash-ben kényelmesen elférek. igaz magam mögött nem férnék el hátul, nagyon nem
ami idegesít néha, azok a kényelmetlen ülések, amik az új swiftben is vannak... nem fér be a vállam, meg a lapockám rendesen, kitámasztja az ülés széle... lehet ebbe normális ülést szerezni? úgy, hogy ne kelljen hegeszteni!
-
Kornel
veterán
ennyi a max. keret?
kicsit hozzáraksz még, és veszel egy 2008-as splash-t.
méretre ugyanekkora, viszont 2-3 literrel kevesebbet eszik. (5-6 között elvan, az ignis 7-8)
ha ez kell, akkor nézesd át jól, máshol, volt már hogy valamelyik kereskedés tekert órát, cikk is volt róla, pont suzuki volt. -
Grass
aktív tag
Suzuki Gusztávval van valakinek bárminemű tapasztalata?
Ezzel az autóval szemezek: L:http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/ignis/suzuki_ignis_1.3_glx_ac_38.690_km_1_ev_garanciaval-7199091][link]
Csak nehogy a márkakereskedő verjen át.. -
Kornel
veterán
[link]ezt azonnal megvennen ha atvizsgalason megfelel, hiaba 1.3-as!
sry, telorol nem tudok rendesen linkelni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Lexus, Toyota topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Gitáros topic
- Milyen okostelefont vegyek?
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Milyen videókártyát?
- A HyperOS 3-ra helyezi a fókuszt a Xiaomi
- Autós topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 16GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync