Hirdetés
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen videókártyát?
- Több stúdió sem ajánlja a legújabb GeForce drivereket
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- iPad topik
-
PROHARDVER!
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Throme
veterán
Nagyon jó választás volt számomra a 18-105.
VR kikapcsolást pedig kipróbálom. Ma is voltam kirándulni és simán kitartható záridőkkel dolgoztam (visszanézve a képeket).Én is az 'A' módban fotózgatok. Bár legutóbb állatok fényképezésénél lehet jobb lett volna az 'S' mód, de abból is tanultam. Jó pár bemozdult képet sikerült készítenem
.
Csak az 'S'-sel meg az a bajom, hogy a rekeszt a gép választja, így a mélységélességet is.
Manuálba azért még nem váltok, mert oda több tapasztalat kell és gyakorlat...
Nem is lett volna gond az 'A'-val, csak sűrűn változott a fényviszony és én nem követtem a rekeszválasztással
Szóval marad az 'A'.Vaku bekapcsolásakor nálam is 1/60-ad az elérhető záridő (te géped kistesóját nyúzom). Eddig nekem sem volt gondom ezzel.
-
Agent87
aktív tag
válasz
Slowman #6697 üzenetére
valóban mindkettő aszférikus csak először ágepen néztem ott meg nem volt kiírva csak a VC-sre.
Hát nem tudom most csak mégjobban elbizonytalanodtam.Mindenesetre úgy tűnik egy Tamronnal azér jobban járnék de ha meg kifogok egy szart akkor leszek mérges.
Meg ha meg is veszem és mondjuk még laptopot is viszek de nem látom most egyből a lágyságot akkor vajon visszatudom e vinni azzal az indokkal, hogy ez kérem lágy vagy azt mondják hogy ez van. Fókuszhibát talán még könnyebb észrevenni a tesztpapírral.
Nekem a 18 legalább azér kell, szeretem a nagylátót.u.i.
pixel peeperen van jópár kép a 24-70-el -
Slowman
aktív tag
válasz
Agent87 #6694 üzenetére
Jah igen a Canon VC nélkülit meg se találtam hirtelen, de az még gyengébb
. Ettől függetlenül a korábbi állításaimat nem befolyásolja ez a tény.
Mert ekkora a szórás, a gyártásnál. Pl. az egyik ok a sok közül amiért 110k nem pedig 260k mint egy Canon 17-55/2.8 IS USM
. Mert nem fektetnek annyi energiát a gyártási hibák kiküszöbölésére - anyaghasználat, technológia stb. -, de ezért cserébe jóval olcsóbbak is. Ha pedig sikerül egy jó példányt kifogni, akkor viszont nagy megelégedettséggel szokták használni (sajna csak a fókuszt tudod tesztelni. azt, hogy mennyire penge az obi rajzolat azt nem nagyon, csak reménykedni tudsz. illetve ha nagyon rosszul rajzol az azért kiderül mint a pixinfós tesztnél is kiderült).
Nekem már csak az a kérdés, hogy Sigma 24-70 vagy Tamron 17-50
. Talán szimpatikusabba a Sigma a tesztek alapján jobbak az eredményei, és legalább kalibrálható is, ami nem egy utolsó szempont, csak kevés a tesztkép róla. És a 24mm es kezdővel is meg tudnék barátkozni ma kicsit próbálgattam a kitobival a 18 és 24mm közötti különbséget és nekem nem volt olyn nagyon vészes.
-
Slowman
aktív tag
válasz
Agent87 #6693 üzenetére
De itt nem ez volt a kérdés
, hanem az, hogy te azt mondtad, hogy "De várjál te az Aspherical-t nézted mert az valóban jobb de drágább is. Az van egyáltalán pentax bajonettel?". És én erre válaszoltam, hogy tudtommal csak Aspherical van és kb mind a 110k-s határt éri el, vagy alatta, és igen van Pentaxra ASP 109k és elég régóta már ennyi volt, sztem.
A VC-t csak azért írtam, mert előtte 3 sorral feljebb azt írtam, hogy "Nem nagyon találkoztam másfajta Tamron 17-50/2.8-al..." és próbáltam javítani a pontatlanságomon. A "VC" jelölésbe nem voltam biztos, csak saccoltam."talán a Sony-s 17-50 az nem VC-s photozone-on"
csak a Canon VC-s a többi nem (és az sokkal gyengébb eredményt is hozott mint a nem VC-s társai
) Canon VC Nikon Sony. A Sony mögé még az Apherical sincs odabiggyesztve ettől függetlenül sztem az még az mert mint mondtam mást nem nagyon láttam még (most hogy megnéztem linket már a fejlécen ott van az Ashperical meg az a sok XYQ
). (és csak úgy zárójelbe megjegyzem előbbi összehasonlítást a legrosszabbal végeztem mert mégis csak úgy fair
de ezt leírtam az előbb is)
Szvsz a Tamron 17-50 minden vázra ugyanannyi ~110k csak abban különbözik, hogy Pentaxra nem csináltak VC-s verziót. És hogy Sony/Pentax vázakon a vázba épített motor hajtja, így valamivel pontosabb - ettől függetlenül a tesztelés még erősen ajánlott - mint C/N társai. A pixinfós teszten meg írták is, hogy abnormálisan lágyult 50mm-en. Tehát valószínű, hogy gyári hibás.
-
TeeJay
félisten
nekem 18-105VR van a D90-en és ritkán kell bekapcsolnom a VR-t max akkor szoktam ha kevés a fény és pont 85-105mm között használom az objektívet de már túl hosszú a záridő ahhoz hogy biztonsággal ki lehessen tartani.
A módban fotózok általában ott 1/60 záridőt ad vakuzáskor a gép nem tudom miért
de eddig még nem volt problémám bemozdulással
persze nekem van portrémarkolat is meg SB-900 és így a felszerelés már közelíti a 2kilót szóval elég masszívan kell fognom, nem szokott bemozdulni a masina -
Agent87
aktív tag
igen canon aps-c nél fent van mind a kettő. csak azt nem értem hogy lehet ekkora különbség a sony-s és a canonos között.
-
Agent87
aktív tag
válasz
Slowman #6691 üzenetére
igen a VC-s abba 19 lencse van a simába meg 16
és ez a VC csak canon nikonba van és photozone-on ezek a VC-sek vannak fent. de szólj ha tévedek.SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II VC LD Aspherical (IF)
AF17-50mm F/2.8 Di-II LD Asphericalszerk: nem, talán a Sony-s 17-50 az nem VC-s photozone-on
-
Throme
veterán
válasz
Klemice #6686 üzenetére
Egyelőre csak TeeJay leírását próbáltam ki, képet nem lőttem.
Én azért tartom bekapcsolva mert dslr képeim 100%-a kézből történik.
Nagyon új a gép (eddig bridge-et használtam) és még állványom sincs ehhez.(Ha lesz akkor is valami mini állvány ami templombelsőkre, meg esti utcaképekhez teljesen jó. Kicsi, könnyű és mobil. Ritkán kell...)
Persze az is igaz, hogy kézből fényképezve sem kéne mindig a VR, hisz 1/125 záridőt, vagy 1/250 záridőt már csak ki tudok tartani
Szóval 'VR' vs 'nem VR' összehasonlítást nem végeztem, de egyszer megejtem. -
Slowman
aktív tag
válasz
Agent87 #6690 üzenetére
Nem nagyon találkoztam másfajta Tamron 17-50/2.8-al
. Egy félét láttam az pedig ez és kb mindenhol ennyibe kerül, de amúgy is ott van a végén, hogy ASP ami szerintem az Asphericalt lenne hivatott jelölni (ami sztem elírás mert Tamronéknál ASL az "Aspherical Lens" jelölése, ott van a leírásba melyik rövidítés mit jelöl). Nah jó most már csináltak egy drágább azt hiszem "VC" névre hallhatót amibe van képstabi, de ennyi. Javítsatok, ha tévedek
.
-
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Agent87 #6688 üzenetére
mondom, már egészen hangyányi rekeszeléstől is tipikusan nagyon sokat javul egy 2.8-as zoom képe, és ott még szinte ugyanannyira jelentős a különbség háttérmosásban vagy záridőben egy 5.6-ról indulóhoz képest
(másrészt a bokeh még azonos rekesszel is lényegesen szebb szokott lenni egy fényerős modell esetén, mint egy rosszabb fényerejű típusnál)
ezen felül a sokkal világosabb (mert négyszer annyi fényt enged be) keresőkép nem csak a kézi fókuszálást könnyíti meg, az AF-nek is egyszerűbb a dolga, az is gyorsabb és pontosabb kevesebb fényben
-
Agent87
aktív tag
válasz
kiskornel #6684 üzenetére
Ügye nem gondoltad hogy azt hittem hogy a pentax kitobija 2.8-as?
Nem, csak kicsit homályosan fogalmaztam de írtam hogy legtágabb rekeszen.Én értem ezeket amiket te leírtál de nekem az élesség fontosabb minthogy milyen záridőm lesz mivel nem megyek semmire 4ed akkora záridővel ha lágyabb a kép. Persze nyílván 5.6-on már verné mindkettő a kitobit sőt biztos csak akkor meg a 2.8 nyújtotta mélységélességet se tudom okvetlen mindig kihasználni.
Valszeg úgyse tudok jobbat venni a pentaxomra szóval ilyen téren mind1 is rágódnom rajta. -
-
Throme
veterán
Ren Hoek, TeeJay
Igazatok van! Kipróbáltam. Egyrészt közel a fülhöz hallani ahogy dolgozik a VR. Vagy nagyon halk vagy én vagyok süket, mert normál használat mellett nem hallottam (az is igaz, hogy szabadban fényképezek).
105-ön egy - messziről - apró témára összpontosítva tényleg van különbség ki, illetve bekapcsolt VR mellett!
Valószínűleg nekem azért nem tűnt fel mert dslr-en a max telém az 105mm - ami kb 157mm ekv. - szemben a bridge ekv. 486-al Ez utóbbinál nagyon látványos a kép "kúszása" max tele környékén.köszi!
-
kiskornel
addikt
válasz
Agent87 #6680 üzenetére
"Ja ami nem tetszett még hogy f/2.8 -on photozone szerint a pentax kitobi felbontása 55mm-en nagyobb tág rekesszel mint a 2 említett obi tehát"
Ugye nem gondoltad komolyan, hogy a Pentax kitobija F2,8-as?
"tág rekesszel mint a 2 említett obi tehát elvileg nem lesznek olyan élesek mint a kitobim (legtágabb rekeszen)?"
Igen is meg nem is.
IGEN, mert F2,8-on a mélységélesség kisebb lesz, a vonalas felbontással együtt. Viszont negyedakkora záridőt fog igényelni az expo.
És NEM, mert a helyes nézet ez: a kitobidnak nincs meg az a tartománya, ami fényerőbe azt nyújtaná, amit az említett fényerős obik. Vagyis azokat a témákat, melyekhez azok fényerejére van szükség elfelejtheted. Esetleg pótolhatod ISO-val, de az sokkal inkább keni a képet, mint a fényerős obi lágysága.
Több pénzért nem feltétlenül jobb képminőséget kapsz (bár általában azért illik a gyártóknak erre ügyelni), inkább nagyobb eshetőséget, hogy elkészítsd a képet.Pl.: múltkor a jégcsarnokba ISO800-on F2,8 mellett kellett fényképezni, mert csak annyi fény volt ott. Namost ott a kitobiddal lehet mondjuk gurigázni, nézegetni, dobálgatni, azonban használható képet készíteni nem.
-
TeeJay
félisten
kapcsold be a VR-t tedd a füled mellé az objektívet és nyomd le félig az expogombot, egyből hallani fogod hogy bekapcsolt és amíg el nem engeded a gombot folyamatosan stabilizál.
a keresőben is szépen lehet látni csak tekerd ki a tele végére, mozgasd apró mozdulatokkal jobbra balra fel le az objektívet majd kapcsold be a VR-t félig lenyomott expogomb mellett látod majd hogy bizonyos szintig fogja korrigálni az elmozgásokat.
persze egy hatalmas félméteres rángást az sem tud eltüntetni de a kézremegést nagyon szépen kompenzáljaamikor meg kész volt a fotó visszaugrik a stabilizáló lencse középállásba és jöhet a következő kép
én a 18-105-nél így tapasztaltam
-
Slowman
aktív tag
válasz
Agent87 #6680 üzenetére
jó de a kitobi (most hirtelen 50mm-re néztem az összehasonlítást) közel ugyanaz 5.6-on mint emezek 2.8-on (kit@55mm 5.6 Center: 1994,5 Border: 1819 | Tamron 17-50/2.8@50mm 2.8 és csak azért hozom a Canont mert 1.) A leggyengébb a Nikon/Canon/Sony közül, így a legrosszabb esetet nézzük, mert pl. a Sony jólva jobb mint a Canon az majd ugyanazt az eredményt hozza 2.8-on mint a Canon 5.6-on (sztem ez példány kérdése nem a váz) 2.) Pentaxra nincs teszt Center: 1956 Border: 1413 és ez 2.8
5.6-on Center: 2184 Border: 1881). És azért a 2.8 és 5.6 nagyon nem ugyanaz
. Most a Sigmát nem fogom kibogarászni de vélhetően az is hasonló eredményt hozna.
Amúgy ez a bajom nekem is a Tamron 17-50-el és ezért néztem inkább Sigmát és abból is inkább a 24-70 jött be mint a 18-50, ami viszont kicsit drágább. De most találtam a 220V-nál 12X ezerért (ezt így lehet jövőhétrn meg is venném, hogy a húsvéti utazáson már ezzel "aprítsak") és az már igen szimpatikus, csak az Extreme Digitálnál 3 év a gari a 220V-nál meg csak 1év
. A kérdés, hogy vajon tényleg ennyit ad az Extreme Digital vagy csak elírás, és csak a Canon/Nikon bajonettesekre - mert olvastam valami ilyesmi hirdetést valahol, hogy "3 éves garancia a C/N bajonettes Sigma obikra - és akkor már a Pentaxra is ezt biggyesztették, mikor ez nem igaz
. Ennek utána kéne járni mert a többi boltba (pl.: Mediker, Digicam stb.) csak 1 év jár hozzá. (és azt is hallottam, hogy Extreme Digitálék furán kezelik/reklámozzák a garit)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Agent87 #6680 üzenetére
persze, az valóban szinte garantált minden obi esetén, h 2.8-on lágyabb képet ad, mint egy nem túl ratyi másik típus 5.6-on - mégiscsak 2 teljes blendényi különbségről van szó...
de a mai digit vázakon nem muszáj teljes lépésekben haladni, és jellemzően már 1/3-2/3 rekeszeléstől, azaz f/3.2-f3.5-ön is óriásit javulnak (és a 2.8 sem használhatatlan attól még, h lágyabb)
-
Agent87
aktív tag
válasz
Slowman #6668 üzenetére
Én is a Tamron 17-50 és Sigma 18-50 között vacilálok mert pl photozone-on a tamron-ra jobb eredmény jött ki mint Sigmára de itt forumon meg mégis többen írták hogy fókuszhibás volt nekik + a pixinfón is a tesztképek elég gányak 50mm f/2.8-on, én pedig azon használnám sűrűn az biztos és az az 1mm különbség elég bolhányi. A Tamront meg ügye nem lehet kalibráltaatni itthon a Sigmát meg igen ezért én se tudnék most dönteni.
Ja ami nem tetszett még hogy f/2.8 -on photozone szerint a pentax kitobi felbontása 55mm-en nagyobb tág rekesszel mint a 2 említett obi tehát elvileg nem lesznek olyan élesek mint a kitobim (legtágabb rekeszen)?
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Degeczi #6676 üzenetére
Canonnál mik a tapasztalatok a 4 fokozatú IS-ről? 55-250-re volnék kíváncsi pl. Nekem mondjuk már 1 EV is jóljönne... Koncert / színházi fotózásnál szívás tud lenni a bemozdulás.
Throme: Hogyérted hogy nem érzékeled? Pont azért látni a hatását a keresőben, mert az obiban van. Amikor fotóztam Canon géppel, kicsit érezni is lehetett, kicsit megugrott ilyenkor, és érezhetően dolgozott benne a cucc.
Ezért mondjuk DSLR videónál is jóljön a VR, vagy IS, mert folyamatosan dolgozik, nemcsak a végeredményen látszik.
-
Degeczi
nagyúr
nem célszerű, mert 100% nézetben jól látható a VR negatív hatása: nem olyan tiszta, éles kontúrok, mint nélküle (+még persze többet is fogyaszt a kamera)
a záridőt mindig látod a keresőben, így még a képkészítés előtt el tudod dönteni, bevállalható-e, vagy érdemes inkább VR-t használni (vagy persze ha nincs, ISO-t emelni)
-
Throme
veterán
válasz
Degeczi #6672 üzenetére
Én mindig bekapcsolva hagyom a VR-t. Nem tudom - nincs tapasztalatom - mennyire jó ez így, vagy sem (úgy értem érdemes-e kikapcsolni mikor tutira nem kell - pl állványos felvétele készítésekor - ).
Ráadásul fotózás közben nem is érzékelem mennyire dolgozik a VR mivel az obiban van. Csak a végeredményen látszódik, hogy most bemozdult, vagy elég volt a stabilizáció.
Bridge-en nagyon szépen "kúszott" a kép mikor már szükség volt a képstabilizálásra. Tudom az más rendszer! -
Degeczi
nagyúr
-
Throme
veterán
válasz
t_a_m_a_s #6669 üzenetére
Az 55-200-at főleg szabadban (tájkép, makró) használnám, portrézás nem játszik. Ez a bemozdulás dolog meglepett. Ebben is van VR (Nikon). Ennyire nem ér semmit?
A cameralabs dicséri és a"budget" kategóriában kimondottan jónak nevezi. Persze ők is azt mondják, a 70-300 azért jobb. Ez már legalább fél-profi kategória, szemben az 55-200-al.
Bele is tették az anyagot, 700g felett van a súlya ....Holnap úgy is fotózgatok kicsit, próbálgatom, majd a 70-es fókusztávot szabadban, mi fér bele.....
-
t_a_m_a_s
addikt
Azt nem mondhatom, hogy nem elég a 200mm, sőt. Szinte mindig a 18-105-öt használom, az 55-200-al ugyanis 150-200 nekem már szinte mindig bemozdul a kép (lehet, hogy az én kezemmel van a hiba...), meg mint mondtam, eléggé lágy képet ad a végén. Így nem vagyok vele sokkal előrébb mint a 18-105-el. Viszont múltkor kipróbáltam Ricsi 70-300-át, amiben brutál jó a VR és a 300 mm, meg sokkal komolyabb obinak tűnik az 55-200-nál. Én már beletörődtem, hogy a fotózás költséges játék, ha összejön az ára, biztosan ezt veszem majd. Addig viszont még be kell szereznem egy 35/1,8-at, az egyenlőre jobban izgat
-
Slowman
aktív tag
válasz
forceberg #6667 üzenetére
Igen a két fav a 17-50/2.8 meg a Sigma 24-70/2.8. A tesztelést tudom, mert már kérdeztem én ezt, hogy kinek mi a véleménye ezekről, de azóta se született eredmény. Egyelőre én a Sigma 24-70 mellet táborozom (még
). De bővült még a kör, csak az egyszerűség kedvéért
. DA 17-70/4 SMD
-
válasz
Slowman #6666 üzenetére
Kb. ezen törtem magam pár hónapja, de semmit sem vettem, mert egyelőre nem kell az F/2.8. Én egyértelműen a Tamron 17-50-re tettem le a voksom, ha veszek majd valamit. Már F/2.8-on is jó, F/4-től meg szuper. Ha jól tudom, itt Rumos14-nek van ilyen Tamija. Pixinfón (is) van teszt ezekről összevetve a Canon 17-55 F/2.8-cal. A Tamronnál előfordul olyan, hogy 50mm-en lágy a képe, szóval kipróbálással kéne venni, ha arra szavazol...
-
Slowman
aktív tag
Felmerült a nagy kérdés, obivásárlás előtt állok illetve ha a drágábbik variáció akkor 1-2 hónap múlva esedékes.
Versenyzők:
- Tamron 17-50/2.8
- Sigma 18-50/2.8
- Tamron 28-75/2.8
Ezeket már most meg tudnám venni, de nem tudok dönteni közülük.
Viszont néztem párat egy picit drágább kategóriába is amire kb 2hónap múlva lenne meg a keret, de nem tudom, hogy van e értelme rá gyűjteni, vagy annyit nem ér a dolog.
- Sigma 24-70/2.8
Elgondolkoztam egy fix obin is DA 70/2.4 Limited, bár nem tudom most mennyire lenne erre szükségem a P-FA 50/1.4 (amit majd egy fél év múlva kb le akarok cserélni Sigma 50/1.4 HSM-re) mellé. És kb nyárra majd valami olcsóbb tele is befigyelhet DA 55-200 vagy Tamron 70-300 (úgy hallottam, hogy a Sigma kicsit silányabb mint a Tamron) esetleg ha lesz használtan elfogadható árba akkor DA 55-300. -
Throme
veterán
válasz
t_a_m_a_s #6664 üzenetére
Ha még a 70-300-at is beszerzed szép kis Nikon obiparkod lesz (ha jól sejtem
).
Megkérdezhetem miért döntöttél a 70-300 mellett? Az 55-200 ennyire kevés?
Épp most nézegetem a cameralabs oldalán ezeket az obikat. Összevetik őket. Egymás mellett van egy 200mm-en (55-200) és egy 300mm-en (70-300 készült kép. El kell ismerni van különbség....(kisebbre számítottam
)
Igen, a Nikon 70-300 már -sajnos - 140k körül van. Lehet nekem is azt kell majd megcéloznom, ha nagy telét akarok, jó minőségben, mert hát mégis csak Nikon
-
t_a_m_a_s
addikt
55-200-ból a VR-est egész jó áron lehet kapni. Nekem a sima kit van, 200 körül már annak is lágyul a képe rendesen... Én teléből egyértelműen a Nikon 70-300 VR-t venném (illetve fogom venni, ha lesz rá pénzem), bár az már egy másik árkategória, de szerintem megéri gyűjteni rá.
-
kiskornel
addikt
válasz
killerjohn #6659 üzenetére
A válasz: Nem számolja bele a záridő meghatározásába. A rendszervakut (430EX II) két üzemmódban tudod használni. Az ETTL (ETTL II), akkor un. derítő mód (én így nevezném). Ekkor a háttérhez ad még egy kis plussz fényt, hogy a témád látható legyen akár világos háttér esetén is. (Nekem személyesen ez jött le). Így pongyolán fogalmazva a háttérhez igazítja a záridőt.
Ha viszont indirekt fényt csiholsz belőle (pl. plafonra irányítod), vagy bekapcsolod a vaku M módját, akkor te határozod meg, hogy mennyi fény jusson be az obin keresztül. Ilyenkor Av vagy M módba kapcsolva a fényképezőgépen a rekeszérték állításával tudod szabályozni a bejutó fény mennyiségét. Ha csak a vaku a fényed, a záridő nem játszik bele a világosságba.
Csak arra figyelj, hogy meg van adva, mennyi a minimális idő, ami még szinkronos. Ha meg az alá akarsz menni, mert gyors a téma, akkor a gépen be kell állítani a gyors szinkront. -
Throme
veterán
Hali!
Mennyire botor 5let a jelenlegi 18-105 átfogású objektívem zoomtartományát kibővíteni egy 55-200 átfogású obival?
100k alatti teleobjektíveket figyelembe véve 3 lehetőséget láttam. A váz D5000.18-200: ezzel az a gond, hogy a jelenlegi obit nem akarom lecserélni, mert nagyon jónak tartom. Ezért ez a fajta elvetve.
55-200: nagyobb terepen, hegyekben már ezt használnám, viszont "csak" 95 mm-el tud többet tele irányban, a jelenleginél. Az 55 kezdésnek pont jó. Ja, és ebből van Nikon gyátmány!
Egyébként a Nikon 55-200-ban elforog az objektív (belső tubus) fókuszálás/zoomolás esetén?70-300: Itt a Sigma Apo-s verziót tartom a megfelelőnek (az említett 100k alatti tartományban). Erről viszont azt olvastam - több helyen is - hogy 200-300 között már nem frankó annyira. Tehát ennél az objektívnél gyakorlatilag van egy 70-200-as jó tartományom. Ha ez így van, akkor egy 55-200 már csak jobb, pláne hogy az Nikon.... nem?
Illetve negyedik lehetőség, hogy marad az 1 obis felszerelés, vagyis kihasználom a 12Mp-es képek adottságát és kivágom azt a részletet, amit nagyobb méretben (max 1:1) kívánok látni...
Mi a véleményetek?
Válaszokat előre is köszönöm!
-
kiskornel
addikt
válasz
Degeczi #6650 üzenetére
Tudom, hogy a fókusztávolság = gyújtótávolsággal. Csak én nem tudtam, hogy most tényleg a gyújtótávra gondol, vagy a fókuszban levő tárgy távolságára. Ezt egy kezdőnél sose lehet tundi.
Nézd meg a feltett kérdését:
"a mm nem a fókusztáv ?" -
Degeczi
nagyúr
válasz
killerjohn #6659 üzenetére
mit számoljon bele?
fogalma sincsen róla, mekkorát fog villanni a vaku, hiszen az annak belügye...
(és fordítottak a szerepek: nem a kamerának kell alkalmazkodnia a vakuhoz, hanem a vaku feladata a kért értékek mellett a helyes expó biztosítása)egyfelől viszont van egy max. zársebesség, a szinkronidő, aminél rövidebbet nem használhat normál vaku esetén (speciális vakuval, ami többet tud villanni egy expó alatt, ez áthágható)
másrészt szokott lenni egy olyan vagy állítható, vagy fix értékű limit is, aminél hosszabbat sem választ vakuzás esetén, tipikusan 1/30, 1/60 (de az a jobb, ha ez állítható, mert amikor a vaku a fő fényforrás, többnyire nyugodtan lehet még hosszabbat is választani, ami szebben kiexponálja a hátteret)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
killerjohn #6656 üzenetére
mondom nem elszólás, az helyes: fókusztáv=gyújtótáv!
-
johnjohn
addikt
válasz
killerjohn #6656 üzenetére
Nézd csak meg, f 4 mellett, ISO 3200-oo mekkora a záridő !
-
killerjohn
addikt
válasz
t_a_m_a_s #6654 üzenetére
csekkoltam, és idebent félhomályban a könyvespolcól csináltam ISO 400-800-3200 értékekkel 3 képet. Av-ban zárat 4.0-ra állítottam, autofókusz. PC-n megnéztem a 3 képet, és most már értem az ISO-t
egyébként még 3200-on sem volt vészes a zaj... Meg azt, hogy 1 lépés fel az ISO-ban = 1 lépéssel gyorsabb záridő
a korábbi fókusztáv/gyújtótáv elszólásért meg bocs :S
a furcsa az, hogy ISO 3200-on SOKKAL élesebbek a könyvek, mint ISO 400-on, annak ellenére, hogy alig mozgott a kezem (könyököm kitámasztva), és az IS be volt kapcsolva
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Ren Hoek #6652 üzenetére
Nikonokon kezdettől fogva olyan az Auto-ISO, h lehet megadni egy zársebesség küszöböt, ami alatt beindulhat, és egy max. értéket is
azonban az aktuális fókusztávot nem figyeli, így pedig a kamera bemozdulásának elkerülésére zoomobival nem jó, hiszen ott nem egy fix zársebesség küszöb kellene
(mozgó témához, akciófotókhoz, vagy statikus témákhoz optikai stabilizátoros obival azonban egészen jól használható) -
t_a_m_a_s
addikt
válasz
killerjohn #6651 üzenetére
Az automatikus ISO előnye, hogy tud köztes értékeket is olyan vázakon (mint pl az én D40-em) amik manuálisan ezt nem tudják (csak a 100-200-400-800... értékeket). Mint minden automatikus dolog, jó fényviszonyok esetén jól működik, beltérben, kevés fénynél azonban a gép automatikusan tolja fel az érzékenységet a lehető legkisebb záridő érdekében.
Én sosem használom az automatikus ISO-t. Jó fények: ISO200 (D40-en ez a legkisebb), beltérben ISO400-800. Egyéb esetekben állvány és statikus téma vagy vaku. Mindig igyekszem úgy állítani be az érzékenység-blende-fókusztáv paramétereket, hogy a reciprok "szabályt" tudjam tartani. -
Ren Hoek
veterán
válasz
killerjohn #6651 üzenetére
Hát szerintem auto ISO-val fotózni kókányolás....Főleg ha nem lehet beállítani a tetőértéket. Sötétben fellövi 6400-ra? :S Azthiszem 550D-nél már lehet végértéket adni. Nemtudom milyen profi írhatta ezt, de nagyon nem érthet hozzá. Egy értéket érdemes az autómatikára bízni. Úgy át lehet látni még, hogy mit akarsz Te, és mit a gép.
-
killerjohn
addikt
a mai napom azzal megy, hogy átnézek minden ilyen beállításos marhulást
pl ti azt mondjátok, hogy az ISO-t állítsam fix-re, de több "fotóelméletes" írásban is azt olvastam (már nem tudom hol), hogy a legtöbb esetben AUTO-ra állítják... most beállítottam beltérben 400-ra, de gondolom, hogy verőfényes napsütésben mehet a 100
nem mintha most odakint lenne a napsütésnek a legkisebb nyoma is
-
Degeczi
nagyúr
válasz
kiskornel #6648 üzenetére
helyes a fókusztáv is, csak magyarban félreérthető, mert sokan tárgytávolságra gondolnak ("milyen távolra van fókuszálva" alapon - de az nem a fókusztáv, ami azonos a gyújtótávval)
angolban a "focal length" (gyutáv) jól elkülönül a "focus distance"-től (tárgytávolság)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
killerjohn #6645 üzenetére
az, de az expó szempontjából A módban valóban semmi jelentősége. valóban nem ártana az alapokat átnézni, és ehhez az Auto-ISO-t kikapcsolni, mert bezavarja a megértést
az 1/25 ISO1600-on ugyanolyan expót ad, mint 1/13 ISO800-on, ill. 1/6 ISO400-on
Auto ISO nélkül tehát ezt kaptad volna, 1/6-ot: kb. 3.5 fél blendével hosszabbat, mint az első esetben
az ok pedig egyszerűen annyi lehet, h 24 mm-en bekerült vmi világosabb téma is a képbe, ezért választott sokkal rövidebb expót a fénymérés
105 mm-re tekerve ez kikerült, és a sötétebb képtartalomhoz hosszabb expót választottazonos (fényességű) képtartalomnál ilyen nincsen: ha egyenletesen megvilágított fehér falra irányítod a kamerát, azonos expót fog választani
legalábbis A módban
P-ben már lehet szerepe a fókusztávnak, mert sok kamera igyekszik rövidebb zársebességet választani teleobikhoz, h elkerülje a bemozdulást
ez persze egyben rekesz nyitással is jár, hiszen rövidebb zársebességhez tágabb rekesz tartozik azonos expónál, így csak addig működhet, amíg a rekeszen lehet egyáltalán nyitni - és persze A módban semmiképp, hiszen ott magad határozod meg azt kézzel -
kiskornel
addikt
válasz
killerjohn #6641 üzenetére
Most akkor vettél egy olyan obit, amit nem igazán beltéri. Se a gyújtótávja, se a fényereje. Vaku javít rajt, de azt inkább csak derítésre szokták használni... szóval a háttér sűrűn lesz sötét.
Mégiscsak az a 17-55 jobb lett volna ilyenre.
Egyetértek az előttem szólókkal. Olvass, tanulgass. Amit vettél obi, annak meg tanuld meg a határait, és azt is, hogy lehet a "határokon" egyensúlyozni.(#6643) killerjohn : "legjobb záridő/ISO arányt annak függvényében, hogy mekkora a fókusztáv?" - ha kicseréled a fókusztávot a gyújtótáv szóval, akkor némi esély van rá, hogy valaki megérti...
-
johnjohn
addikt
válasz
killerjohn #6645 üzenetére
A mm fókusztáv, de azért változik az ISO érték, mert ha rázoomolsz valamire valószínűleg kevesebb fényt kap az érzékelő.
Alapvetően, a záridő, és a blendenyílás függ össze, az ISO értéket be kellene fixre állítani, nem auto-ra !
Szerintem ezekkel a cikkekkel kezdd :Fotoelmélet ! -
Ren Hoek
veterán
válasz
killerjohn #6643 üzenetére
ISO 400-tól már kezd zajosodni, 3200, meg 6400 már eléggé zajos. De újabb gépenek 800-at még simán lehet jól használni, ha nem zavar a zaj akkor 1600 is lehet - persze szigorúan lowlightban. Fényben a többi értékkel kell játszani. Ki kell próbálni mennyitől tartod túl zajosnak már, géptől függ erősen. De ha a téma nem bemozdult, hanem életlen, ott a fókuszálással van gond.
Amúgy mikor váltottam DSLR-e, énis pont így voltam. Mondom egy szutyok, kompakt géppel 100x könnyebb volt képet csinálni. Csak nyomtam a gombot, élesített és exponált. Azért ott sokkal könnyebb dolga van az AF-nek is, mert óriási a mélységélesség. De DSLR-nél is élesnek kell lennie, ez alapkövetelmény. Nyugodt körülmények között kell felfedezni és kipróbálgatni az AF-et, hogy működik. Nekem is beletellt egy kis időmbe mire megszoktam. Más világ.
-
johnjohn
addikt
válasz
killerjohn #6643 üzenetére
Nem a fókusztáv érdekli, hanem a beállított rekeszérték, és ahhoz állítja a többit.
A fókusztávnak itt semmi jelentősége. Célszerű volna valami szakirodalmat átolvasni, a fényképezés alapjairól, mert úgy tűnik kevered a fogalmakat. -
killerjohn
addikt
válasz
johnjohn #6642 üzenetére
köszönöm a tanácsot, meg fogom próbálni így!
Ha jól sejtem, akkor Av-ben automatikusan megpróbálja eltalálni a legjobb záridő/ISO arányt annak függvényében, hogy mekkora a fókusztáv? Nagy zoomnál kisebb záridőt állít be, de ahhoz nagyobb ISO kell, fordítva meg az ellenkezője? Utána nézek valami írásnak az ISO értékekről, mert az egyelőre még teljes homályban van a fejemben...
-
johnjohn
addikt
válasz
killerjohn #6641 üzenetére
Melyik fókuszpont volt kiválasztva ? Célszerű csak a középsőt használni, P-mód helyett Av módot, és 4-es blendét kiválasztani. ISO mehet feljebb esetleg a rövidebb záridő érdekében.
P-módban lehet, hogy bemozdultak kicsit a képek.
" - a vásárló soron, ahol van fény, nem is kevés - " lehet kevés volt mégis a fény ,és hosszú a záridő. Próbáld ki kinti fénynél, napos helyen, ha ott is téveszt az AF , akkor valami gond van. -
killerjohn
addikt
válasz
kiskornel #6638 üzenetére
2.8 környéke nagyon drága, viszont most van ez a 24-105/4 L USM, ami nem 2 fillér volt
a speedlite 430EX sem...
csak azt nem értem, hogy az hogy lehet, hogy a Pólus Centerben - a vásárló soron, ahol van fény, nem is kevés - ellőttem kb 50 képet tegnap, és lett belőlük kb 5 db éles. Álló témával!! (babakocsi, alvó gyerek, feleségem) Mindet "P" programon, 0 expo-korrekcióval, auto fokusszal, vaku nélkül csináltam
-
kiskornel
addikt
válasz
killerjohn #6636 üzenetére
Gyerek = gyors téma (sportfotózásnak minősül).
Nézz utána, hogy a sportfotós cuccok mennyibe kerülnek. Az legköltségesebb ága a fényképészetnek.
Ha olyan témát választasz, amihez "GYORS" obik kellenek (min F2,8 környéke), baromi jó AF rendszerrel, akkor olyan felszerelést kell venned. (azért kell a jó AF rendszer, mert F2,8-on baromi kicsi a mélységélesség).
Gyerek esetén ne bohockodj manuál obikkal... Maradj az EF, AF obiknál.
ÉN VAKUELLENES vagyok gyerekek közelében...A másik dolog: ha hívsz egy profi fényképészt, az is azzal kezdi majd, hogy a gyereket valahogy irányítani próbálja a végeredmény érdekében. Csináld úgy, hogy te irányítsd a dolgokat.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
killerjohn #6633 üzenetére
A legjobban úgy lehet gyakorolni, ha fogsz egy tárgyat és lefotózod nappal, amikor van sok fény. Teljesen manuálisan!
A keresőben egyszerűen látni lehet, hogy hol van éppen az élesség. Néhány esetben nem is lehet máshogy megoldani AF-el. Utána szépen kikísérletezed, hogy milyen blendén, milyen záridővel, hogy viselkednek a dolgok. Teljesen lődd ki az automatikát. Ha egyel szűkíted a blendét, növelni kell a záridőt 1 fényerővel stb.
A blende nyitásával pl kisebb mélységélesség érhető el, 2.8-on pl teljesen más hatása lesz a képednek, mint 11-es rekeszen. Ha épületet fotózol pl, akkor érdemes szűk rekesszel (pl 8 vagy 11) dolgozni, mert akkor minden szép éles lesz. Viszont 11-es rekesznél, növelni kell a záridőt, vagy ISO-t hogy ugyannyi fény jusson a szenzorra. Ezek érdekes dolgog, amiket ki kell kísérletezni,nyugodt körülmények között, hogy ráérezz. Az automatika sohasem fogja tudni, hogy mit akarsz megvalósítani. Mindig megéri átgondolni expó előtt mit is akarsz, vagy több képet csinálni. De minimum érdemes félautomatán használni, hogy tudj bánni a blendével és ISO értékekkel. Ha már tudod manuálisan használni, akkor átláthatóbb az automatika is.
Szerintem jó játék
(#6636) killerjohn: Na a gyerek, az mondjuk egy kifejezetten autófokusz éhes téma
-
killerjohn
addikt
válasz
Szten Márs #6634 üzenetére
tudom
csak ez most már kezd (számomra) egy kicsit macerás lenni... képzeld el a következő helyzetet: kisfiam teper ezerrel a nappaliban (8 hónapos, most tanul járni), és virul a feje, röhög, én meg szeretném megörökíteni. Erre:
- gép elő
- sapka le
- bekapcs
- fénymér
- manuál fókuszEzzel egy baj van... hogy ő nem virág, hanem gyerek, és ilyenkor már 2 szobával arrébb van
-
kiskornel
addikt
válasz
killerjohn #6633 üzenetére
" És ilyenkor meg sokszor alul/túl exponált a kép... "
a * gobbal tudod rögzíteni az expot. Tehát helyesen:
- Témára néz az obi.
- * gobbal rögzíted az expot. (fényt mér, rögzít).
- ráfókuszálsz az azonos távolságban levő tárgyra. (félig lenyomva tartod az elsütőt).
- Vissza a témádra és tűz.
Így nem lesz alexpo-s.De ugyanezt éred el, ha félig lenyomod a gombot. megjegyzed az időt, blendét, M módba kapcsolsz beállítod, majd...
Meg LiveView-vel is mehet, spot fénymérés mellett...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
killerjohn #6633 üzenetére
Nem tudom milyen géped van, de a legtöbbnél lehet a fénymérést locklolni, szóval ez nem kell, hogy problémát jelentsen - csak nézd meg a használatiban, hogy hogy rögzíted a fénymérést egy adott ponton.
-
killerjohn
addikt
válasz
Darkness1 #6631 üzenetére
kontaktlencsém van + a dioptriát is beállítottam, de attól még egyszerűen képtelen vagyok jól beállítani az élességet :S úgy tűnik, hogy maradok autofókuszos ember... amivel meg az a gondom, hogy sokszor a téma egy színű, és nem tud jól ráfókuszálni... ilyenkor arrébb mozgatom a gépet, és azonos távolságú tárgyra fókuszálok (félig lenyomom az expo gombot), majd visszamozgatom, és katt. És ilyenkor meg sokszor alul/túl exponált a kép... Tegnap jöttem rá, hogy azért, mert ugyebár a fénymérést is a másik ponton végzi el... Mit ne mondjak, a kompakt-al sokkal egyszerűbb volt fényképezni
-
Darkness1
aktív tag
válasz
killerjohn #6624 üzenetére
Én is keresőben szoktam, de csak azóta megy pontosan, mióta új szemüvegem van. Az előzőt régen írták fel, azóta változott a szemem, most már van benne egy cilinder is. Szóval: ha jó a szemed, akkor gyakorlás/megszokás kérdése, ha nem, akkor sose lesz jó, irány a szemorvos!
-
kiskornel
addikt
válasz
killerjohn #6624 üzenetére
Én LiveViewban. Nekem is a szememmel van probléma. Meg aztán a 450D csak pentatükrös, nem pentaprizmás, így sötétebb az átlagnál a kukker.
(tévedés ne essék, én macro-ra nem manuális obit használok, csak a virágok fényképezésénél pontosabban be lehet lőni az élesnek szánt részleteket MF-szal 10x-es nagyítás mellett az LCD-n).
És így esély sincs tévedni a fókusszal! -
Szten Márs
nagyúr
válasz
killerjohn #6624 üzenetére
Keresőben, simán, gyorsan. 10 képemből sztem egy 7-et biztos így csinálok.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
killerjohn #6624 üzenetére
Hát én keresőben szoktam, mivel nincs liveview-os gépem még. Low light-ban tényleg nem könnyű, de jó fényeknél nem vészes. Annyi hogy a keresőnél a dioptriát szépen be kell állítani a szemedhez... Nekem volt is vele gond az elején. Aztán egy idő utána megszoktam és néha könnyebb MF-el csinálni mint AF-el. Gyakorlás kérdése szerintem.
-
Chapel
addikt
Makró téma. 100-as canon 2.8 és a sigma 150 2.8 már volt tesztelés alatt nálam, szeretem is őket. most vásárláson töröm a fejem,az árakkal tisztában vok. amivel viszont nem h a 105 sigma és a canon 60mm 2.8 makró (ez régóta tetszik de még nem volt kezemben sem) vajon mit tud. főleg ár/értékben sajátkezes tapasztalat érdekel,pláne ha van viszonyítási alap is
előre is
-
Mk48
csendes tag
válasz
killerjohn #6624 üzenetére
Pentaxosok előnyben :-). Cserélhető törőékes mattüveg+fókuszcsapda.
-
Mk48
csendes tag
válasz
killerjohn #6622 üzenetére
Nem baj, hogy nehéz, cserébe irtó jó! :-) Kb. hasonló súlycsoport a Pentax 16-50/2.8-cal :-).
-
killerjohn
addikt
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Klemice #6604 üzenetére
Tegnapi 55-250 IS témára:
Szerintem nem rossz obi ez!
A teszt is ezt bizonyítja, hogy nyitott blendélén szép a rajzolat.
Most azon filózok, hogy 550D-t nem KIT-ben veszem a 18-55 IS-el, hanem veszek egy 55-250 IS-t hozzá... 56 körül láttam. Később pedig beszereznék egy nagylátót. Oda IS nem is kell, szerintem AF se nagyon. Manual fókusz elég.
Szerintem ez pont az ideális kezdő objektív. A 70-300 Nikonnál bajos volt, mert már túl telés nekem a 70-es. Nagyon hiányzott egy szélesebb látószög, szóval fel kellett csavarni a 28-70-et, vagy a 18-55-öt. Utána meg vissza, mert én szeretek telézni.
IS-el ez az egyetlen megfizethető árú szerintem még.
-
killerjohn
addikt
válasz
killerjohn #6621 üzenetére
és k*rva nehéz..
-
Klemice
senior tag
válasz
killerjohn #6619 üzenetére
Akkor már vedd meg az újat 260ért
-
killerjohn
addikt
válasz
killerjohn #6616 üzenetére
*24-105-öt
-
Chorluka
csendes tag
Üdvözletem mindenkinek!
Megváltam Sigma 150-500-as obimtól és egy magasabb szintre szeretnék lépni!
Jelöltek: canon 100-400 L, 300 f4 L, 400 f5,6 L!
A zoom mellett az szól, h zoom, viszont sok negatív ízű kritikát olvasok róla(toló zoom, 300 felett nagyon lágy nyitott rekeszen és nem is fényerős).
A fix 300ban az a jó, h szépen rajzol és van benne képstabi, viszont kicsit rövidnek érzem a természetfotózáshoz. A 1,4xezőt nem tudom mennyire bírja...
A 400ról sok jót hallottam: nyitott rekeszen a legélesebb stb, viszont abban nincs képstabi, ami nem tudom, h mennyire zavaró.. Mostanában szinte csak állványról fotózok, így nem tudom hogy hiányozna e...
Szeretném, a véleményeteket kérni ebben a témában, ill. az is érdekelne, h ha használtan vennék ilyen obikat, akkor mire figyeljek? -
Mk48
csendes tag
válasz
killerjohn #6616 üzenetére
Murphy törvénye: amikor megveszed a boltban az újat, rá két napra jelenik meg hirdetés két hónapos, garanciás példányról féláron, használtan...
-
killerjohn
addikt
Találtam "újszerű" 17-105-öt bruttó 219-ért . sajnos olcsóbban nem találok
-
máyköl
veterán
válasz
killerjohn #6612 üzenetére
Persze, inkább várj két napot, minthogy 1 nappal hamarabb megveszed drágábban.
-
Mk48
csendes tag
válasz
killerjohn #6606 üzenetére
használtan érdemes objektívet venni?
Érdemes! De csakis személyes átvétellel, kipróbálva. Postai útban nem bízom, főleg drágább obiknál az Orczy téri negyedik dimenzióba juttatás miatt...
-
máyköl
veterán
válasz
killerjohn #6610 üzenetére
Ok... Nekem is csak kicsit később lesz meg rá a keret, ha majd aktuális lesz írok, hogy megvan-e még...
-
máyköl
veterán
válasz
killerjohn #6606 üzenetére
Mennyi?
-
Slowman
aktív tag
válasz
killerjohn #6606 üzenetére
De igen, máyköl-nek, ha olcsón adod
. Mert ő asszem keres egy IS-es kitobit.
Szerk.:
Mondom én!
-
Klemice
senior tag
válasz
killerjohn #6606 üzenetére
250-en 5.6 ugye
én mindig nyitva használom, mióta megvettem, kivéve ha a téma más igényel néha -
killerjohn
addikt
-
Klemice
senior tag
válasz
killerjohn #6603 üzenetére
24-105nek jobbak a színei
-
Klemice
senior tag
válasz
killerjohn #6598 üzenetére
55-250nek az a lényege, hogy legjobb minőséget nyitott blendénél produkálja
-
killerjohn
addikt
válasz
killerjohn #6600 üzenetére
ráadásul még megbonyolítja, hogy a 24-105 az EF, a 17-55 meg EF-S, ami azt jelenti, hogy a 17-55-öt nem tudom később feltenni egy fullframe vázra... ó istenem
-
Byk01
őstag
válasz
killerjohn #6600 üzenetére
Cserélj Nikonra, ott van
Igaz, 18-105Én is azt néztem ki, csak nálam nem lenne rendszercsere
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nintendo Switch 2
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- E-roller topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sorozatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- The Long Dark
- Mozilla Firefox
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- HP Victus 16-s0002nh - 16.1"FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 7640HS - 32GB - 1TB - RTX 4050 - 1,5 év garancia
- Beszámítás! Apple Mac Mini 2018 i7 32GB 256GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 11 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest