Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Alogonomus #47797 üzenetére
Minek az áldozata?
nem értem a dühöngést. Abbahagyták.
Egyértelműen esett a színvonal ráadául/ amióta közös üzemeltetőjük lett a Tom's-szal akiknél egyértelmű , kik az elsődlegesek és Ryan nem tudta hozni azt amit az elődje.
Egyébként nagyon sajnálom őket ,de messze nem voltak ott ahol ezelött pár éve színvonalban. A fórum részük nagyon jó és értékes.
Emlékeztet egy másik oldalra amúgy az egész, ők is akkor voltak kb a csúcson... -
gV
őstag
válasz
Alogonomus #47797 üzenetére
jaj ne
NVIDIA's GeForce 8800 (G80): GPUs Re-architected for DirectX 10 (anandtech.com)
örök kedvenc cikk -
válasz
Alogonomus #47797 üzenetére
Nemcsodálom, amíóta lelépett az névadóalapító, azóta brutál irrelevánsok lettek.
Egy-két érdekesebb cikk és ennyi.
Én szerintem amióta Anand lelépett talán nem is néztem teszteket náluk, meg nem is voltak "szem előtt"... talán csak 1-2 SSD, mert máshol nem volt annyira részletes és jó SSD teszt, egy ideig.
Másrészt meg ez a "hagyományos írott sajtó" már rég halálra van/volt ítélve. Csoda, hogy eddig húzták...
Prohardvert se tudom amúgy mi tartja életben, mert nem hiszem, hogy a cikkek amiket publikálnak. -
Alogonomus
őstag
AnandTech lehúzza a rolót.
És vajon melyik komoly szakmai portál ki lesz a következő áldozat? Chips and Cheese? Phoronix? Talán pont a TechPowerUp? -
huskydog17
addikt
Megérkezett a ComputerBase Wukong tesztje. Ők azért késtek ezzel, mert a Gamescom-on voltak, de ezt jelezték is előre.
Az eredmények kb. lefedik a többi független teszt eredményeit, konkrétan maximális grafikán a hardver igény igencsak extrém, Path Tracing mellett pedig nagyon szélsőséges NVIDIA fölényt látni, konkrétan nem létezik olyan AMD VGA, amivel a játék játszható sebességet hoz maximális grafikán.
Sima RTX 4070 kétszer olyan gyors, mint a csúcs Radeon. Ahogy a CB is írja, ebben a játékban AMD kártya esetén (még a csúcs 7900XTX esetén is!) a Path Tracinget el kell felejteni.A felskálázók közül szokásos szerint a DLSS adja a legjobb minőséget, viszont érthetetlen oknál fogva az FSR Frame Gen is le lett lockolva, az kizárólag Radeonnal működik.
Stutter Engine-hez hűen a játékban vannak traversal akadások, továbbá az RT nélküli árnyékok a Virtual Shadow Maps hiánya miatt, iszonyat csúnyák, már csak emiatt is érdemes megfontolni az RT használatát, cserébe takarékos a VRAM-mal: Full HD-ig bőven elegendő a 8GB, míg 12 GB mindenre elegendő.
-
X2N
őstag
válasz
gainwardgs #47794 üzenetére
A wukong egy csőjáték, ez meg egy "open world" 5 bolygóval. Nem fair az összehasonlítás.
-
X2N
őstag
válasz
gainwardgs #47792 üzenetére
Jó lesz ez majd 0.5-1év múlva akciósan. Ha 0 day akarod tolni akkor erősebb kártyát kellett volna venni.
-
válasz
gainwardgs #47790 üzenetére
Miért ez mi amit belinkeltem?
30.-án jön a játék , gondolom utána lesz bőven ennél jobb is. Már ma is jött hozzá állítólag két patch.
-
válasz
Alogonomus #47788 üzenetére
igen ezt nem is értem miért nem cserélik, Még egy 5800X is hatalmas előrelépés lenne.
gainwardgs: szerencsére már kijöttek hozzá a driverek és tesztek az előzeteseken kívül, már most rengeteget gyorsultak minkét oldalon a kártyák. Még pár Patch aztán rendben lesz. AZ FSR3 egyelőre ami nem fut jól mindenen, de érdekes módon ott is az Asus gépére azt írják az eddigi legjobb. Mi a fene, arra optimaizáltak?
-
Alogonomus
őstag
Valószínűleg a Ryzen 3600X is visszafogta a teljesítményt az IGN teszten.
A PCGamer tesztjében a 4070 Ti-hoz használt Ryzen 9950X biztosan jó hatással lett volna a 4080 Super eredményeire is.
Amennyire a 30 ezer forintos 3600X nem passzolt a 4080 Superhez az IGN tesztjében, annyira a 300 ezer forintos 9950X sem igazán a 4070 Ti jellemző valós világbeli párja. -
gainwardgs
veterán
" A galériában található képek Geforce RTX 4090-en készültek, manuálisan optimalizálva, Ultra HD-ben, minden részlettel és effektussal, valamint DLSS minőséggel. Aki azt hiszi, hogy egy 1800 eurós GPU képkockasebessége kétségtelen, csalódni fog: Míg Toshara fővárosában 35-50 képkocka/s sebességgel fut, addig a benőtt környező területeken az fps időnként 20-30-ra csökken. Az RTXDI letiltása a várakozásoknak megfelelően oldja a fékeket, a képkockasebesség sok esetben megduplázódik"
Rtxdi
-
válasz
Alogonomus #47784 üzenetére
"Vagyis extrán kapcsolt RT nélkül egy 4080 Super is csak 60 fps-re volt elég 1440p high beállítás esetén"
Egy probléma van, hogy nem azt jelenti amit írt, hogy RT nélkül .
4K- Ultra RT-vel-4070 TI : [link]
4 K-n egy 4070 Ti ultra beállításokkal (raytracing is maxon) képes 44 FPS-t hozni DLSS nélkül akkor kétlem ,hogy a 4080 super, RT nélkül nem képes 60 ra 1440P-n... -
huskydog17
addikt
válasz
Csupingo #47783 üzenetére
Nem tudom, hogy pontosan hol hiányolsz árnyékokat, de azt sem tudom, hogy ott kell-e lennie egyáltalán ahol hiányolod. A képen az összekép abszolút meggyőző, mert az árnyékos részek nem korom sötétek, mint régen, hanem a fény azokat is megvilágítja valamennyire a light bounce miatt. Na meg aztán egy fix kameraszög van, azt sem tudjuk pontosan hol a fényforrás, szóval egy kép alapján én nem tudom megállapítani, hogy bárhol hiányzik árnyék. Ezt majd későbbi tesztek megmutatják ha valóban így van.
#47784 Alogonomus:
"Ennél már az Avatar is jobb eredményt nyújtott, pedig ott buja erdei növényzet is volt, nem egy füves síkság."Itt jóval nagyobb az RT terhelés, mint az Avatar-ban, legfőképp az RTXDI miatt. Nyilván kimaxolt látvány mellett.
-
Alogonomus
őstag
válasz
huskydog17 #47777 üzenetére
Valószínűleg a videó felvételéhez az IGN folytonos 90+ fps-t biztosító beállításokat használt, de maximumra húzott grafikai beállításokkal persze lehet szép állóképeket is lőni, viszont olyankor a játék még csúcshardveren is csak döcög.
Bár "csak" Ryzen 3600X, de 4080 Super használatával "Összességében jól futott a játék, és többnyire hozta a 60 fps-t 1440p felbontás és magas grafikai beállítások mellett is, a ray tracing beállítások viszont jelentősen lehúzták a képfrissítési sebességet."
Vagyis extrán kapcsolt RT nélkül egy 4080 Super is csak 60 fps-re volt elég 1440p high beállítás esetén. Ennél már az Avatar is jobb eredményt nyújtott, pedig ott buja erdei növényzet is volt, nem egy füves síkság. -
Csupingo
veterán
válasz
huskydog17 #47777 üzenetére
Jól látom, hogy nincs árnyéka az állvány jobb oldali csövének, se a motor villáinak, stb? Nem szoktak érdekelni az ilyen apróságok, de ezekben az új játékokban nem ezt szokták hájpolni?
-
válasz
huskydog17 #47779 üzenetére
Lehet benne volt a ROG Ally is mert már kb a 4. tesztet olvasom ahol benne van az Asus kézikonzol is. Szerintem promocióban fizet nekik az Asus.
-
huskydog17
addikt
válasz
Raymond #47778 üzenetére
Az is könnyen lehet, amit még simán el tudok képzelni, illetve nagyon valószínűnek tartok, hogy az egyik konzol verzió performance módját rögzítették, de még azt is túl gyenge minőségben.
A mostani Gamescom-on aki sorra került (volt ott sor bőven), 20 percet játszhatott és eddig mindenhol azt olvasom, hogy nagyon szép a játék. Mondjuk alapból nem értem, hogy lenne csúnya az Avatar motorjával és egy tonna RT-vel. -
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #47777 üzenetére
Lehet Low-ra allitottak mert valami iGPU-t teszteltek eppen
-
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #47703 üzenetére
Nocsak, a végén beigazolódik, hogy jó volt a tippem és megérzésem, hogy az IGN cseszhetett el valamit nagyon (ahogy írtam valószínűleg alapból fos minőségben rögzítették), mert a játék az előzetes megbízható információk alapján bitang jól néz ki:
-
Devid_81
félisten
AMD Ryzen 7 9700X vs. 7700X: 40+ Game Benchmark [23H2 vs. 24H2]
Ez komoly, ingyen upgrade jon minden AMD tulajnak hamarosan.
-
-
Busterftw
nagyúr
AMD buys ZT Systems for $4.9 Billion
($3.7 Billion In Cash) -
Petykemano
veterán
Számomra elég hihetetlen a hír. Már ha szó szerint vesszük.
Azt a részét érteném, hogy a Mali felfelé skálázását tűzték volna ki célul (vö: Strix Halo)
Az is érthető lenne, ha azt jelentették volna be, hogy AI gyorsító IP-t készítenek.Nyilván a sweet spot az az, ha ugyanazt az IP-t több piacon is tudod hasznosítani. De ezzel az nvidia és az AMD is küszködik.
Mindezt úgy, hogy
1.) Az Arm nem szokott chipeket gyártatni, csak IP-t állít elő, amit más chiptervező cégek felhasználnak saját célpiacit célzó elképzeléseik szerint
2.) A kártyákat nem is az AMD / Intel / nvidia gyártja, hanem további partnercégek. -
huskydog17
addikt
Lejárt a szerkesztési idő, így itt kiegészíteném a mondandómat.
Szóval az FSR 3.1 hiánya abszolút érthető, ez üzleti döntés volt.
Csakhogy érthető legyen a DLSS számozás. A világsajtóban és marketing anyagokban sajnos erősen félrevezető a számozás, de erről az NV tehet, a világ így tekint a DLSS-re (mert ezekkel a főverziókkal jöttek be az új nagy feature-ök, mint FG és RR):DLSS 2 -> felskálázás
DLSS 3 -> Frame Generation
DLSS 3.5 -> Ray ReconstructionNyilván ez nem fedi a valóságot, de amint mondtam a marketing osztály tehet erről.
Feltételezem azért 3.5-öt írnak a DLSS-nél, mert az a legújabb mainline verzió, a legújabb nagy DLSS verzió, ami nagy reklámot kapott, így ezzel azt próbálják meg sugallni, hogy a DLSS-ből a legújabb lesz. Ez nem zárja ki azt, hogy DLSS-ből valóban a legújabb (3.7.xx) verzió legyen benne, ráadásul ha figyelembe vesszük, hogy NV által is szponzorált játék, akkor rendkívül erősen kétlem, hogy régebbi verzióval szállítják majd. -
huskydog17
addikt
Szerintem az Intel és NVIDIA nem akarta, ami az NV részéről abszolút logikus.
A játék az Intel és NVIDIA partnerprogramjában szerepel, így ebben nincs semmi meglepő.Honnan tudod, hogy nem a 3.7 lesz a DLSS felskálázóból? A DLSS 3.5 a Ray Reconstruction marketing azonosítója, így szokták hívni, mert az NV a 3.5-ben hozta be a RR-t. Aztán minden DLSS feature-t saját magad is frissíthetsz bármikor, ahogy az XeSS-t is, így ez szerintem lényegtelen.
Ha mégis az összes DLSS feature 3.5 lesz, egyrészt az sem gond, mert még az is sokkal fejlettebb mint a mási kettő, másrészt te játékosként bármikor frissítheted a DLL fájlokat ha mindenképp ki akarod próbálni a legújabbat.Az AMD által
fizetettszponzorált Avatar-ban pedig a DLSS FG maradt ki, ami szintén nem meglepő. -
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #47767 üzenetére
FSR 3.1? DLSS 3.7? Hol vannak? Elmentek a fejlesztők nyaralni? Elvileg 2 hónapja kész a játék, bőven lett volna idejük belerakni
-
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #47756 üzenetére
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #47763 üzenetére
Most megnéztem gépen is a trailer-t, normális minőségben, hát elég homályos a kép, nem tudom melyik upscaling-et használták, gondolom lesz DLAA is dehát majd "megeszi" a masinát
-
[ARM Reportedly Developing Consumer Gaming GPUs, Competing Against NVIDIA, AMD, & Intel]
Hoppá.
Nagyon összepasszolt volna az Nvidia és az ARM. -
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #47762 üzenetére
Na igen, kicsit szerencsétlenül jött ez ki az Intelnek, itt most a játékosok jogosan is tehetik fel a kérdést akkor az Ubinak és Intelnek: akkor most ez a játék nem fog crashelni Intel CPU-kon?
Az is fura, hogy az Intel partnerprogramja ennyit tesz hozzá, még csak egy XeSS sincs a trailerben, ez eléggé gáz egy ekkora kaliberű projektnél. -
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #47761 üzenetére
Kiderül, intel 14gen logó a videó végén az Intel fiaskó után
ez jópofa
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #47759 üzenetére
A kettőt nem lehet összehasonlítani, a Jedi Survival egy tipikus UE4 stutterfest, míg az Outlaws a Snowdrop motort használja, ami fényévekkel fejlettebb, ahogy gejala is írja, az Avatar-ban látjuk mire képes.
-
gejala
őstag
válasz
gainwardgs #47759 üzenetére
Ugyanazt a motort használja, mint az Avatar és az tökéletesen fut 1440p ultrán egy 4070-en, ami a középkategória alja. Ott is mindig-on RT van.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #47756 üzenetére
Majd egy év múlva játszható lesz kb@ jedi survivor
Bár ahogy nézem ez más engine.
Kicsit kétségeim vannak hogy ezt egy középkategóriás kártya elvigye normális sebességgel, főleg ennyi Rt feature tükrében, persze frame generation nélkülmert az még mindig egy nagy parasztvakítás
-
válasz
huskydog17 #47756 üzenetére
Mondjuk az, hogy külön kiemelik egy PC portnál, hogy lesz lehetőség 16:9-es képaránnyal játszani, hát ez azért elég gáz, ez kb. olyan, mint azt reklámoznák, hogy hé lehet majd felbontást állítani benne.
Hát igen, megmosolyogtató, de muszáj volt beletenni, mert különben a kommentek fele az lenne a 21:9-es videó alatt, hogy "16:9-ben lehet játszani?"... -
huskydog17
addikt
Kijött a hivatalos PC trailer a Star Wars Outlaws-hoz, ami egyszerre vesz részt az NVIDIA és Intel partnerprogramjában.
Néhány feature:
- RTGI (Ray Traced Global Illumination)
- RT Reflections
- RTXDI (Dynamic Illumation)
- DLSS Ray Reconstruction
- DLSS Frame Gen
- NVIDIA ReflexEbben a trailerben más nem csúnya a játék.
Kíváncsi leszek a performance-ra, főleg, mert tele van pakolva RT-vel ez is.
Mondjuk az, hogy külön kiemelik egy PC portnál, hogy lesz lehetőség 16:9-es képaránnyal játszani, hát ez azért elég gáz, ez kb. olyan, mint azt reklámoznák, hogy hé lehet majd felbontást állítani benne.
Beraktam ide is, hiszen egyrészt az Intel is partner ennél a játéknál másrészt mindhárom oldalt érdekli szerintem.
-
huskydog17
addikt
válasz
gejala #47754 üzenetére
Ez számomra nem meglepő, hiszen az Ada architektúra jóval erősebb RT-ben, mint az Ampere, itt valószínűleg kijön a két arch közti RT tempó különbség. Valóban szokatlan, igen, de ez egy szélsőséges eset. Aztán annak ellenére, hogy a fejlesztők azt állítják, hogy ilyen lesz a játékban is a sebesség, nem túl valószínű, ugyanis egy fly-by benchmark eddig sose tükrözte egy adott játék valódi sebességét.
-
gejala
őstag
válasz
huskydog17 #47751 üzenetére
Ebben az az érdekes, hogy a 4070 majdnem 1.5x gyorsabb, mint a 3080 path-tracinggel. És nem azért, mert kevés lenne a 10 giga.
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #47752 üzenetére
Tech-demohoz képest a látvány elég gyenge. Ma már több olyan játék van a piacon, amely szebb ennél, nem is kicsit.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #47751 üzenetére
Egy újabb techdemo, játék szinten nem hiszem hogy sokat fog mutatni
-
huskydog17
addikt
Black Myth: Wukong Benchmark: Eigene Benchmarks und ein Vergleich mit Pathtracing - ComputerBase
Ez még csak az előzetes, ingyenes benchmark tool nem a rendes játék.
Az eredmények láttán úgy gondolom, hogy ez a játék innentől mindig szerepelni fog az NVIDIA marketing anyagokban.
Ilyen szélsőséges előnyt nem mostanában láttunk. Path Tracing esetén az AMD kártyákat el lehet felejteni, még a csúcs 7900XTX-et is. Az is durva, hogy FG nélkül a sima RTX 4070 kétszer olyan gyors, mint az AMD csúcskártyája, az RTX 4090 pedig akár 4× is gyorsabb.
-
gejala
őstag
válasz
FLATRONW #47744 üzenetére
Intelnek egyik nagy baja, hogy ez a Nehalem óta görgetett ringbus 10 magig bírja a strapát. Comet Lake-ben kihozták a 10 magot i9-re, aztán Alderrel megpróbálták ezt a limitet trükkösen megkerülni az e-core történettel. Akkor sikerült is, de Raptornál máris túlfeszítették a húrt. Nincs értelme tovább kerülgetni a csapdákat, kell egy alapjaiban új architektúra.
-
FLATRONW
őstag
Szerintem az Intel "csak" gyártástechnológiai hátrányban van. Amint a TSMC megtorpan, úgy fog az AMD is.
-
gejala
őstag
válasz
paprobert #47742 üzenetére
Alder Lake csak gyorstapasz volt, aztán a Raptorral rögtön totálkárosra is törtek mindent. Most már el kell engedni ezt a történetet, Nehalem óta megszolgálta az idejét. Már nem lehet sem IPC-ben, sem magszámban skálázni ezt az architektúrát anélkül, hogy imádkozni kelljen, hogy ne essen szét valahol.
-
paprobert
őstag
válasz
Yutani #47739 üzenetére
Az Alder Lake volt az a dobás, és vissza is vette a koronát a Zen3 fejéről, amit kb. fél évig az AMD birtokolt.
De annyira mégsem volt nagy, hogy messze ellépjen, azóta nagyjából teljesítmény-szinkronban vannak.
A Zen5 viszont már lefektette az irányt, és látszódik az út előre.
Az AMD felé fog billeni a mérleg nyelve, ha nem hoz valami radikálisat az Intel. -
válasz
Yutani #47739 üzenetére
"Kizárt, hogy az AMD elkövetné ugyanezeket a hibákat, és az Intel saját erőből visszanyerné a lendületét"
Igen egyetértek...Azért túlzás ez alapján ilyen következtetéseket levonni a kollegának, mert csökkentik a befektetéseiket, karcsúsítanak.
Még így is sokkal nagyobb cég mint az AMD volt anno, a Ryzen idejében.. plusz az egyáltalán nem kizárt hogy az AMD elköveti ugyan ezeket a hibákat, lásd zen 5 ami az első lépés a felé amit anno az Intel csinált a csúcson... Azért a Ryzen kb aza pillanat volt mint a C2D anno Intelnek. -
válasz
Alogonomus #47738 üzenetére
Ó, pedig hogy állították itt egyesek, hogy majd az Intel kihúz valami nagy dobást a fiókból. Aztán nagy dobás nem lett, persze le tudott tenni valamit az asztalra, de mostanra látjuk, mi lett. Persze én még nem temetném, mert volt már az Nvidia és az AMD is temetve, aztán itt van még mindkettő.
-
Alogonomus
őstag
Egyre reálisabbá válik az a jövőképet, amikor az Intel csak az Nvidia egyik részlege lesz, mert azzal mind a két cég jól járna.
Az Intel mostani kilátásaihoz hasonló helyzetből az AMD csak azért tudott kitörni 2018 folyamán, mert:
- az Intel annyira elkényelmesedett a csúcson, hogy a "fiókban" sem tartott egy tartalék katasztrófaelhárítási tervet az AMD megtáltosodása esetére,
- az Intel több kritikus tervezési hibája is sorban pont akkortájt került napvilágra,
- az AMD több területen is sikeres forradalmian új megközelítést kezdett alkalmazni.Kizárt, hogy az AMD elkövetné ugyanezeket a hibákat, és az Intel saját erőből visszanyerné a lendületét. Maximum az Nvidia pénzével megtámogatva van esélye visszaszállni a versenybe.
-
[Intel Parts Ways with Arm Holdings, Sells Entire Stake]
Egyre nagyobb a gáz. -
Devid_81
félisten
AMD set to boost TDP for Ryzen 5 9600X and Ryzen 7 9700X to 105W with upcoming AGESA update
AMD-nel kezd siralmas lenni ami megy (megint)
-
huskydog17
addikt
Ha már újra megjelent a Doom első két része, akkor itt egy kis érdekesség mellé:
Doom 2: RAY TRACED
Path traced, voxelized, fluidified and relit Doom 2.30 éves játék találkozik a csúcstechnológiával (Path Tracing), szeretem az ilyen projekteket.
Kipróbáltam, gond nélkül működik, de fontos, hogy a Doom 3 BFG Edition-ben lévő Doom 2 wad fájl NEM jó ehhez, azzal nem működik. Mindenképp eredeti Doom 2 wad fájl kell ennek a modnak, például az UltimateDoom, amit ugye most frissítettek és portoltak át a KEX motorra.
Kíváncsi voltam mit tud az RTX 4070 full path tracing mellett, néhány saját eredmény:1080p natív -> beton stabil 60 fps, nincs sehol frame drop (Vsync On)
1440p natív (DLDSR), DLAA -> 55-60 fps között ugrál
1620p natív (DLDSR) DLAA -> 40-45 fps
1620p (DLDSR) kimeneti felbontás DLSS Quality upscaling mellett (1080p rendering felbontás)- > beton stabil 60 fps, nincs sehol frame drop -
válasz
SpongyaBob #47733 üzenetére
Én is nagyon várom.Egyik kedvencem a sztori.
-
SpongyaBob
veterán
válasz
huskydog17 #47729 üzenetére
Köszi szépen az infot, nekem nagyon várós
Az előző rész is egyébként szerintem egy elég jó port lett.
-
Devid_81
félisten
válasz
huskydog17 #47731 üzenetére
Ahogy erzed
-
huskydog17
addikt
válasz
Devid_81 #47730 üzenetére
Láttam eleget az alapjátékból ahhoz, hogy el tudom dönteni. Ízlésről nincs értelme vitatkozni, tartalmi szempontból ez a játék számomra értéktelen, de technikai szempontból érdekelni fog milyen lesz a PC port.
Az én szememben ez a franchise extrém mértékben túl van hype-olva és értékelve, ahogy a például a Horizon is. Igen, szeretem a sztori alapú játékokat, de ezt nem. -
Devid_81
félisten
válasz
huskydog17 #47729 üzenetére
Pedig ha szereted a nagyon jo story alapu jatekot+sok harc akkor egy probat megerhet.
Szvsz az egyik legjobb jatek amit valaha jatszottam. -
huskydog17
addikt
Bár engem a legkisebb mértékben sem érdekel maga a játék, de hátha valakinek hasznos infó:
God of War Ragnarök PC system requirements
Mielőtt ismét elkezdenének aggódni a felskálázó technológiáktól rettegő olvasók, nekik külön ajánlom figyelmükbe a csillagozott lábjegyzetet, miszerint " *Native Resolution. No upscaling technology was used.", így ők is megnyugodhatnak. -
Busterftw
nagyúr
válasz
FollowTheORI #47727 üzenetére
1 eve sirt is mindenki az ego 7000 szeria miatt.
Ott is jott bios update meg minden.Plusz a szamok torvenye miatt nyilvan Intel felkapottabb, mert tobb kerul belole a piacra.
-
-
Callisto
őstag
válasz
FollowTheORI #47724 üzenetére
Persze hogy sántít.Aki elolvassa a cikket tudja is miért, mert írják.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
FollowTheORI #47724 üzenetére
Hát nézd, az Intel is "lyukas sajt" volt több évig a Spectre/Meltdown ügyben, röpködtek a - 50% teljesítmény félelmek, aztán ugyanúgy érintett AMD-t is.
Nyilván AMD-nél nem oxidációs gondok lehetnek egy batchnél, de látod több hullik el náluk, még sincs nagy dobra verve.
-
-
Devid_81
félisten
-
paprobert
őstag
válasz
Alogonomus #47717 üzenetére
"Ha ez így igaz lenne, akkor minden kártyának – a VRAM kapacitásáig – folyamatosan emelkedne a memóriahasználata a játék futása során,"
B+, ne okoskodjál már csak az okoskodás kedvéért.
Persze, vannak kivételek, de a lényeg gejala közlésében, hogy más az igényelt, és más a foglalt VRAM mennyiség.
Motor, driver, gyártófüggő hogy mi történik. Miért is lassítaná magát a kártya törlési műveletekkel, ha nincs rá szükség, "elfér"?Ennyi a lényeg, és emiatt meg lehet ijedni a program által kiírtaktól.
-
Alogonomus
őstag
válasz
gejala #47716 üzenetére
"A játékok csak akkor törölnek VRAM-ból adatot, ha elfogyott a hely."
Ha ez így igaz lenne, akkor minden kártyának – a VRAM kapacitásáig – folyamatosan emelkedne a memóriahasználata a játék futása során, ahogy egyre újabb textúrákat tölt be egyre újabb területre érve. Ezzel szemben a memóriahasználat fluktuál. Valószínűleg vagy bizonyos idő, vagy bizonyos játékbeli távolság után törlődik a textúra a kártya memóriájából.
-
gejala
őstag
válasz
Piszmaty76 #47715 üzenetére
Ez egy 24 gigás kártya, persze hogy 16 fölé megy a fogyasztás. A játékok csak akkor törölnek VRAM-ból adatot, ha elfogyott a hely. Nem tudhatod, hogy a memóriában levő adatmennyiségből mennyi kell ténylegesen az adott jelenet kirajzolásához. Lehet, hogy a fél játék benne van már.
VRAM használatot csak úgy lehet tesztelni, hogy indulsz egy 8 gigás kártyával és ha játszhatatlan a dolog vagy gyakoriak a durva beszaggatások, akkor elfogyott a memória. Aztán jöhet egy 3080 10 Gb és így tovább.
AMD kártya meg egyébként is több VRAM-ot kénytelen használni, mert a memóriatömörítéssel (is) le vannak maradva pár évvel.
-
huskydog17
addikt
válasz
gejala #47713 üzenetére
"RT (Lumen) nélkül csak úgy lehet jól kinéző világítást produkálni, ha statikusra csinálod."
Nem így látom. Vannak olyan motorok, amelyek elképesztően jó GI-t tudnak kirajzolni mindenféle RT nélkül, az Ubi motorjai ebben bitang jók, Snowdrop és Anvil is. A full PT-hez képest nyilván a Lumen is inkább csak bohóckodás, de nem is erről van szó.
Példa: Ghost Recon Breakpointban az Anvil motor olyan megvilágítást csinál, amit én eddig nem láttam. Főleg a napfelkelték és naplementék a különösen látványos napszakok benne, de a legdurvább, amikor a játékban délután beborul az égbolt, na akkor olyan fényviszonyok vannak, ami döbbenetesen jól néz ki. Én eddig ilyen realisztikus borult időt még nem láttam raszteres játékban, kivéve a Division 1-2,t ami ugye Snowdrop, amit említettem.Ezt csak azért hoztam fel példaként, mert az Ubi motorjai dinamikus megvilágításban (dinamikus napszakváltás) elképesztően jók RT nélkül is.
-
gejala
őstag
válasz
huskydog17 #47712 üzenetére
RT (Lumen) nélkül csak úgy lehet jól kinéző világítást produkálni, ha statikusra csinálod. Ami nyilván sok helyen nem járható út.
Pl. Alan Wake 2 is sokat csal statikus világítással raszterben és jól is néz ki nagyon. De pl. a fák koronáján átszűrődő fény csak path-tracing mellett fotorealisztikus, raszterben óriási a minőségromlás. -
huskydog17
addikt
válasz
gejala #47711 üzenetére
Still Wakes the Deep-et majd végignézem valakinél, a Hellblade 2 viszont számomra ocsmány, főleg az erőltetett ultraszélesvásznú képarány és a tonna mennyiségű filmes post process effektek miatt.
Csak az a gond, hogy ezek szűk játékterű lineáris alkotások, míg például egy Avatar vagy Cyberpunk, Horizon 2 stb. hatalmas világot mozgat meg, miközben szebb is.
Nálam a durván jól néz ki nem azt jelenti, hogy rárakunk a képre tonna mennyiségű post process effektet.
Ha már UE4, nos számomra az UE4-es Atomic Heart semmivel nem csúnyább, mint ez a Nobody Wants To Die, sőt, ellenkezőleg!
Az igazán ügyes fejlesztők raszteres megoldással tudnak elérni olyan vagy nagyon hasonló látványt, mint mások RT-vel. Nem mindegy, hogy egy adott fejlesztőcsapat mennyire tud jól bánni egy adott technológiával és hogy a művészek és pályadizájnerek mennyire tudják elfedni az esetleges technikai elmaradást (itt az Atomic Heart brillírozik, a Mundfish profi szinten tolja az UE4-et).
A másik véglet is igaz: hiába van jó technológia a játék alatt ,ha a fejlesztő inkompetens vagy egyszerűen végtelen ostoba döntéssel szétcseszik az egész játékot, ami miatt ocsmány lesz a végeredmény, lásd Hellblade 2.Én értem, hogy UE5-nél ez a performance "normálisnak" tekinthető, de attól ez még pocsék.
-
gejala
őstag
válasz
huskydog17 #47710 üzenetére
Van itt is Lumen, Global Lighting + Reflections. Lument kihagyni értelmetlen lenne, annyi erővel lehetne UE4 is akkor.
De Hellblade 2 meg Still Wakes the Deep ugyanígy fut, szintén Lumennel. És durván jól néznek ki. -
huskydog17
addikt
válasz
gejala #47705 üzenetére
Hát ha ez lesz a "normális" ennél a motornál, az eléggé szomorú lesz, de feltételezem csak azoknál, ahol Nanite és Lumen is aktív. Legalább olyan látvány lenne mellette, hogy az ember eldobja az agyát, de erről szó nincs.
Akkor nem olvastad alaposan az AMD-s/NV-s topikokat, mindig ugyanaz az 1-2 ember hangoztatta, hogy jaj az UE5 a világ összes VRAM-ját is fel fogja zabálni és hogy oda a 16 GB is kevés lesz. Érdemes visszaolvasni, ha akarsz jót nevetni.
-
gejala
őstag
válasz
Alogonomus #47708 üzenetére
8 giga persze, hogy kevés, senki nem ajánlana már ilyen kártyákat. 1440p-re 12, 4K-ra 16 giga kell. UE5 ennél többet nem fog megenni, PS7-ig simán jó lesz.
-
Alogonomus
őstag
válasz
gejala #47707 üzenetére
És hogy az az Alan Wake 2 is mennyire pocsék játékmotort használt, hiszen 1080p mellett is kevés volt neki a 8 GB VRAM...
Lehet küzdeni a helyzet elfogadása ellen, lehet simogatva vigasztalni a 8 GB-os kártyákat, de a AAA játékok esetén a 8 GB már 1080p esetén is egyre alacsonyabb grafikai beállításokat és egyre agresszívebb felskálázási szintet igényel a stabil frame pacing érdekében.
-
gejala
őstag
válasz
huskydog17 #47704 üzenetére
Teljesen normál UE5 gépigény ez, most már ez lesz a megszokott. A 4070 középkategóriás kártya és hozza 1440p maxon 60 fpst. Upscaling meg kötelező lesz minden UE5 játékban. Natív felbontást most már örökre el kell felejteni, az legfeljebb a csúcskártyákon lesz működőképes.
Nem véletlen jön konzol frissítés is, a mostani hardverük nagyon harmatos már.VRAM-ot soha nem ette UE5, nem tudom ki állította az ellenkezőjét.
-
huskydog17
addikt
Nobody Wants To Die Benchmark
A játék piszok heavy, azaz brutál gépigénye van. Pár percet néztem bele YT-on, egyelőre még nem nyűgözött le a látvány, de majd megnézek belőle egy 4K végigjátszást, utána el tudom majd dönteni, hogy mennyire irreális ez a performance, de egyelőre nagyon túlzásnak tűnik.
Itt van még egy videó, ahol egy RTX 4070-el tesztelik DLSS és DLAA mellett. 4070-es csak 960p rendering felbontás mellett képes hozni a 60 fps-t. Ez elég durva.
Legalább viszonylag takarékos a VRAM-mal, főleg annak fényében, hogy a PH-n már sokszor elhangzott, hogy az UE5 mennyire le fogja zabálni a VRAM-ot. Ehhez képest itt a 10 GB is elegendő még 4K-ban is. Előbb fogy el a GPU erő, mint a VRAM.
-
huskydog17
addikt
válasz
Raymond #47702 üzenetére
Azt a videót én is láttam, de én arról semmilyen következtetést nem mertem/merek levonni, mert az IGN semmilyen módon nem közölte, hogy pontosan milyen platformon milyen beállításokkal lett rögzítve, továbbá az is könnyen elképzelhető, hogy alapból borzalmasan rossz minőségben rögzítették, tehát a YT-ra feltöltött anyaggal van gond. Nyilván nem tudom, csak tippelgetek, de számomra egyelőre az tűnik az egyetlen logikus magyarázatnak, hogy valamelyik konzol Performance módját vették fel.
Egy hónap múlva kiderül, hogy ennél a videónál ki hibázott.
Szóval igen, egyelőre számomra is még érthetetlen a szitu. -
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #47700 üzenetére
Ennek fenyeben az ebben a topicban diskuralt video vegkepp erthetetlen [link]
-
gejala
őstag
válasz
huskydog17 #47700 üzenetére
Avatar fut, mint a nyúl 2020-as hardveren 1440p-ben, miközben az egyik legszebb open-world játék. Meglátjuk itt mi lesz, de látványban ez visszalépés lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- Samsung Odyssey G6 S27BG650EU - 27" QHD 2K 240Hz Ivelt - Gaming monitor - 1,5 év Gyári garancia
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest