-
PROHARDVER!
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
oriic
HÁZIGAZDA
Atlas (Jennifer Lopez) - magyar feliratos előzetes
Dafuq? Titanfall film J-Lo-val?
-
Viiktor1989
aktív tag
Sziasztok.
5.1-es hangfal rendszert szeretnék tesztelni.
Ajánlanátok pár filmet,ami meg is zörgeti rendesen és esetleg még jó film is ? -
mephi666
nagyúr
válasz
Louro #164995 üzenetére
...én is szeretek menekülőút szerint foglalni mindig, mindenhova
pl moziba félegyházára a 10. sor közepére szoktam jegyet venni, ami előtt a legnagyobb a lábtér, hogy ha fiunkkal megyünk hármasban és bármi miatt ki kell vele menni, akkor a többi nézőt legkevésbé kelljen zavarni... pluszba ez itt a nézőtér közepe, ahonnan szerintem legkényelmesebb a vásznat nézni és annyival előttünk van a másik sor, hogy ha oda leülnek, azok se lógnak bele a képbe egyáltalán
-
válasz
myckey #164990 üzenetére
Igen, a versrészlet sokat szerepelt a filmben, egyfelől értettem, hogyan függ össze a filmmel, másfelől viszont nem érzem annyira jónak, hogy ilyen hangsúly legyen rajta. De ez apróság.
A szürkegémre alaposan rá kell készülni, számítok rá, hogy nem egyszerű darab - nem is valószínű, hogy moziban fogom megnézni. Köszi a háttéranyagot, utána biztosan elolvasom.
-
MikeWazowski
veterán
válasz
RetepNyaraB #164973 üzenetére
Ez jónak néz ki!
-
gyuromoj
veterán
Venom: The Last Dance 2024.11.08.->2024.10.25.
The Batman - Part II 2025.10.03.->2026.10.02. -
myckey
veterán
válasz
gbors #164989 üzenetére
Nem véletlen a cím, teljes egészében...
by Paul Valéry:
“Le vent se lève! . . . Il faut tenter de vivre!”,
“The wind is rising! . . . We must try to live!”Francia költő/író.
Jól felhúzta az egészet erre a kiragadott részletre, és azzal a tragédiával nyeri el teljesen az értelmét a vers részlet.
Egyébként, attól függetlenül, hogy meglehetősen földhözragadt darab, ott van benne az a varázslat, amit már megszoktunk a Mestertől. A szél, a repülés... munkásságának a szerves része, és itt is visszaköszön a tőle megszokott elkalandozás.The Boy and the Heron kapcsán, én 3x voltam moziban, és mindig találtam benne újat...
Akad hozzá egy japán kulturális "kisokos" is. Majd ha megnézted, utána ajánlom átolvasni, akkor jobban megérted a szimbólumokat ( ha nem lennél járatos ). Egyébként önéletrajzként is lehet kezelni, illetve jó ha az ember ismeri a munkásságát.
Itt írtam a fejtágító műveltségi okosságról. [link] -
Kaze tachinu / The wind rises / Szél támad (2013)
Addig tartogattam ínséges időkre a Miyazaki-életmű utolsó darabját, amíg már nem az utolsó lett
A film egy fiktív életrajzi dráma - egy híres japán repülőgéptervező, Horikosi Dzsiró életének derekát mutatja be fiktív elemekkel gazdagon megrakva, és persze a mellétéve egy jó kis portrét a 2. világháború előtti Japánról. Az első óra egy meglepően kocka szerelmeslevél a repüléshez és az emberekhez, akik a repülés környékén élnek / dolgoznak - és ebbe szinte mellékesen sző bele olyan "apróságokat", mint az 1923-as nagy tokiói földrengés. Vizuálisan és hangulatilag a megszokott Miyazaki-magicet kapjuk, a felnőtt közönségre való tekintettel varázserdő nélkül, de ugyanúgy a korábbi filmekben megszokott "de jó, hogy ezt láthattam" típusú jelenetekkel.
A harmadik félóra érdekes módon olyan szétesett hatású, mint pl. a Vándorló palota vége - az események fontosak, de nem sikerült őket igazán a film flow-jába beleintegrálni, így egy csokor majdnem független, kissé szeleburdi jelenetként éltem meg őket. Aztán minden átvezetés nélkül belecsöppenünk az utolsó félórába, ami... nagyon szomorú, és egy bizonyos tényező miatt nagyon fájdalmas nézni - viszont úgy ahogy van, gyönyörű.
Bár most itt van már a Fiú és a szürke gém, anno Miyazaki életműve zárásaként készítette el a Szél támadot. A zárás méltó is lett az egész karrierhez - nem tökéletes (egyik filmje sem az), de semmihez / senkihez nem hasonlítható élményekkel gazdagítja a nézőt. Kicsit hullámzóbb, mint a Mononoke vagy a Totoro, de összességében ez is 9/10.#értékelés
-
k-adi
nagyúr
válasz
mephi666 #164985 üzenetére
Amúgy ja, akár az
egész hegyet beomlaszthatták volna, aztán hello csak gondolom féltek, hogy kirepül a sárkány aztán felperzsel mindent és mindenkit
Úgy nehezen kommunikálnak vele, ha
zuhanás után kitörik a nyakukat, akik meg a "védett barlangig" eljutottak páran, meg gondolom meg se próbálták már, mert eléggé... ellenséges volt velük a sárkány -
paatrick
őstag
válasz
k-adi #164984 üzenetére
"Én is ezen gondolkoztam, hogy több volt ott mint 3... ezt mintha elfelejtették volna megmagyarázni, jól."
Pedig erre kitértek, de akkor nem figyeltetek
Generációnként kell 3-at adni. Szóval kb 20-30 évente 3. 500 év alatt már meg is van a sok ott lévő név. #164983 mephi666
Többi lánynak nem voltideje beszélgetni, meg valószínű ők nem rakták össze időben a 3-as sztorit, vagy meg se találták azt. Így aki túlélte az első kört és nem égett szénné/zuhant be a szakadékba stb. az már nem hiszem hogy tárgyalni akart hanem csak menekülni mint ahogy főhősnőnk is csak pucolt kifelé amint lehetett.
-
k-adi
nagyúr
válasz
mephi666 #164983 üzenetére
Én is ezen gondolkoztam, hogy több volt ott mint 3... ezt mintha elfelejtették volna megmagyarázni, jól.
Sárkányos filmben logikát keresni felesleges, főleg hogy a lágyabb nyelőcsövéből belülről jövő forró tűzláva sérülést okozhat a kemény, kérges külső testén - ja, nem
(mondjuk azért
a szemébe is ment egy kicsi, az azért hihető) Lehet csak ő volt az első aki
a síráson, nyavajgáson kívül megpróbált beszélni vele, mert nem feltételezték, hogy a sárkány érti az emberi nyelvet? Apuka lehet csak
simán tovább állt, mint oroszlánok vagy meghalt A történet szerint csak
ő került közel hozzá annyira, a korábbiak nem így azoknak esélyük se volt sebezni -
mephi666
nagyúr
válasz
paatrick #164972 üzenetére
azért plothole akad benne bőven
- 3 utódja volt a sárkánynak, mindhármat kinyírták, ezért 3 hercegnőt akart cserébe... de futószalagon leküldtek neki már több tucattal vagyis most már úgy importálták őket
- milyen sárkány az, amit sebez a saját tüze? letüsszenti a saját lábát és belehal?
- nem jutott még eszébe, hogy elbeszélget a leküldött hercegnőkkel, hogy meséljenek már sztorit? hátha valaki felvilágosította volna?
- a sárkány a fajának utolsó élő példánya... oké... de akkor ki csinálta a kicsi sárkányokat?...vagy majd jöhet a 2. részben a BLACK dragon apuka?
- arról ne is beszéljünk, hogy a lesebzett csaj 0 kiképzéssel kivégezhette volna a sárkányt, mert simán vitte minden fegyver... nem tudta volna egy kisebb csapat elintézni? -
k-adi
nagyúr
válasz
RetepNyaraB #164973 üzenetére
Its not real, its not real
Whats not real?
végre van folytatása ennek a klasszikus horrorfilm mondatnak.
-
tibbike01
őstag
Bocsi az off-ért, de szerintetek itt jó lesz vagy közelebb kellene ülni a vászonhoz?
4. terem Westend CC. -
válasz
totron #164976 üzenetére
A Föld mágneses mezeje a töltött részecskék nagy részét eltéríti, ezért a magnetoszférán belül kisebb sugárdózis éri az űrhajósokat. Ezért kockázatosabb egy bolygóközi utazás, mint pl. az ISS-en való azonos idejű tartózkodás, lásd pl. itt.
Amúgy keresgéltem az Az űrhajós kapcsán, és a bolygóközi utazás okozhat idegrendszeri károsodásokat is, lásd pl. magyarul itt.
-
Peterhappy
őstag
válasz
[HUN]NIMROD #164974 üzenetére
Hat ez eleg lehangolo...
-
totron
addikt
nagyon is sok bajuk lesz még úgy is, hogy földközelben legalább a kozmikus sugárzástól védettek valamennyire
Már miért lennének? A szürkehályog esélye ugyanúgy megnő, mintha sokszoros távolságban lennének. Nincs a bolygónknak mágikus, kiható ereje: a légkörön kívül jön az áldás rendesen. Egyesek felvillanásokat is látnak, amint 1-1 erősebb impulzus áthalad a retinájukon. -
[HUN]NIMROD
senior tag
válasz
Peterhappy #164958 üzenetére
Hát igen, Brian megélhetési író, aki kihasználta az apja zsenijét, de ő maga csak egy lapos ponyvaszínvonalat képvisel. Tényleg szinte olvashatatlanok a könyvei, egyes-egyedül a Butleri Dzsihad-on érdemes végigszenvedni magunkat, mert az legalább ad egy kis ízelítőt a gépek uralmából. Az is megbocsáthatatlan bűne - mint Döninek a P-2-ben - hogy átírt dolgokat, pl
... Tömény idiótizmus.Daniel és Marty, akik egyértelműen szintet lépett arctáncoltatók, nála a saját maga által teremtett MI-k (Omnius és Erasmus) "inkarnációi" -
RetepNyaraB
veterán
The First Omen trailer
hmm?
Ebből még akármi is lehet és ez szerintem már magában nagy szó manapság.
Ha a Legionból indulok ki, rendívül tehetséges rendező. -
paatrick
őstag
válasz
k-adi #164937 üzenetére
A hercegnő és a sárkány / Damsel (2024)
Ennél hülyébb angol címet amúgy
na de mi volt ez? A végén csak néztem hogy akkor most mi van. Mit akartunk elmondani? Mi lenne a tanulság? Persze a tagadhatatlanul Netflix vonalon túl:
lányok pótmamája mit ad isten egy fekete nő, fenn az északi tartományban aki hát persze hogy a "józanság hangja" a sztoriban, míg a másik oldalon a gonosz fehér királyi család feláldozza a "sárvérűeket" maguk helyett. De szerencsére jött a nagyonerős hercegnőnk és megment mindent. Feketemami megkapja az egész otthoni királyságot, hercegnőnk meg világjáró körútra indul a sárkánnyal, Trónok harca megvolt már?
Horrornak kevés, gyerekmesének sokk. Gyerekeknek nem való.
A feléig amúgy tök jó viszont onnantól csak nettó időhúzás az hogymikor mondja már el hogy csak ráragasztották a vérszagot. És benne volt a potenciál a sárkányba mert sokszor mondja hogy "a te fajtád" - de végül csak nem hozták ki azt belőle hogy az egész emberiséget gyűlöli nem csak a királyi vérűeket. Ebben lehetett volna még fantázia és egy csavar a végére.
Jól nézett ki azt meg kell hagyni. De így a történet nagyon fura, még akár azt is mondanám hogy lezáratlan (?) -
S e t h
nagyúr
válasz
diablo1984 #164939 üzenetére
Fene gondolta volna a sok rózsaszínbe csomagolt bohóc után, aki a pénztáraknál tülekedett.
Aztán amikor már majdnem el is aléltak önnön tálentumuk nagyságától, akkor könnyek között kérték számon ettől a romlott világtól a jelölések elmaradását.
Olyan cringe élmény volt, mint anno a Black Panther. -
k-adi
nagyúr
válasz
diablo1984 #164939 üzenetére
Valóban kicsit túl van hypeolva a Barbie, de azért egyvalamit nagyon jól tud, ami a mozi lényege: szórakoztat. Az, hogy sokan nem értették a sorok közt meghúzódó
Gyurcsá..szálat az már más kérdés, de aki igen, annak 2 in 1 élmény.Míg az Opp csak a nézőt Szopp-atja a 3 órás játékidejével, aminek a felében bőven belefért volna.
-
Hasonlóan gondolom én is, csak kicsit kisebb méretekben (mondjuk 250x250 vagy ilyesmi). A legtöbb meccsre igaz lehet, amit írsz, de a Bermoiya ellenire pont nem.
Ott az utolsó nap előtt annyira reménytelen volt Gurgeh helyzete, hogy a Limiting Factor és Flere-Imsaho bedobták az extra motivációt az erőszak-pornóval. Egy ilyen helyzetet minden gond nélkül lehet pusztán számokkal reprezentálni - ez akkor is működik, ha stratégiailag igényesen tálalod a játékot, és aki ért az ilyesmihez, az látja, hogy nem csak a túlerő a probléma. És azt a meccset Gurget nem azért nyerte meg, mert jobban játszott, hanem mert olyan eszközökhöz nyúlt, ami az ellenfelének meg sem fordult a fejében (és ezeket az előkészítés fázisban jól leplezte). Miután ezek a könyvben nem voltak részletezve, a filmre vitel során szabadon lehet engedni a mocskos fantáziát Az összeomlás azért van, mert a bíró szembesül vele, hogy a fizikai tét elvesztésével kivágják az apex nemi szervét, pont, amikor gyereket készül szülni. A részvéttelenség csak egy utolsó arculcsapás, amit meg is lehet "képesíteni", meg amúgy különösebb veszteség nélkül dobni is lehet. -
radi8tor
MODERÁTOR
Rebel Moon - rendezői változat várható
+1 órányi műsoridő
-
válasz
gbors #164963 üzenetére
Hát... Az én elképzelésem szerint ez a játék valami olyasmi, mint a sakk, csak egy 2000*2000-es táblán játsszák, és nem csak hatféle figura van, hanem több ezer, amik változhatnak is, és nem csak ütni lehet velük, hanem sokféle egyéb interakcióra képesek, stb. stb. De alapvetően egy logikai játék, amiben nem feltétlen lehet látni, hogy ki áll nyerésre. (Lásd sakk világbajnokság: egy laikus vagy kezdő nem fogja felismerni a táblán, hogy "a sötét király bajban van", vagy hogy a vezér szárny "meggyengült", vagy nem érti, hogy miért nyújtja a kezét az egyik játékos, mikor még sehol nem látszik semmilyen matt.)
Így a nyerés sem azon múlik, hogy "vad" a támadás, hanem azon, hogy Gurgeh jobban játszik. A "vadság" a játékos lelkiállapotát jelzi, ezért okoz meglepetést, de ezt csak az tudja észrevenni, aki érti a játék "nyelvét". Szóval ezt a javasolt armageddont nem igazán tudom elképzelni: ha a laikus is érteni fogja, akkor szükségképpen hiteltelen lesz. (Képzeljük el sakk vagy go táblán...) Az összeomlás pedig nem a vereség miatt van, hanem mert az azadi játékos, aki civilben bíró, ráébred, hogy pont úgy néz a legyőzője közömbös és részvétlen szemébe, mint az elítéltek néztek számtalanszor az ő szemébe az ítélete után. Biztos, hogy ezt is meg lehet valahogy fogalmazni képileg, de nem biztos, hogy erre ez a sztori a legmegfelelőbb. -
A Bermoiya elleni rangadó záró szakasza vizuálisan nem néz ki sehogy, mert még senki nem vitte filmre
A jelenet maga arról szól, hogy Gurgeh látszólag érzelmektől mentesen
.olyan brutális, barbár taktikával jön vissza a meccsbe, amire a szegény azadi (aki feltehetőleg szintén erőszakpornó-rajongó) teljesen nincs felkészülve - aztán ráébred, hogy bukni fog, és ő lesz kénytelen viselni a physical bet következményeit
Ha ebből értelmesen filmet akar csinálni valaki, akkor nyilván nem a játék mechanikáján lesz a hangsúly, hanem a bemutatásán. Ezt nagyon "szépen" meg lehet csinálni esztétikai eszközökkel - pl.kultúrális csatt, ill. Gurgeh szemléletváltásának . Ez csak egy 3 perces első draft, de valami ilyesmi dramaturgiailag is működne,Bermoiya struktúrái elegánsak és fotogének, Gurgeh-é meg korábban szintén olyanok voltak, csak szétzilálódtak. Gurgeh tesz néhány értelmetlennek tűnő lépést, aztán egyszer csak kitör az Armageddon - előre elhelyezett cluster-bombák robbannak fel, a sérthetetlennek hitt civil installációkat öngyilkos merénylők rohanják le, a napalm helyi megfelelőjével permetezik be Bermoiya csapatait - össze lehet szedni mindent, amit a háborús egyezmények tilosnak tartanak, azt Gurgeh mind bevetheti. Aztán jöhet a térdreesés és a többi , és a regény vonatkozó gondolatait is visszaadná.oldaná is az egyre biztosabban elvesztett meccs feszültségét -
paatrick
őstag
"űrhajósok nem távolodtak el 500 km-nél messzebb a földtől, azaz ha kinéznek az ablakon, akkor betölti a fél látómezőt a földgolyó,"
Nyilván a pszichológiaira gondolok, és mindegy mennyire távolodnak el hiszen akkor is egy fém kalitkába vannak bezárva amin kívül csak a halál van számukra.
Ezért hülyeség a Spaceman aholegy eleve vergődő házasságból jövő instabil asztronautát küldenek fel 1 éves útra egyedül. Ő is folyamatos kapcsolatban marad a Földdel, de ez nem segít. "Abban nem pont..."
Interstellarban Mann és a többi első felfedező
egyedül megy át egy fekete lyukon, majd a másik oldalon már senkivel nem tudnak kommunikálni, tök egyedül van egy üres fagyott bolygón egy robottal ami folyamatosan azt az információt akarja küldeni hogy a bolygó halott és ne jöjjön ide senki, ezzel halálra ítélve Mannt. Ezért szétszereli a robotot, utána már tényleg egyedül marad, amit annyira nem tud elviselni hogy meghamisítja az adatokat csak hogy valaki mentse meg. Ez történt 30 éven keresztül. Majd mint mondja is az utolsó krioébresztésre már nem állított be időt. Szóval az ő része teljesen jól levezetett hogy mit miért csinált.
-
válasz
gbors #164944 üzenetére
A Bermoiya elleni rangadó záró szakasza vizuálisan úgy néz ki, hogy egy ember meg egy azadi órákig mászkálnak egy kézilabdapálya méretű játéktáblán, tologatják a
bábukatbiomorfokat (amik remélhetőleg nagyon fotogének), egy olyan játék szabályai szerint, amiben a helyiek 100 év alatt szoktak eljutni a mesteri szint közelébe. Közben pörög valahol egy óra, meg van egy eredmény kijelző, amit persze nem tudunk elolvasni, de azt végül is lehet feliratozni. Az ember eközben nem mutat érzelmeket, az azadi meg vagy mutat vagy nem, de úgysem értenénk, hiszen űrlény. Aztán az azadi odamegy az emberhez, előbb majd atérdre esik , aztán jönnek ésföldre zuhan .elviszik A fentiek befogadása filmen nekem biztosan okozna némi problémát. (A könyvben sokat segít a megértésben, hogy tudjuk, hogy az azadi hogyan látja a helyzetet a pályán, milyen érzelmeket él át közben, és milyen gondolatok járnak a fejében.)
"A "minek" kérdést minden filmnél fel lehet tenni, nem függ attól, hogy könyvadaptáció."
Nyilván úgy értettem, hogy a The Player of Games-t, mint történetet, már elmondták (könyvben), minek kéne még egyszer elmesélni filmen. Az én értelmezésemben mondjuk az Un chien andalou-t sem nagyon kellene megírni könyvben (pedig arra lehet, hogy ráférne.
)
#164953 paatrick
"Nekem az ilyen űrben becsavarodós filmektől amúgy is herótom van, jó 40 éve mászkálunk ki az űrbe, valaki 1 évet is fenn van és semmi bajuk."Voltaképpen a relatíve rövid hold missziók kivételével az űrhajósok nem távolodtak el 500 km-nél messzebb a földtől, azaz ha kinéznek az ablakon, akkor betölti a fél látómezőt a földgolyó, bármikor lehet korlátlanul, időkiesés nélkül kommunikálni, és ott a tudat, hogy legfeljebb 2 óra alatt le lehet jutni a felszínre. (Amúgy biológiai értelemben nagyon is sok bajuk lesz még úgy is, hogy földközelben legalább a kozmikus sugárzástól védettek valamennyire, de gondolom itt a pszichés dolgokra gondoltál.)
"Pl. Interstellar ilyen szempontból hibátlan."
Abban nem pont egy van?megkergült űrhajós -
mephi666
nagyúr
válasz
k-adi #164937 üzenetére
...ja, jól mutat tényleg az egész
tetszik a kontraszt a csiricsáré külső és komor belső jelenetek közt... meg hogy a sárkány fizikája szerintem elég jól el lett találva, a tűz is perzsel rendesen... látvány miatt mindenképp érdemes adni neki egy esélyt
csavarok kiszámíthatóak tényleg: én a végébe tettem volna még pár perc pusztítást pg13-as karika nélkül azért meglepődtem, hogy pg13 ellenére azért fröccsen szépet, amikor marokkal összeroppantja a sárkány az ipsét... vagy amikor a gonosz királynét megpörköli, hogy beleolvad a korona az arcába
-
Miklós315
aktív tag
válasz
Peterhappy #164958 üzenetére
"jó szívvel ajánlom Orson Scott Card Végjáték c. regényét"
+1 -
Peterhappy
őstag
válasz
[HUN]NIMROD #164898 üzenetére
Ugyanis Herbert életműve "mindössze" az ÖSSZES sci-fi alapköve, mindennek a forrása, és azóta is a valaha volt legkomplexebb világ azzal együtt hogy idegen intelligens fajok nincsenek is benne.
Mérföldkő, de az alapkő az AlapítványAhogy a Dűne (és csak az első részre tudok hagyatkozni, mert még csak azt olvastam) is merített belőle.
Az jutott még eszembe, a múltkori beszélgetésünkre egy pillanatra visszautalva, azért nem/sem vonzott igazán a Dűne-univerzum, mert rengeteg darabját már nem Herbert írta, hanem a fia és/vagy egyéb szerzők.
Az Alapítvány-univerzumban is vannak regények, novellák, amiket mások jegyeznek, de arányaiban sokkal kevesebb, és ami szorosan kapcsolódik a ciklushoz, azok egész jól is sikerültek.
Említettem, anno a Dűne folytatásairól nem hallottam túl jókat, azt csak a minap juttatta eszembe a Feleségem, hogy Ő belekezdett anno egy, a Herbert fia által jegyzett regénybe, de kvázi csapnivalónak találta. Nekem meg ez épp elég elrettentő volt akkoriban, úgy ~15 éve (olyannyira, hogy erre nem is emlékeztem).@Louro:
Ha nagyon puritán módon kellene megfogalmaznom, azt mondanám, az Alapítvány filozofikusabb, és a történelmi ugrálások miatt (ennek meg van az oka) vontatottabb, a Dűne pörgősebb, lebilincselőbb, kvázi izgalmasabb (de azért bőven filozofikus persze az is).
Én épp most szereztem be az Alapítvány-trilógia új fordítását, ma reggel kezdtem bele az "első kötetbe".
A ciklusból én egy-két művet kihagytam, volt amihez az angolom kevés volt, volt ami nem szorosan kötődött a regényfolyamhoz, így egyszerűen átugrottam, utólag vettem észre, és bánom, hogy Tiedermann és Roger MacBride Allen regényeit kihagytam, de utólag már nem volt kedvem visszaugrani rájuk.
Én is lassan haladok, tavaly januárban kezdtem, de 2-3 regényenként szünetet tartottam, és sokszor Asimov művével párhuzamosan (egyet könyvben, egyet epubban) olvasok valami mást is (tipikusan nem sci-fit).
Ha valaki még nem olvasta, jó szívvel ajánlom Orson Scott Card Végjáték c. regényét (amiből a nem túl jó adoptáció született pár éve), az még egy zseniális könyv (és most jut eszembe, annak is régóta halogatom a folytatásait
)
-
Louro
őstag
válasz
[HUN]NIMROD #164951 üzenetére
Tervben van, hogy azt is elolvasom. Csak az Alapítvánnyal nagyon lassan haladok. Biztos jó oka van, hogy akkora a Dűne rajongótábora.
-
paatrick
őstag
válasz
Louro #164941 üzenetére
Ahogy írod már az első logikus felvetésnél elbukik az egész film. Kb ugyanez volt a helyzet a Black Mirror 6. évad 3. részénél, ott is az űrbe megy 2 fickó és hazatelefonál, csak azt az alapvető kérdést miért nem vetette fel senki hogy ha tudunk robotot csinálni akkor mi a francnak nem a robot megy fel az űrbe.
Nekem az ilyen űrben becsavarodós filmektől amúgy is herótom van, jó 40 éve mászkálunk ki az űrbe, valaki 1 évet is fenn van és semmi bajuk. Értelmes kiválasztás és utógondozás. Ennyi. A legtöbb film ezt direkt figyelmen kívül hagyja mert akkor nem lenne film belőle, viszont így meg teljesen elveszíti a realitását.
Pl. Interstellar ilyen szempontból hibátlan. -
myckey
veterán
A hét mesterlövész < A vad banda
Nekem kissé komolytalannak hatott Peckinpah műve után, Sturges klasszikusa.
Igaz, a kettő teljesen eltérő hangvételű alkotás, más az alapvetés és a szellemisége is.De a színészi gárda, és az aranyköpések még mindig jók Kurosawa mesterművének feldolgozásában, valamint szép dolog az a romantika, idealizmus ami belengi az egészet.De nagyon begurultam a kölkökre, mikor Bronson
, ez kiverte a biztosítékot, nem illett bele az egészbe ez az értelmetlen jelenet.eldobta az életét, az idiótaságuk okán Jöhet Leone és a Volt egyszer egy Vadnyugat
-
totron
addikt
válasz
eeXaa #164945 üzenetére
Hogy lett volna jó a játéka?
(#164946) mephi666,
, ikszdé.a fejlődés íve nem volt megfelelő, a prepozíció elhintése alatti 1.0x sebesség később indokolatlan mértékben meglódult, magyarul össze lett csapva az egész, hiteltelenné is lett ezzel együtt. Értem, hogy nem sorozat, de nekem az ilyen simán elveszi a jókedvem. Felnövéstörténet, ahogy számos kritika is éles szemmel kiszúrta. A startot nézve persze a fejlövés-történet kifejezéssel is illethetnénk -
mephi666
nagyúr
ez annyiból volt scifi, hogy Sandler az űrben b*szta a rezet majdnem végig
...asszem ezt nem fogom soha újranéznikb a sok altatótól tripen volt, amitől a pók csak a saját lelkiismeretének kivetülése lett, beszélgetőpartnert szolgáltatva a játékidő 80%a alá... -
mephi666
nagyúr
-
eeXaa
addikt
válasz
mephi666 #164943 üzenetére
Passz én sem láttam legalább a felét a jelölteknek, de stone alakításánál biztos volt jobb.
Szerintem botrányosan rosz volt, főleg a film kb első harmadában, amikor totál debil volt. Majdnem kiestem a székből párszor a totális amatőr, felkészületlen, túlspilázott játékán.A film végére sokat javult, dehát ezért oszkárt?
Semmiképp.... -
A "minek" kérdést minden filmnél fel lehet tenni, nem függ attól, hogy könyvadaptáció. A Player of games egy elég egyedi, kissé kocka sztori némi morális kikacsingatással, és elég vizuálisan van megírva, szerintem bőven jó filmalapanyag.
Én nem emlékszem, hogy annyira sok olyan eszmefuttatást láttunk Gurgeh-től, amit ne lehetne viszonylag könnyen filmre fordítani - sőt, több olyan is beugrik, ami kifejezetten ütne (pl. amikor Bermoiya ellen). Az orbitalon játszódó bevezetés vagy amegfordította a meccset a vadászat szinte egy az egyben forgatókönyv. Egyedül az utolsó összecsapásban látom, hogy azt komolyan szét kell szedni és újra összerakni, hogy működjön filmen.fire planeten
Amúgy a Crow roadból csináltak minisorozatot, az egészen jó lett. -
mephi666
nagyúr
válasz
eeXaa #164942 üzenetére
...Emma Stone helyett nők közül kit mondtál volna? ...számomra ő volt idén a legemlékezetesebb...
itt vannak a jelöltek:
Emma Stone Poor Things Bella Baxter
Fantasia Barrino The Color Purple Celie Harris-Johnson
Sandra Huller Anatomy of a Fall Sandra Voyter
Carey Mulligan Maestro Felicia Montealegre
Vivian Oparah Rye Lane Yas
Margot Robbie Barbie Barbie...egyedül a Barbie-t láttam ezek közül, de az a karakter Margot Robbie-nak a kisujjából tökéletesen jött
Emma Stone viszont 99%-ban komfortzónán kívül óriásit alakított... többi filmet nem láttam, de nem hinném hogy ezt a szintet bárki is megütötte volna
-
eeXaa
addikt
Nolan fejében most mi járhat?
Megcsináltam az eddigi legszarabb legunalmasabb filmemet és ezért kapok oszkáressőt.
Remélem nem hülyül meg, és ezen minta szerint gondolja a sikerességet a jövőben...Emma stone szinészi alakítása meg a pooor thingsben.... jájjjjjjj.
Dehát ezt szereti a szakmaAnnak viszont örülök hogy a barbi semmit sem kapot lényegében.
-
Louro
őstag
válasz
totron #164935 üzenetére
Bevallom nem vagyok túlolvasott a témában. Tavaly fejeztem be Asimov robot univerzumát. John Scalzit imádom. A 3 test problémát 2x olvastam el. Sorozatokban pedig Battlestar Galactica és a The Expanse nekem az etalon. A Stargate első film szintén.
Értem, hogy az űr üres és nagyon más közeg egyedül is és pár fős csapattal is. De míg a Spaceman esetén nekem a pók inkább az őrület jele.
Azt be sem merem dobni, hogy mennyi az esélye,hogy egy ekkora útra csak egy embert küldenek? A metszőfogas pók meg hát...Hisz asszony se hívta már és a központ is tojt az őt idegesítő zajra a mosdóból.
A Dűne kapcsán meg egy tipikus oligarchák úgy táncolnak a gazdagságért, ahogy a császár fütyül. A császárt mozgatják a nők. "Minden háborút nők miatt vívtak" elv mentén. A fremenek meg a helyi őslakosok, akiket figyelmen kívül hagynak a nagyságosok. Nem fénykardokra vágyok, de az aratógépek kevesek számomra. Oké, volt 1-2 űrhajó, de ahol már ilyen technológia van, miért ilyen puritán a berendezés?Nem mondom, hogy egy scifi kötelezően eleme az (értelmes) idegen létformák, de a technikai ugrásra szükség van. Az, hogy az űrben utaznak és ennyi, azért kevés, mert sok évtizede tudunk már.
Nekem talán emiatt tetszett a Moonfall, mert érdekes volt a koncepció, bár azért messze nem egy klasszikus. Afféle popcorn-mozi számomra. Van benne űrrepülés, kis misztikum az emberiség származásával kapcsolatban, kis idegen létforma és valami extra high-tech dolog (maga a Hold). -
Drizzt
nagyúr
Nálam a tavalyi sorrend: Poor Things, Barbie, Killers of the flower moon, Bastarden, Oppenheimer. Az egy másik kérdés, hogy ebből kettőt Magyarországon idén lehetett látni, nem tavaly.
-
cyberkind
félisten
A Szoppenheimer nagyot megy a Toszkáron.
-
k-adi
nagyúr
válasz
Pitterix #164890 üzenetére
A hercegnő és a sárkány
Damsel (2024)Szerintem cgi volt végig a táj is, bár tény hogy valóban szép. Meg a sárkány is és a tűz.
De minden más... hát max. közepes.
Szerencsére nem kell aggódni, mert mert nemcsak magátmenti meg az 50 kilós lányka, hanem annyira tökös, hogy másodjára is visszamegy repetáért és a kishugit is ő menti meg, nem egy keménylegény
A story viszont érdekes a dupla csavarral, bár kiszámítható - de hát minden mese az végülis, nem? -
totron
addikt
válasz
Louro #164933 üzenetére
Vártunk valami scifi filmet. De inkább lelkizés, vontatott film lett belőle.
Hiba lehet a szocializációban, így a "jó" film is ritkábban következik el. El kell olvasni minél többet a Galaktika kötetekből és átértékelődik a műfaj fogalma. Kiveri a szemeteket a tanulság, nem igaz, hogy ez semmi. A körítés is jó volt szerintem. -
válasz
Louro #164933 üzenetére
BTW,
Adam Sandler kereste a legtöbbet tavaly Hollywoodban, Margot Robbie-t is megelőzte#164927 gbors Vannak kétségeim. Pl. A játékmesterben a legfontosabb akciók leginkább a világ legbonyolultabb játékának tábláin folynak. A könyvben ezek azért követhetők mert belelátunk a főhős gondolataiba, a stratégiájába, és az ő szemén keresztül értjük meg az ellenfeleit is. El nem tudom képzelni, hogyan lehetne ezt megfilmesíteni. (És főleg, hogy minek.)
-
Louro
őstag
válasz
paatrick #164651 üzenetére
Én most tudtam le és bár vártam, hogy kicsit berántson, de kicsit sem sikerült. A magány, az őrület, a bizonytalanság átitatta a sztorit. A pók....ott kicsit meg kellett állítanom, mert hát pont fóbiás vagyok. A feleség vonal olyan semmilyen volt.
Igazából kicsit olyan érzésem van, mint az Ad Astra esetén. Vártunk valami scifi filmet. De inkább lelkizés, vontatott film lett belőle.
Igazából, ha előbb olvasom a kommented, tuti nem nézem meg. Nemcsak a pók miatt. Adam Sandler nagyon meg akarja mutatni a komoly arcát.
-
myckey
veterán
The Wild Bunch
Szarfaszúak, jöttünk a Társunkért !
Respect !
-
-
Miklós315
aktív tag
Azért van spoilerben, mert biztos akad, akinek teljesen ismeretlen, új a sztori (neki kérdéses lehet).
A 'sablonost' arra értem, hogy sokan 'kiemelkedően összetett', ergo a többinél sokkal kreatívabb történetűnek tartják. Szerintem a "köntöse" ugyan sajátos, a szereplők belső monológjai sajátosak, maga a történet, ami végigfut, azonban tizenkettő-egy-tucat. Az emberiség - mondjuk úgy - "zerg-egységként" való átfogó szemlélésén, ezen való elmélkedésen alapuló nagyívű sztoriban számomra Asimov Alapítványa pl. időtállóbb. Az sokkal elnagyoltabb narratívájú, de jobban rátapint az állandókra, a Dűne földhözragadtabb cselekményszövésű, de felületesebb is számomra.
És nem értem - túl az önérdekű hatalmi manipulációkon - végső soron mire jó ez a
-vonal (a teljes történet, azon belül aKwisatz Haderach számára)... blöffnek tűnik, mint pl. azBene Gesserit szerepe aÉjkirály -filmsorozatban.Trónok harca
De ezen ne veszekedjünk. A filmet akkor is megnézem moziban, valószínűleg tetszeni fog. Csak számomra a történet mára elvesztette régi varázsát (tizenévesen rajongtam érte, ma üresnek hat). -
válasz
lezso6 #164925 üzenetére
"Pontosabban fogalmazva ezek az indiánok magukra veszik a nyugati kultúrát,"
Jogos, ezt lopom is, köszi
Amúgy nem azzal volt bajom, hogy lassan haladt előre és nem magyarázta, rágta szánkba a történetet, ezzel én kiegyezem. Inkább csak az, hogy egyik oldalhoz, egyik karakterhez sem tudtam kötődni. Tök jó, hogy az őslakosok sem az ártatlanság mintaképei voltak, csak nézni olyan volt ezt az egészet kicsit, mint száraz tényeket olvasni a wikipédián. Nagyon, nagyon, nagyon lesarkítva.
#164920 : szuper! örülök. Esetleg idei évből, ha a Perfect Days bejött, a Past Lives-ot tudom még ajánlani. Nem ugyan az a téma, de talán hasonló értékrendszer alapján, bekerülhet a hatásos élmények közé (vagy nem)
-
válasz
Kergeboci #164919 üzenetére
De olyan távolságtartó, annyira nem sikerül behúznia, hogy az már fáj.
Nem tudom, hogy itt pontosan mire gondolsz, de ha esetleg arra, hoyg nem szájbarágós, akkor szerintem ez éppen előny. Az ilyen filmek szoktak a legjobban lenni, amik elmesélik amit kell, de a nézőre bízzák az erkölcsi tanulságot. Ami nyilván átalában egyértelmű, habár itt Leonardo Dicaprio által játszott Ernest esetén pont nem egészen egyértelmű hogy emberünk immorális vagy amorális.
Ezzel az indiánok, belépnek a civilizációba.
Pontosabban fogalmazva ezek az indiánok magukra veszik a nyugati kultúrát, azért ez nem mindegy. És ettől lesz rendkívül bizarr a helyzet, hogy a rasszokkal kapcsolatos sztereotípia megfordul.
-
válasz
Kergeboci #164579 üzenetére
Perfect Days (Wim Wenders, 2023) - egyetértünk.
10/10, (nem vagyok keleti filozófia szakértő, de nekem ez volt) A Zen.
Nagyon kellett, főszereplő, operatőr, rendező... én csak dicsérni tudom.
@ eeXaa: (komolyan) kérlek ne nézd meg, ne írj róla. Köszönöm. -
Killers of the Flower Moon
Megfojtott virágokNagyon szépen megrendezett, add magának és a témának időt, hogy kifejtse, vagyis, legalábbis, éreztesse a történetet. De olyan távolságtartó, annyira nem sikerül behúznia, hogy az már fáj.
Az első világháború után járunk, a már tényleg eltűnő félben lévő vadnyugaton, ahol egy kietlen földre száműzött indián törzs terméketlen talajából, olaj nem kezd el folyni. És vele együtt a pénz is.
Ezzel az indiánok, belépnek a civilizációba. Kocsit vesznek, fehér emberek sportját űzik, saját bejárónőik, szolgáik lesznek. Természetesen mindezt egy nagyon jóakaró, a magát csak Királynak becéző barátságos William "King" Hale (Robert De Niro) támogatásával.
Csakhogy amíg Hale családja és cimborái szépen beépülnek a gazdag indiánok körébe, addig az őslakosok nem bírván megküzdeni "beteges" génjeikkel, sorra hullanak el, ki hol betegségbe, ki egy egy hátulról elkövetett "öngyilkosságba". És persze senki sehol sem gyanús.
Ebbe a légkörbe cseppenünk bele, jócskán magunkra hagyatottan. Ahogy azt a főszereplő, a kissé egyszerű, de nem buta, túl sok önbecsülést és egyenességet nem hordó Ernest (Leonardo DiCaprio) is érezhetett. Az elején. Aztán elég rendesen besározódik az ő keze is, mi pedig ezzel párhuzamosan, komótosan, kapunk egy átfogó képet arról, amit már úgyis a legeleje óta tudunk.
Nálam talán a vadnyugati köntösbe bujtatott gengszterfilmes hangulata az, ami megmentette, valahol a háromnegyedénél (de kérdezem a kollégát, aki beült egy 3,5 órás filmre, aztán 15 percenként a telefonját nézte, hogy mikor lesz már vége, hogy ez mikor is volt, lehetett, ő jobban tudja) beindul kicsit a történet is, úgyhogy én elvoltam vele. A legjobbak között, azért nem fogom tudni emlegetni.
-
-
válasz
Miklós315 #164901 üzenetére
"Herbert kiiktatta az
is"ufókat és a transzcendenst
Nem teljesen értem, hogy mit jelent, hogy "kiiktatta" (egy csomó sci-fi alapmű van, amiben nem szerepelnek), ráadásul a mintha nem is iktatta volna ki... (Vagy nem tudom, hogy milyen értelemben érted.) Azt sem értem, hogy miért van spoiler-ben.transzcendenst "sablon sci-fi sztorivá"
Ezt a "sablonost" már régóta nem értem, hogy mit is akar jelenteni, és hogy miért baj, ha valami sablonos. Mondjuk a Bűn és bűnhődés nem sablonos?"de miért is...?"
vagy hogy hívták. Ez egy gyakorlat, amit nagyon régóta folytattak, önös érdekből. Itt véletlen nagyon bejött, mint azt a könyv is írja. (Bizonyára volt, ahol nem, de arról nem volt érdemes könyvet írni.Missionaria Protectiva )
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
james001 #164914 üzenetére
The Ballad of Buster Scruggs (1:41-nél)
-
-
paatrick
őstag
Ne bántsátok már szegény Moonfallt, ha csinálnék belőle egy no-bullshit-cut-ot akkor lenne vagy 15 perccel rövidebb de simán hozna egy Armageddon szintet
-
válasz
Miklós315 #164893 üzenetére
Nekem az impresszionista vonal behozása kifejezetten tetszik, az ide hajazó megoldások többsége nagyban elősegítette, hogy bele tudjam magam képzelni Franz helyzetébe. És igazából emiatt van értelme a filmnek - bármilyen fontos dolog, amit Franz végigvitt, maga a történet egyáltalán nem kívánkozik vászonra. Az viszont, hogy lépésről lépésre végigvezetett azokon a lelkiállapotokon és dilemmákon, amiket a főhös átélt, számomra rendkívül értékessé teszi Malick moziját.
A darabosság a film első felében engem is zavart, viszont az utolsó 1 órában pont működött - remekül átadta a lázálomszerűségét, ahol a hosszú semmittevést és az álmodozást teljesen random módon szakította megbörtönben eltöltött hónapok .az őrök brutalitása
A Man for all seasons ment a listára#164902 mephi666: én csak a szó szoros értelmében vett sci-fire céloztam, de valóban, Verne jóval korábban törte az utat. Szerintem jól le is b***ták a többiek, amikor visszament a csészealjra
-
RetepNyaraB
veterán
válasz
[HUN]NIMROD #164898 üzenetére
Most már offban, tényleg le kéne akadni a farvízről, csak nem megy
A Lynch változat mint film sokkal jobban működik, minden technikai borzasztósága dacára; ez így van. A modern verzió mindenkit megvett a valóban epikus látvánnyal - és itt nem a könyvektől eltérés bosszant engem - miközben a dramaturgia, színészi munka, lore és hangulat erősen csorbás. Felsorolhatnám az összes létező hulladék filmes klisét, ami itt mind egy helyen található majd három órában. Nem baj, legalább jól néz ki, a rendező elvileg nem amatőr és az alapanyag annyira jó, hogy ez így együtt megmenti a Zack Snyderkedéstől. Mondjuk többnyire
-
-
Miklós315
aktív tag
válasz
[HUN]NIMROD #164898 üzenetére
Fura ez...
Jövő héten nézem majd a Part Two-t (valószínűleg egy látványos, menő film lesz), de egy ideje töprengek ezen a Dűne-sztorin.
Herbert kiiktatta az is. A történelemből katyvaszolt egy sajátos univerzumot, ami így egy fölismerhető elemekkel operáló, de széttartó, logikátlan, sablon sci-fi sztorivá "degradálta" az összképet. És ugye 1965-ben jelent meg az első kötet, előtte is volt élet...ufókat és a transzcendenst Szóval az a legfőbb bajom a sztorival, hogy
van egy távoli jövőbe helyezett, csillagközi léptékű, modern, de feudális-jellegű világ, a bonyibb gépeket már rég lezúzta az emberiség, egy szektaszerű misztikus, női harcosrend kavar némi vallás-eszközt (jóslatok, messiás-várás, stb. eszkalálása - de miért is...?), amúgy csak a családi érdekű hatalomvágy motivál, és ebben a settingben kapunk egy kitenyésztett messiást, aki vívódik magában, de végülis betölti szerepét...hogy, miután megtizedeli az egész univerzumot, a leszármazottja egy több ezer éven át uralkodó "istencsászárként" fő küldetése keretében kitenyésszen egy második messiást...aki majd lepacsizik a gépekkel... Hmm...
Asszem kinőttem ebből a sztoriból. Én sem tartom zseniális, kiemelkedő érvényűnek, noha eexaa az ellenpéldáival messze túllőtt (komolytalan ez a Moonfall, stb.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700 / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 250SSD+500HDD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy Z Fold5 / 512 GB / 12 GB RAM / 1év Garanciával / Gyári Független
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest