Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Akkor egyelőre ennyit az MSRP-n kapható kártyákról.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #43392 üzenetére
Mert ez nem ki-bekapcsolható fícsőr. Vagy aktív, és akkor 8 mag minimum, vagy nem aktív. Ez nem csak egy látványeffekt, ettől változik a játékmechanika. Esetleg tovább lehet optimalizálni, hogy kevesebb erőforrást igényeljen. Ez is realitás, de akkor sem idén, mert ahhoz már túl kevés idő van.
-
Busterftw
nagyúr
Jo de opcionalisan miert akkora gond beletenni?
Ha van 8 magod akkor mehet a next gen, ha nincs nincs.Epp most neztem Linusek grafikai beallitasok videot, ott is epp ez a felallas, hogy miert raknak vele Extreme es Ultra High beallitast amikor az extra latvany mar nem erzodik es az emberek tobbsegenek nincs hardver ra.
Ott is ugyanez a helyzet, ha kesobb hardvert ujitasz akkor ott az opcio es jatszhatsz jobb grafikai beallitasokkal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
tisztelturam #43390 üzenetére
Persze. Ők azért látják, hogy milyen géppel játszották a Fifa 21-et a játékosok, és valószínűleg nem tenne jót az eladásoknak, ha a Fifa 22 a többségnek azt írná ki, hogy "nincs nyolc magod, nem nyertél belépőt".
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
tisztelturam #43388 üzenetére
A Stadiában csak egy beállítás a játékhoz sok procimagot rendelni. PC-n is meg tudnák oldani, csak be kellene írni minimum igénynek a 8 magot.
-
tisztelturam
aktív tag
Abu85: Abban mi a ráció hogy a fifa 22 stadiara fullos lesz de "sima" pc-re csak a prev gen verzió jön?
-
HSM
félisten
válasz
gejala #43381 üzenetére
"Normális fizikához nem kell sok mag, 4 bőven elég."
Igen, 4 erős PC-s mag elég sokmindenre, de az előző generációs konzolok 8 gyenge magja az kb. egy modern négymagos erejének a felét tudja."Control hasít 4 magon"
A control épp remek példa, meg lehet nézni, mennyire csetlik-botlik a régi konzolokon, amikor beindul a rombolható környezet pár NPC-vel: [link] . Tipikusan nem ez a gyakorlatilag játszhatatlan 10-20FPS tartomány, amire céloznak egy játékot, főleg, hogy a fizika nehezen skálázható, különösképpen ha a játékmenet részévé tetted, legfeljebb a részecske-effekteket tudod visszafogni.Nem véletlen írtam, hogy remélhetőleg azért ez lassan változni fog (#43375), ha már az erősebb új konzolok lesznek az alap, nem a régiek, mert akkor a fizikát már nem feltétlen kell ennyire gyenge CPU-hoz igazítani.
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #43383 üzenetére
"De lehet, hogy a)-hoz a jelenlegi vega még túl erős is, b)-hez meg túl kevés."
Elfelejtitek, hogy nem mindenki az aktuális top grafikájú játékokkal akar játszani. Sokaknak elég, ha az általa kedvelt akár 5-10 éves játék némi kompromisszummal elfut, arra pedig egy ilyen IGP tökéletes, és nem kell akkor költeni GPU-ra vagy konzolra, hanem a PC processzora letudja az egészet.Notebookba, SFF PC-be is jó opció lehet kompromisszumokkal, ahova nem ideális külön GPU-t tenni, főleg, hogy a CPU-rész kifejezetten erős lett.
-
válasz
Petykemano #43383 üzenetére
MSRP 259$ elvileg az 5600G esetében.
Amúgy nem olyan gyenge az az IGP, nyilván helyén kell kezelni. Míg vár/gyűjt az ember egy jobb VGA-ra, el lehet Skyrimozgatni vele 1080p high-on pl (legalább is nálam megy szépen 2400G-vel, ez meg erősebb valamivel). De persze ez nem mindenkinek opció vagy érték.
Kíváncsi vagyok az FSR mennyit lendít majd az IGP-ken.
-
Petykemano
veterán
válasz
Televan74 #43382 üzenetére
"Nem tudom ki szeretne 120.000 Ft körüli összegért 720p/low -ba játszani."
Teljesen egyetértek.
Jelenleg kétféle igény van:
a) az IGP adjon képet
b) az IGP-vel lehessen játszani.Azt nem tudom, hogy az IGP ereje mennyit számít abban, hogy mondjuk hány monitort tud meghajtani. De lehet, hogy a)-hoz a jelenlegi vega még túl erős is, b)-hez meg túl kevés.
De szerintem az AMD is egyetért velünk.
Legalábbis szolídan a maga módján.
A Rembrandt már több RDNA2 CU-val érkezik. (12?) ami biztosan valamivel alkalmasabbá teszi játékra és később a Raphael is kép adására képes RDNA2-vel felszerelve jön.
(egyébként ez egy érdekes implikáció, hogy ha az nem külön chipleten lesz, hanem a IOD-ba beépítve, akkor vajon a korábban alaplaphoz használt IOD-ban is lesz IGP?)az AM5 esetén 170W-os TDP-ről pletykálnak.
MeggyőződésemReményeim szerint az nem csak a 16-24 magos csúcsprocesszorok igénye miatt érkezik, hanem az nagyobb IGP-vel szerelt apukhoz.Visszatérve az 5600G-hez:
Jelenleg az 5600X kb $275-os áron megy. (~105000Ft) Ehhez képest valójában olcsóbbnak kéne lennie az 5600G-nek. Ha tényleg 120eFt lesz, akkor azért eléggé elgondolkodtató.
Drágábban veszel valamit, ami gyengébb, mint az 5600X.
közben kapsz egy IGP-t, amit önmagában játékra nem tudsz használni, valaminek a gyorsítójaként való működés elég kevéssé megoldott és nem is biztos, hogy bármit nyernél, ha azt használnád dGPU helyett. Tulajdonképpen vésztartaléknak jó, vagy ha meg lehet oldani, hogy a desktop képet az IGP adja és addig a dGPU kikapcsoljon, akkor megúszhatsz mondjuk 20-30W-ot, amikor nem játszol.
Irodai célú gépnek alkalmas lenne, de annak meg drága. 70-75 körül kaphatsz egy 10400-11400-at, amitől meg csak haloványan jobb. -
Televan74
nagyúr
Nem értek egyet a cikk konklúziójával. Nem tudom ki szeretne 120.000 Ft körüli összegért 720p/low -ba játszani. Akkor ár ott a Microsoft Xbox Series S 110.000 -ért vagy a Sony Playstation Digital 149.000 -ért(már ha lehet kapni). Az Zen3 -nak járt volna a RDNA2 ,de hát az Intel még mindig nem ösztönzi az AMD a válltásra. Majd csak következő APU lesz az. De akkor már desktopon az RDNA3 fogjuk használni.
-
gejala
őstag
Normális fizikához nem kell sok mag, 4 bőven elég. Control hasít 4 magon, ősrégi BFBC 2 szintén pedig teljesen rombolható a környezet. De már csigalassú 1 magon is lehetett fizikát csinálni ha akartál, lásd Half-Life 2 vagy Max Payne 2.
Fizikát nem a hardver korlátozza, hanem hogy sok munka és pénz kell hozzá. Controlban rengeteg extra munka volt ilyenre megcsinálni, és a legtöbb fejlesztő nem akar erre áldozni, mert nem generál annyival több eladást, hogy megtérüljön.
-
HSM
félisten
válasz
olymind1 #43376 üzenetére
Igen, említettem én is.
#43377 Kolbi_30 : "Ha akartak volna akkor megtudtak volna csinalni.."
Mégis hogyan? Ha a szerencsétlen konzol CPU még ezzel a fizikával is alig bír értelmes képkockasebességet, akkor mire raknál bele extrábbat? Illetve PC-n is sokáig a max 4 mag volt a standard a középkategóriában, nehéz lett volna úgy értékesíteni egy játékot, ha csak a legdrágább, HEDT gépeken fut normálisan. -
Kolbi_30
őstag
Ha akartak volna akkor megtudtak volna csinalni..De minek hhha viszuk nelkule is..kevesebb gond hamarabb kesz, penz meg jön..A jatekosok igenytelensege miatt nincs fizika, eleg ha valami csilicvili es onnantol mar jo..vagy 15 eve nem jatszottam normalis jatekkal, mert mind a masik masolata vagy gagyi szar tokkal vonoval
-
HSM
félisten
válasz
tisztelturam #43374 üzenetére
Ebben azért szerintem az is gond lehetett, hogy amíg a régebbi konzolokon is futnia kellett a legtöbb címnek azok meglehetősen gyenge CPU-ja mellett, addig nem is nagyon lehetett ezen gondolkoznia a fejlesztőnek. Ilyen téren azért ez változhat a mostani generációnál, ahol már igen korrekt CPU teljesítmény áll rendelkezésre mindkét konzolban, és a PC-s táborban is azért már elérhető áron vannak 6-8 magos megoldások is.
Én mindenesetre örülnék, ha jelentősen fejlődne akár a fizika, akár az AI az új címeknél, szerintem ezek igen fontos, sokszor elhanyagolt részek. És ha már itt tartunk, a hangok is. -
Televan74
nagyúr
AMD Raphael (Zen4) desktop CPUs likely limited to 16 cores (pletyka)
Szerintem desktopra felesleges lenne még a 24mag/48szál.
-
bozont
veterán
Persze azt értem, én meg más értelemben. Nem a funkció létjogosultságát kérdőjelezem meg, csak ne ezt tekintsék standardnak a fejlesztők (vagy inkább kiadók). Valóban elég korrekt szintre fejlődött a dolog, de még így YT videón is látszik a gyengébb minőség (persze az élesítés az becsapós, de azt lehet DLSS nélkül is használni).
-
válasz
bozont #43362 üzenetére
A DLSS re írtam egyértelműen , hogy n1.a minősége az Ultranak. A fenti esetben ahogy nézem jobb képminőséget ad a DLSS ultra mint a natív. Innentől igazából, nekem mindegy aktiválva van e vagy nincs. Persze megértem, hogy nem tesz jót az egonak, én sem szerettem a CP 2077 ig ,de ott az RT annyit tett hozzá, hogy bevállaltam a DLSS-t.Nem bántam meg.
-
bozont
veterán
Épphogy >40 fps egy 3080-nal natívban. Tényleg N1. Mondjuk RT-vel még megértem, de a videóból nem derül ki.
Egyre inkább beigazolódik amitől féltem (főleg hogy most már itt az FSR is), a jövőben majd a felskálázásra optimalizálnak, aki meg natívban akar játszani értelmes fps-sel már egy csúcskártya sem lesz elég. -
-
zsid
senior tag
válasz
olymind1 #43358 üzenetére
Nem hinném, hogy kritikán aluli minőségben dolgoznának. Korábban az IGP-s változatok sem voltak rosszak, mármint a régebbi Iris és (U)HD IGP-k is teljesen jól megvoltak ezzel.
Csak azért dobtam be, mert vagy kéte hete tesztelték ezt új intel csodát és 3D-re, játékra kb alkalmatlan, de itt meg úgy néz ki hogy munkára még lehet jó. Ennek később jön egy combosabb változata, ami lehet hogy ilyen mókákra teljesen jó lesz - főleg ha nem fog annyiba kerülni, mint egy RTX3080 -
olymind1
senior tag
Értem hogy lemérték mennyi idő alatt kódolja át, de egy képminőség vagy videós összehasonlítás azért jó lett volna (valahova feltöltve a teszthez használt eredeti videót meg a végeredményeket is), mert hiába tudja mind3 vga egy idő befejezni, ha végeredmény rejtély marad, vagy egyik silányabb minőséget produkál mint a másik.
-
[$950 Nvidia]
Brutális, elérte a 950 dolláros határt. Most meg a játékosok veszik a kártyákat mint a cukrot, ahogy esik lefele az ára.
Jó év lesz ez a gyártóknak. -
Jacek
veterán
válasz
Yutani #43349 üzenetére
Szerintem elindult valami, itt svédben állandosultak nagyjából a készletek. Khhmm az árak kicsit lefe szálltak de még brutal. Egyedül 3080 nincs
De volt tegnap előtt megdöbbentő Asus TUF 3070 Ti 6400 koronáért bruttó! Ez 219e huf na percekig de volt ennyiért Proshop küldött mailt hogy vegyek
-
Itthon is zuhanni kezdtek a videokártyák árai Oké, Origo, de mégis...
Megnéztem az *ponon, valóban, mintha valami elkezdődött volna. 200-300e forintos "akció" is van egyes kártyákra, nyilván azokra, amelyek 6-700e forintért voltak fent eddig.
Kérdés1: Ekkora árengedménnyel még mindig keresnek rajta, vagy beszerzési ár alatt adják?
Kérdés2: Vajon ez az akciózás egy előszele a várva várt árcsökkenésnek? Láthatnak már valamit?
-
Petykemano
veterán
És MLiD-nek úgy tűnik tényleg igaza volt.
Még nemtom másfél évvel ezelőtt adta hírül, hogy ilyen magas GPU árak mellett (Tudom, az GPU MSRP árak nem magasak, blabla) jön majd egy gyártó, amelyik valami halálrégi gyártósoron viszonylag magas TDP-vel rendelkező kártyát, de olcsón előállít.Nem állítom, hogy ebből kártya lesz európában (MAgyarországon talán), de most már legalább név társul ehhez pletykához.
Jingjia Micro
- JM9231
- JM9271
[link]Az árakra majd még persze térjünk vissza később.
-
AsakuraDave
őstag
[link] "Csak" egy DLL bemásolástól javult a DLSS minőség, főleg a ghosting szűnik meg
Igaz megjegyzik, hogy a Nioh-ba mintha kicsit más lenne a kontraszt arány a 2.2-es DLL-el. De ettől független azért érdekes, hogy elvileg nem supported a cucc szóval hivatalosan nincs is 2.2 DLSS az adott játékra kiadva egy DLL másolással megoldható
-
HSM
félisten
-
Ej,de jó, hogy nem dobtuk el ezeket a szar Turingokat .
[RX 6800 and RTX 2080Ti running at about the same performance with RT.]
-
válasz
keIdor #43339 üzenetére
Kopite7kimi nevezhető a "hivatalos" szivárogtatónak Nv fronton.Ő GH 100 ról beszélt. nincs kizárva, hogy lesz, de kopite azt mondta a Hopper professzionális vonalra jön és 3x A100 teljesítményű lesz. [link]
Az AD102 és AD104 jön majd, ami az Ada Lovelace lesz.- meglátjuk, ez inkább Nv találgatós fórumának a z asztala. -
válasz
hokuszpk #43327 üzenetére
nem, ez márt eleve így volt. Pár hónapja írtam ezt kopitetől. [link] 2 forgatókönyv van. Kijönnek egy monolitikus dizájnnal ami nem is igazán refresh, inkább egy Ampere továbbfejlesztés ,de ha az AMD túl nagyot lép a saját MCM dizájnjával akkor egyből azzal jönnek ki ők is.
A következő "fél" genben valószínűleg átrakják az Amperet kisebb csíkszélre és más dizájnra. módosítanak a GPC-SM subcore arányon és a parancsmotoron. Nem bánnám ha hardveres ütemezőre vissza mennének.. Magasabb órajelekkel, a több rammal ez kb elég lesz . Az MCM meg nagy kérdés , de valószínűleg a professzionális szegmensbe ők is behozzák hamarosan, AMD meg talán a gamingba is. EZ arra utal hogy AMD valóban nagyot fog lépni a következő genre. -
HSM
félisten
válasz
Devid_81 #43332 üzenetére
"Gondolod ha 2GB/module tobbet enne mint az 1GB-s verzio"
Biztos vagyok benne.Kétszerannyi cellát kell frissítgetni.
Szerintem nem generáció-függő, mennyi VRAM az elég, inkább a piacon lévő játékok függvénye. És az alapján nekem ma a 8GB szűkösnek, 12GB elégnek tűnik egy top kártyára. 2017-ben szerintem igencsak túlzás volt a 1080Ti-ra 11GB-ot tenni, de nem volt más választás ehhez a busz-szélességhez.
Az RDNA2 nekem is igen szimpatikus, elég takarékosak tudnak lenni [link] , miközben igen gyorsak is.
A kérdés csak a driver, ehhez milyeneket sikerül majd írni. De úgy látom, a jó irányba haladnak, kevesebb új feature, de jobban működő alapok, ideje volt már.#43333 keIdor : "fogyaszthat ugyanannyit, vagy akár kevesebbet is"
Én ilyet még a gyakorlatban sosem láttam. -
Devid_81
félisten
Gondolod ha 2GB/module tobbet enne mint az 1GB-s verzio?
Bar ez azon is mulik, hogy Micron valaha elkeszul vele vagy semA 3080Ti az nagyjabol okes a 12GB rammal bar az elmult ket generacio ota eleg sovany, hogy csak 1GB-al lett vastagabb, de ugye a memoria vezerlo miatt olyan ez amilyen.
RDNA2-ben sokkal tobb fantaziat latok, hogy oszinte legyek, szamomra az sokkal nyerobb mint a zoldek kazanja -
HSM
félisten
válasz
Petykemano #43317 üzenetére
"$200-ért még ma is azt a teljesítményt kapod meg, amit a 2016-os polaris is hozott."
A polaris igen agresszívan árazott termék volt. A referencia modell az RX480-on a végletekig ki volt centizve költség oldalról minden tekintetben, talán emlékszünk még, hogy zsonglőrködni is kellett utólag driverből, mert kicsit sok lett az áramfelvétel a PCIE slotból... Illetve a 4GB-os modell olcsóbb, lassabb ramokat is kapott.
Egy normálisabban megépített modell pedig inkább közel 300 dolláros áron ment, mintsem 200-ért [link] [link] .
Manapság ugyanezért az MSRP 230 dollárért GTX1660 Super-t kapni, ami azért 30%-ot hoz rajta, miközben fele annyit fogyaszt [link] . Illetve picit többért, 330 dollárért már minőségi RTX3060 is akad, 12GB rammal. Ha nem is tökéletes, de szvsz elég jó budget opció lesz MSRP áron. Egy ilyen kártya pedig gyakorlatilag dupla olyan erős, mint egy Polaris [link] , miközben tud RT-t, DLSS-t és valamivel takarékosabb is.#43318 Devid_81: Több ramnak a fogyasztása több lesz, egyértelműen. Viszonyításnak ott a 3090.
#43325 Devid_81 : A 3080 Ti-on szerintem idővel hasznos lehet a +2Gb VRAM.
Bár az MSRP ára eléggé vicces szerintem, főleg az "ajándék" bányazárral...
Az RDNA2 esetén az lesz még izgalmas, hogyan fognak alakulni az erőviszonyok, ha bejön a Traversal shader, és az Nv kicsit kevesebbet fog tudni profitálni a saját fixfunkciós RT gyorsítóiból.
-
keIdor
titán
Kizárt, hozzák a Hoppert ha kell.
Az RDNA 3 jövőre kinyírja az Ampere-t, egy refresh kevés, semmit nem ér ellene.RDNA 3 nagyon durva lesz, eleve az, hogy 2x80CU lesz a Navi 31.
Devid_81: 2022 végére bevethető lesz a Hopper MLiD szerint és neki jobban hiszek, mint 1-2 noname pletyka oldalnak. Azért, mert bizonyított, az Intelnél nagyon jó informátorai vannak, 2 éve megmondta, elsőként(!), hogy milyen lesz az Alder Lake, amikor még senki más.
Lehet lesz Ampere Refresh ez alatt, de bajban lesz az nV, mert 2022 Q3 RDNA 3, az meg lesöpri az Amperet. Q4-re lesz Hopper, csak méregdrága. Előbb nem.
-
Devid_81
félisten
Ha 2024 akkor valoszinuleg dobtak az utolso monolitikust es mennek az MCM iranyaba mint AMD.
Igy ezzel szinte 100% a refresh ahogy mondod.
Mondjuk egy 3080 Super meg erdekelne is ha ertelmes aron van, a 3080Ti-t es a 3090-et megtarthatjak maguknak mert teljesen ertelmetlen szamomra a 3080 hoz kepest sebessegben.
Bar hozzateszem tovabbra is inkabb AMD-t vennek, nekem most az RDNA2 szimpibb meg a gyengebb RT-vel is -
-
Petykemano
veterán
Szép grafikonok.
Én szeretem.
De azért kicsit sajnálom is, mert lehetett volna érzékletesebben, valósághűbben ábrázolni. Főleg a $/perf grafikonért kár.Jelenlegi formájukban azt a benyomást keltik, mintha az utóbbi generációk során robbanásszerű előrelépés lett volna. Generációkra értelmezve ez talán igaz is, de a grafikonok bal oldalán levő generációk között inkább 1 év telt el, addig ahogy haladunk jobbra, a megjelenített generációk között eltelt idő inkább 2 év körül alakul. Ha ezt figyelembe venné a grafikon, máris laposabb lenne.
Nagyjából a Fury X-ig bezárólag nincs problémám a felhozatallal.
Az, hogy mi szerepel a grafikonon, onnantól.válik érdekessé, mert azt követően bicsaklik meg teljesen az AMD gpu részlege: onnantól voltak képtelenek abszolút teljesítmény szempontjából versenyképes terméket kiállítani és a teljes palettára új termékeket hozni.Ennek megfelelően furcsamód hiányzik a sorból a polaris, ami a maga idejében és még évekig remek perf/$ mutatóval rendelkezett.
Persze tudom, hogy azért nem szerepel, mert a pascal generáció legerősebb ellenfele a Vega64 volt. De hülyén is nézne ki, ha ott lenne egy kis púp a perf/$ grafikonon és egy beesés a perf grafikonon.A probléma, ami miatt a nyafogás megy az, hogy a grafikon által is mutatott csodás perf/$ emelkedés valójában csak $400-700 szegmensben történt meg. $200-ért még ma is azt a teljesítményt kapod meg, amit a 2016-os polaris is hozott.
És ezt a jelenséget ez a grafikon áldásosan elfedi.
Érzékletesebb lett volna, ha 3D grafionon ábrázolják és nem csak a legerősebb 1-1 kártyát, hanem teljesítmény alapján párokba állítva. -
Devid_81
félisten
válasz
Devid_81 #43314 üzenetére
Utolagosan javitva magam ettol a 20GB-os verziotol az FPS szamok nem javulnak, max akkor amikor mar a 10GB keves.
De teljesen mindegy ennek a generacionak mar.
A Ti most jott a meses 12GB-al, abbol eleve nem lesz 24GB mert arra ott van 3090-es.
Avagy megint az lesz a szitu vram szempontbol mint a 3060Ti vs 3060. -
Devid_81
félisten
Egyetlen kerdes maradt hatra, minek?!
Ennyire nem birnak magukkal a zoldek?
Mi a rossebnek 20GB verzio?!
Ennek a generacionak mar teljesen mindegy, inkabb azon gondolkodnanak hogyan lehetne a TDP ujra 250-275Watt a csucs kartyaknal, nem pedig kiadni minden FPS szamra egy-egy uj VGA-t a jelenlegibol... -
HSM
félisten
A másodlagos sugarak koherenciáját hogyan gondolnák megoldani?
Amúgy én első ránézésre naívan azt gondolnám, hogy a traversal shader mivel képes dinamikusan gyorsító struktúrák között váltani, így nem csak a ram igényen, de a metszéspontok megtalálását is gyorsítania kellene nagyobb távolságok esetén.
-
gV
őstag
válasz
GeryFlash #43308 üzenetére
azért van ahol kijön az Ampere felépítésének a lépés:
Mid-2021 GPU Rendering Performance: Arnold, Blender, KeyShot, LuxCoreRender, Octane, Radeon ProRender, Redshift & V-Ray – Techgage -
GeryFlash
veterán
Konkretan egy ilyen cikket irtam volna logoutra, mar eleg sok adatot osszeszedtem csak a teljesitmeny TFLOPS-ban adtam volna meg. Aztan eloallt Huang es azt mondta hogy naluk az 1TFLOPS az 2
Szoval kvazi beleszart a puncsostalba, es hasznavehetetlen lett az addig osszerakott adathalmazom (mivel az sem igaz hogy 1=1, mert annal valamivel tobb, de nem egzakt hogy mennyivel).
Mondjuk az en cikkem azt taglalta volna, hogy 2005-2021 kozott 1 evre levetitve mennyi az atlag perf gain es ez hogyan viszonyul az arhoz. Szoval gizdabb lett volna
-
GeryFlash
veterán
Te ugye most szop*tsz?
Fel eve hirdeted hogy az DXR 1.0 szar de majd jon 1.1 inline raytracing Mennyorszag na onnantol krva jo lesz nem lesz shader pocsekolas.
Es akkor most a 1.1 is zsakutca? Nem ertem miert lenne az, a konzolok ugy tudom azt tamogatni fogjak, innentol kezdve szerintem hot mind1 hogy lenne meg jobb megoldas mert minek, ki fogja lefejeszteni ha a konzolok ugy sem tamogatjak. Biztos vagyok benne hogy lesz raytracing vagy 1.0 vagy 1.1 es ez is olyan joslas reszedrol, mint amikor allitottad hogy a Fifa 15-tol kezdve PC-n egy butitott verziot kapunk mert a dVGA-proci overheadje tul nagy bezzeg a konzolokban APU van es a heterogene a jovo (azzal volt indokolva hogy a kozonseg szimulacio+AI meg fogja kovetelni). Aztan ez nem lett igy.,, mert nem kompatibilis a működési elve olyan potenciális jövőbeli hardveres fejlesztésekkel, mint a másodlagos sugarak koherenciájának biztosítása. "
Ez a masodlagos sugarak koherenciaja pontosan mi?
,,RT VRAM-igénye ne legyen 2-3 GB, ami ma is előfordul a távolra számolós RT-s játékokban, mint például a Godfall."
Miert ne legyen? Nyilvan 8GB-os VGA-knal majd vissza kell venni az RT minosegebol (gondolom lehet a kilott sugarak szamossagat a jatek beallitasok allitani), de amugy ha azt mondod hogy ehhez uj hardverek kellenek akkor amugy sem realis hogy a kovetkezo NV generacio ilyen rohejes VRAM mennyiseggel jojjenek, AMD oldalon meg a mostani 16GB mar igy is ,,tul sok" 4k-hoz. 8K meg a kovetkezo generacioban sem realis cel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ettől még működni fog az RT a mostani RT-s kártyákon, csak nem úgy ahogy most. De az igaz, hogy a DXR 1.0 és 1.1 egy zsákutca. A DXR 1.0 azért, mert túl sok dinamikus bekötést igényel, és emiatt lassú, míg a DXR 1.1 azért, mert nem kompatibilis a működési elve olyan potenciális jövőbeli hardveres fejlesztésekkel, mint a másodlagos sugarak koherenciájának biztosítása. A traversal shader egyébként egyik zsákutcára sem megoldás. Ez abban segít, hogy ha RT-t raknak a játékba, és nem csak marhára limitált távolságig lövik a sugarakat, akkor az RT VRAM-igénye ne legyen 2-3 GB, ami ma is előfordul a távolra számolós RT-s játékokban, mint például a Godfall. Ha azt átrakják traversal shaderre, akkor ez a VRAM-igény 0,5-1 GB közé csökken, ami azért nem mindegy. Ez most a legégetőbb probléma. De a DXR 1.0 és 1.1 problémáit ez sem kezeli, ahhoz egy harmadikféle irány kell. Na most a Microsoft dönthet úgy, hogy csinál egy új irányt, vagy megpróbálja erősen kombinálhatóra módosítani a DXR 1.0-t és 1.1-et. Utóbbi esetben nem kell új specifikáció, és úgy működhetne a dolog, hogy a másodlagos sugarakkal dolgozó lövéseket DXR 1.0-ban, míg a csak elsődlegessel dolgozókat DXR 1.1-ben alkalmaznák. Itt kihasználnák, hogy az elsődleges sugarak alapból koherensek.
Szerintem amúgy ez még évekig útkeresés lesz, de ettől tesztelni lehet.Érdemes amúgy az Intelnek megnézni ezt a konstrukcióját: [link] - nem megoldás mindenre, de a DXR legégetőbb bajait kezeli. Oldalt van egy videó, amiben az előadás megtekinthető, és nagyon jól érthetően elmagyarázzák. Erre lesz jó amúgy a traversal shader.
#43298 b. : Az EVGA-nak az a gondja, hogy az Intel már nem az elsődleges gaming választás a prociban. Ezt le kell reagálni, mert ha megnézed a DIY eladásokat a procinál, akkor azt gaming szinten a Zen 3 uralja le, nem a rakétató. Ez az EVGA-nak azért baj, mert kevesebb lesz az igény az inteles alaplapjaira, hiszen ha már eleve nem veszik meg a szükséges procit, akkor hova adnák el a legyártott termékeiket ugye...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nintendo Switch 2
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z370M i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB ZALMAN S2 TG Corsair S650W
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged