Hirdetés
- Azonnali fotós kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- Így VERNEK ÁT a KAMU webshopok!
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Milyen TV-t vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szoke12
őstag
Helló!
A 400-as Roveremben a jobb első ajtó központi zárja nem működik. Most szétszedtem, és gombnyomásra hallom, hogy valamit csinál, mert ugyanúgy kattog, mint a többi ajtó, de a gombot nem húzza le, és az ajtó nyitva marad. Ha rányitok, beriaszt, szóval a riasztó jó benne
Van valakinek ötlete, mi lehet a baj?
Minden más ajtót jól zár.
Előre is köszi! -
wariror
tag
válasz
Devil Gelo #5195 üzenetére
Hello.
Bemész a legközelebbi autósboltba a forgalmival és
elmondod hogy mit szertnél. Elvileg jobb helyen
van szakrajz az autó fajtákról is és ott megmutatod
mire van szükséged. De úgy látom stabilizátor szilentet
keresel. -
Devil Gelo
tag
Sziasztok!
Hátha ti válaszoltok, és tudtok segíteni... Van egy 156 os alfa romeo-m 2002 es (belső facelif)
és szükségem lenne pár szilnetre, de vagy nem találtam, vagy mivel nem is tudom, pontosan milyen kell, csak hogy hova, sosem jutottam el a pontos darabig.
Tehát a hátsó kereszt lengőkarokhoz lenne szükségem szilentekre, illetve ennek a fekete izének a bal felfogatásában lévő szilentre, valamint első stabilizátor rúd szilentekre. esetleg tudtok segíteni? Sajnos a nevüket, pontos méretüket nem tudom, Rendszergazda vagyok, nem értek annyira ehhez.
Hálás köszönet előre is! -
cigam
titán
Autóriasztónál mit érdemes figyelnii? Mi az alap/elvárható szolgáltatáslista? Melyik gyártó termékei váltak be? Vagy mik amik nagy ívben kerülendők?
Ugrókódos, kártyás (rfid), vagy pager? -
diegho
nagyúr
Sziasztok!
Akkut kell lassan cserélnem 55Ah jobb+, prémiumra nem akarok áldozni, így a olcsókat nézem, ezeket találtam szállítással együtt, melyiket vegyem?
Banner Mammut 14.000
Electric Power 13.550
Jenox Classic 14.000
Mercure Standrad 13.490Eddig 1 voksot kaptam a Jenox-ra.
-
F_Zolee
nagyúr
Amúgy tudok olcsó helyet ahol lehet venni motorolajat? Itt nem a legolcsóbb olajra gondolok hanem általánosságban az árakra.
-
F_Zolee
nagyúr
Hello
Lenne egy olyan kérdésem, hogy érdemes ósanos aksitöltőt venni? Vagy van bevált típusa valakinek ami nem drága? Anyós autójában nem akarja az igazat az aksi így átmenetileg töltővel lenne a hiba "megoldva". Már megnézte több szerelő is az autót akik azt mondták, hogy nincs semmi az autóval de mégis 1 hét állás után már meg se mukkan indításra. De ha le van húzva a saru akkor bírja sokáig.
Köszi.
-
Satyricon
addikt
Sziasztok
Remélem jó helyre írok
Van egy Peugeot 206-osunk, aminek a hűtővize és rendszere katasztrofális állapotban van! Pár napja néztem, hogy barna trutyis valami van kirakódva a tartály falára, és gondolom az egész rendszerbe belül is. Mivel volt hasonló történet a pc vízhűtős rendszeremben is, egyből tudtam, mi a hiba oka! Szóval abban kérném a egítségeteket, hogyan tudom házilag leengedni a hűtővizet, kipucolni, majd újra feltölteni a rendszert, ill. légteleníteni.
A takarításhoz 20%-os ecetet gondoltam, kissé vízzel hígítva, majd légteleníteni, és járatni a motort(Nem tudom, jó ötlet-e). Feltöltéshez pedig mindenképp Glykosam Alu-t akarok, megfelelően bekeverve! (Azt viszont nem tudom, hogy 2l ioncserélt víz + 1,5-2 deci Glykosam alu elég lesz-e keveréknek
)
Szóval akinek P206-osa van, és csinált már ilyen melót, legyen szíves, segítsen nekem, hogy lehet ezt a cserét megoldani. Szakemberre azért nem bíznám, mert az magasról sz*rik rá, hogy milyen a belső rendszer állapota, csak leengedné a vizet és kicserélné hasonló sz*r minőségűre a folyadékot, mint ami most benne van! Glykosam-ot még véletlenül se töltene bele, max Tescosat, abból meg köszönöm, de nem kérek!
Remélem tudtok segíteni, előre is köszönöm!
-
blt.62
őstag
Szio!
Na megkaptam a végzést a Yard-tól a múltkori balesetem miatt amikor a zebrán nekem jött a gyalogos miközben én már fordultam balra ő is elindult zuhogó esőben,ernyővel és neki ment a bal első keréknél a kisablaknál. Természetesen neki adtak igazat (8 napon belül gyógyuló könnyű testi sértése lett)és kaptam 60 ezer ft büntetést és 3 hónapra beakarják vonni a jogsim. Meg se hallgatták a 2 utast aki a kocsimban ült. Ezt annál inkább nem értem, mert soha nem volt semmi balesetem, és az ismerősöm aki biciklist ütött el az 8 napon túl gyógyult, és nem vették el a jogsiját.Azt Írták, hogy 8 napon belül adhatok be "Meghallgatási" kérelmet. Szerintetek érdemes a büntetés miatt kavarnom? Már úgy vagyok vele, hogy részletekben kifizetem csak a jogsim ne vennék el.
Tanácsot szeretnék kérni, hogy mit mondjak, hogy ne vegyék el a jogsim? Mondjuk 165kg vagyok,fájnak a lábaim, és anyumat is én hordom rendszeresen orvoshoz és vásárolni, mert egyedül él. Mi az ami meghatja őket?
-
#81556480
törölt tag
Üdv!
Valaki tudna nekem nyilatkozni L200-asról?
2000 körüli
fenntartás/fogyasztás érdekelne.
-
Wyll
őstag
Sziasztok!
Valakinek sikerült már rájönnie, hogy Opel Insignia-nál mitől függ, hogy szélvédőmosáskor a fényszórómosó is aktiválódik-e?
Vagy fent van ez valahol neten?
Csak mert marhára véletlenszerűnek tűnik, nem bírunk rájönni.
Netán van valami saját koszosságérzékelője? -
Nordic
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5155 üzenetére
Ő ezt mondta, mivel laikus vagyok, így hiszek neki, nem értek az autószereléshez. Ha lenne több olyan ismerősöm, aki autóvillamosságis, akkor levalidálnám, így most egyelőre ráhagyom. Hétvégén azért rá fogok mérni még egyszer az idle értékre, de szerintem nekem a rövid távok miatt ilyen kicsi. Ma pl. voltam Szolnokon(140km oda vissza), gond nem volt, pöcröf indulás, csak ugye az a fránya alapjárat. Most már megpróbálom a telet végighúzni, tavasszal úgyis megyek a szerelőmhöz, akivel cakk-pakk átnézetem az autót, úgyse volt hozzányúlva kicsivel több mint 2 éve, ami azért nagy szó egy 15 éves autótól.
-
DeFranco
nagyúr
12,44 V idle feszültség nem jó, és a <10 V indítási fesz sem jó szerintem.
Bárhol olvastam ezekről, ezek a határérték alatt vannak, főleg egy új akku esetében. Nem azt mondom, hogy kuka, de ez nem jó, nem üzemszerű, nem újszerű érték.
Ő is ilyeneket mért?
Nyilván nem kell nekem hinni, ne is higgy, laikus vagyok, de én ezt az ítéletet azért validálnám más forrásból is.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5153 üzenetére
Egyelőre semmi extra...beszéltem egy autovillamosságis ismerősömmel(szerencsémre ő is ford szervízben dolgozik), otthon ő is rámért, és minden érték jó. Az akksinak nincs semmi baja, szal egyelőre tanácstalanok vagyunk, miért indult nehezen. Lehet mégis csak annyi volt a baj, hogy a 12 órás pihenő a -13 -15 fokban megérintette.
-
-
DeFranco
nagyúr
ez lehet fojtószelep tisztítás (azt hiszem ez a neve, vagy alapjárati szelep? vagy ez ugyanaz?), illetve ha ez nem, akkor ennek beállítása (komputeres mérés szükséges) és utána alapjárati motor csere... meg még 100 más biztos, én ezeket láttam
leginkább a tisztítás szokott bejönni úgy tudom
nekem olyat csinált anno, amikor megvettem, hogy klímázva a dugóban terhelve (tehát klíma megy, és mellette dugóban indul-megáll-indul-megáll, vagy esetleg kis utcákon lassú kanyarokban, tehát amikor nyomod a kuplungot és még a fékkel is terhelsz (rásegítő) beesett az alapjárat 500 alá, volt hogy egész 300-ig is, egész belerázkódott a motor. Na, ez meg szoftverfrissítés volt, a fentieket játszottuk végig sikertelenül, végül a szoft csere oldotta meg.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5141 üzenetére
" Előfordulhat azonban, hogy áramköri hiba nincs, a Smart Chip viszont rosszul dolgozza fel az információkat, és helytelen terheltségi jelet közvetít a vezérlőegységnek. Ebből alapjárati ingadozások, akár spontán gázadások is létrejöhetnek. " - ez kicsit meglepett, nekem is van ilyen fordulatszám ingadozás, néha nem tudja tartani az alapjáratot, és ingázik 500-1000rpm között. Erre eddig mindenki azt mondta, hogy szar az alapjárati motorom(erre utaló hibakódot üt be a computer), aztán e leírás szerint, lehet, hogy mégse.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
neduddki #5142 üzenetére
mitnyivákósz? mit nem mondtam jól te kuvikos?
re:szerk:1: felajánlotta a segítségét önzetlenül, jön tölteni, mérni, bikázni, ingyen, tehát joke is not on him... 2: írtam, hogy anno tudtam validálni meg cáfolni is amit mondott, most meg nem találom, hogy mi alapján validáltam, ezért kezelje fenntartásokkal, nem azért mert Zoo mondta, hanem azért mert most nem tudom alátámasztani
-
DeFranco
nagyúr
Nekem azt hiszem 14,5 volt a fesz alapjáraton, illetve amikor az intelligens töltő feltöltötte, közvetlenül a töltés befejeztekor, onnan esett vissza 12,5-re lassan pár perc -egy óra alatt
12,6-12,9 között kell azt hiszem lenni nyugalmi állapotban a nagykönyv szerint*
olvasd: [link]
A Ford előírása alapján ebben a rendszerben az ezüst-kalcium akkumulátorok használata kötelező. (Ezeknél az akkuknál - hagyományos rendszerben - a 14,4 Volt helyett némileg magasabb, 14,8 Volt töltőfeszültség az előírás. Meglehet, hogy véletlen csupán, de mi nemegy esetről tudunk, amikor 2-3 év után cserélni kellett az akkut. Az innováció célja éppen az akku élettartamának növelése.)
Szerintem a 14,77 rendben van, de a 12,44 véleményem szerint kevés, ez nem 100-as akksi a neten ehhez a nyugalmi feszhez 75%-os állapotot írnak. Feltéve hogy fel van töltve.
Valami nem kóser, minimum fel kellene töltened, és úgy rámérni. Lehet, hogy bezavar, hogy hideg van, majd jönnek nálam okosabbak, de ez így nekem nem tetszik.
Amúgy nyugalmi állapotban nekem is 12,4 a fesz, de nekem még indítja az autót, 3 éves az akku, és 44AH-s, azért az nem mindegy.
*Dr.Zoo mondott nekem olyat is, hogy 13-14V között kell lennie, amit akkor megtaláltam valahol, de most nem találom, ellentétben a 12,6-12,9-cel, ne kavarjon meg, de ne is lepődj meg ha ilyet találsz
-
Nordic
Közösségépítő
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5132 üzenetére
Na méricskéltem egy keveset.
Alapból 12,44V-öt mértem az akksin, itt állt az autó(erre még pár óra múlva rámérek, hátha valami leszívja az akksit). Beindítás után alapjáraton 14,77V-ot mértem, nem ment semmi fogyasztó, de mikor felkapcsoltam a világítást, illetve a fűtést, ez az érték nem változott. Mérjek még valamit?
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5112 üzenetére
Még egyelőre csak érdeklődtem, hogy tud-e rendelni, árat nem kérdeztem addig, amíg ki nem derül, hogy mi a gond. Amúgy az általad linkelt oldalon néztem én is az árat, a jelenlegim 18k volt, ezért mondtam tippre a +20k-t. Ami lehet kicsivel több lesz, hisz a használt úgyis ráteszi az eladó. Viszont muszáj vagyok ott megoldani, mivel a gari oda szól.
Telefonos segítségem van amúgy, így ha valamit nem fogok tudni kimérni, akkor lesz help. Az a baj, hogy hirtelen kellett az akksi, amúgy lett volna ismerős, aki hozott volna nekem Ford szervízből gyári akksit, csak arra várni kellett volna 2 hetet(pont ünnepekre szart be
)
-
neduddki
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
értem. gépzsír. ezt nem is vontam kétségbe, azt mondtam, hogy wd-t tett bele, mert éppen az volt kéznél, és nem az volt a kérdés, hanem a balra húzás, ezt csak bónusz megnézettem vele, meglazította, örültem, visszahúzta, előtte nyomott bele wd-t hogy megnyugodjak.
a balra húzás miatt meg vehettem egy garnitúra gumit, mert szálhúzódásos volt a debica amin vettem az autót, szóval két garnitúra új gumival kezdtem az autótulajdonlást... hiányzik az ára nagyon...
-
DeFranco
nagyúr
és ebbe a vájatba tegyek gépzsírt? anya lazít (levenni gondolom nem szükséges) zsír be, és anya vissza?
re:szerk: ilyen fizetős mókákba most nem mennék bele, elég lesz megzsírozni is... az is pénz lesz, mert inkább futóműveshez viszem el, és egy 3-5k-t el fog érte kérni, de legalább tudja, hogy meddig lehet húzni-feszíteni ha nem enged
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5122 üzenetére
az alátét nem tud elfordulni a csavaron, A futóművön kialakított fülekbe belekapaszkodva húza a lengőkart, vagy tolja, attól függően melyik irányba fordítod a csavart. az anya a végén csak biztosítja a pozíciót.
Nem árt megjáratni a csavart is(lekjobb kivenni és megkenni, mint a lekváros kenyeret), de akkor ki kell fizetned a geometriát, mert nem fogja tudni pontosan oda visszatenni szemre, ahol volt.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
#81556480 #5118 üzenetére
Sárvédőív rohad, az focus betegség, nem vészes még javítva lesz tavasszal-nyáron ha lesz hol, nincs átrohadva, ennél jóval lightosabb felületi rozsda van kívülről pár centis részen, persze lakkot ledobta, ajtó alja szintén típushiba, más nincs, ezek még időben meg lesznek fogva ha minden igaz.
-
DeFranco
nagyúr
OK, köszi srácok
Gondra akkor reálisan ne számítsak jó pár évig emiatt, ugye?
-
DeFranco
nagyúr
nem azt mondtam, hogy nem jó a varta, hanem azt, hogy meg kell nézni jó-e
laikus vagyok én is, csak együtt gondolkodni tudok veled, meg megosztani amit összeszedtem
mielőtt viszont bárhova elviszed, abból baj nem lehet, ha rámérsz, főleg, ha van hozzá iránymutatásod, hogy hol és mit kell mérni, és esetleg arra is, hogy hogyan kell értelmezni
menniyért hozzák a motorcraftot? ilyen?
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5108 üzenetére
Beszéltem egy ismimmel, elmondott egy két dolgot, hogy mire érdemes rámérnem, mert szerinte egy sima multiméterrel majdnem minden hibát ki lehet szűrni(sorolta itt nekem a generátort, töltést, akkor az akksiszivárgást - gondolom arra értette, hogy valami szívja e az akksimat-, önindítót - mondjuk ezt nem tudom hogy lehet kimérni). Most voltam az eladónál, akitől az akksit vettem, szerencsémre azt mondta, hogy ha netán mégis gari lesz, akkor tud rendelni helyette ilyen motocraft akksit. Igaz 2e-el drágább, de annyit ráfizetek. Viszont azt is mondta, hogy azért is adta ezt a Vartát, mert eddig sosem volt vele garis baj, ráadásul az összes ilyen calcium vagy calciumszilicium betétes.
-
DeFranco
nagyúr
valamelyik 'bull, nem unibull az biztos, de elég kicsi, kb. 45AH-s. ezzel vettem.
2-3 éves, amikor megnézettem, állítólag azt mondta a műszer, hogy feles, bármit is jelentsen ez, de eddig nem volt vele gondom, lekopogom
ha behal és cserélem, akkor két lehetőség van: ha befér a yuasa, akkor lehet az lesz, de elvileg nem fér be, ha nem az lesz, akkor motorcraft lesz, az 1:1-ben gyári ford akku, ehhez (is) lett kitalálva, és van rá egy forrásom a focus klubból
szerk: mérjetek rá a generátorra, ha mindent rákapcsolsz, akkor tuti deficites lesz, ez gyárilag ilyen (minden alatt mindent értek reflektortól klímáig) de amúgy rá kell hogy töltsön, meg meg kellene azt is nézni, hogy feltöltve mennyi a nyugalmi fesz-e, lásd link
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
neduddki #5098 üzenetére
Ráhibáztál...ő rendelte(mondjuk mástól nem is nagyon lehet venni, amikor hirtelen kell).
DeFranco: Ezt a calciumos dolgot valahol ki tudom deríteni? Mármint hogy most olyan van-e benne? Azt tudom, hogy úgy lett rendelve, hogy az eladó a rendszerében konkrétan erre a típusra keresett rá, hogy ehhez milyen akku való.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Építő/felújító topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- PlayStation 5
- Az Exynos 2600 az első 2 nm-es mobilchip
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Battlefield 6
- DOOM - The Dark Ages
- Óra topik
- További aktív témák...
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256GB / Gyári független / 12Hó Garancia / 87% akku
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Z370 i7 9700KF 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 XT 16GB ZALMAN I3 NEO ADATA 600W
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- Apple iPhone 14 Pro / Gyárifüggetlen / 128GB / 12Hó Garancia / 88% akku
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest