Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lite
őstag
válasz
Marchello19 #76395 üzenetére
Ha külső kábellel visszatesteled az akkumlátorra, akkor is van zaj?
-
Lite
őstag
A gyújtást azért kérdeztem ,mert ha ráadod, a mágnesszelepek elindulnak, ami ha hibás, zavarni fogja a rendszert, már álló motornál is.
Akkor mi történik, ha az erősítőbe dugott RCA-t teljesen más eszköz RCA-jára dugod (jel nélkül persze)?
Kicsit olyan, mintha az erőstő földelése nem lenne rendben. A fejegység pedig a gyártási minőségtől függően segítene rajta. -
Lite
őstag
válasz
SoulReaver #76393 üzenetére
Pont ezért kérdezem, mert azt a teljesítményt jól méretezte a szaki, azzal nem szabad(na) ilyen gondnak lennie, ráadásul szerintem 40A körül lehet a biztosítékod, amit járó motornál, ha az akksid rossz lenne is, a generátor röhögve elvinne.
Viszont, ez a bass boost dolog érdekes. Nincs elég mélyed a kocsiban? Azzal a sugárzóval azért bőven kellene lennie... Ha kioltás miatt eltűnik a mély (fázishiba), akkor azon más módon lehet / kell segíteni.
Innen nézve viszont lehet, hogy tényleg hibás az erőstő, vagy nem hibás, csak az iszonyatos terhelés ellen védi magát, ami bass boost miatt (gondolom, a gain sem 60-70% körül van rajta beállítva) megjelenik. Meg említetted az 50Hz-es emelést is (a leginkább energiaigényes rész).
Ha lekapcsolod az ilyen eq-kat és boost-ot, akkor is csinálja? Vagy az első szettet lekapcsolva?
-
Badboys
őstag
Köszönöm mindenkinek a segítséget megoldódott a probléma. Valaki idióta dróttal erősítette oda a rádióhoz az antenna vezetéket. Szerintem ahonnan vettem az autót. Ilyen vadbarmot még nem láttam. Kapott egy új csatlakozót és ennyi. Elképesztő milyen ökrök léteznek. Ahelyett, hogy vesz egy új csatit inkább oda hányja.
-
Marchello19
tag
Sziasztok!
Azzal a problémával küzdök, hogy generátorzaj hallatszódik az anyós lábtérből. Nem a hangszórókból, hanem a motortér felől. Még amikor elsőnek csináltuk a földelési pontot, célszerszámmal raktunk menetet a lemezbe, csak a menet pereme meggörbült, és nem volt tökéletes a kontakt. Azóta megszoktam, meg annyira nem is volt erre időm. Tegnap viszont kitapétáztam rezgéscsillapítóval a csomagtartó alját, úgyhogy két legyet egy csapásra, újracsináltam a földpontot a csomagtér aljában önfúró csavarral. Minden lecsiszolva fullosan, meg se tudom mozdítani a kábelt az alátét alatt, szóval ez már tutira jó. Ettől kicsit enyhült a dolog, de még mindig hallani a süvítést nagyobb fordulaton.
Egy Renegade Ren20 kábelkészlet van beépítve, 5m a +12V és 80cm a földkábel.
Előfordulhat, hogy pont az a lemezrész nagyobb ellenállással rendelkezik az akksi földponthoz képest, mint más karosszériaelemek? Ezt nem tudtam megmérni, mert nincs elég hosszú mérőzsinórom multiméterhez.
2500-as fordulatig nem olyan számottevő, kb. elnyomja a zene normál hangerőn, viszont azért ha pörög a motor / autópályán nagyobb fordulaton már zavaró.
Gondoltam meghallgatom a ti véleményeteket a dologról, mielőtt szitát csinálnék a karosszériából a megfelelő hely felfedezéséhez.
-
DaFok
tag
Folyamatosan, mindegy, hogy gyújtás rajta van vagy se.
Cseréltem RCA-t, kint vezettem ahol semmi se zavarhatja és maradt a kattogás. Vettem másik ISO-t, mert amit a nakához adnak kritikán aluli, de az se javított a helyzeten.
Amit észrevettem, amikor nincs bedugva az első szett RCA sehova, csak remote szálon kap jelet az erősítő és bekapcsol, akkor is van egy búgó hangja. Ha bedugom az RCA-t a JVC-be akkor full csendbe marad. Ha a nakába akkor kattog...
Lehet kéne egy 8-as OFC kábel a 6-os helyére? Mondjuk fura,hogy a JVC-vel nincs ilyen gond. -
SoulReaver
veterán
Beszéltem ma a szakival, furcsálta, hogy csak a B csatorna kapcsol ki, amelyiken a mély van hídba kötve. Felhívta a forgalmazót is, akiktől az erősítőt rendelte, azok sem hallottak még ilyenről, hogy csak egy csatorna lekapcsol.
Ha vékony lenne a kábel, vagy szar lenne az akku, akkor az egész erősítő kikapcsolna.Még az is lehet, hogy az erősítő nem jó, bár ez valami védelem lehet.
Rádióban volt egy bass boost +1, az lehet nem tetszett már neki.2 éve vettem az autót. Akkut még nem cseréltem benne, mert hidegben melegben indít rendesen és gyorsan. Nem tudom az előéletét.
-
Lite
őstag
válasz
SoulReaver #76387 üzenetére
Mondjuk, az azért gáz. A saját vasamnál a 12V-ot magabiztosan tartja az akksi, amint beindítom a motort, 14-14,2V közé (néha 14,4) felugrik. Ott már a generátor nagyon rádolgozik.
Ez alapján , ahogy Lusu is írta, a kontaktok tisztaságát ellenőrizd elsőként. Aztán a többi... -
Lite
őstag
válasz
Badboys #76390 üzenetére
Attól félek, ez autóelektronikai "ügy" lesz. Lehet, hogy a kocsiban van gyári, ami megadta megát és csak azt kellene cserélni. Ilyeneket főként a kocsi saját fórumában (Face?) fogsz megtudni. Ha ott minden rendben, a kocsi nem befolyásol, akkor kell megnézni, milyen antennára van szükség...
-
Badboys
őstag
Köszönöm a javaslatokat ma reggel elvittem egy szakemberhez kíváncsian várom a fejleményeket. Gyakorlatilag mely antennát érdemes megvenni ami nem fantom erősítős? Ugyanis rendes anyagi szórás tapasztalható antennák közt. 1800 tól a csillagos égig. Olyan érdekel ami valóban tartalmaz erősítőt. Az 1800 asra is az írják, hogy erősítős és két kábel fut még a vastag antenna kábel mellett, de ez valóban megtévesztő lehet.
-
Lusu
aktív tag
Szia!
Rengeteg oka lehet, de a vezetékezést érdemes átnézni ami az erősítőhöz csatlakozik, lehetőleg kiindulási ponttól a végéig. Figyelve a csatlakozóknál esetleg lógó szálakat, kábelek szigetelési sérülését.
Amikor megáll a zene világít az erősítőn piros led, protect vagy hasonló felirattal? Ha igen, kicsit megkönnyíti a hibakeresést, mert lekötöd első körben a hangszórókat, kihúzod a jelkábeleket (RCA, vagy magas jelű bemenet) ha így is protectel akkor erősítő szervíz. Ha nem, mehet vissza a jelkábel, újra próba, ha megáll valószínűleg szervíz, de érdemes átnézni a jelkábelt. Ha így sincs protect mehetnek vissza a hangszórók egyesével, ha itt jön protect akkor hangszóró kábel probléma, hangváltó (ha van) vagy maga a hangszóró.
Hirtelen ennyi ötletem van, de biztos jut eszébe a többieknek is valami -
Lusu
aktív tag
válasz
SoulReaver #76380 üzenetére
Ahogy többen is írták, ha örömöt szerez a beépített zene nyert ügyed van
Akkuból részemről a javaslat a Banner Running Bull akksi, ami start stopos rendszerekhez való. A belső ellenállása a legdrágább akksikkal szemez. + akkora amekkora csak befér
Azt a feszültség beesést hol mérte?
Azért járó motornál egy nem lemerült akkunak véleményem szerint tudnia kéne teljesíteni egy ilyen rendszer mellett... Sok dolog a képbe jöhet, szar akksi, vékony tápkábel, rossz minőségű tápkábel, rossz testelés: erősítőn, akkumulátoron, motoron.
Generátor pozitív szála kontaktos/oxidált (ennek inkább gyenge akkunál van jelentősége, ugyanakkor mindenképp érdemes rendben tudni, az akku is meghálálja) -
Lite
őstag
válasz
fojtviki #76381 üzenetére
Ezt azért járó motornál is ki kellene próbálni. Ha ott nincs gond, akkor a kábel nem kevés. Ezen a távolságon, annak az erősítőnek pont jól méretezte. (Mondjuk, ha 16-ost húzott volna, akkor a jövőre nézve maradt volna tartalék, így ez a rendszer plusz erősítővel már nem bővíthető.)
Mondjuk, az akkuról zenélés nem hosszútávú sport, pláne nem nagy hangerőn, ahol a szub csúcsai azért berántják a rendszert rendesen...
Illetve, azért annak az erőstőnek éppen a maximumán van a szub.Egy lényeg: tetszik a kapott eredmény a megrendelőjének. = Élvezetes zenehallgatás.
-
Lite
őstag
A kattogást ráadott gyújtásnál, de nem járó motornál is hallod?
Ha 0-s hangerőnél hallható valami, az általában az előfok túlerősítési hibája lehet, vagy spontán elromlott. Mennyire van a fejen a gain állítva (nincs véletlen a szub hangereje nagyon feltolva rajta)? 4V kimenőnél az már a hangerőszabályzó potméter kis hibája esetén is adhat ki jelet...
Annak a JVC-nek azért szépen kell szólnia... -
shagy
tag
Sziasztok! Teljesen vakon vagyok a témában.
Vettem egy autót, amiben van egy erősítő (kenwood kac-821) és egy subcső (nem derül ki, hogy mi lehet, gondolom épített).
Bekapcsolva az erősítő működik, szól 10-20 másodpercig, majd hallom, hogy kikapcsol (halk kattanás az erősítőből). Meg tudok-e nézni rajta bármit, halandóként hogy esetleg megoldjam? -
válasz
SoulReaver #76380 üzenetére
Szia. No akkor gratulálunk, ha elégedett vagy akkor minden oké
Nem biztos, hogy az akkudnak van baja, a 10mm2 tápkábel nem elég. Szerintem a fejegységet fölösleges cserélni, 2.5V-nak elég kell legyen /SZVSZ/ Viszont ebből így rendes szinpadkép nem lesz sajnos. Ahhoz kellene a 4 külön csatorna, ami nálad így nincs meg. 2ch a magasaknak és 2ch a mélyközepeknek.
-
SoulReaver
veterán
Nos eltelt egy kis idő, mióta kész lett az autó, íme a beszámolóm.
2023.01.06. Reggel 9 órára megjelentem az emberünknél. 15 perc elteltével már kezdett is neki. Mondta, ha akarok maradjak. Mivel vettem ki rá egy szabadnapot, ezért maradtam.
Az ajtókárpitok levétele után a régi hangszórók kikötése és fólia eltávolítása után, egy alapos alkoholos felület tisztítás jött és utána a szigetelő anyagok felrakása. (Nem volt retkes belül, de lemosta.)
Itt a belső felületre CTK premium 1.8-at rakott, aztán a hangszóró mögötti részre valamivel vastagabbat. Ezt nem nagyon részletezném, de nem lóg sehol. Több fajtát kombinált, mindegyik bontatlan, egész darab volt. Erről egyébként láttam valami plakátot is, mármint a több féle vastagságú szigetelő anyagok kombinálásáról.Volt ott egy olcsóbb kis fényes kopogós műanyag keret, meg ez a toyota.
Inkább ez ment bele, mert vaskosabb és tömör az egész. Erre is ment valami anyag még.Fejegységtől az anyós ülés alá elvezetve minden. Nem találtam kivetni valót a kábelrendezésben. Ahol kellett, ott forrasztás és zsugorcső+ szőrös szigszalag.
Motortérben az akkutól 10mm-es tápkábel, akku után biztosíték, utána levő vezeték részen végig harisnya és a tűzfal mentén felrögzítve és be az erősítőhöz.
Összességében elmondhatom, hogy rutinosan dolgozik. Mondta közben, hogy mit miért csinál, stb. Nem összecsapni akarta, hanem szépen megcsinálni. délután 3 órakor fejezte be, minden a helyén volt.
Erősítőn A csatornán az Audison szett: 2x80 Watt Rms 4Ohm. B csatornán hídba kötve a Gladen RS 10 : 1x250 Watt Rms 4Ohm
Mielőtt beépült volna, volt lehetőségem meghallgatni jó és kevésbé jó autós hangrendszereket. Átlagban szigetelés nélküli ajtók és olcsóbb hangszórós, viszont reflex ládás cuccok voltak. Mélynyomásban jobbak voltak, de az enyém viszont szépen tömörnek hangzik. Van magas is, közép is. Mély is megtudja rezegtetni a bódét rendesen.
Ami biztos, hogy az akkumat (Varta 60Ah 540A) cserélnem kell, mert full hangerőn a drum&bass brutál mélyeknél beesik a fesz 12V alá és az erősítő a B csatornát le is kapcsolja.
Erősítő nem kapcsol ki. Ki-Be kapcs és újra megy.Akkuból valami combosabbat tudtok tanácsolni?
Fejegységen (JVC KW-X850BT) is agyalok, mert igaz, hogy 3pár RCA van, de csak 2,5V-ot tudnak. (Ezt nem nagyon néztem, amikor vásároltam...
)
Ide rakom, hogy végül is mi lett beépítve:
-
DaFok
tag
Sziasztok,
Első körben köszi a segítséget!Az EQ volt a hibás a pattogással kapcsolatban
Csak spoty-val csinálta és csak kékfogon keresztül, állítottam rajta és megszűnt, egyelőre. Persze meg lettek rángatva a kábelek is, átnéztem mindent, de nincs már pattogás.
Közben szereztem egy Nakamichi NQ723BD fejegységet amivel olyan zajos az első szett, hogy az valami borzalom. Most visszatettem a JVC KD-X342BT rádiót, azzal semmi gond nincs, ahogy eddig sem.
Minden más maradt (szinte):
Gladen SQX 10 - AS F2-300-zal - 25-ös hegesztő kábellel - Gladen ECO RCA-val csomiban
Excursion SX-6C (most már a magas sugárzók is, kixc ND25S kikerült) egy Kicx ICQ 6.2 hangváltóval - Sony XM2025-tel - 6-os kábel (full réz villamossági kábel, kb 1,5 méteren, a kormány alá van elrejtve) - Rockford RFI RCA kábellel
Ami érdekes, nem generátor zaj. Ha jár a motor, ha nem, teljesen ugyanaz a ritmusos zúgás és mellé egy hangosabb kattogás. Mindegy, hogy bluetooth, USB vagy sima rádió megy.
A másik ami aggaszt, ha leveszem 0-ra a hangerőt akkor minden teljesen elhalkul, de amikor átváltok egyik source-ról másikra, halkan, de megy a mélyláda. Utána felveszem 1-esre a hangot, egy nagyot dübben a láda. Jó lenne a nakát használni mert sokkal szebben szól vele az első szett és a láda is. -
Badboys
őstag
Sajnos, hogy milyen tápos semmi fogalmam sincs. Amit konkrétan tudok az annyi, hogy még egyik alfámnál sem tapasztaltam ilyen gyenge vételt, hogy gondol egyet és elhallgat majd iszonyat szar minőségben vissza jön. Legrosszabb a Retró ezt még soha sem tapasztaltam. Nem rég volt olyan, hogy elhallgatott és csak másnap reggel működött újra a rádió. Mondjuk a többi állomás sem olya acélos. Ezelőtti Alfa még a teremgarázsban is szólt igaz eléggé szarul. Ez meg sehogy. Elsőre azt gondoltam, hogy a rádió a rossz ezt tartom valószínűbbnek. Most adtam el a Polom abban a gyári is jól szólt, de ki cseréltem egy Kenwoodra na az még a terem garázsban is szólt. Baromira nem tudom eldönteni mi a tré az antenna vagy a rádió. Múlthéten mentem Érdre a 6 os autópályán ahogy mentem Pest felé úgy romlott a vételi minőség. Tehát így fogalmam sincs mivel kezdjem a cserét Milyen tető antennát ajánlott venni olyan mint a VW csoport antennája a gyári. Ja és minden Alfa teljesen gyári volt semmilyen külsös elem nem volt bennük. Sőt a 156 oson nem is volt külső antenna.
-
Lite
őstag
válasz
Rókabajusz #76371 üzenetére
Pl. ez.
-
Rókabajusz
csendes tag
Sziasztok.
Tanácsot szeretnék kérni fejegyseggel kapcsolatban.
Adott egy Seat Toledo 5p. Az első autókban Kicker km6500 16.5 cm mélyközép, amit egy ESX quantum hajt. Hátul egy kicker ls7 15". Ezt egy ESX signum 2500d 2 ohmra kötve. Szóval ezekhez szeretnék egy 2 dines fejegyseget. A keret 100 ezer körül van és leginkább unplugged,élőzene,rock,metál lenne hallgatva. Előre is köszi a segítséget. -
Badboys
őstag
Vásárolnék egy Pioneer MVH330 DAB rádiót mivel sohasem volt ez a típus nem tudom milyen hangzása van. Mindig Kenwood típusokat használtam. Sajnos a gyári Alfa 147 valamiért eléggé rosszul működik Pl. a Retró rádió szinte sehogy sem ok. A régebbi Alfa 156 ban teljesen jól szólt ugyanez a rádió. Ott nem volt külső antenna itt meg van. Viszont a multi kormány miatt nem igazán szeretnék idegen rádiót beletenni. Vennék egy belevaló gyárit, de mivel csak használtak vannak már nem merek mert félek, hogy az ilyen lesz mint a jelenlegi. A fent említettből találtam jól árasítva dobozában garanciával csak a hangzás világát nem ismerem. A Kenwoodot úgy állítottam ahogy nekem jó volt. Nem szeretem az előre be állított hangzás világot.
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76365 üzenetére
Axton AE652 volt. Azért kár nekifogni az egésznek... A Hifo-t nem ismerem, alapból régi márka (mondjuk az Axton is), ez vmi nagyon belépő kategóriás szett.
De, ha ennyire bejön a német vonal, akkor egy-két tipp:
Sounstream
ESX
Alpine
Crunch
Vibe
Ground Zero Iridium
BlamEzek közül, kb. ami tetszik, ezekkel azért lehet valamit kezdeni, meg azért bőven van feljebb.
-
Lite
őstag
válasz
Marchello19 #76366 üzenetére
Na igen, ebből a szett alját tudod levenni, illetve a szub tetejét. Vagy fogod és mindent az erősítőkön vágsz.
-
Marchello19
tag
Rendben, köszönöm a segítséget! A napokban megrendelem a monoblokkot, az Audio System mellett döntöttem. Ha megérkezik, akkor egyben elvégzem az egész procedúrát.
Egyébként, megnéztem a fejegységen a beállításokat, hát nem voltam elragadtatva. HPF / LPF legmagasabb állítható frekvenciája 250Hz. -
Rush77
aktív tag
Szuper. Köszi.
Nézelődtem külföldi oldalakon is és hát találtam érdekes(nek tűnő) árakat az itthonihoz képest még szállítással együtt is.
Ezt néztem ma. Hifonics VX-6.2E szett (esetleg van erről tapasztalata valakinek?)
Illetve Axton szettet is láttam jó áron bár nem tudom milyen. Axton AE652Bár már nem nagyon szeretnék variálni mert a végén lesz 400 különböző variáció.
-
Lite
őstag
válasz
Marchello19 #76363 üzenetére
Utánanéztem, ki mit tud. A hangszórók slim kivitelűek, sok basszust nem várnék tőlük, jó ötlet a szub. Viszont 91dB érzékenyégűek, csodálkozom, miért kellett hidalva hajtani.
Én így csinálnám:
- Fej front rca out-ra kötném a Focal-t.
- Fejen 80Hz-es szűrőt alkalmaznék, a mélyet ne ez a csatorna vigye.
- Erőstő 2 csatonájára a középmélyek direktben (a keresztváltó ezekkel gyárilag sem foglalkozik!), de ugye 80 Hz alatt már vágva, nem fog erőlködni.
- Másik 2 csatornára a gyári keresztváltókat kötném, abba a magasakat, csillapítás nélkül (kapcsolójuk alapállásba). Az intézi a vágást.
- Így a front szekció hangereje külön állítható lesz (általában sok a magas, most beállítható lesz, az erősítő gain-jeivel).- Fej rear rca-ra kötném a szubot.
- Ezt a fejen is lehet álltani és a majdani erősítőn is a vágást. 63Hz körül kezdenék (esetleg 80, de akkor a front 100Hz-en legyen).
- Hangerőszintek, esetleg pici eq beállítás.A vágásokat először -12dB/oktáv meredekséggel csináld! Elvileg így fog szépen összeszólni, de ha fázishibád van, meredekebb vágásokkal (ami eltolja a fázist) össze lehet illeszteni.
Ha a magas nem áll össze, akkor a keresztváltó UTÁN fordítsd meg a bekötést. Visszavesz a harsányságból.
A szub polaritását is felcserélheted, ha nincs mély (kioltás miatt). De először az eleje álljon össze, egy szép tiszta, feszes, mélyhiányos hangot kell kapnod... -
Marchello19
tag
Pioneer MVH S320-BT fejem van, kimenetenként tudom rajta állítani a vágási frekvenciát, külön a db / oktávot is. Előre beállított értékek közül lehet válogatni, szóval ha lesz időm még ma megvizsgálom.
Viszont akkor így, hogy a közepekről levágom a szub frekvenciáit az erősítőn, a kimeneten ugyan úgy a vágatlan jel jön ki? Ez azért kellene nekem, mert csak 2 pár rca kimenete van a fejegységnek, a monoblokkhoz nem tudok full különállót bekötni.
-
Lite
őstag
válasz
Marchello19 #76361 üzenetére
Huhh, ezt kicsit nem értettem... Ja, de, csak az lenne a kérdésem, hogy milyen fejről hajtod a rendszert?
Ezzel az erőstővel azt nem tudod megcsinálni, hogy a közepet és a magasat szétválasztod (2,2kHz a max vágás, ezzel még igen könnyen elégeted a csipogót). Amire az erősítő képes, hogy levágja a szub frekvenciáit, azaz a középmélyre nem küld olyan jeleket, amiket nem tud lejátszani, vagy amit még éppen le tud, de borzasztó energiákat emészt fel. (Ezért is érezhetted, hogy a régi, hidalt teljesítmény után elég gyenge lett a hangja - mindezt úgy, hogy a hidalásnál feleződik a damping, még jobban leng a sugárzó, romlik a kontroll...).Ha a fej tud magas-közép-szub csatornákat kezelni, akkor ez erősítőn semmit sem kell álltanod, majd a fej intézi. Ha a szub külön erősítőt kap, ez az erősítő játszi könnyedséggel fog üzemelni, főleg, ha az első szettet 63, vagy 80 Hz-en megvágod alul. (A szubot meg felengeded a monoblokkal 63 Hz köré.) Meg fogsz lepődni, mennyivel jobb lehet a hangja...
-
Marchello19
tag
Köszi szépen, akkor ezek közül választok majd erősítőt.
Aktív első szettnél működhet az a felállás, hogy a fejen beállítom a LPF-t, a focalon pedig a HPF-t (mert ugyebár nincs rajta band-bass filter) a mélyközepeknek?
Magasnak ugyan úgy erősítőn állítanám be, a mélyláda erősítő pedig kapná az RCA jelet a focalom kimenetéről.
Első szetthez most nem szeretnék másik erősítőt venni, szóval ha így nem érdemes kontárkodni, akkor egyelőre hagyom hidalva a gyári passzív hangváltókon. -
Lite
őstag
válasz
Marchello19 #76357 üzenetére
Az az erősítő igen gyenge ahhoz a szubhoz. A Kicker-ek amúgy sem a hihetetlenül magas érzékenységükről híresek... Ehhez egy combos monoblokkot javasolnék, lehetőleg D-osztályút. Plédául ezt vagy ezt - ez utóbbi 4 Ohm-on 30A-t eszik padlógázon. ÉS RMS 350W a 300W mélyedre. Szóval ez már kihajtja, vállallhatóan.
A Focal-ból nem tudsz átállni aktív első szettre? Mert ahhoz bőben elég lenne, még a hangja is megjönne. Ha igen, a 85A-es generátor lazán elbírná (normál hangerőn kb. a negyedét használná). Az akksiről sokáig zenét hallgatni azért nem szerencsés, két erősítős felállás esetén. -
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76354 üzenetére
Jó kis szett lesz ez...
A beszerelés és a tartozékok igényét együtt kezelném. Kérdezd itt és itt, illetve ha "fészbúkon" benne vagy autóhifis csoportokban, fognak tudni mondani ügyes kezű kollégát, aki privátban vállal.Ha minden összeállt, ne lepődj meg azon, hogy a beálltásokkal sokat fogsz babrálni, mire a tényleg neked tetsző hangot kapod. Ez természetes folyamat.
-
Marchello19
tag
Sziasztok!
Be szeretnék pakolni egy mono erősítőt a mélyládámnak (30cm-es Kicker), mert a korábbi felállás szerint nem volt mélyláda a kocsiban, és úgy jól elment az első Kicker KSS-6704 szett hídban a Focal AP-4340 erősítőmről. Viszont így, hogy átkötöttem normál módra az első szettemet az 1-2 csatornára és a ládát a 3-4-re hídban, kevésnek érzem az első szettet. A basszus vezérlés lehetősége is hiányzik, szóval mindenképp olyan erősítőt raknék be, amire rá lehet kötni gyári remote bass vezérlőt.
A kérdésem az lenne, hogy a kibővített szettnek elég még a gyári felállás? Generátor 85A töltőáramú, akksi egy Rocket 66Ah-s 710A indítóárammal.
Mélyládáról nincs sok infóm, egyik ismerősöm évekig lábtartóként használta sufniban. Kutatásaim szerint 300/600W 4ohm-on.
-
Ear001
addikt
válasz
Shinjike87 #76355 üzenetére
Elég tartós. Arra kell figyelni, hogy eléggé meg tudja fogni oldalt a telót, mert ha nem, a rugója ki tudja lőni. A beépített erősítője igen jó.
-
Shinjike87
aktív tag
Sziasztok, valaki találkozott már ezzel a telefontartós 1 din-es Pioneer fejegységgel? Mennyire tartós a telefontartója vajon? Illetve megéri-e 54.000 Ft-os árát? Nincs erősítőm, vagy komolyabb hangszóró az autómban. Köszönöm.
-
Rush77
aktív tag
Azt hiszem meggyőztél.
Azt néztem a javaslatodra, hogy az AXTON A592DSP NO-ban kb 30-al olcsóbb mint itthon.
Lehet arra rá repülök.Szóval nagyjából ez a szett állt össze fejben.
Fej: JVC KW-X850BT
Hangszórók: Kicx STC-6.2
Erősítő: Axton A592DSP
Szigetelés: STP Black Silver Door pack (minden ajtóra)Gondolom azért kelleni fognak kiegészítők is.
- Fejegység beépítő keret (pl ez)
- Hagszóró keret
- Quadlock átalakító (esetleg a kormánytávvezérlőhöz is kell egy? plusszban vagy 1 kell összesen)
- kábelek
- Az erősítőhöz mondjuk amit javasoltál
- Hangszóróknak pl CORDIAL CLS 215Még valami egyéb?
Illetve a legfontosabb kérdés.
Van ajánlott hely ahol ezt beépítik nekem Budapesten?
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76352 üzenetére
Pont az a lényeg, hogy a fejeken a 4 hangszórós üzemben NEM megy a dsp nagy része. Ezért jársz jól egy egyszerűbb fejjel + egy pici DSP-s digitális erősítővel. A DSP akkor teljesedik ki, ha csak az első ajtókban vannak hangszórók és a középmélyet, magasat, szubot külön kell kezelni és külön erősítők is hajtják, illetve ilyenkor nem használjuk a gyári fizikai keresztváltót, illetve külön kábelezést kap minden sugárzó.)
Javaslom még megtekintésre a kisebbik Axton-t (542) és az Excursion-t, bár ezekhez az ISO csatiba bele kell majd piszkálni, hogy rendes tápja legyen (a QuadLock is talán csak 20A-t tud).
Illetve a környező EU országokból ezeket általában olcsóbban be lehet szerezni! Főleg akcióban!
A hangszórókat is megnézném, mert még sok esetben németeknél az is olcsóbb és ide simán szállítanak.
Íme!Én a fejen és a hangszórókon hoznám vissza az árkülönbözetet, a DSP-s erősítő dobja a legnagyobbat a rendszeren...
Olcsóbb szettekből: [link] , [link] , [link] ezeket mondjuk. Megtakarítottál sok erősítőre fordítható pénzt... -
Rush77
aktív tag
Köszi a tippet.
Az elképzelés nálam is hasonló mint amit leírtál a családbarát dologról.
Szerintem a Focal szett lesz a javaslat alapján
Egy dolog van ami sajnos nem fog összejönni.
Ez az Axton erősítő ez erősen túl lóg a kereten.
Az lenne az ideális ha mondjuk nagyon max 250k-ban megállna az egész (itt az anyagköltségről beszélek)
Van esetleg más erősítő ami ilyen 50-70k sávban mozog és jó lehet a projekthez?Mert feltételezném ha van erősítő akkor menne a DSP a fejen (legalábbis abból amit írtál azt szűrtem le, hogy ha direkt fejről megy a 4 hangszóró akkor nem kezeli).
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76350 üzenetére
Itt nincs hülye kérdés, sem hülyeség. Azért van a fórum, hogy egymás szívásait az autóhifi világában minél jobban lerövidítsük, a pénztárcát kíméljük.
