Hirdetés
- Eldőlt, hogy lesz-e céges internetadó az EU-ban
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- A konkurens hardvereken is működőképessé tette az XeSS 2-t az Intel
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, két aktív subot hogy tudok használni? Úgy értem bekötni? Sok helyen látom hogy úgy használják. Egy focal
rendszerem van, sib evo 5.1.2 es és lett még egy ugyan olyan focal subom. Gondoltam mélyben úgysem annyira erős ez a szett, elférne 2 sub. Az avr egy denon x2700h megoldható hogy két subot használjak? Köszönöm. -
konigjanos
senior tag
300 e lenne a maximum használtban. nem sürgős, kivárom a jó vételt.
-
b.
félisten
válasz
Dorian #71194 üzenetére
Szerintem nem egy kategória, főleg nem belépő kategóriában. Hát a Golddal elhiszem hogy elégedett vagy,de hát úazért( ne vedd magadra nem személyeskedésnek szánom) nem nehéz elégedettnek lenni egy több milliós Monitor Audio-val. Dali Concept és az között van azért pár lépcső.
A Concept és a Spektor egy kategória szerintem, a Bronze 500 már feljebb van annál mindenben. ugyan abban az akusztikai környezetben használtam és használom mindegyiket.
Ha most az eddigi hangsugárzóim között kellene sorrendet állítanom akkor Spektor, Polk Audio T50, Focal 826, Klipsch RP 260f és Bronze 500 , bár a Klipsch sok szempontból jobban tetszett de összességében a hangképe a Denon mellé jobban passzolt az MA-nak nekem.
Természetesen jobb lenne egy Gold vagy egy Silver 300 de azért jó lenne tudni mennyi pénzben gondolkodik. -
Dorian
félisten
Concept, Spektor, Bronz500, stb. egykutya. Kategórián belül nincsenek csodák, csak más-más problémák, amik közül valaki egyiket tolerálja jobban, más a másikat.
Én a Conceptet alaposan átalakíttattam, így nagyon sokáig jól elvoltam vele. Ikon pl. egyáltalán nem tetszett azt gondolom az nem jó hangsugárzó, nem egységes a hangja. Aki a tuningos Conceptet megvette Ikont cserélt rá!
Aztán megállapodtam MA Gold szettel, nekem ennél jobb nem kell.
De ne felejtsétek el, hogy az akusztikai környezet minimum akkora hatással van a hangra, mint a teljes elektronika, hangfalastól erősítőstől. Lehe, h adott helyen nem a cucc-cserélgetés a jó megoldás. -
b.
félisten
válasz
I'am Dony #71192 üzenetére
Concept az a Spektor elődje egy alap doboz a Dalitól.. A Bronze 500 a széria legnagyobbja, szerintem mérföldekkel jobb hangzással. Nekem is Spektor volt az első szettem, össze sem hasonlítható.
Focal 826 szerintem gyengébb mozira, mint a Bronze 500 az is itt van nálam már 2 hónapja a Marantz 6015 tel vettem együtt meg. Itt írtam róla már [link]
Mondjuk jó lenne tudni mennyi a keret amit rászán. SIlver széria lenne nekem is a cél, biztosan jobb, de durva árban megy. -
spiky03
veterán
válasz
konigjanos #71187 üzenetére
Én még ajánlom a Cantonokat is egy meghallgatásra, ott is a Chrono szériát vagy a fölötte lévőlet.
-
I'am Dony
őstag
válasz
konigjanos #71187 üzenetére
Egyetértek BBéci ajánlásával a Focal ill. MA tekintetében a Quadralt nem ismerem.
Ha kedveled keményebb, élesebb magassugárzókat ill. az ilyen hangzást - ezen az 5200 vmennyit tompít - akkor jó választás lehet a Chorus széria. Ha inkább természetesebb hangzást keresel, részletező és természetes hangú közép és magas tartománnyal, akkor a Silver 300 egy nagyon jó választás. -
BBéci
legenda
válasz
konigjanos #71187 üzenetére
Mivel nem nézegetem a használt hangdobozokat, fogalmam sincs arról, hogy éppen mit kínálnak eladásra.
Focal Chorus, Monitor Audio Silver, quadral Chromium stb. -
BBéci
legenda
Próbáltátok megjavíttatni az erősítőt? Az lenne a leginkább gazdaságos megoldás.
Fehér holló ritkaságúak a szubládát meghajtani képes AVR-ek és a használatuk sem ajánlott, mert a szubbasszus tartomány megszólaltatása rengeteg wattot igényel, ami elszívja az erőt a többi hangdoboztól. Már amennyiben egyáltalán van mit elszívni.
Másik lehetőség egy különálló végfok beiktatása, ami csak a szubládát hajtaná az új AVR-től kapott jelről. Ám azt sem adják ingyen. -
BBéci
legenda
válasz
konigjanos #71183 üzenetére
Egyetértek Doriannal, hagyd a DALI-t, rengeteg más gyártó termékei vannak jelen a piacon.
Nem rossz az IKON, de csak akkor érdemes megvenni, ha valami bombajó használt ajánlattal találkozol, újonnan túlárazott.
Ne érts félre nem vagyok DALI utáló, egyik kedvencem RUBICON sorozat, pláne az EPICON-ok, de azokat belépő topikban még említeni sem szabad. -
gg72
veterán
Sziasztok! Szüleimnek volt egy Onkyo HT-S3305 házimozirendszerük, amiből az erősítő sajnos tönkrement. Vennének egy új erősítőt, aminek alap esetben ugye RCA a sub csatlakozója, az Onkyo-hoz tartozó hangfalszett subjának viszont hagymományos hangfalkábele van (nem is nagyon láttam még ilyet), a kérdés, hogy meg lehet-e oldani valahogy ennek a csatlakoztatását az új erősítőre, vagy új mélynyomót (vagy hangfalszettet) is kellene venni? Ez utóbbit nem nagyon szeretnének.
Ez a régi erősítő csatlakozó-terminálja, látszik is a sub sima kllipszes kimenete:
-
BBéci
legenda
válasz
konigjanos #71176 üzenetére
Ahhoz az erősítőhöz mindenképpen érdemes a CONCEPT-ről feljebb lépni, de nem a LEKTOR-ra.
-
gab1ka
senior tag
válasz
wrathchild #71179 üzenetére
1. A beállításokat látod az AVR kijelzőjén is, de alapesetben arra a HDMi bemenetre kell váltanod, ahol az arc van, fura probléma.
2. Center Spread-nek hívják ezt a funkciót, ami a center csatornát kikeveri a frontokra is, ha jól tudom 2020-tól ezt a feature-t kivették a Denonokból, a régebbi erősítőkön megtalálható.
3. Igen, normális. Ilyen esetben ha azt szeretnéd hogy mindenhonnan jöjjön hang, akkor miközben szól egy 2.0-s hanganyag pl youtube-on, akkor nyomogasd a távirányítón a különböző hangmódokat (zöld gomb). -
wrathchild
tag
Üdv!! Beállítással kapcsolatos bénázás/tudatlanság miatt van néhány kérdésem:
Sony A8H TV HDMI 2.0 eARC kapcsolattal 5.1 (jelenleg 3.1) Denon AVR-x3600H-hez csatlakozik.
AVR-be HDMI 2.0 csatlakozik: PS5, Sony x700 Bluray+ optikainTechnics CD.
Kérdéseim:
1:
normális az, ha beállításokat szeretnék módosítani az AVR-en pl. Streaming szolgáltató bámulása közben, azt nem tudok, csak akkor, ha valamelyik HDMI-vel csatlakozó eszközt (PS5 vagy Bluray) bekapcsolom???
Mert amikor megnyomom az AVR Setup gombját a távirányítón, hiába választom a TV távirányítón az eARC HDMI csatlakozás bemenetét (3-as), azt írja az üres fekete képernyő alján, hogy nincs jel.
Ha bekapcsolom a PS-t, vagy Blurayt, akkor már megjelenik az AVR Setup felülete...
Valamit be kellene máshogy állítanom, vagy ez így van: Netflix Disney... stb. nézése közben nem tudom az AVR Setup menüt előhozni???2:
Center hangfalat egy időre kivettem a rendszerből, majd most reaktiváltam.
Bluray nézése közben meg tudom tenni, hogy a Centerre érkező hangot (pl. koncert film esetén főleg az ének) megosztom a frontokkal is.
Nekem ez bejön, kicsit szélesedik az ének, nem csak középről jön.
Ezt azonban nem tudom beállítani Streaming esetén!!
Ott kizárólag a Centerből jön a beszéd. (de csak térhangzást tartalmazó anyagnál)
Ha lehet ezen beállítással módosítani, akkor ez esetben hol, mit?3:
az előzőhöz kapcsolódik:
ha a Streaming-Netflix anyag csak 2.0 hangot tartalmaz, akkor az normális, hogy a Centeren semmi hang nincs?
Valamiért azt gondoltam, az AVR mindenképp generál térhangzást 2.0 anyag esetén is.
(Felújítás után a hátterek még nincsenek beüzemelve, így nem tudom kipróbálni, hogy ott van-e hang 2.0-ás anyag esetén)Köszönöm a válaszokat!!!
-
Dorian
félisten
válasz
konigjanos #71176 üzenetére
Valamennyi biztos lesz, de inkább nagyobbat lépnék. Dalik amúgyis lusták, mozira nem azt vennék.
-
konigjanos
senior tag
Sziasztok! Érdemes a dali concept 5.0 rendszert lektorra cserélni, van javulás? Denon avr-x5200w az erősítő.
-
Ger_man
senior tag
Na várj, most ez a két történet ugyanaz?
1. "Be lehet úgy állítani a rendszert, hogy aki nem kifejezetten hozzáértő, az megkérdezze: nincs bekapcsolva a szubláda? Majd amikor tényleg kikapcsolom, jön a döbbenet."
2. "Az egyik barátom Pioneer SC-LX erősítővel hajtott Polk Audio RTi A9 frontsugárzós szettel rendelkezik, nem akarta elhinni, hogy nem a háttérsugárzókból jön a mélybasszus."Ha igen, akkor milyen mélynyomóval van megspékelve a két A9-es frontsugárzó? Amúgy ezek elég komoly darab frontok.
Milyenek az oldalsók?"Egy jó sztereót inkább hallgatok, mint valami hitvány 5.1-et." Ezzel is egyet tudok érteni, de kinek mi a hitvány, na az már egy más kérdés
-
BBéci
legenda
válasz
Ger_man #71170 üzenetére
Dehogy high end, ezt a csacskaságot honnan vetted?
"Nehezen tudom elképzelni hogy egy akció jelenetnél bárki nem kifejezetten hozzáértő azt mondaná hogy "nincs bekapcsolva a sub?", aktív mélynyomó mellett."
Erőltesd meg a fantáziádat! Konkrét esetekről meséltem. Az egyik barátom Pioneer SC-LX erősítővel hajtott Polk Audio RTi A9 frontsugárzós szettel rendelkezik, nem akarta elhinni, hogy nem a háttérsugárzókból jön a mélybasszus. Tuti demó jelenteteket mutattam neki, nem párbeszédet.Egy jó sztereót inkább hallgatok, mint valami hitvány 5.1-et.
-
krx21
nagyúr
Sziasztok,
Van egy szettem ami a következő:
LG OLED65C2, Sony STR-DN1070, Panasonic Blu-ray DMP-UB900, Playstation 5
A Blu-ray az AVR-be és a PS5 a TV-be van közvetlen kötve a 4K120Hz miatt, ARC-al...
Megfigyeltem, hogy a rendszere evvel e TV-vel, ha a Bul-ray-ra teszem a TV-t, akkor a már bekapcsolt erősítőt kikapcsolja, majd bekapcsolja és utána minden ok.
Utána ha váltogatok a TV-n a bemenetek között (Blu-ray, TV, PS5) már nem kapcsolgat.
Nos, a rendszer a régebbi TV-vel az elején sem kapcsolta ki majd be a AVR-t.
Ez normális, hogy a TV valami miatt ki majd bekapcsolja az erősítőt? -
Ger_man
senior tag
Elhiszem, hogy van ilyen setup, de ez már high-end kategória ahogy sejtem, SVS mélynyomó és társai óriási árért cserébe. Én inkább olyan házimozira gondoltam, ami hangszóróit tekintve használtan megáll mondjuk 200e ft-nál.
Illetve most nem egy akciójelentre gondolsz, hanem mondjuk egy párbeszéd vagy zenés részletre, ugye? Nehezen tudom elképzelni hogy egy akció jelenetnél bárki nem kifejezetten hozzáértő azt mondaná hogy "nincs bekapcsolva a sub?", aktív mélynyomó mellett.Ne érts félre, én elhiszem hogy ég és föld egy 5.1 és 5.0 akár belépő szinten is, de attól én még nem írnám le az 5.0-t, akár még azt is aláírom h ez már nem is házimozis élmény, de azért jobb mint egy sima 2.0-ás rendszer.
-
Ger_man
senior tag
Szerintem abban az esetben, ha "elhiteti" az ember az erősítővel h van rá kötve mélyláda (pedig nincs csak 5.0-ja van), beállítja a vágási frekvenciákat, és úgy ítéli meg hogy még így is számára megfelelő a hangzás mélyhangokat tekintve - aktív mély láda nélkül, akkor én azt mondom hogy legyen igaza és élvezze úgy (az LFE bekeverése a frontokba, vagy az összes csatornába valóban rossz ötlet). Ebben az esetben se az erősítő se a két front se más oldalsó hangszóró nincs túlterhelve, ahogy a cikk is írja. Ez olyan mintha egy 5.1-es szettnél, nem kapcsolnád be az aktív mélynyomót, mert épp este nézel filmet, és a Dolby féle dinamika tartomás csökkentése se segít. Nincs igazam?
Sajnos vannak olyan szituációk, lásd szomszédok és vékony falak, amiatt be kell áldozni az igazán mozis mély hangokat, de attól még a térbeli hangzásról nem kell lemondani.
-
aldebaran
addikt
-
gab1ka
senior tag
válasz
lajosx #71162 üzenetére
Nem számít hogy már a csatornába van e, a teljes burkolaton egyértelműen érezni fogod ha megfogod kézzel a kábelt. Szemmel szinte láthatatlan, kézbe fogva azonnal meg fogod különböztetni hogy a kábel egyik fele henger formájú, a másik felén pedig van egy "él" mint egy forrasztási hiba.
-
válasz
gab1ka #71160 üzenetére
Na ezt megnézem gyorsan, az a baj hogy már vezeték csatornába is van, elfelejtettem hogy legutobb is szívtam vele. Köszönöm.
Phülöpköszönöm neked is, régen még pa hangfalnál mikor nem volt jelölve a sugárzón melyik a +- így csináltam, de azóta eltelt 25 év nem akarok elemmel szórakozni, és bosszantó hogy egy jó minőségű kábelnél a gyártó lusta legalább egy pici jelőlést tenni az egyik oldalra. 🤷♂️
-
-igu-
veterán
válasz
lajosx #71159 üzenetére
Ceruzaelemmel tudod tesztelni. Bekötöd a kábelt hangfalba, a másik végét pedig a ceruzaelem pólusaihoz érinted egy pillanatra. Ha a hangszóró kifelé mozdul, akkor az erősítő + kimenetéhez csatlakoztasd azt az eret, ami az elem + pólusánál volt.
És ne felejtsd el összejelölni, hogy legközelebb ne kelljen az elemmel bohóckodni./nekem szerencsére a gyártó mind a 4 eret különböző színűre hagyta, hogy még véletlenül se keverje össze a dolgozó.
-
Sziasztok!
QED PERFORMANCE 79 STRAND Kábellel szeretném bekötni a sugárzóim. Elvileg jó minőségű, itt is ajánlott kábel. Viszont lenne vele egy problémám. Totál egyforma mind a két szál, hogy a francba tudjam melyik a +—?
Nem is értem hogy lehet egyforma, még egy ratyi kábel is megvan különböztetve. Aki használ ilyen kábel hogy oldotta meg? Lehet nem tudok valami egyszerű megoldást? Köszönöm
-
b.
félisten
válasz
aldebaran #71149 üzenetére
ÉN 2-3 hete adtam el az 1700-at itt az aprón. Nagyon jó kis erősítő és szépen megy a Monitor Audio-hoz.
Meglepően szépen keverte a térhangzást és jól bánt a mélyládával is.
Ha esetleg addig elnyújtózkodsz hangzásban nem fogod megbánni, egyedül az ereje kicsit kevés, meg kell szokni hogy 50% hangerő fölött van a hangerő és a kezelőfelülete elavult 8 bites,de amúgy rendben van. -
Ger_man
senior tag
válasz
aldebaran #71155 üzenetére
Ajj igazad van, sajnos csak a 4K felbontás támogatott, nincs még sima HDR support sem. Egyébként mit kötnél rá? Mivel néznéd a filmeket?
Ha nincs Atmos-nak megfelelő hangfal-konfigod, akkor Blu-ray esetén TrueHD-t kapsz 5.1-ben, jelen esetben 5.0-ban. Netflix, meg appok esetén meg sima Dolby Digital(vagy Dolby Digital Plus-t) 5.1-et, vagyis 5.0-t.
-
aldebaran
addikt
-
aldebaran
addikt
válasz
VoidXs #71150 üzenetére
Hát igen, nézegettem a Denontól ezeket:
1. AVC-S660H
2. AVR-S660H
3. AVR-X1700HA 2. és 3. szinte ugyanannyiba kerül. Megérik -e azt a +50e -s felárat? Ha igen, akkor inkább melyik? A 2. vagy a 3.?
Ha olyan filmet néznék, ami dolby atmos-os, akkor az 1. és 2. egyszerűen nem szólalna meg?
Ezt az összehasonlítást nézem... -
aldebaran
addikt
Sziasztok!
Házimozi erősítőt keresek filmnézéshez és philips oled tv-hez. Lehetőleg emagos, vagy euronicses elérhetőséggel.
30m2-es kb. kocka szobában használnám.
A max ami érdekel a Denon AVR-X1700H, de ennél inkább olcsóbb de hasonló audio tudású gépet keresek.
Jelenleg egy Onkyo tx-nr 636 készülékem van, ezt váltaná az új.
Olyat keresek, ami tudja dekódolni az összes mai hangformátumot 5.0 -ra.
Hangfalaimat is már régebben vettem, de azok egyelőre maradnak: Monitor Audio MR , csak nincs mélyláda (bőven elég az a mély, ami a hangfalakból kijön). -
-
lenox
veterán
válasz
VoidXs #71137 üzenetére
En itt nem latok semmi ilyet. 29.97-nel mondja, hogy Non-Drop-Frame, mert ott van is ertelme. 23-nal nincs. Es hogy ertsuk, a Drop Frame timecode az nem arra van, hogy frame-et droppolj, hanem arra, hogy a timecode szekvenciabol kihagyj, tehat hogy a timecode a valos running time-ot mutassa. Es oda-vissza lehet konvertalni a drop frame es a non-drop frame kozott, ami termeszetesen nem vesz ki/rak be frame-eket, mivel ez nem is erre valo. Ez egy editor feature a frame-ek szamolasara, attol fuggoen kell valasztani a ketto kozott, hogy a project workflow mit kivan. Nyilvan egy 24 -> 23 project non-drop frame timecode-ot kivan, hiszen itt ha ossze akarnad hasonlitani az eredmenyt az eredeti 24-es projecttel, akkor azzal kell egyezzen a timecode.
-
VoidXs
Topikgazda
Premiere-t használok, és ott default a frame skip, illetve a drop frame TC. Konkrétan nem is tudom fejből, hogy érjem el manuális audio lassítás nélkül amit mondasz. Pro Tools-ban sem ugrik be, hogy ez egyáltalán állítható vagy kommunikált dolog lenne. Ettől még szomorúan hallom, hogy ez elvárás.
-
lenox
veterán
válasz
VoidXs #71132 üzenetére
Mindkettőnk általános gyakorlata hibás
En nem azert fejlesztettem audio pulldownt, mert kitalaltam, hogy ugy lesz jo (bar ez nem nagy kaland, elegge adja magat), hanem mert minden ugyfel kerte, minden mas szoftverben is benne van, mindenki hasznalja 24->23 konverziora. Ez nem hibas, ez az industry standard. Probalj ki egy pro toolst, media composert, resolve-ot, premiert, kb. ami tetszik, mind tud ilyet, mivel ezt csinalja mindenki. Ellenben kivancsi vagyok, hogy milyen toolokat talalsz 24->23 framekihagyasra. -
lenox
veterán
válasz
VoidXs #71132 üzenetére
Ne viccelj, ilyen frame droppot minden QC operator kiszur. Nekem nem az a munkam, de en is kiszurom, leven 20 eve ezzel foglalkozom.
Rosszul gondolod. Nem nagyon tudsz olyan amerikai studiot mondani, akivel ne dolgoznank. Meg europaiakkal, azsiaiakkal. Szoval nem egy ceggel, hanem kb. a nagy koltsegvetesu filmeket gyartokkal minddel.
Akkor a Jungle-t meg tudod nezni framenkent, tehat meg tudod mondani, hogy hol vannak benne a framekihagyasok, ugye? Mutass egy parat. Vagy ha csinalsz belole egy-egy mp4-et szivesen megkeresem, van hozza eszkozom (mivel ez egy alapveto feladat, amit viszont hasznalnak az ugyfelek).
És például egy 5 perces zenével mit csinálsz?
Szerintem nem ertetted a pull downt. Minden szoftver megcsinalja az audio pull downt a 24 -> 23.976 konverziohoz. Rutinfeladat, senki nem hall belole semmi valtozast. Nem ugy, mint a framekihagyasnal. Nem is ertem, hogy miert gondolhatja valaki, hogy a ket esetbol (1: audio valtozatlan, videobol kihagyunk frameket, 2: video valtozatlan, audiot lassitjuk 0.1%-kal) a sokkal zavarobbat valasztana a filmipar. -
VoidXs
Topikgazda
Szinte garantált, hogy drop frame-es BD-t fogsz letölteni, de nem olyan egyszerű azt kiszúrni, mint egy játékban, ahol egyrészt gyakran jön, másrészt elég kiszámítható a kameramozgás, így nagyon látványos, harmadrészt nem az abszolút minimális képfrissítés van használatban(csak konzolon
), amit eleve konstans szakadozottnak látsz, ha játékokon nőttél fel.
#71129 lenox: Egy konkrét példa, Jungle (2017), logók után számolva:
DCP frame 1: [kép]
DCP frame 3000: [kép]
BD frame 1: [kép]
BD frame 3000: [kép]
A hangsáv tökéletesen egyezik. Ez biza frame dropos. Ha az lenne, amit mondtál, akkor azonos offset azonos frame-et adott volna. Az, hogy egy cég valahogy csinál valamit, még nem lesz standard. Főleg, hogy erre a feladatra nincs előírás, mindenki a saját feje után megy. Azért nem érdeklődik a vevő, mert vagy nem tudja, hogy ez a probléma egyáltalán létezik, vagy olyan minimális bevétele van streamingről, hogy leszarja.#71130 lenox: És például egy 5 perces zenével mit csinálsz? "Hello, előadó, légyszi vegyétek már fel újra ezt a lassított videót nézve, különben lesz majdnem negyed másodperc csúszás a végére"? Mindkettőnk általános gyakorlata hibás, csak máshogy, amit pedig javaslok, egyáltalán nem költséges, frame alignmentet kb. annyi idő alatt megcsinál egy jó vágó, amilyen hosszú egy film. Tudom, hogy egy amerikai vágó órabére kb. negyedmillió forint, de ez nekik nem költség, hogy a BD ne legyen szakmailag, még ha nem is felismerhetően, de trehány.
-
pepexyvz
tag
Sziasztok!
Abba kérném segitségeteket,hgy van-e valakinek tapasztalata, jól használható infója, véleménye a Jbl avr 101 házimozi erősitőről?
https://uk.jbl.com/speakers/JBL+AVR+101.html
Köszönöm mindenki segitő válaszát! -
lenox
veterán
válasz
VoidXs #71127 üzenetére
Szerintem az lenne a megfelelő, hogy vágások pontjára időzített frame dropok legyenek, amit nagyon könnyen lehet detektálni, így nem kell kvázi egy resampling.
A megfelelo nyilvan az, hogy minden frame atkerul, es csinalnak hozza megfelelo audiot. Kis koltsegvetesnel kb. barmilyen sw automatikusan, nagy koltsegvetesnel meg kevernek kulon hangot hozza. -
-
lenox
veterán
válasz
VoidXs #71127 üzenetére
Aha. Ha ez igy lenne, akkor kb. az osszes ilyen BD olyan anyagot tartalmazna, amin minden 42 masodpercben van egy ugras. Ez ugye szabad szemmel is nagyon latszik. Nyilvan az osszes rip is ilyen lenne. Tehat ha random letoltok egy BD-t, akkor nagy valoszinuseggel ez lesz. Erre gondolsz?
-
VoidXs
Topikgazda
Az én felelősségem az ADM-ig tart, azokat össze tudom hasonlítani a végeredménnyel, és mintára pontos BD release esetén, tehát nem lassul semmit, a frame drop garantált. Beszerzek pár Netflix verziót, megnézem, hogy ott elrontják-e. Annyi az összehasonlítás, hogy Audacitybe behúzom a master centert és a BD centert is, kivonom őket egymásból, és ha frame drop van, akkor csak valami zaj marad, ha pedig az, amit te mondasz, akkor fésű, de a végén már az se. Zaj maradt, de mondom, ez BD, a Netflixet nem vitatom, ha már te csinálod, de nem is tartom helyesnek, hogy így történik. Szerintem az lenne a megfelelő, hogy vágások pontjára időzített frame dropok legyenek, amit nagyon könnyen lehet detektálni, így nem kell kvázi egy resampling.
-
lenox
veterán
válasz
VoidXs #71125 üzenetére
A hangra pull down-t rutinszeruen hasznal minden szoftver, pont a 24->23.976 konverzio miatt. Nem Magyarorszagrol beszeltem, Netflix/Disney/HBO a vilag minden tajan jelen van. Egyik huzo feature-unk, hogy Netflixnek (meg amugy egy csomo masnak) lehet IMF-et masterelni, ellenorizni (csak igy lehet barmit leadni), rutinszeruen konvertalnak a userek DCP-bol IMF-et, nincs ilyen frame drop feature. Sosem kert senki ilyet, nem is csinalnak ilyet.
Nem tudom hogy akarod az osszehasonlitast csinalni. Eleve megkerdojeleznem, hogy barmilyen consumer player amikor az idot kiirja, az a valos ido, es nem a framek szamabol 24-es alapon szamolt ido. Tehat ugyanazt irjak ki idonek, ha nincs frame kihagyva. -
VoidXs
Topikgazda
Egy 2 órás film 7 másodperccel lenne hosszabb ilyen módon (azon túl, hogy a hangra sincs pozitív hatása), nem kell hozzá TC-t nézni, ami amúgy is csak elég ritka pillanatokban tudna egyezni. Lehet, hogy Magyarországon ez a szokás, de amiből megvan a DCP master, annál ilyet nem láttam még, de összehasonlítok 1-2-t valami streamingessel mindjárt.
-
lenox
veterán
válasz
VoidXs #71123 üzenetére
Hat Netflix/Disney/HBO nemigen streameli a filmeket 60-nal, de BR-en se ugy van. Ez az eleg sok anyagon meg tudod nezni mit jelent? Megvan valamibol a DCP es IMF master is? Eleve ha frame-ben vagy timecodeban egyezik a hossz, az azt jelenti, hogy minden frame benne van, tehat nem droppoltak semmit. A vilagban elvetve hasznalnak meg drop frame timecode-ot (60i-hez), aminel az egyforma hossz droppolt framet jelenthetne, de az ugye se nem 24 se nem 23.976. Egy ilyen frame droppos 24p -> 29.97/59.94 konverzionak (ami csak opcionalisan frame droppos) manapsag a streaming vilagban ertelme sincs, de legalabb gyagin nezne ki, tehat nem tudom miert csinalna barki. Akikkel en dolgozom azok nem csinalnak ilyet (es a fentiekkel minddel dolgozom).
-
VoidXs
Topikgazda
Az NTSC 60-ával számoltam, amire kitalálták. 24 esetében valóban szerencsésebb. Nem nyújtanak, frame drop van. Elég sok anyagon meg tudom nézni, egyezik a hossz. De a vita valóban felesleges, master 24, otthoni lejátszás 23,976. A hardverek tudják mindkettőt, felőlük mindegy, elindulni el fog.
-
lenox
veterán
válasz
VoidXs #71117 üzenetére
Hat itt van egy kis zavar az eroben. Eleve 23.976 vs 24 fps-nel az 1000 vs 1001 frame az kb. 42 masodpercenkent jon ki egy framere. A 17 masodperc az 59/60p-nel van, regen konvertaltak 24p-t 60i-re, akkor volt erdekes. Manapsag a streaming vilagban nincs ilyen, a 24p anyagot siman konvertaljak 23.976-ra, 0.1%-kal hosszabb lesz es kesz.
-
VoidXs
Topikgazda
Moziban máig az, a DCP nem is támogat tört frissítést. Otthon valami szinkronjeles baromság miatt bekerült egy 1,001-es osztó még kezdetben az NTSC hálózatra (60 -> 59,94), aztán ide, és a digitalizálás után is velünk maradt. Igen, ez azt jelenti, hogy a legtöbb film frame dropos kb. 17 másodpercenként. Ha valami megvan DCP-n, és egymás mellé teszed, látszik is.
-
lenox
veterán
Amugy a filmek 24Hz-esek.
-
MDMA
tag
Köszi mindenkinek! Jó csapat vagytok!
Teszek egy ajánlatot erre az erősítőre ezek alapján. -
Ger_man
senior tag
válasz
VoidXs #71111 üzenetére
Nekem mind a XH95-ös tv-m, mind az STR-DN1080-as erősítőm HDMI 2.0-ás és tudják az eARC-ot, és tökéletesen is működik (még a kisebb tudású STR-DH790-es is tudja update-nek nála), szóval nem kötelező eARC-nál a 2.1 megléte.
A 2.1-nél az ALLM, VRR vagy a 4K120 fícsörök az exkluzívak. -
VoidXs
Topikgazda
A HDCP 2.3 a HDMI 2.0 jellemzője. Ha nem találod a HDMI verziót a specifikációban (ami nagyon ritka, hogy lemarad, szerintem ott van az), akkor az eARC-ot keresd, mert az a 2.1 jele. Annál újabb nincs, de a 2.0 sem hiszem, hogy probléma lenne neked, bőven átvisz az minden filmet.
-
MDMA
tag
válasz
VoidXs #71106 üzenetére
Hali!
Köszönöm, nagyon hasznos!
Ezek alapján aligha kell problémáznom a 100Hz miatt.
Egyedül az utolsó mondatodra kérdeznék még rá. Ha jól tudom a legújabb szabvány a 2.1 illetve talán van már 2.1a, de ilyesmit (illetve nyilván korábbit, pl 2.0) nem találom említeni az AVR secifikációjában.
Csak ennyit írnak:
"HDCP 2.3 processing is available on all HDMI ports, letting you enjoy copy-protected content uninhibited. Enjoy seamless compatibility with the latest HD and Ultra HD TVs, Blu-ray players and game consoles."
Ez vajon mit jelent? Gondolom a megjelenés pillanatában még ez volt a helyzet, csak azóta már vannak gyorsabb források. -
VoidXs
Topikgazda
Nem MHz-re gondolsz, hanem simán Hz-re, ami ugyanaz, mint az FPS. MHz a tévécsatornák jelét vivő frekvencia volt, de az adás képkockaszámához nem volt köze. A számok ezek:
- hagyományos film: 23.976 Hz
- átlagos TV-adás: 25 Hz
- Netflix és társai: 23.976 és 30 Hz között bármi
- jobb TV-adás: 50 Hz (de váltottsoros, és nyilván nem olyan filmre, amit 24-en forgattak)
- HFR film: 48 vagy 60 Hz (jelenleg maximum 10 darab ilyen létezik, de jön több)60 feletti otthoni filmes szabvány nem létezik, csak rendes moziban. Játékból sincs 100, az extrém kijelzők 120-tól indulnak. Ennyit még szokott tudni az AVR, többet nem, de mivel ilyenre egyetlen forrás szokott lenni, azt kötheted közvetlenül a TV-be, és az (e)ARC visszaküldi a hangot az erősítőnek.
Filmet bármilyen erősítő átvisz, játékot a késleltetés miatt pedig amúgy se kötünk bele soha. A szükséges minimumszintet tehát az mondja meg, hogy kell-e HDR neked, és hogy milyen, illetve meg akarod-e nézni a Gemini Man-t 4K-ban, ami az egyetlen 4K60 film jelenleg, mert ahhoz már kell nagyobb HDMI.
-
MDMA
tag
Sziasztok!
TLDR: Elég-e a 4k 60PFS vagy várjak/gyűjtsek a 100Mhz-es AVR-re?Szólok, hogy hosszú lesz, mert rengeteg kérdésem van és nem értek hozzá. Akit zavar görgessen nyugodtan. Bocsköszi.
A háttér:
Van egy régebbi (Denon 1611) 5.1-es AVR-em, ami már azért tud DD-t, meg ilyesmit, de semmi 4k, meg Atmos...stb. Mikor nemrég lecseréltem a TV-t egy Samsung Tizen oprendszeres készülékre, kiderült, hogy az erősítő valami kódolási dolog miatt már nem érti a HDMI-n jövő hangot, így csakis optikai kábelen lehet etetni. Így minden szól, de ugye pár formátumot ez már nem visz át és a CEC vagy ARC se működik, mindent külön lehet kapcsolni és szabályozni. Ezért érlelődik az erősítő cseréjének a gondolata.A kiszemelt példány egy Denon AVR-X2600H. Ebben már - sokminden más mellett - van eARC és 4k 60fps is. Minden bizonnyal ezzel már tökéletesen kellene, hogy menjen minden (is). A TV viszont 100Mhz-et is tud és felmerült bennem, hogy mennyi jelentősége van ennek egyáltalán. Azt PC használó és játékosként tökéletesen tudom, hogy a szemnek mennyit jelent a 60 vs 100, nem ez a kérdés.
A kérdések:
- Netflix, Apple TV, HBO Max hány Mhz-en sugároz? Mert szerintem sokszor csak 29, de max 60. Vagyis max 2x-3x duplázott frame-eket láthatok, valódi 100Mhz-e filmet nem? Vagy?
- Mennyivel forgatják egyáltalán a filmeket manapság? Mert az ok, hogy Mátrix I-et tuti nem fogom tudni valódi 4k-ban és főleg nem 100Mhz-en nézni, de az újabbakat?
- ha meg is veszem a fenti AVR-t, tudom úgy csatlakoztatni a TV-hez, hogy a képet nem az AVR-en keresztül kapjam, ergo, ha lenne 100Mhz-es tartalom, akkor nem butítja le, de a hangot kezelné?
- van XBox is. Az tudja a 100Mhz-et. Tudom úgy csatlakoztatni, hogy az AVR ne butítsa le 60Mhz-re, de a hangot kezelje?Köszi, ha hozzászólsz!
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3041, 96% Akkumulátor
- Bomba ár! Microsoft Surface Laptop - i5-7G I 8GB I 256GB SSD I 13,5" Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest