Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
meroly
veterán
Ma volt a Clio klíma tisztításon, meg levegőszűrő cserén és említettem a szerelőnek, hogy el akarjuk adni. Azt mondta ne adjuk el, mert nagyon jó autó - ahogy én is mondtam már - mindent megcsináltattunk rajta. Ment vele pár kört és szerinte minden rendben van, erős mint újkorában, jók a lengéscsillapítók, jó a hangja, szóval mostan megnyugodtam
Ja és a tisztítástól olyan illat lett a kocsiban mintha új lenne, "új szaga" van -
tkazmer
addikt
válasz
tibi666 #3991 üzenetére
a nemrég eladott 2001-es espace-ból indulok ki, annak olyan gondjai voltak, mint elromlott az ablaklehúzó, folyt a fényszórómosó, vagy éppen elfelejtett 110.000km-t a fedélzeti computer. (digitális volt benne az óra).
ez utóbbi még lehet, hogy orvosolható azzal a programmal, amit írsz, nem tudom, de pl. az ablakemelő problémájával a márkaszervízben is gondjaik voltak (elég nehezen sikerült fellelni a hiba forrását). az elektronika alatt nem feltétlenül a fedélzeti computert értettem csak, hanem azt az iszonyatos mennyiségű kütyüt, amit egy renaultba beletesznek.
motorikusan olyan kiváló állapotban volt, hogy többnyire mindig meglepődtek rajta, bár az is igaz, hogy a 9 év alatt a karbantartásokra, javításokra elment egy egyszerűbb suzuki ára...az új espace meg már egyenesen űrtechnológia, ahhoz hozzányúlni...
-
tibi666
senior tag
-
tkazmer
addikt
szerintem ehhez túlbonyolított az elektronikájuk, és legtöbbször azzal van a baj, vagy az anyagok fáradásával, ami meg szintén nem otthon buherálható.
ezeken kívül meg nagyjából olyan gondok vannak, amik minden autónál előfordulnak bizonyos mértékű használat után (fékbetét, stb.). -
tibi666
senior tag
ez dynamique felszereltségű, nem privilege.
motorokról asszem neked írtam már az autóvásárlós topikban.
röviden összefoglalva a helyzetet az autó többi részéről: ha szeretsz buherálgatni, és nem riadsz vissza egy kis fórumolvasgatástól+szereléstől, akkor a felmerülő problémák 90%át otthon, fillérekből megoldhatod. amennyiben ez rád nem jellemző, akkor ne vedd meg ezt az autót, mert gyűlölni fogod.ha komolyan érdekel a laguna2, keress meg privátban.
-
Ck.
addikt
Mi a véleményetek, tapasztalatotok a 2002-es Laguna dCi-kről? Konkrétan ilyen merült fel esélyesként: [link]
-
Louies
aktív tag
Kollégák érdeklődnek,h a 1,4 16 v-s motorokba mennyi olajat szoktak tölteni? emlékeim szerint 5,5liter. Létezik az?
Mennyi olaj marad a motorban mikor kiengedem belőle a fáradtat? -
AMD Power
titán
Olyan érzésem van mintha többet enne mostanság a kocsi. Ez egy ilyen régi dieselnél mitől lehet?
-
nemma
addikt
Persze, két külön kategória...
De mondjuk egy 1.5-ös dízel Mégane sem fogyasztana jelentősen többet és abban még el is férnétek
Én 19-cel jártam meg Olaszországot 5 személlyel, tetőn 3 biciklivel, teli csomagtartóval, az is jó buli volt, kísértük a cangásokat. Országúton nekem is 5L körül eszik az öreg 1.4 8V -
meroly
veterán
Egyébként én is meg vagyok vele elégedve. Az tetszett mikor barátokkal mentünk Montenegro-ba nyaralni (ők Lacettivel) és nekik 3x, nekünk csak 2x kellett tankolni
Irigykedtek is. Bár ők jobban elfértek, nálunk még a hátsó ülésen is bőröndök voltak, pedig akkor még gyerek se volt... -
Eleck
csendes tag
Sziasztok!
Valakinek van bioetanolos tapasztalata, clionál?
-
AMD Power
titán
Teszt: Renault Mégane 2.0 dCi aut.
Nagyon szép ez a kombi.
-
meroly
veterán
Most hallottam egy ismerősömtől hogy az ő clio-ja használhatatlan lett valami váltóhibával és hogy 4-600k körül volt a javítás.
Ez a váltóhiba milyen gyakori? Mik a "tünetek"? -
AMD Power
titán
Ma le lesz cserélve az váltóolaj és meg is nézi a szerelő ,hogy minden rendben-e... Több mint 200km mentem azóta mióta váltó problémám volt , de inkább semmit sem bízunk a véletlenre.
Szerintem ezt veszem meg bele.
Total TRANSMISSION BV 75W80 1l
Minden hol ilyen és ehhez hasonló árak vannak...
-
meroly
veterán
Egy hete. De fotót azt találtam ami akkor készült mikor vettük.
Hát nem tudom megéri-e egyáltalán 1,4-ér eladni.... Mindent megcsináltattunk rajta, meg ugye festék miatt szerintem csak kevesebbet adnának. Lehet mégis marad. Imádom a fogyasztásátLouies: váltó hiba??? Erre én is kiváncsi vagyok. Az nagyon drága mulatság lenne.
-
Louies
aktív tag
Érdeklődnek itt, h a váltó hibának mi az előzményei, figyelmeztető jelei?
MÁS:
Érdekelne,h mi van a renault-s szervizkönyvben, 100.000km nagyszervízre írva, miket cserélnek ilyesmi lenne nekem az érdekes. Most visszem olajcserére a Cliot. És akkor már ha ott vagyok megmondanám,a tagnak,h nézze meg ezt-azt.
-
meroly
veterán
Rákerestem ugyanilyen évjárat, ugyanilyen felszereltség. 1,2-2MFt között mozgott. Feltettem 1,4-ér, de egy deka érdeklődő, kevesebbér meg már nem éri meg akkor inkább használjuk, hamár igy megcsináltattuk.
Ja hát a kereskedő rászámitja a jutalékát is, de úgy kényelmesebb lett volna, mert ebből kiszállok, az újba beülök. Mindegy megoldottuk volna, viszont ha ennyire nincs rá kereslet, akkor marad. -
meroly
veterán
válasz
forceberg #3947 üzenetére
Azokkal minden rendben volt. Meg úgy mérte hogy láttam én is és mutatta meg hát ismerős volt (rokon). Ő nem akart lehúzni, de nem OTP igy nem rajtam akar jótékonykodni, hogy beveszi jó áron, aztán meg kevesebbér adja el. Szerkezetileg nem volt semmi baja, ez biztos, vagy ha volt is jól megcsinálták.
Ebit: világos de nagy eltérések voltak asszem.
-
tibi666
senior tag
majd beszartam ma, miközben felküzdöttem a 18"-os alufelniket a kocsira. jó nehezek.
-
meroly
veterán
Ja és a Clio nem volt még egy éves mikor vettük, csak annyira naivak voltunk és kapkodtunk, hogy meg se nézettük a festékvastagságot. Igazából azt se tudtuk hogy szoktak ilyet mérni. Aztán később mikor el akartuk adni, akkor megnézettük és mondták hogy egy-két helyen vastagabb a tetején, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy borult, de balesetes volt. Erre más nem utal, úgyhogy a kereskedő se tudta megmondani mi történhetett vele.... Igy már nehéz eladni...
-
Egy dCi Clioból 4.2 körüli fogyit szerintem ki lehet hozni, kevés várossal.
A legutóbbi tankkal a M II-vel 1293km-t mentem 58.7l-rel. Besípolástól besípolásig. Ez 4.55/100km. Jórészt országút 100 és pálya 110-es tempóval. A fedcomp. 3.8-as átlagot írt, kicsit alámér, de én a kútoszlopon mérem a fogyasztást, hisz úgyis azt kell fizetnem.
-
meroly
veterán
Ja értem, értem, az van rendesen cserélve, persze, erre figyelünk, meg a kocsi is "szól", ha elfelejtenénk.
Hát nem tudom, akkor a tapasztalatok alapján nem egy hosszú távú befektetés volt. Most gondolkozom a cserén, mert nagyobb lett a család, igy jó lenne valami nagyobb kocsi, és az Opel Astra H eléggé jó áron is van. Renault-ot nem vennék még egyszer szeritem, bár mondom a clio-val összességében nincs bajom, a fogyasztás mindig kárpótol. Eddig elég sokat költöttünk rá, úgyhogy most egy használt 3 éves autónál kezdeném előről az egészet, a clio meg lehet most 5 évig elmegy úgy, hogy hozzá se kell nyúlni..... -
Ebit
addikt
válasz
tibi666 #3934 üzenetére
Röviden,a gázolajszűrő gyakrabb cseréje,nálunk ,nem megoldás a problémára,az új szűrő is átengedhet szennyeződést.
A FÁK kőolajnál,inkább a gyantatartalom a gond,amit ez a szűrő ,nem fog meg./mert jellemzően oldott állapotban van/,ezért nem jelentkezik ilyen mértékben ez a probléma a nyugati országokban,ahol kevesebbet használnak belőle -
tibi666
senior tag
én úgy tudom, hogy a 105 (nem vágom fejből pontosan, lehet, hogy 110) lovas 1.5 dci-ben denso csúcsok vannak és nem is döglenek úgy, mint a delphik. de lehet, hogy keverem valamivel, ez esetben elnézést kérek.
egyébként pont a porlasztó elhalálozásának késleltetése végett érdemes 20-30 ezrenként gázolajszűrőt cserélni.
-
csaba54
tag
a Thália és a Clio elég rossz hírnek örvend a dcisek kőrében
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Van egy 2004-es 1,5 dci clio-nk. 60e km van benne. Érdeklődni szeretnék, hogy mik a kritikus pontjai az autónak amire figyelnem kell, vagy amire számitanom kell? Valami gömbizét cseréltek elöl, meg EGR szelepet is. Ezen kivül lesz még valami szerintetek?
Cserén gondolkozom, mert kinőttük, de egyik autó se fogyaszt 5,5-et városban télenIgy lehet marad
-
ABnormal
őstag
itt a lehetőség,ha valaki a gyári 5x14 vagy 5.5x14-es felnijét 6x14-re szeretné cserélni...
-
ABE
őstag
Szerintem próbáld megkérdezni a Megane Klub vagy esetleg a Renault Club fórumán.
-
Fireman67
aktív tag
Helló!
Köszönöm a kocsim nevében a dícséretet.
Edit, Te nagyon fején találtad a szöget!
Utóbb, találtam egy speckó Renault szerelőt, aki az egyik Márka szervíz-t anyagi okok miatt otthagyta. Na az az emberke nem csak szétszedett és összerakott, az tudta is, hogy mit csinál. Azt a rejtett csavart is tudta, hogy ot van, ami nem látszott. Semmi felesleges mozdulat, rontás, bontás.
És még drága sem volt.
Fireman67 -
Ebit
addikt
válasz
Fireman67 #3911 üzenetére
A szerelők útálják szerelni, mert aprólékos, túlzottan burkolt, kicsit körülményes hozzáférni.
Szinte mindegyik tipusnakvan nehezen szerelhető része,inkább az a gond,hogy kellő tipusismeret/szaktanfolyam,dokumentáció,gyakorlat/ nélkül,és céleszközök hiányában állnak neki javitani,és úgy picit nehezebb.
-
Fireman67
aktív tag
válasz
tkazmer #3912 üzenetére
Én mindíg őrzöm a kocsim szervizét, mert a legmegbízhatóbb szerelő is szereti nem visszarakni a védő burkolatokat. Mondván, legközelebb megint le kell venni.
És azt is tudni kell, hogy ezen burkolatok eltávolítása, káros menetszél hangokat eredményezhet.
Az aerodinamikához, ezek a terelők is hozzátartoznak. Ezt sokan elfelejtik, nem szólva a szabaddá tett elemek sérüléséről, szennyeződéséről.
Fireman67 -
tkazmer
addikt
válasz
Fireman67 #3911 üzenetére
nem, egyáltalán nem anyagi okokra gondoltam itt
a magam részéről én sem vagyok annyira oda a németekért, ha már "álomautó", akkor aston martin db9, a mercedesek közül meg gyakorlatilag a CLS-en kívül nem nagyon van, amit szívesen vezetnék(kivéve persze a veterán merciket, azokat nagyon kedvelem). a cls-el viszont az a gond, hogy kicsit talán túl sznob autó (és én sörből is azért iszom kilkennyt, mert van olyan jó, mint a guinness, csak senki nem ismeri, ezért sokkal diszkrétebb
)
a szerelők tényleg utálják, de igazából ez legyen csak az ő gondjuk. ugyanúgy utálják egy másik favoritom, a volvok szerelését is... -
Fireman67
aktív tag
válasz
tkazmer #3910 üzenetére
Mindenben egyetértek, az előttem szólóval!
De, ha a "megvan az oka, azt jelenti, hogy anyagi okok miatt, akkor azt kell mondanom, hogy szivesen vennék, ha megtehetném, egy vadi új Renault Lagunát.
Ahogy a telefonban Ericssonos vagyok, (véletlen sem Nokiás)
úgy a kocsiban, sohasem leszek németes, csak franciás.
És ez már nem csak anyagi kérdés.
Egyetlen rosszat tudok mondani a csigaevős kocsikról, az sem az én véleményem.
A szerelők útálják szerelni, mert aprólékos, túlzottan burkolt, kicsit körülményes hozzáférni.
Na ezért nem szerelem, csak vezetem.
Gondolom ezért is készült ritkánromlós anyagból.
Fireman67 -
tkazmer
addikt
válasz
Fireman67 #3909 üzenetére
tévedés, szerintem itt mindannyiunk többnyire renaultval koptatja az utakat, ennek bizonyára megvan a maga oka
csak egy szimpla hasonlítgatás során jutottunk el a merciig, amely típus hanyagolására is feltehetően mindegyikünknek megvan a maga oka...(#3908) tibi666
ok, azért írtam autópályát, mert 1.6-os motorral szerelt autót máshol még nem láttam 190-el mennide a lényeg szerintem hasonló mindkét esetben...
-
-
biker
nagyúr
hol tudok venni a scenic-embe a két első ülés közé ital és egyéb tartó boxot/konzolt?
az utángyártott univerzális elemek ritka sz..ok -
tibi666
senior tag
mint írtam, volt mercedes és jelenlegi renault tulaj vagyok. közel 9 évet húztam le egy fullos w210-ben, jelenleg pedig a laguna legerősebb, legjobban felszerelt változatával járok. és így is érezni különbséget, pedig a laguna sokkal fiatalabb konstrukció.
viszont megy mint az állat.
-
Fireman67
aktív tag
válasz
tkazmer #3900 üzenetére
Az Ignis, csak kitérő volt.
Opelben, meg Volkswagen - ben sokat ülök.
A Mercedes az természetesen más kategória.
De azért meg kell itt jegyeznem, hogy mentem Merci 3000 - es turbóval, (sport változat)
Az olyan volt, mint Nagyapám lőcsös szekere.
De mentem a nagy testvérével is, az "úszik, mint a hajó.
Isten látja lelkem, nem sérteném meg a Mercédeszt, de csak kényelmi szempontból dícsérem.
A volt főnököm, a Mercijét haza vezettette velem a Balcsitól. Hát az, hogy egy sebesség olyan hosszú, hogy 3 dik fölé nem lehetett tenni lakott területen, mert ugrált kínjában, az megdöbbentett.
Én a renault 5. - be leviszem 30 km/ órára, akkor sem ugrál.
Sőt hosszú éveken át járőröztem a saját dízel Renault - ómmal és 2. ba, 3. -ik ba gáz nélkül, "lopakodott.
Fireman67
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Xbox Ultimate előfizetések
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest