Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Quadgame94 #47844 üzenetére

    Nem ez a baj. Maga a Blackwell SM igazából összefűzte a feldolgozókat. Amíg ezek különállók voltak, addig külön port is volt rajtuk, stb. Most közös a port is, miközben az eredeti dizájn elemei megmaradtak, vagyis nem változott a konkurensen futtatható warpok száma, miközben a SIMD hossza lényegében megduplázódott. Ez alapvetően hasznos például a neurális shaderekhez, de minden másnál hátrányos valamennyire. Ezt majd a következő generációban orvosolják elvileg, amikor a konkurens warpok száma is megduplázódik, hogy igazodjon a hardver strukturális változásaihoz. De addig ez a dizájnváltás a tradicionális feladatokban visszalépésnek számít. Viszont neurális shaderekben előrelépés. Ezzel a hardverrel nagyon a jövőre készült az NVIDIA, csak eléggé messze vannak a neurális shaderek, mert azoknak nincs alternatívája, nincs fallbackje, tehát vagy megy vagy nem, ergo meg kell várni, amíg mindenkinek RTX 50-je vagy RX 9000-je lesz. Mondjuk még szoftveres szinten sem áll erre készen az API, tehát előbb ezt kell megvalósítani a HLSL-ben. Az is legalább egy év innentől számolva.

    Itt igazából a TSMC 4 nm a legnagyobb limit. Kurva sok feldolgozót lehet abba rakni, csak nem lehet mindent. A Blackwellnek hatalmas a gyomra, de nagyon szűk a nyelőcsöve. Kell a 2 nm, hogy a nyelőcső is vastag legyen.

Új hozzászólás Aktív témák