- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Czo
addikt
A VIA SATA temahoz annyit tudok hozzatenni, hogy volt tobb VIA SATA kartyam, most mar csak egy 6421 van meg. Itt rengeteg hiba volt. Volt 2 kartya, az egyik nem latta az adott HDD-t, a masik kifagyott. Megcserelve a BIOS-t, az, amelyik nem latta mukodni kezdett, az, amelyik kifagyott, az tovabbra is kifagyott. Szoval, kartya es kartya kozott is oriasi szakadekok vannak, gondolom nem minden ugy volt osszerakva/osszekotve, ami eppen kellett volna (szemre, egyebkent, egyformak voltak kb...). A firmwarek is katasztrofak voltak, de mindig van valaki, akiben felmegy annyira a pumpa, hogy ezzel foglalkozzon (google translates link). Amikor 2007-2008 korul, elkezdtem mindenbe SSD-t venni, nyilvan belefutottam tobb ilyen szivasba, de kb 2008 nyaranak a vegere ez a figura megfixalta a BIOS-t annyira, hogy a 48 bites LBA mar jol mukodott. A legutolso BIOS-aval, ha fizikailag rendben van a kartya, akkor egy 1 teras 850 Pro sem kottyan meg a kartyanak.
Kulon orom, hogy nincs minden kartyan eeprom, nem minden kartyan irhato ez az eeprom, igy az is elofordulhat, hogy az a legegyszerubb megoldas, ha az ember valahogy leszedi az eepromot (pl. elvagja a tap labat, mert ugye foglalat se mindig van
) es beleteszi a VIA BIOS kodot az alaplapi EEPROM-ba, mert az ebben az idoben, az alaplapokra kerulo 256 kbyteos flashek nagyresze ures volt.
-
sidi
aktív tag
Sziasztok!
XT IDE vezérlőhöz keresek alkatrészeket, amiből már csak az AT28C64B EEPROM hiányzik hazánkban, illetve Lomex-ben van nagyon drágán (5k), így nézek máshol más típust is.
Kérdezném tudja-e valaki mi a különbség a 28C64 sima és A, B, C végűek között?
Nekem sajnos nem egyértelmű az adatlapokból. -
Pikari
veterán
válasz
#94257664 #95886 üzenetére
Ki kell kapcsolni a lapozófájlt, és akkor nem lesz, ami kinyírja.
Az a pár mega írás ami egy win98as gépen bekövetkezni, az nem fog kivégezni egy modern ssd-t, hiszen ezek több száz terabyte írásra vannak hitelesítve.
Persze ettől még megdögölhet, csak nem az lesz az oka, hogy windows98 alól használtad. Van elég sok szar régi samsung, meg a korai tlc ami kb attól megdöglök, ha ránézel.
-
Pikari
veterán
válasz
DarthSun #95887 üzenetére
Ez attól függ, hogy milyen sata vezérlő van rajta. A régieknél még nem a chipsetben van a sata vezérlő, hanem az alaplapra van rátéve. Hasonló nevű alaplapok esetén is lehet probléma.
Van, ahol a mérettel van a probléma, de van, ahol a sata2-es cuccoktól kifagy a bios. Van, ahol maga a vezérlő firmwareje a bugos, van, ahol bios update segít, van, ahol windowsban már látja a nagy kapacitású meghajtót, de bootolni nem lehet róla, és ezeknek számos kombinációja létezik.
Például:
Apparently VIA chipsets VT8237, VT8237R, VT6420 and VT6421L are incompatible with SATA II (3 Gb/s, SATA-300) hard drives. If connected a SATA II drive won't be detected. From what I read the problem appears to be related to the SATA speed auto negotiation. Most hard drive manufacturers are now shipping SATA II drives.
Az SSD-ken általában nincs jumper, hogy sata1-be tedd. Illetve size limit jumper se szokott rajtuk lenni, amivel 120 gigássá jumperelheted.
Ennyit tudok erről a témáról.
-
válasz
FoxiestFox #95891 üzenetére
XP alá állítólag jó az ApacerSSDOptimizer980910.
-
envagyok
veterán
válasz
#94257664 #95886 üzenetére
Nem tudom nálam az alig használt p4-es xp-s gépemben pikkpakk lement 100%-ról 93-ra a kondíció.
De a mostani pár ezer forintos ssd áraknál ez annyira nem izgalmas.A hdd hangokról:
Vannak kimondottan csendes hdd-k, például Quantumok.
Meg se hallod őket.
Raidben használva meg a sebességgel se lesz gond. -
válasz
#94257664 #95886 üzenetére
Nekem egy 860 Evo van az XP-s játszós laptopban, sajnos ennek nincs XP szoftvere.
Igaz, ez egy heti néhány alkalommal használt gép, amiben az SSD nem lát valami sok írást például, egyszer rá lettek telepítve a játékok, és helló.
Az mondjuk érdekes, hogy már 98-on is megoldott a TRIM, XP-n mégsem
-
válasz
#94257664 #95886 üzenetére
+1
Bár én csak viszonylag nemrég kezdtem használni 98/XP alá SSD- t, de sztem TRIM nélkül is sokáig mennek.
Meg ahogy írod 98 alá van, XP- hez meg linkeltek valami progit, de még ki sem próbáltam. 128/256 SSD meg már elég olcsó, most kell venni, ha valaki 8 év múlva is használni akarja, mert akkor már valószínűleg nem lesz ilyen kis kapacitású. -
válasz
Pikari #95884 üzenetére
939 vagy AM2 Via AGP lap ?, az látja az 500GB SATA HDD- t is, mindkettőn próbáltam. SSD- t nemtom, mert az A8V az említett szerencsétlen zárlat miatt RIP, még mielőtt megérkeztek a 128/256 próba SSD- im. 4in1 4.5x vagy nagyobb, aztán nincs gond, Win98 és XP alatt is ok.
-
#94257664
törölt tag
válasz
FoxiestFox #95885 üzenetére
Van egesz komoly wear leveling a mostaniakban, a "hamarabb kinyirja" az 10 ev helyett 8-at jelent (szemlelteto, tulzo pelda, tobbet birnak nyilvan). 98 ala meg van TRIM is, es ha az SSD-nek van xp szoftvere akkor semmi baja nem lesz. Aligment ed wear leveling kb. 99%-os vedelem.
Evek ota csak ssd-t hasznalok retro gepen mert sokkal gyorsabbak es utalom a regi vinyok hangjat. -
-
Pikari
veterán
válasz
Jakuskacsa #95882 üzenetére
nekem is ilyesmi lcpower van az athlon64 x2-höz. ha via chipsetes az alaplap, akkor előfordulhat, hogy csak 120 gb-ig fogja látni a merevlemezeket (ssdket).
-
envagyok
veterán
válasz
Jakuskacsa #95882 üzenetére
Új tápok nagy részén is levehető a +4 csati, de ha van hely bele is dughatod.
SSD menni fog, de az xp hamarabb kinyírja, mint az újabb rendszerek. -
Jakuskacsa
senior tag
válasz
envagyok #95881 üzenetére
Sziasztok! Pár napja sikerült szereznem egy amd x2 64 5600 at asus lappal és egy 2600pro agp - vel. Viszont a táp az egy codegon a gépben. Ugye itt még több ide cucc + csak 20 pines a csati is a laphoz. Kérdés: létezik olyan táp ami új/újszerű és használható ehhez a konfighoz? Retro játékokra használnám win xp vel. Vag, használjak régebbit? Itt merül fel az a kérdés, hogy a lapon van sata csati, de felismerne egy modern ssd-t? Köszi a segítséget
-
válasz
envagyok #95875 üzenetére
Image gyűjtemény, az miért kell ? A BatchManageTool mindent tud ami a Gotek- hez kell. Felpakolja penre az üres floppy imageket, bootolhatót, simát, ezekbe copy-paste, vagy egérrel ráhúzod a szükséges fileokat. Kész külső imaget is klónoz bármelyikre.
Én ezt használom, nagyon kényelmes, modern gépen rövid idő alatt lehet sok floppyt pakolni a penre vinyóról vagy SSD- ről. Persze ha fizikai floppyról másol az ember, akkor továbbra is fennáll a probléma, vagy sikerül, vagy nem, nálam a régi lemezek nagyobb része már olvashatatlan. -
-
envagyok
veterán
Azért ez a Gotek/Flashfloppy sem tökéletes.
A Soundblaster 2.0 driver lemezeket skippeli, majd nemsokára kiderül, hogy azért-e, mert kevesebb mint 720k az image file.
Pedig a winimage szépen látta, floppyra írta őket.Van valakinek esetleg image gyűjteménye például aida, hwinfo, hdd tesztelő, stb progikról?
-
Win98 mem-limit : 500MB felett van. Me : nemtom, nem kedvelem, nem használom. Állítólag a 98 is megy 768- al, de nekem 512 felett mindíg rosált.
Korlátozás : amit leírtál hatástalan, meg sok más is amit látni a neten, próbáltam mindet. Ugyanúgy megfekszik. Egyedül a Loew driver jó(kincs), ez hatásos 32GB- al ellátott gépen is. Visszaolvastál ?, a fentebbi Win98 képmentésem R3800X+32GB RAMal futott, jelenleg is az van a próbapadon. 3.5GB- ot mountol belőle a Loew meghajtó. Még van valami német dll, azt nem próbáltam, Loew mester szakértelmében bízom, hibátlan is. Gondolom Te nem tudtál róla, itt már jó régóta megállapítottuk ezt.
Oprendszer+game : persze mindegyiknek van előnye-hátránya, én elfogult vagyok a Win98SE- re, kiváló, a DOS- a is príma, az pedig hogy jórészt 32 bites ablakkezelőt építettek rá, egyszerűen szenzációs, tegnap pedig kiderült hogy Zen2- őmön is fut. Ezeket hangoztatom, itt mindenki tudja, csak Te később kapcsolódtál be.
Gyakorlati haszon : pld a RyZen+W98 mutatvány nem amiatt megy, csak azért hogy felmegy-e rá, lefut-e a retro teszt, ez csak olyan feeling. 775 esetében már más, ott a hang is megy DOS/Win alatt is, az jól használható, egy nagyon gyors retrózó gépnek.
-
terratech
csendes tag
A monitor Nec Multisync EA244wmi.
Vga bemenettel van összekötve.
https://www.sharpnecdisplays.eu/p/datasheet/en/datasheet/rp/ea244wmi.xhtml
-
terratech
csendes tag
Sziasztok.
Elfogott a retro láz, így gyorsan be is szereztem egy régi AMD-s masinát. Az alaplap típusa Abit KV7. Azonban úgy néz ki, hogy a "modernebb" monitorom nem lesz megfelelő. Bekapcsolás után a túl magas frekvencia szöveg jelenik meg és nincs kép. Hülye kérdés, de milyen monitort vegyek hozzá ami megfelelő vagy mit lehet tenni?
Ha nem a jó topikba írtam akkor kérlek irányítsatok már át.
Köszi előre is!
-
Gona.
csendes tag
válasz
DarthSun #95861 üzenetére
A Win98-nak (és a ME-nek) egy ismert Achilles sarka a memória limit. 1GB felett instabilitást tapasztalunk, így érdemes bekorlátozni 1GB-re
[386Enh]
MaxPhysPage=40000
[vcache]
MaxFileCache=65535Ezt én magam is próbáltam. Másnál látom, hogy még kicentizte (de én magam nem próbáltam):
[386Enh]
MaxPhysPage=48000
MinSPs=16
ConservativeSwapfileUsage=1
DMABufferSize=64
[vcache]
MaxFileCache=65535
ChunkSize=1024A CPU sebesség vs. retro OS témában, a gyakorlatban nem az OS szokott lenni a limit, hanem hogy mit akarunk csinálni az adott OS-en.
Az Win98-on fejlesztett Imperium Galactika II például, ha bolygófelszínen csatázunk, már egy P4-en is "runtime error"-okat dobál fel, mert túl gyors neki. Ugyanakkor el tudom képzelni, hogy létezik olyan játék, ami nem megy WinXP-n (szóval Win98/Me kellene neki), és ha maximális felbontás/részletesség stb. játsszuk a játékot, akkor kevesek neki a korabeli tipikus CPU-k.
DOS esetén konkrét példákat is tudok írni. Egyrészt mindenféle runtime error létezik, az egyik korai King's Quest 4 verzió például összeszakad minden 286-osnál gyorsabb procin, ha a vízeséshez ér az ember. A Pascal runtime error sok játékot érint, itt ezek még alatta vannak: összes Cyrix; Intel 233 MMX; K6-2 és III 500MHz-ig; VIA C3 650 MHz (ha jól emlékszem, de ez nagyjából azonos teljesítménye mint egy Intel 233 MMX).
Ugyanakkor vannak olyan DOS-os játékok, amelyeket úgy dobtak ki, hogy a maximális felbontáshoz majd hozzáerősödik a hardware, csakhogy aztán más irányba ment a technológia. Ilyen például a Duke Nukem 3D. Az én Duke Nukem 3D gépem egy P4 3.06GHz masina (ez a legerősebb gépem, amiben még van ISA az SB-nek és a Roland-nak), és ezen már nem szaggat az 1600x1200, de csak ha a VirgeGX videokártyát használom, mert más videokártyával szaggat. Nem skáláztam még ki a CPU-kat, hogy esetleg VirgeGX-el megy-e lassabb masinán, egyszer lehet megteszem, de nem valószínű, hogy egy 1GHz-nél lassabb PIII/Athlon elég lenne neki.
Szóval erősen függ, hogy mihez is építi az ember a gépet, és csak ha a lehetséges leggyorsabb a cél, annak is lehet gyakorlati haszna is.
Olyan gép nem lesz Win98-nál sem, hogy minden optimálisan megy rajta. Valamihez túl gyors lesz, valamihez túl lassú. Csak a sebességérzékeny játékok aránya kisebb valószínűleg Win98 esetén, mint a DOS-os játékoknál volt. -
KROK640
nagyúr
válasz
DarthSun #95863 üzenetére
Biztosra veszem, hogy a Win9X-ek akár 10GHZ-es gépen is jól mennének, pont amiatt amit írtam.
DOS az más, ott nagyon függenek az órajeltől. Abban benne is van, hogy akkoriban jóval lassabb fejlődést prognosztizáltak, mint ami a '90-es évek végén és a 2000-es évek legelején ment. -
válasz
KROK640 #95862 üzenetére
Nekem sem, emiatt(is) próbáltam ki, P4, C2D, RyZen gépekkel is. DOS alatt persze más, ott nyivánvaló az ismert problémák miatt. Borland fordító runtime error(a javítás sem oldja meg minden prg esetén), aztán a sebessémérő rutin hiánya, túl gyors végrehajtás, divide by zero, stb, ennek ellenére jópár cím van ami overkill gépen is jól fut.
-
válasz
#94257664 #95860 üzenetére
Dehogyis, semmi negatív nem volt a hozzászólásodban.
Tuti a RAM volt a legnagyobb akadály, 32GB- nál 100% hogy kiírná rebootkor hogy elfogyott a memória.
ESDI- t lecseréli, de be van betonozva oda név szerint. Valahogy Loew láncolta az AHCI- vel, nekem most SATA van, persze a B450- en is ki lehet lőni IDE módba, de nem váltottam át. Lemérem, lehet még ma, ha nem jön közbe semmi hogy mennyit megy a kis SSD. A használat villámgyors. A P45- el is jól hasít 98 alatt.
Igen, ha bárki rámondaná hogy mi ezen a különleges, természetesen válaszolnék hogy próbálja ki, lehet hogy meghökenne.
-
#94257664
törölt tag
válasz
DarthSun #95855 üzenetére
Félre ne értsd, komoly teljesítmény meg idegek kellenek ehhez, elismerésem, technikai akadály viszont idáig a RAM és a mocsok lassú natív ESDI_506 driver volt, egyébként nekem chipset meg hasonló fájások se voltak, igaz hogy nekem csak Zen-alapú Athlon 300u volt erre.
-
válasz
Bile Demon #95853 üzenetére
Kössz !
Procilimit a 3DM01- ben mindenhol, még a kis 7900- re is. Ide is kéne a 6GHz.
chipset/PCIe supportot : szinte sehogy, magától hardveresen karcol ennyit. AHCI felmegy, avval nincs gond. Persze még finomítgatom, hátha sikerül valamit javítani rajta.(#95854) nakos1212 : nálam 3x6- ot pakol be, tehát 3 root vezérlő+3x6 port, de tényleg nem okoz gondot.
A projekt nem jöhetett volna létre, ha Te nem gyűjtöd össze a mester immár ingyenes drivereit, valszeg a mái napig nem is tudnék róluk
Rakható volt idáig is Zen-re a történet : kéne találni valahol szabályos képmentést, nekem még nem sikerült, ettől még persze létezhet.
Lényegében itt már inkább a részvétel a lényegesebb, a max pont csak feeling-epenis -
#94257664
törölt tag
válasz
DarthSun #95848 üzenetére
A driver csinál 6 SATA channelt, nem detektálja hogy valójában mennyid van, teljesen ártalmatlan viszont a maradék.
Rakható volt idáig is Zen-re a történet, viszont az egészen borsos árú Loew driver nélkül használhatatlan lassú volt a natív IDE.
Én sajnos nem fogom megdönteni, max prociban, mert csak egy Voodoo 5 és egy Matrox-om amradt már ami win98 kompatibilis. -
-
válasz
DarthSun #95851 üzenetére
Pihenésképpen keresgéltem.
Nem látok sehol a neten RyZen- en Win98- at natívban, ha valaki talál kérem jelezze. Hibajelentések, virtuális gép, kísérletek, stb. Egy R2700X- el YT link van, de az nem eléhető, privát videot ír ki.
Esetleg ha nincs akkor csak én oldottam meg eddig, tehát evvel is fényezhetem magam
Ja és a szokásos : Win98 a király -
válasz
Bile Demon #95620 üzenetére
-
válasz
DarthSun #95846 üzenetére
Lesz ebből valami. 92.64 felment. FullHD- ben kép ok.
A Loew AHCI zavart meg. 3x pakolta fel 6 porttal, kivettem 2- őt, nem kellett volna. Megzavarta az SSD- t. Asszem a 2 alaplapi NVME miatt, nem kell kivenni, mert nembiztos hogy a SATA marad benn, anélkül íráshiba lehet. Pár cuccot vissza kell tenni. Természetesen mentés volt előtte, image és file szinten is.
Eddig úgy néz ki hogy a tippelt papírforma, tehát jóval nehezebb feltenni, mint a P45- re, viszont az alap hamarabb felment mint gondoltam. Finomítgatás kell, ami lehet hamar sikeres, lehet hogy 1-2 hónap, vagy sikertelen. -
válasz
Bile Demon #95845 üzenetére
Nem teljesen, kis elcsúszások. a középrégi kártyákhoz van moddolt VESA driver, kérdés hogy a 1650- el jó-e. Lehet beillesztem, de jelentősége nemsok, lényeg hogy felment a 98, valamint hogy a 7900- ast be lehet-e setupolni, kiderül...
-
-
-
arn
félisten
Eleve nagyobb felbontasnal meg mozgasnal kb semmi jelentosege nincs, csak pixelbuzulasnal.
-
válasz
Bile Demon #95822 üzenetére
Szerintem az AF (és mipmap ha már itt tartunk
) mindig sokkal fontosabb volt az összkép szempontjából, mint az AA.
Nagyon kevés olyan use case-t tudnék, ahol a recés szélek tényleg hazavágják a látványt... ellenben szinte minden játéknál, ha az AF-t kikapcsolod, mosott kaki lesz a textúrákból, az már sokkal zavaróbb.
Lehet az AA-t csak azért nyomták annyira, hogy mindig vegyünk új gpu-t, mert ahhoz hogy mondjuk egy összetettebb játékot max élsimítással tudjunk játszani, gyakran várni kellett még 1-2 évet -
-
válasz
DarthSun #95833 üzenetére
Ezek nagy részét önerővel oldom meg, mert nem győzni pénzzel a mestereket akik ráadásul igénytelen munkát végeznek. Szerencsére felénk működik a kaláka, csak a gépépszmérnökökkel kell vigyázni, mert még a villamossághoz is jobban akarnak érteni... Na meg képesek 6m-en 2 mm eltérésért betoncsiszolót adni az ember kezébe miközben a szerkezetben nagyobb a deviencia. Persze ez nem baj, csak kicsit (?) M-M-M-MONSTER KILL!
-
válasz
frescho #95830 üzenetére
Ház körül mindíg akad tennivaló. Kert kisebb van, csak gazt termelek rajta
, de időnként rendbe kell tenni, engem nem zavarna, de megbüntetnek, főleg ha amerikai páfrány is van rajta. Felújításokba is beleugrottam. Villany - főkábel kontakt+tüzijáték a ducon, kétszer is javíttattam, másodszor mondta az EON hogy főkábel csere kéne, akkor már külső mérőhelyek a falon, új lakáselosztó, kábelcsere a bojlerhez, meg a mosógéphez is külön szál közvetlenül a főágról, hogy legalább a nagyobb fogyasztók új kábelen legyenek. Utána jött az északi fal, új vakolat 10 centis hőszigeteléssel. A két akció 1 millámba került, bár a hozzáértők azt mondják olcsón megúsztam, jó brigádokat fogtam ki.
Agytorna : az EE2 gépen gondolkodtam kicsit, vagy 1 évet
. Most azon studérozok hogy fel kéne pakolni a Win98- at a Zen2- re. Nyilván a részvétel a fontosabb, de hát Bile Demon eredménye után már csak második vagyok. Vagy sikerül, vagy nem, de közben jelentős agymunka is előfordulhat tippem szerint.
-
-
válasz
Pikari #95829 üzenetére
Kell mind a ketto. A fizikai es a szellemi is. Az elso fizikai mozgast igenyel, legyen az futas, bringa, kajak eedzoterem... A masodiknal az agyat fogjuk munkara. Visszaemlekezni, leirasokat olvasni, config problemat megoldani ugy, hogy elvezi is az ember. Nekem a retro gepek karbantartasa a heti agysport. Amit fiatalkent megtanultam, tanitottak uj szintre lep es sokszor az eletben is fel lehet hasznalni.
Amugy ajanlom mindenkinek a kertet. Mindig akad napi 1 ora tennivalo. Ha mas nem, akkor a standard karbantartas, pl. funyiras, gazolas, sajna mostanaban vihar utani elharitas is akadt. Az agyat is lehet mozgatni egy ontozorendszer kiepitessel, hogy az ontozesnek csufolt esti szunyogetetes megussza az ember
-
-
Pikari
veterán
válasz
Fred23 #95826 üzenetére
Én szerencsére huszonévesen rájöttem, hogy az életemben van egy RPG karakter, aminek a statjait nem hanyagolhatom el: én magam. Úgyhogy perpill heti 10 órát sportolok.
Persze ha az ember sportolni kezd, az első egy-két év brutális. A tuti tipp az, hogy apránként kell elkezdeni, ha valamiből csak 1-2 db megy, vagy csak pár másodperc, akkor annyit kell belőle csinálni, nem szabad erőltetni. Következő héten lehet hozzá adni 1 db-ot, vagy 1 másodpercet, aztán szép apránként összeáll az, amit az ember elképzelt.
-
Valóban. De a test minősége nagyon kihat az elmére is, illetve ha a test nem alkalmas már egy halom dologra, az se szép történet onnantól. Ezért se csak diétázok és fogyok, hanem edzek is. Nem ez a topik, de szeretnék még egyszer kockás hasat is, azaz a testzsírszázalékom levinni úgy 14-15%-ra. Alkalmas akarok lenni még olyan élmények átélésére, amikhez nagyon nem árt egy fitt test.
-
"Engem már akkor is zavart ha kicsit is 20 alá esik a FPS"
Engem is, ami azt illeti, sőt: már 25 alatt is szinte fájt. De mégis gyakran kísérleteztem az 1024x768-as felbontással, néztem a FRAPS-ot, és próbáltam valahogy elérni ezen a magasabb felbontáson a megfelelő sebességet, többnyire kevés sikerrel. Kedveltem az AF-et, de általában lemondtam még róla is. Meg bármi élsimítás?: ugyan.800x600-ban játszottam általában majd' minden szépítőt kikapcsolva, viszont 32 biten, mert a leggyakrabban tolt játékaimon ez tényleg sokat ért számomra. Talán 2-3 cím volt, ahol megérte 16 bitre váltanom, és nem zavart a képminőség.
DarthSun: Az már jó súly a magasságodhoz, tán nem vagy veszélyben.
arn: Deus Ex (2000)-nél a 16 bit tragikusan csúnya képet ad, én meg azt játszottam tán a legtöbbet. Ez így kihatott más játékokra is, ahol kibírtam volna éppen 16-on is, csak már nem akartam, mert elvette a kedvem a korábban tapasztalt látványvilág.
jokeph: 171/110-ről indultam, kábé el tudom képzelni így a formád.
Ezen már büszke 100 kilós vagyok, már leadtam 10-et. Akár 5-10 évet is nyerhetek a fogyásommal, és mivel szeretek élni, nekem ez sokat jelent. Perpill a terv az, hogy meglegyen minimum a 80 leélt év. Nem irreális elképzelés talán. 75 kilóra szeretnék lemenni, és azt tartani aztán életem végéig.
-
Pikari
veterán
válasz
Bile Demon #95822 üzenetére
Az af nem élesíti a textúrákat, hanem a mipmap szintek között végzett interpoláció minőségét javítva (új, horizontális és vertikális oldalirányban szűkülő textúraszintek kialakításának segítségével).
-
Gona.
csendes tag
válasz
DarthSun #95818 üzenetére
Hát, sajnos nem írtam fel melyik 3DMark- al ment, emlékezni meg esélytelen, mert 24 éve volt. De a 3DMark99 a legvalószínűbb (maximum a 2000).
#95809 ityam : Igen, a Slave Zero azt írja a dobozás hogy "Windows 95, 98". Az Unreal engine-es játékok is nagyjából hasonló cipő, illetve sok kártyához nincs rendes driver 2000/XP alá (ha van egyáltalán). Pl. a Rage Fury MAXX-hoz csak 9x/Me driver létezik. OK, hogy az XP felismeri Rage 128 PRO-nak, és működik, de csak az egyik chip/GPU-val, noha dual a kártya... -
arn
félisten
A 3dmarkok eleg jol kovettek az adott ev tipikus felbontasat, de ez nyilvan fuggott az illeto monitormereterol is. A 90es evekben a sw rendernel az uj cimeknel 15fps is jonak szamitott, ez a 25-30 koruli fps csak a 3ds kartyakkal jelent meg. Az igy szocializalodott gamerek nem csoda, hogy nem acsingoztak a 60fpsre, foleg, hogy 2000 kornyeken kevesen engedhettek meg maguknak combos gepeket. Persze az akkoriban kezdodott kompetitiv korszakbol mar lehetett hallani, hogy vmi minimal grafikaval jatszanak.
A 32 biten nem tudtom mit lehetett nem latni, 16 biten rohadt pottyos es foltos volt minden - 99ben mar csak 32 bitet hasznaltam.
Az af es aa meg a 9700pro idokben is nagyon megvagta a teljesitmenyt, csak ezutan kezdett “olcsobba” valni. Szvsz akkoriban tobbet hozott a konyhara, ha a low poly modellek helyett nott a 3d modellek felbontasa, de mar a revolt is tamogatott aat es afet 99ben.
-
Ez a teszt melyik 3DMark- al ment, 99 ?
(#95804) ityam : ez ilyen, sok-sok idő kell hozzá.
(#95805) FoxiestFox : módjával, az életben az emberi kapcsolatok meghatározóak, kettő barát, rokonok, és még az exnejem is megmaradt(barátilag) online/realtime, nekik még vállalok pld full vírusos, elk*rt setup PC refubishedet, másnak nem.
(#95809) ityam : Slavezero - lila fingom nem volt róla mi ez, gugli adott találatot, game...
(#95811) ityam : 85kg/181cm- t tartom 63 évesen is, bár ugye a tavaly szeptemberi omikron crash miatt éppen hogy megmentettek. Le akalappal, a Fehérvári intenzívesek mindent bevetettek hogy az idősödő nyuggert megmentsék
(#95815) ityam : 30FPS átlag : emiatt jó a Win98EE2 projektem : semmi ilyen NOAA NOAF AA és AF nem szab határt overkill fronton, E8500@4.2GHz/7900GS/Win98 vassal. Há' valszeg minden maxon is megy mint a golyó, de mivel az abszolút sebesség dönt, egyelőre default/tuning driver/@VGA/@CPU setekkel teszteltem.
Ok tudom hogy Nálad itt most éppen naptárazás van, nyilván eltérő koncepció...
Amúgy a [NOAA NOAF] [AA és AF] képeiden jól látható a különbség. -
KROK640
nagyúr
válasz
MasterDeeJay #95800 üzenetére
Azért ez kemény
-
ityam
őstag
válasz
Fred23 #95814 üzenetére
Sajnos nekem már akkor is kevésnek érződött a 30FPS átlag. Engem már akkor is zavart ha kicsit is 20 alá esik a FPS(ha jól emlékszek akkoriban a counter stike valamelyik 0.x es betajat nyomtam nagyban a sulis társakkal és fontos volt a röccenésmentes játék akkor is a jó kill/deat arányhoz). Manapság természetesnek veszik hogy akkoriban a 25FPS átlag jó volt. Nekem akkor sem volt jó. Ma már nekem a 60 FPS fix is jó, de valakiknek azóta a 240HZes monitoron rossz ha 100 az FPS. Személyes preferenciák biztos mindig megvoltak hogy ki mit tartott jónak minden időszakban.
Nekem annyi emlékem van hogy nem játszottam 1024x768-ban mert sokkal gyorsabb volt a 800x600 és az nekem fontosabb volt.
De másik tesztelnivaló nekem abból az idősakból. akkoriban jött be az FSAA. Ezzel próbált hódítani a 3dfx ha már a 32 bittel nem tudott ügyebár(nah jó volt 24 bite amelyek között mai napig nem tudom ténylegesen mekkora képminőségbeli különbség volt).Nekem akkoriban nagyon kellett keresnem hogy mennyi difi van a 16 és 32 bit között. Én nagyon nem láttam akkoriban hogy megéri bármennyi sebességet is feláldozni a 32 bit javára, hiába mondták az osztálytársak hogy hát már 32 bit a jó csak.
Abban az időszakban én tudod mit csodálltam? Az aniso filteringet. Még minden újságban AA tesztek voltak mert az volt a menő, esetleg becsúszott oár teszt AA+AF teszt is, de csak AF es teszt nem volt. Pedig én azt bámiltam hogy egy quake 3 mennyivel szebb egy 16X aniso filteringel mint análkül, amikor minden marha az AAra gerjed amikor nekem semmi pleszt nem adott képminőségre az AA. Arra valahogy vak voltam(mondjuk most a vagyok még). Akkoriban a radeonom nagyon kis sebességromlással tudott AF-et. Az Nvida karik sokkal többet lassultak vle arra emléxek, a Voodookkal kapcsolatban meg nem is tudom, hogy hogy álltak az AFhez. Mert hát AAt nyomták akkoriban(nekem érthetetlen módon mert alapból is lassúaknak éreztem a kártyákat, hát még az AAval agyoncsapott eredményeket látva éreztem, hogy hát ez aztán totál fölösleges)Ezt is majd le kéne tesztelnem mert ez is érdekel.
Keresek is képet difire. Ki mit kapcsolna be AAt vagy AFet ha választani kell:
sajnos jó képet nem találok amit kerestem ahol fél kép AA nélkül másik AA val illetve fél kép AF nélkül és AFel.
Rakok be 2 képet AA+AF nélkül illetve AA és Anisoval. Kinek tetszik jobban a képeken az AA és kinek az AF a képeken:
[NOAA NOAF]
[AA és AF]
Hát én a mai napig nem látom az AAt a képeken, de az anisó szépsége az egész képen(nah jó leginkább a feljárót kell nézni) a szemembe vág.Hogy lehet aniso nélküli mosott kép jó bárkinek is? Legalábbis szerintem.
Szóval szívem szerint én csinálnék egy nagy tesztet ahol csak aniso van bekapcsolva mert az szerintem látványos javulást hoz. Azzal melyik kari mit tud.
Valszeg anno is csináltak volna ilyen tesztett csak akkoriban nvidiapárti volt a sajtó és nem szabadott csak anisos tesztet csinálni, Csak AAsat csináltak valamiért amiben jó volt az nvidia elvileg. -
Láttam, hogy 800x600 és 640x480 van csak, de még közöttük is nagy lesz szerintem a difi. Az 1024x768-ért viszont azért kár, az nekem még hiányzik.
Radeon LE@radeon DDR OC azért simán jó volt 1024x768-ban is kábé bármire úgy 2002-ig. 30 fps körülre legalábbis elég volt. Tény, kompetitív játékokban ennél több az ideális. -
ityam
őstag
válasz
Fred23 #95812 üzenetére
"Érdekes lesz, ha megcsinálod. Ahogy nő a felbontás, a PCI-os kari fps-ei úgy váltanak majd zuhanórepülésbe.
"
A tesztsoromban nagy felbontásváltozást nem eszközölök. Mert mint írtam nem arra vagyok kiváncsi hogy melyik kártya mit nem tud hanem arra hogy mit tud.
Amikor még a maga idejében nekem egy radeon LE@radeon DDR OC kártyám volt akkor sem játszottam semmit 1024x768ban mert nem éreztem reálisnak(pedig a monitorom tudta és ahogy olvasom ez sem általános tudást jelentett). Ebben az időszakban én úgy gondolom hogy aki játszott az 800X600ban játszott ha megengedhette magának, de biztos sokan ragadtak 640x480-on az élvezhető játékminőség miatt.Ezért nem szerettem a korabeli teszteket mert elsütöttek pár 1280X1024 es tesztet. neadjisten 1600X1200 at. Biztos volt egy szűk réteg akit érdekeltek ezek a felbontások, de én nem gondoltam akkoriban hogy ezekkel a kártyákkal ilyenben kéne játszani. illetve azt sem hogy az ilyen nagy felbontású tesztek valós üzemű módra reális képet adnak.
Akkoriban még a 16 bit vs 32 bit is nálam bőven megkérdőjelezhető kategória volt, hogy minek 32 bit. Még ha az én karim pont jó is volt benne. -
"De PCI gef4MX vs AGP gef4 MX beleférhetne ebbe a tesztsorba."
Érdekes lesz, ha megcsinálod. Ahogy nő a felbontás, a PCI-os kari fps-ei úgy váltanak majd zuhanórepülésbe.
A 0,1%-ot én is csak kábéra mondom. 1% min fps körül -erős procival- még úgy teljesít a Kyro I, mint bármelyik hasonló vagy kicsivel erősebb korabeli kari, de bizonyos kritikus helyeken, pályarészeken, ahol rengeteg a poligon, a Kyro mindenkinél jobban állja a sarat. Kár, hogy erről anno nem tettem be képmentéseket. Verte a GF2 Ti-t és a Radeon DDR-t is.
Köszi, és üzemorvos jól mondja, a lassú fogyás vezet eredményre általában hosszú távon, én is azt csinálom. A gyors fogyás ritkán tartós. Be kell állni egy csökkentett, de nem drasztikusan csökkentett kcal-bevitelre, kiszámolni a makrókat hozzá, aztán következetesen tartani. Mellette meg minimum egy kis kerékpár, kocogás, kondi, bármi. Én 2000 kcal-os diétát tartok, fehérje 135g, szénhidrát 200g, zsír 70g. Csak hogy az arányok látszódjanak. Még 4-5 hónap van hátra, aztán készen vagyok, de nem állok majd vissza a régebbi kajálásra, inkább csak emelek a kalóriákon a mostani rendszer mellett.
-
ityam
őstag
válasz
Fred23 #95810 üzenetére
offtopicra gratula. Nekem 118kg ról kellene 98ra fogynom az üzemorvos szerint 2 év alatt/ én lehetetlennek gondolom a teljesülést
/
Mivel GTS em nincs csak a gef2ti-t tudom hadrendbe állítani, de akkor már a gef4 MXek is ide kellene hogy kerüljön. Plusz van egy dual gef4mx csipes PCIos quadrom(fejből nem emléxek a tipusszámra) ami itt jó szepet kaphatna, meg ha triviálisan a duál chipet nem lehet játékok alatt kihasználni, mert erre semmiféle sliféle támogatás nem létezik. De PCI gef4MX vs AGP gef4 MX beleférhetne ebbe a tesztsorba. Már ha egyáltalán sikerül azt a quadrot lebutított üzemmódúrs faragnom hogy legalább az egyik gef4mx működjön rajta játékok alatt. Ezt sem tudom sikerül e még megcsinálnom.
A GX150 em nem ssf "szerencsére".Nem tudom mennyivel rosszabb a táp az SSFben mondjuk.
"Unreal I motoros játékoknál 0,1% fps-ekben nagyokat alakít." ilyet nem fogok tudni prezentálni. Nagyon felületes teszteket csinálok. nem is tudom hogy van e XPre 0.1%ot kijelző progi, de ha van is én biztos nem használom. Én amihez nem tudok timedemot futtatni ott csak kerestem egy fix pontot, amit elmentettem és azon a ponton mérek FPSt. Aztán picit mászkálok hogy van e nagy beszakadás az FPSben és ha van akkor a játékélmény pontszámon rontok max a listám szerint.
Az én tesztem nem totálisan realisztikus, de a semminél jobb.Hozzávetőleges eredmény is nekem érdekes.
A kyro kártyák nekem is rejtélyesek. Attól függetlenül hogy csak egy kb 30% órajeldifi van kettejük között(arhitektúrás difi nélkül ügyebár) a neten fellelhető tesztekben nagyon fura eredményeket véltem felfedezni.Volt már nekem olyan későbbi kártyám aminek tudtam minden paraméterét 30%-al húzni, de attól olyan nagy difik nem voltak sebességben mint amit a kyro 1 és 2 között láttam(legalábbis az emlékeim szerint).A 6600Gt környékét sem gondolom ebbe a tesztsorba belevenni. Az majd ha egyszer eljutok oda akkor az S939es X2 atlonhoz fog menni, normális táppal egyszer.
-
GF2 Ti-nél erősebb fölösleges egy GX150-be szerintem is. Illetve ha esetleg SFF-es, a táp miatt sem érdemes vadulni, nálam egy 6600 GT nyírta ki az SFF-es GX150-em tápját (de majd kap új kondikat).
"Ilyen régi játékokban még a Kyrok sebességére leszek kíváncsi."
Azt megnézném én is, remélem, hamar sorra kerülnek. Nekem a Kyro I az egyik legkedvesebb karim, Unreal I motoros játékoknál 0,1% fps-ekben nagyokat alakít.Mostanában én kockulás helyett általában sportolok. Diéta van, meg kondipark. 110 kilóról indultam, jelenleg 83 vagyok.
-
ityam
őstag
Amúgy egy pontosítás a teszthez. a Slavezero nem a P750et nem szerette.Az semmivel nem indult el.A VX1 nél jöttem rá. Szóval raktam fel a VX1nél slavezero demot ami elindult rajta, de azt a P750nel még nem próbáltam indítani mert nem raktam azóta vissza a tesztgépbe.
Sajnos a tesztgép XP telepítésével 2 napot elbénáztam és végül csak egy SP nélküli XPt sikerült telepítenem rá ennyi idő után. Sok GOG os játék így el sem indul. SP3 at telepíteni nem tudtam mert az SP1 et akart és SP1 et meg sehol nem találtam. Szóval nagyon bugyuta tesztgépem lett, de megelégedtem vele hogy ezekhez a kártyákhoz nem is kell DX9 et tudni amit most tesztelek.
Bár mostmár sejtem hogy ezekhez a kártyákhoz win98 at kellett volna felerőszakolnom....
De mostmár nem fogom előről kezdeni, mert akkor nem kevésen állnék a tesztel hanem nullán -
ityam
őstag
válasz
FoxiestFox #95807 üzenetére
pontosan. én is jól röhögnék ha nem én lennék benne
-
-
ityam
őstag
válasz
FoxiestFox #95805 üzenetére
jól hangzik tippnek, de anyámat építsem le vagy a 10 éve meglévő barátnőt
Akit idén majdnem elvettem amíg fel nem jött, hogy anyám is újraházasodik(meglepetésre azt tervezték hogy pont akkor amikor mi házasodunk, és ők csak a háttérben majd megesküdnek ) amire a barátnőm első reakciója hogy hát ugyanabban az évben ő nem fog házasodni mint az anyámAmibe bele lehet képzelni hogy ugyanarra a napra milyen a reakciója neki
-
-
ityam
őstag
Amúgy sajna elakadtam most a tesztsorral:
Savage 2000 nagyon fura. fagy vagy lassú drivertől függően. Most legjobbnak a JGCs hanckolt driver tűnik legjobbnak és azzal folytatnám a tesztet, de pénteken pont jöttek a légkondit beszerzelni és el kellett pakolnom a tesztgépet a helyéről hogy tudjanak ott dolgozni. Aztán ma meg szülőlátogatásra kellett mennem.Barinő foglalkozáshiánybeli pánikba került. Holnap ezt kell orvosolnom és valszeg nem fog menni a tesztgép visszahelyezése mellett.... Jövőhéttől meg újra dolgozok. a héten szabin voltam és azt hittem hogy tudok haladni a tesztel. de nagyon keveset haladtam sajna
-
ityam
őstag
A szerencsésen kiválasztott Optiplexben egy 1 GHz es p3(copper) proci van. Ezt nem terveztem gyengébbre cserélni.Ez még igaz túl van lőve bőven ezekhez a karikhoz, de talán nem torzul el a valós erősorrend.Gef2 Ti-t valszeg letesztelem ebben a gépben még, de akkor kellene a 4 MXeket is(viszont geforce 1 em nincs, így a radeon DDR ellen hogy menjen valami a Gef2 ti(GTS em sincs azt hiszem)-t be kell neveznem). De akkor gef3 és radeon 8500 is kellene bele. De annyira nem újak a játékok a tesztlistámban, hogy DX8 as karikig elmenjek. Valszeg gef3 at már nem nevezem be ebbe a tesztsorba és akkor a 8500at sem. 7500as radeont ha találok egy működőt itthon, akkor azt belerakom, de azt hiszem mind2 hibás volt, amit vettem.De aztán lehet csak a korábbi tesztlapommal nem indult és ezzel menni fog. Szal még ki kell próbálni.
Savage 4 eim vannak. Savage3Dm is és arra is kíváncsi vagyok mennyivel gyengébb a 4 nél. Virge nem tudok ebből a játéklistámból mennyit vinne. Lehet belekezdek azért majd abba is. Ha viszont megyegetnek, akkor kíváncsi vagyok a szokásos DX és az AGPs GX2 közötti különbségre is.
Ilyen régi játékokban még a Kyrok sebességére leszek kíváncsi. Anno legtöbb netes tesztnél jóval újabb játéktesztekkel nézték, ahol már a t&l hiánya beüthetett nekik, de az én listámban még nem biztos, hogy visszaveti őket. Várok ott is meglepetéseket. -
arn
félisten
Ez veletlenul nem a drv cpu/3dnow supportjaval fugg ossze? Ha egy gpunak cpu limitje van, akkor addig skalazodik az osszes, ha kelloen gyors. Legalabbis en erre szamitanek.
Illetve a tles es nelkuli kartyak meg erosebben fuggenek a gyenge fputol. Egy p3ban nem mernel ekkora kulonbseget a tnt2 es a gf256 kozott.
-
Gona.
csendes tag
Direct3D és OpenGL benchmark-ok, Riva128-tól fölfelé, okos ötlet! A Riva128 volt az első olyan PC 3D kártya, ami nem foglalkozik native API-val, és a maga korában a legerősebb Direct3D kártya volt. Az S3 Virge és Trio 3D kihagyhatóak (az eredeti ViRGE még native API-hoz lett kihozva, a Trio3D chip-ek noha már nem tudják használni az S3D API-t, de erősen ViRGE alapúal). Az S3-nál a Savage csakád érdekes itt, például a Savage2000-ig. Ha erősebb a proci, és elmész a GeForce2-ig, Ati-ban a Radeon DDR-ig, akkor valószínűleg GeForce2; RadeonDDR és GeForce 256 lesz a befutók sorrendje. Egy olyan 500MHz-es procinál nem is érdemes efölé menni, hacsaknem egy GPU "skálázást" akarsz bemutatni. Például nVidiáknál egy Socket7 AMD K6-2 550-es konfigurációban egy GeForce3 gyengébb eredményt fog hozni mint a Geforce 256, egy GeForce4 méggyengébbet. Én GeForce2 MX-eket nem teszteltem, de azt olvastam a Tom-tól a Tom's Hardware-en, hogy ezek csak erős procin (nyilván a saját korabeli CPU családokat kell nézni) teljesít hasonlóan jól, mint a GTS, gyengébb procin jóval szerényebb az eredménye.
Megtaláltam pár Win98SE K6-III+/550 Direct3D és OpenGL benchmark eredményem, itt már D3D-ben egy hajszállal jobb a GeForce3 mint a 2, de látható, hogy azért erősebb procit szeretne a GF3. OpenGL-ben viszont a GeForce2 GTS sem éri be a GeForce 256 kártyákat...Via MVP3 chipset (4in1 443v); Win98SE
(a két utolsó szám az eredmények, szerintem 3DMark majd GLQuake (bocsi, de 23 éve csináltam), ha van szám a kártya után, az driver verziószám):K6-III+/550 GF DDR 0348 : 3993; 84.6
K6-III+/550 GF SD 0348 : 3982; 84.3
K6-III+/550 GF3 0776 : 4072; 59.7
K6-III+/550 GF2TiVX 0513 : 4051
K6-III+/550 GF2 GTS 0513 : 4035; 59.7
K6-III+/550 GF3 Ti5 0776 : 3982; 59.7
K6-III+/550 Quadr2 0513 : 3972; 59.7
K6-III+/550 GF2 GTS 0522 : 3857; 59.7
K6-III+/550 Radeon : 3830; 41.6
K6-III+/550 Savage2000 9.51.10: 2044; 75.5
K6-III+/550 Voodoo5 5500 : 2046; 72.8
K6-III+/550 Savage2000 9.51.17: 1259; 72.8
K6-III+/550 Voodoo3 3500 : 1975; 56.1
K6-III+/550 TnT2 ultra : 2010
K6-III+/550 Matrox 450AGP : 1985; 51.0
K6-III+/550 Savage4 : 1835; 45.3Persze több játékkal tesztelve jóval változatosabb lenne a végeredmény, de ez már nem az én asztalom. Ha csinálok valaha Direct3D benchmarkot, az a korai generációkkal lesz, Win95 és DirectX 2.0-án, és Pentium 100-on lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 7 7700 - Új, 3 év garancia - Eladó!
- Intel Core i7-14700K 20-Core 3.4GHz LGA1700 (33M Cache, up to 5.60 GHz) Processzor! BeszámítOK
- Intel Core i9-14900K 24-Core 3.2GHz LGA1700 oem(36M Cache, up to 6.00 GHz) Processzor! BeszámítOK
- Intel Core i7 9700T - TDP 35W - 8mag/8szál - Eladó!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- AKCIÓ! ASUS MAXIMUS VIII HERO Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- LG 65QNED86T / 65" - 164 cm QNED / 4K UHD / 120Hz & 3ms / HDR 10 Pro / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 14900KF 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest