Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
titán
válasz
BerserkGuts
#49698
üzenetére
"Youtube tag"? Ugyanaz az ember mint a Techspot tag.
HUB Steve = Techspot Steven Walton
HUB Tim = Techspot Tim SchiesserAzok a Techspot review-k toluk a HUB videok irasos formaja.
-
-
S_x96x_S
addikt
IonQ’s CEO Claims That Their Quantum Chips Will Make Classical GPUs Like NVIDIA’s ‘Blackwell’ Look Outdated By 2027
https://wccftech.com/ionq-ceo-claims-that-their-quantum-chips-will-make-gpus-like-nvidia-blackwell-look-outdated/ -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez az RTX 40 és 50 viszony pedig egy másik tényezőből ered. A legtöbb shadert olyan optimalizálással írnak, hogy jól fusson a konzolokon. Na most ezek a konzolok ugyan nem RDNA 2-k, de a wave feldolgozást tekintve az RDNA 2-höz állnak a legközelebb. És ez azért nagyon kellemes, mert van egy olyan működési módjuk, amire optimalizálva, az erre írt shaderek jól fognak futni PS5 és Xbox Series gépeken, Switch 2-n, RDNA1-4-en, GeForce RTX 20-30-40-en, tehát egyetlen egy optimalizálási stratégiával egyszerre lefedsz nagyon-nagyon sok hardvert. Viszont ez a módszer pont nem fog jól futni GeForce RTX 50-en. Ha viszont a Blackwellt célozzák, akkor meg az előbbi rengeteg hardveren nem fut majd jól a shader. Tehát a működést tekintve inkább azt a rengeteg hardvert célozzák, amely több százmilliós felhasználóbázist jelent. Ez sem magának a Blackwellnek a problémája hardveresen, csak annyira sok gépen fut jól az a shader optimalizálási stratégia, ami a Blackwellen nem annyira kedvező, hogy nem túl észszerű lépés 1-2 millió user érdekét 400-500 millió user elé helyezni. Az meg ki van zárva, hogy 300 ezer sornyi shadert kétszer írjanak meg, egyszerűen anyagilag nem kifizetődő.
-
HU általában egyedi beállításokat használ és elfelejtik közölni is őket sokszor.
Trechspot tesztjéből az is világosan látszik, hogy CPU limit van Nvidia kártyáknál, főleg a Blackwell RTX 5080 4 K-n képes egyáltalán megelőzni az előző generációs társát. [link]
Amúgy Randy a GB vezére azt javasolja mindenkinek, hogy 1440P n futassák a játékot minimum, DLSS / FSR használatánál, lett is belőle balhé [link]
-
PuMbA
titán
válasz
S_x96x_S
#49690
üzenetére
Ezt a tesztet néztem nem rég és tényleg az a röhej, hogy az RTX4080 1fps-sel jobb az RTX5080-nál
Pedig ellenőrizte Steve és újrafuttatta, de ugyanezt kapta. Ez az 5000-res sorozat valahogy felemás lett, mert olyanok derülnek ki róla az idő telésével, amire nem gondoltunk volna. Például, hogy közel sem olyan konzisztensen működik, mint a 4000-res széria. Valahol gyors az 5000-res széria, valahol tök lassú.Abu85: Értem, kösz az infókat!
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Yutani
#49686
üzenetére
> Egyébként érdekes, hogy Borderlands 4 alatt ~20%-kal van
> a 9070 (59 FPS) az 5070 (49 FPS) előtt natív 1080p-ben.
> Egyébként meg a sima GPU tesztekben 7% az átlag.
a sima GPU teszteknél nem limitál annyira a VRAM hiány mint itt.
( 5070 =12GB VRAM vs 9070 = 16GB VRAM )----
de amúgy is a 1080p Badass módhoz ~ 11GB VRAM kell.
és ha be van kapcsolva egyéb FG funkció,
az még ezen kívül igényel extra VRAM-ot.
úgyhogy az RTX 5070 eléggé hamar korlátokba ütközhet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Annyit még hozzátennék, hogy az nem igazán egy GPU-ból eredő dolog, hogy a 9070 a Borderlands 4, vagy az újabb UE5 motorú játékokban nem "csak" 7%-kal jobb az 5070-nél, hanem ~20%-kal. Itt inkább arról van szó, hogy maga az UE5 küzd egy erős limitációval, ugyanis a Nanite és a Lumen a jelenlegi compute shader paradigmát használva problémás, mivel CPU által kiadott, egymáshoz láncolt különálló dispatch-ekre épül. Ezek papíron ugyanazok gyártónként, de az AMD D3D12 drivere kevesebb többletterheléssel dolgozik, tehát igazából itt csak arról van szó, hogy amikor egy játékot ez a compute shader paradigma limitál a CPU oldalán, akkor a Radeonokat ez kevésbé limitálja. Tehát innen ered a különbség. Nem a hardver a jobb az AMD-nél, hanem a driver működik hatékonyabban. És minél inkább limites ebből a szempontból egy játék, annál nagyobb az AMD driveréből származó előnye.
De pont azért akar az Epic áttérni a Work Graphsra, mert még az AMD hatékonyabb driverével is létezik ez a limitáció, tehát maga a feldolgozási modell jellege a limites. A Work Graphs azért hasznos itt az Epicnek, mert ezzel a GPU önállóan tudja kezelni a függőségekkel rendelkező, egymásra épülő munkafolyamatokat, így nagyon lecsökken a CPU<->GPU szinkronizációk száma, tehát a többletterhelés ugyan létezni fog továbbra is, de a GPU kevesebb megszakítással dolgozik, amivel kevesebb driver- és API-hívás szükséges. Ergo megszűnik az a limit, ami most a nagyon sok CPU<->GPU szinkronizációkból ered.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez inkább egy döntés eredménye. Az Epic a múlt évben a Work Graphs felé indult, így arra készítik fel a motort, hogy idővel a Work Graphs egy alapértelmezett funkció legyen. Ehhez pedig a kutatásra használt gépekben Radeont használnak, vagyis egy ideje a döntéseket aszerint hozzák meg, hogy mit tapasztalnak RDNA 3-mal, és ez az RDNA 4-nek is előnyös. Aztán a többi hardverre utólag szoktak optimalizálni, ami még mindig nagyon jó, de nem ugyanaz, mintha már eleve dizájnban is erre terveznének.
-
-
Busterftw
nagyúr
válasz
deathcrow42
#49683
üzenetére
A GDDR7 is azota boven valtozhatott, mert mar tobb gyarto van. (SK Hynix, Micron a Samsung mellett)
-
válasz
Yutani
#49682
üzenetére
Itt jön ki kb. a chip gyártásának az ára. A 9070/9070XT gpu ára és nagysága az az 5070Ti/5080 gpu-val egyezik meg majdnem. Az 5070 gpu nagysága meg kb 70%-a ezeknek, azaz olcsóbb gyártani. A DDR7 memória meg drágább, de nem 100 dolláros tétel, ahogy mondogatták az emberek.
-
olymind1
senior tag
Annyiért igen jó ár lett volna 9070 XT-nek, érdekes hogy 7800 XT 16 GB is 500€ körüli árra álltak be, de 9070(XT)-ket meg hogy túlárazzák, vagy csak szimplán élhetetlen lett az AMD is.
Az 450-500$/€ alatti 9070 meg igen vonzó lett volna számunkra, mert a 9060 XT 400€ körüli áron igen gyengék így 2025-ben, 9070(XT)k meg drágák, szerintem.Meg nem ártott volna értelemes built by / made by AMD kártyákat csinálniuk és a honlapjukon árulni ténylegesen MSRP áron, hogy az AIB gyártókon legyen valamennyi kényszer / kontroll hogy ne szaladjanak el az áraikkal.
-
PuMbA
titán
Aki erősen NVIDIA-s az tényleg nem fog kis dolgokért váltani
Náluk csak akkor van esélye az AMD-nek, ha jóval alacsonyabb az ár vagy az FSR4 játék támogatottságban és tudásban - már 1,5 éve van Ray Reconstruction a DLSS-ben - közel lesz a DLSS-hez.Az AMD-nél a lassúság még mindig megvan, hiszen az FSR4 szokásosan nyögvenyelősen indult. Azt hittem, hogy pikk-pakk egy kész SDK-t leraknak márciusban. Hát nem. Először jött a driveres felülbírálás, fél év múlva nemrég jött meg csak a játékba implementálható SDK, és év végén lesz csak a DLSS-hez hasonló Ray Reconstruction. Az irány jó, hiszen hosszú ideje elsőnek növekedtek az AMD Gaming bevételek 2025 Q2-ben, de kell a teljes FSR Redstone.
-
válasz
deathcrow42
#49678
üzenetére
15 % Nvidia felár van németben pl modjuk az 5070 Ti és a 9070XT között, ami a világmegváltáshoz édeskevés ráadásul MSRP-n van a két kártya, azaz be vannak állva.
A csoda ismét elmaradt.500 dollárért kellett volna jönnie a 9070 XT nek.
Ha nvidia az 5070 kártyával nem átlag alattit lép előre akkor kb nehéz lenne eladniuk a 9070 szériából akármennyit is. -
Idei genek árai a világ körül. TLDR: AMD nem bírja az MSRP-re lehozni a kártyáit sok helyen, és így egyszerűen pl. az 5070 jobb választás, mint a 9070.
-
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani
#49674
üzenetére
Borderlands 4 vs Cyberpunk 2077
Borderlands 4 on the Badass preset vs Cyberpunk 2077 with full Path Tracing. Both at 1440p DLSS 4 Quality on the RTX 4070 Super. And guess what? Performance is almost the same between them. And I suspect this applies to most recent UE5 games too. Absolutely ridiculous.
Na, lassan eljutunk oda, hogy a CP2077 PT-vel jól optimalizáltnak számít
A Borderlands 4 fejlesztők teljesen nonszensz módba kapcsoltak közben Steam-en:"Love how modern day games cant be bothered to be optimized anymore, and they still want 70$"
Válasz: "We know PC optimization can be a bit tricky, so we'd like to help you. If you need further help, please reach out to support. If you can share your PC specs with us, include in detail what you're experiencing, any video clips or screenshots, and other relevant info."
-
PuMbA
titán
válasz
Kolbi_30
#49670
üzenetére
Igen. Itt is inkább az látszik, hogy közel alapértelmezett állapotban használták az UE5-öt. Minden effekt, mindent opció bekapcsolva, Lumen, Nanite, Virtual Shadow Maps, mint egy ultra realisztikus real life játéknál mint pl. Mafia: Old Country és megcsinálták / belerakták ezeket a modelleket, textúrákat, hangokat stb. és kész a játék.
-
Kolbi_30
őstag
Nekem a 3 tetszett,de meguntam...
-
PuMbA
titán
Illetve amit T.Peter is írt, hogy a rajzfilmszerű grafikától még a Lumen, Virtual Shadow Maps ugyanúgy keményen számolódik, mint más játékokban realisztikus megvalósítás mellett. Ilyen típusú játékhoz nem biztos, hogy kell vagy megéri használni az UE5 összes csillivillijét, hanem elég valami egyszerűbb és gyors pipeline, mint pl. a Valorant-nál.
-
Yutani
nagyúr
válasz
Busterftw
#49666
üzenetére
Tesco zsömi bedobta a játék topikjába a TPU teljesítmény tesztjét a játékról, ezt írtam rá:
"Ez vicc. Amikor megjelent a BL3, vettem egy RX 5700-at 100k-ért boltból, ami középkategóriás volt akkor, és gyönyörűen futott a játék rajta fHD-n.
Most megveszed a 250k-s 5070-et és nincs 60FPS-ed natívban fHD-n, kvázi ugyanolyan grafika mellett. (Nem lett háromszor szebb a játék, senki ne mondja!)"
-
válasz
Kolbi_30
#49659
üzenetére
zsé degeneráció gondolkodni nem tudnak annak idején mondjuk 2d után 3d nyilvánvaló volt és ahogy egyre jobbak lettek a játékok így a gyártók is egymást közt inspirálódtak és versenyeztek. Most már inkább monopólium vagy kartellezés mert mindegyiknek megvan a haszon nem kell erőlködni.
Megállt a fejlődés de az embereknél is xD . -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#49661
üzenetére
Ne beszélj csacskaságokat, sehol sem volt megemlítve, hogy Borderlands 4 az NVIDIA hibája.
-
PuMbA
titán
válasz
T.Peter
#49660
üzenetére
"Rockstar-tol sem kell csodat varni, nem volt olyan jatekuk ami flawless lett volna konzolokon megjeleneskor."
Ez igaz, de a Rockstar-nál látszik az ok, hogy miért nem flawless
Annyi minden van benne és olyan megoldások, amiket máshol nem vagy alig látsz. Hmm...még árapály szimuláció is lesz? Ok, megértem, hogy nem fix 30-cal, hanem valahol 27-en fog futni konzolon a GTA 6. Én nem hibátlanságot várok el a stúdióktól, hanem azt, hogy nagyjából ésszerű dolgok legyenek.AsakuraDave: Ja, bár én 1-1,5 éve vettem utoljára játékot, mert kevés az időm. Így csak olyan játékok jöhetnek szóba, ami érdekel és magas szintet üt meg. N+1-ik shooter meg optimalizálatlan dolgok nem izgatnak. Most az őszi Steam vásáron tervezek venni megint játékot.
-
Kolbi_30
őstag
válasz
AsakuraDave
#49658
üzenetére
Amig a sok szart veszik, addig szart fognak kesziteni, mert osszebasszak es dol a penz. Regen kiadtal egy fele ennyire elbaszott jatekot es csod..most meg tapsikol mindenki mindenre. Semmire valo effektek, semmire valo tortenettel, jatekmenettel...ha valaki hoz valamit ami 30 eve alap volt akkor mar ev jateka. Meg hudefasza es jo.Ma mar nem itt kellene tartani..Sajnos az igenyeknis inflalodtak, nem csak a penz
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez így is van, de ugye itt alapvetően az a gond, hogy a DirectX 12-re és a Vulkan API-ra a fejlesztők nem tudnak önállóan optimális memóriamenedzsmentet írni. Ez most így persze nem akkora tragédia, mert az AMD-nek van mindkettőre általános menedzsmentre D3D12MA és VMA néven. Több száz játékban hibátlanul működik már. Viszont ez általános menedzsment, vagyis van némi követelmény az egyes erőforrások elérését tekintve, és az AMD a szabványos formát követi mindegyik API-n. Például követelmény, hogy erőforrás a root signature-be ne legyen bekötve. Ez egy hivatalos Microsoft ajánlás. Eközben az NV a saját modernebb eljárásaiban az erőforrásokat mindig a root signature-be köti. Na most a D3D12MA-nak ez nem jó, tehát le kell cseréni egy másik memóriamenedzsmentre. Viszont a Microsoft jó okkal mondja, hogy közvetlenül ne legyen erőforrás kötve a root signature-be, mert nem úgy tervezték az API-t, hogy ezt kezelni tudja, és problémákat okozhat, például akadozást. És ez egy nagyon régi vita az NV-vel, de az NVIDIA hajthatatlan évek óta, és akkor is úgy akarják használni az API-t, ahogy nem ajánlott a különböző problémák miatt. Volt már egyébként a háttérben arról szó, hogy egy új Agility verzió megszünteti a root signature-be kötés lehetőségét, de az meg kompatibilitási problémákat okozna, mert rengeteg szoftver dolgozik így. Emiatt a Microsoft még mindig csak szépen kéri az NVIDIA-t és a többi céget, akik ezt csinálják, hogy ha egy mód van rá, akkor ne legyenek hülyék, és kövessék azt az előírást, amire az API-t tervezték, úgy szép vajsimán, akadásmentesen fog működni a programkód.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyrészt rajta vannak, másrészt mindenen akadozik, harmadrészt rohadtul nem egyszerű javítani, mert kikerült a játékból a D3D12MA. És az okozza az akadozást, hogy áttértek egy saját memóriamenedzsmentre, ami több nagyságrenddel rosszabb, mint amit korábban használtak. Viszont a D3D12MA nem volt kompatibilis bizonyos NVIDIA technikákkal, amiket megkapott a játék, és utóbbiért az NV fizetett, hogy benne legyen, úgy is, hogy közben ez a GeForce-okon is akadozást okoz. Nem tud igazából mit tenni a cég, mert rengeteg pénzt kaptak azért, hogy az újítások benne legyenek, csak a D3D12MA ezekkel nem működik. És ennek a javítása hónapokig tarthat, de lehet, hogy évekig. Hacsak nem utalják vissza a pénzt az NV-nek, és nem térnek vissza a D3D12MA-ra.
-
PuMbA
titán
A legtöbb stúdiónál jelenleg a játékos elégedettsége a legutolsó prioritás. Ez a szégyen. A Rockstar majd megmutatja a GTA6-tal hogy kell ezt csinálni a többi stúdiónak

#49656 Abu85: Kösz az infót! Félkész dolgot akkor sem kell kiadni és itt látszik amiről beszélek, hogy nem a játékosok a prioritás. Mi nyeljük le az akadozást, mert fizettek XY-ért meg ilyen baromságok
Jó lenne valami jó nagy profitesés a cégeknek meg még pár bezárás, hogy kicsit elgondolkozzanak. -
mlinus
őstag
válasz
AsakuraDave
#49651
üzenetére
a BL4 nagyon éhes, és nem hozza azt a látványt amit ilyen gépigény mellé várna az ember, de legalább nagyon kevés a stutter, és jól skálázódnik a teljesítmény a beállítások függvényében.
a stalker 2őt akárhogy állítgattam, szar volt, a framegen se volt az igazi. a BL4 szerintem játszhatósaág szempontjából sokkal jobb állapotban van.
nem dícsérem, mert faszom az unreal 5be, de nem akkora katasztrófa mint néhány más ue5-ös cím.
-
PuMbA
titán
válasz
AsakuraDave
#49651
üzenetére
Most sok helyen mélyponton vannak a játékstúdiók, talán azért, mert volt leépítés.
Cyberpunk 2077-hez jött egy 2.3-as javítás július közepén, amit a Virtuos csinált és azóta folyamatosan akadozik 3 másodpercenként a játék AMD kártyákon. Sok YouTube videó van erről, illetve nálam is játszhatatlan a "rángatás" miatt. Beküldtem már régen a hiba jelentésemet, amiről érkezett visszajelzés, hogy felvették a ticket-et rá és tudom, hogy másik is jelentették, mert látom a játék fórumán.
Tegnap kijött egy 2.31-es patch a játékhoz és nem javították ki....volt egy jó állapotban lévő játék, azt is sikerül elb*szni. Ez egy dolog, de hogy egyáltalán nem sietnek a javítással, semmiféle kommunikáció nincs erről az már vérlázító, mintha nem hibáztak volna, minden f*sza. Nyaralnak, felveszik a csillagászati fizetést és ennyi.
-
AsakuraDave
őstag
Nagyon szánalmas, még a csóró ukránok is jobb melót végeztek Stalker 2 alatt egy olyan UE verzióval ami köztudott volt, hogy még a maga az engine fejlesztői is aláírták, hogy az a verzió egy kulafos.
Steam-en már megy a tűzoltás, mert persze a júzer a hüjjje nem ők a csicskalángos pénzéhes rühek:
-
PuMbA
titán
RTX 4060 - Borderlands 4 : The Most Popular GPU is Struggling
1080p Lowest grafika és 60 fps nincs meg 4060-on úgy, hogy egy darab fűszál se látszik már ilyenkor, hiszen a Foliage Density beállítás off-on van
Nagyon nem értik az UE5-öt... a stúdiók nagy része. -
Kolbi_30
őstag
válasz
T.Peter
#49648
üzenetére
Nekem megvan a 2 es 3..a 3 is mar hatareset volt de ez a jelen kor tipikus lenyomata, szart a "szaroknak" mert ugyis megveszik...paran refoundolnaknde a profitra nem lesz nagy hatasa..Jelen multi szemlelet..mindeggy hogy jo e vagy nem, csak vegyek meg.
De ha ugy kenyelmesebb elfogadni, hogy a barom hgyis felskalaz meg bekapcsolja a kamu fpst es akkor mindeggy -
T.Peter
őstag
Nem szoktam vedeni a dev-eket. A motort sem szoktam. Objektiven probalom megkozeliteni a problemat. Itt is azt irtam, hogy a production-nel van gond. Korabban irtam mar a management-rol es a designer-ekrol (ha gameplay problemak vannak vagy nincs innovacio) is. A sajat tapasztalatom azt mutatja, hogy ezeken a teruleteken vannak oriasi hibak. A jatekot meg plane nem vedem, szerintem nem kellett volna ilyen allapotban kiadni. Nem latok bele, hogy hol ment el a pc-s resz, de ps5 beallitasokkal pc-n sem kene annyira rossznak lennie. Majd biztos csinalnak optimized settings videokat.
A lumen miatt a bevilagitas mar alapbol kiveri az ember szemet, raadasul nem egetett, hanem dinamikus. Mas kerdes, hogy a dinamikussaga nincs kihasznalva (designer problema). Az art style nem segit a reszletek lathatova teteleben, ez jogos. Egyet tudsz csinalni, nem veszed meg. -
válasz
T.Peter
#49646
üzenetére
Értem én hogy mindíg van ki a hibás. Itt amit leírtam az a végfelhasználó szemszöge, a sajátom, aki 65-80 dollárért megveszi a játékot.
Komolyan mondom tisztellek és megértem hogy mindíg véded a porgramozókat de fogalmad sincs itt valójában hogy dolgoztak és mit csináltak, ez egy teória.
Engem , mint vevő nem érdekel mit kellett volna és kinek téged se hat meg ha a Sparba kukacos húst adnak, hogy az a beszállító vagy a hentes hibája e.Hát én olyan ordító különbséget pedig nem látok ami indokolná,hogy egy 3x olyan erős VGA-n ötöd akkora sebességgel fut ez a játék. Jobban néz ki ez tény, ez pontosan ahhoz elég kellene hogy legyen hogy egy mostani csúcs kártyán szintén 144 FPS-t lássak a számlálón, elfogadható kompomisszum lenne.Ez a vevő szembehugyozása és lassan az UE5 játék motor egy szitok szó lesz és nem csak ezen a fórumon, olvasd el a hozászólásokat redditen..
PS5 verzió grafikája nem maxolja ki a BD-t egy közepes grafikai beállítás,de ott sem stabil, sokszor van beesés, ettől függetlenül vállalható. -
T.Peter
őstag
UE 5.5.4 egyebkent a verzio amivel kiadtak. A production nem tartja szem elott az elvarasokat. Mennyibol tartott volna plusz 1 honapot ulni rajta? Vagy valahogy kozolni, hogy a legmagasabb beallitas nem hoz annyit latvanyban mint amennyit elvesz a teljesitmenybol. Ps5 pro-n nem annyira veszes, mint pc-n. A ket kep kozott amugy csak az nem latja az ordito kulonbseget aki nem akarja.
-
[Unreal Engine 5 and it's consequences have been a disaster for gaming]

Természetesen nem korrekt poszt, nem ugyan az képminőség és kép,stb,de grafikai ez az előrelépés 8 évvel és 3 VGA generácival késöbb nem mutaja azt,hogy ezt a katasztrófális teljesítményt bármivel is indokolni lehetne. Ráadásul egy olyan játékról beszélünk, ami garantáltan hatalmas példányban kel el várhatóan.
Az Unreal 5 a kiadók, fejlesztők , programozók motorja, nem ajátékosok elvárásait tartja szemelött. -
Busterftw
nagyúr
Jack Huynh confirmed that AMD has no plans for a “Radeon NOW.” - IFA Computerbase.
-
Ribi
nagyúr
válasz
Alogonomus
#49639
üzenetére
Nem hiszem, hogy vesznek 6db 5080-at csak hogy a memóriákat leszedjék róluk.
És mint írtam, nekik mind1 a sebesség. De ez csak szerintem. -
Ribi
nagyúr
válasz
Alogonomus
#49636
üzenetére
De azon nincs annyi memória hely. Nekik meg nem a sebesség számít hanem a mennyiség.
Vidóban is mondták, belépő szinten hogy a 3060 volt a legjobb 12G kártya, mert olcsó és relatíve sok memória volt rajta. -
válasz
AsakuraDave
#49632
üzenetére
sok a vak ember sajnos
most saját topikomban 5080 is összefutottam eggyel még isteníti és védi is az nv-t
mert a multi frame gent kéne használni szerintecsak ő nem látja hogy a 3 kamu kép jut 1 valósra ami annyit jelent hogy oda copy/paste-elek az előző képből még 3-at ettől nem leszek előrébb csak szemfényvesztés
doom-ban is semmit nem ért nem volt gyorsabb semmivel a játék menet csak aki vak az nem látja
vakoknak nehezen lehet elmagyarázni a szivárványt
-
AsakuraDave
őstag
válasz
BerserkGuts
#49582
üzenetére
Pont ezért ülök még mindig 3080 Ti kártyával a seggemen, de egyre nehezebb ülve maradni, mert az ilyen ocsmány UE5 játékok tömkelege miatt már low grafikán tudok csak élvezhető FPS -t kicsikarni a kártyából, pedig egy CP2077 a legtöbb RT effektel 4K DLSS Q v Balanced mellett tud 60+ fps -t tartani... Erre egy közepes grafikájú (HA ki van maxolva) Mafia, MGS, Cronos és sorolhatnám még a jelenlegi legcombosabb milliós GPU -t is térdre kényszeríti
Itt valami ultra giga nagy xarkavarás megy, hogy ennyi mediocre játék, főleg grafikailag, hogy tud ilyen nevetségesen futni? Mert oké, hogy X éves hardveren döcög de a legújabb flagship kártyákon is xarul van optimalizálva? Egyre közelebb kerülünk a gaming halálához, mert a kutya se fog milliós gépet venni azért hogy aztán 60fps -t se kapjon natív alatt... ez ultra gáz és szánalmas... DE ez is csak addig lesz amíg van ennyi agyhalott consumer akik ehhez még állva is tapsikolnak. A hiba még mindig Nálunk, a fogyasztókban keresendő, hogy ennyi gyengeelmével megáldott ember nem bír magával, és csak azért is költi a milliókat a legújabb hardverre mikor 10 éves játékok jobb grafikával, fizikával 100x jobban futnak.
K*rvára frusztráló ezt látni, aki még Celeron 4 -es procival kezdte és az állát kereste mikor megjelent a Half Life 2, Battlefield 3 stb. Más hobbit kell keresni mert legalább ha veszek egy 100millás sport autót az megy mint a barom, most meg hiába veszek 10millás gépet még akkor is minden szaggat rajta, am extrán nevetséges, hogy közben monitor piacon meg már az 1000Hz 4K monitorok jönnek azt itt szenvedünk 30fps -sel DLSS meg kutyfaxa mellett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Pocoyo.hun
#49629
üzenetére
Eljut a vevőkhöz, csak Kínába több jut. Nézd meg a GN videóját erről.
-
huskydog17
addikt
Anno 117: Pax Romana Demo - ComputerBase Benchmark
Ez a játék hivatalos, publikus demója, ami csak rövid ideig, szeptember 16-ig lesz elérhető. A teljes verzió majd novemberben jelenik meg.
A játékhoz az Ubisoft Mainz egy új motort vet be, ami a korábbi Anno Engine jelentős tovább fejlesztése, újabb generációja, ami már az Empire Engine nevet kapta. Természetesen továbbra is teljes mértékben saját fejlesztés. Az Anno Engine mindig is évekkel megelőzte korát, de az új Empire Engine a többi építős játékot kb nevetségessé teszi technikai szempontból, egyszerűen más ligában játszik.
Az újítások között szerepel például GPU Driven terrain generation, RTGI, Displacement maps, instanced crowd simulation stb.
Itt egy jó videó, ami összefoglalja a technikai részleteket:Anno 117: Pax Romana - PC Features Trailer
Visszatérve a CB tesztjére:
Ez egy újabb olyan játék, ahol az RT mélyen integrálva lett a motorba, de ettől függetlenül opcionális, viszont a RTGI óriási különbséget ad képminőségben a hagyományos raszter leképzéshez képest, ugyanis RTGI mellett az árnyékok sokkal realisztikusabban jelennek meg, raszter esetében sok minden csak lebeg, emiatt RTGI mellett a játék sokkal-sokkal szebb és mivel alig 10%-ot vesz el a sebességből, így nagyon ajánlott a használata, pontosabban nincs értelme kikapcsolni.
Van még RT Reflection, de ez már nem olyan lényeges, nem ad hozzá sokat a látványhoz és atmoszférához, mert már a raszteres tükröződések is megfelelőek.A felskálázók közül a DLSS 4, FSR 3.1 és XeSS 2 támogatás van, DLSS 4 esetén a játékban lehet váltani CNN és Transformer modell között, ugyanakkor FSR 4 támogatás nincs, mármint hivatalos nincs, egyelőre kizárólag optiscaler-rel lehet működésre bírni, a novemberi rajtra talán már lesz hivatalos támogatás is hozzá.
Performance szempontból ami rögtön feltűnhet a gyakorlott szemnek, hogy az RDNA 2 és RDNA 3 kártyák finoman fogalmazva iszonyat gyengén teljesítenek, a tempójuk pocsék, az 1000 dolláros csúcs RDNA 3, az RX 7900XTX mindössze az RTX 4070/5070 tempójára képes, míg az RX 7800 XT az RTX 3060Ti tempóját hozza.
VRAM-ból 8 GB mindenhez elég.
-
Pocoyo.hun
junior tag
Ezt a kínai szétszedi a vga-t, meg a geforce el sem jut a vevőkhöz valóságtagadást megzavarnám azzal hogy kína 5090-et max talán talán talán 5080-at szed szét, valamint a vevőkhöz el nem jutó geoforcok alatt roskadoznak a polcok, minden is van mindenhol
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw
#49620
üzenetére
Igazából a Mindfactory és a JPR is igaz. A Mindfactory a PC Gaminget mutatja a saját vásárlói szempontjából. A JPR pedig mindent, ami kijött a gyárból, még azokat is, amelyek Kínába kerültek egy AI adatközpontba.
Nyilván fontos figyelembe venni, hogy ki mit mér. Ki milyen adatra kíváncsi. Ha arra, hogy miből mennyi került ki a gyárakból, függetlenül attól, hogy hova kerültek, akkor a JPR adatja a jobb. Ha arra, hogy a játékosok miket vesznek helyi szinten, akkor ahhoz a Mindfactory adatja van közelebb.
Ugyanez volt a kriptoőrületnél is. Ott is rengeteg eladott VGA-t mért a JPR, csak a játékosok nem láttak belőle egyet sem. -
PuMbA
titán
Silent Hill f First Look - Three Hours Hands-On Impressions - PC/PlayStation 5
UE5, de vajsima 60 fps PS5-ön és nincs ditheringes / zajos / túlélesített kinézet
A NeoBards Entertainment ezek szerint tudja rendesen használni az UE5-öt. -
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S
#49621
üzenetére
Az Steam arany ebben a kontextusban irrelevans, mert a GPU pool (peldaul laptop GPU-kat beleertve) sokkal nagyobb, mint a JPR statisztika, ami csak desktop.
Itt a trend lenyeg es az adott generacio adoptacioja az userek koreben.
Ha megnezed a fenti szamot ami csak desktop Blackwell es desktop RDNA4, az jobban reprezentalja a global market sharet is. (atlag 10:1 aranyt). -
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw
#49620
üzenetére
> Teljes a korrelacio, ahogy eddig lenni szokott.
Ha hasonló naptári időszakot nézünk, akkor
a steam ( PC Video card usage ) szerint
az nvidia csökkent Q1 -ről a Q2 -re ;
és csak augusztusban sikerült fordítani.
a JPR - szerint meg az nvidia nőtt Q1-ről Q2 -re.----
Steam ( PC Video card usage ) NVIDIA
Q3
- 74.9% ( Aug-Q3 )
- 73.9% ( Jul-Q3)Q2
- 74.1% ( jun-Q2)
- 74.2% (may-Q2)
- 74.4% (Apr-Q2)Q1
- 75.0% (Mar-Q1)
- 83.1% (Feb-Q1)
- 75.5% (Jan-Q1) -
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S
#49619
üzenetére
"a steam a használatot mutatja"
A Steam tobbsegeben egy gaming platform."az nvidia Steam statisztikánál - máj,jun,jul - csökkenés volt; ( az áprilishoz képest )
az amd -nél meg emelkedés"
Es? A Blackwell sikeret es az eladasokat tukrozi a Steam, az Nvidia gaming bevetele es a globalisan leszallitott desktop kartyak szama.
Teljes a korrelacio, ahogy eddig lenni szokott.Egyszerusitve: Globalisan, aranyosan keves RDNA4 fogy, aranyosan kevesebb RDNA4 lesz Steamen. Globalisan, aranyosan sok Blackwell fogy, aranyosan tobb Blackwell lesz Steamen. Ez minden generacioban igy volt, amit aztan alatamasztott a globalis adat.
RTX 50 series: < 5%
RDNA 4: < 0.15%
Na most ezt tett a global market share melle.Tehat amikor te az elozo honapokban ertetlenkedve neztel, hogy ez hogy lehet, hiszen a Laci es Pistike is RDNA4-et vett, meg Mindfactory, valojaban az tortent, hogy nem fogyott annyi RDNA4, mint amennyit a hopium beadott.

-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw
#49609
üzenetére
> Steam jol megmutatja, hogy gamingre nagyon veszik az Nvidiakat,
a steam a használatot mutatja
( és a survey -re való válaszadási hajlandóságot )August 2025 Steam hw survey szerint az AMD PC Video card usage

- 17.3 % ( Aug -Q3 )
- 17.8 % ( jul - Q3 )
- 17.7% ( Jun - Q2 )
- 17.6% (May - Q2 )
- 17.5% (Apr-Q2)Nvidia ( PC Video card usage )
- 74.9% ( Aug-Q3 )
- 73.9% ( Jul-Q3)
- 74.1% ( jun-Q2)
- 74.2% (may-Q2)
- 74.4% (Apr-Q2)az nvidia Steam statisztikánál - máj,jun,jul - csökkenés volt; ( az áprilishoz képest )
az amd -nél meg emelkedés.-------
és a válaszadási hajlandóság pedig érdekesen befolyásolhatja az eredményeket,

-
DudeHUN
senior tag
válasz
Busterftw
#49607
üzenetére
Senki nem mondta, hogy hazudnak. De ezek nem csak a DIY piac számai.
Meg azt megint elfelejted, hogy senki nem mondta, hogy NVidia szinten fogynak ezek. Csak sokkal jobban keresik az emberek, mint az előző szériákat. Ez meg nem tudja a többi dGPU-ba beletartozó piac szenvedését kompenzálni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw
#49611
üzenetére
Az nem számít. A gond az architektúrával van, ami még mindig dedikált regisztereket rak az ALU-khoz. Akármikor is hozod ki a lapkát, akkor is megvan az a hátrány, hogy a konkurens feleakkora GPU-ját célozza csak az adott dizájn teljesítményben. Egyszerűen a tranzisztorbüdzsé nagy részét elviszik a regiszterek. Emiatt a bruttó árrés nem tud egészséges szintet megütni, mert nem rakhatod rá például a B580-ra az 500+ dolláros árat, miközben a gyártás szintjén elhanyagolható mértékben drágább Radeon RX 9070-re az AMD rárakhatja.
Ezt kell megoldania az Intelnek, nem a startok ütemezését.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#49608
üzenetére
Az Intellel nem tudni, hogy mi lesz. Az új egyezmény az USA-val rákényszeríti őket, hogy tömjék a pénzt a foundry-ba, miközben nehezebb lesz majd eladni a Xeonokat az EU-s kormányzati projekteken. Szóval Lip-Bu Tannak új részlegeket kell bezárnia. Elvileg minden olyan terület veszélyben van, amelynek a bruttó árrése 10% alatti, és az Arc VGA-k alatta vannak. Valószínűleg nem akarják, de újabb áldozatok nélkül nem fogják kihúzni 2029-ig, amikor jön az első termék, ami versenyképes lesz a fő piacon.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
solfilo
#49603
üzenetére
Igazabol 1-1 negyedevet nem erdemes kiragadni, az AMD volt mar 7%-on, aztan felmentek 12%-ra. En ezert szoktam atlag 10%-al szamolni pl eves atlagban, tehat 10 userbol 1 vesz Radeont.
A Steam jol megmutatja, hogy gamingre nagyon veszik az Nvidiakat, a 5060(Ti)-5070(Ti)k nepszeruek, rengeteg GPU kerul az userekhez, a kereskedoknel pedig mar marciusban teljesen helyreallt a keszlet, arazasban majusra a legtobb SKU MSRP-n volt.
(pont ott, ahol most az AMD van jelen, csak nem eleg agressziv ajanlattal)Akkor lenne ez mashogy, ha az AMD elhagyna a szokasos -20%/-50 dollar strategiajat es a felgozos megoldasait.
-
huskydog17
addikt
válasz
Busterftw
#49598
üzenetére
Az RTG továbbra is csak süllyed, így nehéz lesz elérni a 40%-ot.
#49600: Így van, egyszerűen az NV mellé árazás és másolás évekkel lemaradva stratégia jól áthatóan tökéletesen alkalmatlan stratégia a piacszerzésre.
Nem csak a Steam stat, de még az FSR 4 terjedésén is nagyon látni a low prioritást. Sikerült fél év alatt 70 játékhoz kinyögniük hivatalos supportot, miközben a DLSS 4 már jóval 400 felett jár.Az Intelnek egyre nagyobb esélye lesz leelőzni így az AMD-t, ugyanis ha így folytatják, akkor még néhány év és az AMD-nek is 0% lesz.
Az azért döbbenetes, hogy az AMD egy új architektúrával és új termékcsaláddal és az újdonság erejével, valamint képminőségben versenyképes felskálázóval sem volt képes piacot szerezni.
Egyszerűen olyan brutálisan nagy a szoftveres lemaradásuk, hogy a vásárlók többsége lesz*rja az 50-100 dolláros árkülönbséget.A piac jól láthatóan nem kapkodott az RDNA4 után, ami abszolút érthető.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
solfilo
#49603
üzenetére
Pedig számítani lehetett rá, hiszen Kína csak GeForce-okat szed szét. Az mindegy, hogy az AMD vezeti a heti Mindfactory eladásokat, meg a hasonló kereskedői listákat, mert az csak a játékosoknak eladott VGA-kat nézi. Kína viszont ezzel szemben jóval több GeForce-ot vesz szétszedésre. Akkor lenne ez máshogy, ha Kína Radeont is szétszedne, és akkor az AMD sem csak a gamingre gyártaná a Radeonokat. Érdemes megnézni a GN videót erről. Három órás ugyan, de nagyon nagy mennyiségű GeForce el sem jut a kereskedőkhöz. A játékosok meg se tudják venni, mert Kína hamarabb elviszi, szétszedi, átdolgozza, majd bedobja valamelyik szerverbe. A VGA-gyártók oldalán ez is eladás. Mindegy, hogy nem játszanak majd vele.
-
válasz
Busterftw
#49600
üzenetére
Túl régóta vagyok piros szemüveges, hogy csodát várjak hirtelen.

De azt azért nem gondoltam volna, hogy egy év alatt felére esik az amúgy is nagyon gyatra piaci részesedés AIB szektorban.
#49601 DudeHUN
Pont ezért várom, h megkérdezzék a vezérkart erről a közeljövőben. Kíváncsi vagyok a mögöttes okokra, stb, mert feltételezem nem az RDNA4 milyensége okozta a piaci részesedés beszakadását (-50% y/y, -25% q/q, brutális) -
Busterftw
nagyúr
válasz
DudeHUN
#49601
üzenetére
Ezt eleg nehez megallapitani generaciora lebontva.
Ha megnezzuk az RDNA3 launch utani ket negyedevet az ideivel:
Q1 756k vs 736k
Q2 857k vs 696kUgye ott volt az az idoszak, amikor masszivan learaztak az RDNA2-ot, ami meg mindig nagyjabol piacon van, ahogy az RDNA3 is.
Szoval kerdes tenylegesen mekkora a 9000 szeria ebbol.Lisa Su RDNA4 launch utan "10x jobb" launchrol beszelt, ami olyan szempontbol ertheto, hogy azota majdnem 2x akkora lett a piac (~6 millio leszallitott vs ~11.4 millio), de osszessegeben kevesebbett szallitottak, mint pl RDNA 3 utan.
Ezert fontos helyen kezelni az ilyen random szamokat, mert jol hangzik annak aki hopiumon el, de vegul kiderul mennyi az annyi es jon a hidegzuhany.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- SAPPHIRE RX 9060 XT 16GB GDDR6 PURE OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- RTX 5070 Ti OC 16G/ új, bontatlan/ 3 év garancia/ beszámítás/ ingyen foxpost
- ROG Strix GeForce RTX 3090 OC Edition 24GB GDDR6X
- Új garancias PNY OC rtx 4070 super 3 ventis OC verzio!
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 5080 AMP Extreme INFINITY ULTRA
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad E14 G2 AMD - Ryzen 5 I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I W11 I Gari
- ÁRCSÖKKENTÉS MSI Z77 MPOWER Alaplap eladó
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3428
- HIBÁTLAN iPhone 12 Mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3631,94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Pedig ellenőrizte Steve és újrafuttatta, de ugyanezt kapta. Ez az 5000-res sorozat valahogy felemás lett, mert olyanok derülnek ki róla az idő telésével, amire nem gondoltunk volna. Például, hogy közel sem olyan konzisztensen működik, mint a 4000-res széria. Valahol gyors az 5000-res széria, valahol tök lassú.
Már egy-kétszer előfordult, de talán úgy látszik, hogy sorozatos lesz. Ezért nem mindegy, hogy milyen játékok vannak egy tesztben.
Az 450-500$/€ alatti 9070 meg igen vonzó lett volna számunkra, mert a 9060 XT 400€ körüli áron igen gyengék így 2025-ben, 9070(XT)k meg drágák, szerintem.



Itt valami ultra giga nagy xarkavarás megy, hogy ennyi mediocre játék, főleg grafikailag, hogy tud ilyen nevetségesen futni? Mert oké, hogy X éves hardveren döcög de a legújabb flagship kártyákon is xarul van optimalizálva? Egyre közelebb kerülünk a gaming halálához, mert a kutya se fog milliós gépet venni azért hogy aztán 60fps -t se kapjon natív alatt... ez ultra gáz és szánalmas... DE ez is csak addig lesz amíg van ennyi agyhalott consumer akik ehhez még állva is tapsikolnak. A hiba még mindig Nálunk, a fogyasztókban keresendő, hogy ennyi gyengeelmével megáldott ember nem bír magával, és csak azért is költi a milliókat a legújabb hardverre mikor 10 éves játékok jobb grafikával, fizikával 100x jobban futnak.
Jó dolog ez, hogy ha nagyon akarnak, akkor bele tudnak nyúlni a motorba, mert így van lehetőség mindenre. A fejlesztők meg csak beletanulnak az UE5-be, mert ez sem egyszerű úgy tűnik.



