Hirdetés
- Házimozi belépő szinten
- Apple szerviz topic: iPhone, iPod, iPad, MacBook, iMac
- HDD probléma (nem adatmentés)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Apple MacBook
- CPU léghűtés kibeszélő
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lite
őstag
válasz
sailon #77199 üzenetére
Attól függ, milyen anyagod van, nem megfelelő minden mindenhova (vannak specifikus anyagok).
A 3 ajtós esetében az ajtók lesznek a legfontosabbak, oda elég sok anyag el fog menni.
Utána a kerékjárati íveket csinálnám, onnan jöhet sok zaj még. Aztán meglátod, mennyi marad... -
sailon
csendes tag
Sziasztok!
A héten kerül sor rezgéscsillapító- és szigetelőanyag telepítésére. Kb. 6,5 négyzetméternyi anyagom van, nem tudom mire lesz elég, de az egész autóra biztosan nem.
Tudnátok segíteni, hogy mivel kezdjem és mit hagjyak a végére?
Egy 2004-es 3 ajtós Toyota Corolla az alany.
Köszi előre is! -
Lite
őstag
válasz
Ghostrider11 #77196 üzenetére
A Mosconi-val nem lősz mellé, de akkor inkább a 130.4-et vedd, az upgrade-elt verziója a 120.4-nek. Hacsak bele nem piszkáltak, vagy nem "bántották meg" valami rossz tápolással, az nem egy elromlós példány, nem is melegedős fajta (nekem az ülés alatt a ventillátora soha nem kellett, hogy bekapcsoljon). Ami viszont jellemző hibája, hogy a táp és hangszóró csatlakozók csavarjai nagyon gyengék, könnyen elnyalódnak.
Hangra megfelelő forrással felülmúlja az Emphaser-t.Akksis meghajtás esetén egyéként ajánlom figyelmedbe, hogy full digitális végfokot vegyél, ott a hatásfok majdnem 100%, valószínűleg ugyanazon hangerőn tovább fogja bírni (cserébe picit más lehet a hang, de nem biztos, hogy az nem tetszene).
-
Ghostrider11
csendes újonc
Sziasztok!
A segítségeteket/tanácsotokat kérném.
Autóerősítőt szeretnék venni, azonban nem autóba, hanem olyan kisebb szabadtéri rendezvények hangosítására, ahol nincs hálózati áram. Egy ideje nyomom már ezt a műfajt, és eddig egy Emphaser EA 4150D-t használtam, azonban most szeretnék egy másik erősítőt, vésztartaléknak. Ugyanis az elmúlt két hétvégén voltak kisebb gondok a hanggal (időnként valamiért elhalkult). Ezt mondjuk más is okozhatja, mert az akkunak, amiről megy, a használat, majd az otthoni feltöltés után mindig befeketedik a pozitív pólusa, plusz a rendezvényen a 4 órás használat után elég meleg volt a pozitív saru is, amit levettünk (a negatív nem, de az az akkupólus nem is feketedik) szóval lehet, hogy csak minden egyes rákötés előtt alaposan meg kéne tisztítani (ezt fogom tenni ezentúl). Azonban úgy döntöttem, hogy mindenképpen kéne egy másik készülék, arra esetre, ha ne adj'isten leállna a cucc. És az még jobb lenne, ha a most vásárolandó erősítő akár még szebben is szólna, mint az Emphaser, mert akkor egy alaposabb tesztelés után azt tenném el tartalékba.
Amit így elsőre használt termékben kinéztem, az a Mosconi 120.4 vagy a 130.4; olyan 65.000-től 85.000 Ft-ig.
Mit gondoltok ezekről, illetve mire kell figyelni ezeknél a készülékeknél a használt vásárlásnál, mik a gyenge pontjaik?
Előre is köszönöm.
Tamás -
benmarcll
csendes újonc
válasz
V8engines #77192 üzenetére
Végül tegnap megrendeltem az STP-t a korábban linkelt helyről, 4.5nm-es szettben. (Árban jobban megérte, illetve a felesleget tovább tudtam volna adni ismerősnek)
Aztán ma sajnos kaptam a hívást, hogy mint máshol se, náluk sincs már, helyette kaptam ajánlásnak egy CTK terméket, amely elvileg tudja, talán picit meg is haladja az STP tudását, picit drágábban. Elvileg holnap érkezni fog, meglássuk milyen lesz. Hétvége folyamán tervezek nekiállni, bár sajnos nem biztos, hogy bármi lesz is belőle. -
V8engines
tag
válasz
benmarcll #77189 üzenetére
Na itt vagyok én is gondban pont. Hol vegyem, mit és mennyit.
Még csak most jön majd a két "nagy" ajtó szigetelés (Golf ll).Lehet összeállnék valakivel és rendelnénk közösen. Hátha még árban is jól/jobban jönnénk ki.
Emberem is van, aki érte tud menni, vagy tőlem tudja vinni. Szinte egész ország területén, ha szépen megkérem. -
Lite
őstag
válasz
benmarcll #77189 üzenetére
Mindkét cucc jó, amivel olcsóbbra jössz ki, azt vedd (mondjuk én STP fan vagyok, azt nagyon szerettem, amilyen jól kezelhető, annyira hatékony is, meglepő módon).
Az ajtókárpittal kell(het) kezdened valamit, oda mehet öntapadós szivacs, de ha marad a bitulapból valamennyi, az is bőven jó. A hangszórókhoz, ha van kiemelőkeret, azt tekerd körbe bitulapból vágott csíkkal, illetve azt nézd meg, hogy mennyire szól a kárpit "alá" a hangszóró - ott szokás szivacsól kis tölcsért csinálni, hogy csak a nyíláson kifelé szóljon, ne az ajtó mögé menjen. -
benmarcll
csendes újonc
Sziasztok!
Újabb kérdéseim jöttek felszínre
Rászántam magam az ajtók szigetelésére viszont a rengeteg választékban kicsit elbizonytalanodtam. Visszaolvasgattam, mindenhol az STP és Silent Coat termékeket ajánljátok, viszont az említett árak (10-20k) vajon már csak az idő eltelte miatt nem állja meg a helyét? Egy Alfa Romeo 145-ös lenne az alany, 3 ajtós -> szép nagy ajtókkal, így inkább 1.5nm / ajtóval számoltam és bőven 30k-s számokat látok.
2 helyről 2 termék szimpi jelenleg:
- [link] STP BLACK SILVER - 20 tábla / pack, szóval másfél pack kéne nekem
- [link] SILENT COAT M2 - itt pedig 32 db kéne nekem a 3nm-hez
Ha csak az árat nézzük (és HA az előbbinél lehet fél csomagot rendelni), akkor összességében olcsóbban jönnék ki az STP-vel, viszont nem tudom, hogy minőségben van-e bármi különbség a fent említettek között. Esetleg más alternatíva? Illetve kellhet még egyéb szivacs, bármi, vagy a bitumenlapokkal már kellő eredményt el lehet érni?Köszi!
-
scott_free
senior tag
Üdv,
talán tudtok segíteni ebben. Van egy Saab 9-3-as autóm (2008-as), amiben kicseréltettem a benne lévő, ősrégi Pioneer AVIC-HD3 fejegységet egy Alpine INE-W611D-re.
2 problémám, kérdésem lenne:
1. Igen nagy alapzaj (fehér zaj) hallatszik a hangszórókból, amint bekapcsolódik a fejegység, mindez teljesen lenémított készüléknél is. Ezt hogyan lehetne orvosolni?
(talán összefügg ezzel, hogy bár a hangerőt 0-35 között lehetne állítani, már a 3-as szinten is nagyon hangos)2. Elég gyenge a rádióvétel, a régi autómban (régebbi Saab, gyári rádió) pl. sokkal jobb volt. Lehet ezt valahogy javítani, erősíteni?
Köszi!
-
benmarcll
csendes újonc
Szuper, igazából most is pont hasonló számokkal állítgattam be, annyi kivétellel, hogy a szetteknél 24db/oktávos vágással.
Köszönöm szépen a segítséget, úgy érzem bőven van még mit fejlődnöm a témában
Idővel lehet, hogy belevágok majd a komolyításba kicsit, de egyelőre nagy falat volna még. -
Lite
őstag
válasz
benmarcll #77180 üzenetére
Hidalni max a szubot illik (damping csökkenés miatt). Keni fejjel 1-2 csatornák a bal-jobb magasak, 3-4 bal-jobb mélyközepek. Keresztváltók nélkül. Ha megvágod alul aktívban olyan 80 Hz/12dB -el, akkor az ajtókra nem fog a nagyon mély hang jutni (amire van a szub), ami egyébként a leginkább teljesítményigényes tartomány, akkor a jelenlegi erősítőd annyira ki fogja hajtani a frontot, hogy a hangerő akár már fájdalmas is lehet, de torzítani még nem fog. Meg ugye a fejen a hangszíneket is rendbe lehet tenni, illetve megjelenik aaaa..... színpad!
A másik erősítő meg küzd a szubbal, de csak a mély hangokkal (olyan 63Hz/12dB vágással összeeresztve a front szettel).
A számok tájékoztató jellegűek, mindenkinek más és más tetszik, ezek a csak olyan általánosságban működő értékek. Ha fizikailag bent van a holmi a kocsiban, akkor jön a beállítás hosszú-hosszú folyamata.
-
Lite
őstag
válasz
KRISSTUS #77182 üzenetére
Maradj az 592-nél, az 594 pont ugyanazt tudja, a kettő közötti különbség (ha van egyáltalán) ismeretlen. Itt szerintem még senki nem jött rá, miért adták ki az 594-et...
Igen, ahogy írod. Analóg jelet digitalizál, DSP-be vezeti, utána azt megfelelő módon kezelve és szétbontva viszi ki újra analógként, ha jól emlékszem, 10 csatornára szétszedve max. Ennek a legnagyobb előnye, plusz amit a Quadlock tápellátásról írtam, hogy a nagyon új autók gyári fejegysége után is lehet plug'n'play módszerrel kötni és kezelni a hangot, garanciavesztés nélkül (2022 és utáni VW Passat és Arteon, Tiguan tulajok kb. egyetlen megoldása a full gyári állapot megőrzése melletti upgrade-re.)
-
KRISSTUS
aktív tag
Az 592 elírtam (az 594-re gondoltam), illetve a haza üzletek kínálatában csak az 592 van.
Aktívozással kapcsolatban.
Ezeknél a készülékeknél az analóg/digitális bemenő jelet (sztereó) szét lehet osztani 4 csatornára és ezek után vágni a magasaknak és a mélyeknek + időkorr?
A vágási frekvenciákat a szett adatlapja alapján kell majd beállítani és mi alapján tudom a kersztezési frekit megadni? -
benmarcll
csendes újonc
Wow, nem gondoltam volna, hogy pont az erősítő lenne a gyenge láncszem a jelenlegi felállásban, és plussz egy erősítő a ládának fényéveket hozhatna
ilyen szituációban a mostani 4 csatornás erősítő mehetne 2-2 csatorna hidalva, azaz 1 hidalt csatorna bal szett, 1 hidalt csatorna jobb szett?
Mi miatt történne ekkora ugrás amúgy? Úgy érzem, hogy jelenleg amikor a saját beszédhangomat már nem hallom, a hangszórók még mindig tisztán szólnak, csak még feljebb tekervén lesz kellemetlen már a hang. Emiatt gondoltam hogy az erősítő bírja
-
Lite
őstag
válasz
benmarcll #77177 üzenetére
Amit Troll írt, az már a nagyon fel... De igaza van!
A fej váltása sokat nem hozna így önmagában, valamit érzékelnél, de pl. az ajánlott 358-as fejben még annyi maradna kihasználatlanul...
Az erősítőd egyébként tipikusan front szett hajtására kényelmes teljesítményű. Ha ehhez vennél egy kicsi monblokkot vagy 2 csatist hidalva, ami a nem túl érzéketlen szubodat hajtja, kb. fényéveket ugranál előre, miután sikerült rendesen beállítani a rendszert... -
Lite
őstag
válasz
benmarcll #77175 üzenetére
Nem siklottam el felette, csak az az erősítő 4 csatis, az aktívhoz meg 5 kell (Bal magas+Bal mélyközép+Jobb magas+Jobb mélyközép + Szub). Szóval ezt vagy szub nélkül, vagy plusz erősítő.
Aktív: nem használsz sem gyári keresztváltót, sem az erősítőn nem vágod a frekiket (meg mást se), hanem mindent a fejen állítasz (vágások, hangerőszintek, időkorrekció) + hangszín.
Minden sugárzót külön erősítőcsatorna hajt, külön kábelezve. Ezért van 3 pár RCA kimenet a komoly fejeken. (A szub csatorna általában monó, egyedül a Pio 80PRS-nél láttam, hogy külön kezeli az oldalakat.) -
benmarcll
csendes újonc
Jelenleg egy Pioneer MVH180UI van, amikor vettem ár-érték arányban nagyon ajánlották, és végül is elvagyok vele egyedül a bluetooth hiányzik belőle. Minőséggel igazából nincs gondom, bár lehet, hogyha meghallanék egy komolyabb kategóriát, akkor nem ezt mondanám
Jelenleg a konfig többi tagja: Kicx GFQ 6.2, Hertz H604, Hert DBX 25.3
Zenei stílus meg végülis tényleg bármi jöhet; rock-tól kezdve, néha pici rap, akár hardstyle, dnb, szóval bármi is
Éés 1 DIN.
Összességében ha minőségben történne hallható ugrás egy magasabb kategóriától, akkor valószínűleg beújítanék, de mondjuk a bluetooth hiánya nem ér nekem ennyit.
-
Lite
őstag
válasz
benmarcll #77171 üzenetére
Ez így nagyon távoli megközelítés. Attól függ, mit szeretnél. Szolgáltatást bővíteni a gyárihoz képest (pl. bluetooth, stream, pendrive-ról történő lejátszás, stb.) vagy komoly zenei rendszert építeni. Esetleg csak hangoskodni (azt csak fejjel nem fogsz, ezt előre bocsájtom).
Attól függ, milyen stílusú zenét szeretnél hallgatni, régen ebben is volt különbség, még most is vannak márkára jellemző sajátosságok.Illetve: 1 vagy 2 DIN?
-
benmarcll
csendes újonc
Sziasztok!
Próbáltam olvasgatni a témában, de nem nagyon kaptam választ eddig a kérdésemre; egy fejegység esetében mi az az árkategória, amely felett hallható minőségi javulást csak sokszoros áron kap az ember? Azaz máshogy fogalmazva; meddig "éri" meg elmenni árban egy fejegység esetében?
Mivel nyilván ez produkálja a hangot, nem szeretnék spórolni rajta, viszont ha egy 50.000Ft-os és egy 300.000Ft-os között csak egy hangya*síp*-nyi különbség volna a minőség tekintetében egy átlagos user számára, akkor megelégednék az 50ezressel is.
(Kicsit nyilván eltúlzó volt a példa, de remélem értitek.)Illetve hasonló árkategóriájú fejegységek között szokott lenni releváns minőségbeli különbség? Hülyeségnek tartom az általánosítást, de a nyers műszaki paramétereket leszámítva, van olyan márka, amelyet jobb elkerülni, vagy a nevesebbek között igazából nincs minőségben lényegi különbség?
Köszi!
-
Lite
őstag
válasz
KRISSTUS #77167 üzenetére
Megoldható, ezek mindegyik nagyon jó holmi. A Mosconi mindig is jelentősen magasabb kategória volt, az analóg korában. Digitálisban sem hibáztak, viszont ott az Axton is "komolyan vette a feladatot" és rendes holmit csinált.
Annyi, hogy az 592 az új autók gyári fejeinek támogatására (is) lett kitalálva azzal az opcióval, hogy bár nem full power, de a fejnél jelentősen nagyobb teljesítmény leadására képes, ha Quadlock csatlakozóról van megtáplálva. (VW Atreon-Passat vonalon értekeztünk erről itt). A DSP-je is jól sikerült.Ha annyira nem sürgős, Black Friday-en az Axtonnak jó ára szokott lenni...
Ezeknél nem lesz jobb alternatíva méretben ÉS árban összevetve. -
WoodrufF
tag
Sziasztok!
Hogyan tudnám kicselezni az első szettem (Kicx ICQ 6.2) hangváltóját?
Mikor már kezd jó lenni a hangerő olyat vág a magason, hogy tompa, dobozhangú élvezhetetlen lesz a zene.
Hallgatok valamit mondjuk 17es hangerőn minden fasza, feltekerem 20ra, és mintha valaki lehúzná a magas potikat, visszahalkítom 17esre magasok visszajönnek rohadt idegesítő...
Most egy belépő szintű 2dines, multimédiás fejem van (Nakamichi NAM1612), első körben cseréljek egy minőségibb, inkább zenére való fejegységre(pl.: Kenwood KMM-BT358)? -
KRISSTUS
aktív tag
Be lett húzva egy h.sz. kábel az első ajtókba, és lecseréltem a szettet is. Most azon gondolkozom, hogy a gyári h.sz. kábelt felhasználva (magasnak) érdemes volna a szettet aktívban halytani?
Illetve, korábban már ajánlottatok D oszt. (DSP-s) kicsi méretű erősítőt, ezekből az optikai bemenettel rendelkezők felelnének meg számomra.
AXTON A592DSP
Mosconi Gladen D2 100.4 DSP (kb 10 éves konstrukció)
MOSCONI GLADEN PICO 4/8 DSPAz Axton és a Gladen D2 (használt) kb azonos árban volna a Pico kb 2x-ese a másik kettőnek.
Melyiket ajánlanátok, vagy a Pico árárban max. van jobb alternatíva (méretben a HXA 45-öst ne haladja meg)?atesz19910
Akkor ezt megúsztad, hogy nem füstölt le semmi. -
Barnahalo
tag
válasz
troll81 #77163 üzenetére
Köszi a választ.
Esetleg ha elvonatkoztatunk a Wattoktól, melyik márka ajánlott, ami leg. 2 pár RCAval rendelkezik, és ezt a 4 hangszórót meg tudná szólaltatni? Néztem az összefoglalót, de elég elavult, vannak benne kifutott termékek.
Sajnos ebben a témában elég tanácstalan vagyok, nem szeretnék ráfaragni...Sokan szidják a Sonyt, de náluk találtam olyan rádiókat, amik elvileg tudnak 50-55W-ot, mégha a valóságban csak 25, akkor is jobb mint a 10-12W.
edit: Vagy vegyek Ebayről/Apróról régebbi rádiót, amiben még van anyag? Mint az a Sony, amit fentebb írtam.
-
atesz19910
tag
válasz
KRISSTUS #77158 üzenetére
Megoldódott a probléma, 1 dolog volt amit nem néztem meg, és erre abszolút nem gondoltam. Az erősítő és az akkumulátor közé volt téve egy 1,2 farad-os kondenzátor, ami mint most kiderült nem volt jó. Az autó inditásánál majd 17 volt ment ki az erősítőre, ami aminek egy része a rem szálon is megjelent aminek ugyebár nem szabadott volna.ezáltal az erősítő védelme letiltott. És ennek a pillanatyi visszatáplálásnak a hatására a fejegység is minden esetben letiltott. Miután a kondit kikötöttem a körből, minden hiba jelenség megszűnt, és hibátlanul működik a rendszer. Még valamit a mélyiáda pukkanásával kellene kezdenem amikor a fejegységet bekapcsolom.
-
troll81
addikt
válasz
Barnahalo #77162 üzenetére
Szia szerintem egy rendes fejegység kb ami max 18 w tud és jó az nem ez a kategória.
Soha nem fog egy autórádió letolni neked 40 50 w.
Tegyél egy erősítőt az ajtoknak a subnak kulon, bele egy Rendes fejet 3 pár RCA kimenet és megy minden ha van elég áram áram hozzá.
Esetleg a gyári rádió hibás?
Ha torz jellel hajtasz bármilyen hangszórót az nem egészséges soha.
A Nakamichi az jó volt régen szerettem jók voltak 20 éve mostani......nem tennem a voksom mellé le. -
Barnahalo
tag
Sziasztok! (Citroen Xsara Coupe)
A hangszórók fejlesztése után szeretnék egy új fejegységet az autóba. A gyári sajnos gyengének bizonyult, a 30ig skálázott hangerő skálán 23-tól kezdene el szólni, de már torzít, meg pár perc alatt túlmelegszik (2db Mosfet van benne, 0 hűtéssel, elvileg 4*40W, de legyen inkább a fele se), aztán leáll...
LOUD opció segít rajta, de nem tudom jót tesz-e a hangszóróknak.
Az első hangszórók: Mac Audio Mobil Street 16.2
Hátsók: Kicx STC 502
Ezen kívül szeretnék majd egy subládát, ezért is cserélném a gyári fejegységet.Olvasgattam a topicot, és a Nakamichi márkán megakadt a szemem, olyan túl jónak tűnik.
Nakamichi NQ723BD - vannak rossz értékelései, amik elbizonytalanítanak.
Örülnék neki, hogy a fejegység amit megveszek a ráírt 50W-ből legalább 30-40 körülit tudjon is.
YouTubeon találtam egy Sony MEX-XB100BT nevű szörnyeteget, ilyesmit gyártanak még mostanában?Árban olyan 25-30 körül még ok. de inkább 20-25 közt keresgélek. A fentebb említett igazából megfelelne, de ha van rá Pioneer vagy Kenwood, Sony alternatíva, akkor az is jó. A célom igazából csak az, hogy magas hangerőn ne kapcsoljon ki a rádió. Ha ez elérhető a Sencor 5000ftos szintű fejegységekkel, vagy mondjuk 10ropiért, akkor az is megfelel.
Köszönöm!
-
KRISSTUS
aktív tag
válasz
atesz19910 #77154 üzenetére
Valahol kontakthiba lehet a fej betápja felől (pl: biztosítékház környékén). Kölön tápot adj a fejnek (pozitív, negatív) ha meg tudod oldani és teszteld úgy.
Vagy még zárlat lehet a hangszórók irányában, de mint írtad kábelt cseréltél, átnézted így feltételezhetően nem ott van a hiba. -
Lite
őstag
válasz
atesz19910 #77154 üzenetére
Ha a gyári hangszórókábeleket használod, akkor megtörhet valahol.
Ha utólagosan behúzott kábeleket használsz, nézd meg, hogy valahol nem tud-e kontaktálni más vezetőfelülettel, azaz az első hangszóró csatlakozója hozzáér vmi máshoz és záródik egy másik "áramkör".Illetve jó-e a fejegységed szellőzése? Esetleges túlmelegedés a fej végfokában - ezt tudom elképzelni.
-
atesz19910
tag
Sziasztok! sajnos nem találtam kifejezetten erre vonatkozó topicot, így ide írom le hátha valaki már találkozott ilyennel..
Adott egy Opel c corsa amiben teljes audiorendszer cserélve lett és lett betéve egy mélyláda is.
a hiba a következő: a fejegység random elhalgat és csak a mélyláda szól.
több rádióval is próbáltuk, több márkával, és folyton előjön a jelenség.. elől a kocsiban komponens szett van,
minden elemet, gondolok itt erősítő, mélyláda, fejegységek hangszórók ki lett másik 3 kocsiba próbálva és ott minden hiba nélkül üzemelnek rendeltetésszerűen.kérdésem hogy mit lehet csinálni, hol keressem a hibát? minden bekötést, csatlakozást átnéztem már, kábeleket is cseréltem már, csatlakózókat is mind a rádió mind a hangszóró oldalon is, és nem találtunk hibát sehol sem....
válaszokat előre is köszi
-
-
Lite
őstag
válasz
Dirtyz #77148 üzenetére
4x40 W-ot az erősítők tudnak, a fejek jó, ha 4x12-t kiizzadnak magukból. Azért nem lenne hátrány egy pici erősítő, sokat javulna a dolog.
Az ülés alatti mély... Volt, nem rossz, nem nagy szám. Szigetelt ajtó + erősítő nagyovállal hozhatja annak a szintjét, sőt. Az ülés alattiban max 1db nagyovál van, így az ajtókban neked 2 lesz... Én inkább azokat hajtanám meg rendesen. Szub inkább a csomagtartóba, akár autóspecifikus ládaba. -
Dirtyz
őstag
Bocs, azt nem írtam, a műszerfal tetején van két csipogó (gyáriak).
Az egész sztori úgy kezdődött, hogy volt a gyári "fej" 4×4W teljesítménnyel és a gyári hangszórók.Ilyen a gyári egy kb 200 Ft-os méretű mágnessel. A mostani első hangszórók mennek hátra, csak mit rakjak előre? Van itthon egy pár Hertz DCX 690.3-as, bár azoknak kicsit furcsa hangjuk van (tompán puffognak, mintha nyomnám a membránt)
-
Lite
őstag
válasz
Dirtyz #77140 üzenetére
Huhh... Ez így vad. Az általad linkelt hangszóró koaxiális. Nincs dedikált magassugárzó hely? Azért egy komponens szett jobb lenne, úgy lehet nyereség a nagyovállal. Ez meg a hátsó ajtóba mehet, vagy, ha van ott is magassugárzó(hely), akkor oda is komponens szett, a fronttal megegyező szériából. A szigetelés sokat segít.
-
Ear001
addikt
válasz
Tristis #77138 üzenetére
Hát izé. A bitumen lap az csak a súlyával csillapít. Ennek megfelelően eléggé kiszámíthatatlan a hatása. Felejtős.
A Dynamat Extreme gyakorlatilag apró akusztikai csapdákkal működik, így tud sokkal vékonyabb lenni amellett, hogy szélesebb sávban és jobban csillapít, mint egy bitumenes lap.
Üveggyapot, kőzetgyapot vastag, kiszóródik, káros az egészségre, ha nincs burkolva.
Zártcellás szivacsot például az STP dolgai között találsz.
-
Tristis
őstag
Sziasztok! Elég sokat olvasok utána manapság hangszigetelésnek. Azt látom, hogy a bitumen lap az mehet sok helyre, nagyon szépen dolgozik már alacsony frekvencián is, ahol nagyon sok más anyag még nem működik igazán (polietilént, poliuretánt és filcet néztem, ezek közül talán a filc ár/érték arányban a legjobb). És ami továbbá még kiemelkedőbb a bitumen lapban, hogy ezt a képeségét a későbbiekben is megőrzi. Forrás
Gondolkoztam rajta, hogy a kerékjárati ívekre és a csomagtartóba dobok még a bitumen lap mellé 1-1,5 cm filcet (gyárilag is a két hátsó kerékdobon filc van, ha jól láttam), de ennek a kutatásnak a fényében lehet hanyagolom....
Ami jó hangszigetelő még a különféle üveggyapot, kőzetgyapot, de ezeket sehol sem láttam használva autókban, szóval hanyagolom. Esetleg még a sűrű szivacs, de kell hozzá vagy 5 cm vastagság.
Beszéltek még itt a kollégák zárcellás szivacsról, de soha értelmesen ez nem volt leírva, hogy mi akar lenni... Írok pár példát, hogy szerintem mire gondolhattak:
- EVA hab (ami PE hab + gumi)
- Polifoam (ami PE hab)
- Puliuretan ebből van nyitott és zárt cellás is. Poliuretán a matracok anyaga, de szerintem az nyitott cellás lehet.És amik még lehetnek, de drágák:
- neoprénEddig jutottam, leírom, hátha másnak is jó lesz. Majd kiigazítjátok ha nem tetszik.
Nekem nem tetszenek a szivacsok. Ha meg tetszenek, akkor max. valami nagyon sűrű anyag, de az áruk meg az egekben. Akkor meg majd max. nemez anyag, mivel az autógyárak is azt használják...
De egyelőre marad a bitumen lap. Nem telibe, ésszel. -
Dirtyz
őstag
Sziasztok, adott az autóm, amiben első ajtókban "nagyovál" helyek vannak, de csak 16,5-ös hangszórók vannak benne átalakító kerettel. Érdemes kicserélni az eredeti méretre, ha igen akkor ajánlott tipusok? Hoz hangzásbeli különbséget a nagyobb?
-
válasz
SlyChocolate #77131 üzenetére
Én kaptam hozzá. Nézd meg hogy a könyvében van e róla infó, hogy mit adnak hozzá.
-
troll81
addikt
Sziasztok a régi öregek akik olvasnak tőlük kérdezem ciare celestra erősítők minősége értéke stbb érdekelne
-
válasz
SlyChocolate #77128 üzenetére
Bt-n is kellene. Nekem az X5900Bt tud simán.
Nézd meg melyik Firmware van fent hozzá és lehet van újabb hozzá és frissíteni kell a fejet.
Amúgy meg ha már csatlakozva vagy Bt-n, akkor a hangerő gombot kell nyomni és elindul a telefonon az arc app. Nálam legaláább is így megy.Van lent videó hogy kell csinálni.
-
SlyChocolate
senior tag
Sziasztok kérdésem lenne.
Van az automban egy pioneer mvh-s 300bt fejegységem.
Amivel semi gondom sincs, tökéletesen működik.
De a pioneer arc bt-n nem akar csatlakozni csak usb kábelen.
Ennek így ok vagy bt-n is kellene.csatlekoznia? -
erer1000
őstag
Pioneer MVH-29BT fejegység lett tegnap beszerelve.
Este kipróbálva BT-n át tökéletesen ment, ma reggel viszont ha rá csatlakozok, akkor oké, de amint zenét játszanék le ugyan így BT-n át, akkor kikapcsol, és újraindul.Lehet valami kábel mozdult el? Vagy mi állhat az okában?
-
benmarcll
csendes újonc
Sziasztok!
Egy ideje már furdall a kíváncsiság, viszont a netet bújva nem nagyon találtam összehasonlításokat.
Jelenleg egy Pioneer MVH180UI fejegységem van. Mivel ebben még nincs BT elgondolkodtam egy új fejegység vásárlásán, viszont akkor már nem lenne rossz egy kis szint ugrás minőség terén.
A kérdésem pedig a következő volna; a fent említett fejegységhez képest lenne hallható minőségbeli ugrás ha mondjuk a 40-50ezres kategóriát nézzük? A többi komponens szerintem nem rossz, de szívesen veszek minden véleményt róla! 😁
Kicx GFQ 6.2 szett, Hertz h604 erősítő, Hertz DBX 25.3 zárt láda.Illetve még egy kérdés; "szigetelve" nincs az autó. Tényleg hallható különbség van ha le van "szigetelve"?
Köszi! 😁
-
TetyaPetya
újonc
Sziasztok! Adott egy Sony CDX-L400X típusú fejegység, bolhapiacon vettem 2000 forintért, szeretném életre kelteni, de nincs hozzá "2 ISO kábelem"
(erre gondoltam ha rosszul fogalmaztam volna:)
Kérdésem a következő: Mivel Aliexpressen postával együtt 1500 forint és a rádió tesztelelten, valakinek Vas, Zala vagy Győr-Moson-Sopron megyében van ilyen kábele hogy le lehessen tesztelni? (Természetesen házhoz megyek)
Elnézést ha gyökér kérdésem lenne, autóhifihez laikus vagyok és nem akarok ezen elcsúszni. -
V8engines
tag
Van üzemelő rendszer folyamatosan, csak aktívkodást kipróbálnám.
Mivel meg az ajtó szigetelés még várat, félve mutatom meg a berendezést.De ha úgy látom járok arra, beszélünk előtte, hátha össze tudunk futni, meg pláne javaslatot tudsz tenni mi kaka, mi nem. Mi repüljön esetleg a rendszerből. Bár, öregszem, nem nagyon akaródzom már ilyesmire pénzt költeni.
-
bl555
csendes tag
Egyelőre a sors is azt akarja, hogy csak az első ajtókat csináljam meg, hiánycikk lett a beépítőkeret az autómhoz, az utolsó párat hoztam el. Úgy nézem Focal szett lesz, csak az fér be, illetve 57mm-es lehet a max beépítési mélységem, a legtöbb hangszóró meg > 60mm. Gyári fejegység marad, végfoka előtt levéve a vonalszintű jelet, A592-es erősítővel lesz meghajtva, faderrel hátsók lekapcsolva.
-
Lusu
aktív tag
Free air nyomót mérettől függően szedánba a kalaptartóba vagy az ülés mögé, mindkét esetben trunk IB applikációban. Ha pedig vágásra szánja magát az ember egyterűbe, kombiba is mehet, igencsak sokat tud lökni az alsó oktávokon ez a beépítés
Persze az elejének ehhez tudnia kell masszívan 50Hz-ig lemenni.
-
Lusu
aktív tag
Az a két hangszórós dolog inkább arra vonatkozik, hogy előtted helyezkedjenek el, a koncertnek sem háttal ülsz
Ha ezzel tervezel sem kell aggódni, hogy a hátsó személyek kimaradnak a zenéből. Amikor beszélgetni akartok menet közben, kb. szükségtelen is, hogy bármi szóljon, ha pedig zenét hallgattok, annak úgyis kell akkora kraft, hogy a hátul ülőknek is elég lesz.
Viszont, ha DSP és normális DSP, akkor készíthetsz több beállítást a hátsó hangszóróknak. Kezdve a kikapcsolt állapottól, a telibe szólon át, egészen a differential rearfill-ig. Ez utóbbi esetben kicsit megkérdőjeleződik a ne használjunk hátsó hangszórót az SQ rendszerben, mert olyan módon egészíti ki az elejét ami nem teszi tönkre a színpadképet. -
KRISSTUS
aktív tag
válasz
Tristis #77112 üzenetére
Hát én nagyon nem voltam megelégedve a Focus-om gyári rendszerének (Sync3) a hangzásával.
Úgy voltam vele, hogy szigetelek, szettet cserélek + egy erősítőt beépítek, de a gyári erőstő (AHU) modult nem lehetett átprogramozni alacsony jelszintre. Ezért:
Először szigeteltem + szettet cseréltem - jobb lett, de még messze az élvezhetőtől.
Fejet cseréltem - ez már sokat segített
Erőstő is bekerült - itt kiderült számomra, hogy kissé felületes voltam a szigeteléssel.A kimaradt részeket még le kell szigetelnem és még a h.sz. kábelt is be kell húzni az ajtóba, hogy ne a gyári kábelezésről menjen.
Még nem vagyok teljesen megelégedve a hangzással, de a gyárihoz képest sokat javult.
-
Lite
őstag
válasz
Tristis #77109 üzenetére
A legtöbbet azzal tudod elérni (még gyári hangszórók esetén is), hogy kiszigeleted az ajtót. Ha visszaolvasol itt, vagy a neten kutakodsz, hogyan is megy, látni fogod, hogy az egyik legolcsóbb ráfordítás, de a legnagyobb hatásúak egyike.
Az autóspecifikus hangszórók általában egy alap(abb) kategóriás, de a gyárinál jobb minőségű hangszórókészletből állnak, ami az ajtóhoz tervezett keretben van, a fejhez pedig azért csatlakozik jól, mert vagy kicsi az impedanciája (amit a gyári fej még elbírja), vagy nagyon magas az érzékenyége (90dB-től fölfelé), így könnyen hajtja a fej, vagy ez a kettő, ráadásul viszonylag az ajtó méretére optimalizált doboz-térfogat igénnyel.A legeslegolcsóbb előrelépés az, ha az elhalálozott helyett veszel egy ugyanolyan gyári (bontott) hangszórót és szigeteled az ajtót.
A hangszóró kibélelése valószínűleg segíteni fog. De előre lehet, hogy nem a megszokott hangot kapod vissza (erre készülj fel), lehet, jobbnak sem fog tűnni, de ne felejtsd el, hogy a kezeletlen gyári hanghoz szoktál, ami messze van a minőségtől...Ja, lehet hangszóró-beépítőkeretet is venni, akkor mást is bele lehet tenni (olcsóbban, mint a specifikus), de az nem az ajtóhoz van tervezve, ahhoz vagy rendes fej kell, vagy egy nagyjelszintet fogadó DSP-s erősítő, amit a jelenlegi fej mögé kötsz, azzal hajtva egy 16-os komponens szettet. Ez a megoldás durva előrelépés már...
-
Tristis
őstag
Köszi Lite! Akkor elhisszük, hogy ezek a nevesített szettek tényleg jók, OK. Azt is elhisszük, hogy érdemes ennyit rákölteni, OK. A hifi nem olcsó dolog, szívesen rászánom.
A sima hifiben sokszor az derül ki, hogy a forrás a legfontosabb. De nem korlátlan mobil netről tolom TIDAL-ről, szóval nem akarom bontani most a teljes motyót. Basszusra a sűrített bitráta meg besegít
Még egy kérdés:
Amit még meg tudnék csinálni, az esetleg a hangszóró környékének kibélelése, ha szükséges. Erre kérnék tanácsot, hogy érdemes-e, vagy gyakorlatilag többet ártok vele, mint használok, ha nem értek hozzá, mert a Focal a hangszórót direkt erre a zárt hangfalra/hangtestre hangolta be?Persze az is lehet, hogy csak egy sima kontakt hiba lesz az egész... de jobb, ha előre felkészülök. Meg ha már szétszedem...
-
Lite
őstag
válasz
troll81 #77105 üzenetére
Nincs infom. Bár bizakodó vagyok, az utóbbi időben a Keni nagyon összeszedte magát (fejben legalábbis), talán az első voltam, akinek M.o.-n volt KMM-304BT feje, még németből rendeltem, a megjelenésekor. És nem csalódtam benne!
Azon túl még 2 db bontatlan Keni free air szubom van, amit nem tudom, hova/hogyan építek be, pedig már 18 éve pihennek a garázsban...Valami kültéri zenésznek talán, de azt még ki kell próbálnom...
-
troll81
addikt
Igen.a lejtő
igazad van .
Az a baj hogy egy lerugott használt autóból a céges lizinges csoadamod szól és nem érti sok meg H az adott környezetben működik csak.
Sokat olvasoki itt de általában a saját fejük után mennek és később panaszkodnak az emberek mert nincs mély eltűnt stbb.Kenwood kac sorozat megvan a fekete?
Azokról valami indod? -
Lite
őstag
válasz
Tristis #77101 üzenetére
A gyári rendszer egységesre lett tervezve. Ha ennyire a végét járta, előbb-utóbb a másik oldalon is lesz baj.
A D'n'B-t kivéve elég lenne egy fej-erősítő-szigetelés-2 utas komponens szett (valami dögösebb)-kábelezés.Ha all-in-t szeretnél, akkor egy kis szub sem ártana, mivel kombit írsz, nem kell rettenetes. De akkor lenne teste nagybőgőnek is, ahogy kell...
A másik megoldás, hogy keresel hozzá autopecifikus hangszórószettet és kompletten arra cserélsz (magasakat is) - ezek általában a gyári csatlakozókkal illeszthetőek. Például: Option vagy Focal - ez utóbbi jelentősen jobb minőség.
-
Lite
őstag
válasz
troll81 #77100 üzenetére
Már alig maradtunk, aki aktívan itt van (plusz néhányan biztosan csak olvasnak), a régiek közül, akiktől tanultam ezt az egész őrületet (1000 köszönet nekik!). Tény, hogy az új autók egyre bonyolultabban kezdhetők meg, utána a többi már klasszikus, de valahogy a gyártói oldalon sem jelentkezik sok fejlesztés.
Néhány márkát eladnak és feltámasztanak, talán a Focal, JL Audio és a Mosconi azok, akik még figyelnek és fejlesztenek (hála az égnek, mert ez pont a lényeges minőségi szelet).Az is örömteli, hogy a gyári alaprendszerek egyre jobbak - sokakat becsapnak azzal, hogy ez már elég jó hang, pedig ha tudnák, mi van tovább...
(Lejtő.
)
-
Tristis
őstag
Ford Focus MKIII-as kombim van, meglepően jól szólt benne a hangcucc. Nem néztem még meg, mi az. Kiment a bal eleje. Úgy vagyok vele, ha már kiszedem, teszek bele jobbat.
Más átalakítást nem tervezek.
Meddig érdemes menni árban? Mit ajánlotok?
Zene: sok-sok hangszer, rock zene, népzene. Néha dárrenbészre is dudorgokCsipogó van, azt is lecserélhetem...
Méret: 165mm (6,5 inch)
Meglévő: 25W, 4 ohm, érzékenység passzHifibe mindenki mindig kamuzik (tesztel, oldalak), megszoktam... ezért kérdeznélek titeket.
Kétutast érdemes és kikötni a csipogót? 1 utast csipogóval? 6 éve Golden Alpha-t vettem másik kocsiba. Ezeket nagyon ajánlgatják: Rockford Fosgate R165X3, Focal, Morel Maximo. Nem értek hozzá...
Nem baj, ha van egy kis alja...Ezer hála előre is!
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Mozgáskorlátozozz gyermek számára PS4 kormány
- Lenovo LOQ 15APH8 gamer laptop 15,6" 144Hz, AMD Ryzen 7
- 0 perces COOLER MASTER MASTERBOX MB600L V2 TEMPERED GLASS eladó! SZÁMLA (a Te nevedre)! ÁRON ALUL!!!
- Acer Predator Triton 17X Intel Core i9 13900HX/RTX 4090/64GB RAM/4TB SSD remek áron IGAZI RITKASÁG!
- LOGITECH G PRO X 2 LIGHTSPEED VEZETÉK NÉLKÜLI FEKETE HEADSET
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
- Lenovo Yoga Slim 7 i5-1135G7 8GB 512GB 14" FHD IPS
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 8GB 256GB 14" FHD 1év garancia
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest