Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • radi8tor

    MODERÁTOR

    Jelentés a Váci úti „élhetőségi” fórumról – avagy hogyan szorítják ki az autósokat a városból.Ellenséges hangulat, videófelvétel letiltása.Tegnap részt vettünk a BKK által szervezett Agóra Fórumon, amelynek témája a Váci út „élhetőbbé tétele” volt.Az esemény nyilvános volt, ennek ellenére a szervezők megtiltották a videófelvételt, amit jogsértőnek tartunk. Véleményünk szerint egy nyilvános lakossági fórumon minden állampolgárnak jogában áll dokumentálni, mi hangzik el.Végül a BKK szóvivőjével abban maradtunk, hogy mindkét fél utánajár, jogos volt-e a felvétel tilalma.
    ❗ Szakmai és logikus szempontok helyett politikai ideológiaA BKK terve nem az élhetőség növelését, hanem az autóval közlekedő emberek kiszorítását szolgálja. A "Váci út humanizálása" szlogen alatt álcázva ismét parkolóhelyek tömeges megszüntetése, sávelvételek, biciklisávok, és a közúti forgalom szándékos visszaszorítása következik.Ráadásul mindezt nem közlekedésszakmai szempontok, hanem a fővárosi politikai vezetés akaratának megfelelően hajtják végre – ezt a fórumon a BKK képviselői maguk is elismerték. A szakmaiság helyét tehát egy ideológiai cél vette át:
    👉 „A cél, hogy az autózás aránya maximum 20% legyen, és 80% más, fenntartható közlekedési mód.”Ez tehát nem közlekedési szükségszerűség, hanem parancs a Városháza részéről - és minden döntés ennek rendelődik alá.Képviselői megszólalás – kinek a nevében?Az eseményen felszólalt Keszthelyi Dorottya, a XIII. kerület 4. választókerületének önkormányzati képviselője is. A következőket mondta: Ő a helyieket képviseli, ezért teljes mértékben támogatja a Váci út átalakítását, még akkor is, ha az parkolóhelyek megszűnésével jár.Ezzel szemben a mi véleményünk szerint a Váci út nem csak a kerületieké, helyi lakosoké, hiszen az közterület, így több kerület és előváros autósai is naponta használják – számukra is biztosítani kellene a közlekedés és parkolás lehetőségét. Ráadásul a kerületi lakosokat is sújtani fogja, ha nem tudnak a saját otthonuk közelében parkolni. Kérdés, hogy ők valóban így képzelik-e el a képviseletet?
    ❓ Kérdéseink – és a kapott válaszok.Mi, a Magyar Autós Érdekvédelem Egyesület elnöke és elnöki asszisztense jelen voltunk, több kérdést is feltettünk a fórumon, ezek többségére kitérő, ellentmondásos vagy elkerülő válaszokat kaptunk.Kérdéseink:• Miért gondolják, hogy az autóval közelekedők nem emberek (hiszen a „humanizálás” egyben az autós infrastruktúra komoly korlátozását jelenti)?• Miért dehumanizálják azokat, akik rengeteg adót fizetnek a járműveik után?• Miért hiszik, hogy az autózással nem jár együtt a parkolás szükségessége?• Miért mindig az autósoktól vesznek el sávokat, parkolókat?• Miért logikus egy metró fölé villamost építeni?• Hol parkolnak majd ezután a helyi lakók?• Pontosan hány parkolóhely szűnik meg?

    Válaszok, amelyeket kaptunk:• A jelenlegi parkolási rendszer „vadnyugatias”, életveszélyes, át kell alakítani – bár senki nem tudott példát mondani a jelenlegi parkolási rendszerből adódó komolyabb balesetre)• A parkolás kényelmesebb és biztonságosabb lesz – bár kevesebb hely marad.• Párhuzamos parkolás jön a járdán parkolás helyett.• Attól, hogy elvesznek sávot, még jól autózható marad a Váci út.• A metró és villamos más funkciót szolgál, ezért kell egymás fölé építeni ezeket• A pontos parkolószámokat csak a tervezés végén tudják majd megmondani.• A 80–20% közlekedési arány a közgyűlés politikai célja – nem szakmai indoklás alapján született.
    ⚠️ Állandó minta: ideiglenesből lett végleges.Jó példa a fővárosi hozzáállásra, hogy a metrópótlás idején ideiglenesen elvett buszsávokat végül kerékpársávokká alakították, és így is maradtak, tehát a városvezetés ezzel (is) átverte az autós embereket. Tehát ami ideiglenes korlátozásként indult, végleges autós korlátozássá vált – anélkül, hogy ezt egyértelműen előre közölték volna. Ez mintaértékű: a „kísérleti” döntések valójában tartósak, és a „humanizálás” címszó alatt visszafordíthatatlan lépések történnek az autósok kárára.
    🚗 Összegzés.Az esemény világosan megmutatta: a főváros nem partnerként tekint az autós emberekre, hanem akadályként, akiket ki kell szorítani. A BKK tervei nem az élhetőség javítását, hanem az autóhasználat ellehetetlenítését szolgálják – közlekedésszakmai alapok nélkül, politikai ideológia mentén.

Új hozzászólás Aktív témák