- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Solt-
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #36598 üzenetére
Azért ~90% körüli skálázodásnál már más lenne a helyzet , főleg ha ebből a VR is profitálna. Adott esetben 2db 2080Ti-t biztos nem vennék, de az 2 helyett a 2db 2080 már elgondolkodtató ilyen skálázódás mellett.
-
Kvg
senior tag
válasz
TESCO-Zsömle #36598 üzenetére
milyen gémer mán az akinek 500k AMD vga ákra vagy 900k 2080 Ti re.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Petykemano #36597 üzenetére
A baj csak az, hogy nincs mögötte érdek. Régen se volt sláger a CF/SLI, mert kb a csúcsig jobban jöttél ki nagyobb VGA-val, mint kettővel, ma meg már a két csúcs VGA több, mint fél millió. Nem túl nagy piac...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #36594 üzenetére
Ha megcélzod a WDDM 2 AFR-jét, akkor onnantól kezdve igazából nincs vele munka. Esetleg még annyi, hogy a meghajtóktól frame pacinget kérsz vagy sem, de ezt automatikusan tudja szabályozni az AMD és az NV, tehát nem kötelező választani.
-
Jacek
veterán
válasz
Petykemano #36590 üzenetére
Jaja mehetne még lejebb
Itt svédben most 168e az 56 és 199e a 64-es a 3 game-el Asus Strix.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #36591 üzenetére
Régen voltak buktatók. Ma már sokkal egyszerűbb ezekkel az új API-kkal. Egyszerűen megcélzod a WDDM 2 AFR-jét, amihez eleve kompatibilis leképezőt tervezel, ha több GPU-ban gondolkodsz, és onnantól kezdve a WDDM 2 garantálja a fenti gyorsulást. Nem kell igazán tenni érte a program oldalán.
A sugárkövetésnek nem külön lapka kell, hanem úgy 2 TB/s-os memória-sávszélesség.
-
Petykemano
veterán
Korábban volt szó arról, hogy Wang azt nyilakozta, hogy a multigpu compute célokra egész könnyen használható, de a grafikai célok tekintetében azért vannak buktatók.
Az lehetséges, hogy az AMD megfog majd két közepes lapkát, ráteszi egy interposerre és az egyik lapka slave-ként csak raytracinget számol?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Cathulhu #36586 üzenetére
A skálázódás az igazából a Microsoft érdeme. A Vulkan a WDDM 2-be épített szabványos AFR-t használja ennél a programnál. Lényegében hasonlóan skálázódik DX12-ben is. A DX11-es skálázódás azért nem ilyen jó, mert az API limitálja a működést, de a DX12 és a Vulkan explicit API, tehát azzal még az AFR is el tud érni majdnem 95%-os extra teljesítményt.
(#36587) Pinky Demon: Egy nagy lószart. A Sony saját technológiákkal rendelkezik, azokat az AMD nem tudja használni a Naviban. Halvány lila fingja sincs azoknak, akik ezt írják, hogy miképp működik ez az ipar. Itt egy olyan ember leírása, aki a Sony-nál dolgozott: [link]
-
Z10N
veterán
válasz
Cathulhu #36586 üzenetére
Helyes! Ezekszerint meg lehet csinalni es szepen is skalazodik. Az async meg bonusz.
Viszont ez tovabbra is gond: "Vulkan multi-GPU required homogeneous GPU hardware."
Korabban volt ugye, hogy akar nv+amd is dolgozhat egyutt. Ez igy "CF2" vagy "SLI2" csak.
Ui: Mi van akkor ha en: 380 (gcn3) + 470 (gcn4) akarok egyszerre hasznalni. Vagy ott van az APU-s gep a6-7600 (gcn2) + 260X (gcn2).
-
Cathulhu
addikt
válasz
szmörlock007 #36585 üzenetére
Annyi, hogy iparagi pletykak szerint a Navi a Sony megrendelesere keszul.
-
Cathulhu
addikt
AMD boasts of Vulkan multi-GPU support in Strange Brigade
Abu, jol feltetelezem, hogy ez a vegre teljesen Vulkan/DX12-re irt motor erdeme es varhato hasonlo mas modern jatekoknal is, vagy ez kifejezetten a Rebellion munkajanak a gyumolcse, es mas modern motornal meg nem garantalt a jo skalazodas?
-
Televan74
nagyúr
válasz
szmörlock007 #36583 üzenetére
Remélem a Navi indulását nem teszik át 2020 -ra.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #36580 üzenetére
Clickbait. Ha nem hazudsz attól még nem biztos hogy igazat mondasz.
Programozásban ha egy problémában ütköznek akkor azt részfeladatokra osztják és egyenként oldják meg. Van neve is de nem fárasztalak vele benneteket
Nézzük ezt itt alkalmazva.
"beleértve a kezdeti termékeket a második generációs "Zen 2" CPU maggal és az új "Navi" GPU-architektúrával. Már több 7 nm-es terméket készítettünk a TSMC-ben, köztük az első 7nm-es GPU-t, amelyet az idei év elején tervezünk, és az első 7nm-es szerverprocesszort"
-Az első GPUt és a Zen 2-t a TSMC-nél fogják gyártani ? Igen.
-AZ első 7 nmes GPU-t 2018ban adják ki? Bemutató biztos Paper launch biztos a többit meglátjuk.
-A Navit a TSMC-nél fogják gyártani? Minden bizonnyal igen hisz most mondta Patton hogy eladják az EUVs gépet és csak a 14-12 nm re koncentrálnak, akkor valaki másnak kell gyártania, (meg a ps5öt is) .
A Navi olcsó lesz mert ott tudja gyártatni ahol a PS5-öt csak a mikor a kérdés...
Attól még hogy a Vega 20 nem a Vega 10 lezsugorítása 1:1-ben (4 stack) nem lesz Navi. -
Televan74
nagyúr
-
Petykemano
veterán
AMD Fast-tracks 7nm "Navi" GPU to Late-2018 Alongside "Zen 2" CPU
Tartok tőle, hogy félreértették szegények a forrást (vagy direkt clickbait címet adtak)
-
#45185024
törölt tag
IEEE Spectrum: What are you going to do with the two EUV machines you installed?
Gary Patton: We’ll be working with ASML to figure out the best use of them. A likely or possible outcome is that we end up selling those tools.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #36574 üzenetére
Eleve a DXR eléggé különbözni fog a Pascalon és a Vegán. Előbbi nem kap drivert, míg utóbbi igen. Egyébként a Pascalon is volna lehetőség a pipeline egyes részeinek gyorsítására, tehát az NV erre is írhatna egy meghajtót, amivel gyorsabb lenne a DXR, de nem írnak hozzá, mert nem akarnak erőforrást ölni bele. Még a Maxwellben is vannak olyan képességek, amelyeket lehetne használni a DXR-hez. Talán még a Kepler SHFL is használható lenne, de ezzel igazából alig nyernének pár százalékot, tehát itt már nem sok értelme van pénzt ölni bele. Szóval alapvetően DXR alatt a Pascal leginkább a szoftverből lesz megölve, a hardver tudna többet is, ha csinálnának hozzá drivert.
-
Petykemano
veterán
Leegyszerűsítem.
Most az van, hogy látunk tflops értékeket. Azonos áron kínált portékánál azt látjuk, hogy az AMD tflops nagyobb.
Eközben az fps/tflops érték az nvidiának nagyobb.Nem igaz az, hogy a vega a raytracinen úgy el fog bicsaklani, mint mondjuk a pascal. De:
A jelen és jövő radeonjai raytracing és más újszerű felhasználáshoz igényelt nyers számítási kapacitások vonatkozásában a vegához nyilván ugyanúgy oda lehet majd írni impozáns számokat. Csak a végén ezek használatával is az fps/impozáns-szám hányadosa is az nvidiának lesz jobb.
Szerintem -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #36571 üzenetére
Mivel a DXR pont aszinkron fut a hardvereken, így nagyon jól be tudja fogni az idle ALU-kat. Szóval a nem használt TFLOPS-ok pont ekkor érnek a legtöbbet, elvégre majdnem 100%-ban befoghatók. Kivéve persze azt a szituációt, amikor a beállított hardverállapoton nem futhat compute shader, de a Volta, a Turing és az összes eddig megjelent GCN stateless compute, vagyis akármilyen hardverállapot mellett tud compute shadert futtatni. A kevésbé fejlett hardverekre ez már nem igaz, de általában a compute a fragment shaderhez használt hardverállapothoz van rendelve, tehát az esetek többségében ebből azért túl nagy gond nem lehet, de valóban, a GCN-t, a Voltát és a Turingot leszámítva gondolni kell arra is, hogy nem stateless a hardver.
Eleve ott érted félre az egészet, hogy nincs olyan, hogy erre meg arra megírom. Van a fallback layer. Arra lehet megírni. A Microsoft ezt azért alakította így, hogy a gyártók majd intézik a csodát a program alatti rétegben, ami a driver. Meg ugye azért több IHV felvetette, hogy ha most elkezdik program oldaláról kezelni ezeket a hardvereket, akkor lehet, hogy a most kiadott alkalmazások meg sem fognak mukkanni a következő generációs hardvereken. Szóval alapvetően a Microsoft nem viccből csinálja azt, hogy a DXR-ben a hardverhez a program oldaláról hozzá se lehet érni. És ez vonatkozik a GPUOpenre is, mivel a DXR nem kiterjeszthető megoldás. Bármit is csinál a gyártó, ami nem igazodik a fallback layerhez, azt az API alatti szinten kell megtennie, máshol ez tilos.
-
Yany
addikt
válasz
Jack@l #36567 üzenetére
Márpedig abban Abunak teljesen igaza van, hogy itt almát hasonlítasz körtével. Az itt látható ray/s mértékegység nagyon nem ugyanaz, mint amit a RTX-es demóban realtime látsz. Teljesen más paraméterekkel, algoritumssal és részletességgel történi realtime és render környezetben a raytrace. Gyanítom, hogy a számítás pontossága sem ugyanannyi bites.
-
Petykemano
veterán
Arra gondoltam, hogy ha látunk egy olyat, hogy vega 64 12.5tflops, 1080 9tflops, akkor ne abból vonjunk le következtetést, hogy 500(tops) > 3.5 (tflops), tehát a vega 64ben ki nem használt számítási kapacitás semmit se ér ha raytracingről van szó.
A többit meg majd hiszem, ha látom. Az sokkal reálisabb forgatókönyv, hogy a fejlesztők nvidiára megírják, az mvida a driverét megírja, az AMD meg a fejlesztőkre és az opengpura bízza, a fejlesztők meg rá se bagóznak. Néhány demóból majd látjuk, hogy a vega is tud raytracelni és bár nem jobb, mint a célhardver, de kielégítő, ha rendesen meg van írva. Ha...
-
#45185024
törölt tag
Én egy másik szálat indítanék el mégpedig hogy miért is nincs Gamer Vega 7nm
Az ATIC keresi a GlobalFoundries potenciális vevőit. Na de ki is az az ATIC és miért akarja eladni a hőn szeretett GloFo-nkat ?
Szeretnél többet megtudni az AMD és a GloFo történetéről? Kilikk a linkre:
The GlobalFoundries and AMD Story -
Jack@l
veterán
Az a baj hogy amivel érvelni próbálsz, az csak nyomokban tartalmaz igazságot.
Aztán néha benyögsz akkora hülyeséget amivel bizonygatod mennyire jó az amd aktuális agymenése, hogy inkább már sír egy hozzáértőbb ember, mint nevet.Itt a 80 gb-os modelled, 6 mb-ban:
https://www.cgtrader.com/3d-models/vehicle/motorcycle/harley-davidson-flhr-road-king-1994 -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Jack@l #36564 üzenetére
Dolgozz a filmiparban. Ott ez a probléma konkrétan fáj. Láthatod a videóban, hogy meddig tudsz jutni a HBCC nélkül. És akkor ültetheted oda az embereidet, hogy bontsák a tartalmat sok-sok apró szeletre, hogy beférjen. Vagy ha van pénz, akkor venni kell egy CPU-s rendszert, amit meg lehet támogatni több TB memóriával.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Jack@l #36562 üzenetére
Tudtommal nem 8 MB, de felőlem lehet annyi is, ha ettől megnyugszol, viszont itt az a lényeg, hogy semmi gond nincs a nagy állománnyal sem. Múltkor egy 250 milliárd háromszögből álló adatmennyiséget töltöttek be. [link] - A Vega óta ez mindegy, mert a memóriavezérlő automatikusan kezeli a nagy adatmennyiség problémáját.
-
Jack@l
veterán
Aha, meséld másnak hogy ez a motor 80gb-os
Jó lesz az 8mb-nak is.
https://youtu.be/_YwMYhZywhk?t=8 -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Jack@l #36560 üzenetére
Nem valószínű. 80 GB a modell. Közkincsé szoktak néha tenni dolgokat, de 80 GB-ot hülyeség lenne.
Csak egy sugár az nem egyenlő egy másik sugárral. Baromira nem mindegy ugyanis, hogy a gyorsítóstruktúra belefér-e az L1 cache-be, vagy esetleg talán az L2 cache-be, vagy csak a VRAM-ban. Aztán, ha ezen túljutottunk, akkor az sem mindegy, hogy a modell belefér-e a VRAM-ba.
-
Jack@l
veterán
De, pontosan tudod mennyit számol, ki van írva. Ugyanazzal a projectel, prorender beállítással megnézheti majd mindenki. (gondolom közkincsé is teszi a file-t az amd miután kijött az új drágaszág)
RTX-el 10 Grays-t emlegetnek, itt meg 8Mray/sec van.
UI: prorender elterjedése a piacon mondhatni statisztikai hibának is kevés, szóval túl sokat nem árul el a saját fejlesztésű benchmark
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt ugye maga a számítás mértéke is extrém módok eltér. Amíg DXR esetében a fejlesztők nem igazán mennek egy sugár per pixel fölé (leginkább eddig se), és ott sem viszik el a sugarakat túl messzire, azért professzionális környezetben azért nagyságrendekkel több sugárral is számolnak, mert jóval nagyobb realizmus kell a kép szempontjából. Meg úgy általában a modellek is teljesen mások. Profi szinten egy modell akkora, mint két mai játék összesen. Ezek a szemcsés zajok igazából a minőség növelésével megszüntethetők, de ha ezt növeled, akkor durván nő az erőforrásigény is (nem igazán a számítási teljesítmény a probléma, hanem a memória-sávszélesség), és itt van egy olyan pont, amikor inkább keresel egy minőség és sebesség szempontjából is ideális középutat. A legtöbb renderelő erre ad többféle beállítást, tehát az egész a konfigurálástól függ, és nem igazán a hardverhez van köze.
-
Yany
addikt
válasz
Jack@l #36556 üzenetére
A mozgatás közben látható szemcsés állapot az, amit az RTX kártyák is előállítanak, csak A Tensor magok faszán kisimítják. Azonban a BF V-ben is látható néhány tükröződésnél, hogy ott "zajos" maradt, valószínűleg technikai oka van, vagy csak még a pre-pre-béta állapot miatt nincs befutva mindenhol ez a fázis. Szóval a tempó nem hasonlítható össze 1:1-be, mert nem tudhatod, hogy pontosan mennyit kellene számolni ahhoz, hogy egy Tensor-hoz hasonló megoldás RTX-hez közeli minőséget eredményezzen. (vagyis, hogy mennyire maradhat még szemcsés a vége ahhoz, hogy kidolgozható legyen a sok hiányzó részlet realtime)
-
-
Jack@l
veterán
válasz
Raggie #36550 üzenetére
Ennyi magyarázat elég?
https://www.youtube.com/watch?v=_YwMYhZywhk
A következő gen se túl combos, legalábbis ránézésre ezt egy nagyobb pascal is hozta.... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #36554 üzenetére
Miből kellene? Alapvetően a shading és a BVH határozzák meg a sebességet. Előbbi FP32 számítás, míg utóbbi a memória-sávszélességet zabálja, de nagyon-nagyon dulván. A denoising esetében hasznos a TOPS, de arányaiban ez a shadingra fordított időnek nincs a 20%-a sem.
A 9,76 Gigarays/s azért jön ki neki a Vega 10-re, mert egyrészt ott nem háromszögek vannak, így nem lesz dulván limitáló a memória-sávszélesség, másrészt párhuzamosan futtatja az elsődleges és az AO sugarakat.
A DXR-ben eleve nem lehet hardverre programozni. Csak a Microsoft fallback layer célozható az 1.0-s specifikációval. A DXR 0.9-ben még a programkódból kellett a hardverre programozni, de ez az 1.0-s végleges verzióból eltűnik. Semmilyen célhardvert nem tudsz címezni a programkódból. Az aszinkron compute-ról pedig nem az alkalmazás dönt, hanem a DXR futtatási környezet. Ez dönti el, hogy a compute parancsot odaadja a drivernek, vagy betölti az OS grafikai parancslistájába. Nyilván aszerint dönt majd erről, hogy a driver tudja-e egyáltalán a parancsot kezelni, ha nem, akkor az OS tudni fogja, csak nem compute parancslistában. Rapid packed math a shaderekre vonatkozik. A DXR-hez semmi köze nincs.
-
Petykemano
veterán
válasz
Raggie #36552 üzenetére
Szerintem nem lenne baj, ha a raytracing esetén nem a tflops értékből indulnánk ki.
Abu azt
ígérteállítottasugallta, hogy a vega20-ból ki fog jönni 600tops. Ez persze nem kifejezetten a Raytracing mértékegysége, de arra itt van egy érték a Vega 64-ről.vö:
Persze nyilván a radeon hátránya mindig az, hogy ellentétben az nvidia kártyáival,
a radeonra senki nem fogja ezt programozni, csak az NV speciális architektúrájáraamelyek naturálisan, driverből tudnak mindent, ezekre specifikusan programozni kell: a szokásos senkinek nem kell async compute (ami azért kellene, mert míg az nvidiánál tud párhuzamosan számolni, addig a radeon esetén nem, és a buborékokat kell feltölteni.), és rapid packed math. Vagyis: Asyc Packed Math. -
válasz
Raggie #36552 üzenetére
En inkabb a szambeli kulonbsegnel nagyobb elonyre tippelek a Radeon javara, mert a pirosaknal - ugy tudom - rugalmasabb es kevesbe kod fuggo a compute teljesimeny. Plusz a compute es grafikus kodok egyuttes futasa is jobb volt regen a piros oldalon, de a 2000-es nVidia szeria mar lehet, hogy behozta ezt.
Szerintem majd keso osszel meglatjuk. Remelhetoleg az AMD is keszul valami szoftveres mokaval ez ugyben - ha nem csak valami kamu az a twitter uzenet, ami ezt sugallta. -
Raggie
őstag
Értem, ez már egy értelmesebb hozzászólás
.
Nos lehet, hogy nem lesz elég a compute teljesítmény a real time RT-re, de ha megnézzük a TFlops különbséget, ami az azonos FPS-hez kell, akkor azért ott tetemes "parlagon heverő" teljesítmény van.
Ha maradunk továbbra is a Vega64-1080 párosnál, akkor ott 4 TFlops számítási teljesítmény többlete van a Vega-nak. Ha ezt mondjuk nem is tudja jól kihasználni, mert nem ekkora a valós különbség, nem átlapolható ennyire, stb... akkor ha még csak a felét vesszük, 2 TFlops teljesítmény is igen combos azért ha csak a raytracing-re fordítható. Nyilván a teljes real-time RT-re nem elég, trükközni kell itt is, mint a Geforce-oknál, de azért szerintem használható volna.Persze mindez csak találgatás/feltételezés.
-
válasz
Raggie #36550 üzenetére
Szerintem ugy erti, hogy a Radeon-okban levo kihasznalatlan compute teljesitmeny nem lesz eleg a realtime RT-re meg akkor sem, ha alapvetoen jol fekudne (mondjuk 5 helyett 8 fps) a Radeonoknak a RT.
En viszont ugy gondolom, hogy mivel az nV eseten is trukkozessel muxik a RT (tudtommal), igy a Radeon/ok compute elonye akar lehet hasznalhato is, bar en is csak hasrautessel* tippelek, nincs semmilyen varazsgombom.
* - linux alatt Blenderben a regi 7870 karim, ha nem is tudott realtime RT-t, de hatarozottan furgebb volt (~10 helyett ~15 fps), mint a munkahelyi sokkal dragabb nV GeForce karik. Termeszetesen butitott scene eseten mindket esetben.
-
Raggie
őstag
válasz
namaste #36539 üzenetére
Ezt írtam én is, hogy remélem a raytracing számításokra pl ki lehetne használni ezeket a szunnyadó kapacitásokat.
Nyilván nem kell, csak hát amikor megnézi az egyszeri júzer a kártyák összehasonlítását mégis azt látja, hogy Vega64-nál 13TFlops, 1080-nál 9 TFlops és játékban mégis ugyanannyi efpées. -
csenor
senior tag
De lehet inkább egy RX 570 lesz, de ez watt szempontjából mindegy.
-
csenor
senior tag
Sziasztok.
Jelenleg egy RX 460-at használok amit le szeretnék cserélni egy RX 480-ra.
De sajnos a tápomon csak 6 pin-es csati van.
Ha veszek egy 6 pin 8 pin átalakítót akkor kapni fog a kártyám elég wattot? -
#45185024
törölt tag
válasz
szmörlock007 #36532 üzenetére
Jók ezek a kommentek
A Mi vs-ünk miért nem ilyen vicces ?
Amikor igazán lusta vagy akkor más emberek kommentjeivel is lehet válaszolni valakinek, most ezt fogom tenni
szmörlock007: ha el tudja adni 4000-ért akkor el akarja adni 1000-ért? Esetleg 1500-ért FEnek.
chapstickbomber:
"The much simpler explanation is that Vega 20 is 96 compute units with only a modest increase in average clockspeed. Double precision (and maybe int8 and int4 packed math) in the CUs would use up a bit of the space gained by the node shrink, but more CUs is the only way that AMD could really have made a node with over twice the density take up the rest of the 320+mm2 estimated from the package photos. Especially considering that the wider a GPU, the less of the proportion of the die area dedicated to I/O and other overhead, so a 50% increase doesn't mean 50% wider than a pure V64 shrink would be."Raggie: NV sem jó ray tracingre nem akarlak elszomorítani
megint a városi legendákat oszlassuk ez egy hibrid raytracing a valódi nagyon messze van még innen...
hishnash:
"real raytracing not the fake low bit depth stuff but the full-fat stuff you would use for films cant use the RT compute capacity of turning since the colour depth is so shit on that. The RT pipelines are just for high-speed low-quality small sample depth."Mennyire jó érzés hogy mások okosakat írnak
-
Raggie
őstag
válasz
szmörlock007 #36532 üzenetére
Azt se felejtsük el azért, hogy az AMD kártyáknak ugyan akkora gémer teljesítményhez magasabb TFlops kell, mint az nVidia kártyáknak. Legalábbis eddig következetesen így volt. Pl.:
Vega64 : 13 TFlops
GTX1080 : 9 TFlops
Játékokban mégis fej-fej mellett vannak.Tehát ha ezek az igen kedvező előrejelzések be is jönnek, akkor a "csak" 25%-al több TFlops hasonló arányok mellett, mint a Vega64/1080 még rosszabb eredményekhez is vezethet.
Kívánom, hogy ne így legyen!szerk:
Egy reményem van: hátha a RayTracing kicsit jobban ki tudja használni a Radeonokban régóta benne levő általános számításokhoz való eddig szinte feleslegesen szunnyadozó részegységeket. Ha ez bejön, akkor viszont eléggé jól odavágnának az nVidia kártyáknak, mert azoknak most pont a RT támogatás a nagy ütőkártyájuk. Ha ezt sokkal jobban tudnák a már több generációval ezelőtti Radeonok is, akkor az szép gyomros volna! -
#45997568
törölt tag
Sejtettem en hogy munkagep lesz ez is.
Akkor marad a Vega amig nem jon valami okossag nekunk is
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
#45997568 #36530 üzenetére
Üdv
Na most nem tudom, hogy ennek van-e valóság alapja vagy csak szokásos "wccftech pletyi" de ez majd kiderül. A hírben viszont az szerepel hogy a vega 20 ereje elég combos lesz, 20.9 teraflops. Utánaszámolva ez úgy jöhetne ki, hogy 64 cu helyett 96 cu van a motorháztető alatt, mondez 1700 mhz közelében ami elég velős lenne. Mondjuk ez megmagyarázná, hogy 486 miliméterről miért csak 335 körülire csökkent a lapka (legalábbis anandtech ennyit saccolt) annak ellenére hogy a tsmc 7nm-e több mint duplájára emeli a sűrűséget. Nyilván van benne 4 gmi link de az nem ehet ennyit. Így ez nem biztos, hogy hamvában holt feltételezés. A cikk másik lényegi része hogy még idén kijön radeon képében. Na mondjuk ez irányban vannak kétségeim de nem biztos hogy hülyeség. Mivel nvidia is elszállt az rtx áraival ez simán jöhetne mondjuk 1000 dolláros áron, szerintem ott már nem lenne veszteséges. A nyereséget meg majd a 8000-10000 dolláros MI gyorsítónak eladott példányok fogják hozni. Ha a 96 cu mellé érkezne 96 rop is még jó is lehetne.
-
#45997568
törölt tag
-
#45185024
törölt tag
válasz
Törzsúr #36526 üzenetére
"Az NV ray tracingra" biztos semmit
mivel AMD oldalon nem lehetne belerakni tensor magokat mert nem venné meg senki a kártyákat 450 ezerért ehhez "célközönség" kell.
ProRender az most is van nem NV találta fel a ray tracinget
Tükröződéseket lehet beletenni "emulálva" azt és hasonlót létrehozni töredék energia felhasználással. mint fentebb #36517 már bizonyára láttad
November végén dec elején jön az éves win frissítés és vele a nagy AMD driver ott várható/remélhető valami érdekes...mondjuk hogy Dice szerű -
Törzsúr
senior tag
Sziasztok! Jó estét!
Szerintetek (Abu!
az NV Ray Tracingre az AMD-nek milyen megoldása lesz? Vegákon bekapcsolható ez a funkció vagy jelenleg olyan mint a PhysX? Úgy tudom a PhysX-re is kitaláltak valamit annó ATI-ék.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Alapvetően valós idejű global illuminationhöz való ez a technika. Tehát ahhoz már egy csomó dolgot kiszámolsz eleve. A cube mapokat persze. Innen a reflection már csak egy olyan lépcső, ami csak betehetsz némi sebességvesztéssel, de a GI-hoz számolt dolgok zömét fel tudod használni. A GI nyilván jobban zabálja a sebességet, de ha ehhez még rákapcsolod a reflectiont, akkor onnan már csak kevés tempó veszik oda. A GI nélküli eredményhez képes valóban sokkal többet lassul, de úgy meg eleve nincs értelme alkalmazni. Ugyanez igaz a Star Citizenre is, csak egy már meglévő számítást egészít ki ahhoz, hogy olcsó reflectionhöz jussanak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#45185024 #36517 üzenetére
Cube Map Capture Points. Ennek egy régebbi verziója van még a Radeon HD 3800-hoz tervezett Ping-Pong demóban. [link]
A Cube Map nem csak úgy használható, hogy generálsz egy statikus alapot, hanem akár a teljes jelenet lementhető, így valós idejű Cube Mapok vannak mindig generálva. [link] - 3:19-nél látható is, ennek a hatása, a pingponglabdák visszatükrözik az adott jelenet teljes tartalmát. Ennek a megoldásnak az előnye, hogy a mai hardvereken nagyon olcsó, gyakorlatilag maximum 4-5%-nyi sebességcsökkenést okoz, miközben van teljes visszaverődés. A hátránya, hogy geometry shadert használ, tehát a memóriára vonatkozóan van egy nagyobb stream out terhelése. Bár ez leginkább tíz éve volt igazán baj, amikor csak 256 MB volt a VGA-kon.A Star Citizen is egy hasonló trükkre épít. Valós időben generálják a cube mapokat, így a visszatükröződés mindig valós idejű lesz, nem egy előre generált állapot. Bár ők nem az AMD megoldását használják, hanem írtak egy sajátot. Elég sok út vezet ugyanoda, nem kell feltétlenül elővenni a tíz éve kifejlesztett megoldásokat. A Star Citizen megoldása úgy tudom, hogy compute shadert használ, és az előző jelenetről dolgozik, így aszinkron compute-tal az egész mindössze 1-2%-os teljesítményvesztést okoz. Ez viszont lényegesen bonyolultabb, mint amit a Strange Brigade használ. Itt jön ki, hogy a Rebellion nem 100 millió dollárból fejleszt. Persze az Asura teljesítménye már alapból megengedi a némileg lassabb, de hasonló eredményhez vezető megoldást, tehát akkora gondot ez nem okoz.
(#36521) Petykemano: Azért tegyük hozzá, hogy az NVIDIA sosem jelentette ki, hogy az általuk mutatott effekteket nem lehet elérni sokkal olcsóbban, más formában persze.
-
Petykemano
veterán
unnóabutecsnolodzsi = unknown Abu technology
Én úgy értettem, hogy ez valamilyen AMD (Abu által imádott Istenség) által támogatott/kitalált nem RTX, vagyis nem RayTracing, vagyis nem Nvidia (=eretnekség) technológiával a Raytracinghez hasonló látványt el lehet érni kevesebb számítással.
-
Envo_
aktív tag
válasz
#45185024 #36517 üzenetére
"unnóabutecsnolodzsi"
ezeket a fonetikus írásokat nagyon rosszul csinálod :/ ez mi is lenne? unknowable technology? 10x olvastam el de kifürkészhetetlen, és láttam nagyon sokszor csinálod, de nem vicces ha nem lehet kitalálni intuitíven hogy mi is lenne mögötte a szó
-
#45185024
törölt tag
Ú haver nagyon jól néz ki látszik a pocsojában a plafon mi ez "ray tracing" ?
-Nem UATM, unnóabutecsnolodzsi mapping
-De biztos nagyon durva gép kell hozzá !
-Neem elfut a 95 ezres gépeden.
- Na de akkor a program nagyon drága biztos....
-Momentán pont ingyen adják az AMD kártyákhoz.
-De akkor mire költsem az 1300 dolláromat ?
-Költsd a családodra haveeer... -
Simid
senior tag
válasz
TESCO-Zsömle #36509 üzenetére
Fordítva? Szerintem én ugyan azt írtam mint te.
-
válasz
Petykemano #36513 üzenetére
Azt nem tudom megmondani, hogy a samsung ebben az ellenállásában sikeres volt-e.
Szerintem meg tudod mondani.
-
Petykemano
veterán
válasz
#45185024 #36512 üzenetére
Google vs Samsung &mindenki más
Évekkel ezelőtt, a mobil készülékek piacának felfutása során, mielőtt mindenkinek két okosteleon lett a kezében, a küzdelem lényege az volt a szoftver- és gyáróriások között, hogy kinek fog ez hosszú távon megélhetést biztosítani.
A Samsung tudta, hogy a felfutás során jó számokat produkál, egyre jobbakat, ám a piac telítődésével az az eladások csökkenni fognak, a tervezett elavulás és/vagy a szoftverek hardverigényének növekedésének következtében beáll valamilyen szintre (értsd: eleinte 1-2 évente csere, mert lassú, később 3-4 évente csere aksi miatt)
És a google pedig tudta, hogy amikor a piac telítődik készülékekkel, a play store forgalma akkor lesz a legmagasabb. A samsung, vagy más gyártók épp ezért próbálkoztak azzal, hogy készítsenek egy a google-től minél inkább független szoftveres ökoszisztémát, amelyben a samsung felhasználó a samsung szoftver store-ból vásárol és nem a google-től.Azt nem tudom megmondani, hogy a samsung ebben az ellenállásában sikeres volt-e.
De ugyanilyen küzdelmet látok ebben a streamelt gaming vonatkozásában.Nyilvánvaló, hogy 1-2-3 évente új videokártyák széles közönségnek való értékesítéséből meg lehet élni. (Ez persze már nem a mobil felfutási időszakkal analóg, hanem az érett piac) A fejlesztési költségeket készülékek millióira teríted. Jójó, a piac szűkül, egyre kevesebben vásárolnak, mert jönnek az IGP-k, stb és értelemszerűen ezért drágulnak a GPU-k. De valójában nem a datacenterbe drágán eladott PRO készülékek magas ára teszi gazdaságossá a fejlesztést, hanem a millióknak tömegtermelésben értékesített példányok.
Mindig a végtermékért lehet sokat elkérni, mindig a végterméken van a legnagyobb hozzáadott érték. (Ugyebár nem véletlen, hogy a konzolokon az AMD-nek nincs vastag profitja)
Ha most jön a streamelt gaming, vagyis már nem lesz szükséges erős és drága és csak kevesek által ekészíthető készüléket eladni a játékigények kielégítésére, hanem csak kvázi bárki által olcsón előállítható kliensre és erős hardverre (GPU) pedig volumen vonatkozásában csak töredékére lesz szükség, akkor az eléggé borítékolható a fenti példából kiindulva, hogy ebből az jöhet ki jól, aki a jövedelmező végterméket adja, aki innentől már nem a hardvergyártó, hanem a streaming szolgáltató.Az nvidia jól csinálja: a saját hardvereire építve kiépítette a saját streaming szolgáltatását. Ha ez a streaming gaming tényleg a jövő, és a végfelhasználóhoz értékesített GPU modell hamarosan megszűnik, akkor az nvidia még mindig nyerőben van, mert ugyan majd csak nagy és erős GPU-kat kell gyártania és kevesebbet, de a költségeket az általa kiszolgált végfelhasználókra még ugyanúgy terítheti.
Az AMD viszont egy kicsit saját magát lövi lábon, ha ezt a folyamatot úgy segíti elő a multi-useres hardvereivel, hogy közben nem építi ki azt a szolgáltatási infrastruktúrát, amellyel továbbra is közvetlenül elérheti a végfelhasználókat.
Szerintem nagyobb pénz (profit,marzs) van a Geforce Now + Shield kombóban, amihez az nvidia történetesen a saját hardvereit használja fel, mint abban az üzleti modellben, ami ez alapján az AMD-nél dereng: hogy kis volumenű, nagyteljesítményű multi-useres kártyákat ad el streamelt gaming szolgáltatóknak és olcsó vékonyklienshez való alkatrészeket (APU) a végfelhasználónak, pontosabban végfelhasználói készülékeket gyártóknak, vagy ezt is kínáló streamelt gaming szolgáltatónak.
-
#45185024
törölt tag
Hogy legyen ma is valami szaftos a kúltúrált tömegek szórakoztatására.
"A Sony keményen dolgozik az AMD-vel a következő generációs PlayStation 5-en, amelyet a Navi GPU architektúrájára épül , amire az AMD jelentős számú RTG mérnököt feladott (ááá ez nem történt meg ááá), de az Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot szerint a jövő nem hardveré. .. a jövőben sztrímen keresztül fogunk játszani."
Na most értetted meg a mindent... AMD miért nem adott ki semmit 2080ti ellen -
stratova
veterán
válasz
Televan74 #36500 üzenetére
De az egyik a tiéd
Szerintem itt egy jó régi szerver roadmapen szereplő Navi 10, 10x2 és 11-es jelölésről lehet szó (bár ez még mindig csak 2 Navi) felettük még jövőre is csak Vega 20 szerepelt az útitervben. Mondjuk maga a dia eléggé amatőr módon szerkesztett (és meglepne ha jövőre már váltanák a tán összel megjelenő lis Vegát). -
Kristof93
senior tag
A TSMC bleeding edge kapacitasa 10x (?) nagyobb mint a Global Foundries-e. Meg sem fog erzodni az Apple meg Qualcomm mellett az AMD. Aztan majd lesz Samsung is.
-
TESCO-Zsömle
titán
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
#45185024 #36504 üzenetére
Sehogy. A középkat marad középkat, a felhasználók csúsznak lejjebb egy szinttel. A High-End PC-gaming elmegy a luxus irányába, a mainstream játékok meg elfutnak a régi/olcsóbb vasakon is. Aki meg kompetitív tolja, annak amúgy sem a grafika a lényeg, hanem a sebesség és az érzékenység.
-
Simid
senior tag
válasz
#45185024 #36504 üzenetére
"Nagyon azt mondják hogy most AMD veszélyes vizeken van a TSMC győzelemre meg ha nem szolgálja ki a buktába is vezetheti..."
Ezt, hogy kell érteni? Abban azért egyetérthetünk, hogy a GloFo nagyrészt magának köszönheti a kialakult helyzetet. Az AMD lehet, hogy rásegített erre, de szerintem inkább csak alkalmazkodott. Az biztos, hogy nem ők döntöttek arról, hogy akkor GloFot kiütik.
Így viszont az AMD nem veszélyes vizeken van, hanem szerencsés módon az egyetlen járható útra lépett, a másik lehetőség a totál katasztrófa lett volna. Gondolj bele mi lett volna ha a GloFora építik a termékskálájuk jelentős részét vagy milyen pénzkidobás lett volna ha akár csak több chipet is duplán terveznek a két cégnél.
Szóval lehet végül belebukik az AMD, de az biztos nem azért lesz mert a TSMC mellett döntöttek. -
#45185024
törölt tag
Tanuljunk új szavakat mert attól okosabbnak tűnünk rovatunk következik.
ROCm : Radeon Open Ecosystem -
#45997568
törölt tag
válasz
Petykemano #36503 üzenetére
Es en
Meg a hullo baratom
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #36503 üzenetére
Jajj mindig ez a személyi kultuszépítés ... én Palvin Barbinak adnám
Inkább arról beszélgessünk hogy lesz középkategória ilyen memóriaárak mellett..
Vagy az megszűnik 12 és 7 nm-en ?
PS5 akkor is lesz 140ért ha 180-ra jön ki a hardvware de ezt hogy oldja meg a közép kat ? include 2060 2050ti
Egy elhúzódó 7 nm segíti a mostani 12nm-es NV gen rendes kifutását.Vajon tudták ???
Nagyon azt mondják hogy most AMD veszélyes vizeken van a TSMC győzelemre meg ha nem szolgálja ki a buktába is vezetheti... -
Petykemano
veterán
válasz
Televan74 #36500 üzenetére
Nem tudom, Abu fogalmazott úgy:
"Az AMD a 7 nm-es gyártókapacitás zömét a TSMC-től rendelte be. Ez a fejlesztések szintjén jövőre három lapkát jelent, egy Zen2-es CPU-t, egy Vega 20-at és három Navit."Persze, tudok számolni, 1+1+3 =/= 3
De abból, amit Abu mond mindig le kell vonni kettőt. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- E-roller topik
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- ZIDOO médialejátszók
- Path of Exile (ARPG)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Renault, Dacia topik
- Vicces képek
- Bluetooth hangszórók
- További aktív témák...
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- Beszámítás! Oculus Rift virtuális valóság szemüveg garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2080 8GB Fractal Design Define R5 FSP 750W
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- 12.000 ft tól elvihető ELITRO Bankmentes , kamatmentes vásárlás .Cooler Master GM2711S Monitor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged