Hirdetés
- Eldőlt, hogy lesz-e céges internetadó az EU-ban
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
demars
addikt
válasz
molnarpeter #184573 üzenetére
Fém bilincseset láttam alin meg ebayen, de még nem néztem utána, hol a gyári jeladója ( ha van neki egyáltalán?) Akár annak a vezetékéről is le lehetne venni a jelet (többlet meló, ki kell mérni).
Qru: igen tudom, hogy az egyszerűbb lenne, van is elm kis kékfogas kütyüm itthon valahol, csak macerásnak érzem a telefont lesegetni. De ez is egy opció!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
rbalint88 #184594 üzenetére
Holttérfigyelő jó azt kötelezővé tenném, mondjuk a tök felesleges tpms helyett. Skordén nem avatkozik bele csak világít a visszajelzője, ott nem kell bírkózni vele. Csak akkor nehezíti el a kormányt ha a sávtartó be van kapcsolva és index nélkül mész túl közel a felfestéshez.
-
rbalint88
addikt
Nekem egyebkent az a bicskanyitogato ezekben a rendszerekben, hogy amikor panikol es beavatkozast igenyel, akkor meg birkozni kell vele, mert ragaszkodik a sajat hulyesegehez.
Kedvencek a temaban meg az uj Jimny ami kanyarban veszfekezget, a Kuga a laptimingbol es a random tipusok, amik rahuzzak a biciklisre a kormanyt, mert azt nem erzekelik, de a sav szelet igen...
Ezert vagyok ugy vele, hogy inkabb csak egy sima tempomat legyen, az legalabb nem ugat bele.
A holtterfigyelo szimpatikus dolog es az csak figyelmeztet elvileg, bar ott meg azt mondom realis is, hogy kicsit birkozni kelljen vele, ha bejelez. -
Az a gomb nálam is megold mindent: klíma be, keringetés külső
Ma melóba menet egymást kerülgettük egy IS250-el, szintén fekete. Kollégám véletlenül neki villantott köszönésképp, aztán látta meg, hogy én is ott vagyok
Feketében eddig még nem láttam az enyémen kívül, ezüstöt viszont sokat. A fehér, ami ritka még.
-
válasz
Dorian #184572 üzenetére
Akkor meg is van a párosodás forrása.
Az első autómban, az első téli napon jöttem rá, hogy miért tiszta pára az üveg.
Mert belső keringtetésre kapcsoltam, pedig hiába olvastam előttem 100x, hogy ne csináljam.
Amikor hideg lett, akkor elfelejtettem.
De azóta mindig eszembe jut, hogy akkor az asszony milyen lelkesen törölte folyamatosan az ablakot belülről. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #184578 üzenetére
Jó hát én is kb az első 3 induláskor izzítottam be az appot azóta elő se vettem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #184577 üzenetére
Aucs.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Dorian #184572 üzenetére
Akkor ne csodálkozz hogy párásodik mint az állat. Amit lefúj párát az abakról ugyanazt a nedves levegőt visszafújja az üvegre és ott újra kicsapódik.
Ezt olvasd át van benne pár hasznos tanács: [páramentesítés az autóban]
-
Qru
MODERÁTOR
Ez a BMW 6 GT szépen ledarálta magát. Aligha vettem volna úja ilyet de van aki menthetetlen. Ettől még a sokat szídott Skordé is ügyesebb sávtartásban.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
demars #184555 üzenetére
Műanyag esetén talán még van erre esély, bár mondjuk a gyári cuccok is bírnak 15-20 évet simán... Fém esetén meg a hegesztés minősége szokott változó lenni
de az is van alin. Ha mindenképp vizet mérnél, akkor talán fülke irányban fűtés csőre lenne érdemes rakni, hogy mutasson egyből, ne csak termosztát nyitás után... Vagy a gyári jeladó helyére pici T idom és akkor tök ugyanaz fogod látni, abban a méretben már inkább egy anyagból vannak öntve, masszívabb és nem kell rugós bilincs.
-
Dorian
félisten
válasz
MasterMark #184563 üzenetére
3 km-rel otthon előtt kapcsolom ki, a belső keringetèssel együtt, amikor letèrek a 11-esről.
-
MasterMark
titán
válasz
Dorian #184561 üzenetére
Igen, de ha klímát használsz, és úgy állsz meg, hogy még nem ürült a kicsapódott pára a klíma hőcseréjőrél, akkor az megállás után ugyanúgy visszapárologhat az autóba.
Ezért ha nem tudod szárítani, akkor indikátoros szilikagél jól jöhet. Azt nem tudom milyen mennyiség kellene, hogy hatásos legyen, de aliról kapni dobozokban.
Ja és tiszta üvegre kevésbé csapódik ki a pára.
-
Dorian
félisten
válasz
MasterMark #184560 üzenetére
De ha az utastèr szárìtása a lènyeg, ès a klìma által kiválasztott cseppvìz kimegy, akkor hatèkonyabb ha le van zárva, nem?
Hosszù utakon nyilván nincs lezárva, de agglòbòl reggel-este ingázáskor mindig.
-
-
AMD Power
titán
Holnap ha elvittem a gyereket az oviba akkor üzemmelegen megint teletankolom és megyek egy 100km nem városi kőrt. Utána vissza ugyan arra a kútra + pisztolyra
-
demars
addikt
válasz
molnarpeter #184551 üzenetére
Ilyesmit néztem első körben én is. Sőt lehet kapni vizcsőhöz közdarabot, megfelelő menetes furattal a szenzornak. Nem tudom, hogy ezek mennyire tartósak (repednek e)?!
Köszi a tippet, futok még néhány kört. -
oliwire
őstag
válasz
stickermajom #184553 üzenetére
Így van, nem elhanyagolható feltétel ez sem
-
oliwire
őstag
válasz
tboldi #184537 üzenetére
Úgy értettem, ha valaki csak fűtéssel megy a kocsival, klíma nélkül, akkor párásabb lesz a levegő, és ha nincs kiszellőztetve utána, az a bentragadt pára simán képes az ablakra fagyni. Ha fűtés közben megy a klíma, természetesen az kiszed sok nedvességet a benti levegőből.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
demars #184549 üzenetére
Dízel tuner csoportokban találsz embert, aki olcsóbban csinál neked hasonló kijelzőt, ha szükség van többféle értékre.
Olaj hőhöz elég a gombát kitekerni, ugyanolyan menettel venni T elágazót, pár új réz alátét, és kész is. Ha forr a víz, úgyis szól, addig meg a kettő együtt változik (olaj-víz hőcserélő).
Viszont egy ilyen pl vakdugó helyére tök jól beépíthető, 110°C méréshatár elég is nagyjából, és szinte ingyen van [link]
Vagy ennek jobb a szenzora [link]
De user oldalról jobb a mutatós műszer, ránézel -> középen van -> ok. -
demars
addikt
válasz
tboldi #184544 üzenetére
Köszi, ilyesmi műszer jó lenne. Egy picit sokallom érte a 40 ezret
Ha picit javul az idő és lesz szabad időm, körbenézem a motorteret hátha lesz ott egy kis csonk, ahova esetleg egy egyszerű (és olcsó) sima vízhőfok mérőt be lehetne építeni.
Egyébként hol érdemes ezt a scangauge kütyüt megvenni?molnarpeter: ezek a nagy műszerek nekem se jönnek be, ez nem az az autó amit érdemes tuningolni
-
Peter.70
addikt
válasz
molnarpeter #184546 üzenetére
Én obd adapter és HA alkalmazást használok. Gondolom van más alkalmazás is
-
rbalint88
addikt
válasz
molnarpeter #184546 üzenetére
#igenyesbe
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
demars #184543 üzenetére
Aliexpress, obd gauge
Prius körökben szoktak asszem ilyet venni, de ha van ajánlott cuccra link, érdekelni fog
Vagy [link]igazából ezeknek is lehet mondjuk tartót venni A oszlopra vagy kormány burkolatra, de az szerintem nagyon račing. Ebben az esetben inkább olajkörre kötném.
-
mivel a kisautóm 80 km/h felett szétrázza a seggemet (kuplung valszeg), így nem akartam kísérteni a sorsot és kipróbáltam végre a share now-t kiugrani az agglomerációba. nagyon flottul működik a rendszer. sajna elektromos autót nem tudtam kipróbálni, egy mercedes gla volt a legközlebb, így azzal mentem. tetszett. más kérdés, hogy oda-vissza ez majdnem 14k volt, olcsóbb lett volna szerintem taxival
nem ez a jó megoldás, ha az embernek a lakás körül 35 percbe telik parkolóhelyet találnia
-
tboldi
nagyúr
válasz
demars #184543 üzenetére
Ezer éve nem láttalak!
ScanGauge 2 vagy UltraGauge - mindkettő OBD-n keresztül működik.
Nekem is van egy SG2-m pont emiatt. -
demars
addikt
Sziasztok.
Behúztam melós autónak egy 2009/11 havi Renault Kangoot. Teszi a dolgát, nincs vele gond, csak piszkálja a csőrömet, hogy nincs benne vízhőmérséklet kijelző.
Létezik esztétikus műszer, (kicsi, megbízható) amit utólag be lehetne építeni?Köszönöm
-
Reggie0
félisten
válasz
MasterMark #184540 üzenetére
Csak mert spurok
-
Reggie0
félisten
válasz
MasterMark #184536 üzenetére
Ahogy sokminden mas is erre valo
Nem a silicagel az egyetlen szaritoszer a vilagon. Peldaul a kalcium klorid sokkal jobb szaritoszer, kisebb paratartalomnal is hatekonyabb es tomegaranyosan vagy hatszor annyi nedvesseget tud elnyelni, mint a silicagel. Valamint a silicagel vissza is tud parasitani, azaz ha szaraz az ido pont az fogja eregetni a parat a kocsiban.
Nem veletlen, hogy a tengeri szallitasnal is a CaCl-t hasznaljak inkabb. -
tboldi
nagyúr
Nálunk is okés még a K435 a WagonR-en, illetve a W452 sem rossz, cirka 3 éves mind.
(#184530) oliwire: Nem inkább a klímával? Nálam a szélvédőfűtés gombot megnyomva bekapcsolódik a kompresszor is, és másodperceken belül leviszi a párát (persze nem a ráfagyottat). Ha esetleg később megnyomom az AC gombot kikapcsolva a klímát, rövidesen ismét párás lesz minden. És ha ismét bekapcsolom, újra eltűnik a pára pár másodperc múlva.
-
Reggie0
félisten
válasz
MasterMark #184534 üzenetére
Sokminden mas is eltudja.
-
Dorian
félisten
Köszönöm a tippeket, veszek ilyen macskaalmot, és a megérkezés utáni szellőztetés is jó ötlet!
(Őszintén szólva azon kívül, h tele van pakolva, lusta is vagyok beállni a garázsba, de még az udvarba sem álltam be sosem, sokkal egyszerűbb és gyorsabb az utcán hagyni a kocsit)
-
oliwire
őstag
válasz
Dorian #184520 üzenetére
Egy ötlet: Ugye a nagy hőmérsékletkülönbség miatt csapódik ki a pára. Ha alaposan felfűtöd a kocsit belülről, klímát nem járatsz, hogy szárítsa a levegőt, majd este leparkolsz, és ki is pattansz a kocsiból, és hajnalban éri el a mínusz 5-10 fok, akkor értelemszerűen kicsapódik a pára belül is.
Ha hazaérkezéskor tartasz egy 1-2 perc szellőztetést a kocsiban, kinyitott ajtókkal, akkor jobban átveszi a kinti 0 fokos hőmérsékletet az autó belseje, és a pára is kisebb koncentrációban marad bent.
A 0 és -5 fok között már nincs olyan nagy különbség, és a benti páratartalom is kevesebb lesz.
Lehet így már kevesebb odafagyott hó lesz a belső ablakon.
De a belső pára csökkentése mindenképp segít. -
-
EQMontoya
veterán
állítólag nem lenne nehezebb 1360 kilónál.
Ez lenne az alacsony suly? Oke, erosebb lenne, mint az aktualis MX5, vagy a jovore erkezo GT86, de meg utobbinal is egy mazsaval nehezebb. Elobbinel meg negyed tonnaval.
Meg a 370Z roadster is "csak" masfel tonna, pedig abban egy b..omnagy v6 van, meg amugy is egy granittomb, annak minden elonyevel es hatranyaval.Egy sima, 2 literes sorneggyel szerelt, 2 uleses roadstert meg akkor is illene 1300kg ala vinni, ha a turbomoci miatt azert kell komolyabb fek es hasonlok.
-
Dorian
félisten
Utastár párásodása ellen mit lehet tenni? Hajnalban belülről van ráfagyva a szélvédőre a pára, vakarom le és esik bent a hó mindenre...
Legalább 10 percig kellene álló helyzetben járatnom minden fűtést bekapcsolva, hogy leolvadjon/elpárologjon. -
-v-
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #184506 üzenetére
Nekünk a K425 még mindig patent. Igaz a Jazz-en nem is nagyon van feszegetve a tudáshatára.
-
-
válasz
ivana #184497 üzenetére
Nemrég belefutottunk egy olyan tucatméretes Hankook téli abroncsba, ami 3 évesen olyan kemény volt, mint a kő. 2017-es gyártás, de csak tavaly került fel egy új autóra és még látszódnak rajta a gyári felfestések a mintázaton, szóval kevesett futott. Tárolva szakszerűen, gumiparkban tárolták. Szóval megesik, hogy minden klappol papíron, aztán mégse jó.
-
stickermajom
addikt
válasz
EQMontoya #184500 üzenetére
Az az igazi Vatanen, ha nyekereg nem?
Mindig eszembe jut haver, aki friss jogsival túlfújta a kerekeket, mert milyen menő ahogy sikít a kanyarban, aztán az orfűi szerpentinen telibedurrantott egy szembejövő családot. Szerencsére nagy baj nem lett, de azért fél évre bevonták a jogsiját.
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- E-roller topik
- OLED TV topic
- Battlefield 6
- A rend őrei
- Fotók, videók mobillal
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Bluetooth hangszórók
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- 0 km! ÚJ! Ninebot MAX G2 elektromos roller 32 km/h
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 512GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- Samsung LH46EDDPLGC 46" FullHD LED Monitor
- Bomba ár! HP ZBook 15 G3 - i7-6820HQ I 16GB I 256GB SSD I Nvidia VGA I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Samsung Galaxy A55 5G / 8RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12 Hó Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest