Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
Kucsek
aktív tag
Szerintetek jogosan várhatom el ,hogy a leendő 4870-es széria gyorsabb vagy legalább olyan jó lesz mint a 3870 X2?
7600GT: én azért megdugnám neked a Lucy Liu-t
-
nixx-21
őstag
sztem bőven megvan rá az esély h CF-be köthetőek legyenek anno még HD 2 kor nem gondoltak ienre de sztem mivel a HD3 fel van erre készítve és a HD4 is fellesz akkor mi akadályozná meg a dolgot? én optimista lélek vagyok
-
leviske
veterán
válasz
ulveczkii #1295 üzenetére
Bocs, hogy bele kotyogok, de szerintem HD4&3CF nem nagyon lesz... A HD2-eseket sem lehet összekötni a HD3-asokkal, pedig a RV670 és R600 között nincs olyan egetverő különbség...
Bár lehet, hogy a 790GX támogatása miatt talán a HD3 és 4 viszonya más lesz, mint a HD2-3asoké.
-
nixx-21
őstag
hát igen sajnos az nVidia pénze mindehol ott van
nem baj majd kijön az új kártya akkor az nVidia majd iparkodhat h kidobjon valamit újat
-
Foglalt név
addikt
válasz
janos666 #1287 üzenetére
Mivel ennek a topicnak már mindegy, mert értelmeset úgysem tud írni senki...
Figy, nekem nem is kérdés, hogy felrakom-e a patchet AC-hez, mert ATI kártyám van.
Nem tudom, hogy mennyit bénáztak az általad linkelt képekkel, de semmi hasonlót nem tapasztaltam, ellenben sp1 felrakása utána a 10.1-el tényleg ingyen jött az AA, ráadásul nem csak hogy gyors, de szép is. Eddig is oda és azt linkelt mindenki, amit és ahova akart, szerintem ki kell próbálni és kiderül. Nálam nem ez jött le belőle, persze lehet, hogy az én 38am hibás
-
7600GT
senior tag
válasz
janos666 #1287 üzenetére
Erre most szakmai szemmel nézve nincsen kedvem reagálni, de egy brutális nyelvteni hiba mellett nem tudok elmenni.
"Először néztem is nem-e rossz sorrendben nyitottam meg a képeket"
Helyesen: Először néztem is, hogy nem rossz sorrendben nyitottam-e meg a képeket...
A kis e betüt az igéhez rakjuk.Komplikato: Nem tudom, nem nézek ázsiai pornót.
-
leviske
veterán
válasz
Komplikato #1288 üzenetére
Szvsz a Kill Bill 2-ben is jól néz ki...
-
janos666
nagyúr
Figy, nekem nem is kérdés hogy ha ATI kártyám lenne felraknám-e a patchet AC-hez:
DX10.0
DX10.1Kezdjük a HDR minőséggel: A DX10.1-es természetellenesen vakító, olyasmi mint a hl2:ep1-ben vagy a Far Cryban mikor először techdemózták a HDR-t. Én ilyen szempontból az első verziót választanám ahol visszafogottabb a fényerő. A 10.1-esen a közeli deszka is fényárban úszik pedig a lakkozatlan időlyárásnak kitett fa nem olyan mint egy tükör, ahogy a távoli várfalak se.
Másik, nézd meg az imént említett távolabbi várfalakat, nekem sokkal szebbnek tűnik minden az első képen. Először néztem is nem-e rossz sorrendben nyitottam meg a képeket, de nem, az első szebb kép a sima DX10-es és a második a DX10.1-es. És elvileg mindkét kép ugyanazzal a radeonnal készült, szóval nem a catalyst és forceware driverek minősége szólt közbe, a Vista verzió változik.
Ebből nem vonnék le messzemenő következtetést, de a PNG tömörítés valamelyest kissebb meretűre tömörítette a DX10.1-es képet, ha ugyanazzal a programmal készült a screenshot akkor lehet nem véletlen tömöríthető jobban az a kép ami nekem kevésbé tetszik ránézésre.Mod: nem engedte linkelni a képeket az oldal, lementem és javítom a linket...
-
leviske
veterán
válasz
ulveczkii #1283 üzenetére
Annyiból talán mégis változtatna, hogy a DX11, mint név... jobban hangsúlyozza az újítást, mint egy sima .1 végződés a 10 mögött.
Egyébként meg szerintem mind a két cégnek van más gondja a játékfejlesztők pénzelésén kívül. Az AMD-nek ottvan a Fusion fejlesztése, ami ígyis pénzt von el az ATi fejlesztésektől, a Microsoftnak meg ott van a Yahoo! és egyéb internetes cégek felvásárlása akik/amik nem fogják könnyen adni a bőrüket.
MOD: off
-
eXodus
őstag
válasz
leviske #1282 üzenetére
"Szerintem senki sem számított ilyen lépésre az nV-tól..."
Oké, de a 8000esek nem most jelentek meg. Azóta léphettek volna. Főleg az ms.(#1283) ulveczkii
Főleg h az ms sorban felvásárol mindenkit. Tehetett volna arról h jobban rá legyen utalva az ember a vistára, ha már annyira dx10 folyik még a csapból is. -
ulveczkii
tag
válasz
leviske #1282 üzenetére
A DX11 se hozna semmi véltozást amíg az Nv úgy nem dönt hogy változtat. Dehát az Nv-nek még DX10-e sincs ellentétben az AMDvel aki máris képes kissebb módosításokkal a DX11re
Másrészt én sem hiszem el hogy az MSnek és az AMDnek ne lenne annyi anygi háttere hogy támogasson 1-2 játékfejlesztő céget. És szerintem ebben az esetbe 1 fecske is csinálhat nyarat.
-
leviske
veterán
Szerintem senki sem számított ilyen lépésre az nV-tól...
Eddig ő volt leginkább az, aki támogatta az új ficsöröket és az ATi csak szépen nyugodtan haladt utána. Most valamiért a helyzet változott.
Onnantól, hogy még az S3-nál is feltudták fogni, hogy miit kéne építeni és elő is tudtak állni egy DX10.1-es kártyával (ami nem mellesleg kategóriájában a legerősebb)...valószinűleg az nV direkt lépett ebbe az irányba (valószinűnek tartom, hogy az ok a GT200)
Amit a MS tud tenni az csak annyi, hogy igyekszik hamarabb kiadni a DX11-et, ha már a DX10.1 "felesleges" az nV szerint.
-
eXodus
őstag
Nem értem h az amd és az ms miért nem lépnek fel jobban az nv ellen. Amd jobban rá van szorulva a vistara a dx10.1 miatt és az ms érdeke is vista erjedése. (És az amd tudja beváltani a vista marketinget.... jobb, gyorsabb, stb.)
Hosszú távon nem hiszem h az ms érdekeit szolgálná az nv dx10hez való hozzáállása. -
Mozso26
senior tag
Érdekes vita alakult ki. Nekem is eszembe jutatott egy régi emléket miszerint az Nv azt álitotta hogy a dx10.1 szoftveresen emulálhato és hogy nem nagy kaland. Namost ehhez képest itt többen is állitjátok hogy az Nv-nek át kellene dolgoznia az egész arhitechturát(ezt most direct irtam rosszul
) a dx 10.1-hez, vagy legalábbis a technologiai elörelépéshez.Akkor most valamelyik oldal, fél téved, nem? Vagy igaz mindkét állitás??????????????
-
m4rc!
őstag
Tudom nem egészen ide tartozik, de: [link]
Azért ez már kezd picit sok lenni... -
janos666
nagyúr
válasz
marcias #1273 üzenetére
Hát jó, csak manapság a realisztikus ábrázolás a divat, nem a rajzfilm-style. Ilyesmi környezetet egy űrbázison lehet elképzelni, de még ott is szabad itt-ott karcosnak lennie a fémfelületeknek. Ez inkább rajzfilmes, azokat sose bírtam, ahogy a képregényeket se (bár van néhány jó film ami képregényadaptáció). De ha nem realisztikus ábrázolásra törekednek hanem szemet kápráztató szinekre akkor is lehetne kicsit inhomogénebb, ha nem is szinekben akkor legalább lehetne gazdagabb a geometria.
Szóva szeritem ezzel nem csapnak nagy reklámot a DX10.1-nek.Amúgy Carmark következő motorja DX-es vagy OpenGL-es lesz? Vagy az OpenGL 2.1-ben bennevan már egyáltalán a SM4.1 és hanyas OpenGL-t támogat a Catalyst 8.4?
-
marcias
őstag
Sztem a készítők célja egy vegytiszta környezet létrehozása volt, élénk, tiszta színek, tiszta ég, csillogó felületek, éles peremek. Ez is egy stílus, nekem bejön
-
nixx-21
őstag
igen furcsán kékes tónusa van amugy mi a játék lényege??
csak futsz futkorászol
jaja túl tizsta sehol egy vakolat repedés a falban vagy mitomén sehol egy rozsa agy akármi a vasakon mindenhol napelem
-
7600GT
senior tag
Nah megnéztem wikin, hogy mit írnak a giccsről és tényleg "kicsit" más mint amire gondoltam. Nah ma is tanultam valamit.
Őőő a jövőben játszódik? És a jövőben mindent agyon takarítanak? Szívesen láttam volna egy kis "szemetet" az intróban.Túl természetellenes nekem az egész.
-
DeSanto
őstag
Nem néz ki rosszul csak nekem olyan "tisztának" tűik.
Az árnyékok nagyon jók, -
nixx-21
őstag
hát nem júliusban lesz majd kapható nagyobb darabszámban ill. Magyarországon?? mind1 nem érdekel csak jöjjön ki mert most akarok gépet venni mert ezt már nagyon unom jöhetnének pletykák
és az mien lenne ha holnap kidobná az ATi a kártyát de nevetnék az nVidia fején
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mirror's Edge-et érdemes figyelni. A Beyond3D-n írták, hogy nagyon magas lesz az ALU:Tex aránya körüli. Valszeg szeretni fogják a Radeonok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HWSW-n Antal azt mondta az eddigi adatokra, hogy nem pontosak.
Gondolkodtam rajta... és tételezzük fel, hogy a kiszivárgot adatok (480SP, 800SP, 32TMU, stb.) helyesek, de nem jó helyre tették be a számokat a külföldi "látnokurak".Szerintem logikátlan lenne két szűrt mintás csatorna a textúrázó blokk-okban, így ezt vessük is el. Az RV770 szerintem annyiban fog különbözni az RV670-től, hogy a 320SP-jét két további 80 utas Shader tömbbel egészítik ki, így 480SP lesz benne. Ezek mellett szerintem egy ciklus alatt megduplázzák a Z mintavételi teljesítményt. Az MSAA mintavételi rutinokat pedig optimalizálják, plusz jönnek a különálló mag és shader órajelek. Ezek így kb. az előre sejthető tranyószámra ki is jönnek. A 800SP ott jön be a képbe, hogy az RV770-nek nem terveztek egy plusz 80 utas Shader tömböt így a chip nem elég redundáns. Ergo az R700 olyan RV770-neket fog tartalmazni amikben egy 80 utas Shader tömb le van tiltva. Így megvan a 800SP (chipenként 400 ugye). Plusz fejlesztés az R700-nál, hogy egy tokozásban lesz a két RV770 mag és közös memórián osztozik majd (kommunikációs buszra esetleg jó a HiperTransport).
KB. ez az elképzelésem, szvsz logikusan ez is a valószínű.
-
válasz
syckaloz #1255 üzenetére
még 1x: ROP-ból bőven elég a 16 ezek mellett az órajelek mellett. a pixel fillrate kapacitást már így is max. 10-20%-ban használják ki a játékok. MSAA kérdésben ld. Abu85
abban viszont biztos vagyok, hogy ATI-ék legalább modellezés vagy szimuláció szintjén foglalkoztak a TMU szám növelésével - ahogy abban is, hogy ha a 32db TMU hozni is fog jelentős gyorsulást, 32 felett már semmi ilyenre nem lehet számítani.
Drizzt: igen, én is arra gondoltam, hogy a HL2 jobb játék volt, emígyen generálva reklámot
-
rocket
nagyúr
válasz
syckaloz #1253 üzenetére
A peldad nem igazan jo, ugyanis egy autonal a gyarto maga donthet arrol milyen fokozatu valtot hasznaljon, mig itt ez a dontes nem az ATi kezeben van, hanem azokeban akik a szoftvereket irjak.
Egy GPU tervezese 4-5 ev, a gyakorlati megvalositas minimum 6 honap ha minden jol megy, ha nem akkor minden egyes respin (attol fuggoen melyik layerhez kell hozzanyulni) +8-12 het.
ATi a pixel shaderekben latta a jovot anno, mig az NV a texturakban, es mivel a jatekfejlesztok az NV altal taposott osvenyen haladnak, igy az ATi annyit tehet megprobal ehez igazodni, vagy megint fejjel a falnak szalad es varja az attorest.Az ATi elsodleges feladata az RV770-nel, hogy felzarkozzon az NV szintjere teljesitmenyben, ami ennel tobb lesz esetleg az csak hab a tortan, de aki azt gondolja majd itt hirtelen 180 fokos fordulat kovetkezik be, az csalodni fog.
-
syckaloz
aktív tag
Nyílván nem kő-papír-ollóval döntik el, hogy hogyan is nézzen ki a gpu. Csak ha példának veszünk egy autót: van egy erős V6os motor, de gyenge , mondjuk 4fokozatú váltó van hozzá, baromira nem adja le azt a teljesítményt, mint amennyire elvileg képes lenne.
Hangsúlyozom: egyszer igazán megpróbálhatná az ati.
-
rocket
nagyúr
válasz
syckaloz #1247 üzenetére
GPU-kat tervezni nem abbol all, hogy most gondolunk egyet es belerakunk 2x annyi ROP-ot meg TMU-t, majd holnaptol gyartani kezdjuk, ezek hosszu tavu dolgok, nem lehet valtoztatgatni rajta egyik naprol a masikra.
Minnel tobb dolgot raksz egy GPU-ba annal nagyobb lesz (bar gondolom ezzel nem mondtam ujdonsagot
), nem biztos gyorsulast hoz olyan mertekben mint azt a szamokbol nehanyan hibasan gondoljak (2x16=32 matekozasra gondolok
), de biztosan no a fogyasztas/melegedes, bonyolultabb nyak,magasabb ar, raadasul lattunk mar peldat ra amikor egy nagy GPU-val gyartasi gondok tamadtak (ATi tudna meselni) ami sok kesest eredmenyezett.
R580 jo pelda , akkoriban mikor megjelent es piacon volt a G80-ig par jatekot leszamitva par %-kal volt csak gyorsabb mint a G71-re epulo kartyak, de cserebe a core merete joval nagyobb volt mint a G71, melegedett es tobbet fogyasztott,most ugytunik nem akarnak mindenaron 5%-kal gyorsabbak lenni az NV-nel a "king of the hill" kategoriaban, inkabb az uzletileg jovedelmezobb kategoriak fele fordultak, persze lehet ennek csak az az oka, hogy a folyamatosan csokkeno R&D koltsegek nem adnak tul nagy lehetosegeket mar.
Itt egy erdekes hir , ebbol kiderul mitortenik ha egy ceg mindenaron jobb akar lenni a masiknal teljesitmenyben, zsinorban 2. negyedevben issza az NV a G92 levet a rossz kihozatali arany miatt (ugye joval nagyobb GPU mint az RV670, gyorsabb is, de uzletileg nem sikeres), szoval mondhatjuk azt nyugodtan az ATi felkavarta az allovizet az RV670-nel, meg akkor is ha ez csak uzleti oldalon latszik, es nem a teljesitmenyben, de az NV-nek meg mindig boven belefer ez a hanyatlas (befektetok persze nem igy gondoljak
),nem fognak terdre rogyni tole.
-
Drizzt
nagyúr
"Carmack: szerintem igazi primadonna lett a csávó, ez is jó publicitás nekik. amúgy szerintem a Doom3 motorja teljesen jó, csak a Valve sokkal ügyesebb reklámot csinálta Source-nak a HL2-vel. Prey rulez."
No igen, meg egy sokkal jobb játékot is csináltak.A Prey viszont tényleg nagyon jó lett, ilyennek kellett volna lennie a Doom3-nak szerintem.
-
Hakuoro
aktív tag
Résben igazad van
Sajnos az Ati-nál nem igazán fogták fel, hogy a piaci részesedést az határozza meg hogy a jelenlegi csúcs játékokat milyen gyorsan futatja egy vga nem pedig az hogy 2 év múlva majd gyorsbb lesz mint a másik(15 helyett 20fps).
-
syckaloz
aktív tag
Úgy gondolom, hogy alapjában jó az rv670, hisz ott van a 320sp, 700+ mhzes magórajel, valamint 2ghz+ -os ramfreki, de mindezek ellenére mégsem "jön ki" a kártyák ereje. Egyszer igazán megpróbálhatná Atibácsi, hogy ha értelmetlennek is tűnik, de mégis tenne bele több ROP ill. TMU -t.
-
syckaloz
aktív tag
Szép ez a RV770, de szerintem megint adnak a sz@rnak egy pofont. Olyan 'érdekesen' gondolkodik az ati. Csinálnak egy jó magot, pl rv 670 és elcs3szik 16 texturázóval és roppal. Most megint ugyan ez a felállás. Van egy relatíve jó gyártási tech.-re alapozott gpu, viszont rendelkezik 16rop-pal ill 32 (húúúú)tmu-val. Bele sem merek gondolni mi lenne, ha mondjuk 32 /64 (vagy neadjisten 64/64 )-es értékekkel rendelkezne az új mag. Mert szerintem ilyen órajelek mellett eléggé lemosna mindenVkit a piacról.
-
Hakuoro
aktív tag
-
válasz
janos666 #1242 üzenetére
ne a G92-t nézd, hanem a G94-et VS RV670 - az utóbbi 0-20%-kal gyorsabb, 2.5-szeres ALU teljesítmény mellett.
a driver szerintem nem szarabb, de ha az is, a driver probléma is és a játékok "okosabb" megírása is végső soron a kártya szűk keresztmetszeteire képződik le - belejátszik nyilván mind, de az nem egyértelmű, melyik a domináns. -
janos666
nagyúr
Najó, hogy egy G92-ben 128, egy R670-ben meg 320 shader proci van (ami nem is egyforma 320), de előbbiben 1500Mhz körül járnak utóbbiban meg 750 körül. ~2,5x annyi shader fele olyan órajelen, de akkor a radeonnál a TMU is feleannyi, ez is megfog valamennyit, a driver is szarabb, a játékot is okosabban írják meg és révbe is értünk.
-
tudom, hogy csinálnak ilyeneket, de a 9600GT tesztjük korrektnek tűnik, azt visszacheckeltem korábbi tesztekkel
a Bioshockkal az a baj, hogy mindenki DX10-ben teszteli, ott meg az nV kártyák viszik a prímet a jól ismert okokból. a saját DX9-es tesztemhez alig találtam összehasonlítási alapot, de végül az jött ki, hogy a 3850 és a 9600GT kb. pariban vannak.Carmack: szerintem igazi primadonna lett a csávó, ez is jó publicitás nekik. amúgy szerintem a Doom3 motorja teljesen jó, csak a Valve sokkal ügyesebb reklámot csinálta Source-nak a HL2-vel. Prey rulez.
7600GT: nemtom, milyen AF, felteszem, hogy sima. Vegas shadereit nem ismerem olyan mélységben, hogy milyen adattípus dominál, de annyi biztos, hogy PS-heavy a játék. amúgy az ATI kártyáknak nem a float1/float2 shaderekkel van baja, hanem általában az olyan kódokkal, amik annyira erősen szekvenciálisak, hogy nem tudja pl. két float2-vel és 1 float1-gyel feltölteni a shader unitok 5 slotját (nyilván rövidebb adattípusnál ennek nagyobb a valószínűsége). a legtöbb játék sajna ilyen, szerintem az UE3 motor kicsit előrelátóbb ezen a téren.
hitelt érdemlően még senki nem írta le, hogy mitől lassabbak a Radeonok a sok shader ellenére - én a saját kezdetleges kísérleteim alapján a shader utilizationre tippelek. viszont ha a 4870 tényleg 80-100%-kal gyorsabb lesz a 3870-nél, akkor bukik ez az elmélet.Nahát, mennyire on lettem a végére
-
7600GT
senior tag
"A Vegas az magas ALU:Tex arányt használ, ezért szeretik az Ati-k."
Odáig értem én, hogy magas az ALU:TEX arány, de a shader kódok nagy része nem egyszerű (float1/2) PS kódokból áll? Ugyanis azok meg sokkal jobban fekszenek az nV kariknak.
Szerk.: Tudtommal az ATI karik nem textúrázási limitbe ütköznek általában, hanem a shader egységek rossz kihasználtsága a hártáltató tényező.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Computerbészék sokszor nem tesztelik újra az eredményeket más driverekkel, pedig a legújabbat írják a tesztbe.
A Bioshock-ot nézd meg az is shader buzi játék.7600GT: A Vegas az magas ALU:Tex arányt használ, ezért szeretik az Ati-k.
janos666: Carmack bácsi most kötözködős időszakát éli. Az utóbbi időben vázolta mire lenne szüksége, de ezt nem kapja meg a gyártóktól. A tasszalált felületet is blamálja, de lényegében elismeri, hogy ez a mai top karik legnagyobb újdonsága.
-
wolfman
veterán
Én még azért attól is félek, hogy most jól felturbózzák órajelileg, meg mindenből több lesz benne, a gépemben meg több lesz a meleg ezzel együtt a fogyasztása is. nem beszélve arról, hogy majd olyan hűtés lesz rajta, hogy majd csak úgy visít a ventillátora hogy lehűtse. Remélem nem ez lesz.
Most is egy HIS Radeon X850XT van a gépemben, de valami embertelen a ventije.
-
Miből látod így? Én ilyen összehasonlító teszteket általában a computerbase.de-en nézek, pl. az UE3 16xAF mellett a 3870-en alig gyorsabb, mint a 9600GT-n. A Vegas-on kívül nem látom, melyik játék venné igazi hasznát a sok shadernek.
Carmackot én is csókoltatom - kíváncsi leszek...
-
PPSH
őstag
jonak igerkezik ez a 4870-es
csak arra a DDR5-re vagyok kivancsi meg
mert ha foleg 1gb lesz rajta ebbol a tipusbol akkor annak komoly ara lesz
-
einstein
senior tag
Sziasztok.
Lenne két kérdésem. Mikorra várhatók az új kártyák? Mintha májusról lett volna szó korábban, de van valami pontosabb? A piacon lévő kártyák árai is folyamatosan esnek, gyanús, hogy nemsokára jönnek...
Másrészt: mi lesz a különbség a 4850 és a 4870 között. Valóban csak az órajelek? Ebben az esetben a 4850-es óriási vétel lehet... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Más játékokban sincs MSAA vagy normális MSAA támogatás már, még sem ugyanaz a sorrend, inkább azt mondanám, hogy az UE3 magasabb ALU:Tex arányú kariknak kedvez.
Carmeck bácsi utalt rá, hogy specifikusan kártyákra szabja majd a motort (ezért puszi a hasára), az sem elképzelhetetlen, hogy bepakolja a tasszalátor támogatást, tőle símán kitelik.
-
leviske
veterán
válasz
marcias #1221 üzenetére
Az, hogy mennyire tudja visszatartani... az igen csak kérdéses. Ha csak 2010-ben jön a DX11, a Windows 7-tel, akkor nem tudja visszatrartani... a játékfejlesztőknek is sokkal jobb volna, ha szebb játékokat tudnának alkotni kisebb gépigénnyel.
Egyelőre az egyetlen biztos, hogy a nV-nak drágább lesz az átállás, mint az ATi-nak. DX11-hez is csak kicsit kell átpofozni a R600 architekturát, viszont az nV a G80-at felejtheti is el.
(#1225) DeSanto : az elvileg fake teszt volt... az RV770 teljesítményét ugy érdemes talán számolni, hogy a ROP egységeket duplájára növelték (ezzel voltak elvileg lemaradva az nV-tól), a shader, ill core clock-ot pedig különválasztották és mind két kártyán egy jó 200MHz-el magasabban járnak a shader-ek, mint a mag.
Tehát a HD4870 teljesítményét kb. ugy lehet becélozni, hogy egy 1000MHz-re húzott HD3870 másfél-kétszerese -
DeSanto
őstag
Értelek.
Engem az akasztott ki hogy XP alatt a HD3850 256-os XP alatt tökéletes volt számomra de Vista alatt a cod4 játszhatattlan volt.Néha 1024*768-ban is lement az fps 10-re és ugyebár multiban ez felejtős.
Lehet a ram volt a kevés és egy 512-es elboldogult volna de hogy 1024*768-ra kevés legyen a 256 ram az már nekem kicsit fura volt.
El is adtam és most pangok hogy mit vegyek.
Mikor megjelent a 8800GTX akkor vettem egyet de már eladtam.
2006 november/decemberben nem volt olyan game ami megizzasztotta volna kivéve a R6 vegas de akkor még kezdeti driverek voltak.
Nem tudom hogy azóta mennyire állja meg a helyét és most vagy egy 8800GTS/8800GTX vagy pedig HD4870 legyen.
Láttam egy állítólag fake tesztet ahol a HD4870 csúnyán odaver a GX2-nek.
Lehet várok de jó lenne már valami kis info hogy vajon mit is tud ez a RV770 a játékok alatt. -
keIdor
titán
Kiváncsi leszek egyébként, hogy megismétlődik-e az, ami az RV670-nél is? Launch után 1 hónappal lehetett csak kapni magyarországon.
Bár azt mondogatják, hogy Q3-ban szállítanak nagy tételben RV770-et, úgyhogy gyanítom, hogy lesz Július mire kapni itthon.
DeSanto: Egyelőre nem tudni pontosat, de a HD4870 sokkal jobb vétel lenne!
-
DeSanto
őstag
Most azon gondolkozok hogy várjak HD4870-re vagy vegyek egy 8800-as szériát.
Mennyivel lesz jobb a HD4870 textúrakezelésben mint a HD3850? -
marcias
őstag
Na kicsit beleolvastam a topicba, mert én is várom már ezt a kártyát (hd4850) ha másért nem is, akkor azért hogy olcsóbb legyen a 3850 nekem annak a teljesítménye is megfelel
Pár dolgot viszont nem teljesen értek. Az nVidia és a DX10/10.1/11-gyel mennyire kompatibilis? Úgy értve, hogyha kiadnának ezeken a programnyelveken egy játékot, akkor jelentősen visszaesne a teljesítménye, vagy egyes dolgok meg sem jelennének? Azt tudom, hogy nem igazán fekszenek ezek az új Dx-ek az nVidia kártyáinak, de mivel ő van pozícióban, vajon meg tudja akadályozni, hogy a piac maradjon Dx9c?Vagy hogy is van ez? Továbbá, ahogy olvastam az architekturális különbségek miatt a jelenlegi Ati kártyák modernebbek mint az nVidia megoldásai, ebből a későbbiekben várhatóak teljesítménybeli változások? Lehetséges lenne, hogy az nVidiának hőerőműveket kéne készítenie egy idő után hogy lépést tudjon tartani?
-
wolfman
veterán
1.: Magyarország nevét valóban tessék nagy betűvel írni!
2.: Én boltban biztosan nem veszek. Maximum használtan, vagy innen Prohardverről valamelyik bazárból pár ezressel olcsóbban! Igen sok számtekes cuccot itt vettem, és sokat spóroltam rajta, miért ne tenném ezt továbbra is!?
-
azért az UE3 és a Radeonok barátsága sokban amiatt van, hogy az UE3-ban nincs MSAA. talán az R6:V az egyetlen, ahol nem a szokásos AA nélküli erősorrend látszik.
az iD engine-jei eddig jobban komálták az nVidia kártyákat, a Tech5 pedig eléggé API-agnostic módon készül, tehát sok DX10-specifikus újdonságra nem kell számítani.
-
leviske
veterán
Ez kb. olyan, hogy ki az a barom, aki PC-re költ, miután egy PS3, vagy egy XBOX360 lazán olcsóbb?
Megszokás kérdése...
(#1215) 7600GT : szerintem várjunk még azzal, hogy a B3 mennyire lesz a DX10-es játékok megtestesítője. Még konzolra is 2hónap mulva jelenik meg... PC-re Abu számításai szerint 8hónap... Ezalatt az idő alatt az nV lazán bele tud szólni, ha már az Assassin Creed-be megjelenés után belemer.
-
Hát, a GS tesszelációt inkább hagyjuk, lehet, hogy 1 nagyságrenddel jobb benne a Radeon, de 0.3fps helyett 3fps-sel nagyot nem nyerünk...
Amúgy én nem igazán értem, mi ez az általános para az offokkal kapcsolatban. Az OK, hogy ne a szitakötők nemi életéről folyjon a csevej, de ha egyéb műszaki jellegű témákba nem kalandozna el a társaság, akkor naponta 0.1 hozzászólás születne. Az jó lenne?
R.Zoli: pl. én?
-
leviske
veterán
Ha tényleg 350$ környékén indul, akkor magyarországon biztos, hogy nem fogsz kapni egy darabig 55, 60k-ért.
A 88GTS is 350$ környékén kezdett és egy jó darabig tartották 80K környékén, ha pedig a HD4870 leveri a G92-es karikat (és miért is ne verné le?), akkor a magyar kereskedők megkérik majd az árát, míg ki nem jön az X2...
-
R.Zoli
őstag
Nem tudom ,hogy vagytok vele de szerintem igaz lesz a hír és a közös memón osztozkodó RV770-es chipek meg fognak valósulni ebben a termékciklusban... Még jóval korábban olyan 1 éve olvastam erről először ,hogy az R700-as generáció így fog felépülni... Az AMD nagyon kussol, szerintem készülnek valamire... Ha viszont tényleg meglépik ezt és jól fog működni akkor már ebben a generációban megölhetik az NV termékeit mert biztos vagyok benne ,hogy két RV770-es chipet ilyen módon összehegesztve nem fog verni semmilyen GT200 erre akár mérget is vehet mindenki...Míg dual GT200-as kártya sem lesz az is tuti...
Egyébként jó lenne ha jönne már a 4870 mert én is ilyen kártyát akarok max. olyan 55-60K környékén
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Hakuoro #1205 üzenetére
A DX10-re olyan GPU kell, mint az R600, a G80 felépítése nem megfelelő egy csomó új eljárásnak. Az Ati azt hitte, hogy az nV is olyan kártyát készít ami normális sebességgel kezeli a DX10-es eljárásokat. Az nV nem ilyet készített így olyan helyekre több tranyót használhatott fel ami a jelenlegi eljárásoknál fontos.
Azért van annyira rajta az AMD a DX10 témán mert tudják, hogy az ő GPU-juk sokkal jobb GS tesszalációhoz, Cube Map tömbökhöz, Pipe GS rutinokhoz és komplex Shaderekhez. -
leviske
veterán
válasz
Hakuoro #1205 üzenetére
Egy teljesen új termékcsalád kiadása nem megy csak úgy hipp-hopp...
Az R600 pedig nem DX9-es játékora lett felkészítve, hanem DX10-esekre... és sajnos igazi DX10-es játék nem jött még ki, és nem lehetetlen az sem, hogy nem is fog.
[OFF]Azt pedig megint nem mondanám, hogy sorozatos baklövéseket csinálnak... A Phenomok igen jó húzásnak számítanak, csak nem volt meg hozzá a kellő gyártási technologiájuk (45nm)... az RV670 megint egy jó húzás volt, mert a nV-nak egy jó ideig nem volt válasza a HD3850-re. [/OFF]
Nagyon kíváncsi leszek a RV770-esek teljesítményére és árára. Arra pedig végképp kíváncsi leszek, hogy mivel válaszol rá az nV... (egyelőre a G92b van kilátásban)
(#1204) Mozso26: attól tartok a kártyáknak Keldor majd nyithat egy új topikot...
itt már a 1200 hsz-ból minimum 800 off....
(bár ennek eléréséhez én is szervesen hozzájárultam.
-
Hakuoro
aktív tag
Huh
Lehet ha erre jár tényleg behegeszti egy időre a topikot
Egyébként csak a témánál maradva:
480Sp-s 4870 majdnem a 3870X2 szintjén lesz ha tényleg magasabb órajeleken járnak a shader procik benne. Kérdés mit főzőcskézik az NvidiaEnyhén bagatelnek tartom egyesek azon feltételezését, hogy az nVidia kiszálna a vga bizniszből. Szerintem nem biztos, hogy ez a kártya(4870 X2) elég lesz a GT200 ellen. Nem hiném, hogy olyan könnyen kiengedik a kezükből a megszerzett piaci részesedést. Az Ati-AMD kártyái/processzorai már egy ideje nem elég versenyképesek. Nem értem miért nem adtak ki pl az r600-as fiaskó után egy 400sp-s kártyát(talán megvalósítható lett volna) ami már felvehette volna a versenyt a 8800GTX-el is. Már a gtxmegjelenésekor láthatták, hogy nem lesz elég ellene az r600. Legalább olyan jó terméket kellene piacra dobniuk mint az nvidia vagy az intel ha talpon akkarnak maradni.
Valaki felvilágosíthatna, hogy miért teszi az AMD azt amit,mert szerintem az utóbbi időben (3 év) sorozatos baklövéseket követtek el. -
Mozso26
senior tag
Na ez már tényleg off a köbön.....
Hol a robot??????????
Aktív témák
- Hordozható Gamer Számítógép / PC! HP Omen X 1000P / I7 7820HK / GTX 1080 8GB / 16GB DDR4
- IPhone 15 Pro Akku: 88% 12 hó jótállás!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest