Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Aktív témák
-
VaniliásRönk
nagyúr
Éppenséggel ha csiszoltak valamit az 55nm-es technológián a TSMC-nél, akkor talán reális is lehet.
Ha nem kamu a dolog, akkor az is lehet, hogy egyelőre csak célkitűzés ez az órajel, és majd a fogyasztás függvényében módosítják."Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
leviske
veterán
Az árak azok tényleg elgondolkodtatóak, de elvileg akkora lesz a mag, mint a G92(na ez az amit nem tudok biztosra, mert nem tudom, hogy mekkora a G92 pontosan, ha jól emlékszem, akkor megközelítőleg ekkora) , ebből következtetve ugy jöhetnének ki, hogy HD4850 ~50k, HD4870 ~60k, HD4870X2 ~120k...
De hogy pontosan mekkora lesz a RV770, hogy akkora lesz-e, mint a G92, azt nem tudom biztosra.
MOD: a órajelekkel rendszerint elszoktak szálni a pletykákkal (lásd HD3870 825MHz gyári órajel) , de nem lehetetlen, hogy 900+MHz-en jönnek ki. Viszont abban nagyon reménykedek, hogy nem eröltetik a GDDR5-öt. Nem tenne jót az áraknak, és nem hiszem, hogy különös képpen változtatna a teljesítményen.
MOD2: talán valamennyie mégis kapcsolódik a témához, tehát off ki.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Én bízom benne, hogy csak 330mm2 lesz. Ha 80k lesz, akkor nem kimondottan váltani fogja a HD3000-es szériát, hanem csak kiegészíti (itt gondolok erre: HD3850<70<HD4850<70<HD3870X2<HD4870X2) , ahoz viszont hamarabb kéne jönniük.
És akkor még azt is nézni kell, hogy 80k-ért már bőven tekinthető a HD4850 a 88GTS ellenfelének, viszont teljesítményben nem biztos, hogy két HD3850 behozna egy 88GTS-t, pedig a HD4850 elvileg ~két HD3850 nek számítana teljesítménybe.(#50) Gaboman : elvileg június, de még pontos dátum nincs. Egyébként ezt a megoldást nagyon helytállónak érzem.
Mivel elvileg miből is álna egy középkategóriás kártya? : abból, hogy átlagos felbontáson (jelenleg ez a 1280X1024/1440X900/1650X1050/1600X1200) normális fps számot tud felmutatni, szinte minden játékban.Emellett miből is álna egy felsőkategóriás kártya? : abból, hogy átlagos felbontásokon csúcsteljesítményt, más szóval magas fps számot tud felmutatni, vagy szokásosnál (jóval)nagyobb felbontásokon normális fps számot tud felmutatni.
Bár ezektől már egy ideje eltért mind két gyártó, de ugy érzem, hogy az még nem gond, hogy valamelyik ide vissza akar térni.
[ Szerkesztve ]
-
fLeSs
nagyúr
Azt, hogy kijön pár játék, még nem nevezném elterjedésnek.
Nemcsak egy új cpu/vga-architektúra elkészítésének, de a játékírásnak is megvan az átfutási ideje, arányaiban mindkettő 3-5 év, szóval lehet sejteni, hogy mire lehet számítani."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Dare2Live
nagyúr
"2009 eleje nincs is olyan messze, amikor is már igazi dx10-es játékok fognak érkezni."
De még mindig rémítő többségben lesznek a DX9es gammak.Nemrég néztem, hogy UT3 motorra 14 game fog kijönni a köv 2évben és van olyan ut3ra alapulo game amit 2010re igérnek.
egyébként DX9ben is igencsak hasít egy 3870X2 mindig az UT3at hozom pldnek mert csillió játék motorja lesz annál pl 60-70%al veri el a G92es 8800GTSt ami azért 60-70%. [link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
leviske
veterán
Az viszont szerintem sem valószínű, hogy mindegyiken az lesz. Az még hihető, hogy a HD4870-en GDDR5 lesz, de nem hiszem, hogy a HD4850-re és a X2-re is szerelnének GDDR5 memókat, most sem tettek, maradtak a GDDR3-nál és csak a HD3870-re tettek GDDR4-et.
Ennek az oka az, hogy az 50-est és az X2-t igyekeztek a legolcsóbban kihozni, hogy versenyképesen tudják manőverezni az árát. A HD3870-re is csak azért került (szerintem), mert kirakat vga-nak készült.Mint már írtam, ami valószínű, az az, hogy HD4850 és az X2 kijön GDDR4 memókkal a HD4870 pedig GDDR5-el és valószínűleg a 50 és 70 közt megmarad a 10-15k-s árkülönbség.
De mind ez csak szerintem.
-
ulveczkii
tag
Szerintem biztos hogy egy lapkára kell integrálni és valami űberbrutál komunikációs link kell közéjük
Egyébként ezek az r635ős magok már gyári tuningban is jöttek ki 900Mhz-en úgyhogy nemis olyan elérhetetlen az a 1050Mhz
Viszont érdekes hogy ebben a tesztben sok játkban még ha szorozzuk néggyel a 3650ek eredményét még akkor sem éri el a 8800gts teljesítményét
Tudom hogy nem így működik a dolog de azért mégis -
Dare2Live
nagyúr
Én itt elöbb olyat olvastam, hogy a R7x0 négy RV635 lesz.
Egyébként ha a jelenlegi 635 fpseit 2* 100%ban összeadjuk és hozzáadunk +50%ot mert faragnak rajta meg +mhz még mindig nem értük el egy 3870 FPSét sem, nemhogy egy 8800GTét ésha 4et raknak egy karira és ott is 100%ban összeadjuk az FPSeket és hozzáadunk +50%ot még mindig nem előztük be a 3870X2t.
A fene tudja.btw r635 hányFlopsot tud?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ulveczkii
tag
Biztos hogy egy szilicium darabon lesznek a magok és biztos hogy elég komoly összeköttetésben lesznek szóval inkább egy egészet fog alkotni mint külön egységeket
én úgy tudnám elképzelni mint monjuk a phenom-okrauschie: engem nem zavarna a "300W"-os fogyasztás ha az energiagazdálkodás jól meg lesz csinálva.
Teszemazt csal egy minden teljesen kikapcsol egy 120SP-t tartalmazó egység ami csak visszaveszi az órajeleit így lényegében ennyit sem fogyasztan mint most egy 3650 terheletlenül.
Egyedül a hűtés hatékony és csendes megoldása jelentene nehézséget de végűlis azis rekerhet felőlem játék közbe, a robbanások és lövések úgyis elnyomják. Terheletlenül legyen csendes de akkor nagyon. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Fontos az ALU:Tex arány magasan tartása, mert ez jobb sebességet garantál. A számítás mindig gyorsabb a texture fetch-nél.
A Crysis nem túl magas ALU:Tex arányt használ és az eredmény őrületesen lassú futás.A kérdésed leegyszerűsíthető, két valóban DX10 játék van a Call Of Juarez és a Company Of Heroes. Mindkettőben jó az Ati.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sokkal egyszerűbb a dolog ennél. A Crysis olyan eljárásokat használ amik gyakorlatilag DX9-esek, de a DX10 már kínál gyorsabb megoldásokat hasonló grafikai eredmény eléréséhez.
Amúgy elfogadom a Crysis elveit és alkalmazott megoldásait, csak egyszerűen ésszerűtlennek tartom.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fLeSs
nagyúr
Nem fog összeroppanni semmi.
A játékírók biztosan "kitalálnak" vmit annak érdekében, hogy az NV kártyákon is rendesen fusson a játék. Muszáj lesz, mert 70%-os a piaci részesedésük.[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
nagyúr
az akárnyhány-utas MIMD felépítéssel az a probléma, hogy a játékprogramozók nagy ívben leszarják, hogy ilyen van, és a driverfejlesztőkön múlik majdnem minden. megjegyzem, valahol meg is értem őket - nem vagyok shader-író, de azt el bírom képzelni, hogy egy ALU műveletekből álló shader megírása közben a nem-függetlenség nem adja csak úgy magát, és lehet, hogy én is azt gondolnám nyomás alatt, hogy szopassa az ATI bátran saját magát.
Ez inkább azért van, mert a HD3870 minden shader kódot ugyanolyan sebességgel futtat, míg a G80/G92 a float1/2 típusu PS kódoknál eszméletlenül gyors, de egy float3/4-es kódnál már összehalja magát.
nem halja össze magát, lassabb, mint az elméleti kapacitása, de nagy gáz nincs. tisztán geometriai típusú kódoknál tud nagyon leülni. meg pixel shader fronton nem is annyira dívik a 2-nél több dimenziós argumentum.a magasabb ALU:TEX arányban meg pont a fentiek miatt kissé elbizonytalanodtam. ha tényleg gyenge a párhuzamosítás, akkor több ALU művelet több órajelet fog igényelni, amivel nemhogy az ATI kártyák nem járnak jobban, de sok esetben az nVidia profitálhat a magasabb shader clock miatt.
rocket: #355: azért az XBox biztos nem volt rossz üzlet az ATI-nak sem
#358: és lám eljutottunk oda, hogy egyetértünk. Zen!Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
jók ezek a prezik (thx Abu!), de pont ugyanaz a véleményem a dologról, mint eddig - a probléma egyik felére elegáns megoldás, de a másik fele még mindig ott van. jó az az 1M poligonos ősállat, de utána azt textúrázni és shade-elni is kell - arra hol az ALU és a TEX kapacitás? arról nem beszélve, hogy ha egy sokmillió poligonos scene-t kell feldolgozni , attól sztem az ütemező is be fog sz**ni...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
rocket
nagyúr
Egyatalan nem sok 1 milliard tranzisztor 65nm-en, G92 65nm-en 752millio tranzisztor, es 330mm², tehat nagyabol egyharmadaval none a tranzisztor szam, ha csak siman matekozunk a G92 aranyaibol kiindulva (aminek nem sok ertelme van) akkor is csak ~440mm2 lenne a core merete, ami kisebb mint a G80 (~480mm²).
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
VaniliásRönk
nagyúr
Kis hazánkban tévesen abból indulnak ki, hogy amcsiban magasabb az életszínvonal, a 2000-3000$-os fizetések mellett senki sem sz@rozik egy 600+$-os VGA-n, csakhogy ott sem hülyébbek az emberek mint itt, nem szeretnek feleslegesen pénzt költeni.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
rocket
nagyúr
Mindenhol vannak ilyen felhasznalok, mas elbuluzik 3 havonta 150k-t a haverokkal, megint mas gyujt sajat lakasra, es van aki az ujdonsagokat szereti, mindenki eltudja donteni mit akar
Piaci reszesedesben az enhusiast szegmens nagyon picike, megis kihat a tobbire is, tehat a marketing ereje nagy."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Én arra lennék kíváncsi hogy sikerült mégis elérni hogy működik a 16X CSAA (vagy akár sima 4X MSAA) DX10-ben futó Unreal motor alatt is? (UT3, Bioshock?) Sőtt, akkor elvileg az Assassins creedben se nagyon szabadna működnie élsimításnak pedig működik...
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A D3D10.1-ben megjelentek LOD kezelő utasítások, így létre lehet hozni egyéni szűrési eljárásokat is. Ez majd nagyon jót fog tenni a Parallax Occlusion Mapping sebességének. Ám az ilyen algoritmusok csak akkor fognak működni, ha a LOD kezelés egyénileg Shader alapján irányított. Ergo teljesen meg lesz tiltva a szűrés driver alapján való állítása.
Hasonló dolog lesz ez, mint a mostani AA problémák. Annyiban lesz ez más, hogy a Shader alapú AA szűrésre jelenleg is szükség van, hiszen ez az egyetlen út a megfelelő AA-hoz már a mostani játékokban is. A D3D10.1 LOD utasításai és az egyéni szűrési algoritmusok még váratnak magukra, mert még nem sok programnak válna előnyére (mondjuk a Crysis sokat profitálna belőle).Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Displacement Mapping a legjobb eljárás felületi torzításokra, a Parallax Occlusion Mapping hasonló eredményt mutat fel, de ha nagyon oldalról nézed akkor picit problémás a rendszer. Mivel a Displacement Mapping konkrétan új vertexeket hoz létre, ezért az bármilyen irányból tökéletest hatást kelt.
Parallax Occlusion Mapping-ot azért alkalmazzák mostanság, mert a mai karikban van annyi szufla, hogy kiköhögjék magukból időben. A LOD utasítások ezen annyiban segítenek, hogy egyéni szűrést lehet létrehozni a POM felületekre, mert a jelenlegi AF féle bedrótozott szűrésekkel rengeteg felesleges munka lesz elvégezve, ami az eredményen nem látszik.
A Frostbite-ot elsősorban a Xenos-ra tervezték. Annak a chipnek annyira nem fekszik a POM (inkább érdemes rajta Tesszalálni). A PC-s verzióba persze belekerülhet.
A 3D-s geometriai alapon történű feldolgozásban a Tesszalátor adja majd az utolsó löketet, azután nincs tovább, mert egy bizonyos szint után nincs értelme tovább növelni a részletességet. Tulajdonképpen a geometriai elvek zátonyra futnak.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tesszalátorral végrehajtva biztos gyorsabb. Geometry Shaderrel viszont a legtöbb esetben valószínűleg lassabb a POM-nál.
Jelenleg a Displacement Mappingot a fejlesztők a Vertex Texture Fetch eljárás alkalmazásával csinálnának, de ez bűn lassú. A GS alapú Displacement Mapping-tól a GeForce-ok kihalnak, Tesszalátor pedig csak a Radeonban van.
Ezért terjed főleg a POM. Mindegyik jelenben kapható kártya megbirkózik vele.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Hát nemtudom, de annakidején látványosan nőtt az FPS-em CS:S-ben 6600GT-vel mikor a hl2 megkapta a SM3-as renderpatchet (persze más it lehetett az update csomagban...).
A crysisnél tényleg érdekes ez a dolog, hisz már a Far Cry 1.3-ban is volt itt ott SM3. Kicsit el let baszva az a játék, pedig jónak igérkezett.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
[OFF]
Csak próbálok valamit felhozni az ellenkező oldal mentségére is mikor ilyeneket olvasok hogy szegény ATI már a világot megváltotta volna ha az nvidia nem fogja vissza a fejlődést, mert nem lehet tényekkel igazolni, nem látjuk a nagy innóvációkat (persze lehet hogy csak az nv miatt...) és így egyáltalán nem biztos hogy a jól hangzó dolgok a gyakorlatban is olyan nagy jelentőséggel bírnának, vagy akár jól működnének. (mert nem látjuk)
Szóval éppolyan légbőlkapott mindent az nvre varrni mint azt mondani amit most én felytegetek.Nem tehetek róla hogy mindíg szerettem halott dolgok mellett érvelni.
[/OFF]Én is megyek 3870-est venni amint lesz itthon.
A DDR5 órajelek meg elvileg nem kamuk, a GPU órajel az ami napról napra lebeg, a 4 Gz közeli DDR5 órajel rég tartja magát.
Szerk: sehogy se veszi be az OFF-ot, mi a fasz,? Raktam smile elé is, nem lehet enter közben?
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
32 ROP is elég lesz abból szerintem, de ez az 512-es memóriabusz, és méginkább a DX10.1 az érdekesebb téma. Mert mindkettőhöz érdekes dolgoknak kell történnie és mostanában emlegetnek ilyeneket.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
ulveczkii
tag
A Crysisnál vedd figyelembe hogy az AA nincs bekapcsolva és álltalában az fogta meg nagyon az ATIt. Nameghogy a Crysisnak nagyon gyatra a töbmmagos kártyákon mért sebességnövekedése vagyis lehet hogy a 9800GTX is ittkörül kapna. Ha innen nézed nem biztos hogy kamu de énsemtudom hogy mennyire tekinthető valósnak. Egy biztos, hogy ha igaz akkor az elvárásaim felett teljesít
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- Autós topik
- 3D nyomtatás
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- E-roller topik
- Motoros topic
- Milyen autót vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...