- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Dell notebook topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kisérlet tápokkal és egy nagy kérdőjel!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Igen, ezzel már a korábbi start-ok idején is ment a játék.
Ez a Prime is lesz majd OC meg non OC. Non OC az MSRP, OC pedig +100 dodó.
Mondjuk régen a TUF-ból is volt non OC - MSRP. Persze néhány, csak mutatóba.De szerintem az Asus már kinőtt ebből. A matrica is feláras már a dobozban.
Viszont a kevésbé feláras gyártóknál azért több olcsóbb modell lesz.
[ Szerkesztve ]
a dog may just be a couple chapters in your life, but you're their whole book
-
félisten
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Quadgame94 #47892 üzenetére
Én az MCM-be látok lehetőséget, ha arra lépnek.
Amúgy nekem nem kerek valami ezekben az adatokban továbbra sem. A 4070 hez képest 25 % kal nagyobb a fogyasztás és az órajel nem növekedett igazán jelentősen. nem igazán tudom hova tenni ezekkel a kiközölt adatokkal egybevetve.
Igaz ez kb az összes új SKU-ra is.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
csab991
senior tag
válasz S_x96x_S #47889 üzenetére
Én most tervezek váltani 3070-ről. A 4070 TI Super és az 5070 TI (ha megjelenik) a két kiszemelt kártya, de látva a minimális különbségeket nyers teljesítményben, nem annyira egyértelmű melyik lesz az ideális választás, főleg az újonnan 4070 TI Super átlagban már 400k-tól kapható.
-
S_x96x_S
addikt
Egyenlőre a pesszimizmus dominál - már az X-en.
"""
Adding the SUPER variant makes the RTX 50 look even more of a disaster.....
4080S- 5080 ~13%
4070TI S- 5070TI ~9%
4070S- 5070 ~3%
https://x.com/9550pro/status/1879882998138786191Mottó: "A verseny jó!"
-
Busterftw
nagyúr
válasz Quadgame94 #47887 üzenetére
Nagyobb ugrasok is voltak gyartastechnologiaban, ami nagyobb fejlodest tett elerhetove.
1070 - 16nm
2070 - 12nm
3070 - N8 (Samsung)
4070 - N4
5070 - N4PNe csak azokbol indulj ki, akik valtani akarnak. A 5070 az fogja venni, aki ennyiert keres kartyat vagy vesz gepet.
"de ha a 9070 70-100 dollárral olcsóbban hozza a teljesítményét akkor nagy gondban lehet ez a kártya."
Igen ezt mar hallottuk az elmult 3-4 generacioban, ott van 50-100 dollarral olcsobban a Radeon, ki venne ezt. Aztan latjuk mi a realitas es kibeszeltuk ezerszer.
Az AMD-nek agresszivabbnak kell lennie, vagy sokkal jobbat kell hoznia kozel ugyanannyiert. -
Quadgame94
őstag
xx70 Class Evolution Pascal óta
GTX 1070 100% - 379 USD
RTX 2070 135% - 499 USDRTX 2070 100% - 499 USD
RTX 3070 150% - 499 USDGTX 1070 100% - 379 USD
RTX 3070 202% - 499 USDRTX 3070 100% - 499 USD
RTX 4070 120% - 599 USDRTX 2070 100% - 499 USD
RTX 4070 183% - 599 USDRTX 4070 100% - 599 USD
RTX 5070 110-115% - 549 USDRTX 3070 100% - 499 USD
RTX 5070 132-138% - 549 USDVRAM limites helyzetben:
RTX 3070 100% - 499 USD
RTX 5070 145-150% - 549 USDEbből mindenki azt vonja le amit szeretne. Én azt gondolom, hogy a sokak álltal szidott RTX 4070 is bőven egy jó vétel volt egy 2070 tulajnak. 3070 tulajoknak csak úgy jó, ha 700-800 dollár környékén vette a chiphiány közepette. Csak Ők már valszeg váltottak 4070 Superre, vagy Ti-ra. Ki fog 5070-et venni? Biztos lesz rá kereslet... de ha a 9070 70-100 dollárral olcsóbban hozza a teljesítményét akkor nagy gondban lehet ez a kártya.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Quadgame94 #47885 üzenetére
A DXR-t az MS hozta létre.Már nem tudom hányadik verziónál jár. Annak a gyorsításra mindenki alkothat saját belátása szerint hardvert...
Hasonlatként lásd Dolby Vision. egy szabvány a TV-k pedig próbálják a legjobbat kihozni belőle. Gondolom a Samsung is hibás amiért megalkotta a QD-OLED panelt hogy növelje a fényerőt ...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
TESCO-Zsömle
félisten
-
félisten
Update: We have details on L1- and L2-Caches.
GeForce RTX 5080: - L1$: 10.752 kB - L2$: 65.536 kB
GeForce RTX 5090: - L1$: 21.760 kB - L2$: 98.304 kB
L1$ is still 128 kB per SM.
So no increase there, as well as for the L2$ capacity.
[link]"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
FLATRONW
őstag
válasz -=RelakS=- #47877 üzenetére
Minek ellenség, ha ilyen szövetségesünk van.
A lengyelek, meg a balti államok jó csicska módjára ugrálnak nekik, még is ezt kapják. -
S_x96x_S
addikt
"NVIDIA GeForce RTX 5090D for China has limits on AI, cryptomining and multi-GPU configs, gaming not affected"
https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-rtx-5090d-for-china-has-limits-on-ai-cryptomining-and-multi-gpu-configs-gaming-not-affectedEz a Multi-GPU tiltás ( még a Linux -on is ! ) - technikailag elég érdekes lesz.
Mottó: "A verseny jó!"
-
Raymond
félisten
-
S_x96x_S
addikt
válasz -=RelakS=- #47877 üzenetére
még az Nvidia is megszólalt ...
"NVIDIA Statement on the Biden Administration’s Misguided ‘AI Diffusion’ Rule"
January 13, 2025
https://blogs.nvidia.com/blog/ai-policy/Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
az USA új AI/GPU exportálási szabályai alapján
3 kategória lett kialakítva.Magyarország - a középső kategóriába került ( Tier 2 ) ,
( egy kicsivel jobb kategóriába mint Kína,
de rosszabb kategóriába mint a Németek vagy az Angolok. )
Ha ez így megy tovább,
lesz egy újabb RTX 5090 kategória a "D" mellett
direkt a Tier2 -es "sárgával jelölt" országoknak.-------------------
Portfolio: Áll a bál: Lengyelország után újabb két NATO-tag akadt ki az Egyesült Államok legújabb húzása miatt[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
válasz Busterftw #47874 üzenetére
ez
https://www.trendforce.com/news/2025/01/15/news-tsmc-faces-order-cut-fears-as-amd-broadcom-and-nvidia-reportedly-slash-cowos-s-demand/
pontosabb és jobb cikk - ami alaposabban próbálja körüljárni a pletykákat.draft gépi fordítással ( és a hivatkozott sajtóra linkek - az eredeti angol nyelvű cikkben )
"""
A TSMC január 16-i eredménybeszámolója előtt piaci pletykák keringenek arról, hogy az öntödei óriás legnagyobb ügyfelei csökkentik CoWoS-S megrendeléseiket.
A Commercial Times szerint az AMD és a Broadcom állítólag lemondja a korábban lefoglalt CoWoS-S kapacitást a kereslet lassulása miatt, míg az NVIDIA inkább a fejlettebb CoWoS-L technológiára helyezi át rendeléseit.
Csökkentett CoWoS-S rendelések?
Az Economic Daily egy másik jelentése arra figyelmeztet, hogy az NVIDIA akár 80%-kal is csökkentheti CoWoS-S rendeléseit a TSMC-től és az UMC-től, ami becslések szerint 1-2%-os bevételcsökkenést eredményezhet a TSMC-nél. A jelentés szerint a rendeléscsökkentés oka lehet az NVIDIA Hopper platformjának leállítása, az új GB200A termék korlátozott kereslete, valamint a GB300A iránti viszonylag visszafogott piaci érdeklődés.
A Commercial Times azonban azt állítja, hogy a TSMC CoWoS technológiája iránti általános kereslet nem változott, és az NVIDIA GB300A iránti igény várhatóan fokozatosan növekszik 2025 második felében.
Jensen Huang tajvani látogatása: A CoWoS kerül reflektorfénybe
Figyelemre méltó, hogy a 2025-ös CES után az NVIDIA vezérigazgatója, Jensen Huang Ázsiába utazik. A Commercial Times szerint Huang az NVIDIA év végi tajvani ünnepsége mellett találkozik az ellátási lánc kulcsfontosságú partnereivel, köztük a TSMC-vel és az ASE Group leányvállalatával, a SPIL-lel, hogy tárgyaljanak a CoWoS kapacitásról.
A TrendForce szerint 2025-ben az NVIDIA stratégiailag kívánja előmozdítani a B300 és GB300 sorozatot – amelyek CoWoS-L technológiát használnak –, így növelve a fejlett csomagolási megoldások iránti keresletet.
A B300 sorozat várhatóan 2025 második és harmadik negyedévében indul, míg a B200 és GB200 szállításai 2024 negyedik negyedéve és 2025 első negyedéve között kezdődnek, ahogy azt a TrendForce megjegyezte.
A TSMC CoWoS kapacitásbővítési tervei az Innolux gyárában
A piaci pletykákat figyelmen kívül hagyva a TSMC állítólag jelentős lépéseket tesz a CoWoS kapacitás bővítése érdekében. A Commercial Times szerint, miután megszerezte az Innolux déli tajvani gyárát, a TSMC a CoWoS-L kapacitásbővítésre helyezi a hangsúlyt, hogy kielégítse az ügyfelek igényeit. Ipari források szerint az eredetileg CoWoS-S gyártósorokkal tervezett létesítmény most a CoWoS-L-re fog koncentrálni.
Érdemes megjegyezni, hogy az NVIDIA B200 chipjeinek hozama állítólag elmarad a TSMC belső szabványaitól. A jelentésben hivatkozott források szerint, mivel a CoWoS-L technológia a felső réteg chip, az interposer és a HBM összetett csomagolását igényli, a TSMC kapacitásnöveléssel kívánja ellensúlyozni a hiányt.
A Commercial Times egy másik jelentése szerint a Tainan-i létesítmény (AP8), amelyet korábban az Innoluxtól vásárolt, 2025 végére kis léptékű termelést indít, és a TSMC CoWoS kapacitása várhatóan megháromszorozódik, 2026 végére elérve a havi 90 000 ostyát
"""Mottó: "A verseny jó!"
-
Busterftw
nagyúr
válasz Quadgame94 #47872 üzenetére
A problemahoz hoztak megoldast. Ertenem a hasonlatot, ha kihoztak volna az RT-t, aztan szenvedjetek vele. Az RT-t pedig nem ok alkottak, tobb evtizedes dolog.
-
Quadgame94
őstag
válasz Busterftw #47871 üzenetére
Kitalálnak/Bevezetnek egy új technológiát khm.. "innoválnak" majd ez problémát okoz a teljesítményben. Erre a problémára (amelyet Ők alkottak) bemutatnak egy újabb "innovációt" hogy ellensúlyozza. Ha valaki nem kér ebből az "innovációból" (RT, PT, Neural Shading etc.) akkor pedig marad neki 10 százalékos előrelépés (4070 v 5070), jó esetben 20% (4070 Ti v 5070 Ti). Persze annyival árnyalnám a dolgot, hogy előző generációról nem mindig érte meg váltani, de még így is többször érte meg mint nem. Pascal-ról - Turingra nem érte meg, de Turing-ról Ampere-re megérte (még az inflálódott árakkal is, mert a Turing használt eladási ára is felment). Ampereről Ada-ra megintcsak nem érte meg, és most Ada-ról Blackwellre megintcsak nem éri meg. Itt most azonos árkategóriát/osztályt nézve értem.
Az igazi gond: Ha ilyen kicsi előrelépések lesznek gen over gen esetében, akkor már lassan két generációt is fog érinteni az, hogy nem éri meg váltani. Egy RTX 3070-ről teljesítmény szempontjából megéri majd váltani 5070-re? Mivel alig lesz 10 százalékkal gyorsabb a 4070-nél így az aki most várt és nem vett 4070-et jó nagy hülyének van nézve. Azt hitte kap legalább 30% előrelépést és akkor vált, mert az már ugye szignifikáns. Erre kap 10-et.
Az RTX 5070 alig lesz 35-40%-al gyorsabb a két gerenációval ezelőtti 3070-től
A 3080 Ti még mindig gyorsabb lesz
Szerk.: DLSS az egyik legjobb dolog ami történt a GPU piacon mint innováció.
[ Szerkesztve ]
-
-
hokuszpk
nagyúr
nincs ezzel problema, mindig voltak eloremutato technológiák, amik aztán vagy megmaradtak, vagy nem. De a pc iparban általában az maradt meg, amit a nagytöbbség támogatni tudott. Már az ősidőkben -- bár az eredetit az IBM csinálta és magának -- a bios azért volt, hogy elfedje a sokféle hw közti különbséget. Ha aszontad, hogy
mov al, $41
mov ah, $0a
int $10biztos lehettel benne, hogy tokmindegy, hogy Hercules, Cga, Ega vagy éppen már Vga kartyad van, odapottyint a cursor poziciójába egy "A" betut.
a directx ugyanezert jott letre, volt sokfele grafikus kartya 3d supporttal, aztan mar akkor is problemas volt, hogy melyiket tudja az adott program kihasznalni. Imadtam az Unrealt a Diamont Stealth ( Savage 4 ) kartyamon S3 Metal apival, -- ment 1024x768 -ban teljesen jól -- de sajna nemigazan volt több jatek, ami kihasznalta volna. Pedig micsoda fenyek es tukrozodesek voltak a var elotti hidon
lehet különcködni, sponzoralni az NVnek nagy gyakorlata van ebben, de hosszutavon ugyis az lesz, amire az sw fejlesztok es az MS rabolint.
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért a neurális shadereket ne keverjük ide. Azokat tök egyszerű lesz támogatni a DirectX új shader modell frissítésével, hiszen abban jönnek a kooperatív vektorok. És ennyi. Nem kell semmi más hozzá, ráadásul ezeket azért visszafelé is elég jól támogatják a meglévő hardverek. Nem csak az érkező generáció, hanem már az előzőek is. Még a Qualcommnak a rém buta Adreno IGP-je is tudja támogatni. Tehát ez egy olyan képesség, amelyre a hardver már most ott van több tízmilliónyi user számítógépében. Nem kell hozzá új GPU-t vásárolni.
A többi dologgal sokkal nagyobb munka van. Például a Displaced Micro-Mesh Engine, vagy a Opacity Micromap Engine azért nem terjedt el semennyire, mert kétszer kell hozzá megtervezni a tartalmat a játékba. És itt a geometriára kell gondolni. Ez a gond velük, illetve általában a geometriát érintő fejlesztésekkel. És amíg ezek szabványosak, addig ez vállalható, mert akkor tervezed erre a tartalmat, de kétszer senki nem fogja ezeket letervezni és szállítani. Emiatt nem ugyanaz a dolog, mint mondjuk a neurális shaderek vagy a SER esetében, amelyek ugye nem növelik meg egy 4 évig fejlesztett játék fejlesztési idejét 6 évre. Vagy, ha 4 év alatt végezni kell, akkor nem kell másfélszer több embert alkalmazni, hogy legyen letervezve kétszer a tartalom.
#47867 gbors : Nem is mondtak mást. Az NV elsődlegesen a DLSS4-gyel hangsúlyozza a teljesítménynövelést. Alma-alma vonalon nem mondanak annál többet, amit megmutattak a mostani dián. Ezt csak azért rakták bele így, hogy senkit se érjen váratlanul, és ezt ki is hangsúlyozták. Ez azért fontos, mert így kritikus szempont azt hangsúlyozni, hogy DLSS4-gyel jön majd a teljesítmény, amiről szólniuk kell majd a teszteknek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Igen, ebben a gondolatmenetben ez a következő logikus lépés, és pont ezért nem győz meg egyáltalán. Ha a pixelméregetéssel 15%-ra becsült RE4 javuiás a best case, akkor az átlagos sebességnövekedés 10% körül vagy alatt lenne. Ezt meg végképp nem indokolja semmi.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
félisten
válasz hokuszpk #47863 üzenetére
Én a DF 90 perces elemzését megnézve [link] azt látom hogy jelenleg is működőképes fejlesztések( SER 2.0, mega geometry) és az elkövetkező 3-5 évre elöremutató technológia.
A MS támogatása maximum szabványossá teszi majd a dolgot esetleg gyorsít majd rajt,de addig az nvidia szponzorált játékokban minimum ott lesz az előnyük és irányt mutat majd az iparnak.Természetesen a neural shader is fontos, hogy szabványos legyen, de hardver nélkül megint nem lehet értelmesen támogatni, tehát el kell kezdeni valahol, ahogy az RT-is elkezdték anno.
Erről szól az 5000 -es széria most ugyan ez a pálya, mint a Turingnál anno csak itt az a probléma hogy az előrejelzések szerint szar a raszteres előrelépés.
Az Nvidia nem erre alapozna most mindent ha nem hozná ki minél elöbb rá a Micro a szabványosítást, addig meg marad külön út.
Erre utaltam, írtam, hogy nem hülyék, irányítják az iparágat merre fejlődjön.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - igen, bár nem hiszem, hogy csodadriver, egyszerűen csak arról van szó, hogy kicsi a PAL többletterhelése, mert nagyon hatékonyra van megírva. De a helyzet egyértelmű, ma már az AMD driverének a többleterhelése a legkisebb.
Igen, ma már alig van olyan CPU, amiben nincs IGP. Tehát effektíve mindenki APU-t vásárol jelenleg.
Egyedül azt nem értem, hogy ez hogyan tartozik a topikhoz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Egon
nagyúr
-
hokuszpk
nagyúr
egy szóval sem minősítettem az NV alkalmazottakat ; le a kalappal, hogy ennyisokmindent is kitalálnak ; de hw halála, ha nincs sw ami használja ; ( az AMD is tudna erről mesélni ) jelenpillanatban ha jólértem az MS -nél pattog a labda, de csesznek vele mit kezdeni.
[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyébként erre visszatérve, igazából a Microsoft sem annyira rossz. Itt igazából arról van szó, hogy van egy nagyon fontos feladat most, amire elmegy az erőforrás. A shader modell jóra tervezése. És ez marha sok munkát leköt. Emiatt a DirectX-be most csak olyan funkciók kerülnek, amelyek viszonylag könnyen integrálhatók a szabványba. Egy SER például nem ilyen, vagy mondjuk a DGC sem. Tehát nyilván a Microsoft is érzi, hogy mire lenne igény, de a shader modell 7 mindennél fontosabb, mert konkrét funkciók buknak el azon, hogy nem elég modern a háttér itt.
Az NV újításai elérhetők lesznek a szabványon túl, aminek megvan a haszna, de az mindig egy olyan kockázat, hogy lesz egy extra kódutad egy adott hardveres generációra. Ez egy rakás melóval jár. Például azzal, hogy csak egy generáció kap egy extra kódutat, amit aztán külön karban kell tartani. Figyelni kell arra, hogy az a külön kódút a következő generációnál hogyan működik. Lásd ugye a DMM esete, ami volt a 40-es RTX sorozatban, de az 50-esben már nincs. Tehát ha valaki beépítette volna ezt egy játékba, akkor az a játék most nem futnak az 50-es szérián, vagyis ki kellene adni rá egy patch-et. Vagy ha úgy építette volna be, hogy ha RTX 40-et detektál, akkor kapcsolja be, akkor arra kellene patch, hogy a még érkező hardvereknél kapcsolja be, ahol elérhető. Ezért van az, hogy a szabványra várnak a fejlesztők, mert ott egyértelmű, hogy mi a követelmény a gyártók felé, és nem a gyártók döntenek arról, hogy ilyen-olyan fícsőrt egy-két generáció múlva kiszednek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Yutani #47859 üzenetére
Abszolút nem szívom mellere már ennyi generáció alatt megszoktam tőle ezt a gerilla hadjáratot ami az évek mindíg megcáfoltak. Persze hogy ügyesen tud ő fogalmazni a végeredmény az hogy ennek most emmi értelme. Nem az Nvidia miatt az MS miatt .
AZ FSR meg azért tünteti el a konfettit mert a a DLSS hibásan működik.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tiszta sor, de azt azért osztották meg, hogy lássák mennyit hoz az új dizájn natívan, tehát a trükkös dolgok nélkül. És sok játékban ennél is kevesebb lesz az előny, mert az RE4 azért lett kiválasztva, mert az egy best case közeli scenario.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az RT esetében a szabványos megoldás a döntő, mert azt támogatják a játékok. A GeForce RTX 40-ben is van Displaced Micro-Mesh Engine, Opacity Micromap Engine, Shader Execution Reordering. Ezek közül a Cyberpunk 2077 használta egyetlen egy beállításra a Shader Execution Reorderinget, és nem is a legjobb minőségre, mert abban nincs ott. Tehát a 40-es sorozat három nagy RT újításából egy jutott el a játékosokhoz, egyetlen egy játékban, egyetlen beállításban. Ja és az 50-es szériával a Displaced Micro-Mesh Engine megy a levesbe, vagyis az úgy halt meg, hogy nem is használta semmi. Hihettek abban, hogy ezeket majd használni fogják, de előbb szabványosítani kell őket. A Shader Execution Reordering egyébként kurva jó, tényleg megérné szabványosítani, de annyira lassan halad mostanában a Microsoft, hogy az AMD is inkább olyan hardveres megoldást épített magának, hogy ne kelljen specifikus kódot írni ennek a működéséhez, hanem működjön bármilyen kóddal. És nem azért van ez, mert jobb a hardveres megoldás, hanem azért, mert igazából a jelenlegi tempóval ezt a Microsoft akkor fogja szabványosítani, amikorra a most érkező generáció már a múzeumokban lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hokuszpk
nagyúr
-
félisten
Én nem a teljesítményadatról beszéltem hanem a te kommentedről az nvidia fejlesztéseivel kapcsolatban.megint, mint a Turing és a többi esetén is.
A teljesítményt már kielemeztük feljebb , szar és kész táblázatos formában is betettem,de majd megvárom a valós teszteket is merts em az RE4 sem a Horizont nem az ő játékuk és erre nem volt még példa hogy ne az Alan wake vagy a CP 2077 legyen benne.Egyelőre az nvidia saját magával versenyez a GPU fronton és összekartelezik az AMD vel már szerintem azért hogy ne essenek ki a gaming DVGA piacról és legyen tényleg abszolút monopóliumuk. A fentiek fényében , ha igaz úgy nézem az Nvidia a történelme legkisebb előrlépését hozza az xx70 es kártyával ami versenyezne a 9070 XT vel épp most épp véletlenül. most. ugyan már.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
jójó értjük hogy minden szar amit hoztak, meg értelmetlen, stb. Csak a szokásos. Ne haragudj ha nem veszem megint már túl komolyan ezeket a negatív felhangokat tőled az Nvidia fejlesztéseivel kapcsolatban , bár a többi mellé mindegy. Mindenki érti hogy értelmetlen és szar meg majd az lesz valamikor
Várjuk az AMD-t meg a jó híreket ,miket éptettek az Unrealba meg a hatalams 3D cachet, meg az RT fejlesztésüket ami sokkal értelmesebb mint az Nvidia és Intel eljárása ma és a s többi remek dolgot amit ott olvashattunk tőled és a sok negatív dolgot amiket itt tőled . Teljesen hülyék az Nvidiánál tényleg.
Itt hagyd meg nekünk esetleg azt hogy reménykedjünk ebben a pár szarban amit az nvidia adott most nekünk új generáció gyanánt és fejleszt a maga értelmetlen és haszontalan módján és majd valamikor 2 nm-en utolérhetik a konkurenciát is RT ben és a többiben is amiben behozhatja a lemaradását végre. Köszi![ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt az NVIDIA osztotta meg a hivatalos prezin. Nekik szerintem elhiheted.
#47849 PuMbA : Az RT-nél valós teljesítmény az igazából ott van, ahol a 40-es széria teljesítménye volt, mert minden előny, amit említettél olyan funkciókból jön, amelyek a DirectX Raytracingben nem érhetők el. Az nagy kérdés, hogy a Microsoft ezeket mikor építi be. Egyelőre nagyon lassan haladnak a DXR fejlesztésével, mert a traversal shader is évek óta csúszik. Az NV újításai még nincsenek is megszavazva a GAB által, és ez a lépcső nagyon fontos, mert az NV-nek a DGC-je is évek óta ott áll a Microsoftnál, pedig kész, alapvetően a legújabb hardverek is támogatják, a konkurens hardverek is, és sehol sem tart még. A szabványosítása el sem kezdődött.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Az átlagosan 10-20% azt jelenti, hogy architektúrásan semmilyen előrelépés nem történt, legalábbis ami a raszteres teljesítményt támogatja. Nyilván ez is egy lehetőség, de ezt majd akkor hiszem el, ha látok egy alapos tesztet.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
PuMbA
titán
RT magokat jól meggyúrták. Új Opacity Micromap és Displaced Micro-Mesh motor. Legideálisabb esetben 10x gyorsabb BVH építés, 20x kevesebb helyfoglalással, de a valós gondolom a fele körül lehet.
Aztán lett AI Management Processor, illetve a Shader Execution Reordering is kapott új iterációt. RTX Mega Geomerty, RTX Hair, Neural Radiance Cache...vannak újdonságok dögivel. Nem tétlenkedtek.
A legérdekesebb azért mégicsak az új DLSS 4 lesz, mert a képek alapján jóval jobb felskálázó lesz, mint a 3.7. A 3.7 pedig verte a PSSR-t....szegény Sony.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ja, már volt!
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Quadgame94 #47844 üzenetére
Nem ez a baj. Maga a Blackwell SM igazából összefűzte a feldolgozókat. Amíg ezek különállók voltak, addig külön port is volt rajtuk, stb. Most közös a port is, miközben az eredeti dizájn elemei megmaradtak, vagyis nem változott a konkurensen futtatható warpok száma, miközben a SIMD hossza lényegében megduplázódott. Ez alapvetően hasznos például a neurális shaderekhez, de minden másnál hátrányos valamennyire. Ezt majd a következő generációban orvosolják elvileg, amikor a konkurens warpok száma is megduplázódik, hogy igazodjon a hardver strukturális változásaihoz. De addig ez a dizájnváltás a tradicionális feladatokban visszalépésnek számít. Viszont neurális shaderekben előrelépés. Ezzel a hardverrel nagyon a jövőre készült az NVIDIA, csak eléggé messze vannak a neurális shaderek, mert azoknak nincs alternatívája, nincs fallbackje, tehát vagy megy vagy nem, ergo meg kell várni, amíg mindenkinek RTX 50-je vagy RX 9000-je lesz. Mondjuk még szoftveres szinten sem áll erre készen az API, tehát előbb ezt kell megvalósítani a HLSL-ben. Az is legalább egy év innentől számolva.
Itt igazából a TSMC 4 nm a legnagyobb limit. Kurva sok feldolgozót lehet abba rakni, csak nem lehet mindent. A Blackwellnek hatalmas a gyomra, de nagyon szűk a nyelőcsöve. Kell a 2 nm, hogy a nyelőcső is vastag legyen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt van teljesítményteszt DLSS4 nélkül. A Resident Evil 4 DLSS nélkül, vagyis natívban. Azért lett ez kiválasztva, mert ez a best case scenario. Fix szám nincs, de ott ez fps-t jelent. 10-20% között van az extra.
Ugye a többinél azért sokkal nagyobb az előrelépés, mert 1 vs. 3 generált képkocka van összehasonlítva.
#47843 b. : Nem altatnak. Kiadták eléggé világosan, hogy mi van. A kép, amit beszúrtam az az fps-t méri, nem számítási teljesítményről van szó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Quadgame94
őstag
Ezzel az a baj, hogy a magok száma / SM nem változott. A számításokhoz ezentúl is ugyan annyi mag áll rendelkezésre, csak nincsenek dedikált magok. Hatékonyságot növeli, de számítási teljesítményt alig. Illetve játékokban fontos FP32 mag nem lett több. Maradt ugyanannyi.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Quadgame94 #47840 üzenetére
na jó most, úgy értve , mindent félretéve a 7900XTX hez nézve nem lesz gyorsabb
gbors : Ez jó hír akkor, talán van remény.DE gondolod, hogy altat az Nvidia? Vagy erre nem hivatkoztak volna akkor eddig?
Igen amit linkeltem Computerbase cikk is ezt elemzi. Szerintük RT ben is az új RT magokkal ahol le lesz terhelve, mint pl CP2077, Alan wake jobb lesz az új gen.Interesting reading this technical breakdown of RTX 50-series.
The new RT cores w/ a focus on Mega Geometry have a few new additions:
-Triangle cluster intersect engine
-Linear swept spheres
-Triangle cluster decompression engine Graphs on right show memory usage & perf gains.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
A linkelt kép elég fontos a következő miatt:
So in Ampere (RTX 30-series), Nvidia doubled the number of FP32 CUDA cores but half were only for FP32 while the other half could do FP32 and INT32 — INT32 often gets used for memory pointer calculations. Ada kept that the same, and now Blackwell makes all the CUDA cores uniform again, just with twice as many as in Turing.
Az Ampere-ben úgy lett megduplázva az FP32-es ALU-k száma, hogy a hozzájuk tartozó "infrastruktúra" maradt a Turing szintjén, és ez az Ada-ban is így maradt. Ha most a Blackwell ezt az uniformizálással szintén megduplázza, akkor az meglehetősen komoly előrelépést jelent effektív számítási kapacitás szintjén. Ezt ráadásul a jelentős sávszélesség-növekedés meg is tudja támogatni. Ha ez történt, akkor a 4080 esetében a nyers 15%-os számítási kapacitás-növekedés akár +35-40% FPS-re is lefordulhat. Ha nem akkor maradok +23-28%-os becslésnél
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
gV
őstag
Ada generációban a 4060 lett a legnyomorultabb, ezek alapján az 5060-tól sok jót nem várok. -$50 annál is meg talán 3060 Ti tempó? természetesen 8GB VRAM-al.
-
rumkola
nagyúr
Alan Wake 2 will be the first game to support RTX Mega Geometry
[link] -
félisten
Szerintem a 9070 XT 4070 Ti lesz kb.
Mondjuk attól is pár 7900XT és XTX vevő befordul az biztos akik most vettek kártyát.Szerk:
Nem baj az ha nem fogy az 5070.
De az azért elég furcsa hogy most az AMD semmit nem lép előre tulajdonképpen raszterben az Nvidia is éppen egy kicsit azokban a szegmensekben ami vetélytárs lehetne a 9070 XT nek. Igazán furcsa véletlenek vannak itt ismét. ah hagyjuk. Ez a két cég förtelem így együtt ahogy csinálják.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
[DF Direct Special: Inside Nvidia RTX 50-Series: Tech Deep Dive, AI, Features, Specs + More]
90 perc...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Quadgame94 #47813 üzenetére
itt a CB elemzés erről. [link] úgy nézem a valóban a hatékonyság növelés volt a cél és hogy a tensor és sm részegységek együtt tudjanak dolgozni. Új RT core és multimedia blokk is lett.
Ez viszont... RE4 és Horizon tesztek alapján...
Az 5080 elkeserítő megnövelt fogyasztással ráadásul...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
veterán
Olvasd figyelmesen RT alatt DLSS nelkul, RT gyurtak valszeg akkor ez raszterban meg nagyobb gyasz lesz.
Es a 4070-hez.. ezert kerdeztem elofordulhat hogy a 5070 nem veri meg raszterban a 4070S-t? Kovetkezo gen valtasanal mi lesz lassabb lesz a 6070 mint a 5070?Es mint mondom ott fikazzak a topicban a 9070-et hogy lofasz elore lepes
Ha kiadnak es valoban azt tudna a 9070XT hogy kb 4080 es 550dollar az AIB kartyak akkor az 5070 gyartasat be is fejezhetnek[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
őstag
válasz deathcrow42 #47830 üzenetére
Hát akkor az nem valami nagy szám sőt jó hogy nem visszafejlődés..... Ebből így tényleg kérdés hogy lesz 4080-4080 super raszter nem? Vagy kiderül ott is egy varázsszó lesz AI és FSR4 frame gen! Mire várnak vagy lehet épül a wunderdriver?
Jacek: RT ben de lehet hogy raszterben is kb ennyi lesz nem? Nem lehetetlen?
[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
őstag
Igen azóta látom elnéztem . Asust ezért se veszek régóta kb. Vicc hogy ennyit kérnek érte. Annyival nem jobb a többi jó hűtésű megoldásnál. Amúgy a 20Gbs az nem áll leejtős nem?
Hát igen, ezért is írtam mert a többség úgyis AIB okat fog venni, s főleg, hogy egy idő után ki szokták vezetni az FE ket nem?
A 9070 nél meg szerintem nem tuti hogy megéri majd az XT. Én is azért vettem sima 5700 at annó mert az XT vagy 40-50e ft al volt drágább ahogy kb a 2070 is 10% os előnyökért. 110 helyett nem akartam azért 155-160e -t fizetni ugyanannyi vrammal. S szerintem most se akarok majd lehet... Már ha olcsó lesz. 5070Ti az ami mér érdekelne esetleg engem az jónak néz ki csak szerintem AIB ok ott 440e ért lesznek s kb az se lesz akkor sokkal erősebb 4080 nál nem? Tudom persze frame gen spell
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz hahakocka #47825 üzenetére
jah az más. Simán lehet annyi. Asus csúcs kártyáin 30 % minimum van extra profit.
Nem azt rakta ki már leírtam ott a választ.
20 Gb/s a sebessége. 16 gigás lesz mindegyik verzió.és 4070 Ti/ 7900 XT körüli a sebessége kb, Chiphell's már dobott ki teszteket délelött,de leszedték sajnos.Hogy mennyire valid és milyen driverrel azt nem tudom.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hahakocka
őstag
Nem kijelentő, hisz kérdeztem hogy az értelmesebb hűtéssel bezony lehet lesz annyi e? Te vagy a szakértő e téren. MSRP be lehet ugyanannyi de az infláció , a gyenge FT miatt szerintem itthon drágább lesz mint azok kezdéskor.
Most volt hír amit kirakott az AMD topikba kollega hogy 20Gbs el 16gb os lesz mindkét kártya. (először 20gb nak néztem). Most már mindent kitalálnak az utolsó napokban. S sokan már mutatják be youtubeon a kártyákat gaming teszteken meg ilyen csak beírós nyereményjátékban (semmi kép, videó bizonyíték) 5090 et adnak és ezt elhiszik sokan???[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz hahakocka #47823 üzenetére
Majd erre visszatérünk ha beálltak az árak megjelenés után 1-2 hónappal és kapható is lesz, addig erre kérdéseket feltenni értelmetlen vagy kijelentő módban 330 ezres induló árakat hallucinálni előre.
Az ugyan akkora ár és a plusz 20% teljesítmény után nem nehéz arra következtetni, jobb ár/ teljesítményt mutat a BW mint az Ada.
A magyarországi árakat meg ki kell lőni majd németországi / EU-s vásárlással..
DE generációváltásnak ez karcsú. Nincs ösztönző konkurencia, az Ada megfelelően elegendő a legtöbb embernek sajnos ide jutottunk egy Pascal vagy RDNA2 után.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hahakocka
őstag
Indy nehogy megegye maxon vagy erős RT-DLSS kombóval 4K ba főleg . Nem egy game már evett 18-19gb ot is 4K n ha persze maxon vagy RT DLSS kombóval ment valami.
5070 kb 330e ft lesz nem az értelmesebb kiadások? Hogy érné meg jobban? Ha csak 15-20% al lesz jobb a 4070 nél, ami sokszor a 7800xt ársávjában is volt 220-240e közt. Kezdéskor is az nem volt szerintem 300. Persze az infláció s a gyenge FT-EU árfolyamunk is belejátszik most.
5090 éri meg most legjobban azoknak akiknek van egy 4090, s eladják és talán úgy, bár úgy is lesz talán 600e, de ott már nem számít gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz hahakocka #47821 üzenetére
Az 5080 16 GB GDDR7 baromi gyors ram és egy óriási L2 cache. Nincs azzal gond 4 K-n sem.
Az 5070 más kérdés bár szerintem ár/ értékben most azért jobb lesz mint a 4070 vagy 4070Ti.
A másik oldalon sem érdemes 7900XT ről vagy XTX ről szerintem majd váltani 9070 re , ezt megoldotta megint a két cég érdekes módon pont egyszerre...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hahakocka
őstag
Magasabb fogyasztás mellett alig fejlődés és 5070 nél, még mindig 12 gb, 5080 nál csak 16gb ram 4090 után amit vártak hogy elér hát lehet nem fog így. Hát ez felejtős gen lesz így sokaknak. Nem hiszem hogy a 4070 super -4080 as tulajok rohannának. A 3070-3080 tulajok maximum. S még árban se lesz a legjobb 330-1.1 millióig kb. A hűtés viszont jó lehet bár kérdés hogy ezek a referencia változatok? Az AIB kártyáknál gondolom húznak majd s nagyobb hűtést raknak fel , lehet hangosabb is lesz. Viszont egy 2070-2080 5700 ról váltás jó erre sokaknak, csak az ár a kérdés meg esetleg a méret vagy fogyasztás. (Ha meglévő buildbe házba, táphoz menne pl). FE-k sokaknak csábítóbbak lehetnek ahogy írjátok mint a AIB ok most . Esetleg meg még a 9070 -9070 xt ha tényleg '400-500' dollár lesz , de én már inkább 600 at várok ezek után vagy 650 et. A kisebbre 450-500?
Az a gond hogy az infláció s egyebek után ez az 'olcsóbb ár' nem mindenhol lesz érvényes sőt. Főleg nem nálunk ahol még száguld a forint is! Felfelé
[ Szerkesztve ]
-
Quadgame94
őstag
Ezek a magok kb ennyit tudnak. Azonos az órajel is. AI-ra gyúrtak szépen, de ennyi. Ide nagyobb SM és/vagy magok átdolgozása kellene, hogy ennél több teljesíményt tudjanak adni. Már ha ez cél e egyltalán. Nekem nagy csalódás a blackwell, bár az Ada sem volt valami nagy dolog, de ehhez képest... AI AI AI AI AI.
-
félisten
Nem igazán generációváltás inkáb refresh. Annak ezek alapján örülök, hogy nem volt áremelés és kaptunk +20 % körüli teljesítményt de itt vége is a pozitív dolgok sorának. Nekem olyami körvonalazódik, hogy ezzel az architekttel kitolták egy generációval ami eredetileg lett volna, mondjuk MCM.
Azt gondolom a processzoraikhoz van köze és az akkor érkező architektúrákhoz...Szerintem Nvidia visszafog most egy generációt. Mondjuk ez jó hír az AMD nek.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
deathcrow42
aktív tag
válasz huskydog17 #47811 üzenetére
5080 - 4080 super pláne vicces így: 10-12% különbség, annyival magasabb fogyasztás és megjelenéskor másfélszeres árkülönbség
Ex frostshock.eu szerkesztő :)
-
veterán
válasz Obliterátor #47812 üzenetére
Rt alatt meglesz, +2 kamu keppel meg is alazza
-
Quadgame94
őstag
Érdekes, hogy összevonták az FP32/INT32 magokat. Valójában ez eléggé kevés teljesítmény növekedessel fog járni, mert a magok száma nem növekedett az SM-en belül. Az összevonás a hatékonyságot növelheti, de kb ennyi. Oda kellene eljutni hogy az FP32/INT32 dedikált magok mellé (64 db) több FP32 magot rakna az NV (96 vagy 128) így egy SM 160 vagy 192 magból állna. FP32 amúgy is fontosabb játékokban, bár az igaz, hogy az INT32 meg egyszerűbb logikai műveletekben jó és hatékony.
-
huskydog17
addikt
Több sajtónál is megjelent a deep dive a Blackwell-hez, úgy tűnik ezek a technikai részletek NDA-s infók voltak, ami ma 15 órakor járt le.
TPU:
NVIDIA GeForce RTX 50 Technical Deep DiveRengeteg új diát adtak most a zöldek, rengeteg új infó van a bejelentéshez képest, érdemes átfutni a diákat, nagyon sok hasznos infót rejtenek.
Úgy látom a Blackwell szériának egyik nagy erőssége a neural shader lesz, ami elég masszívan megdobhatja a látványt játékokban. A Tensor és RT magok tempóját megduplázták, a kijelző és multimédia motorokat frissítették, most már biztos, hogy a Blackwell a legújabb és leggyorsabb HDMI és DP csatlakozókkal fog rendelkezni (DP esetén UHBR20). Az RT magok memóriaigénye 25%-al csökkent.
Az FE hűtés design-hoz tartozó diákat különösen érdekesnek tartom, ott jól látni, hogy az új design (Double-Flow-Through) mennyivel hatékonyabb, mint bármely más hűtés, itt jól látszik, hogy miért előnyös a kis PCB. Itt még mindig döbbenetes számomra, hogy az 5090-nél, 512 bites busz és 12 db VRAM modul és brutál izmos VRM mellett ilyen pici PCB-t sikerült alkotni. Az FE hűtés 30-35 dB környékén várható a diák alapján.
Szintén a friss diák alapján nagyjából így néz ki a nyers (shader) számítási teljesítmény játékokban, azonos körülmények között:
RTX 5090 vs. 4090: kb. 33%
RTX 5080 vs. 4080: kb. 15%
RTX 5070 Ti vs. 4070Ti: kb. 20%
RTX 5070 vs 4070: kb. 20%A CB táblázatában tökéletesen látható, amit már korábban is mondtam: a csúcs kártya 5090-es kivételével mindegyik kártya olcsóbb, mint az Ada indulásakor, az 5080-as 200 dollárral, a két 70-es kártya 50-50 dollárral, tehát nincs drágulás a csúcsterméket leszámítva. A csúcstermék esetén pont az lett volna a csoda, ha azonos áron jön, hiszen az 512 bit és a 32 GB GDDR7 miatt eleve sokkal drágább gyártani, mint egy 4090-et, ezen felül az FE hűtés sem olcsó mulatság (der8auer szerint).
Olyan sok az új infó, hogy még nem futottam át teljesen a cikkeket, csak felületesen, de majd pár órát rászánok később.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
veterán
válasz Quadgame94 #47808 üzenetére
Mint irtam az uj gen 70 nem veri el az elozo gen 70-es refresht? 2080Ti vs 3070? Az innovativ NV szepen zsakutcaba vezeti a gaming piacot..
Nagyon varom a teszteket mert ha ez van nem veletlen hogy arat emel az AMD
Persze sok a ha, mert ha azt tudja a 9070XT ami pletyok vannak es 550dollar volt az AIB cel ar, az 5070 meg ezt hozza 550dollaret pff ki a retek venne meg a full zoldverueken kivul
AMD szepen feljebb lepteti a 9070-et...Persze ha ez mind valos
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nem tom mert a 9070 fikazzak sokan ami az elozo gen csucsat hozza kb. (Majd kiderul)Es vagy 300-400 dollarral olcsobb.
NV megeladja ugxan azt a teljesitmenyt ugyan annyiert mint az elozo refresh? Ha ez igy lesz kurva vicces
-
veterán
Hmm ennyi a fejlodes...
GeForce RTX 5090 vs RTX 4090 (natív RT / nincs DLSS) = +30%
GeForce RTX 5080 vs RTX 4080 (natív RT / nincs DLSS) = +15%
GeForce RTX 5070 Ti vs RTX 4070 Ti (natív RT / nincs DLSS) = +20%
GeForce RTX 5070 vs RTX 4070 (natív RT / nincs DLSS) = +20%Sima raszter? lesz a 5070-4070 kozott 10%? Es a 4070S gyorsabb lesz?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
[NVIDIA GeForce RTX 50 Technical Deep Dive]
Nekem az a gen egy ráncfelvarrásnak, Ada refreshnek tűnik.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
[Incredible NVIDIA RTX 5090 Founders Edition: Liquid Metal & Cooler ft. Malcolm Gutenburg]
[https://wccftech.com/nvidia-rtx-50-double-flow-through-founders-edition-thermal-solution-teardown-dual-fans-dual-slot-600w-cooling/]
Okos munka, gyönyörű cucc.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz S_x96x_S #47802 üzenetére
"The biggest issue is the leaked memory speeds, 68GB/s and 102GB/s is nowhere near enough to match the "PS4 Handheld, PS4 Pro Docked" rumors.2
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
S_x96x_S
addikt
(Játékkonzol platform - nVidia CPU )
Az NS2 - még nem lesz annyira erős;
Legalábbis a Steamdeck cpu teljesítményéhez képest mindenképpen gyengébb lesz.https://x.com/hjc4869/status/1879407063115428292
és még:
"Wow the Switch 2 is so much weaker than everyone was expecting"
https://x.com/Kepler_L2/status/1879310148159819963[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Politikai mémek
- E-roller topik
- Tőzsde és gazdaság
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- CNC topik
- Dell notebook topic
- Indiai farmoktól vásárol karbonkrediteket a Google
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- ASUS GeForce RTX 4080 TUF GAMING (TUF-RTX4080-16G-GAMING) videokártya 16GB
- MSI GTX 1660 SUPER GAMING X 6GB GDDR6 Videokártya
- Fair Áron / NVIDIA GeForce GTX10xx Videókártya Felvásárlás / ORSZÁGOSAN
- ASUS Turbo 1080 TI 11GB / BESZÁMÍTÁS
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix RTX 4090 OC 24GB GDDR6X Videokártya!