- Házimozi haladó szinten
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Aktív témák
-
Thrawn
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
HW AA tuti nem lesz, ez 1000%. Most is szarul muzsikál már az MSAA, minek erőltetni tovább.
Ha nem változik némiképp az architektúra akkor a 32 TMU sehogysem jön ki 480 SP-vel. A magyarázat egyszerű, az R600 felépítéséből kiindulva, 120 utas MIMD tömbök lesznek a futószalagok. Ennek ugye egyenes következménye a 6 darab textura blokk. Ha a textúra blokk-ok felépítése nem változik, akkor az 24 szűrőt jelent maximum, mivel ugye egy texturablokk egy 4 utas Gather4 TMU-t tartalmaz. Mivel a 32 matematikailag nem 6 többszöröse, így ezzel a módszerrel bizony lehetetlen a cikkben vázolt felépítés.
Szerény véleményem szerint változni fog a felépítés.
Kéremszépen vegyünk egy egyszerű HD3650-es VGA-t, ami ugye az RV635-ös chipre épül. Ennek a chipnek a sajátossága a 120SP ami ugye 3 darab 40 utas MIMD tömbböl jön ki. Textura blokk-ok tekintetében ez rögtön adja a kettes számot ami a fentebb írtak alapján 2 darab 4 utas Gather4 TMU-t tartalmaz. Pusztán halkan jegyzem meg, hogy az RV635-ös chip gyakorlatilag negyede a pletykákon alapuló RV770-nek. És miből van nekünk négy a jelenlegi Ring memóriavezérlőnél? Hát persze, az állomásokból. Mit szolnátok ahhoz ha azt mondanám, hogy az RV770 gyakorlatilag 4 darab RV635? Persze én ezt nem mondtam, csak halványan bepötyögtem.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
leviske
veterán
Ha ez igaz, akkor rohadt drágán fognak indulni, vagyis jóval drágábban, mint a HD3800-asok... minek GDDR5??? Az X2-n és a 50-esen még GDDR4 sincs és mégis elvan.
Szerintem a X2-n és a 50-esen max GDDR4 lesz, és csak a HD4870 jön GDDR5-el és az is határozottan parasztvakítás céljából (mint jelenleg a GDDR4).A HD4600-asokról pedig nehezen tudom elhinni, hogy GDDR4-el jönnének ki...már csak költségtakarékos szempontból is érdemesebb GDDR3-at rárakni és valószínűleg az ATi már megint költségtakarékosságra fog játszani.
Azt pedig határozottan kétlem, hogy tudnák tartani az 1050-es órajelet... a HD3800-asoknál is voltak pletykák, aztán mindenki nagyot koppant.
(#2) Thrawn: a HD2900 és a HD3870 közt sem számított...X2-t sem fogja vissza kimondottan...majd az 512-nek is eljön az ideje, de nem biztos, hogy most jött el. Addig csak feleslegesen drágítaná a kártyákat, ami az AMD jelenlegi termékpolitikájának keresztbetenne. (szvsz)
[ Szerkesztve ]
-
keIdor
titán
HD 4870 X2 és 4870 tetszik! Az ATi R(V)7xx-es családja egyelőre sokkal szimpibb az infók alapján, mint az NV GT200-asa... szvsz kövi karim valamelyik 4800-as lesz.
Különben is a Battlefield 3-nál szerintem (is) nagyon fog fordúlni a harc az Nvidia és az ATi között.
1050MHz számomra is hihetetlennek hangzik... max 45nm-en tudnám elképzelni...[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
fLeSs
nagyúr
Ha adott csíkszélességen vékonyabb kapu-oxidot használnak, akkor elérhető a magasabb órajel, csak ezzel a szivárgási áram mértékének emelkedését kockáztatják, ami halálos ítélet lehet a kártya fogyasztására nézve.
A kivitelezhetőség valszeg a TSMC-től függ."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Dare2Live
nagyúr
Anno hivatalos AMD prezentációban is ott volt az rx7x0 mellet az 1Tflops szoval a hir ezen részének vmi alapja is van.
Én egyébként sokkal reálisabbnak tartom az ATI rx7xx es rummort mint az NV GX200ast ahol 1800milliárd tranyorol beszélnek.....
fless: G92es vgakat sok helyen teszteltek 512 és 1024rammal és biza már pár real life esetben is látszik, hogy kevés az 512. Hát akkor "félév" múlva egy új csúcskarin már tuti.
szerk: rocket: Már májusban kiderül? info?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
leviske
veterán
Az a 7%-os különbség nem annyira nagy cucc...árban még bőven tudja ugy pozicionálni az AMD a 70-est, hogy jobb vétel legyen.
A kérdés inkább az, hogy a nV megakarja-e tartani a 88GT-t, vagy megválik tőle és a másik kérdés, hogy mennyire érez késztetést az árcsökkentésre.
Lehet, hogy a 9600 megállapodik 45k-n a HD3870 40k-n, a HD3850 pedig lesz 35k.MOD: off
(#158) ulveczkii : meg eleve az AMD-nél nem hülyék dolgoznak. Csak kitudnak ügyeskedni valamit... az nV is megtudta oldani, hogy a G94 ennyivel olcsóbb legyen és majd gyorsabb.
Eleve a HD4600-asoknál és 800-asoknál látszik (ha igazak az infók), hogy elvileg valami változni fog...a R600-ban és a RV670-ben 320sp van, míg a RV770-ben 480-van, amit már nem rég vitattak a kollégák, hogy nem tudják, hogy hogy jön ki.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
Ezért/azért de decemberben amikor az éves forgalom 30% megy el jóval több 3850/70 ment el nálunk és az általam ismert nagykerekben/kiskerekben mint 8800.
És most januárban is ATI kb duplázta a tavalyi részesedését, igy már 3eladott karibol 2nv és 1ati.
Minden 3. pedig nem "pár" ember.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
7600GT
senior tag
rocket=Bundás23?? Ezt a 3:1-es arányt ugye te sem gondolod komolyan?
Szerk.: Bocsánat ez kicsit erős volt, de azért ez a 3:1-es ALU:TEX arány eléggé messze van a valósgágtól. Az kb. ~10:1.
[ Szerkesztve ]
Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mint írtam:
"Az RV670 és az RV770 közt átlag 50% bónusz lesz. Nyilván a régi játékokban vagy a régi elvekre épülő új progikban (a la Crysis) lehet nagyobb javulás, de elsősorban az Unreal Engine 3 a mérvadó, illetve a jövő DX10-es motorjai, így az átlag 50%+ ide értendő."
A DX10 motorokban erősen más a felállás a két architektúra közt. Elég lesz az 50%+Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TomBoy1986
veterán
-
nagyúr
akkor ez a tranzisztorszám dolog gusztus dolga, szerintem rengeteg. viszont az nVidiának hiába volt sok ideje, rengeteg múlik a TSMC-n is.
az nVidia hide-and-seeket játszik a high-end GPU-val, nem is sietnek, meg nem is látok semmit a tarsolyban - nem tudom, mit terveztek 2007 novemberre, de az biztos, hogy nem a GT200-at.
ALU:TEX - sajnos elég jól közelíti az alma-narancs hasonlat a helyzetet, annyi az architektúrális különbség, hogy lassan lehetetlen reálisan összevetni két kártyát. az ALU:TEX arányban én a textúraszűrőkkel számolok (különben az ATI-nál is sokkal kisebb lenne), így a G92 ugyanolyan arányú, mint a G80 - ill. csak hasonló, mert az órajel is belejátszik a 16 az R600-nál úgy jött ki, hogy "elcsaltam" a szuperskalár egységekből a "komplexet" - ha az 1:20-at nézed, abban az a furcsa, hogy az egyik összevetés szerint 4x akkora az arány az R600-nál, a másiknál meg 5x
és akkor az már csak hab a tortán, hogy szinte egyik kártyánál sem a shaderek összkapacitása a szűk keresztmetszet a játékok nagy részében - talán csak a 9600GT-nél.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
clock-to-clock ... igy ez az oeszehasonlitas nem ert semmit
dehogynem, arra volt jó, hogy senki ne higyje azt, hogy az X850XT 1.5-szer gyorsabb a 6800GT-nélamúgy az R6xx család SP-i biztosan jelentősen olcsóbbak a G80-asoknál, egyrészt az 5-utas szuperskalár egység a vezérlés miatt kevesebb tranzisztor, mint 5 azonos tudású SP, másrészt a G80-as SP-k lényegesen magasabb órajele sem kevés + tranzisztorba kerülhet.
ezzel együtt, a 800SP / GPU elég futurisztikusan hangzik, és amíg nincsenek látható jelei az ALU:TEX arány további növekedésének, addig nincs is értelme.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a 96 szuperskalár egység + 32 TMU (32 szűrő és 64 címző?) nekem is tetszene, erről is szól a legtöbb pletyka.
a 800 SP (160 szuperskalár unit) + még a legalább 64 TMU szerintem irtózatos chipméretet eredményezne.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már miért lennénk ott egy év múlva mint most. Az AMD architektúrája sokkal kiegyensúlyozottab, míg az nV architektúrája kiegyensúlyozatlan. Már az Oblivionnal is látszik az elképzelés beli eltérés. Arra kell gondolni, hogy a GF8-9 "bizonyos esetekben" marha gyors, de "pár eljárás alkalmazásával" bűn lassú. Az AMD úgy döntött, hogy úgy tervezi meg a chipet, hogy azokon a "bizonyos esetekben" ugyan nem lesz az átlaghoz képpest marha gyors, de "pár eljárás alkalmazásával" sem lesz bűn lassú. Ezt úgy kell értelmezni, hogy van egy program ami tartalmazza azokat a "bizonyos eseteket" (ahol gyors a GF8-9), és van benne "pár olyan eljárás alkalmazása" (ahol a GF8-9 lassú). Ilyenkor két hasonló kaliberű nV és Ati portrékát példának véve, megy a program, teszem azt átlag 55-60FPS-t. A "bizonyos esetekben" a GF8-9 képes lesz akár 100FPS-re is, míg a HD Radeon ezt nem éri el, ő csak 80FPS tud majd kipréselni magából, azonban "pár eljárás alkalmazásával" a GF8-9 sebessége 10-20FPS-re is csökkenhet, míg a Radeon kiegyensúlyozott felépítése miatt tarthat egy átlag 30-40FPS-es tempót.
Ezt mindenképp figyelembe kell venni. Ezért van vesztes helyzetben az nV jelenleg.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
nem szar az X2 - nézd meg pl. a computerbase teszteket (azért őket, mert újramértek mindent, ahogy elnézem), 1-2 helyen valóban van betli X2 fronton, de sok helyen tartja a lépést a GX2-vel, van, ahol veri is. a multiGPU technológiához meg a játékkészítőknek is fel kell nőniük.
Abu85:
Ezért van vesztes helyzetben az nV jelenleg.
azt leszámítva, hogy majdnem az összes komolyabb játék ütőerén rajta a keze?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a felvetések igazak, a következtetéssel nem értek egyet
amúgy nem vagyok csodadriver hívő, de ahol az SLI jól skálázódik, a CF meg nem, ott pont várható drasztikus javulás driver irányból.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
szerintem sokat fejlődtek driver fronton - nem volt csoda, de olyat Demers sem ígért. ahol egy 3870 sokkal lassabb, mint egy 8800GT, ott én sem számítok nagy változásra, de ahol csak a CrossFire scaling a gond, ott lehet javítani. azok a problémák, amitől nem skálázódik több GPU-ra egy játék, többnyire sokkal általánosabbak, mint hogy az egyik vagy másik architektúrán másképp kellene megoldani őket - ezért ha az nVidiának sikerült, akkor az ATI-nak is sikerülhet.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az R600-at a DX10-zel együt fejlesztették. A fő szempont a rugalmasság volt, és ez már meghozta a gyümölcsét, hiszen a DX10.1-et játszva beépítették és a DX11 támogatásához is minimális változtatások kellenek.
Az nV most bevágta a durcit, mert a DX10-ben a Microsoft nem teljesen az ő elképzeléseit támogatta. Megjegyzem, hogy a Crysis sebességét látva, nem csodálkozok a Redmondiak döntésén... Azért vannak a zöldek ezután nehéz helyzetben, mert nekik már a DX10.1 támogatáshoz is durván át kellene tervezni a chipet.
A jelenlegi DX10-es játékokban a Radeon a combossabb (Call Of Juarez, Company Of Heroes).Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SystemRoot
őstag
"hogy a HD3870 jobb mint a 9600GT, pedig a gyakorlat nem ezt mutatja."
Tény hogy itt a PH-s tesztben is ezt hozták ki "végeredményül" de sztem ez egyáltalán nem egyértelmű. Én sokkal életképesebb megoldásnak tartom a 3870et mint a butított 64shaderes 9600GT-t. Sztem a (közel)jövőben a játékok a shader teljesítményre fognak alapozni és a jelenlegi szépen optimalizált 9600GT eredmények hamar elvesznek a süllyesztőben.
Ráadásul én még most is max egált mondanék átlagot nézva a 96GT vs 3870 között. (pl Oblivionban széjjelalázza a kis nV-t az ATI, ami meglehetősen szégyen nekik mert ebben a játékban a shaderintenzivitás miatt mindig is az erősebb shaderteljesítményt felmutató nV-k voltak a dominánsak)Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A BF3 alatti Frostbite motor már kész van, a Bad Company-t már az hajtja. A BF3-at szerintem szeretnék kihozni év végére. Ahogy az EA-t ismerem bugosan is kiadják, mostanában ez nagy divat.
Az EA már nem tehet semmi a motor kész van gyakorlatilag. Az újraírni rosszabb lenne, házat is csak javítasz ha kész van, de az alapját már nem tudod kicserélni. Odamehetne akár most is az nV, hogy itt van x akárhány millió pénz és zárjátok ki az Atit a fejlesztésből. De ezzel semmit sem érne el, mert ők nem tudnak a játéknak DX10-es technikát biztosítani, márpedig hardver fontos eleme a fejlesztésnek.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jó tegyük fel, hogy az nV-nek sikerül meggyőznie a BF3 fejlesztőit, hogy az ő hardverüket részesítsék előnyben. Ilyenkor mi lesz? ... nekiálnak a motor alapjait újraírni. Aki olyan szintre eljutott a fejlesztésben, hogy maga a motor majdnem kész, annak már nincs választása, DX10-re való hardvert jelenleg csak az AMD tud biztosítani, így nem tudják őket kizárni a fejlesztésből. A Hellgate: Londonnál időben léptek a zöldek, a BF3-nál ez már késő.
Tulajdonképpen a Hellgate Londonnal is csak annyit értek el, hogy a full GF8-ra optimalizált kód, picivel jobban fut nV hardvere, mint a konkurens karikon.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dare2Live
nagyúr
Hát én nem ilyeneket olvastam pl [link]
azaz már tavaly novemberben megkapták a samplekat.
Korábbi sample felfutás mass termelés közti idő alapján tippre nyár vége-ösz mire massba mehet a termelés persze sose leeht tudni lehet már nyáreleje és lehet, hogy csak őszvége....ottkar: 100% olcsobb gddr5 mint 512bit. Én azon se lepődnék meg ha NV feladná az 512bites terveit és áttervezné GT200at gddr5re....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
akkor mi a szent szarról beszélnek kísérleti gyártás alatt?
nekem még mindig nagyon inkonzisztensek ezek a pletykák - pl. a 32 TMU + 160 szuperskalár egység nehezen fér meg a 830M tranzisztorral...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
keIdor
titán
RV530 pl...
Újabb pletykák: [link]
R700:
• 2x RV770, also 800 Shader-ALUs, 32 TMUs, 512 Bit SpeicherinterfaceRV770:
• 850-900 MHz Chip
• 400 Shader-ALUs
• 16 TMUs
• 16 ROPs (endlich repariert, 4z/clk, MSAA-Resolve in den ROPs)
• 55nm
• ~ 800-830M Transistoren
• schnelles GDDR4
• Leistung: RV670+50% und mehr
• TDP (Karte) ~150 WattGeforce Next (GT200):
• 550-650 MHz Chip, ~1,5 GHz Shader
• 240 Shader-ALUs
• 80 TMUs
• 32 ROPs
• 65nm
• >600mm² Die-Size
• ~1,5 Mrd. Transistoren
• GDDR3-RAM, 1,0-1,1 GHz, 512 Bit
• Leistung: G80+100%
• TDP (Karte): >200 Watt¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
nagyúr
Ez is igaz. Hát nem t'om. A 480 / 16 nagyon durva lenne ALU:TEX vonalon, a 480 / 32 meg kicsit hihetetlennek tűnik, nagyon erős hátraarc lenne - és a népszerű hiedelemmel ellentétben nem biztos, hogy megoldaná a gondokat. Pl. azért, mert a sz**os 8 TMU-val ellátott jó kis 2600XT-m rá sem bagózott, ha bekapcsoltam a 16xAF-et...
ulveczkii: a magméretek különbsége persze érdekes, de a selejtek sokkal durvább előállítási ktg-beli különbséget fognak jelenteni, ha 2x800M VS 1500M tranzisztorról van szó.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
7600GT
senior tag
1milliárdnál több tranyó egy magon? Érdekes... Azért áshatja el magát, mert szerintem brutálisan nagy lesz a mag méret és szar lesz a kihozatal.
Szerk.: Bocsánat, azt írják, hogy kerek 1milliárd tranyó. Tökmindegy, mert az is sok.[ Szerkesztve ]
Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.
-
ulveczkii
tag
Igen sokkalinkább hasonlít a 2900xt hűtéséhez (bár annyira azért nem dúrva) ami engem arra enged következtetni hogy nagyobb változások mennek végbe a magon ha ekkora 2 hűcsöves borda kell rá.
Az rv670en lévő borda ennél jóval kissebb, de továbbmegyek, a hasonló ventillátorral szerelt 3870 x2 esetében a ventillátorhoz közelebb eső magon csak egy a 3870en már megszokott viszont aluminiumból készült borda van. És ráadásul az x2 825ön jár és nem 775ön.