Szóval: az elképzelés nem ördögtől való. Hasonló projekten dolgozok én is (garanciális kocsiban garanciavesztés nélkül, meg utána családkompatibilis módon = gyerek hátul is hallgatják a zenét, de a szubtól nem akarom, hogy megsüketüljenek = csak az ajtók kimaxolva).
A fejről hajtás nem lehetetlen, de ehhez a legérzékenyebb hangszórók kellenek. A gyári hangot azonban elég macerás lesz megközelíteni. És a fej a 4 hangszórós üzemmódban általában nem engedélyezi a DSP-s üzemmódot (vágás, időkorr, stb.) = azaz semmit sem nyersz vele.
Amit javaslok (mivel gondolom nem garanciális a kocsid, már bátrabban hozzá lehet nyúlni, de nem állat módon):
- Vegyél egy 2DIN-es fejet (a a 2 DIN kell egyáltalán), aminek van első-hátsó (tehát min. 2 pár rca) kimenete.
A lejátszott formátumokra figyelj, azért abból tudjon ezt-azt!- Vegyél egy Axton A592DSP erősítőt, ennek húzz direkt tápot és földet az akkumlátorról (10-es vezeték elég, 20A-es biztosítékkal, valami ilyen, de az akksira testelj vissza! )
Ez az erősítő képes 4 hangszórót rendesen meghajtani, ajtónként tudsz mindent állítani, jelen esetben a 4 ajtót külön tudod eq-zni, az időkorrekció nem lesz érdemes/releváns ebben a felállásban. Illetve a saját BT rendszerén telefonról bármi rá tudsz küldeni (minőségi zenehallgatás), akkor nem a fejről jövő jel fog szólni.- Ajtókat szigeteld ki, az STP kitűnő holmi (legalábbis én nagyon szeretem).
- Vegyél két szett azonos hangszórót. A fenti erősítő esetén vagy 4 vagy 2 Ohm-osat. Az említett Gladen a 3 Ohm miatt itt nem okés.
Pl. [link] vagy [link], vagy [link], vagy [link], [link], vagy [link]És ennyivel meg is jöttél.
(Esetleg a hangszóróknak az ajtóba direkt kábelt húzni a csatlakozókon keresztül...Minden ajtóba 1 pár, azt a keresztváltóba, onnan már úgyis más a szitu...)
U.i.: Azok az erősítők, amiket írtál, erősen a felejtős kategória szereplői. Az AS pedig overkill lenne, az sok tápot igényel. SQ-ban azért nem cél a generátor kinyírása, az autó felgyújtása...
)
-
Rush77
aktív tag
Így menet közben azért sok minden letisztult (ezúton is köszi mindenkinek aki segít
), illetve átgondoltam bizonyos elvárásokat.
A fejegységnél először gondoltam az Android auto kompatibilitásra (főleg navi miatt). De aztán végig gondoltam és igazából nem szükséges nekem az android auto mert telefonról is tudok navigálni szóval érintőkijelző kilőve.
Zenét Spotifyról (nem tudom, hogy ott a legjobb minőség mit takar) hallgatok főleg és ezért is szeretnék váltani fejegységet mert a gyári Sony az csak hívásra jó. Zene átvitelt nem kezel BTn.
Zenei stílusok: Elektronikus (főleg deep house és progressive), Rap, Hip-Hop, PopA másik aspektusa a váltásnak az az, hogy az előző kocsiban lévő szetthez képest nem vagyok maradéktalanul elégedett. (Nissan Almera, JVC KD G721 fejről hajtva volt Hertz DSK szett elöl és Hertz DSK ovál a kalaptartóban).
DAB antennám nincs. Igazából, hogy őszinte legyek ha esetleg valamilyen paraméterben/funkcionalitásában a DABs verzió alkalmasabb/jobb lenne (például nem csak 2V kimenet van ez csak egy példa) akkor a DAB megléte nem érdekel annyira.
DE, hogy folytassam a
hülyeségemgondolatmenetetTudom, sok mindenki számára hülyeség de szeretném "megtartani" a hátsó szettet is (mármint lecserélni).
A következő opciókban gondolkodtam és ebben kérném a segítséget.
1- Ajtószigetelés mindenféleképpen lesz. Első + hátsó (erre is szeretnék tippet kérni, hogy milyennel lenne érdemes ami nem egy vesébe kerül) Ezeket néztem egyelőre
- STP BLACK SILVER DOOR PACK
- GLADEN AERO 2 DOOR KIT STANDARD2- Fejegységnek ez az előbb belinkelt KW-X850BT jónak tűnik (bocsi az állandó variálásért de annyira nem értek hozzá)
3- Hangszórónak pedig ezek között vacillálok (előre és hátra is 1-1 szett)
- GLADEN AUDIO ALPHA 165
- JBL STAGE2 604C 2***És itt felmerül a nagy kérdés. Ez a fejegység, megtudná hajtani rendesen a szetteket vagy mindenféleképpen tervezzek erősítőt?
4- Ha mindenféleképpen szükséges erősítő akkor ugye 4 csatornás kell. (ezeket néztem bár semennyire sem értek hozzá)
- MACAUDIO BLK 4000
- AUDIO SYSTEM CARBON-240.4
- RENEGADE REN1100 MKIII
- ALPINE BBX-F1200Szóval dióhélyban ez az elképzelés.
Lehet, hogy hülyeségeket írok de pont azért kérdezek.Köszi a további tanácsokat
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76346 üzenetére
Jók a JVC-k. A Kenwood-dal már valóban egy cég, régen kb. az volt az érdemi különbség, hogy a hangjuk egy kicsit eltért. A Keni volt az elektronikusabb, a JVC középtartománya kicsit más volt, azaz, aki elektronikus zenét hallgatott, annak talán inkább a Keni jött be, hangszeres zenére pedig talán inkább a JVC. De utána a rendszer többi része még nagyon sokat befolyásolt...
Nyugodtan veheted, ez a lényeg. De ponotosan mit is szeretnél a fejtől? Ezek már nem érintősek!
Amit néztél, annak a DAB nélkül verziója (van egyáltalán DAB antennád a kocsiban?):KW-X850BT , bár ez csak 2.5V...
Illetve mennyire fontos a nagy felbontású zenék lejátszása? Mert ezek csak FLAC 96/24-et tudnak. (Ami bőven elég, csak vannak olyan mások, mint én, aki már WAV-ban rögzíti a zenéit...
)
-
Rush77
aktív tag
Köszi.
Így már világos. Illetve csak részben de majd ha fejben összeállt teljesen a dolog akkor felvázolomKérdés. A JVC fejegységek milyen minőséget képviselnek?
Csak mert a JVC Kenwood egy cég elméletileg.Amúgy meg ezt találtam 4V Preouttal.
Tudom ez is DAB.
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76340 üzenetére
Nem szentírás, de a 4V-os fejegységekkel általában (nem 100%-ban!) kevesebb volt a zajosodási gond, kevésbé érzékeny a környezetére. Minőségre nem emlékszem, hogy lett volna különbség (álló motornál)
De a profi(bb) és komoly fejek azért nem véletlenül nem 2V-osak. Lásd a talán legnépszerűbb fejet az autóhifivel komolyabban foglalkozók körében: Pioneer 80 PRS, ami 5V-on megy...(Saját tapasztalatom, hogy ugyanabban az autómban, ugyanaz a hangtechnika/rendszer kínlódott a 2.5V-os Pio-val, sípolni kezdett, vagy az index zavarta, ha olyan kedve volt, a generátorzajt is összeszedte, vagy ... Szóval elegem lett, kihúztam a fejet, kicseréltem egy Kenwood KMM-304-re (4V-os kimenő) és láss csodát, soha többé nyűg vele.)
Mondjuk, ha nem egy nagy dögöt akarsz tenni a kocsiba, hanem egy kicsi D-osztályos erősítőt a kesztyűtartó mögé (pl. Focal Impulse 4.320), semmi gondod nem lesz, ha rövid, jól árnyékolt kábellel, ügyesen elvezeted a jelet (mindent a fejen fogsz állítani, nem kell sokat az erősítőhöz nyúlkálni).
Ha a csomagtartóba kellene elvinni a jelet és majd aktívra áttérsz (lejtő...) , akkor azért már több rizikót tartogat...
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76337 üzenetére
Ebből a repertoárből egyértelműen a DPX-5200BT a nyerő, ha a DAB nem kell (Magyarországon néha van kísérleti adás, de konkrétan semmi értelme).
Ami pro a Pio-khoz képest: újabb, magasabb bitrátájú , stb. file-okat is lejátszik (192kHz/24bit), wav és flac formátumban is (Pio csak flac 96/24, wav 48/24 max)
Ami con a Pio-khoz képest: bonyolultabb a crossover része (bár finomhangolhatóbb), kicsi máshogy működik az időkorrekciós blokk, mint a Pio-n, de ugyanúgy elérhető vele a kívánt hang!Ami viszont az összesnél gáz: Preout 2-2.5V ?! Ez azért már évekkel ezelőtt, főleg a Kenwood-oknál 4V volt (erősítő használata esetén van jelentősége, amúgy nem).
Update: Kenwood DMX9720XDS abszolút csúcs.
5V preout, mint a régi szép 80PRS-en...
-
Rush77
aktív tag
Köszi. Ez sokat segített.
Közben tovább gondolkodtam és lehet elengedem az érintős fejet. (igazából a Navit megtudom oldani és a nem multimédiás fej is kezeli a spotifyt)
Namármost.
Ezek közül szerintetek melyiket lenne érdemes választani?
Ahogy nézem ezekben már van DSP és időkorrekció is.Köszi.
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76333 üzenetére
Ha hátsó ajtókba nem kerül új hangszóró, vagy nem lesz használva, azzal ne foglalkozz. Sokadik lépés lenne a kocsi teljes rezgéscsillapítása...
Ez a fejegység kicsit furi nekem. Van ugyan szub kimenete, de nincs időkorrekció, sem DSP. Csak egy 10 sávos EQ. Viszont így - FELTÉTELEZEM - az aktív vágást nem tudja. Innen kezdve az első ajtóban a szettet saját váltójával kell használni, tehát az első ajtókhoz elég a 2 csatornás erősítő.
Ha szubot vagy hátsó ajtókat is szeretnél, akkor érdemes a 4 csatis, vagy még egy 2 csatis (hidalható), vagy 1 monoblokk a szubnak.Ha nem fejleszted tovább a rendszert (azaz csak az első ajtók megdolgozva, abban szett, gyári váltóval), akkor elég egy korrekt kis 2 csatornás erő.
A gyárinál akkor lesz jobb a szett, ha az ajtó ki van szigetelve és tudod EQ-zni. Erőstővel meg főleg.
Az üres ajtóba betéve viszont csalódás lesz! A gyári cucc azért ki van találva valamennyire, az ajtóhoz, fejhez készül. Ellenben, ha beleállsz a szigetelésbe, akkor azért jelentősen jobb lesz a vége, beálltások után. -
Rush77
aktív tag
Szia!
Köszi a javaslatot.
Sejtettem, hogy ezek nagyon alap szettek (bár gondolom a gyárinál így is jobbak - C-max gyári Sony).
Régebben egy másik kocsiban volt nekem Hertz DSK szett és azzal nagyon meg voltam elégedve.További kérdés, hogy amennyiben a hátsó ajtókban lévő szett kikerül a kocsiból, annak ellenére érdemes ott is kezelni az ajtókat?
Maga a komplett beépítés relatív szerény budget lesz (kb 200-250k anyag tekintetében)
Amúgy erősítőből mik az ajánlottak ilyen budget kategóriában? 2 vagy 4 csatornás lenne jó?
Köszi
-
Lite
őstag
válasz
Rush77 #76331 üzenetére
Szia!
Ebből a csapatból a Hertz-et választanám, mivel az a legérzékenyebb, így fejről hajtva a legtöbbet ebből lehet kihozni. Minőségre azért ez nagyon az alap kategória. Ennél kicsit jobban járhatsz a Gladen Alpha sorozattal, ami 3 Ohm-os kivitelben, szintén elég érzékeny szett, hangerőben ugyanide fogsz érni, de kezelt ajtók esetén sokkal jobb minőséget fog nyújtani. Ha egy kis erősítőt is betennél, egész más világ nyílna meg...
A fejegységről nincs tapasztalatom, bár ahogy olvasom, ez elől 2, hátul 1 DIN?
-
Rush77
aktív tag
Sziasztok!
Közben nézelődtem de teszteket nem nagyon találtam szóval kérdeznék.
Az alábbi szettek közül melyik lenne a javasolt?
Erősítő nem lesz (egyelőre) viszont az ajtók kezelésbe lesznek véve.Fejegység SONY XAV-AX3005DB lesz.
Ha van más hasonló árban lévő android auto képes fejegységről tapasztalat, szívesen olvasom.Szettek.
KICX STC-6.2
Köszi
-
Lite
őstag
Kábelezést átnézted? Mintha egy kontaktod valahol nem lenne az igazi (kilazult), vagy a fejegység is ludas lehet (egyik rca csatlakozónál testelés eltört/elengedte a forrasztás, random úthibákon elmozdul, stb.).
A magassugárzót direktben, váltó nélkül (akár a sajátja, akár a fejen vágva) nehogy rákösd a cuccra, gyorsan el fog halálozni!
Esetleg más kábelnél hiba, ami szikrázik és megzavarja azt a magast? A két sugárzót megcserélve (jobb-bal) is ugyanez a helyzet?
-
DaFok
tag
Sziasztok,
Van a kocsiban egy komponens szett. Először Kicx STC 6.2 volt a saját váltókkal, közepekkel magasokkal. Elkezdett a jobb oldali magas néha pattogni(?) zene közben. Idegesítő volt hosszú távon ezért elkezdtem cserélni az alkatrészeket és keresni a hibát.
Első körben egy Kicx ND-25S került be magasnak, a hiba maradt.
Utána cseréltem a gyári STC váltókat egy régebbi Axton-ra ami 4k Hz körül vágott, a hiba maradt.
Jelenleg a közepek le lettek cserélve Excursion SX 6M-re, a magas maradt az ND-25S, a váltó le lett cserélve egy Kicx ICQ szett váltójára. Került be az első szettre egy Sony XM-2025 és teljesen új kábelek az erősítő és az első komponens közé.
Most a pattogás teljesen random jön elő és a bal oldalon. Szeretném majd cserélni a magas sugárzókat valami normálisra, de amíg nem szüntetem meg a hibát addig nem.
Merre induljak el szerintetek? -
-
V8engines
tag
válasz
szbalogh #76319 üzenetére
Én zárral együtt szedném ki és úgy maradna gyári állapot. Úgy látom, a videóban szereplő Polo már volt taknyolva -így valamivel lehet gyorsabb a dolog (nem kell kiszedni a kilincset a zár miatt)-. Már vezeték kötegelő fogta, a két beütős patent helyett.
Oké, látom túl is vagy rajta.
Gratulálok, csak megoldottad.
-
szbalogh
addikt
Na sötétedés után egy órával kész is lettem
Tettem fel pár képet még drive-ra [link]
De jó hogy mondtátok szedjem le a belső lemezt! Az ablakemelő mechanikát is kitakaríthattam és kicsit megzsíroztam a síneket és megolajoztam a bovdeneket. Sokkal könnyebben megy az ablak végre.
A keresztmerevítő nincs a külső lemezhez hegesztve. A kettő közé gyárilag valami gumiszerű cucc van benyomkodva, ami teljesen elporladt. Ide is tettem kicsi tapétát, fentre 2 réteget, az aló részre 4 fért be.
Ja a beépítő keret aljára a lemez felé tekertem egy réteg kétoldalú ragasztószalagot, hogy a műanyag ne közvetlenül a fémen zizegjen. A keret és a hangszóró közé ment a gyári hangszóróval kapott szivacsszalag.
Minden szépen passzolt, a patentek rendben bekattantak, a hangszóró 2-3 centire van a rácstól. Nincs róla kép de a fastring középső korongját a hangszóró mögé tettem. 1-2 centit le kellett vágni belőle, mert beleért az üvegbe.
Nagyon szépen szól így négy magassugárzóval is, pont elölről hallani a zenekart. Nem gondoltam, hogy valaha ennyire fogok örülni Mozart-nak ... hirtelen ez a CD volt
Vasárnap fogok vele autókázni, alig várom.Azon gondolkodom, hogy az Opelemnek is meg kéne csinálni a az ajtó rezgéscsillapítást mert kb olyan becsukáskor a hangja, mint egy Nivának. Hosszú ajtós az is, TT.
-
Lusu
aktív tag
válasz
Ear001 #76315 üzenetére
A rezgéselnyelős részét nem is vitatom, de azért kérdezem, van ennek bármi jelentőssége abban az esetben, amikor a kiemelő gyűrű körül bármit is veszel számba, 100x jobban fog rezegni mint az a rétegelt lemez gyűrű? Szobában egyértelmű előny, de egy autóban nem ez fogja a megváltást hozni.
Vajon megéri a szopást az észrevehetetlen akusztikai előny a kétséges felületkezeléssel? Mert lássuk be, ahol betekered a csavart, akár egy tessauer anya betétbe, ott a légnedvesség kérlelhetetlenül utat talál, elkezd hízni az MDF, reped a lakk...
-
cichlid1
tag
Sziasztok, remélem jó helyre írok, de tanácstalan vagyok, pár éve vettem az Opel Zafirámba egy modellspecifikus androids Eonon fejegységet, ami jelenleg nem működik, be se kapcsol, néha a gombjai elkezdenek világítani de a kijelző akkor sem kapcsol be. Próbáltam keresni szervizt ami megnézné hol a hiba, de ébenföldön nem találtam olyat aki fejegységet javítana. Van ötletetek hova vihetném ahol rá tudnak nézni? Előre is köszönöm!
-
szbalogh
addikt
válasz
V8engines #76318 üzenetére
Ja hát igen jó lenne
Meg is van a gyári szervizkönyv de nem találtam benne hogy kell.
Mindegy, ahogy írtam alul el lehet annyira húzni, hogy beférek egy kézzel. Jó lesz.
Csak azt nem tudom hogy osszam el a bitument. Legszívesebben a külső lemezre és a belső műanyagra tenném a legtöbbet.
Ezekről az építkezésben használt öntapadó bitumenről mi a véleményetek? Kb fele áron lenne négyzetmétere. pl [link]
Tegnap egész nap esett az eső, nem tudtam sokat haladni.
A felfogató keret réseibe tettem homokot és lezártam műanyag ragasztóval. 80g helyett így 190g lett. A homok talán jól elnyeli a rezgést.Ja hogy csak azt a két csavart kell kitekerni és az üveg meg bent marad?
[link] Így mindjárt más. És talán a zárat is meg tudom olajozni. -
-
cometee
friss újonc
Sziasztok!
Sokat olvasgattam itt. Látom jó helyen járok sokan vagytok és sokat tudtok.
Első sorban segítséget szeretnék kérni.
Kondit szeretnék a rendszeremhez. Azonban csak kis gagyikat lehet kapni manapság az sem valós tudás.
Minimum 4 fahrados de ettől nagyobb is jó lenne! Igazi nagy izmos kellene mint a régebbi időkben voltak. Ma már képtelenség felhajtani ilyeneket. Állítólag nem is nagyon gyártanak.
Szóval, ha valaki tud nekem szerezni vagy iránymutatást adni honnan miként akko baromi hálás lennék! Az sem érdekel ha 100 ezer forintba kerül.
Sajnos semmi más lehetőségem nincs a rendszer hibájának kiküszöbölésére.
Ha érdekes lehet a teljes sztorim akkor leírom.
Köszönöm a segítséget! -
Lusu
aktív tag
válasz
Marchello19 #76311 üzenetére
Az MDF nem egy strapabíró alapanyag, egyetlen előnyét a nevetségesen könnyű megmunkálásban látom. De ahogy írtad is, ha nem fúrsz elő a csavarnak reped, ha pedig nedvességet kap, onnantól világvége.
Rétegelt lemez, nehezebb megmunkálni, de az tartós lesz. -
szbalogh
addikt
válasz
Marchello19 #76311 üzenetére
Köszi hogy megnéztétek.
A peremmel kifelé kell feltenni, mert a másik oldala akkor passzol tökéletesen a lemezre. Nem látom szerepét annak a peremnek, lehet hogy másik kocsinál van.
Egyenlőre a képen csak próbálgattam. Ma fogom megcsinálni a beépítést.
Van magassugárzó az A oszlopon, az is szól. Kipróbáltam jó lesz így. -
Lite
őstag
válasz
Marchello19 #76311 üzenetére
Én onnan néztem, hogy a támasztó peremet vágta le. Bár lehet, hogy tévedtem...
-
Marchello19
tag
Így hirtelen úgy tűnik, hogy jól van fent, máshogy nem tudná felrakni. (a nagy lyukak be vannak mélyítve, hogy fel lehessen csavarozni a keretet az ajtóra a hangszórók alatt).
#76307
Ez az a beépítő keret, amit a hangszórókhoz kaptál? Lehet, hogy jobban járnál egy autóspecifikus MDF kiemelővel, amin te tudod meghatározni a hangszóró felfogatások helyét. Csak ott érdemes előfúrni a lyukat a kereten, mert ha kapásból küldöd bele a csavart, széttépi (aztán lehet, hogy csak az enyém volt ótvar minőségű).
-
Lite
őstag
válasz
szbalogh #76307 üzenetére
Figyi, szerintem ezt fordítva szerelted be... Az alja és a döntés (ha jól láttam a képeken) arra való, hogy minél inkább magad felé tudd fordítani a mélyközepet... Vagy, ha nagyon íves az ajtó, ne a pedálokra szóljon a sugárzó. És kárpit mögé nem szokás koaxot tenni, hanem komponens szettet. Ha kevés a hely, abból vannak lapos (kb. 4 cm teljes magasságú) mélyek, az átlag 6,8-7,5 cm magassággal szemben pont ilyen miatt. A Polo-ban tutira van vagy az A oszlopon, vagy a szélvédő alatt magasnak hely.
Egyébként a P&P beépítése egyáltalán nem bonyolult, ott a táppal variálnak. Más kábelkötegnél talán nem is kell majd egyáltalán. Sőt, ott szubot is szerel, az már garanciavesztés...
A szigeteléshez gratula, az nagyon nagy előrelépés lesz a hangban!
-
Rush77
aktív tag
Szia.
Igen, az érintőgomb témán én is gondolkodtam.A komponens szett cserére pedig mindenféleképpen cserélném. A kérdés arra irányult, hogy a hátsók mennének a kukába vagy azokat is cseréljem?
Igazából színpadképről beszélni az én esetemben nem annyira releváns ilyen téren mert legtöbbször kisgyerekek ülnek hátul és ezért merült fel kérdésként (még ha nem is volt egyértelmű), hogy mind a 4 ajtóban cseréljem vagy sem.
Illetve komponens szettnél az adott ársávban ha tudnátok ajánlani valamit azt megköszönöm.
Közben néztem ezt a fejet is.
SONY XAV-AX3005DB -
szbalogh
addikt
Hú mekkora macera ezt a "plug-and-play" szettet is beépíteni!
Kicseréltem a négy törött patentfület.
A nem törött patenteket kihúzkodtam, csinálnom kellett hozzá célszerszámot. Kaptak kis szilikonsprayt, így már nem kell tépni, hogy alapállásba pattanjanak.
A beépítő keret túl magas, nem megy vissza a kárpit. Bluetack-el néztem hol akad meg, szerencsére nem pont a membránba...
A kárpitról levagdostam a kilógó bizbaszokat és 5mm-t levágtam a keretből. Még marad 3-4mm az üveg előtt.
De ami nem fér a fejembe, miért van 45 fokkal elforgatva a hangszóró a kereten? Olyan nehéz lett volna még egy szett lyukat betervezni? Nem fog látszódni csak a tudat, hogy mögötte keresztben van... örökre kísérteni fogNem fúrok új lyukakat!
Sajnos a belső fémlemezt nem tudnám egykönnyen leszedni, az egész üvegemelő mechanikát le kéne bontani. Viszont a csavarok kiszedésével annyira felhajtható az alja hogy alulról be tudom majd tenni a rezgéscsillapítót.
Egyébként iszonyatosan rezeg ez a nagy ajtó, félek, hogy nem lesz elég a bitumenlap.
Ide [link] tettem fel képeket. -
Rush77
aktív tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.
Adott egy 2008-as Ford C-max gyári 8 hangszórós Sony rendszerrel.
Ezen szeretnék javítani/változtatni.
Erősítőt meg ládát nem tervezek.Fejegység gyanánt valami Android Auto képes cuccot szeretnék.
Ezt néztem ki egyelőre de ha van más tipp ebben az árkategóriában (100-160k) azt is szívesen veszem.
PIONEER SPH-DA160DABTovábbá szeretnék komponens szettet is cserélni de nem tudom milyet*. (erre a keret kb 25-35k)
* Gondolom csak az elsőt érdemes megtartani?+ lenne ajtó rezgéscsillapítás
Zenéből kb minden megy, legfőképpen Spotifyról.
Rap/Hip-Hop, Elektronikus, Pop.Köszi.
-
Shinjike87
aktív tag
Sziasztok, kérdésem az, hogy melyik max. 20.000 Ft-os 1 din-es fejegységnek jó annyira a hozzáadott külső mikrofonja, amelyikkel beszélni is tudok és nem csak a tenger zúgását hallják tőlem? Látom az összefoglaló 18-20e Ft-os kategóriáját, de nem tudom, melyikhez járhat mikrofon és az jó lehet-e.
Van egy Kenwood KMM-303BT egységem, tehát ha egy külső mikrofont tudtok ajánlani, nekem az is jó. Ami van hozzá jelenleg, egy kalap szar, a neten meg nem tudom mennyire használhatók azok az 1000 Ft-osak...Előre is köszönöm.
-
Lite
őstag
válasz
davidcsaba93 #76303 üzenetére
Ami a low budget egyik kiemelt versenyzője, az a Focal Sub P25 DB, ennek 21,2 L-es láda volt a tökéletes, szóval 20 l-ben már gyönyörűen fog szólni. Duplatekercses, 2 vagy 8 Ohm, 250W, nagyon érzékeny. Símán kihajtja az erősítőd. Új ára olyan 100-125 EUR (a sugárzó) szokott lenni.
A 25-ösök ligájának tetején, ha zárt ládáról beszélünk, akkor sok autóhifisnek ez a végállomás:
JL Audio 10W3v3-4. Innen már csak nagyon sok pénz elégetésével lehet drasztikus javulását elérni. Nekem 24 l-es zárt ládában csodát művel.De a JL-ek jellemzően zárt ládára vannak tervezve, kis térfogatra, szóval azokkal nem lősz mellé...
Például:
10w0v3-4
8w1v3-4 - ez csak 20as, kis ládához, de overkill az erősítőd neki
Nem JL-ből:RS-X 10 - zártban 20 liter az ajánlott
cwrt102 - kifejezetten helytakarékos (lapos kivitelű), de bírja a gyűrődést, elég "amerikai" hang
cwrt82 - mint a fenti, csak 20-as sugárzó, még kisebb ládábanÉs ha valami brutálisat szeretnél, a Focal nagytesója, 35 l-es ládában tökéletes.
Minden ajánlásom csak zárt ládára vonatkozott. Ha jelentősen nagyobb lesz a térfogat az ajánlott / optimálisnál, lassúnak fogod érezni a hangját. Az ajánlott és az optimális nem mindig esik egybe! Javaslom a WinISD, UniBox programokkal való tervezést, vagy Androidon a SpeakerBox Lite-ot.
Ha egy kicsit kisebb a láda az optimálisnál, vatelinnel be lehet csapni, bizonyos korlátok között.Ládát készen vennél, vagy csinál(tat)nál?
-
Lite
őstag
válasz
darthdenes #76294 üzenetére
Szia!
Ennek a piszkálásával csak óvatosan! Ezt az erősítőt direkt a nehezen módosítható gyári rendszerek upgrade-jének szánták. Ezen nem véletlenül nincs külön tápcsatlakozó (az az 59x sorozat jellemzője, hogy külön tápolható és akkor már rendes teljesítményre képes), illetve a 4 Ohm-nál kisebb terhelést is csak a nagyobb széria (59x) szereti, ahol váltókapcsoló van rajta, de teljesítményben nem változik, csak az impedanciát módosítja. Kicsi D-osztályos erősítő, nem a 3 Ohm-ra van tervezve, szinte biztos, hogy gyors halál lesz a vége... Ha a hangerővel szeretnél előbbre jutni, akkor pl. vegyél Blam Relax szettet, ami 4 Ohm-os, de nagyon magas az érzékenysége - és meg is érkeztél.
-
Lite
őstag
válasz
davidcsaba93 #76290 üzenetére
Szia! Milyen kereted van rá? Illetve az erőstő, amivel hajtanád, 2 vagy 4 ohm stabil? Új vagy használt?
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingatlanos topic!
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Battlefield 6
- Anime filmek és sorozatok
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! DDR5 GAMER PC: RYZEN 5 8400F/9600X +RTX 3060Ti/3080/3090/4060/4070 +16-64GB DDR5! GAR/SZÁMLA!
- 7 DARAB! DELL Latitude Laptop (Tartós-Golyóálló - AKÁR SULIBA IS ) 7410, 7430, 7440, 7320, 7320 x360
- Sony FE 24mm f1.4 GM
- 5 DARAB ! GAMER TERVEZŐ VÁGÓ LAPTOP -20 -50% NVIDIA 4050 , 4060 , 3070 , 3080 , Quadro 1000-5000
- AKCIÓ! GAMER PC: i5-14400F (10mag/16szál) +RX 6600/6700XT/6800/9060XT/9070 +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3080TI 12GB ZALMAN I3 NEO GIGABYTE 850W
- Felsőkategóriás Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest